- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Netfone
- Yettel topik
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Vodafone mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
ph A 49,73 literes térfogatú, látszólag jól szellőző modell tárt karokkal várja a konnektoraikat rejtő ASUS és MSI alaplapokat.
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#27070592
törölt tag
Sziasztok.
MIvel nincs topikösszefoglaló, itt kérnék egy kis segítséget tőletek.
Napi használós szaladgálós autót akarok venni, első sorban Ford Focus Mk1-et, 1.6-1.8 (esetleg 2.0) benzines kombi felelne meg leginkább az elképzeléseimnek, egy közepes felszereltséggel (két villanyablak, manuális klíma, esetleg ülésfűtés szélvédőfűtés, vonóhorog). Szervo, ABS négy tárcsafék, csókolom.
Elég sok külföldről behozott, "kevéssé ismert" előéletű autó van a hahun. Mire érdemes odafigyelnem, mik az ismert hibái a tipusnak?
Tudom hogy tizenéves autót akarok venni, nem várok karcmentes csodát fillérekért, viszont nem is akarok sokszázezret értelmetlenül beleborítani egy bontószökevénybe.
A rendelkezésre álló keret 7-800ezer, plusz a szokott átírási költségek és persze egy első alapos szervíz.Minden véleményt és tanácsot köszönettel!
-
#27070592
törölt tag
válasz attila199207 #14851 üzenetére
+ troll81 és gabor9991
Köszönöm az infókat, én is hajlok a nagyobb benzines motorok felé, nem fogom túl sokat hajtani így a fogyasztás nem kardinális probléma (ezért is nem keresek dízelt, egy ilyen korú dízelmotor egyébként is óriási lutri)
Van egy fullos példány a joautok.hu-n, minden földi jóval ellátva (Ghia + állófűtés, motoros tetőablak...), mit szóltok hozzá? A vezetőoldali ajtó fogantyú és a váltógomb eléggé kopott viszont a kormány érintetlen (talán cserélték), esélyes hogy nyugati céges autó volt sokszázezer kilométerrel?
-
#27070592
törölt tag
Igen, erről van szó.
(#14862) molnarpeter: a fauvé autói sosem voltak szimpik, nem tudnám megszokni az érzést hogy ilyenben ülök. Focus2-ből ennyiért még csak az alsó szegmens elérhető, de most egymilla az a lélektani határ amit autóba akarok fektetni. Nem tudom mi legyen. Mazda6 benzines kombikat is néztem, de azokban is gyárilag oxidált lemezekből készült a kaszni.
-
#27070592
törölt tag
válasz troll81 #14869 üzenetére
Akkor az már legalább a harmadik vezérlés, második kuplung ami most az autóban van, gondolom. Illetve kuplung nem biztos, erősen használatfüggő.
Váltóolajat cseréltél már, érzékeny a focus ilyesmire?
Az 1.8 motor mennyit kajál nálad? Ha heti ezrest gurítasz alapból akkor elég gyakran tankolod, van érdemi különbség a nyári/téli fogyasztás között?Közben nézem ezt a példányt, mi a véleményetek? Szerdán tudnám élőben is megvizslatni.
1.8 Ghia -
#27070592
törölt tag
válasz troll81 #14883 üzenetére
Találtam egy rövid video-t, a srác szerint az akkut házastól és a légszűrőházat kell kikapni hogy hozzá lehessen férni, plusz a csöveket leszedni róla. Három csavar tartja magát a termosztátot.
-
#27070592
törölt tag
Sziasztok.
Nem vagyok (még) Ford tulajdonos, egyelőre nézelődöm, elég nehezen döntök ilyen kérdésekben.
Van egy kiszemelt Mk1 kombi, ami tetszik, de nem néztem még meg. Szerintetek képek alapján érdekes lehet? Elég furcsán áll a géptető, (vagy csak nincs rendesen lecsukva?). Rozsda nem nagyon látszik, illetve rendszámot lekérdezve valósnak tűnik a 293k futás. -
#27070592
törölt tag
Ez tényleg az ársáv teteje, de nem is a full fapad 1.4 ambiente.
Ami leginkább érdekes extra nekem az a motoros tetőablak, amiből itthon alig találni eladót, úgy kell vadászni. Ha volt is törve az eleje, azt nem tartom akkora tragédiának egy tizenhat éves autónál.
szerk: #radi8tor szerintem az egymilla alatti használt autóknál nincs lényegi különbség 600 700 vagy 800k ár között. Ha hajlandó az ember megfizetni a vétel utáni alapos szervízt, az simán kiteheti a vételár 40-50 százalékát is, ha négy-öt év használat a cél. De inkább költök egy igazoltan 300-at futott magyarországi autóra, mint egy 400ról 190re tekert párszáz eurós lerúgott lomra, amit itthon már 600ért hirdetnek.
[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
Sziasztok
Focus mk1 akku kérdésem lenne:
A gyári spec az ezüst-kalcium akku használatát írja elő, mennyire gáz ha sima ólomsavas akku van az autóban?
Állítólag a generátor nagyobb feszt ad az akkunak,mint amit egy standard ólomsavas akku szívesen elviselne, szeretnek az olcsó akkuk egy két éven belül elhalálozni.
Van valakinek ilyen tapasztalata? -
#27070592
törölt tag
Sziasztok!
Múlt héten eltulajdonítottam egy mk1 focus kombit.
Eddig nagyon tetszik, 1.8 benzin 115ló. Az idáig használt (offtopic) autó után minden kanyar egy élmény, nagyon el van találva ez a futómű.Első olajcsere előtt állok, ezt néztem ki de ez csak ún. mosóolaj lesz, tavasszal megint kap majd egy cserét, valami jobb olajjal.
Van valakinek tapasztalata a mannol olajakkal? Ez most elég jó áron van, drágábbat nem akarok első olajnak. -
#27070592
törölt tag
Ok, meggyőztetek.
Nem ezen a kétezer forinton fog múlni hogy nyugodtan aludjak.
No offense de egyébként sok mannol cuccot használtam már, gépzsírtól a klímatisztító habig, eddig nem volt vele gondom. Igaz a motorolaj más kategória, főleg ha rossz híre van, esetleg hamisított, akkor nem kockáztatok.
Egyébként is van egy kis olajfolyás a blokkon, lehet elviszem Ford szervizbe egy alaposabb diagnosztikára, elvileg még él a 30k forintos olajcserés alapszervíz akció. -
#27070592
törölt tag
Hát a mosás az nem száz kilométer lett volna hanem négy hónap használat (talán 3-4ezer kilométer) és jövő tavasszal cserélem le.
De mindegy is, ezen ne balhézzatok.Egybként más olajok is kerültek már "hírbe" hamisításból kifolyólag, pl castrol. Hamisítani bármit lehet. Dolgoztam anno egy nyomdában ahol a vénusz étolaj cimkéjét nyomtatták, abból egyszer "eltűnt" négyszázezer darab. Valószínűleg nem a malacok alá vitte haza valaki alom helyett.
Gyakorlatilag az olajcsere költsége a legkevesebb, cserés lesz a vezérlés, hosszbordás szíj, lehet hogy hengerfejtömítés is, kell négy lemezfelni téli gumival, pollenszűrő, fagyálló, fékfolyadék, kormányművet is állíttatom, picit félre áll a kormány.
Pollenszűrőt ki milyet használ? A gyári 10k, kicsit sokallom.
-
#27070592
törölt tag
Sziasztok.
Mk1 focusom rendetlenkedik egy kicsit menet közben, ha elveszem a gázt de sebességben hagyom a váltót, a pillanatnyi fogyasztás nem esik le a nulla környékére (ahogy az motorfék üzemben logikus lenne szvsz) hanem 2-4l/100km közötti értékeket ír és mintha kicsit önálló életre kelt volna. Ha kinyomom ilyenkor a kuplungot, a motor nem pörög fel, sima alapjáraton jár, 700 körüli fordulaton.
Mi lehet ennek az oka? Alapjárati motor?
-
#27070592
törölt tag
válasz Tsebacsi #15707 üzenetére
Nem az első ilyen "stiklije" a cégnek.
A legendák szerint '66 és '80 között olyan automataváltót raktak az autókba, ami járó motornál P állásból random átugrott R-be, rengeteg balesetet okozva. Visszahívás helyett minden tulajnak küldtek egy matricát biztonsági utasításokkal amit a műszerfalra kellett ragasztani.
Ettől függetlenül a brand megítélése jó.
Az USA-ban fél percenként adnak el egy F150-et. -
#27070592
törölt tag
Ha ragaszkodsz a nem szokványos kerékanyákhoz , megnézheted ezt a szettet is.
Kérdés hogy hány cserét bír ki a hozzá adott adapter.
-
#27070592
törölt tag
A dollár április közepe óta ment kb 14 százalékot, 250ről 285re.
A wti olaj viszont most szakadt be másfél hónap alatt 25 százalékot, 75ről 57re.
Én várnék még egy hetet a teletankolással.
Bár nem valószínű hogy még egyszer visszatér a 300ft környéki benzinár, de egy 20ft csökkenésre én még számítok.
Az egy tank benzinnél kb egy ezres. -
#27070592
törölt tag
válasz kocsisg73 #15848 üzenetére
Van egy tesztmódszer az akkura.
Ha teljesen fel van töltve és visszarakod az autóba, gyújtást adsz indítózás nélkül és felkapcsolod a tompítottat két percre. Majd lekapcsolod, leveszed a gyújtást és egy multiméterrel rámérsz az akkusarukra. Ha 12.7volt alatt van, akkor jó eséllyel cserés lesz. -
#27070592
törölt tag
válasz gabor9991 #15853 üzenetére
Ha egy feltöltött akkut visszaraksz az autóba és fél órán belül 12.7 alá esik a fesz, ott valami nem kerek.
Elvileg max néhány milliamper lehetne a fogyasztása egy leállított, nyugiban lévő autónak.A tesztelésről itt olvastam.
-
#27070592
törölt tag
válasz Sub-ZeRo #16028 üzenetére
Először én is ezt a srácot akartam linkelni, van egy jó műszerfal-szétborítós videoja mk1ről. De az nem jó ezek szerint.
Lehet hogy ez is csak egy beépített szivatás, hogy spec célszerszám kelljen a légzsákcseréhez, nehezebb legyen törött autót sufniban javítani.más téma: most kaptam meg a PCV szelepet mk1 1.8benzines fókához. Nem volt kedvem kifizetni a cromax 19k forintos árát, inkább rendeltem egyet az usaból, szállítással együtt 20.5 dolcsi volt. Két hét alatt ért ide dhl-el. Ami idegesítő ebben az az, hogy 1.4-1.6 mk1 fókához van itthon is olcsó utángyártott pcv szelep, de 1.8-2.0 csak gyári.
Úgyhogy most már elmondhatom: amerikai autóm van.
-
#27070592
törölt tag
válasz Pardise #16231 üzenetére
Magasságos szacib..
Kérlek mondd hogy jól fűtött garázsban áll az autó és így legalább az otthoni indítások nem csonthideg blokkal történnek..
Ha a bejáratás azt jelenti hogy az első ötezer kilométeren kap háromezer hidegindítást, akkor ne csodálkozzatok ha három évesen már ötvenes keverékkel jár majd szegény autó. -
#27070592
törölt tag
válasz #31600896 #16341 üzenetére
Check engine lámpának millió oka lehet, pl olyan bagatell dolog is mint a valahol kifújó lukas kipuff.
Én első körben azt nézetném át.
Egy hibakód kiolvasás nem árt, de nem mindig ad pontos diagnózist.
A P0420 például az egyik leggyakoribb check engine ok, de ez nagyon sok mindent takarhat, pl lukas kipufogót, de ha ezzel a kóddal viszed szervizbe lehet hogy simán rábeszélnek lambdaszonda cserére, vagy ha nagyon le akarnak húzni akkor katalizátor cserére. -
#27070592
törölt tag
"a fagyálló hűtőfolyadék jócskán a minimum szint alatt van"
Nem kötözködésképp, de mennyi az a "jócska" amennyivel a min szint alatt jársz? Lehet hogy levegős a hűtőrendszered és szép lassan főzöd a motort? Nem akarok itt vészmadárkodni újév hajnal háromkor, de a kotló-klattyogó hangnak is lehet ez az oka.
Ha látod hogy fogy a fagyálló, annak sürgősen utána kell járni, még mielőtt elrepeszted a hengerfejet. Én feltölteném pontosan a max jelzésig fagyálló-desztvíz keverékkel és minden nap figyelném a szintet. Ha fogy, akkor szigorú inspekció.No, jóccakát mindenkinek! B.Ú.É.K.!
-
#27070592
törölt tag
Szia,
Nem beledumálni akarok, nem is tudom hogy cseréltettél-e már benzinszűrőt (nem a szivattyú szűrőjére gondolok hanem arra a szűrőre ami az autó alatt van a tankon kívül), lehet hogy az is megérne egy cserét. Minden képzeletet felülmúlóan dzsuvás tud lenni a belseje.
Én tavaly autóvétel után cseréltem le a 16 éves gyári szűrőt..
Szétfűrészeltem, no comment.. Ha mindaz a mocsok simán belemenne a motorba, amit a szűrő megfogott, kicsit többe kerülne a használtautók fenntartása.
Villanyász problemhez nem tudok hozzászólni, de annak is a végére kell járni, jobb a békesség. -
#27070592
törölt tag
Bocs, én mk1 1.8ból indultam ki (a sajátomból) amin én cseréltem a szűrőt. Ez egy vezetékszűrő, a tank és a motor között a benzinvezetékbe iktatva, az alváz alulról hozzáférhető helyén, tehát az utastéren kívül, a tanktól pár tíz centire alulról hozzáférhető.
Innen rendeltem, gyártanak hozzá rengeteg félét.
Ez a mk2 1.6b -
#27070592
törölt tag
válasz gabor9991 #21870 üzenetére
Most már nem tudom..
Lehet hogy kiment volna a divatból? Van a rokonságban egy Megane Classic, 1,4benzin, 2000-es évjárat, arra is kapásból azt mondták ősszel egy szervízben hogy nincs benzinszűrője, csak az ami a szivattyúban van. Aztán alánéztünk, és pont ott volt ahol lenni szokott, a tank mellett, kívül a benzinvezetékbe építve, létezik hozzá legalább huszonötféle.
De lehet hogy a megane2ben már szintén nincs.. -
#27070592
törölt tag
válasz cappa72 #21887 üzenetére
Ha valaki állandóan a legolcsóbb (auchan és tsai) 95ös benzint tankolja, jó szokás szerint véletlenül sem tele hanem "ötezeré", azt érheti meglepetés ezzel a pálinkás benzinnel.
Jobb választás az ETBE tartalmú prémium benzin, de azzal sem érdemes huzamosabb ideig negyedtank környékén, kis rátankolásokkal járni. Ezt egyébként eddig sem értettem, miért nem lehet egy autót rendszeresen tele tankolni. 20 liter fölött már drágább a benzin? -
#27070592
törölt tag
válasz Tsebacsi #21899 üzenetére
Ne haragudj, nem akartam a lelkedbe gázolni..
Ismert dolog hogy az itthon kapható 95ös benzinek a MOL-tól származnak és eddig sem volt kétséges hogy ez az "alapbenzin" minden vizsgált szempontból megfelel az aktuális előírásoknak.
Más kérdés az adaléktartalom. Mert a MOL pontosan olyan mennyiségű és minőségű adalékot fog az "alapbenzinhez" keverni, amit a vevő kifizet.
Szóval a linkelt pici segítséged (köszi) igazolja, hogy a MOL alapbenzinje (nem meglepő módon) gond nélkül megfelel az MSZ EN 228-nak. A többi paraméter viszont üzleti titok.
Nem azt állítottam hogy az auchan benzinje eleve sz@r minőségű.
Aztán mindenki eldönti hogy hol tankol és mennyiért, ahogy eddig is eldöntötte. -
#27070592
törölt tag
válasz Tsebacsi #21907 üzenetére
Frankó hogy nem megyünk el fölösleges hiszti és anyázás felé :-)
Egyébként onnan indultunk, hogy Cappa fórumtárs felvetette az E5 vs. E10 közötti különbséget övező vitát.
Privát véleményem hogy ezeknél a pálinkás benzineknél jobb választás az ETBE-vel hígított prémium benzin, mert az E10 az etanol összes negatív hatását (higroszkóposság, párolgásgyorsítás) is fokozza. -
#27070592
törölt tag
válasz Zwodkassy #21938 üzenetére
Nő az etanol (vagy az azzal egyenértékű etil-tercier-butil-éter) részaránya az üzemanyagokban, 5%-ról 10%-ra.
Állítólag nem para, ha fordos vagy."Ford: E10 is cleared for use in all petrol driven Ford models sold in Europe since 1992 excluding:•Ford Mondeo 1.8 SCI from 2003 to 2007. Personal imports not approved by Ford of Europe are not included in the above statement"
-
#27070592
törölt tag
válasz Zwodkassy #21954 üzenetére
Vagyis mk1 fókád van, ebben az esetben még a tank és a blokk között futó benzinvezetékbe van építve egy cserélhető benzinszűrő. Azt már Te tudod (vagy nem tudod) hogy ez mikor volt cserélve utoljára, állítólag 30k kilométerenként már erősen ajánlott cserélni.
Egyébként nem egy nagy kifli kicserélni, én is otthon cseréltem, akna és csápos emelő nélkül.
Valahogy ígyEzt is érdemes megnézni boncolgatják egy kicsit a témát. Egyébként lehet hogy semmi jelentősége, nem ettől fog tönkremenni az autód, csak egy újabb műhiszti az egész.
-
#27070592
törölt tag
Ha IB5 váltó van az autóban, érdemes megnézni a váltóbowden váltó felőli végét. Egy műanyag gyűrűben végződik, ami rá van cuppantva egy kis rövid fémcsapra, ami tulajdonképp a sebességeket kapcsolja a váltóban. Ebben a műanyag gyűrűben van egy puhább anyagból lévő belső gyűrű, ami a váltás "zsíros" (de nem lötyögős!) érzetét adja. Viszont ez a belső gyűrű szeret az idő és a használat függvényében elfáradni és darabokban kipotyogni a helyéről, ekkor lesz lötyögős holtjátékos a váltókar.
A lényeg hogy nem kell a komplett váltóbowdent kukázni, csak ezt a műanyaggyűrűt gyári állapot közelébe visszahozni.
Ez egy elég jó video a témáról -
#27070592
törölt tag
Vicces hogy volt olyan szerelő aki a lötyögő váltókarból le is vezette a váltócserét..
Majd rá is beszélt volna hogy a kiszerelt "rossz" váltódat hagyd ott nála, hiszen mihez is kezdenél vele.. Majd ő kidobja.. vagy elpasszolja annak aki épp egy jó állapotú bontott váltót keres az autójába..
Arra is van egy fogadásom hogy a kulisszaháznak sincs kutya baja sem.
Nyugat-Balkán.. -
#27070592
törölt tag
Üdv és boldog új évtizedet mindenkinek!
Egy kis tanácsadásra van szükségem, mk1.5 kombi fókám jobb hátsó lengéscsillapítója kisírta magából az olajat sajnos, cserés lesz. A cromaxos árakat néztem, a gyári Ford 3xezerért nem játszik, de azon kívül is van élet. Milyet érdemes belerakni? Alapvetően nem járok nagy súlyokkal és nem vezetek állat módjára, nem kell csúcskategóriás cucc, inkább egy megbízható darab, ami csendben teszi a dolgát.
Bármilyen infónak, ajánlásnak örülök. Köszi -
#27070592
törölt tag
Egy másik cikk. Itt már komoly erők mozogtak. Általában egy teherautó fülkéje ettől jóval kisebb károkat szokott szenvedni, de itt gyakorlatilag az is megsemmisült.
Hogy ontopik is legyek, kiszedtem ma az alapjárati szabályzó szelepet, ami azon kívül hogy tele volt koromszerű lerakódással, más is akadt benne. A dzsuvát sikerült kitakarítani, de ez a gumidarab ami a képen van nem tudom honnan hiányozhat. Összerakva és kipróbálva egyelőre nem sok javulást tapasztaltam, váltáskor felpörög a motor. Pedig kapott szépen hidegtűrő olajból a szelep belseje. Lehet hogy cserés lesz, ez még a gyári szelep.
De aki az 1.8as motort tervezte és ezt az alapjárati szelepet (ami egy karbantartásigényes alkatrész lenne) berakta a blokk és a tűzfal közé, a fojtószelep alá, totál hozzáférhetetlen helyre, azzal ezt a szelepet cseréltetném legalább két hétig egyfolytában. -
#27070592
törölt tag
Hát igen, az 1.4-1.6 blokkon a szívósor van elől, ezért ez a szelep is ott van..
Ma is gurultam egy tesztkört, ennek örömére Csekken Dzsinn is bejelentkezett.
Sima alapjárat rendben van, 800 körüli, nem ingadozik, de menet közben nincs motorfék, csak akkor, ha 3000es fordulat fölött veszem el a gázt. Akkor a pillanatnyi fogyasztás visszaesik nullára és jó motorfék van, de ha hagyom kigurulni és 2000 alá esik a fordulat, a pillanatnyi fogyasztás nulláról elkezd emelkedni 5-6l/100km közé és ismét nincs motorfék.
Úgyhogy a tököm tele van, cserés lesz a szelep (és a tömítés is).
Van olyan utángyártott szelep, amihez eleve adnak fullsize tömítést is.
pl. -
#27070592
törölt tag
válasz patomi #22187 üzenetére
Vízpumpát leginkább vezérműszíjjal együtt szokás cserélni, ahhoz pedig nyilván nem fognék hozzá itthon, saját felelősségre.
De már kezdek belejönni a renoválásba, ránéztem a fékekre, az elsők nem régiek, de hátul elég tré az állapot, az is szét lesz borítva vizsga előtt. Lehet hogy már friss fékfolyadék sem ártana, fogalmam sincs mikor lehetett cserélve. -
#27070592
törölt tag
válasz patomi #22189 üzenetére
& Sub-ZeRo:
mk1.5, 1.8benya
Kerestem már szíjat is hozzá, több oldalon is vízpumpával együtt van készletben, azért gondoltam hogy együtt cserélendő. De nem aktuális (még).
Viszont agyig rozsdás csavarokon is működő csavarlazító módszerről nem tudtok? A hátsó gátlók csavarjai elég szépen be lehetnek gyógyulva, de nem akarom hogy szét kelljen vagdosni bármit. Használt fékfolyadékról hallottam hogy erre a célra is jó, meg kell áztatni a csavart és adni neki egy éjszakát. -
#27070592
törölt tag
válasz Zwodkassy #22192 üzenetére
Amit könnyen tudsz cseréltetni, az a tankon kívül lévő vezetékszűrő. Rengeteg féle létezik hozzá, csak győzd kiválasztani
-
#27070592
törölt tag
válasz Zwodkassy #22195 üzenetére
Elvileg a tankon kívül lévő, a benzinvezetékbe épített szűrő a "finomszűrő", a tankban a benzinpumpa előszűrője csak a nagyobb dzsuvátt szűri.
Szerintem elég a finomszűrőt cserélni, de különben nem értek hozzá. Ezt a külső szűrőt egy aknával vagy csápos emelővel rendelkező műhelyben percek alatt ki lehet cserélni, a benzinpumpa szűrője egy kicsit nagyobb meló szerintem. -
#27070592
törölt tag
válasz Zwodkassy #22197 üzenetére
Pozsálujszta..
darvinya: csak a saját fókámról tudok nyilatkozni, ami 17 év és 292k km után kapott új vezetékszűrőt, de akkor sem azért mert gond volt vele hanem olvastam a cseréről és megcsináltam, megelőzésből és javítási viszketegségből.
Ennyi km futás azt is jelenti, hogy a szűrők megszűrtek cirka 24 köbméter benzint, mégsem volt indítási gond a csere előtt sem. Persze a benzinpumpán lévő szűrőt nem láttam, nem tudom hogy nézhet ki. De most sincs indítási gondom. -
#27070592
törölt tag
Üdv, pálinkás benzin témához:
Fel kell vázolni a kedves apósnak, hogy a prémium benzinek drágábbak ugyan, de nem etanolt hanem ETBE-t (etil-tercier-butil-étert) tartalmaznak, amivel nem jelentkezik az E10 benzinekkel járó rizikó.
Én a helyében kijárnám azt a benzint ami jelenleg benne van, legalább jelzési szintig, majd végleg átállnék a 100-as benzinek használatára. Ha tényleg csak ilyen minimális távokat használja az autót, akkor nem fog fájni a 10% árkülönbség.
Egyébként évi ezer kilométer alatti futás az kicsit meredek. Gyakorlatilag a kötelező biztije drágább lehet mint az éves üzemanyag. Nem eladó az autó? -
#27070592
törölt tag
válasz gabor9991 #22228 üzenetére
Igaz, nem tudjuk milyen autó, hány kilométernél is tart, első tulaj vagy sokadik stb.
Ahogy a sok futás sem gondtalanság, az biztos.. Megjött ma az új alapjáratim, egy élmény volt mire újra sikerült kiimádkozni a régi szelepet és helyére varázsolni az újat. Kénytelen voltam 20 fokra befűteni a garázst, nehogy az autó megsértődjön hogy ónos esőben akarom javítani.
-
#27070592
törölt tag
Sziasztok,
sikerült elhagynom/ellopatnom/passz a felnin lévő középső Ford emblémát az egyik kerékről és így nagyon sittesen néz ki az autó.
Tudja valaki hol tudok ilyet szerezni (bontókon kívül)? neten sehol nem találok.
Erről lenne szó, 2002-es gyári alufelni. -
#27070592
törölt tag
válasz molnarpeter #22310 üzenetére
Focus mk1
szerk: bingo, leszedtem egyet a maradék háromból, vannak a hátán számok, pl D38MD
keresem..[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #22312 üzenetére
&molnarpeter:
Köszi! Találtam használtat is, épp ilyet hagytam el, de mindenhol elég borsos áron vannak pedig nem aranyból van de még csak nem is fémből. Inkább veszek most kerékcsapágy takarólemezt, aztán tavasszal veszek rá egy kupakot is.
-
#27070592
törölt tag
válasz tailor #22329 üzenetére
Szia,
Van egy teória a váltóolaj-cserékről, ami nem minden váltóra igaz, mert használattól is függ, de a soktízezer kilométer alatt a váltóban összegyűlt fémkopadék, ami addig elvolt olyan helyeken ahol nem okozott gondot, egy olajcsere miatt kimozdulhat ezekről a helyekről és olyan helyekre mászhat át a váltón belül, ahol gondot okoz.
Ezért mondja a Ford az Európában forgalmazott autóiról, hogy élettartam-olaj van a váltóban. (ellentétben az USA-ban forgalmazott autóinál pl Focusnál 50k mérföldenként váltóolaj-cserét írnak elő, van is olajleeresztő-csavar a váltók alján. Az európai Focus IB5 manuális váltóján nincs leeresztőcsavar csak szintellenőrző és betöltőcsavar..)Nem tudom mennyire bízol az olajadalékokban, létezik egy xado cucc ami épp a kopott váltók gondozására van kitalálva. Én is gondolkodom egy ilyen kezelésen, a 2002es (kéziváltós) Focusom 298k km után már nem mindig hajlandó elsőre hátramenetet kapcsolni, duplán kell kuplungolni. A többi fokozattal nincs gondom, de szerintem még ebben a váltóban sem volt olajcsere.
Csak nem erre az élettartamra és futásra tervezték anno az autót a Fordnál. -
#27070592
törölt tag
Hát ez állandó vitatéma marad..
Azt én is többször hallottam már, hogy automata váltót simán ki lehet nyírni ha nincs időben olajcsere. A manuális váltók annyira nem érzékenyek erre, de az is tény, hogy manuális váltókban is folyamatosan mozgó fémalkatrészek érek egymáshoz, legyen az bármilyen jól szinkronizált modern váltó, akkor is kopnak az alkatrészek és maga a váltóolaj is hőterhelésnek van kitéve és öregszik a használattal.
Új hozzászólás Aktív témák
- OTP Bank topic
- Politika
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Path of Exile (ARPG)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Ubuntu Linux
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...