- Fotók, videók mobillal
- Szemünk előtt az ultravékony S25 Edge
- Milyen okostelefont vegyek?
- Új design és okosabb AI: megjött a Galaxy S25 készülékcsalád
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Poco X6 Pro - ötös alá
- MIUI / HyperOS topik
- Külföldi prepaid SIM-ek itthon
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#27070592
törölt tag
válasz sparta2 #47791 üzenetére
Most kénytelen voltam cserélni/légteleníteni, kapott egy új főhegert.
Akkor szokták cserélni ha szétmegy benne a szimering és fosni kezdi a fékfolyadékot, de itt nem a szimering ment tönkre hanem a tolórúd tört el. Alig tudtam hazajönni vele. Lehet hogy egy jóakaróm jutott be az autóba és pontosan tudta hogy kell gyorsan szivatós kárt okozni.
Trélerezni elég drága poén lett volna, de nem kellett. Aztán csere itthon. -
sparta2
tag
Mi bajt csinálhat? Süket duma! A légtelenítést ugyanúgy kell csinálni a kuplung pedállal mint a fékköröknél a fékpedállal és elcseszni sem lehet, mert automatán (is) légtelenedik. A másik megoldás az amit te csináltál csak picit lassabb de így nem kell hozzá még egy ember. 5 perc viszont nem lassú és frankón hozzáférni a légtelenítő szelephez (MK3.5_1.0EB).
[ Szerkesztve ]
-
erdey_a
addikt
ez a "kuplung köri" csere, ez bonyolultabb, mint a normál csere? úgy értem valami megbontással jár, vagy van valahol egy csavar amin ki kell engedni \ vákuumozni aztán kész?
kedden megy nagyszervizre a szekér (körbe fékek, szűrők, levek), nem örülnék ha a kuplung rész kimaradna, ezért felhívnám rá a szerviz figyelmét
Vérboci
-
válasz patomi #47788 üzenetére
Dettó. Nekem nem bogár, hanem lemoshatatlan virágpor ég rá... a futóloncot gyanúsítom, ami a kerítésen van. Majd hétvégén takarítok, felesleges, amíg az szórja a sárga "légysz@rt" a kocsira...
Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy ¤¤¤ Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/vizion/index.html
-
veterán
válasz patomi #47785 üzenetére
A 2 hét mocskos esős időjárás után még múlt pénteken végre lemostam.Újra felfedeztem hogy fehér az autó.
Napi 280km-t tekerek bele H-P cirka 1 hónapja,szóval el lehet képzelni hogy nézett ki szegény.
Bár most sem sokkal jobb a helyzet,bogártömegsír az egész eleje 1 hét után.
Hétvégén majd kap egy kis törődést. -
-
subaruwrc
félisten
válasz #27070592 #47780 üzenetére
ja
ha a rozsdát elkerülöd a többi mind javítható kis pénzből
( nyilván ilyen magasnyomású hibákat ne keverjünk ide )
meg még mondjuk a kuplung drága tud lenni
de 1.6-ba az se nagy tűz
viszont tudnak azok a motorok csapágyasak is lenni már annyi kmnél
de azt hallani lehet egyből -
#27070592
törölt tag
válasz Amarth #47773 üzenetére
Mire kell figyelni? Sok műszaki legyen rajta..
Egyébként egyetlen dolgot lehet nagyon utálni a Mk1 Focuson: a rozsdát. Minden mást meg lehet csinálni rajta egyszerű alkatrész cserékkel, tűrhetően kis pénzekből (főleg akkor ha te magad tudsz dolgozni vele és nem kell mindennel szervízbe szaladni)De arra is érdemes felkészülni hogy itthon jellemzően akkor ad el valaki sok éves használt autót amikor már nem akar költeni rá. Félrehúzó kormány, elkopott fékek, kuka állapotú gumik nem ritka jelenségek. Esetleg háromhengerezéssel kinyírt katalizátor, amiről kitörölték a p0420 hibakódot, de vétel után 1-2száz kilométerrel újra ki fogja dobni.
Ha tudod, nézesd meg ezzel foglalkozó szakival. -
válasz DeFranco #47777 üzenetére
Háát, én majd'hanyatt estem, hogy 60-70k-tól indul a festés elemenként...
Elemcsere nem gond, mert ha lehet cserélni, akkor OK, de a váznyúlványokhoz nem fog senki hozzányúlni, azt mondták, hogy 300k felett lenne a vége. Szerencsére nálam felületi volt a rozsda, ütöttem le kalapáccsal is a régi alvázvédőt, nem szakadt át. Ha beszakadna, akkor kuka az egész autó sajnos.Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy ¤¤¤ Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/vizion/index.html
-
válasz Amarth #47773 üzenetére
ha a motor nem olajos, nem füstöl, akkor azzal nem lehet gond (vezérlés+olajcsere azért kellhet). Ahogy írta a kolléga, rozsdásodik. Kerékívek nem gond, a csomagtérnél is javítható. Bölcső is rozsdásodni szokott, ezt nehéz is látni, hátulról-fentről kell ránézni, amennyire lehet. 100k körül van a csere amúgy, de utána 20 év ismét OK.
Hátsó nyúlványoknál, kb. a hátsó ajtó vonalánban van még egy hely, ahova minden is folyik, ott rozsdásodni kezd. Hátsó kerék le és megnéz, megemel, alánéz...
Szerintem! A km óra csak (ön)ámítás a legtöbb esetben a kintről behozott autóknál. Szerintem az csak a sokadik szempont, ha nem 6 év alatti a kiszemelt.Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy ¤¤¤ Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/vizion/index.html
-
Amarth
aktív tag
Üdv!
99es1.6 benzines Focus-t 300e km-el érdemes megvenni?Mire kell figyelni ezeknél?
Porfestés Szegeden, rövid határidővel!
-
hdanesz
őstag
Sziasztok,
Korábban érdeklődtem már itt sokszor...és bármilyen hihetetlen még mindig autót keresek.
Íme a legújabb esélyes. Ha jól sejtem, akkor ez a megbízhatóbb 1.5 TDCI....igaz?Ilyen futásteljesítménnyel remélem, hogy nincs baja. Holnap szeretném megnézni.
-
zoger
tag
Úgy tűnik megoldódott a probléma!
Pár éve cseréltek szélvédőt az autón s a levélrács és alatta lévő műanyag között volt egy tömítő szivacs ami nyilván elég szakadt lehetett így kidobták onnan, csak nem raktak másikat. Még a műanyag dobozból is le volt törve egy darab (ahonnan a szellőztető szívja a levegőt) így ott is egy 200-as méretű lyukon közvetlen a motortérből ment be az adott esetben forró levegő az utastérbe. Gondolom rendesen összezavarta a klíma vezérlőt, hogy a környezeti hőmérő mért a kocsi elején pl. 25 fokot s a modul helyesen teljesen hidegre állítja a keverőlapot s ennek ellenére 35 fokos levegő jön be. Lehet ezért ment át kb manuális működésbe.
A motorburkolat felett fut végig az illesztés ahonnan hiányzott a tömítés (2-3mm rés volt), a fehér részen kitört a műanyagból egy darab.
Itt pedig a végig futó oldalról "L" alakú gumi tömítés amire a motorháztető csukódik rá, nem jól, fordítva volt felrakva, rátakart a levélrácsra.
Ezek elkerülték eddig a figyelmemet.
Ennél a régebbi fiestánál a forscan sajnos nem mutat túl sokat, de ha már van csináltam resetet és (mentés után) asbuilt adatokat is újra írattam a klíma modulban. -
gabor9991
őstag
válasz darvinya #47768 üzenetére
Nem azt írtam hogy arról ki lehet cserélni a szűrőt hanem hogy ott is van egy nyílás .
És ott is van igaz?
Az nem nyert hogy teljesen zárt, nálam is és flymi autóján is tönkrement ott a szigetelőszivacs és folyt a kondenzvíz a klímából az ülés alá, csavar tartja a fedelet az anyós oldalon is, le lehet szerelni mert én még le is tömítettem pasztával.
Egyébként ha ki lehetne szedni a szűrőt ezen a nyíláson is, szerinted ki szenvedne a másik oldalon a pedálok mögött?
Valószínűleg a mérnök egy jobbkormányos autón tervezte ezt meg ott nem volt útban semmi[ Szerkesztve ]
-
thiclyoon
aktív tag
Sziasztok! Használt autó vásárlása előtt állok, és nem nagyon találtam hiteles infót arról, hogy mennyire adható hozzá Apple Carplay utólag egy adott autóhoz. Mondjuk egy 2016-17-es Focushoz (elvileg Sync1, ha minden igaz) mivel bevallottan nem értek egyelőre hozzá, így minden érdekel: van szerviz, aki vállal ilyet mindennel együtt? Tolatókamera is opció lehet? (Tolatóradarról nézegettem videókat, az érzésre könnyebben megoldhatónak tűnik például). És persze mennyibe tud egy ilyen kerülni?
Az otthoni megoldás biztos olcsóbb, de régebben a telefonokba sem mertem belenyúlni, kellett egy idő, míg kiismertem a dolgokat - most ugyanitt tartok, csak az autók terén, egyelőre inkább rábíznám másra a dolgokat, mielőtt nagyon elrontom.Köszi előre is! Esetleg ha van valami jelzés, amit keressek a hirdetésekben, amiből a fentiek kikövetkeztethetőek, az is jól jönne. Csak hát a hirdetők sem annyira bőbeszédűek, úgyhogy vagy van leírás, vagy nincs... vagy ki tudja, minden autóba megoldható, csak pénz kérdése?
-
dm1970
aktív tag
válasz gabor9991 #47747 üzenetére
Szia!
6 éve kicsivel 200e km fölött cseréltük le az akkor 8 éves kisebbik 1.6 TDCI-nket. Nagyon szerettük, de kinőttük, kellett egy kombi. Még mindig látom szaladgálni. Most újra szemezgetek a dízel Fókákkal, de egy kicsit elkedvetlenítettél ezzel a hsz-l. Ez alapján vigyázni kell velük. A kisebbik 1499-es Z2DA-ra is vonatkozik amit írsz? A napokban azt írta egy fórumtárs, hogy átlagos dízel, átlagos dízelproblémákkal, semmi kiemelkedő, s azért ezt nem nevezném egy átlagos problémának. Keresem az érveket, ellenérveket.Köszi
-
darvinya
titán
válasz ViZion #47762 üzenetére
Elég lett volna anyós oldalon lenne a nyílás, máris nem csuklana felmenőivel együtt.
Izzó cseréltettem már, az elöl nem nagy gond, mert 2 csavar és az egész egység kijön.
Hátul már macerásabb kombinál.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
válasz darvinya #47751 üzenetére
+1
de lehetne sorolni, izzó csere is durva mutatvány (fóka egy bal elejénél). És az a még durvább, ha a retek tervező ha kitakarodna az első darabokhoz és megnézné.h mit tervezett, akkor lehet mindenki boldogabb lenne...Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy ¤¤¤ Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/vizion/index.html
-
troll81
addikt
válasz molnarpeter #47760 üzenetére
igen és egy dugótörés.
-
flymi
addikt
válasz molnarpeter #47753 üzenetére
Hát, eddig mentem vele vagy 2km-t városban...
Első benyomás: sosem volt automatám, fura, h nem kell kuplungolni. Böszme nagy jószág és kényelmes fotelek vannak benne.
Láttam két jutyúk videót róla, hámló beltér, vacak motor, gondolom az automata váltó se egy életbiztosítás.
Gondoltam nyár végéig elautókázok vele sokszázezres ráköltés nélkül, aztán mehet. Max veszek rá 4 új gumit meg olajcsere azt' jónapot.
Rönó topicba már bejelentkeztem vele.Ajándék lónak meg nikukucsku protku.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
flymi
addikt
Nnna, lett egy off autóm is. Kaptam egy Rönyó eszpászt, 2,2 dízel, automata, 330 akárhány ezer kilométerrel.
Nyár végéig biztosan megtartós, jó lesz elmenni vele hosszabb utakra, nyaralni, ilyesmi. Az a baj, h a két autómat nem tudom becserélni egy ST fókára. 😛/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
darvinya
titán
Pollenszűrő kicserélve.
De tervező kezét tördelném apróra, aki csak papír huszár ismeretekkel rendelkezik.
Az összes autónál vele cseréltetném ki ingyen.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
troll81
addikt
[link] ki milyen fagyállót használ az autójába?ezt nééztem az s maxba jelenleg
-
gabor9991
őstag
Mk3.5 tdci az egy világbajnok konstrukció én bátran megvenném, ismerek párat, 350+ezer után kutya baja taxi üzemmódban, porlasztók is jól bírják a kannázást.
Karbanartást igényli, de ha megkapja szerintem nagyon jó autó az árához viszonyítva.
Ez a hengerfej már egy MK4 1.5tdci ,sajnos ez már egy hulladék 150ezer körül sok szétesik a gépműhely szerint, egyik épületgépészettel foglalkozó cég flottája is ilyen fucusokkal van tele, volt már pár motorcsere mert szeretnek tönkremenni, alkatrész meg nem nagyon van hozzá, a ford leginkább az új motort szeretné eladni mikor egy ilyen tökremegy.
Meg is látszik a használt autók árán az MK4 eléggé nyomott áron is hetekig van hirdetgetve ahogy figyelem -
A Zéé
addikt
válasz gabor9991 #47744 üzenetére
Olyan kehes az 1.5 Tdci is?
Kár, pedig abban bíztam, hogy ha esetleg csere lesz 1-2 éven belül, akkor arra azért lehet váltani. Mk 3,5 Focus tetszene amúgy...
Semmi bajom nincs a mostani kocsimmal azt elszámítva, hogy kicsit bánatos most a külseje, de azt egy motorháztető fényezés, telibe polír meg 2 új első lámpa azért még tudja menteni. De sajnos a bal első sárvédőn, meg a 2 hátsón is újra látom már a rozsdátJust a simple Lineman...
-
gabor9991
őstag
válasz molnarpeter #47736 üzenetére
-
#27070592
törölt tag
Igen, más kor volt más igényekkel. De modelT és EB között volt egy megbízható, tartós sweetspot, a V8 szívóbenzines hullám.
Nemrég hallottam egyről, (F150), amit a gazdája közvetlenül a megvétel után hazavezetett, a gyári olaj ki, bele való de sima ásványi olajjal feltöltés, 5k mérföldenként olajcsere. 440k mérföld után adta el, mert lecserélte egy újra. -
A Zéé
addikt
válasz #27070592 #47738 üzenetére
Na jó, de a Model T esetén mennyire volt elvárás a napi többszáz km futás, klímával, gyorsan, bármikor?
Szerintem egyikünk se bíra ki egy hetet sem, ha a mostani autóját hirtelen lecserélné egy T-re Azok 100 év alatt nem futottak annyit, mint az itteni topicátlag futásteljesítmény.
Ettől függetlenül az 1.0 EB egy fos, ebben egyetértünk.Just a simple Lineman...
-
#27070592
törölt tag
válasz molnarpeter #47736 üzenetére
Kíváncsi lennék mit szólna az öreg Ford ezekhez a mai konstrukciókhoz.
A modelT-ben se vízpumpa se olajpumpa se benzinpumpa nem volt és kerozinnal is ment. Még ma is komoly mennyiség üzemképes, száz évvel a gyártás után. -
sparta2
tag
válasz molnarpeter #47736 üzenetére
Nos, én erre a cikkre alapoztam. Azt valóban nem írják, hogy mikortól volt a motorkonstrukció váltás dátuma.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz sparta2 #47735 üzenetére
Közben nézem, elvileg a hengerfej, turbó, befecskendezés vonalon volt csak változás mk3 Focushoz képest, így érthető.
Olajban futó vezérműszíj darabkái, magát a pumpát is egy fogasszíj hajtja Említett autóban 95e km volt.
[Youtube shorts - dugulás] ebben kb 130e km volt.
Olajpumpa szíj illusztráció[ Szerkesztve ]
-
sparta2
tag
válasz molnarpeter #47734 üzenetére
Tudtommal ott lánc van.
-
molnarpeter
nagyúr
Na, hiába újratervezett stb a mk4 Focus 1.0 EcoBoost, csoportban épp valakinek a vezérműszíj darabkák miatt elment az olajnyomása, ahogy a régebbi is csinálta.
-
troll81
addikt
A Csomag egyik fele megjött... Jön a vezérlés csere főtengely szimering hosszbordas szíj feszítők folyadékok olaj cseréje az S maxon [kép] a drágaság
[ Szerkesztve ]
-
Alemida
tag
válasz patomi #47726 üzenetére
Valahogy így néz ki a másik oldala:
https://sites.google.com/site/fordfocusextrak/ford-focus-extrak/hutoett-kesztyutarto -
dm1970
aktív tag
-
patomi
őstag
válasz gabor9991 #47724 üzenetére
Most kimentem megnézni és baloldalon van egy elzárható befúvó (képen fekete). De, hogy venti van-e benne azt nem tudom. Bekapcsolt klímával onnan jön a hűvös kipróbáltam. A hatsóból semmi nem jön. [kép]
Kcsa, jogos. Nem is ott van, hanem balra
[ Szerkesztve ]
Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)
-
Joker88
őstag
válasz mirci18 #47712 üzenetére
Fiestában ha jól tudom az 1,3as láncos, a többi szíjas.. ergo örök élet +1 nap (megfelelő karbantartás esetén) a 2006-os körüli évjáratokban
*ha rosszul tudom, mea culpa
illetve..
Polo-t nem vennék, túlárazott VW alkatrészek. legalábbis eléggé sokan panaszkodnak ilyen dologra.
meg talán a Fiesta kicsivel nagyobb ebben a kategóriában. De mindkettő kicsi,könnyű forgolódni vele városban.[ Szerkesztve ]
In loving memory of Garrett Lockhart
-
embe
nagyúr
Sziasztok!
3. hónapja eladtam a Fordomat. Azóta nem használtam a Forscan-t. Most nem találom, helyette a FordSys Scan Lite, és a fizetős Pro verzió van.
Nekem a fizetős Forscan volt.
Feltettem ezt a FordSys Lite verziót, de nem az a felülete, így gondolom nem ugyanaz.
A régi verziót nem találom a Play áruházban. Kikerült onnan, vagy mi történt?szerk: Látom kavarás történt...
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz mirci18 #47712 üzenetére
Ültem hátul Fiestában és Fabiában is, lehet hogy van különbség, de nem fog számítani, egyik sem limuzin.
Ezek még régivágásúak, így gyakorlatilag bármelyik szívó benzines vehető velük.Fiestában 1.3 öreg, de elég ütésálló, cserébe nem egy versenyállat, 1.25 és 1.4 modernebbek, erősebbek, Fusionben ha jól emlékszem 1.4 / 1.6 lesznek a lehetőségek, de azok ugyanazok, testvérek.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
mirci18
addikt
Sziasztok
Úgy alakult hogy a szeretett Suzuki Wagon r+ autóm el kellett adnom így másik második autóra lesz szükségem.
Alapvetően 5-700 e ft közötti összeget szánok rá.
Ahogy látom 2003-2006 közötti modellek jöhetnek szóba.
Alapvetően VW Polo,Skoda Fabia,Opel Corsa,Opel Meriva,Ford Fiesta,Ford Fusion modellek közt keresem a jövendőbelit.
Ebben kérném ki a véleményeteket.
Több helyen olvastam hogy a Ford Fiesta egy Polohoz vagy Fabiához képest hátul elég pici a formája miatt.
Nektek erről mi a véleményetek?
Ford Fiestánál és a Fusionnél mik az ajánlott és a kerülendő motorok?Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
nagyúr
-
dm1970
aktív tag
Sziasztok!
A Z2DAJR70818 motor mennyire ajánlott? Mire érdemes figyelni egy esetleges vásárláskor?
Köszi dm
-
kcsa
veterán
Az enyémben is fűtő-hűtő ventilátorral van felszerelve a kesztyűtartó, de én fotóval is tudom bizonyítani.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Fotók, videók mobillal
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- Jelszókezelők
- Chieftec nyereményjáték: szerezz egy terméket ingyen!
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest