Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Konzolokra is megjelenik a Deathbound
gp A PC-s verzió mellett megkapjuk a teljes kiadást PlayStation és Xbox platformokra is.
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
westcoastog
veterán
válasz darvinya #8465 üzenetére
Elég érdekes. Jellegzetes külső ismertetőjegyei voltak?
Vagy képed van róla?(#8466) mtade
Az erős.
Fiatalabb mondeok árát beleöntötted bőven.
Ha 2.0-ás vagy 2.5 v6 Ghia lenne ez a kocsi még elgondolkodnék a felújításon, de így fölösleges tömni bele a lét, használom, aztán majd jön egy mk2 focus, mk3 mondi vagy amire lesz pénz.
Vagy visszaülök egy Sierrába. (Bár ezt csak hobbiautónak szeretném)[ Szerkesztve ]
-
westcoastog
veterán
válasz darvinya #8470 üzenetére
Szétrúgta a felfüggesztést? A váltó elég jól viselte ezek szerint.
Raksz fel képet róla? Tudom írtad hogy nem különbözik a simától..
Azért kisebb vagyont érhet ha ennyire ritka, kár volt eladni.
Esélytelen hogy találj olyat, főleg hogy a net sem dob fel semmit.
Angol ford fórumokon kéne megkérdezni, hátha.[ Szerkesztve ]
-
válasz darvinya #8474 üzenetére
Valami kicsit sántít nekem, ez valami motorcserélt példány lehetett, de a Fordnál nem tudok 2.2 benzinről. Az fix, hogy ebbe az Escortba sosem szereltek ilyen motort, semmilyen speciális kiadásba. Plusz ez a ráaggatott név se nagyon létezik sehol. Az 1.4 alapú 2.2-es blokk az elég érdekes lenne, mivel mindkettő 4 hengeres ezért ekkora űrtartalom nagyobbításnál igencsak összenyitódnának a hengerfalak.
-
westcoastog
veterán
válasz darvinya #8492 üzenetére
Teljesen tanácstalan vagyok mit csináljak.
Elvisz a-ból b-be, ezt hibátlanul teszi, csak a sok nem működő dolog meg a külseje..
Valószínűleg az lesz hogy kap egy új vezérlést meg vízpumpát, és itt be van fejezve a dolog, innentől csak használom, amortizálom, és gyűjtök egy másikra. (persze ha balesetveszélyes állapotba kerül (fék, akármi) azt megcsinálom azonnal, és megy tovább)Vagy ezt eladom ha elviszi valaki, és átülök egy mk5-6 escortba, HA találok jó állapotút, ezeknek sincs semmi értékük, olcsók.
Nézzél egy rs2000-et vagy xr3i-t.
[ Szerkesztve ]
-
penge111
addikt
válasz darvinya #8492 üzenetére
Nem értek ezekhez a dolgokhoz, de ha megkötök az adásvételit, akkor nekem mi közöm a korábbi bűntetésekhez. Ott a szerződésbe, mikor let percre pontosan enyém a kocsi. Gondolom egy esetleges korábbi bűntetés esetén pont ezzel tudok védekezni, nem?!
Ui.: De amúgy videó, képek alapján patenttnak tűni, nem?!
[ Szerkesztve ]
PSN: Dragonmage1980, http://huncritic.hu/
-
tomiii.
aktív tag
válasz darvinya #8485 üzenetére
Olyan nincs, hogy egy adott motorcsaládból, csak úgy legyártanak párat és megtoldják 100mm-rel. Ez nem így működik.
Valószínűleg egy EFI-s, hengerenkénti gyújtótrafós verzió volt, ami akkoriban jelent meg. Ebből is létezett millió kinézettel, de a blokk akkor is egyezik.
esetleg 1.9 SEFI
Más NEM létezett, amennyiben más volt, úgy akármit betehetett akárki előzőleg, sosem derül ki.
De csak gondolkodjunk, ha a gyári adatlap alapján, amit a Ford állított ki, 1.4-es, mert ez volt a forgalmijában, akkor nagy eséllyel a gyár, aki gyártotta az autót, nem téved. Általában tudják, hogy miket eszkábálnak.
Ezekkel lehet vitatkozni, csak nem érdemes.
(#8487) westcoastog: Már ezeréve is dilemmáztál, ha akkor olyan autóra váltottál volna, amit szeretsz is és arra költöd a pénzed ehelyett, annak még az értéke is nőne, ami egy Mondeonál sose fog, valljuk be, abból nem lesz klasszikus.
[ Szerkesztve ]
-
tomiii.
aktív tag
válasz darvinya #8497 üzenetére
Akkor a kérdésedre, hogy találni-e még ehhez hasonlót, a válasz: Van pár szerencsére
-
westcoastog
veterán
válasz darvinya #8513 üzenetére
Mit szeretnél megnézni és pár kör?
Ford tali? Június 10 szombat, tököl, Ford majális, én ott leszek.Aki tud jöjjön, csinálunk egy topiktalálkozót.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz darvinya #8557 üzenetére
minden autón vannak neuralgikus pontok, van amin komolyabbak, van amin kevésbé komolyak, van amin több, van amin kevesebb.
a fordon több van és vannak komolyabban neuralgikusak is, a tervezési, megvalósítási hiányosságok miatt.
hogy az mk1 fókán el van cseszve a kerékdob alatt a sárvédőnél a kivezetés, és hogy a szélvédő felől be tud menni a dzsuva, az tervezési hiányosság. hogy elégtelen az ajtókon a vízkivezetés, és nem megfelelő az üregvédelem az ajtókon, az szintén ez. alul is el tudja kapni a gyász. megelőzhető korai üregvédelemmel, de ez marha ritka hogy megfelelő időben és minőségben meg lett csinálva. nézz küröl a hondás topikban valamelyik felbecsült üregvédő bagázs mit követett el az egyik tag hondájával valag pénzért? ott még a féktárcsa meg az ékszíj se fog rohadni, az tuti. szó szerint azok is telibe kaptak. meg a hűtőborda.
a ford rohad, legalább is ez a kategória amiről beszélünk itt általában, az újakat nem tudom. ha elindul és van benne víz meg olaj, akkor elmegy a célig, de rohadni rohad. nem azért, mert az árokparton jaszkariznak vele, hanem mert volt olyan pont, ahol hiba került a gépezetbe. ezt el kell fogadni. más is rohad, a mazda is rohad a kerékíveken, az opel is rohad a tanksapkánál, a nemtommi is rohad a nemtomhol, ami fémből van az oxiddá leszen, az arányok a kérdés.
-
félisten
-
Sethdobaloah
senior tag
válasz darvinya #8572 üzenetére
mondjuk ezt bővebben is kifejthetnéd, hogy miért gondolod a motorféket halálosnak.
Nem valamilyen retarderre (fogalmam sincs hogy van magyarul) gondolok, hanem kifejezetten személyautónál, leveszed a gázt és hagyod, hogy a motor belső súrlódásai elvégezzék a munkát.Az más kérdés, hogy egy mondeónál egy 1l-es ecoboost motor egyes fokozatban se fog sokat a kocsin egy lejtőn...
...csak én vagyok helikopter?
-
kcsa
veterán
válasz darvinya #8579 üzenetére
Oké, tehát a valóság nem egyezik meg az általad elképzelttel, szóval mindenki hülye.
Összefoglalva: nincs "motorféküzem érzékelő", nincs ami "elromoljon előzés közben", pusztán annyi történik, hogy az ECU fordulatszámot érzékel, de fojtószelepet zárva találja (ehhez eredendően tartozik potenciométer az ideális üzemanyag-adagolás miatt, szóval nem motorfék miatt van benne), erre a vezérlés reakciója hogy leállítja az üzemanyagot.
A jármű pedig azért gurul, mert másfél tonna tömeg tolja előre a tehetetlenségénél fogva, nem azért, mert motorféküzemben üzemanyagot kap.
-
kcsa
veterán
válasz darvinya #8581 üzenetére
Nem.
Vagy gyorsítasz betolás közben az a fordulatszám fölé, ahol már nyitnak a befecskendezők, vagy adsz gázt ( = nyitod a fojtószelepet), és máris adagol üzemanyagot.
A károssága katalizátoros autónál abban van, hogy amíg be nem indul ( = nincs alapjárat, nem égeti el az üzemanyagot, tehát pl. üzemanyag van, de gyújtásrendszer hibája miatt gyújtás nincs) elégetetlen szénhidrogénnel köpi tele a katalizátort, ami ettől károsodik.
szerk.: a katalizátor természetesen vagy 25 éve alapvető, de azt kell felismerni hogy egy ilyen helyzetben nem a motor, vagy a jármű károsodik, hanem a katalizátor.
szerk2.: kétütemű Wartburgban pl. volt szabadonfutó (valami kapcsolhatóság rémlik), tehát ott nincs motorféküzem, de ugye az a kenési rendszer, pontosabban annak hiánya miatt volt szükséges. Négyütemű kényszerolajozású motornál: motor forog = van kenés, az pedig édesmindegy, hogy van-e üzemanyag, vagy nincs.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
tomiii.
aktív tag
válasz darvinya #8579 üzenetére
Mi megy itt emberek?
Már az Escort témánál is gyanús volt, de te pár alapvető tudásbeli hiányossággal rendelkezel.
Csak egy kérdés: Mióta van robbanás egy autó motorjában? Mármint optimális esetben.
Már a karburátorok idejében is volt mágnesszelepes tolóüzemi lekapcsolás és hasonló megoldások.
Nem csak úgy kapcsolgatja a befecskendezést a vezérlő, figyeli a hőmérsékletet is a fojtószelep állásával együtt, meg programozás kérdése, hogy még mit, jobban nem folytam még bele. Így volt már ez 30 éve is.
Annyi megfigyelhető, hogy mivel nincs égés, így hűvösebb a kipufogógáz. Ez pedig váltakozva az égés közbeni meleg gázzal nem tesz jót a katalizátornak nagyon hosszú távon, de hőmérséklet érzékeléssel ugye ez is szabályozható, hogy ne folyamatosan kapcsolja le a befecskendezést.
De motornak mi a fenétől lenne bármi baja? Légyszíves ezt magyarázd meg.
[ Szerkesztve ]
-
tomiii.
aktív tag
válasz darvinya #8629 üzenetére
Hát jó esetben nem a robbanástól, hanem az égéstől. Az égés és a robbanás égési frontjának terjedési sebessége között van egy "enyhe" különbség. Meg az égés, hogy is mondjam, egy fokkal irányíthatóbb, mint a robbanás.
A másolt szövegeddel pedig ugyanazt mondtad, mint én.
Fél nappal ezelőtt még hülyeségnek tartottad és el sem tudtad képzelni, hogy mitől foroghat egy motor, ha nincs befecskendezés, most pedig az általunk leírt fogalmakra keresve próbálsz valami igazat keresni magadnak. Nincs azzal baj, ha valaki nem ismer bizonyos dolgokat, de a stílusát attól megválaszthatja.
[ Szerkesztve ]
-
válasz darvinya #8631 üzenetére
Milyen lendület átadás? A forgó kerék hajtja a motort, ~1500-as fordulat felett nincs befecskendezés, nincs fogyasztás, van kenés, mire vagy még kíváncsi? Legalább hárman írták már le neked és még mindig nem fogtad fel. Nagyon rég olvastam ekkora sületlenségeket, de én jól szórakozom.
[ Szerkesztve ]
-
válasz darvinya #8633 üzenetére
Na megpróbálom mégegyszer. Mivel lejtőn ha sebességben gurulsz, a kerék és a motor között közvetlen kapcsolatot létesít a váltó, je? Mikor gyorsulsz, a dugattyú mozgása a főtengelyen keresztül a váltón át eljut a kerekekig. Na, mikor te gurulsz a lejtőn, a keréktől megy ez vissza, forog a féltengely (vagy kardán), az forgatja a váltót, az a főtengelyt = mozog a dugattyú, nincs szükség benzinre, voálá. Ez csak lejtőn lehetséges, mivel létezik egy olyan dolog, hogy gravitáció, de ebbe ne menjünk bele, tehát nincs ingyen benzin.
Kenés ugyanúgy megvan, az olajpupa működik, rendes olajnyomás van előállítva. Nem az égés, hanem a kerék forgatja a motort. Én itt befejeztem.
[ Szerkesztve ]
-
tomiii.
aktív tag
válasz darvinya #8631 üzenetére
& (#8635) darvinya
Szerintem te nagyon olvasgass utána a dolgoknak, volt robbanó motor, puskaporral , ennél jobban ne menjünk bele.
A mai motorok helyes megnevezése pedig: belsőégésű motor. tádááá :
A kimásolt résznél pedig egy szövegértelmezési problémát szeretnék megjelölni:
" katalizátoros járművek közül több motorvezérlő rendszerét "Értelemszerűen, ahogy fejlődik a technika, lehet finomítani a dolgon.
A többire meg nem tudok mit mondani, sajnos tényleg fogalmad sincs, hogy működik egy autó.
Viszont, ha felém jársz, szívesen elmutogatom pl a hajtáslánc felépítését egy még normálisan kialakított autónál. Tökéletesen átlátható módszerünk van kifejlesztve ilyen mutogatós célra.
Amit előszeretettel alkalmazunk is:
Ezzel a két képpel arra akarok utalni, hogy azért néha kapcsolatba szoktam kerülni sebességváltókkal)nyomatékváltókkal, mondhatnám, de letagadnád, hogy nyomaték nem létezik, mert te a sebességeket váltod ) és hajtásláncokkal, nagy vonalakban tudom, mi-merre...
[ Szerkesztve ]