Hirdetés
- Google Pixel 10 Pro XL – tíz kicsi Pixel
- „Új mérce az Android világában” – Kezünkben a Vivo X300 és X300 Pro
- Telekom mobilszolgáltatások
- Huawei Watch GT 6 és GT 6 Pro duplateszt
- Honor Magic V2 - origami
- Xiaomi 15T Pro - a téma nincs lezárva
- Mégis lesz Galaxy S26 Edge. Vagy nem? De!
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Xiaomi: Android 16 zápor, zivatar
- 
			  Mobilarena A Microsoft Excel topic célja segítséget kérni és nyújtani Excellel kapcsolatos problémákra. 
 Kérdés felvetése előtt olvasd el, ha még nem tetted.
Új hozzászólás Aktív témák
- 
			
			  Delila_1 veterán válasz  gurabli
							
							
								#15599
							
							üzenetére gurabli
							
							
								#15599
							
							üzenetéreA makró beírása úgy történik, hogy Alt + F11-gyel előcsalod a VB szerkesztőt. Bal oldalon ráállsz a füzeted nevére. Insert menü | Module. Jobb oldalon kapsz egy üres felületet, oda másold be a makrót. Visszalépsz a füzetbe, ott Alt + F8-cal bejön a makrókat tartalmazó ablak, ahonnan indíthatod a makrót. 
- 
			
			
- 
			
			  Delila_1 veterán válasz  gurabli
							
							
								#15595
							
							üzenetére gurabli
							
							
								#15595
							
							üzenetéreMinden feladatra van több megoldás. Lappy válasza is biztosan jó, én mást agyaltam ki. Úgy látom a csatolt képen, hogy azon a lapon, ahonnan másolni kell, az N oszlopban folyamatosan vannak adatok, ezért ebből az oszlopból veszem az utolsó sort. 
 A két Set kezdetű sorban írd át a lapok nevét.Sub Tizenhat() 
 Dim sorIN%, sorID%, usorIN%, WSIN As Worksheet, WSID As Worksheet
 Set WSIN = Sheets("Innen")
 Set WSID = Sheets("Ide")
 usorIN% = WSIN.Cells(Rows.Count, "N").End(xlUp).Row 'utolsó sor az Innen lapon
 
 sorID% = 10
 Do
 For sorIN% = 2 To usorIN%
 WSID.Cells(sorID%, "G") = WSIN.Cells(sorIN%, "N")
 sorID% = sorID% + 6
 Next
 Loop While sorIN% < usorIN%
 End Sub
- 
			
			  csferke senior tag válasz  Delila_1
							
							
								#15583
							
							üzenetére Delila_1
							
							
								#15583
							
							üzenetéreDelila, 
 ezt biztosan lehet egyszerűbben is mint ahogyan írtad #15583-banAddig jutottam, hogy: 
 A1-ben kiválasztom a nevet és ennek alapján
 A2: =VLOOKUP(A1;Kupci!B:O;3;0) - ir.szám
 B2: =VLOOKUP(A1;Kupci!B:O;4;0) - városNamármost azt szeretném elérni, hogy A2-ben legyen az ir.szám+" "+város. 
 Valahogy így gondolom csak nem jön össze
 A2: =&(=VLOOKUP(A1;Kupci!B:O;3;0))+" "+&(=VLOOKUP(A1;Kupci!B:O;4;0))A2: &ir.szám+" "+&város köszi 
- 
			
			  lappy őstag válasz  gurabli
							
							
								#15595
							
							üzenetére gurabli
							
							
								#15595
							
							üzenetéreEgy hasonló macro a problémára! 
 Sub Makró1()
 For i = 0 To 298 'ez az oszlop első 298 celláját másolja
 Range("A" & i + 1).Select 'másolandó cella kijelölése (pl A1, A2, stb...)
 Selection.Copy 'cella másolása
 Range("B" & i * 16 + 1).Select 'célcella kijelölése (pl B1, B17, B33, stb...)
 ActiveSheet.Paste 'cellába másolás
 Application.CutCopyMode = False 'kijelölés megszüntetése
 Next
 End Sub
- 
			
			  gurabli őstag 
- 
			
			  gurabli őstag Sziasztok! 
 Remélem tudtok segíteni, nem nagyon értek sajna az Excelhez.Adott egy táblázat, az egyik oszlopba kellene bemásolni automatizálva vagy hivatkozva vagy nem tudom hogyan (csak ne gépelve) egy másik excel fájl oszlopainak adatait. Ahová másolni kell, ott minden hatodik cellába kellene , hogy kerüljön szám, de a forrásban egymás alatt vannak a számok. Ráadásul úgy kellene átrakni, hogy csak a szám kerüljön be, mert a többi cellában van képlet is. 
 A sorok azonos sorrendben vannak mindkét excel fájlban, csak mint írtam, amibe másolni kell ott több sor, hat, szerepel, ahonnan másolni kell, ott pedig egymás alatt folyamatosan jönnek a számok.
 Remélem érthető, hogy mit akarok 
 Óriási segítség lenne, ha ebben tudnátok segíteni, amit előre is nagyon köszönök!
- 
			
			  Delila_1 veterán válasz  dellfanboy
							
							
								#15590
							
							üzenetére dellfanboy
							
							
								#15590
							
							üzenetéreSzívesen. Neked is Geryson. 
- 
			
			  Delila_1 veterán válasz  dellfanboy
							
							
								#15588
							
							üzenetére dellfanboy
							
							
								#15588
							
							üzenetéreAdatok | Tagolás | Csoportba foglalás. 
- 
			
			  dellfanboy őstag hogy kell 2007-ben sort úgy elrejteni hogy utána ki tudjam "bontani" úgy hogy bal oldalon a címsávba a pluszra kattintok? 
 első két sorban adatok vannak szummáznám őket a 3. sorba De szeretném elrejteni az első két sort de nem jobb gombal hanem úgy hogy bal oldalon a kék mezőbe ki tudjam bontani.
 remélem egyértelmű
- 
			
			  poffsoft veterán válasz  m.zmrzlina
							
							
								#15586
							
							üzenetére m.zmrzlina
							
							
								#15586
							
							üzenetére"a nyári időszámítás március utolsó vasárnapján kezdődik, és október utolsó vasárnapjáig tart. Ennek megfelelően minden évben más dátumra esik, de az átállítás napja mindig vasárnap. Az óraátállítás az UTC szerint hajnali 1 órakor történik, vagyis Magyarországon márciusban helyi idő szerint 2 órakor előre, októberben 3 órakor vissza kell állítani az órákat." Temptime= Cells(ActiveCell.Row, 6).Value + Cells(ActiveCell.Row, 5).Value - shift 
 ' ellenőrizd le, hogy téli vagy nyári időpont a Temptime
 If summer then temptime=temptime+ (1/24)
 ActiveCell.Offset(0, 1).Value = temptimegoogle első találata  
- 
			
			  m.zmrzlina senior tag Van egy ilyen sorom: ActiveCell.Offset(0, 1).Value = Cells(ActiveCell.Row, 6).Value + Cells(ActiveCell.Row, 5).Value - shift + (1 / 24) Az = jel jobb oldalán lévő két cella dátumot és időt tartalmaz. A shift szintén idő amit ki kell vonni az előző két cella által meghatározott dátumból. Az legvégén lévő hozzáadást (az 1/24 értéket) csak akkor szeretném elvégezni ha a shift-tel módosított időpont a nyári időszámítás idejére esik. Úgy meg tudom oldani, hogy egy cellában a munkalapon megadok egy értéket és azt levizsgálva vagy megtörténik vagy nem a hozzáadás. De ekkor a felhasználónak egy előzetes becslést kellene elvégeznie, hogy hová fog esni várhatóan az időpont, és ez - főleg az óraállítások környéki időpontoknál - kicsit macerás.  
- 
			
			  Delila_1 veterán válasz  Geryson
							
							
								#15584
							
							üzenetére Geryson
							
							
								#15584
							
							üzenetéreA cellaformázás Védelem fülén jelöld be a Zárolt négyzetet. Ez az alapbeállítás szerint zárolt, ami azt jelenti, hogy azoknál a celláknál vedd ki a pipát, amelyeknél megengeded a módosítást. A védelem akkor jön létre, mikor a lapot védetté teszed. A 2007-es verzióban a lapfülön jobb klikkre előjön a Lapvédelem, ahol lehetőséget kapsz jelszavas védelemhez (nem kötelező jelszavazni), és kapsz egy listát, amiből kiválaszthatod, milyen módosításokat engedsz meg a felhasználóknak. 
- 
			
			  Delila_1 veterán válasz  csferke
							
							
								#15582
							
							üzenetére csferke
							
							
								#15582
							
							üzenetéreAz első lap egy új oszlopába tedd be az =A2& " "&C2 képletet, ami összefűzi a nevet és a várost. Legyen ez pl. a D oszlopban. Ügyelj, hogy az idézőjelek között 2 db szóköz legyen. 
 Másold le a képletet, jelöld ki mindet, és nevezd el mondjuk NV-nek (nés és város).
 A 2. lap A1 cellájában az érvényesítésnél ezt add meg forrásként: =NV
 Az A2 cellába a következő képlet jön:=FKERES(BAL(A1;SZÖVEG.KERES(" ";A1)-1);Munka1!A1:C5;2;0) & " " & FKERES(BAL(A1;SZÖVEG.KERES(" ";A1)-1);Munka1!A1:C5;3;0) Itt is 2 db szóközöket írj. Ebből a BAL(A1;SZÖVEG.KERES(" ";A1)-1) adja a keresendő nevet. Megkeresi az A1 cellában a 2 db szóköz helyét, megadja a keresendő nevet, és ennek megfelelően keres az 1. lap adatai között. 
 Azért kell dupla szóköz, mert a nevek tartalmaznak 1-1 db-ot.
- 
			
			  csferke senior tag Sziasztok! 
 Nemrégen feltettem ezeket a kérdéseket de mivel nem kaptam választ így most megismétlem.1.lap adatok (név, ir.szám, város, cím...) 
 2.lap pl. A1 cellába vlookup-al behozok egy nevet és az A2-ben szeretném összevonva megjeleníteni az ir.számot és várost (ir.szám+" "+város formában). A2-be vlookup ir.szám, B2-be vlookup város, eddig eljutottam.
 Hogyan kell "összeadni" a két vlookup-ot?A1 cellába a név kiválasztásánál a legördülőben lehet-e két oszlop (pl. név, város). Az 1.lapon az adatok 
 város+név szerint vannak rendezve. Nagyban megkönnyítené a kiválasztást ha 2.lap A1-ben is látnám a városokat is.köszi 
- 
			
			  Delila_1 veterán válasz  Bobrooney
							
							
								#15571
							
							üzenetére Bobrooney
							
							
								#15571
							
							üzenetéreA For Each - Next ciklussal végig lépkedhetsz a terület tagjain. A lenti példában a ciklusváltozó CV. Sub TeruletBejaras() 
 Dim ter As Range, CV As Object
 Set ter = Range("A1:C15")
 
 For Each CV In ter
 MsgBox CV.Address
 MsgBox CV.Value
 If CV < 300 Then Cells(CV.Row, CV.Column).Font.ColorIndex = 3
 Next
 End SubA két kiíratást csak azért tettem bele, hogy megmutassam, miket tud még ez a különleges ciklus. 
 A For Each CV In ter helyett For Each CV In Range("A1:C15") is szerepelhet.
- 
			
			  Bobrooney senior tag Sziasztok! VBA-val kapcsolatos kérdésem lenne: 
 Van egy kijelölt blokkom, ennek az összes elemét végig szeretném járni, hogy megszámoljam 1 bizonyos elem előfordulásainak számát. De a kijelölt blokk lehet hogy nem lesz azonos minden esetben.
 Az oké hogy selection, de ezeket az elemeket nem tudom h kéne bejárnom valaki tud rá megoldást? valaki tud rá megoldást?
- 
			
			  Delila_1 veterán válasz  siskin
							
							
								#15564
							
							üzenetére siskin
							
							
								#15564
							
							üzenetéreMegtaláltam azt a leírást, ami a hivatkozásokkal foglalkozik. "Csináltam egy tesztet, úgy tűnik, tényleg van egy másolat a forrástábláról a fájlban. Eléggé Excel veterán vagyok, de ez most nekem is új volt. Tedd a következőket: 
 1. A hivatkozásokat tartalmazó Excel fájlban nyiss egy új fület.
 2. Helyezz el az A1 cellába egy hivatkozást a törölt tábla A1 cellájára. Ez valahogy így fog kinézni:
 Kód:
 ='C:\[teszt1.xls]Munka1'!A1
 A pontos elérést puskázd ki valamelyik meglévő hivatkozásból. A lényeg, hogy a végén A1 legyen és ne $A$1!
 Amikor bekéri frissítés céljából az Excel a hivatkozott fájlt, nyomj mégsét.
 3. Autokitöltéssel húzd végig jobbra a frissen létrehozott cellát annyit oszloppal, amennyit a forrás tartalmazott.
 Ha túlhúzod, akkor sincs gond. (Autokitöltés = kijelölöd az A1-et, majd a cella jobb-alsó sarkában levő pöttyöt megfogva végighúzod jobbra a kijelölést.)
 A frissítéshez újra kéri az Excel a forrásfájlt, megint mégse.
 4. A felső, immár helyreállt sor celláit jelöld végig ki, majd csinálj egy autokitöltést lefelé is. Innentől kezdve meg kell, hogy kapd a forrásfájl tartalmát.
 5. Ezt az egészet jelöld ki, majd CTRL&C, majd szerkesztés->irányított beillesztés->csak értéket.
 Ekkor a hivatkozások felülíródnak a megjelenített értékekkel, ezzel végleg elválva a fantom forrástól. A helyreállt táblát már át tudod másolni másik Excel fájlba, stb.
 Sajnos a formázásokat végleg elvesztetted, de ez legyen a legnagyobb baj."Nem valószínű, hogy az első módszerrel sikerül, mert azóta már biztosan használtad a gépet. Ezzel a most idézettel valaki pár nap után helyreállította a fájlját, legalábbis azt válaszolta a tanácsra. 
- 
			
			
- 
			
			  Delila_1 veterán válasz  siskin
							
							
								#15564
							
							üzenetére siskin
							
							
								#15564
							
							üzenetéreHasonló kérdésre valamikor ezt a választ adta egy ügyes informatikus (szó szerint idézem, hátha bejön): "Ha nincs meg a fájlod valahol mégis, egy másik néven, vagy emailben csatolt állományként, 
 vagy ilyesmi, akkor még azt teheted, hogy elindítod az excelt, azután a feladatkezelőből leállítod.
 Ezután újraindítod, és ha szerencséd van, feldob egy olyan ablakot, hogy dokumentum-helyreállítás,
 és talán benne van a fájlod, ha mostanában szerkesztetted, vagy lagalább valami nem túl régi verzió.
 Ha ez az út nem járható, akkor itt egy másik megközelítés.Ha felülírsz egy fájlt, az (bár nem biztos, de szerintem) olyan, mintha törölted volna. 
 Mármint, a rendszer elmenti az új fájlt egy új helyre, és felszabadítja a régi által lefoglalt tárhelyet.
 Én törölt fájlok visszaállítási kísérleténél én ezt az utat szoktam követni:
 1. Kikapcsolom a gépet (A), amin a törölt fájl van.
 Törlés után a fájl még ott van a merevlemezen, de az általa lefoglalt terülte szabadnak van nyilványtva, és csak idő kérdése, hogy mikor ír oda valamit a rendszer.
 2. Keresek egy másik gépet (B), amire telepítek egy olyan programot, amivel törölt fájlokat vissza lehet hozni.
 Van ilyen sok, többségük nem ingyenes, de 15 v. 30 napig ingyen használható, ami teljesen megfelel a célnak.
 3. Átrakom a törölt fájlt tartalmazó merevlemezt az A-ból a B gépbe, és Secondary Slave -ként konfigurálom,
 hogy véletlenül se erről próbálja a gép a rendszert betölteni.
 4. Enildítom a B gépet, futtatom rajta a törlésvisszavonó programot, és végigszkennelem azt a bizonyos merevlemezt, hogy megtalálja-e.
 Ha megtalálja, és vissza tudja állítani, akkor jó.
 Ha ez kínai, vagy nem vagy biztos a dolgodban, akkor érdemes inkább szakemberhez fordulni, mert könnyű nagy kárt okozni, ha az ember nem tudja mit csinál."Egy másik, amit megpróbálhatsz, hogy nyitsz egy új füzetet. Az első lap A1 cellájában hivatkozol a megnyithatatlan füzet első lapjának A1 cellájára -> =[FüzetNeve.xls]ElsőLapNeve!A1 
 Ezt le-, és jobbra másolod. Vagy bejön, és a képletek helyére bemásolod az értéküket irányított beillesztéssel, vagy tovább búsulsz. 
- 
			
			  Delila_1 veterán válasz  sevadevil7
							
							
								#15560
							
							üzenetére sevadevil7
							
							
								#15560
							
							üzenetére
- 
			
			  sevadevil7 csendes tag Táblázat bizonyos celláit hogy tudom jelszóval levédeni? Pl:A1:E10-ig védett tartomány, többi cella szerkeszthető 
- 
			
			
- 
			
			  Mauzes addikt 
- 
			
			  Delila_1 veterán válasz  Mauzes
							
							
								#15556
							
							üzenetére Mauzes
							
							
								#15556
							
							üzenetéreAz egyéni formátumban ezt a cifraságot add meg: 0,00%_);(-0,00%) A pontosvessző előtti rész a pozitív-, a másik a negatív számokra vonatkozik. 
 Ha a formátum után közvetlenül írsz egy alsó kötjelet, és azután egy valamilyen karaktert, akkor a szám után olyan széles üres helyet hagy a cella jobb oldalán, mint a beírt karakter. A fenti példában ez a záró-zárójel a pozitív számok után.
- 
			
			  Mauzes addikt Sziasztok! Nem sikerült kisilabizálni a custom formátum kódokat, így kérném a segítségeteket. 1. Ha van egy táblázatom pozitív és negatív 0 és 1 közötti számokkal két tizedessel, és én azt szeretném, hogy százalékban jelenítse meg ÉS hogy a negatívok zárójelben legyenek, van-e olyan kód, hogy rá tudom húzni az egész táblázatra, és akkor csak a negatív lesz zárójelben? 2. Van-e olyan kód, ami azt csinálja, hogy a pozitívok egyetlen karakterrel legyenek behúzva balra? És akkor a zárójeles és nem zárójeles számok/százalékok is pontosan lennének rendezve egymás alatt. Előre is köszi! 
- 
			
			
- 
			
			  zhari csendes tag Üdv! 
 Segítségeteket szeretném kérni egy makró írásában.
 Azt kellene tudnia, hogy egy adott mappából megnyit minden excel dokumentumot és minden munkalapot összemásol egy dokumentumba. Tehát van 30 db xls. (különböző munkalapnevekkel) ebből kellene a 30 munkalapot egy .xls-be összemásolnia.
- 
			
			  Delila_1 veterán válasz  hdcsaba87
							
							
								#15549
							
							üzenetére hdcsaba87
							
							
								#15549
							
							üzenetéreAz Excelben behívod a vezérlők eszköztárát. Az utolsó ikonra, a "További eszköztárak" nevűre kattintasz. A megjelenő listában a verziódtól függően különböző néven szerepelhet, Naptár, Calendar, Microsoft Calendar. Ha egyik sincs, akkor a letölthető MSCAL.OCX és CDLMSO.DLL fájlokat tedd be a C:\Programok\Microsoft Office\ OFFICExx (11, 12, vagy 13 a verziótól függően) könyvtárba. 
 Átlépsz a VBE-be. Tools | References. Bejelölöd a Microsoft Forms x.x Object Library-t. Megjelenik az ikon, kis kék pontokkal.
- 
			
			  hdcsaba87 aktív tag Sziasztok! 
 az lenne a kérdésem, hogy excel visual basicben hogyan tudom megjeleníteni az active x vezérlők között a naptár funkciót?
 köszönöm előre is a segítséget
- 
			
			  siskin tag Sziasztok! Kis segítséget kérnék...Excel fájlba mentem pár éve a háztartás kiadás-bevételeit.(Office 2010).Történt ma,hogy belépve hibaüzenetet írt a program,valami grafikont nem tudott megnyitni,de beengedett.Beírtam pár adatot,mentettem,kiléptem.Biztos ami biztos alapon meg akartam nézni sikerült-e elmenteni az adatokat,de már nem engedett be.Hibaüzenetként annyit írt,hogy a fájl vagy hibás,vagy a kiterjesztés változása miatt nem nyitható meg. Már mindent kipróbáltam vele,de semmiképpen nem férek hozzá az adatokhoz. 
 Leírom mivel próbálkoztam:
 -fájl kiterjesztés módosítása (mindenféle excel formátummal)
 -excel program beépített javító használata (megnyitás és javítás,adat kinyerés,stb....)
 -legalább 3 féle recovery programmal néztem,nem e lehet visszaállítani valahogyan legalább a tegnapi állapotot
 -excel viewer programokkal legalább kimásoláshoz megnézni az adatokat-sikertelenül
 nagyjából ennyi.Ha sérült egy excel fájl,semmi remény az adatok visszanyerésére?  
- 
			
			  Gabesz87 veterán Egy kis segítséget kérnék diagram terén...Excel 2010-ről van szó először is...Adott egy adatsor: pontdiagramon ábrázolok görbe vonalakkal összekötve egy csatornában lévő áramlás sebességprofilját. Vízszintes tengelyen az osztások vannak mm-ben, függ. tg-en meg a sebesség m/s-ban. Viszont ezt össze kéne hasonlítani egy másik féle sebességmérési módszerrel, ami csak egy darab érték, egy átlagsebesség, és ezt kellene még valahogy ebbe a pontdiagramba beszúrni, tehát ez utóbbi nyilván egy vízszintes vonal lesz. Csak azt nem tudom, hogy lehet hozzáadni ezt a meglévő diagramomhoz! Remélem érthető volt így. Légyszi segítsetek! Na, épp mire megírtam sikerült...Kijelöltem a meglévő adatsorral együtt ezt az egy értéket is, úgy hogy minden x értékhez odaírtam ugyanazt az egy átlagsebesség-értéket. 
- 
			
			  q13579 senior tag Sziasztok! Az Excel 2010 hány sort tud maximálisan kezelni? Ugyanis szeretnék összemásolni egy közel 450 ezer soros táblát egy 650 ezer sorossal, de ehszerűen nem teszi meg. A következő hibaüzenetet kapom: Az információ nem illeszthető be, mert a Másolás és a beillesztési terület nem azonos méretű és alakú. Ez biztos, hogy nem lehet probléma, mert teljesen ugyanaz a formátum. Ráadásul, ha a 650.000 sorosat akarom önmaga után másolni, akkor is ezt a hibát írja, holott a két formátum 100 %, hogy egyezik. Tudna valaki ötletet adni? 
- 
			
			válasz  Delila_1
							
							
								#15519
							
							üzenetére Delila_1
							
							
								#15519
							
							üzenetéreszupper, köszönöm, szép lassan tanulgatok  még egy kérdés merült fel: létezik-e olyan parancs, ami egy makró elejére írva az excel fájl megnyitásakor lefuttatja az adott makrót, azaz ne kelljen mindig kikeresni, meg ne kelljen gombot se nyomkodni, hanem csak fusson  köszönöm! 
- 
			
			  Delila_1 veterán válasz  pero19910606
							
							
								#15541
							
							üzenetére pero19910606
							
							
								#15541
							
							üzenetéreSzívesen. A legegyszerűbb dolog nem jut néha eszünkbe.  
- 
			
			  Delila_1 veterán válasz  pero19910606
							
							
								#15539
							
							üzenetére pero19910606
							
							
								#15539
							
							üzenetéreKészíts egy új oszlopot, ahol egymás alá írod a gyümölcsöt és a húst, és ezt tedd be az érvényesítésbe. 
- 
			
			  pero19910606 csendes tag válasz  Delila_1
							
							
								#15538
							
							üzenetére Delila_1
							
							
								#15538
							
							üzenetéreDe azt nem tudom meg tenni mert a táblázat így néz ki : Gyümölcs banán 
 üres cella alma
 üres cella körte stb...
 ZöldségAztán itt megint lejjebb húsok. Tehát a D oszlopban vannak felsorolva a főbb kategóriák és rögtön mellette az E oszlopban pedig a termékek. Tehát kénytelen vagyok meghagyni azokat üresen. 
- 
			
			  Delila_1 veterán válasz  pero19910606
							
							
								#15537
							
							üzenetére pero19910606
							
							
								#15537
							
							üzenetéreIgen. NE hagyj üres cellákat.  
- 
			
			  Delila_1 veterán válasz  pero19910606
							
							
								#15534
							
							üzenetére pero19910606
							
							
								#15534
							
							üzenetéreErről már többször volt szó itt a fórumon. Pl. itt Az kalória beírását az FKERES függvénnyel tudod megoldani, az összesítés pedig gyerekjáték a SZUM függvénnyel. Összegzés előtt ne felejtsd el felszorozni az egységnyi adagra szóló kalóriát a fogyasztandó mennyiséggel. 
- 
			
			  pero19910606 csendes tag válasz  pero19910606
							
							
								#15534
							
							üzenetére pero19910606
							
							
								#15534
							
							üzenetéremajd ezt szépen összesíti is? Bocsi a hosszúért. Köszönöm előre is ( ez nem fért már bele) 
- 
			
			  pero19910606 csendes tag Sziasztok! 
 Kaptam egy beadandó feladatot és nem igazán tudom, hogyan fogjak hozzá.
 Ételek kalória értékét kell kiszámítani. Egy táblázatban megkaptam 130 ételnek a nevét (+ mennyiség,kcal,fehérje,zsír, szénhidrát) 11 főbb csoportra osztva.(pékárú,zöldség,gyümölcs stb...)
 Azt a célt kell szolgálnia, hogy ha pl ebédet szeretnék csinálni, akkor elég legyen kiválasztani az adott ételeket és ha meg van az összes, akkor kiszámolná, hogy mennyi kalória, mennyi szénhidrát stb...
 Arra gondoltam, hogy legördülő menükből kéne megcsinálni. Az alapelv az, hogy ha kiválasztom az első legördülőmenüben pl a gyümölcsöket, akkor egy mellette lévő legördülőben már csak a gyümölcsök jelennének meg. Megoldható ez így?
 A másik meg hogy a főbb csoportok nem egymás alatt van közvetlenül,hanem van, hogy 20 sor üresen van. Hogyan tudnám meg csinálni azt hogy csak azokat listázza amiben van szöveg is. ( most úgy írtam be, hogy D2 119, de itt ugye tartalmazza az üres cellákat is. Ha elválasztom vesszővel vagy pontos vesszővel, akkor nem ad ki eredményt) 119, de itt ugye tartalmazza az üres cellákat is. Ha elválasztom vesszővel vagy pontos vesszővel, akkor nem ad ki eredményt)
 Ha ez már meg lenne utána nagyon bonyolult az, hogy kiszámolja nekem pl a krumpli értékeit egy mezőbe,aztán a csirke értékeit és mondjuk egy sütemény értékeit majd
- 
			
			  Geryson addikt Mesterek! Létezik-e mód arra, hogy ha én csinálok egy Excel táblázatot, felrakom egy szerverre és dolgoznak vele mások is (kitöltik), majd annak mondjuk ellenőrzöm példának okáért egy részét (pl. huszadik sorig), akkor azt úgy le tudjam védeni, hogy abban már ne lehessen módosítani, de a következő sortól természetesen tovább lehessen tölteni? 
- 
			
			  kokopeti csendes tag válasz  Delila_1
							
							
								#15510
							
							üzenetére Delila_1
							
							
								#15510
							
							üzenetéreSzia! Üres lapba bemásolva minden jól működik köszönöm. Viszont annyi változás történt, hogy a táblázatom elhelyezkedését muszáj lejjebb helyeznem. Így az elhelyezkedésük ez lesz: 
 Mód: B13
 Nettó: C13
 Bruttó: D13
 Megjegyzés: E13A módosuláshoz gondolom ebben kellene szerkeszteni pár értéket: WS1.Select 
 usor% = Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row
 usorN% = 2
 For sor% = 2 To usor%
 If Cells(sor%, 1) = datum Then
 usorN% = usorN% + 1
 f = True
 WS3.Cells(usorN%, 1) = Cells(sor%, 2)
 WS3.Cells(usorN%, 2) = Cells(sor%, 3) * -1
 WS3.Cells(usorN%, 3) = WS3.Cells(usorN%, 2) / 1.27
 WS3.Cells(usorN%, 4) = Cells(sor%, 5)
 End If
 Next
 
 WS2.Select
 usor% = Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row
 For sor% = 2 To usor%
 If Cells(sor%, 1) = datum Then
 f = True
 usorN% = usorN% + 1
 WS3.Cells(usorN%, 1) = Cells(sor%, 2)
 WS3.Cells(usorN%, 2) = Cells(sor%, 3)
 WS3.Cells(usorN%, 3) = WS3.Cells(usorN%, 2) / 1.27
 WS3.Cells(usorN%, 4) = Cells(sor%, 4)Próbálom egyedül is hátha sikerül, de egyelőre nehezen értelmezem a deklarálásokat sajnos. 
- 
			
			  csferke senior tag Sziasztok! 1.lap adatok (név, ir.szám, város, cím...) 
 2.lap pl. A1 cellába vlookup-al behozok egy nevet és az A2-ben szeretném összevonva megjeleníteni az ir.számot és várost (ir.szám+" "+város formában). A2-be vlookup ir.szám, B2-be vlookup város, eddig eljutottam.Hogyan kell "összeadni" a két vlookup-ot? A1 cellába a név kiválasztásánál a legördülőben lehet-e két oszlop (pl. név, város). Az 1.lapon az adatok 
 város+név szerint vannak rendezve. Nagyban megkönnyítené a kiválasztást ha 2.lap A1-ben is látnám a városokat is.köszi 
- 
			
			
- 
			
			  Sir Pocok őstag A következőben kellene egy kis segítség: Adott egy adatbázis nevű munkalap, ami 2 oszlopot tartalmaz:azonosító és cím. Feladat az lenne, hogy egy másik munkalapon ha beírom az azonosítót egy cellába akkor a mellette levő cellába kiadja az adatbázis nevű munkalapon található azonosítóhoz tartozó címet. Köszönöm előre is a segítséget. 
- 
			
			  Delila_1 veterán válasz  kokopeti
							
							
								#15509
							
							üzenetére kokopeti
							
							
								#15509
							
							üzenetéreA 'Napi összesítő' lap A2 cellája a mód, B2 a bruttó, C2 a nettó, D2 a megjegyzés. A laphoz rendeld ezt a makrót: Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) 
 Dim datum As Date
 If Target.Address = "$A$1" Then
 Application.EnableEvents = False
 datum = Target.Value
 Osszevonas datum
 Application.EnableEvents = True
 End If
 End SubModulba tedd a másikat: Sub Osszevonas(datum) 
 Dim sor%, usor%, usorN%, f As Boolean
 Application.ScreenUpdating = False
 Dim WS1 As Worksheet, WS2 As Worksheet, WS3 As Worksheet
 Set WS1 = Worksheets("Kiadások")
 Set WS2 = Worksheets("Bevételek")
 Set WS3 = Worksheets("Napi összesítő")
 
 WS1.Select
 usor% = Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row
 usorN% = 2
 For sor% = 2 To usor%
 If Cells(sor%, 1) = datum Then
 usorN% = usorN% + 1
 f = True
 WS3.Cells(usorN%, 1) = Cells(sor%, 2)
 WS3.Cells(usorN%, 2) = Cells(sor%, 3) * -1
 WS3.Cells(usorN%, 3) = WS3.Cells(usorN%, 2) / 1.27
 WS3.Cells(usorN%, 4) = Cells(sor%, 5)
 End If
 Next
 
 WS2.Select
 usor% = Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row
 For sor% = 2 To usor%
 If Cells(sor%, 1) = datum Then
 f = True
 usorN% = usorN% + 1
 WS3.Cells(usorN%, 1) = Cells(sor%, 2)
 WS3.Cells(usorN%, 2) = Cells(sor%, 3)
 WS3.Cells(usorN%, 3) = WS3.Cells(usorN%, 2) / 1.27
 WS3.Cells(usorN%, 4) = Cells(sor%, 4)
 End If
 Next
 
 WS3.Select
 Application.ScreenUpdating = True
 
 If f = False Then MsgBox "Nincs mozgás a " & datum & " napon."
 End SubAz összes bruttót az =szum(B:B), az összes nettót az =szum(D:D) képlet számolja ki a harmadik lapodon. 
- 
			
			  kokopeti csendes tag válasz  Delila_1
							
							
								#15506
							
							üzenetére Delila_1
							
							
								#15506
							
							üzenetéreA harmadik munkalapnak az lenne a lényege,hogy: A1 cellában beírom azt a dátumot, ami engem érdekelne és ezt listázza ki az alatta lévő táblázatba. A táblázatban az lenne a jó, ha tartalmazná a Kiadások és Bevételek munkalapokból a Megnevezés, Mód táblázatokat és egy Összeg nevű táblázatot ami tartalmazza a Bevételekből a Bruttó összeget, a Kiadásokból pedig Bruttó kiadás - (mínusz) Nettó Kiadás különbözetét. (Ha nem sikerült értelmesen megfogalmaznom, akkor az is tökéletes lenne, ha a Kiadásokból is csak a Bruttó kiadás lenne és majd kiokoskodom a többit, mert az alap makró is hatalmas segítség lenne!!) Ha ez meglenne utána már könnyen tudnék hozzárendelni egy összesítő képletet, amivel kiszámoltathatom a napi eredményt! 
- 
			
			  Delila_1 veterán válasz  m.zmrzlina
							
							
								#15507
							
							üzenetére m.zmrzlina
							
							
								#15507
							
							üzenetéreÖrülök, hogy sikerült. 
- 
			
			  m.zmrzlina senior tag válasz  Delila_1
							
							
								#15479
							
							üzenetére Delila_1
							
							
								#15479
							
							üzenetéreKöszönöm a segítséget. A dátumérték()-kel sikerült megoldani makróval... ...miután kiderült, hogy nem excel függvényként (Application.Worksheetfunction. stb stb) kell használni, hanem van egy ilyen VBA függvény. Talán másnak is mond újat ez az oldal Köszi még egyszer.  
- 
			
			  kokopeti csendes tag 
- 
			
			  Metathrone1 csendes tag válasz  Metathrone1
							
							
								#15503
							
							üzenetére Metathrone1
							
							
								#15503
							
							üzenetéremegoldottam  
- 
			
			  Metathrone1 csendes tag válasz  Delila_1
							
							
								#15502
							
							üzenetére Delila_1
							
							
								#15502
							
							üzenetéreÉs még egy olyan kérdés, hogy az egész ne legyen egyszerű 
 adott a makrót tartalmazó munkafüzet és egy másik, amiben a makrót akarom futtatni billentyűkombinációval, de abban makró nem lehet. addig működik, míg a dátumot kell beírni, de a nevet nem hozza át.
 Sub Insert_date()
 ActiveCell = Date
 ActiveCell.Offset(, 1) = Range("GX60000")
 End Subitt a range után megadni a zárójelben útvonalat? Ha igen, akkor hogyan? 
 kell gondolom fájl helye, neve, munkalap és azon belül a cella
- 
			
			  Delila_1 veterán válasz  Metathrone1
							
							
								#15501
							
							üzenetére Metathrone1
							
							
								#15501
							
							üzenetéreNincs mit. 
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows 11
- Apple asztali gépek
- Linux Mint
- Google Pixel 10 Pro XL – tíz kicsi Pixel
- Vicces képek
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- TCL LCD és LED TV-k
- „Új mérce az Android világában” – Kezünkben a Vivo X300 és X300 Pro
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- További aktív témák...
- REFURBISHED - DELL Performance Dock WD19DCS (210-AZBN)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3841, 92% Akkumulátor
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 8400F / RX 6800 16GB / 32GB DDR5 / 1TB SSD
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
 
						 
								 
							 
								 
							 
								 
							 
								


 
							 
								
 
								 
								 
							
 
								 
							 
							 
							 
								 
							

 valaki tud rá megoldást?
 valaki tud rá megoldást? 
							 
								
 
							 
								 
							 
								 
							 
								
 
							 
								
 
								 
								 
							 
								 
							 
								
 
							 
								 
							 
								
 
								![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)

 
								 
							 Fferi50
 Fferi50

