Hirdetés
-
Ilyen lesz a SteamWorld Heist II
gp A folytatás a tervek szerint a nyár folyamán, pontosabban augusztus elején érkezik.
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
A Zéé
addikt
Helló!
Nagyon úgy néz ki, hogy a 2006-os Fiestám cserélődik, és szinte biztos, hogy a faceliftes 1.6 TDCI 2-es Fóka lesz a befutó. Mivel 2010, esetleg 11-es forgalomba helyezésű járgányokat nézek, ezért elvileg már mindegyik verzióban van DPF, ugye? Napi 2x10 km város, 2-3 hetente egy BP-Zalaegerszeg táv, amit fixen megyek vele (évenre ~20k km jön össze), ez vajon elég a DPF regeneráláshoz?
150k km körüli futással találok még pár darabot, ezeknél vajon milyen egyéb költségre számítsak a vásárlás után?
Vezérlés, és folyadékok cseréje az alap, ezen felül? Ha esetleg a 109 lovas verziót veszem, akkor a kettőstömegűt érdemes lenne, hogy ne üljek időzített bombán? A részecskeszűrőből a gyári elég húzós, az utángyártottak milyenek minőségre?
Ez a 3 van most a látókörömben egyelőre:
fekete kombi
kék, 5ajtós
fehér, 5ajtós
A kombi az adatlappal ellentétben nem a 90 lovas. Képekről is látszik, hogy vannak kisebb fényezési hibái, és nem akartam kombit venni, de az extra listáján kb. minden szerepel, ami nekem kellene + ez a legolcsóbb.
Kinézet alapján a második lenne a legszimpibb, de még nem tudtam megnézni.
A fehéret már láttam élőben, kisebb fényezési problémái ennek is vannak, meg vagy rossz helyen emelték meg, vagy fennakadt valamin, mert a jobb első sárvédő alja kicsit eláll, és látszik a nyomorgatás az alján, de ezen kívül nem tűnik rossznak.
Szerintetek?Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz ReFleXx #19421 üzenetére
persze, lesz vezetés is. Szerencsére nem teljesen ismeretlen a típus, öcsémnek is ilyen van, csak 1.6 benzines. Egyedül a DPF, ami teljesen ismeretlen, mert az se a Fiestámban, se szüleim Mondeojában nincs. Utóbbiban mondjuk lefeküdt a kettőstömegű annó, pont ez a 150k km környékén, azért is van bennem kicsit a para miatta.
Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
Üzembiztonságot befolyásoló dolgokra költeni kell, aztán jön egy pont, amikor tényleg azt kell mondani, hogy valaki más gondja legyen az autó ezentúl.
Nekem ez most jött el. 2006-os 1.4 Tdci Fiesta Van-om van, 310k km-el. Nagyon szeretem, mert minden jelenlegi igényemnek megfelel, de az elmúlt 2 évben rá lett költve legalább annyi, mint amennyit az autó ér, mégis egy év alatt 3x nem tudtam vele elmenni hosszabb útra, vagy hagyott ott az út szélén.
Hatalmas hiba egyszer sem volt, pl most utoljára is csak a termosztát ment szét (40k volt a javítás), de ilyen mértékű javítások is azt jelentik nekem, hogy arra az 1-2 napra valahonnan autót kell szereznem, ami még extra macera, extra költség.
Szóval nekem ezért lesz most váltás, mert kell egy olyan autó, amit ha rendbe vágok, akkor lényegesen kisebb a hasonló meghibásodások várható kockázata. Probléma mentes kocsit úgy sem fogok találni, de jobbat talán sikerül.Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
16k volt a termosztát, asszem 2 óra munkadíj volt elszámolva rá (hibakereséssel együtt), és volt még 4,5 liter fagyálló folyadék. Hivatalos Ford szervizben volt megcsinálva, mindig oda szoktuk vinni amúgy is. De itt vis mayor helyzet volt, vasárnap este csak begurultunk a zalaegerszegi Ford-hoz, és otthagyhattuk a kocsit, nem kellett még külön elvinni.
[ Szerkesztve ]
Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz P1eTr0 #19471 üzenetére
~100 LE alatt úgy előzünk, hogy klíma ki, előzés, klíma vissza.
Szóval igen, érezhetően változik az autó menetdinamikája ha megy a klíma. De ilyen kis teljesítményű autóknál már az is sokat tud számítani, ha beül melléd még 1-2 ember. Nem vagyok egy nagy teljesítményhajhász, és szerintem simán lehet közlekedni az autókkal 100 LE és 200 Nm alatt is, csak nem ezektől kell várni az agyeldobós gyorsulási élményt. És mondjuk benn a városi/városkörnyéki dugókban nagyjából tök mindegy, hogy hány lóerő nem tud kibontakozni. Mindezek ellenére szerintem mindenképp az erősebbet keresd.Más:
megnéztem a héten pár eladó Focust az 1,2-től 1,7m-ig ársávban, és hát jajj. Nem várok én hibátlan autót ennyi pénzért, de azért amikor az 1,7 milláért kínált autóra csak azért kellene ~100k-t költeni, hogy ne legyenek rajta törött-menthetetlenül csálé műanyag elemek, az azért kicsit erős. Másik kedvenc a "garantált km-es autó", ami élete első 6 évében szerzett a benne levő 150k-ból 145-öt, majd a következő 4 évben a maradék 5-öt... És úgy csattog a motor, hogy a Fiestámé hozzá képes hangtalan.
Nehéz szülés lesz ez az autóvásárlás.[ Szerkesztve ]
Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
Deee, azért észre lehet venni. Legalábbis nekem a Fiesta Van-nál eléggé más a menetdinamika, ha megy.
Igaz, hogy kicsit más a súly/Le arány. Kb. annyit számít, mintha 100-120 kg cucc bele lenne pakolva a raktérbe. Bár az tény, hogy ha van benne cucc is, meg még megy is a klíma, akkor azért már nem olyan mértékű az eltérés, de azért van.Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz Pepeninho #19777 üzenetére
Hát lehet ez ékszíj, generátor, fesszabályzó is, sajnos mehet vissza a szerelőhöz.
Kollégám járt úgy a Mitsubishijával, hogy a cserélt generátor valamiért sehogy sem akart rendesen együtt dolgozni az amúgy hibátlan feszültség szabályozóval, és neki is voltak mindenféle random elektronikai anomáliák.Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz Zola007 #19901 üzenetére
nálam egy nagy átlagos 2 hetes ciklus kb. úgy alakul, hogy: ~300km autópálya, ~150 km országút, ~200 km város.
Erre a fogyasztások úgy néztek ki, hogy:
1.4 Tdci Fiesta 5,6 liter
1.6 benzin Focus 8,2 liter
1.6 Tdci Focus (90 LE-s) 5,1 liter
Bár ez utóbbiból egy karika ment eddig le, most kezdtem a másodikat, de kicsit meglep, hogy a Fiesta alatt vagyok fogyiban a nagyobb kaszni, nagyobb motor, nagyobb súly ellenére is.1-es Focusunk volt 1.4 benzin, az is kb 8,5-öt evett vegyes használatban, tudta az is az autópályatempót 4 emberrel, csomagokkal, klímával, de tény, hogy ha beszorultál egy kamion mögé, akkor nagyon be lehetett ragadni. Az amúgy jobban ment, mint a 4-es Golf 1.6 16V benzinese.
Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz Zola007 #19917 üzenetére
Én is azért választottam dízelt. 20k km körül megyek/év , az legalább 500 liter különbség, ami már összeg.
1.6 benzin és 1.6 90LE dízel 2-es Focus közül a benzines jobban "kilő", ha lámpától indulsz, de a dízel szerintem jobban húz, ha menet közben kell rágyorsítani. Egyik sem egy idegbeteg rohanó állat az utakon, de mindkettővel lehet az átlag forgalomnál dinamikusabban közlekedni.[ Szerkesztve ]
Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
Nem ezekre a motorokra mondták, hogy 250k km a tervezett élettartamuk?
Amúgy turbós benzinest tényleg csak akkor vennék használtan, ha tényleg gyógyíthatatlan dízel fóbiám lenne. Ugyanazok a nyűgös dolgok vannak bennük, mint a Tdci-kben, csak azoknak van 15 év fejlesztési előnyük, és jobb fogyasztásuk.Az első ezek közül is külföldi, nincs ott a regisztrációs matrica a szélvédő alján.
Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz cappa72 #20023 üzenetére
nézd meg a friss eladási statisztikákat:
https://www.vezess.hu/magazin/2019/07/24/uj-kedvence-van-a-magyar-autovasarloknak/
Magán vevők közt az Sx4, a Vitara, meg a Duster megy, aztán meg a kis autók. A Top10-ben a Ford a Kugával szerepel.
Modeot régóta a cégek tartják fenn, de lassan teljesen átveszi a helyét a Focus mind méretben, mind árban és szolgáltatásokban is.Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz gabor9991 #20116 üzenetére
Hát igen, ~4 éve néztünk haveromnak autót mi is, és én is ledöbbentem, ugyanazok a 2009-10 körüli autók voltak ugyanúgy 1,5m környékén, mint most. Én is szívtam a fogam, hogy 2009-es autót vettem 1,5-ért de más márkákból sem kaptam volna fiatalabbat ennyiért. Ami kicsit gáz, hogy a FL előtti 2-es fókák ára viszont nagyon beesett már. Ha az enyém sem ér 3 év múlva 700k-nál többet, az már majdnem az új autók értékvesztésével vetekszik.
[ Szerkesztve ]
Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz #31600896 #20142 üzenetére
akkor nem kettőstömegű lesz.
Kuplung attól függetlenül még lehet. Nem fog magasan, vagy nem nehézkes néha a váltás?
Lehet amúgy motortartó bak, vagy valamelyik szilent/toronycsapágy is, ami ahogy megkapja a terhelést, úgy koppan egyet. Ez a megoldás akkor lehet valószínűbb, ha amúgy menet közben néha hallod, hogy kopog a futómű.Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz tboy93 #20189 üzenetére
Nem erről szólt a mondandóm, de ha már belekezdünk: ez az egész a felvállalandó, és a várható kockázattal függ össze. Abban egyet érthetünk szerintem, hogy minél idősebb, és minél több km-t futott egy autó annál nagyobb valószínűséggel fog rajta valami tönkre menni. Nyilván sok minden más is befolyásolja, mert én is vehettem volna egy 2 évvel fiatalabb, de 20%-al többet futott autót kb. ugyanennyiért, de még sem azt vettem meg. Hogy jól döntöttem-e, valószínű sosem fog kiderülni.
Én úgy kalkulálok (lehet, hogy rosszul, de a tévedés jogát fenntartom), hogy ha 10k futott km egy egységnyi hibalehetőség, akkor 1 év szintúgy egy egységnyi. Ez a kettő összege adja meg, hogy mekkora lehet egy műszaki hiba lehetősége.
Ha lenne lehetőségem arra, hogy megengedhessem magamnak, hogy előfordulhat pár havonta egy olyan nap, hogy nem érek be a munkába, mert megállt az autóm, akkor én se nagyon pörögtem volna rá erre, és maradt volna a Fiestám még pár évig, de sajnos nem ilyen élethelyzetben vagyok. Minél fiatalabb, és minél kevesebbet futott autó lenne számomra a legjobb -és ezzel együtt az, hogy egy ilyen paraméterekkel rendelkező autó várhatóan nagyságrendekkel kisebb hiba% hordoz magával- de a pénzügyi keret erősen limitálta a dolgokat.Ha egyszer sikerül egy hobbi autót is fenntartanom, ott tényleg a kora fog legkevésbé érdekelni.
Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
jó lesz a Conti
Nekem a téli gumijaim csak azok voltak (most a Focushoz is ilyent kaptam), sosem éreztem bizonytalannak őket sem havon, sem esőben, és nem is zajosak.(#20258) kcsa
jah, nekem is volt egy haverom, aki 2017-ben 2 hetet szánt az életéből arra, hogy felhívjon minden létező gumist Budapesten, és környékén, hogy találjon valakit, aki ..17-es DOT számú gumit ad neki[ Szerkesztve ]
Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz zoltan.bagi #20268 üzenetére
a gumik semmit, a felnik sztem max 10-12k/db. A Fiestára akartam venni felnit tavaly, akkor a régebbi gyári felnik annyiért mentek 14-15" méretben.
Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz patomi #20296 üzenetére
nekem is a sárga kagyló vált be legjobban, de ott se mindegy melyik kúton itatok. Lyukast azóta kerülöm, mióta a robogóm csak kínlódott vele. Cégnél az öemvé a preferált, de azzal is hangosabb, és lomhább a kocsi. Piros-fehér-zöld kúton szoktam még nagy ritkán, de nekem azzal mindig nagyobb volt a fogyi, bár talán azzal a legdinamikusabb.
Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz Chereiose #20317 üzenetére
Elég puritán szerkezetek, annak minden előnyével és hátrányával, de alapvetően egy szerethető gép szerintem. Helykínálatban (elöl legalábbis) jobb, mint a 206, vagy a Polo.
A kaszni nem rohadós, vagyis nem annyira, mint a Focusokra jellemző.
A futómű elég egyszerű, a merev hátsó híd miatt kicsit pattogós, de kiszámítható, elég jól lehet terelgetni. A gyári első spirálrugók szeretnek elfáradni, eltörni.
Az 1.4 motor nem egy erőgép, de haladni azért lehet vele, csak kicsit szomjas: nekünk Focusban 8 liter körül evett, de ~200k km alatt semmi hibát nem produkált.
Nekem a klímával gyűlt meg a bajom, mert eléggé alacsonyan, és elöl van a hűtője, így nagyon védtelen. Egy icipici kocc, vagy egy felpattanó kavics, és már ki is lyukadt. Nekem egy akkora koccanástól lyukadt ki először, hogy nem is látszott semmi sem a lökhárítón, de a szerelő megmutatta, hogy melyik rögzítő pöcök nyomta meg a hűtőt. Pechemre következő évben meg egy kavics lyukasztotta ki.
Az elektromos rendszer tud még gondot okozni, nekem egyszer megállt úgy, hogy se kép-se hang, 2 napig keresték a hibát, széthúztak-kontaktspréztek-összedugtak minden stekkert, és utána ment hiba nélkül. Szintén amiatt nem ment a klímám egy ideig, mert a kompersszor stekkerénél elrohadt a drót a sértetlen szigetelés alatt. Hasonló hibák a szerelő szerint előfordultak más példányoknál is.[ Szerkesztve ]
Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
unokabàtyám Audija körbe volt fóliázva, és kevés rosszabb élményem volt autóban, mint azzal este esőben menni. Tény, hogy vagányul nézezz ki, de tulajdonképp az, hogy oldalra bármit is látni, az teljesen megszűnt.
Biztos vagy benne, hogy semmi színezés nincs rajta? A Fiestában is színezett volt az oldalüveg. Ha kicsit lehúzod az oldalablakot, akkor látszik, hogy egy enyhe színeltérés van.
Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz #31733248 #20738 üzenetére
igen, tudom, de sokat számít az üzemanyag minősége is. Én pl. sajnos a fogyasztás szempontjából a lehető legrosszabb körülmények közt kell használjam a kocsit, de ezzel a 6 liter körülivel elégedett vagyok, nem parázok rá különösebben. Öcsém 1.6 benzinese 8 felett evett nálam, amikor cserélnünk kellett.
Ezt a 2600 km-t amúgy nagyon komoly, 61 km/h-s átlagsebességgel sikerült letolni, pedig a nagyja autópályán volt, szóval nem volt egy egyszerű menet.[ Szerkesztve ]
Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz patomi #20816 üzenetére
Amikor még Ladánk volt, annak valamiért piros volt a forgalmiban, 8 évig volt meg, sosem szólt érte senki
A Fiestánál velem is eljátszották ugyanezt, okmányirodában kellett beíratni, a céges matricákat, de amikor lejött róla, azt már nem jegyeztették be újra, pedig volt műszaki újra a matrica nélkül is.ÉS hogy kicsit dicsekedjek: volt egy kis felületi rozsda a hátsó kerékjárati íveknél, a baloldalit sikeresen eltűntettem, a következik a jobb oldal.
Sajnos az előtte képet elfelejtettem meglőni, de a behajtott peremen, azon lapos részén, meg innen nem látszik, de alul a lemezek összehegesztésénél kezdett csámcsogni a rozsda. (az előző tulaja Ausztriába járt ki dolgozni vele).Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz Alemida #20821 üzenetére
Igazából a sok várakozás miatt nagy munka, amúgy nem vészes az anyag igénye. 6000 pénz volt minden hozzá, bár ha metál fényezés van, az kicsit drágább, macerásabb.
A sorrend: takarítás -> rozsda lecsiszolás 200-as papírral -> takarítás -> Brunox Epoxy -> 6 óra pihi -> Brunox Epoxy 2. réteg -> 6 nap pihi (24 óra elég lenne, de így jött ki) -> takarítás -> zsírtalanítás (WD40 volt itthon) -> áttörlés száraz ronggyal -> kis becsiszolás 400-as vizes papírral -> 1. réteg színre kevert javító spray -> 4 óra pihi -> kis csiszolás ott, ahol kell -> 2. réteg spray -> 2 óra pihi -> filc borítás visszarak.
Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
nekem ilyen androidos fejegység van, csak android 8.0-val.
Az FM rádióját használom elsősorban, az hagy némi kívánni valót maga után. Elég gyengusz a vétel, sokat recseg, néha el is halkul. Múltkor mondjuk megcsiszoltam kicsit az antenna talpon a menetet, akkor egy darabig jobb lett, de már megint gyengült. Lehet, hogy ezen az oldalon van a hiba, majd kicsit jobban átnézem ezt a részét.
Wifi nem egy idegbeteg sebességű, amikor telóról osztom meg neki a 4g-t, akkor se száguld. Viszont a GPS meglepően jó. Szinte azonnal jelet talál, és stabilan tartja is. Jobb, mintha telefonról menne a navi.alvázvédelem: én kollégám bátyját kérdeztem, aki fényező, és szerinte csak akkor van értelme, ha a kocsi új kora óta folyamatosan csinálja valaki, mert pár év elteltével már kb. esélytelen normálisan letakarítani, és rendesen kezelni a már kialakult rozsdát. Ha nagyon akartam volna, akkor megcsinálta volna, de azt mondta, hogy napokba telik, és emiatt csak a munkadíj része 40-50k lenne minimum, szóval elengedtem a dolgot.
Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz dssport #21156 üzenetére
nekem a Fiestán csak Continental téligumijaim voltak, TS800 (6 szezon után), aztán TS850 (3 szezon után adtam tovább az új tulajnak), és sosem éreztem egy pillanatra sem, hogy közelítenék a határaihoz. Oké, nem egy erőgép az 1.4TDCI, de dinamikusan szoktam közlekedni vele.
Más autókon voltak másfajta téli gumik is (Barumtól kezdve Michelin-ig), és hát azért voltak olyanok, ami hagytak kívánni valót maga után. Pl. volt egy Kléber fater kisteherautóján, ami kb. a 3. szezonja után úgy felkeményedett, hogy kalapácsnak lehetett volna használni, Mondenon a Michelin (típusra nem tudom melyik) futófelülete meg az 5. szezon végére elkezdett leperegni.
Most a Focushoz is TS850-et adtak, aminek örülök, ha venni kell majd, az is Conti leszJust a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
A Fiestám 320k km-nél adtam el, 110k-nál ültem bele. A melegítés reggelente max annyi volt, amíg megírtam a menetlevelet. Télen szokott annyit menni pluszba, amíg levakartam róla a jeget. Meg annyi, hogy ha nagy volt a hideg, duplán izzítóztam rá. Indulás után kb. egyből muszáj volt nagy gázokat adni, mert elég hamar- 2-3 kereszteződés után- a pesti forgalom sűrűjében voltam.
Az olajat 20k km-énként cseréltem, ahogy a szervíz ajánlás van. 2x kellett utána tölteni összesen, ebből egyszer egy idő közbeni szerviz volt, amikor ránézték, meg egyszer magamtól. De egyszer sem ment minimum szintig. Bár hozzá tartozik, hogy sosem nézegettem rendszeresen.
Lehet, hogy csak nekem volt szerencsém az autóval, de én sosem értettem az ilyen jellegű túlféltést. De a szüleim se nagyon szoktak ezzel foglalkozni, és egy autónknak sem állt még be a motorja.Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
ha már lámpák: Focus mk2,5-ben a lábtér világítást csinált már valaki utólag?
Ki van esetleg előre vezetékezve, vagy a lámpától kell lehúzzam a zsinórt?
Illetve a csomagtér világítás elég ergya. Ledesíteném, és raknék fényforrást a másik oldalra is. Ilyent művelt már valaki?Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
A fekete autóhoz a sötét lámpa sokkal vagányabb, én mindenképp azt használnám.
Én ma a téli gumikat akartam felrakatni (ostoba mód nem vitettem el előre megnézetni őket), de maradt a nyári még. Mindkét jobboldali külső széle el van nyalódva, épp csak megvan az 1,6mm profilmélység, azt mondta a gumis, hogy ezt ő már nem rakná fel. És mivel egyoldalú szar, ezért nem lehet variálni, 4 új gumi lesz. Bíztam benne, hogy ezt a szezont kibírják, de sajnos nem.
Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz ReFleXx #21481 üzenetére
Ja-ja-ja. Amikor elhoztam a kocsit, akkor nem tűnt fel, hogy ennyire oda vannak. Lehet azért, mert a másik 2 még egész jó amúgy (5,6 és 4,8). Meg ezeknek sem rosszabb a belső oldala, csak hát a külsők... Megnézettem a nyáriakat, az nem tűnik félre kopottnak, de mindenesetre most mehetek futóművet állíttatni.
KvikFittel van valakinek tapasztalata? Ilyen "aprósággal" nem mennék Cromaxba, ebből még útba esik egy hazafelé.
Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
na, Béke úti Kwikfit kap egy csúnya nagy fekete pontot.
Odavittem a kocsit, 3 óra előtt pár perccel értem oda. Leadom, hogy futómű beállítás, és fényszóró beállítás lenne a feladat.
Láttam, hogy minden álláson autó van, szóval megkérdezem, hogy kb. mennyi idő múlva tudnak ránézni, mert akkor úgy alakítom a délután többi részét: -"Kis csúszás van, 3-kor még biztos nem". Oké, nem baj, akkor kiveszem a gönceimet a csomiból, elmegyek a Duna Plázába ügyintézni, majd jövök.
Még oda sem értem a plázához, amikor csörög a telefon (nem volt 10 perc sem, szóval ha ezt ott mondják, akkor megvártam volna helyben), hogy futómű állítás nem lesz, de majd ha visszaértem, tájékoztatnak. Visszakérdezek, hogy a fényszóró beállítást attól még megcsinálják, ugye? -"Annak nincs akadálya."
Visszaérek, kérdem mi a baj, nagy nehezen kerítettek valakit, aki beszélt is velem:
-"Olyan rossz állapotú a futómű, hogy ezt fel kell újítani, utána majd be lehet állítani: cserélni kell az első lengéscsillapítókat, és a hátsó lengőkart."
Kérdem, hogy hátul a szilentek vannak oda, vagy esetleg a lengőkaron magán van valami sérülés, hogy cserés?
-"Hát a szilentek, de benne vannak a lengőkarban, azt egyben egyszerűbb cserélni"
Mondom, hogy az első lengéscsillapítókról tudok, hogy kissé viseltesek mert miután megvettem a kocsit bemérettem/átnézettem a futóművet, fékeket. Augusztusban még 60% körül csillapítottak, de lehet, hogy romlottak ennyit. A szilenteket meg úgy tudom lehet a lengőkar nélkül is cserélni, de javítsanak ki, ha nem.
-"Mutatom az árajánlatot"
Na itt dobtam hátast, mert a lengéscsillapítók darabját 37k-ért akarták rám sózni. a hátsó lengőkarok darabját meg 25k-ért. Munkadíj: 45k (nem kevés, de OK legyen ennyi).
Hát mondom ezt át kell gondoljam. Rákérdezek a fényszórókra, be lett állítva?
Rám néz a csávó: -"Azt nem vettem észre a munkalapon." Aztán szó nélkül ott is hagyott.
A szervizvezető közben elkezdett valamit nézegetni a gépen, a pultos néni meg elkezdett mással foglalkozni, én meg csak álltam ott a pultnál mint egy fax. Pár perc után megkérdeztem, hogy akkor most mi a helyzet, kell valamit fizetnem, vagy hogy lesz? Szerencsére nem kértek pénzt, de adtak egy névjegykártyát, hogy jelentkezzek ezen a telefonszámon, ha van még kérdésem.Meg lennék lepve még azon is, ha egyáltalán felemelték volna a kocsit...
Just a simple Lineman...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen