- iPhone topik
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Egy szenzor, két zoomkamera: újraírta a Huawei a mobilfotózás történetét
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Google Pixel topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Honor Magic7 Pro - kifinomult, költséges képalkotás
- Poco M3 - felújított állomás
- Térerő gondok, tapasztalatok
-
Mobilarena
A Microsoft Excel topic célja segítséget kérni és nyújtani Excellel kapcsolatos problémákra.
Kérdés felvetése előtt olvasd el, ha még nem tetted.
Új hozzászólás Aktív témák
-
D5
aktív tag
A probléma az, hogy a változó cella és az eredmény cella között nincs közvetlen kapcsolat.
A változó cella értéke egy másik cellára mutat, ami egy másikra, az meg megint egy másikra. Az eredménycellám a legutolsó a sorban.
Szóval ha beírok egy értéket a változó cellába, akkor gyönyörűen lefutnak a függvények a cellák között, és megkapom az eredménycellát.
Én igazából azt a folyamatot szeretném megkönnyíteni magamnak, hogy ne kelljen saját kezűleg bepötyögni a változó cellába a kívánt értékeket, és sorjában kimásolgatni az eredményt, hanem ezt automatikusan csinálja meg nekem a program.
Erre van lehetőség
Van esetleg valami makró, ami behelyettesíti a kívánt számokat, és az eredményeket mindig új cellába, vagy munkalapra teszi? -
Vladek83
tag
Sziasztok!
Kérdésem a következő lenne:
Van egy cella ami legördülő listát tartalmaz (érvényesítésben), hogy tudom azt másolni (hivatkozni) tovább, egy másik cellába (ne csak értéket adjon, hanem a listát adja vissza)? "HA" függvénnyel próbálkozok, de csak értéket ír ki.....
Előre is köszönöm!
-
Mutt
senior tag
válasz
Zenebohoc #15886 üzenetére
Hello,
Megmagyarázhatatlan méretnövekedést okozhat az, hogy egy formázást az Excel nem csak a kijelölt adatokon, hanem egy egész oszlopon (annak is mind az 1millió során) vagy az egész sor 16ezer oszlopán végrehajtja mégha nincs is bennük érték.
Próbáld meg levenni a formázást az üres cellákról:
1. Kezdőlap fülön Szerkesztés csoportban az Irányított kijelölés opciót (gyorsabb ha F5-öt nyomsz majd Irányított opciót) indítod.
2. Üres cellák opciót kiválasztod, majd Ok.
3. Kezdőlapon Szerkesztés csoportban az Összes tőrlése opciót használod.
4. Menj el az utolsó használt sor alá, jelöld ki a sort. Majd Ctrl+Shift+le nyillal jelöld ki az összes maradék sort.
5. Itt is használd a 3-as pontban leírt összes tőrlését.
6. Menj el az utolsó oszlop után és Ctrl+Shift+jobbra nyillal jelöld ki a többi oszlopot.
7. Innen is törölj mindent.
8. Más névvel mentsd a fájlt.Üdv.
-
Mutt
senior tag
Hello,
Ha jól értem akkor kvázi egy függvény táblát akarsz csinálni, amely megad egy adott értékhez egy másikat.
Ha létezik egyértelmű képlet amely segítségével számolható az eredmény, akkor 3 megoldás is van:
1. Az egyik oszlopban felsorolod a bemeneti értékeket (10%,20% stb), majd mellette a képlettel elvégzed a transzformációt.
2. Használod az Excel Adattábla opcióját (Adatok fül Adateszközök csoportjában van).
3. UDF (user defined function) létrehozása VBA-ban és annak használata.Ha nincs zárt képlet a transzformációra, akkor marad a Célértékkeresés, amely viszont egyszerre csak egy bementi és kimeneti adattal boldogul, így nem fogsz tudni vele igazán haladni.
Ha többet megosztasz velünk, akkor lehet hogy konkrét megoldásokat is tudunk adni.
Üdv.
-
Mutt
senior tag
válasz
poffsoft #15888 üzenetére
Hello,
Ha csak ennél a fájlnál viselkedik, akkor ne engedd futtatni a makrókat a fájlban.
Ha safe módban indítod az Excelt akkor is így viselkedik? Nyomj Shift-et amikor indítod az Excelt vagy a /safe kapcsolóval indítsd parancssorból.
Ha ekkor minden rendben akkor az XLSTART mappában lévő fájlol vmelyike a bűnös, mozgasd el innen a fájlokat és így probáld ki az Excelt.Üdv.
-
D5
aktív tag
Sziasztok!
Egy kis segítség kellene. Mivel eléggé fáradtságos lenne bepötyögni egy csomó számot, ezért valamiféle automatikus megoldásra fáj a fogam.
Az excelben azt szeretném csinálni, hogy a program automatikusan helyettesítsen be értékeket egy cellába (pl. 10%, 20%, 30%, stb... 100%), majd ezeket az értékeket egy külön munkalapra egymás alá tegye be úgy, hogy az egyes értékek mellett pedig az az eredmény szerepeljen, ami az eredeti munkalapon egy másik cellában van (értelemszerűen ennek az utóbbi cellának az értéke függ az általam módosítani kívánt cella értékétől - tehát ha a cellában 10% van, akkor az eredménycellában 1000, stb... -, de a "probléma" az, hogy a két cella között nincs közvetlen hivatkozás, hanem sok egyéb mellékszámítás eredményeként adódik az eredmény cella, de én mégis csak egy változó eredményre gyakorolt hatására vagyok kíváncsi).
Ha valaki megértette nagyjából, hogy mit szeretnék, akkor kérem segítsen! -
poffsoft
veterán
egy munkafüzetemben lapvédelem, füzetvédelem nincsen bekapcsolva.
Viszont nem enged beilleszteni semmit (copy-paste), a helyi menüben is szürke a beillesztés...Ezt mivel lehet megszüntetni,engedélyeznem a másolást?
mit kell keresnem a VBA kódban? -
Zenebohoc
tag
Sziasztok!
Számomra meglepő dolgot művelt az Excel.
Időtök engedi, legyetek szívesek magyarázatot adni rá.
Van egy fájlom, úgy 3000 sorral, 6-7 oszloppal (zenéim címei, stílusok stb.)
Nem több 300 kb-nál.
A "Stílus" oszlop szerint, szűrővel rendeztem és minden egyes stílust külön lapon mentettem.
Lett vagy 10 fül.
Mentést követően 34 Mb-ra hízott a fájl.
Mitől?
Köszi előre is :-) -
sea
tag
Üdv Mindenkinek!
Segítségre lenne szükségem egy excel tábla összehozásához.
4 oszlopom lenne (B,C,D,E).
A lényeg az lenne, hogy az első sorban össze kellene adnom a B,C,D oszlopokat, ez lenne az E oszlop.
(Eddig még én is elboldogulok...)
A következő sortól viszont a B,C,D oszlopokhoz mindig az előző sorban lévő E oszlopot kellene hozzáadni és az lenne az adott sor E oszlopa. Tehát pl E4= E3+B4+C4+D4Ezt hogy tudnám megvalósítani? Előre is köszönöm!
-
Mutt
senior tag
válasz
WildBoarTeam #15878 üzenetére
Hello,
Ahogy már mondták így látatlanban sokat nem tudunk mondani, de azért az Excel tud adni egy standard megoldást. Az Űrlapok adatbevitelben tudnak segíteni, régebben az Adatok menüben volt, de most már nincs kint az alapértelmezett eszköztáron így neked kell testreszabással kirakni.
Egyszerűen használható, tudsz vele egyből menteni és visszakeresni korábbi rekordokat.
Viszont adatellenőrzésre (érvényesítés/data validation) nem alkalmas.Békés és boldog karácsonyt!
üdv.
-
Delila_1
veterán
válasz
WildBoarTeam #15881 üzenetére
OK.
-
poffsoft
veterán
válasz
WildBoarTeam #15878 üzenetére
Delila_1 válasza kicsit bővebben:
Küldd át neki valahogy a táblázatot, és megcsinálja (nálam működött!) -
Delila_1
veterán
válasz
WildBoarTeam #15878 üzenetére
A tábla szerkezetének ismerete nélkül nem érdemes nekilátni, vaktában lövöldözés lenne.
-
WildBoarTeam
senior tag
Sziasztok Hozzáértők!
Segítségre lenne szükségem (bár, mire másra, ha ide írok
).
Nos, fel kellene dolgoznom "pár" kérdőívet (kb 100db), majd végül excelben kiértékelni. Korábban már készítettem egy táblát, de a feldolgozott adatokat készen kaptam és csak be kellett írni, abból már számolta a kért adatokat képlettel és legyárthattam a diagramokat. Mivel most a kiértékelés is rám maradt, így egyszerűbb lenne, ha makróval gyűjteném az adatokat, így nem kellene többször papír alapon dolgoznom. (kigyűjtöm a kérdésekre a válaszokat csoportonként, majd összesíteni, stb...ezt csinálná helyettem az excel).
Több fajta kérdéscsoport van a válaszok szempontjából:
1. Igen/nem
2. Iskolai érdemjegyek alapján értékelni a megadott kategóriákat
3. "Nem megfelelő"-től a "Kiváló"-ig értékelni a kategóriákat. (ebből van olyan, ahol csak 4 válaszlehetőség van, de olyan is, ahol 5)
4. A kérdésen belül fontossági sorrendbe állítani a megadott kritériumokat.Hogy minél könnyebb legyen a feldolgozás, arra gondoltam, hogy a korábban elkészített táblámat alapul véve (sajna a melóhelyemen van a gépen, nem tudom most megmutatni) elkészíteni a kérdőívet excelben, majd úgy összegyűjteni az adatokat, hogy amikor felkapom az asztalról az első kérdőívet, akkor csak az azon szereplő számokat vinném be (mondjuk, ahol 4-es vagy 5-ös skála van ott ilyen számot írnék, ahol igen/nem, ott 0/1, stb.).
A végén lenne egy "rögzít" gomb, ami egy másik munkalapon berögzíti az adatokat mindig egy új oszlopba és természetesen számolja a kérdőívek számát is (átlagszámításhoz muszáj).
Ha az összes kérdőívvel megvagyok, akkor még arra is kellene egy makró, hogy a kapott számhalmazból, soronként leképezné az összesített eredményeket (összeszámolná, hányan adtak igen/nem választ vagy hogy a 4-es skálán is mik az eredmények), azaz kiértékelné a kérdőívek adatait.
Az első része végül is egy másolás művelet, annak a figyelembe vételével, hogy ne írja felül az előző sort.
A második része meg talán "szumha". Csak megvalósítani nem tudom ezeket.Ami még necces lehet, hogy előfordulhat, hogy valahol a válaszolók kihagynak egy-egy választ (nem raknak valahova X-et), így egyes kérdéseknél lehet más lesz a válaszok száma, mint a kérdőívek száma. Bár ezt lehet jelölni nullával.
Esetleg, ha még extrának belefér, akkor egy olyan művelet is jó lenne, ami kiüríti a táblából az adatokat vagy egy olyan lehetőség, ahol módosíthatom az eddig feldolgozott kérdőívek darabszámát (ha elölről akarnám kezdeni, vagy ha elrontottam az utolsót, akkor így visszaírom eggyel és lecseréltem az utolsó bevitt adatokat).Ez gyakorlatban megvalósítható? Esetleg egy "félkész megoldást" tud adni valaki ennyi infó alapján.
Előre is nagyon köszönöm a segítséget!
Nagyon Boldog Karácsonyt mindenkinek!
-
Mutt
senior tag
Szia,
Ezt függvénnyel nem tudod megoldani, makró kell hozzá.
A makrót a munkalap Change eseményére kell tenned, mivel ez fut le cella módosításkor.
Itt egy egyszerű példa:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Row > 1 And Target.Column = 2 Then
Range(Target.Address).Offset(, 3) = Now()
End If
End SubAhol
- a Target.Row > 1 azt jelenti, hogy az első sort figyelmen kívül hagyjuk (általában itt van a fejléc)
- a Target.Column = 2 megmondja, hogy csak a második oszlopot figyeljük (ez nálad biztosan más)
- a Range(Target.Address).Offset(, 3) -al adjuk meg, hogy az éppen módosított cellától jobbra 3-al lesz majd ahova az időbélyeget (a most függvény aktuális értékét, nem a függvényt!) tesszük.üdv.
-
kymco
veterán
Sziasztok!
Valami nagyon banális problémával fordulok hozzátok.
A feladatom az lenne, hogy egy-egy sorban egy bizonyos cella változtatásakor ugyanabban a sorban egy másik cellába időbélyeget tegyen egy függvény, hogy a sor módosítása ekkor és ekkor történt.
Ezt én a "Most" függvénnyel akartam megoldani, de sajnos ez nem csak abban a sorban módosítja az értéket a cella módosításakor, hanem az időbélyeg oszlop összes elemében az újraszámolja a "Most" függvényt.
Hogyan lehetne kiküszöbölni, hogy más sorokba ne piszkáljon be, csak abba, ahol az a bizonyos cellaérték változott?
Előre is köszönöm a segítséget. -
Mutt
senior tag
válasz
petro3355 #15871 üzenetére
Hello,
Alapból nem lehet ilyet beállítani, de van rá 2 megoldás:
1. Feltételes formázással (conditional formatting). A képlet egyszerű:
=MARADÉK(SOR();2)Ennek előnye, hogy könnyedén megváltoztathatod, hogy ne minden második, hanem pl. minden harmadik sor legyen eltérő.
2. A 2007 is ismeri a Táblázat funkciót, amely az összefüggő adatok kezelésében tud segíteni. A tábla stílusát lehet könyedén változtatni; van köztük váltakozó sort használó formátum. Ime egy Youtube video róla.
üdv.
-
petro3355
csendes tag
sziasztok!
valaki tud segíteni hogy a 2007-es verzióba hogy lehet beállítani hogy minden 2. sornak más színe legyen? -
Mutt
senior tag
válasz
Kloden #15866 üzenetére
Hello,
Adatok érvényesítésével tudod megoldani, az Adatok csoportban van az Érvényesítés.
Itt egy video hozzá.A listának több módon lehet megadni az elemeit:
1. pontosvesszővel felsorolod a választható elemeket a forrásba2. kijelölsz egy tartományt, amely tartalmazza az elemeket (pl =A1:A11)
üdv
Amit elfejtettem a második leírásnak a végén, hogy a D16-ban lévő függvényt húzd le addíg amennyi találatot megakarsz jeleníteni (én D26-ig tettem, vagyis az első 10 találatot fogja mutatni).
-
Kloden
senior tag
Szia, hát ez valami brutális, köszi szépen, nagyon jól néz ki a kis videón, egyelőre ott akadtam meg az első megoldással, hogy az E1 cellát hogyan lehet megcsinálni ilyen legördülő szűrőnek.
Az ok, hogy amit az E1-be beírok az alapján feltételesen megformázza az órarendemet, az megy -
Mutt
senior tag
válasz
Kloden #15853 üzenetére
Hello,
Már javasolták a HOL.VAN és INDEX opciókat, itt láthatod műkődés közben amit összeraktam (főleg HOL.VAN és ELTOLÁS-t használva).
A fájlban az Órarend munkalapon van amiben keresünk, A-oszlopban vannak a hetek, a B-ben pedig az időpontok, a C-G oszlopokban a napi (hétfő, kedd, sb.) tanórák.
Két megoldással is készültem:
Az első nagyon egyszerű, mivel az aktuális hetet megjeleníti és elrejti egy egyszerű feltételes formázással a ki nem választott tantárgyat. A képernyő mentésen ezt látod felül.Ide elég kevés függvény kell:
1. C1 cellában az aktuális hét sorszáma: =HÉT.SZÁMA(MA())
2. C2 cellában van egy függvény: =HOL.VAN(C1;Órarend!A:A;0) , ezt egyszerűen fehér alapon-fehér betűszínnel elrejtettem, de megmondja, hogy az adott hét az Órarend táblának hanyadik sorában kezdődik.
2. E2-ben van egy egyszerű adat érvényesítés (data validation).
3. C4-ben ez van: =ELTOLÁS(Órarend!C$1;$C$2+SOR()-3;0)A C4 függvényt másold C4:G12 tartományba, ezzel eléred hogy mindig az aktuális teljes hetet fogod itt látni.
A végső simítás már csak hogy elrejtsük feltételes formázással azon cellákat, amelyek nem egyenlőek E1-el.Én még itt kavartam egy kicsit, vagyis amikor nincs kiválasztva egy tantárgy, akkor mindent mutasson, így a függvényem: =ÉS($E$1<>C4;$E$1<>"")
Ha ez a függvény igaz, akkor a cella betűszíne a háttérszínre állítódik.Készen is van.
A második megoldás a képernyőn alul látható, amely szövegesen kiírja hogy melyik napon, melyik órában van a kiválasztott tantárgy. Ennek a megoldása már sokkal bonyolultabb, mivel az Excel számokban érzi jól magát és szövegekkel dolgozni sokkal nehezebb.
Kell egy segédszámolás, hogy tudjuk melyik nap/melyik óra érintett. Ezt a számolást én a H17:M26 tartományban végeztem.
1. H17-ben ez a függvény: =HOL.VAN(C1;Órarend!A:A;0)+1
2. I17:M17-ben számok 1-től 5-ig vannak (1 hétfőt jelenti, 2 keddet stb).
3. H18:M26-ban számok 8-tól 16-ig vannak az időpontok.
4. I18-ban egy összetett függvény van: =HA($E$1="";(I$17+$H18/100);HAHIBA(HOL.VAN($E$1;ELTOLÁS(Órarend!C1;$H$17;0);0)*(I$17+$H18/100);""))
Ezt 2 részből áll:
- a második része (a HAHIBA-tól kezdődő) ugyanazt csinálja, mint az első megoldásban, vagyis az aktuális hét egy adott időpontját kiírja és ha az megegyezik a kiválasztott tantárggyal (ami E1-ben van), akkor ad egy számot. Ez a szám a tantárgy poziciója (pl. 2,09; amely azt jelenti hogy a második napon 09 órakor van a tantárgy).
- az első része akkor ugrik be, amikor nincs kiválasztva E1-ben tantárgy.
5. Az I18-ban lévő függvényt másold át I18:M26 tartományra.A segédtábla kész, esetleg rejtsd el majd
Jöhet a kiíratás, hogy mikor vannak találatok.
D16-os cellába tettem egy hosszű függvényt: =HAHIBA(VÁLASZT(INT(KICSI($I$18:$M$26;SOR()-15));"Hétfő";"Kedd";"Szerda";"Csütörtök";"Péntek")&" - "&INT((KICSI($I$18:$M$26;SOR()-15)-INT(KICSI($I$18:$M$26;SOR()-15)))*100)&" óra";"")Ennek a magja a KICSI(tömb;k) függvény, amely a tömbből a k-adik elemet adja vissza.
Esetünkben a tömb a segédtábla, amelyben vagy üres mezők vagy poziciókat jelölő számok (pl. 4,12) vannak.
A függvény többi része ezt a számot alakítja át. Előbb veszi az egész részét és az annak megfelelő napot kiírja (pl. 4 - Csütörtök), majd az időponthoz veszi a maradék részét (0,12) megszorozza 100-al hogy egész legyen.Vége.
-
Delila_1
veterán
válasz
poffsoft #15856 üzenetére
Nem tudom, miért tartasz a kimutatástól, hiszen sokkal bonyolultabb dolgokat oldasz meg. Nézz szét a YouTube-on, ott az 'Excel kimutatás'-ra rákeresel, és jobbnál jobb videókat kapsz.
Például ezt. Van folytatása. -
-
Adam122
csendes tag
Sziasztok!
Lenne egy olyan problémám, h azt szeretném látni, hogy a táblázatomban hányszor fordul elő két érték egyszerre egy sorban. 2 oszlopban találhatóak a keresett szavak és kb. olyan 1000 sorom van, de ez változó.
Darabteli-vel meg tudom számoltatni, h. 1 adott szó hányszor szerepel, de arra még nem jöttem rá, h. h. lehetne azt a feltételt megadni h soronként számolja, h. hányszor találhatóak meg egyszerre. -
Kloden
senior tag
Köszönöm, akkor ezekkel próbálkozom!
-
Viper26
nagyúr
Üdv!
Ha azt szeretném, hogy egy adott szerveren lévő xls-t néhány ember ne tudjon szerkeszteni az megoldható lenne valahogy?
Köszi előre is!
-
Kloden
senior tag
Sziasztok, azt milyen függvénnyel vagy hogyan lehet lekérdezni, hogy pl adott egy iskolás órarend, és én a Matematika órákra vagyok kíváncsi, és kiírná, hogy a héten ezek az órák milyen napon és milyen órában vannak. Magyarán kigyűjtené a sor-és oszlopinformációit.
-
Pityke78
őstag
Lehet olyat csinálni az excellel, hogy az egyéni beállításokat, makrókat valahogy átimportáljam egy másik gép excelére?
A céges gépemen már elég jól össze van rakva az excel és ezeket a beállításokat szeretném otthon is használni. Illetve ha újratelepítek egy gépet, akkor az excel beállításait valahogy vissza lehet hozni?
Köszi
-
pirit28
csendes tag
-
Bobrooney
senior tag
Sziasztok!
- Ábrázoljuk egy önálló munkalapon elhelyezett diagramon a függvényeket (2p)!
- Csak egy diagramunk legyen, és azon a legutoljára kért függvény látszódjon (2p)!az első két pontos részt megcsináltam
ActiveChart.Location where:=xlLocationAsNewSheetA második két pontost viszont nem tudom, hogy mindig ugyan arra írja rá (pl egy diagramEn fülre), persze előtte törölje az előzőt
-
poffsoft
veterán
válasz
dellfanboy #15844 üzenetére
És a KM állás sorában nincsen olyan cella, ami azonosítja, hogy ez a km állás sora lesz? mert azt akár fv-nyel is megoldhatnánk...
makróval simán átmásolható:
Option Explicit
Sub CopyRows()
Dim i As Integer
Dim r1, c1, r2, c2, r3 As Double
Dim wsTest As Worksheet
Dim sname As String
sname = "Summa"
Set wsTest = Nothing
On Error Resume Next
Set wsTest = Worksheets(sname)
On Error GoTo 0
If wsTest Is Nothing Then
Worksheets.Add(Before:=Sheets(1), Count:=1, Type:=xlWorksheet).Name = sname
End If
Worksheets(sname).Cells.Clear
For i = 1 To Sheets.Count
If Not Worksheets(i).Name = sname Then
r1 = Worksheets(i).UsedRange.Row
c1 = Worksheets(i).UsedRange.Column
r2 = r1 + Worksheets(i).UsedRange.Rows.Count - 1
c2 = c1 + Worksheets(i).UsedRange.Columns.Count - 1
r3 = Worksheets(sname).UsedRange.Row + Worksheets(sname).UsedRange.Rows.Count
Worksheets(i).Select
Worksheets(i).Range(Cells(r1, c1), Cells(r2, c2)).Copy _
Destination:=Worksheets(sname).Cells(r3, c1)
End If
Next i
Worksheets(sname).Select
[A1].Select
End Sub -
pirit28
csendes tag
Jó napot az uraknak !
Kérdésem a következő lenne, miért csak a második feltételnél működik a "mindkét cellát töltsd ki" ?
=IF(SUM(G125;I125)=0;"-";IF(G125="";"mindkét cellát töltsd ki !";IF(I125="";"mindkét cellát töltsd ki !";AVERAGE(G125;I125))-VLOOKUP(E125;$K$9:$T$125;10;0)))
válaszokat előre is köszönöm..
-
dellfanboy
őstag
válasz
poffsoft #15838 üzenetére
pdf-et konvertáltam xls-é és megnéztem az első két munkalapot.
mindenhol az adott ügyféladathoz tartozó km óra állás van, csak ha az ügyfél pl. vásárolt benzint, matricát akkor a km a legutolsó sorban lesz (b30 ) ha meg szinte semmit se vásárolt akor b5, e kettő érték között 460 munkalap esetén elég nagy a szórás
az is megfelelő lenne ha a 460 munkalapot egy munkalapra tudnám rakni, és akkor egy sima szűrés.
hogy lehet 460 sheet-en 1 sheetre másolni? -
Vladek83
tag
Jó reggelt!
Feladatom a következő lenne:
Egy adott cella tartalmát érvényesíteni szeretném, hogy csak 3 tizedesjegyig lehessen bele írni, és egy figyelmeztető üzenet ugorjon fel, hogyha mást akar írni. Lehet a megoldás egyszerű, de még nem jöttem rá...
-
poffsoft
veterán
Option Explicit
Sub kever()
Dim sws, tws As Worksheet
Dim i, endr, dest As Long
Set sws = ActiveWorkbook.Sheets("Munka1")
Set tws = ActiveWorkbook.Sheets("Munka2")
endr = sws.Range("A65536").End(xlUp).Row
sws.Range("V1:V" & Range("V65536").End(xlUp).Row).Clear
tws.Range("A1:A" & Range("A65536").End(xlUp).Row).Clear
sws.Range("A1:A" & endr).Copy Destination:=sws.Range("V1")
Randomize
For i = endr To 1 Step -1
dest = Int((i) * Rnd() + 1)
tws.Range("A" & (endr - i + 1)) = sws.Range("V" & dest)
sws.Range("V" & (dest + 1) & ":V" & i).Copy Destination:=sws.Range("V" & (dest))
sws.Range("V" & i).Clear
Next i
End Subsws a forrás lap, tws a cél (ahová összekeveri)
az "A" oszlopban kell lenni a kérdéseknek. -
akyyy
senior tag
olyat szeretnék csinálni, hogy beírok különböző kérdéseket, egy sorba, egymás alá.
Máshol szeretném ezeket a kérdéseket VÉLETLEN sorrendben, egymás alá megjeleníteni. Mindet! És ha lehet, akkor ha újból csinálok egy ilyen véletlen sorrendet, akkor másmilyen véletlen sorrendben legyen. Lehetséges ez?
-
poffsoft
veterán
válasz
dellfanboy #15834 üzenetére
persze azt is elmondhatnát, minek alapján találod meg, hogy éppen b30, vagy b5?
akkor talán megoldható makróval is (a rendezés is)... -
Delila_1
veterán
válasz
dellfanboy #15834 üzenetére
Érd el, hogy minden lapon azonos cellában legyen az összegzendő érték. Találd meg, melyik cella szerepel a legtöbb lapon. Ha ez pl. a B30, akkor a többi lap B30 cellájába hozd be ezt az értéket. Ahol B3-ban van, ott a B30 legyen =B3. Lehet, hogy jobb egy olyan cellába vinni, amit később az adatmennyiség növekedése miatt biztosan nem írsz majd felül.
Mikor ez megvan (babrás munka, de 1× kell végrehajtani), az összegző lapon a képlet
=SZUM('Első lap neve:Utolsó lap neve'!B3)Figyelj az aposztrófokra!
-
dellfanboy
őstag
van egy xls-em 460 sheet-en hasonló adatok vannak az összes sheeten, ezt szeretném szummázni.
A probléma az, hogy egyik sheet-en a b30 cella kell a másikban pedig a keresett érték, pedig a b5
erre milyen fv-t írhatnék fkeres jó lenne, de nem tudom hogy kellene szummázni, ill 460 sheet, elfér a fv sorba? milyen hosszú fv-t lehet írni excle 2007.-ben? -
A_ScHuLcZ
addikt
Sziasztok!
Nem sokat konyítok excelhez, csak alap dolgokat ismerem benne, tudnátok nekem segíteni, hogy duplikációszűrést hogy tudok csinálni?
Vannak munkalapjaim, mindegyik munkalap pl C oszlopában e-mail címek felsorolva, és az egész dokumentumra vonatkozóan ki akarom szűrni a duplikációkat, miképp fogjak hozzá? -
Delila_1
veterán
válasz
Vladek83 #15830 üzenetére
Érvényesítésben add meg a diagramok nevét, innen választhatod ki, melyiket szeretnéd látni. Nálam ez az A14 cellában van.
Sub diagram()
Dim nev$, d As Integer, dnev
nev$ = Range("A14")
For d = 1 To ActiveSheet.ChartObjects.Count
dnev = "Diagram " & d
If dnev = nev$ Then
ActiveSheet.ChartObjects(dnev).Visible = True
Else
ActiveSheet.ChartObjects(dnev).Visible = False
End If
Next
End SubMegteheted, hogy egy eseményvezérlésbe teszed be a makrót, akkor a választás után nem kell külön indítani, azonnal a kedvenc diagramod lesz látható. Ezt a makrót a laphoz kell rendelned.
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Address = "$A$14" Then
Dim nev$, d As Integer, dnev
nev$ = Range("A14")
For d = 1 To ActiveSheet.ChartObjects.Count
dnev = "Diagram " & d
If dnev = nev$ Then
ActiveSheet.ChartObjects(dnev).Visible = True
Else
ActiveSheet.ChartObjects(dnev).Visible = False
End If
Next
End If
End SubMindkét makrónál figyelj arra, hogy az Excel milyen nevet adott a diagramjaidnak. Nálam 'Diagram 1', 'Diagram 2', stb. Érdemes megtartani (ebben az esetben) ezeket az automatikusan generált neveket, hogy a for-next ciklusban egyszerűen utalhass rájuk.
-
Vladek83
tag
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy:
Egy munkalapon több diagram szerepel, de én szeretném kiválasztani, hogy melyiket lássam.
Vezérlőelemekkel gombbal próbálkozok, de eddig negatív....Köszönöm előre is.
-
Delila_1
veterán
válasz
pirit28 #15823 üzenetére
Nem az, amit kértél, de hasonló. Szálkeresztben mutatja a cellát, amire rákattintottál. A laphoz kell rendelned. Nem én írtam.
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Cells.FormatConditions.Delete
With Target
With .EntireRow
.FormatConditions.Add Type:=xlExpression, Formula1:="1"
With .FormatConditions(1)
With .Borders(xlTop)
.LineStyle = xlContinuous
.Weight = xlThin
.ColorIndex = 5
End With
With .Borders(xlBottom)
.LineStyle = xlContinuous
.Weight = xlThin
.ColorIndex = 5
End With
.Interior.ColorIndex = 20
End With
End With
With .EntireColumn
.FormatConditions.Delete
.FormatConditions.Add Type:=xlExpression, Formula1:="1"
With .FormatConditions(1)
With .Borders(xlLeft)
.LineStyle = xlContinuous
.Weight = xlThin
.ColorIndex = 5
End With
With .Borders(xlRight)
.LineStyle = xlContinuous
.Weight = xlThin
.ColorIndex = 5
End With
.Interior.ColorIndex = 20
End With
End With
.FormatConditions.Delete
.FormatConditions.Add Type:=xlExpression, Formula1:="1"
.FormatConditions(1).Interior.ColorIndex = 36
End With
End Sub -
pirit28
csendes tag
Sziasztok !
A következő feladat elé állítottam magam.Van egy táblázatom amelyben egy olyan dolgot szeretnék tenni, hogyha kijelölök egy cellát pl: C10 akkor a C1: C2 cella automatikusan szineződjön be ezzel mutatva ,hogy a c oszlopban vagyok éppen.Ha pl:; Az E250-et jelölöm ki akkor meg az E1:E2 cella szineződjön be..Van-e erre valamilyen lehetőség,mert én szétnéztem mindenütt de nem igazán találtam rá választ.2002-es office-t használok.Ha esetleg van rá megoldás akkor szeretném ha nem csak az adott oszlopban levő cella szineződne be ,hanem a kijelölt cella adott sorában levő első cella is.Pl:; kijelölöm a K22-es cellát akkor a K1
2 ill. a 22-es sor A1-es cellája is kijelölve lenne.
A választ előre is köszönöm. -
klambi
addikt
szevasztok!
ismét gondom lenne...
irányított szűrést csináltam, és kapcsolattal (ez alapján), de marhára nem ment, csak az első feltételt veszi figyelembe, mi lehet a gond? -
Vladek83
tag
válasz
Delila_1 #15817 üzenetére
Köszönöm, tökéletes!
Még egy rövid kérdésem lenne:
Melyik szakirodalmat lenne érdemes megvennem ( haladó szinten járhatok )
http://www.libri.hu/konyv/excel-haladoknak.html
http://www.libri.hu/konyv/makrohasznalat-excelben.html
Vagy, ha tudnál ajánlani valami mást, azt szívesen venném!
-
Delila_1
veterán
válasz
Vladek83 #15816 üzenetére
Az A1-re, vagy A16-ra duplán klikkelve tűnnek el, vagy jelennek meg a címhez tartozó sorok.
További Case utasításokkal bővítheted.Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
Select Case Target.Address
Case "$A$1"
If Rows("2:15").Hidden = True Then
Rows("2:15").Hidden = False
Else
Rows("2:15").Hidden = True
End If
Case "$A$16"
If Rows("17:25").Hidden = True Then
Rows("17:25").Hidden = False
Else
Rows("17:25").Hidden = True
End If
End Select
End Sub -
Vladek83
tag
válasz
Delila_1 #15815 üzenetére
Szia!
Huu, majdnem erre gondoltam, nem fogalmaztam meg rendesen...
Pl.:
- az "A1" cella tartalma "autók"
- alatta pl. "A15-ig" fel vannak sorolva ( Fiat, Ford...)
- az "A16" cella tartalma "motorok"
- alatta pl. "A25-ig" fel vannak sorolva ( Honda, Suzuki...)- klikkeléssel lehessen nyitni, zárni a tartalmakat... ( az "A1,A16-os cella tartalmát )
Még egyszer köszönöm!
-
Delila_1
veterán
válasz
Vladek83 #15813 üzenetére
Arra gondolsz, hogy ha egy cellába beírod, hogy "zár", akkor az első szinteket mutatja, a "nyit" beírására a másodikakat is? Erre írtam egy makrót, ami a H1 cella tartalmának a változására végrehajtja a fentieket. A makrót a laphoz kell rendelned.
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Address = "$H$1" Then
If Target = "nyit" Then
ActiveSheet.Outline.ShowLevels RowLevels:=2
ElseIf Target = "zár" Then
ActiveSheet.Outline.ShowLevels RowLevels:=1
End If
End If
End SubA H1 cellában alkalmazhatsz érvényesítést.
-
Delila_1
veterán
válasz
csferke #15812 üzenetére
Szia!
A Lap1 lapon vannak az adataid az A:D tartományban.
1. Az E oszlopban fűzöd össze a várost és a nevet.
2. Névadással meghatározod az E oszlop tartományát. Legyen a név mondjuk NevVaros. A hivatkozásba ezt írd: =OFSZET(Lap1!$E$2;0;0;DARAB2(Lap1!$E:$E)-1;1), ezzel eléred, hogy a névvel ellátott tartományod rugalmasan követi a bevitt adatmennyiséget.
3. A Lap2-n ne az A1-be, hanem pl. a G1-be tedd az érvényesítést. Lista, a forrás =NEvVaros
4. Az A oszlopba szövegesen felviszed, milyen adatokat akarsz látni (név, ir.szám, város, cím).
5. B1 képlete: =INDEX(Lap1!A:E;HOL.VAN($G$1;Lap1!E:E;0);SOR()), ezt lemásolod a B4 celláig.Ha nem az első sorban kezded az adatok lekérdezését a Lap2 lapon, akkor a SOR() helyett 1-et, 2-t, stb. írj.
-
Vladek83
tag
Sziasztok!
Kérdésem a következő lenne:
Van egy csoportosított rész, és azt szeretném, hogy ne csak a (plusz,mínusz) jellel lehessen kibontani. Gondoltam, hogy az egyik cellába írok egy szót majd hivatkozok rá. Sajna így nem működik...
Előre is köszönöm!!! -
csferke
senior tag
válasz
Delila_1 #15801 üzenetére
Szia Delila!
Igen, igazad van. Nem részleteztem eléggé a kérdést.
Tehát.
1.lapon adatok szerepelnek (név, ir.szám, város, cím stb.) sorba rendezve város&név szerint.
2.lap egy számla. Itt szeretném egy legördülőből kiválasztani a nevet akinek a számla készül és ez alapján értelemszerűen a névhez kötődve (lentebbi cellákban) vlookup-al a többi adat (város, cím stb.). Eddig ok.
Azt szeretném, hogy csak a legördülő listában látszódjon a név&város mert így sokkal kényelmesebben, gyorsabban lehetne megtalálni a keresett nevet.
Amikkor azonban kiválasztom a keresett nevet akkor a cellában csak a név szerepeljen. A cím meg a többi szükséges adat lejjebb a megfelelő cellákban vlookup-al a kiválasztott név alapján.
Remélem, hogy lassacskán sikerül megfogalmaznom, hogy mit is szeretnékköszönöm türelmedet, segítségedet
-
klambi
addikt
sehol senki?
-
poffsoft
veterán
-
klambi
addikt
hogy íratom ki azt pl ha van 1 fizetés oszlopom, ennek veszem a maximumát, és a hozzá tartozó nevet írja ki, ne az összeget..
-
Hobi78
csendes tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni két excel fájl összefésülésével kapcsolatosan.
Az egyik excelben - nevezzük foglalási táblázatnak -, szerepelnek azok a kellékek, amiket bérbe adunk az ügyfeleknek. Itt napi szinten szerepel, hogy adott napon milyen termék volt bérbeadva.
’A’ oszlop dátum; ’B’ oszlop termék neve; ’C’ oszlop a mennyiség és én szeretném a ’D’ oszlopba a termék napi bérleti árát beírni, amit egy másik excel tartalmaz.
Természetesen egyesével a termékeket leszűrve beírhatom ezt az összeget, azonban több száz eszközről beszélünk és lenne egy pár órás feladat mire minden egyes eszköz árát átmásolnám. Talán a segítségetekkel egy függvénnyel meg lehet oldani. ’HA’ függvénnyel elindultam ugyan de a szövegegyezésnél elakadtam. (A két táblázatban csak az eszközök nevei egyeznek.)
Megköszönöm ha valaki tud nekem ebben segíteni!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Országosan a legjobb BANKMENTES részletfizetési konstrukció! Dell G15 5530
- Samsung ME46B 46" LED Monitor
- 13-14" Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
- BenQ PD-3200-U Monitor - Designer 4K 32"
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L380 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD / MT I HDMI I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged