- Mobil flották
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- One mobilszolgáltatások
- Megjött a Honor szuperakkumulátoros mobilja
- Milyen okostelefont vegyek?
- Telekom mobilszolgáltatások
- Realme GT 2 Pro - papírforma
- Xiaomi Smart Band 10 - a hetedik napon megpihen
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fuhur
kezdő
válasz
Statikus #8448 üzenetére
Azt hiszem a lényeg nem ment át.
Nem arról van szó, hogy valaki (akár rosz indulaból) feljelent.
- Ha reptér közelében van a drón és a radaron megjelenik, akkor a repvez(reptér parancsnok) leállítja a repülést. Ez közforgalmú repülőtér esetében percenként milliós kárt "termel". Hidd el, hogy elkezdik keresni az elkövetőt.
- Ugyanez őrzött területeken. A szolgálattevők a szolgálat lejártával minden áldott alkalommal jelentenek. Általában azt, hogy "a szolgálat alatt esemény nem történt". De ha meglátott egy arra repülő cuccot, akkor kénytelen a jelentésében megemlíteni. És ez egy eljárás kezdete.
Nem sorolom tovább az eseteket....
És ha a gyanú valakire terelődik, akkor lefoglalható az eszköz és BÜ eljárás keretében olyan adatokhoz is hozzá fognak férni, amihez átlagember biztosan nem. Elég csak a mobil cellainformációkra, vagy a netes logokra gondolni.
...és igen, az app is, és a gép is rögzíti a repülési adatokat. Ez utóbbit sokan nem is tudják mert alap esetben nem is hozzáférhető. Főleg szerviz és garancia céllal de fenti esetben is felhasználható. -
vandor01
senior tag
-
krx21
nagyúr
-
Fuhur
kezdő
válasz
Statikus #8432 üzenetére
Szerintem van ott valami más is a háttérben.... mert őszintén: Ki a bánatot érdekel egy behavazott városkép madártávlatból? Mármint személyiségi jogok vonatkozásában.
De könnyen lehet, hogy éppen a kép eladása okán kereskedelmi célú repítésnek bizonyult a "manőver" és ha ahhoz nem voltak meg a szükséges jogi feltételek, akkor ez van.
Nekem még jelen -amúgy erősen vitatható tartalmú- szabályozás előtt is a munkáimhoz a megbízók megkövetelték a biztosítás és a légtér igénylés meglétét. Ezeket csatolnom kellett a szerződés anyagához. Addig szerződés se volt nemhogy munka meg kifizetés.
-
bacus
őstag
válasz
Statikus #8276 üzenetére
No nézzük akkor. Magánemberként adózott jövedelemből fizetve a 9000 Ft-t, nekem kb 3x annyit kell megkeressek, azaz 27000 Ft-t , amiből ezt ki tudom bérként fizetni (feltéve, hogy ez egy plusz a cégnél, tehát már nyereséget termel a cégem), amíg, ha ez egy elszámolható költség, akkor a 9000 ft egy bruttó ktg, aminek 7086 Ft a nettója, azaz összesen ennyit kell megtermeljek. (Persze ez csak akkor igaz, ha én vagyok a cég tulajdonosa)
Szóval én azt gondolom, hogy vállalkozás tulajdonosaként (egyben alkalmazottjaként is), nagyon nem mindegy, hogy amit vásárolok, az egyébként elszámolható e a cégem tevékenységébe. Egy esküvői fényképezés az emberek 99%-ának nem elszámolható, így sokkal drágább.
Persze a számok és arányok mindenkinél mások, vannak "kiva", meg mellékállás, meg tököm tudja milyen módozatok, nem ismerem őket, de egy biztos, a már leadózott (zsebben) lévő pénzből vásárolni mindig több munkába kerül, mint a vállalkozás még adózatlan jövedelméből.
-
válasz
Statikus #8254 üzenetére
Oké, korrekt a pontosítás. Ha viszont ennek megfelelően úgy tekintünk a drónozásra, hogy ez alapjában véve egy munka, amely családok megélhetését biztosítja, még felháborítóbb ez az öncélú, szándékos időhúzás, amit mindannyian láttunk az elmúlt nagyjából 1 évben. A végső cél meg az, amit mindannyian sejtünk már egy ideje, de a nyári berepülések nyomán egyértelművé is vált (aktuál politikában járatlanok kedvéért: egyáltalán ne lehessen NER birtokok felett repkedni, vagy ha igen, azonosítható legyen a drónos személye). Ha valaki még mindig kétkedve néz a dologra, javaslom megnézni, milyen ködösen van megfogalmazva a törvényben a lakott terület határa, például. Ha bárki érdeke úgy kívánja, minden olyan területre kell majd eseti, ahol van két viskó meg egy gyalogút... Azt meg vagy megkapod, vagy nem, ugye...
A sörös példára fordítva: ha majd a sörgyáras mondja meg, hogy mikor, mennyiért és mit ihatsz meg, vagy még inkább, ki ihat egyáltalán, akkor fájna igazán a központosított tulajdon. Piaci alapokon nyugvó cégek helyzetét kár felhozni, nekik ugyanis az az érdekük, hogy fogyassz, az már mindegy, hogy mit, ha a végén úgyis egy zsebbe megy minden. Itt pont ellenkezőleg, a, cél inkább a lehetőségek korlátozása, szóval nagyon nem ugyanaz a két szituáció.
Részemről vége ennek a szálnak itt és most, mert nem akarom további politikával szennyezni a közösséget. Teljesen felesleges, semmi ráhatásunk nincs már a témára...
-
vandor01
senior tag
válasz
Statikus #8240 üzenetére
semmi koze a szabalykovetesnek ahhoz hogy ki mennyibol es hogyan dronozik!
mert lehet vki milliomos es szivesen jatszik egy 80grammos whooppal is es van aki meg megveszi az utolso fillerebol a legutolsi DJI termeket is.....en mashonnet kozelitenem meg a dolgot!
mennyire elhetoek es korrektek azok a szabalyok amibe bele akarnak kenyszeriteni!
ezt mindig szemelott kell tartani!
termeszetesen legyunk szabalykovetoek de ne legyunk birkak!csak egy jo pelda... itt van a dron jogsi!
- 1 ora alatt online osztrakoktol meg van...?? igen es elfogadjak EU ban
- vagy akinek a HAZAI kell es sok ideje felesleges piiize van? akkor
- hasznalja es fizessen a HU online tananyagert
- jelentkezzen be vizsgara
- menjen el es fizessen ertemajusra meg is lesz a jogsi.....
akinek az megeri? minden tiszteletem erte.....
es ez nem csak piiz kerdese mert hiaba van valaki kitomve mint a deli busz?
de magaval baszik ki feleslegesen....ezekutan minden szabalyozast meg kell kerdojelezni es ahol a hulyeseget nyomjak es ahol ki lehet kibujni? ott ki kell! ennyi...
idot faradsagot stresst es piiizt lehet vele sporolni!
az mellett hogy szabalykovetoek maradunk! -
Fuhur
kezdő
válasz
Statikus #8238 üzenetére
Értelek, csak az a baj, hogy a Világ nem írható le igenek és nemek sokaságával. A Világ úgy fest nem fekete/fehér. Bár nem ezért, és nem is bizonyító erejű de létrejött egy Fuzzy tudomány ami éppen arra hivatott, hogy egy "dolog" vagy állítás kiértékelése árnyalt lehessen. Erre a modellre ma már komoly megoldások épülnek. Csak, hogy kicsit ON is legyek: robotrepülők szabályzó rendszereibe is láttam már Fuzzy megoldásokat. És talán mutatja is, hogy a Fuzzy modellnek nem csak a matematikusok időtöltésében, hanem a körülöttünk lévő valóság pontosabb leírásában van szerepe.
Tehát, ha azt mondom, hogy magas lányok csoportja, akkor nem lehet egyértelműen azt mondani, hogy az 1,8 felettiek azok, az alattiak meg nem bár elég jól besorolhatók mondjuk az 1,5 alattiak a nem csoportba.
Így aztán a kicsit vagy nagyon jogsértés is a mindennapjaink velejárója. Hogy pontosan hol is a határ?.... Nos ezt a mai jogrend (sehol a Világon) jól kezelni nem tudja. -
-
válasz
Statikus #8234 üzenetére
Igen, így vagy nyugodt, ez becsülendő is, de ezzel kisebbségben vagy bőven. Ez viszont tútmutat ezen a topikon, de amikor beállít a burkoló, felvázolja, hogy számla nélkül ennyivel olcsóbb, akkor mit választanál? Azt ne számold bele, ha pl. a vállalkozás terhére végeztetsz el munkát, vásárolsz otthonra ezt-azt, mert tulajdonképpen az is a szabályok kijátszása. A legtöbb embernek ebből van elege, a nem vállalkozói réteg ezért köpköd a KKV-ra.
Ez egy elvi kérdés. Fogpiszkáló vs. erdő esete.
Az itteni emberek, hidd el, megértik a te álláspontodat is.
-
válasz
Statikus #8230 üzenetére
A lehúzásban nem mindenki partner. Pont.
Majd, ha a burkoló(itt állhatna most bármilyen szakma az országból) fizet rendesen járulékot, aki milliókat csal el. Az nem elég ám, hogy csak annyit bevall, amennyi épp jól esik, majd akkor térjünk vissza a drónosok esetén a pár 10e Ft-ra.
-
duni84
aktív tag
válasz
Statikus #8224 üzenetére
van akksik kerékkulcsom
évente kb 16-18 percet használom. emiatt pont nem érzem magam normálisnak. hogy ON legyen: van, hogy a drónt sem veszem elő hetekig/hónapokig, aztán eszembe jut, hogy valahova tök jól jönne és bumm: ott van a polcon. a dji goggles még ritkábban kerül elő, olyankor viszont simán csak jó móka
na meg nem unja magát halálra, aki épp velem van
-
sunone
aktív tag
válasz
Statikus #8224 üzenetére
"Évi 3-4 óra használat miatt normális ember semmilyen eszközt nem vásárol meg"
A tello-mat túlnyomó többségében szobában használom, python scripteket írok rá;
egész évben annyit van szabadlevegőn, míg egy könnyed kiránduláson készít néhány fotót a családról 3 percben, ha látok rá érdekes perspektívát.
Ez éves szinten max 30 perc "használat", mégsem hiszem, hogy nem lennék normális -
vandor01
senior tag
válasz
Statikus #8215 üzenetére
jaja nekem neked nekunk egyszeru de NEKIK???
akik evekig ultek a dron torvenyen es jan 1 tol hasznalatos
de meg mindig van zavar az eroben igy februar kozepen?na most ha annyira megterveztek es automatikusan jonnek mennek az adatok akkor miert is kell a biztositasi szamot megadni az App ban?? milyen szamaink vagy doksik is lesznek hasznalatosak?
a szemelyi
a jogositvany
az uzembetarto
a registralt dron
a biztiCsak az innovacio jegyeben ezeket majd gepelgetjuk?
mikor eleg lenne mondjuk csak 1-et de azt se gepelni hanem QR kodot beolvasni esetleg melle a szemelyit? de mar ez is tobb a jobol!
mikor a regisztralaskor mar ezeket megadtuk a hatosagnak ott van naluk minden nos akkor az App hivja le az adatbazisbol.... ne de almodozzunk....ha mindet (4-5kod) begepeljuk vagy beolvassuk a repules elott.... de ettol meg ugyanugy visszaelhetnek a regisztralasunkkal ha csak 1-et vagy mind a 4 et/ 5-t kell repules elott hasznalni az Appan.... ertem ertem ezeket el lehet menteni a telcsiba vagy appba nem kell mindig manualisan......
azt latom csak folosleges adat duplikalas triplazas lesz mindenfele
csak az innovacio jegyeben -
Fuhur
kezdő
válasz
Statikus #8170 üzenetére
Elég egy frizbi amire rátaknyolsz egy kamerát és a parkban elkezded dobálni. Jelen állapot szerint már kasznizhatnak is. Elég röhejes!
De ha egy szülinapis lufival viszel fel egy picinyke kamerát -mi a whoopokon használnunk 3-10 grammosokat- akkor szintén a frizbis játékos mellett találja magát az emberÉrdekes, hogy amikor még tervezet volt a dolog, akkor ezeket hasonló példákkal elmondtam a hatóságok különféle képviselőinek. Láthatóan komoly eredményeket sikerült elérnem
-
-
#16729600
törölt tag
válasz
Statikus #8162 üzenetére
Nem 30 nap, hanem 18 nap az online matrica érvényességi várakozási ideje. [link] A magyarázat pedig a minden online vásárlásra vonatkozó 14 napos elállási lehetőség. Ha nem akarsz fizikai matricát venni és ragacsolni a szélvédőt azonnal is lehet érvényes online matricád, ha személyesen veszed meg a kismillió kijelölt hely egyikén.
-
duni84
aktív tag
válasz
Statikus #8159 üzenetére
szerintem senki sem gondolja, hogy magyarországon minden rossz, nyugaton meg minden jó, hanem aki már tapasztalta a kettő különböző univerzumot, az pontosan tudja, hogy nagyságrendekkel különbözik a jó és rossz megvalósítás aránya a magyar nemzeti banánköztársaságban és mondjuk szinte bárhol máshol
#8154BEndre34: nagyon úgy néz ki, hogy magyarországon illegálban fogom tolni a dolgot, pedig nem akarom. még az irreális összegű kötelező díjakat is hajlandó vagyok kifizetni, mert van pénz lóvéra, de az eszetlenséghez való aszisztálás valahogy kívül esik a komfortzónámon
(remélem olvassák majd az illetékesek ezt a kommentet is, hogy aztán az optimalizálás, meg az innováció helyett inkább keressenek meg és szabjanak ki valami példát statuáló büntit
)
-
Tomdriver
őstag
-
El Joe
tag
válasz
Statikus #8120 üzenetére
"4. pontra - nem csodálkoznék, mert mindenki, aki fordítóprogrammal vizsgázik egy osztrák oldalon, az nem tudná önerőből megcsinálni, mivel nem tud németül - ez azt hiszem csalás."
Már ne haragudj, hogy ismételten belebotlok magasságos tudásodba és erkölcsi érzékedbe, és ne is vedd személyeskedésnek, de
Te egyedül találod ki ezeket a baromságokat, vagy erre is van valami online tanfolyam mondjuk 15-ért?
-
Fuhur
kezdő
válasz
Statikus #8120 üzenetére
"Ha én megtanulok egy iskolában, vagy autodidakta módon az interneten ingyenesen elérhető anyagokból valamit, a tudásomat én miért is nem adhatom tovább bárkinek pénzért?"
A tudást tovább adhatod. Még pénzt is kérhetsz érte. De próbáld meg az iskolából elhozott jegyzetet, mint tananyagot használni a tudásod átadása során és ha ez eljut a jegyzet szerzőjéig máris kezedbe foghatot az ügyvédje felszólítását.
".... mindenki, aki fordítóprogrammal vizsgázik egy osztrák oldalon, az nem tudná önerőből megcsinálni, mivel nem tud németül - ez azt hiszem csalás."
Nem! Nem csalás, mert nincs kikötve, hogy csakis németül végezhető a vizsga. A fordító program pedig nem a témában, hanem a nyelvben (kódolásban/dekódolásban) segít. Ha például a tananyagot használod a vizsga alatt az csalás, de ha értelmező szótárt használsz mert más nyelvi közösségből származol akkor az nem.
Ha német nyelvvizsgáról lenne szó, akkor pedig értelem szerűen a fordító használata lenne a csalás.
"A tanár (ahogy egyik fórumtárs írta) tanít, ez a hivatása. Egy vállalkozónak az a dolga, hogy pénzt keressen."
Lehet, hogy most egy Világ dől össze benned, de elárulhatom, hogy a tanár is pénzért tanít. Tudom, hogy hihetetlen, de a tanári hivatás nem szinonimája az ingyen munkának. A fentiek nem arról szólnak, hogy nekem ingyen kell tennem a dolgomat a vállalkozónak meg pénzért hanem arról, hogy miért kérhetek és miért nem kérhetek pénzt legyek akár
vállalkozó vagy tanár vagy akárki más. -
#16729600
törölt tag
válasz
Statikus #8119 üzenetére
Két dolgot tudok nehezen elképzelni, pedig jó a fantáziám:
1. Hogy Itt lenne olyan súlyosan szellemi fogyatékos, aki beszámolna a lehúzós 'tanfolyamról miután befizette a 15 ropi sarcot.
2. Lenne olyan drónos, aki analfabéta az alapszámtechben. ( ha igen , eleve kiesne, mert a telóján se tudná elinditani a fly appot és stb. Szerintem a védhetetlen mellé állni minimum furcsa attitüd, védőügyvédkedni mellette meg főleg.... -
Fuhur
kezdő
válasz
Statikus #8110 üzenetére
Megpróbálom tényszerűen leírni, hogy mi itt a gond bár előttem ezt már páran igyekeztek megtenni szerintem érthető módon.
- Egyértelműen az Osztrák vizsgára "készít fel" ami ügye ingyenes és korlátozás nélkül ismételhető mígnem egyszer csak sikerül.
- Ehhez az Osztrák oldal tananyagot! és gyakorlási lehetőséget is biztosít szintén ingyen.
- nyelvtudás hiányában szintén ingyenesen elérhető és használható Google szolgáltatással fordítható az oldal.És akkor jön egy csapat (elég gáz, mert párakat ismerek közülük ahogy megnéztem a linkelt oldalt
) és azt mondja, hogy ha fizetsz, akkor elmagyarázom neked az ingyen anyagot és elmondom, hogyan kattints az ingyen vizsgán.
Mi ezzel a baj?
- Például a szellemi tulajdon lopása. Merthogy hiába teszek én fel milliónyi tananyagot a netre azt más, saját vagyonszerzésre nem használhatja fel (a szellemi tulajdon birtokosa kifejezett engedélye nélkül).
- Aztán meg erősen etikátlan, hiszen nem a tudásból hanem más naivitásából, tudatlanságából, nyugodtan mondhatjuk megtévesztéséből származó jövedelemhez jut.Mindkét fenti eset Btk!
Szóval ne keverjük ide azt, hogy van egy tanfolyam amihez készített a cég egy jó online anyagot és ha arra befizetsz, akkor birtokába kerülsz a tudásnak és akár itthon, akár Ausztriában vagy ez EU-n belül bárhol le fogsz tudni vizsgázni, mert jelen felállás nem erről szól!
Számos ilyen jellegű fizetős kurzus létezik. Például a nyelvvizsga felkészítők. Saját tananyaggal, tanárokkal tanítanak és a megszerzett tudással bejelentkezhetsz bármely nyelvvizsgára. Ez OK, de újra hangsúlyozom ez az eset nem ez! -
BEndre34
tag
válasz
Statikus #8114 üzenetére
"Hála istennek nagyon másképp látjuk a világot". Ennek én is örülök
"Vizsgafelkészítő: hol, hogyan tudsz levizsgázni német nyelven úgy, hogy nem tudsz németül." Nem tudok németül. Kicsit sem. DE ismerem a Google és egyéb fordítókat. Szerintem, 2021-ben ez azért nem olyan nagy dolog. A fordító segítségével elolvastam a tananyagot és lettem a vizsgát elsőre (jelzem, elég jó %-al), pedig nem vagyok Mensa HungarIQa tag.
Egyébként, akinek nem megy a Német (és nem tudja, hogy kell fordítani) a vizsgát se tudja letenni, mert kétlem, hogy a cég online vele lesz és fordítja, amit lát a vizsgázó képernyőn. HA pedig az összes vizsgakérdést és választ lefordították Magyarra, amit a jelentkező megkap, akkor tényleg csalás/kiskapu/ügyeskedés... amik ellen te nagyon felléptél ha jól emlékszem. Akkor most hogy van ez? Mert azt kétlem, hogy 15e ellenében megtanítanak Németül. De ha igen, már fizetem is.Viszont az érveidből a légtér és hasonló kimaradt, ahogy a "tanfolyamból" is.
Tehát, továbbra is ott tartunk, hogy valaki pénzt kér valamiért, ami ingyen van.u.i.1.: Részemről a téma OFF, hiszen ez csak az én véleményem és se téged, se mást nem akarok meggyőzni semmiről.
u.i.2.: Viszont ne aggódj, lesz bevételük, mert sokan másképpen látják a világot. -
#16729600
törölt tag
válasz
Statikus #8113 üzenetére
Maga a vizsga teljesen 'hülyebiztos. Zéró előzetes ismeretekkel is sima liba abszolválni. Ráadásul végtelen számú retorziómentes próbálkozásokat biztosit. Ha a biztonságos drónozás közérdek, akkor a regulákat előiró állam is nyúljon a zsebébe leglább ingyenes online tanfolyam, vizsga formájában. Igy is adó és közteher hegyeket fizet a lakosság minden szarra. Tessék valamit visszacsorgatni belőle a társadalomnak. Értem én, hogy a gerilla , neoliberalista kapitalizmusba szerelmesek sokan, de én spec tényleg hányok tőle. A légtér használathoz: Ausztriában az ÖAMTC ingyen tolt a felhasználók alá alkalmazást, csak beirja az user a helyszint vagy rábök a térképre hol szeretne repülni és máris tolja a program a helyszinspecifikus szabályozást. [link] Chrome forditója pedig már van olyan szinten, hogy nem kell nyelvtudás a vizsgához.
-
BEndre34
tag
válasz
Statikus #8110 üzenetére
(nincs aranyosan néző smile, úgyhogy bocsi)
Szerintem - okulva a korábbi, biztosítós témából - senki nem akar majd meggyőzni.A problémánk a fent nevezett "szolgáltatással" az - és ezt is írtuk -, hogy valamit pénzért adni, ami ingyen van nem túl korrekt dolog. Ha megnézted a weblapot, azon egyértelműen ott van, hogy ez a "tanfolyam" (ONLINE VIZSGAFELKÉSZÍTŐ osztrák vizsga) kifejezetten az ott is megtalálható anyagra és vizsgára szól, ami ugyebár ingyenes. NINCS szó benne itthoni regisztrációról, légtér engedélyről, biztosításról, .....
Szerintem nem nehéz belátni, hogy egy ingyenes szolgáltatást pénzért "továbbadni" nem túl etikus dolog. Hiszen itt nem az ő tudásukról, tapasztalatukról van szó. De mondom, tanultam és nem meggyőzésnek írtam, csak úgy, mert volt szabad 1 percem.
A "szolgáltatás" hozzáadott értékben kb az én új cégemhez hasonlót kínál. Alapítottam egy vállalkozást és aki Magyarországon parkolni szeretne közterületen (kivéve Budai Vár és hasonló, apróbetűs rész) visszavonásig megteheti 100 Ft/óra parkolási díj ellenében.
u.i.: Az "osztrák" azért kis "o", mert a fent nevezett weblapról másoltam.
-
BEndre34
tag
válasz
Statikus #8037 üzenetére
Miért nem tudod végre elengedni? Komolyan nem értem / értjük. Esetleg most váltottad ki a dron biztosításkötő / alkusz igazolványodat és nem jó a biznisznek, ha nem nálad kötünk?Foggal körömmel harcolsz a saját véleményedért és közben pedig még a szemellenzőt se veszed le.
Tényleg jó lenne, ha végre másról is tudnál írni, mint a biztosítástól (kivéve, ha értelmes, hasznos, a csoport tagjainak segítő információd van). P3Dr0 teljesen normális, a te világnézeteddel nem ellentétes, külföldi biztosítás kötésére még csak áthallásos úton sem biztató hozzászólást írt. Miért kellett újra beleállnod? Neked feldobja egy script a "biztosítás" szót, és már rohansz is írni? Hidd el, nem kell, már (sajnos) többször kifejtetted erről a véleményedet, megértettük (csak nem érdekel minket) és szeretnénk ettől függetlenül úgy kommunikálni erről, hogy ezt újra és újra nem fejted ki / reagálod le negatívan. KÖSZÖNJÜK!!!
Persze valószínűleg ebbe is bele fogsz állni, de úgy tűnik neked ezt jelenti a topic lényegét (SAJNOS). -
-
válasz
Statikus #8031 üzenetére
Mert az autóban van olyan korlátozás, hogy csak 50/90 km/h-val mehet? Mindkettő eszköz veszélyessége attól függ, hogy hogyan és ki használja. A józan észre és a szabálykövetésre van bízva mindkettő használata, egyszerűen nem leeht mindent korlátozni. Ha átléped a sebességhatárt, és úgy okozol balesetet, nem fizet a biztosító. Ha open licenccel repülsz majd lakóházak felett, ugyancsak nem fizet a biztosító. Ez eddig 1:1, nem látom a különbséget, ami indokolná a biztosítás aránytalanságát.
Egyszerűen az látszik, hogy valamiért foggal-körömmel véded 1 darab biztosító túlárazott termékét, és nem értem (ahogyan mások sem itt), hogy miért. Nem csak az a két véglet van, hogy fizetsz biztosítást vagy nem. Pont ezt szajkózzuk itt, hogy nem a biztosítás meglétével vagy épp kötelező mivoltával van gond, hanem az indokolatlan mértékével. Részemről is ennyi, ha akartad, megértetted már szerintem.
DOE azt írta, lesz egyéni áruk a Groupama-nál, bízok benne, hgoy 15 ezernél nem lesz több, annyit nekem még megér.
-
válasz
Statikus #8028 üzenetére
Na ja, csak a mazsolának pont olyan nehéz az autója, mint a profié, és pont ott használja majd, ahol a profi. Nyilván Ő nem egy Smarttal fog csapatni a mezőn, a nagy büdös semmi közepén. Ezért mondom, hogy legalább az open kategóriában olcsóbbnak kell lennie a biztosításnak, mert ők nem a tömeg és lakott terület felett fognak Inspire-el repülni; mégis mi a tökömben tenne kárt egy tello, egy Spark, vagy egy fpv racer gép lakott területen kívül, ahol majd használják ezeket úgy 10/10 esetben? Aki komolyabban gondolja a dolgot, úgyis drágább drónt választ, és jó eséllyel nem open licenccel használja a pampán, szóval az jogos, fizessen.
Ha már mindenképp autós analógiát keresünk, akkor erről szól a teljesítmény adó.
-
Geresics
addikt
válasz
Statikus #8014 üzenetére
Még egyszer utoljára leírom, aztán én kiszáltam a témából: az aránytalansággal van a baj!
Egy napi használatban lévő átlagos autó ma már 1,5 tonna és 100 lóerő felett felett van, és arra a biztosítás 20eFt! Egy kisteherautóra, amivel pénzt is keresnek, aminek a feladata az, hogy lehetőleg non stop menjen, mert ezzel termeli a bevételt, annak a duplája! (Nyerges vontatóét lövésem sincs mennyi lehet.)
De akkor nézzük a hobbit! Az egyik motorom 230kg, és 150LE, biztosítása 20eFt, pedig ez a kategóriájában extrém durva gép! A másik motorom 120kg és 22LE éves biztosítása 9eFt!
Szerinted mivel tudok nagyobb kárt okozni? Egy személyautóval? Egy kisteherautóval? Vagy maradjunk a hobbinál: egy motorral, ami 120kg, és bütykös gumi van rajta? Vagy a másikkal, ami 230kg és 2,7s alatt van százon? Basszus, ettől a motortól még én is félek, pedig rendszeresen járok tréningre!
Amikor volt robogóm, annak az éves biztosítása 3eFt volt, pedig az is ment 80-at, és még rendszám sem volt rajta! (Mondjuk az, hogy rendszám nélkül vehetnek részt motorok közlekedésben szerintem sem normális, mert soha nem fognak megállni!)De hogy ne csak olyan legyek, aki csak azt tudja mondani, hogy ez szar, az szar, van ötletem is, pedig hülye vagyok a témához: kell minden repüléshez légtérhasználat? Ok! Máris megvan, hogy mikor repült valaki! Máris megvan, hogy mikor kell biztosítást fizetnie! Legyen 60eFt az éves díj, de csak azokra a napokra kelljen fizetni, amikor repült valaki - akár csak 1 percet is! Az 170Ft/nap! Hmm... szerinted bárki is reklamálni?
De ott van az is, amikor valakinek nincs biztosítása a járművére. Mi van ha olyankor okoz kárt? Hát a MABISZ-nak kell fizetnie (több tonnás, sok LE-s járműre) napi 3-400Ft-ot! Hopp, még ez is arányosabb, mint az éves 20eFt, mivel itt logolva van, hogy mikor volt használva! (Hiszen járműveknél is, mikor ki vannak vonva a forgalomból, akkor nem kell fizetni!)
Na ezért fogok illegálban repülni azzal az évente pár alkalommal!
-
Grillo
őstag
válasz
Statikus #7994 üzenetére
Ott nem vizuális észlelés van, értsd már meg. Van egy megfigyelő központjuk, ahol megfelelő felszereltséggel rendelkeznek ahhoz, hogy a környék légterében lévő drónokat azonosítsák. És nem kell emelkedni, a bekapcsolástól aktív a követés.
Igen, így van hónapok óta, de legálisan jan. 1 óta nem tudok felszállni. -
Grillo
őstag
válasz
Statikus #7984 üzenetére
Én értem, csak nem fekete-fehér semmi. Az egyesület feladata a tagjainak érdekvédelme, igen, de én pl. nem vagyok tag, így én nem azt várom el, hogy ők tegyenek értem, hanem hogy a jogalkotó legyen körültekintő.
Másrészt van tapasztalatom ezen a téren, hidd el, nem reális tőlük a megoldást várni, főleg ebben a helyzetben pláne nem. Mert esélytelenek.Nem, nem kapcsoltam be. Épp azért, mert tudom, hogy ha nem jogszerűen repülök, ott a készenlétis csapat perceken belül (tényleg, tapasztalat). P4 pro. De a Sparkra is ugyan így ugranak. Ahhoz, hogy itt repüljek, kell a védett épületek biztonsági főnökeivel egyeztetnem, minden más, ami kell a jogszabály szerint, plusz a diszpécsernek is be kell szólni felszállás előtt, és után, hogy az azonosító és típus, amit lát, az én vagyok, és ha valaki ezen kívül van a légtérben, az nem én vagyok. Én elhiszem, hogy ezzel a drónosok 99%-nak ezután sem kell szembesülnie, de itt ez eddig is ilyen volt.
-
El Joe
tag
válasz
Statikus #7970 üzenetére
Csak mivel úgy érzem nekem is szól...
Pont lexarnám ha akár a duplája is lenne a biztosítás (hála Istennek nem a gyerek elől veszem el) ha,
1. nem lenne aránytalanul magas (vs. KGFB),
2. nem (ez is) a lehúzásról szólna és lenne mögötte esetleg egy kicsi "júzerfrendli" hozzáállás is (mondjuk január 1-től ontanák ránk az ajánlatokat).De egyrészt- mint írtam - hazai biztosítóktól is kértem be ajánlatokat, másrészt - közel sem biztos, hogy igazam van -, de ez nálam elvi kérdés. Már akkor is külföldi biztosítást kötnék, ha azzal az ominózus pár ezer forinttal drágább lenne (azért az önrészt se felejtsük el), de a szolgáltatás színvonala meghaladná a hazait, ami, valljuk be nem nehéz.
"szunya1" valóban, a világ nagyobbik felén nem működik az "okosban" való elintézés.
De..., az mindenhol legális, hogy kérsz valamit, ő pedig átgondolja, hogy akár a profit, akár a reputációja miatt ha akarja/teheti, kivételt tesz (hidd el van rugalmasság a rendszerekben).Peace
-
Grillo
őstag
válasz
Statikus #7975 üzenetére
Bocs, de munka. Csak legálisan megoldható, mert ahol én repülök, ott igen is leszállítanak. És igen, odajön a készenlétis, hogy látta a diszpécser a monitoron, hogy bekapcsoltam a drónt, és felszálltam.
És igen, várok. És nem, nem egy egyesület feladata rászorítani a jogalkotót, hogy működtesse a szabályzását és az előírásait. -
-
válasz
Statikus #7975 üzenetére
"Volt már példa rá, hogy bárkit is megbüntettek január 1. óta? "
Könnyen lehet, hogy volt, például elég szépen vegzálják felénk a drónosokat, egyik szomszéd a másikra hívja a yardot, stb. Nem minden drónos DOE tag, vagy jár fel ide.
"Vagy mindenki úgy be van szarva, hogy január 1. óta az országban nem szállt fel drón?"
Tekintve, hogy elég vastagon mérik a bűntetést, nem lepne meg. Ha elkapnak, hiába mondod, hogy "bocs, csak kíváncsi voltam, hogy nem tisztázott jogi környezetben szopatnak-e"! Plusz, pont am agyar állam híres arról, hogy visszamenőlegesen is képes bírságolni, ennek fényében ki mer most próbálkozni, pláne, mert nem tudni, nem figyelik-e valamivel a légteret drónok után kutatva.
-
válasz
Statikus #7973 üzenetére
Oké, nem meggyőzni akartalak, csak tekintve, hogy mennyire piti dolog ez egy olyan országban, ahol példának okáért a gázszerelő IT cége 2 milliárdos közbeszerzési munkákat nyer el keddenként, kicsit erősnek tűnik így elsőre! :) Én sem szeretem az állandó kiskapu kereső mentalitást, de ez most egy olyan dolog, ahol pont lesz@rom, mert maga az állam próbálja meg lehúzni és ellehetetleníteni az egész hobbista szakosztályt. Csak gondoljunk bele, hogy holnap már tizedik napja úgy büntethetnek drónozásért BÁRKIT, hogy gyakorlatilag nem lehet legálisan repülni, pont miattuk. Ez sokkal nagyobb gond, mint hogy néhányan be akarnak inteni a rendszernek, ami tekinthető polgári ellenállásnak is, hogy klasszikust idézzek.
-
válasz
Statikus #7970 üzenetére
Uhh, azért kicsit kemény voltál, nem? Nem a nulla forint itt a lényeg, hanem az, hogy a hazai biztosítási árak egy fokkal a józan ész felett állnak, csak nézd meg egy KGFB-hez viszonyítva mondjuk. Az eddigi 10 ezer forint nem volt vészes, én is befizettem tavaly. A vizsgát meg nem azért tettük le osztrákiában sokan, mert fillérbaszunk. Hanem azért, mert itthon nem lehet, és ez rohadtul dühítő. Plusz, ugye még egy személyes vizsga is lenne mellé OPEN kategóriához, ami egy plusz nap szabadságot is jelent egyben, meg utazást. Miért szívatná ezekkel magát bárki, amikor 15 perc alatt van rá ingyen megoldás? Szóval, nem védve az örökös fillértoszókat, azért szögezzük le, hogy a magyar rendszer finoman szólva sem korrekt, és nem támogatja a jogszabálykövető magatartást.
-
válasz
Statikus #7864 üzenetére
Hát, ez esetben ott van a drónon az azonosító, ami hozzám van kötve, tehát fizetek. Ha meg nincs meg a drón, akkor meg nem lesz meg a kezelő sem, ha van papírja és biztosítása, ha nincs.
"Nem kellett nagyon megerőltetniük mert eleve paranoiás majmok az emberek és ha egy drónt látnak akkor már megy a hiszti, hogy a csupasz bólogató valaguk fel lesz töltve az internetre"
Ja, milyen szép is, miközben ameddig csak kiérek a város főutcájára a lakásomtól (Ez nagyjából 150 métert jelent...), addig 8 darab (!) közterületi kamera vesz fel, amiről nem tudni, ki látja, nem tudni, ki tárolja el a felvett anyagot, nem tudni, meddig és ki nézheti vissza. Gyakorlatilag ha leviszem a szemetet, már rajta vagyok 2 kamera képen legalább, mert a konténereket is be kellett kamerázni a sok rongáló csöves miatt. És, ez egy kisváros. F*ck logic, f*ck GDPR, de biztos a drón a gond, ami átsuhan a fejünk felett...
-
MlbMatic
tag
válasz
Statikus #7857 üzenetére
és csak egy kicsi ész kellett volna ahhoz, hogy személyre legyen a kgfb, ugye ? de az még 2021 ben is smafu, amig szigorúan csak a lehúzásról szól minden,,, arról már nem is akarnék szólni, hogy keresztbe van kötve a kötelező is, mert ez igy bazi logikus,,,, mi lenne ha magamnak kötnék, ergó ha belémjössz, a sajátom rendezi, és olyat kötök ami még emelett mindkettőnket le is szop kétszer,,, igy meg ahogy van, kötök egy lószar occsót, oszt futkározz hogy legyen autód
-
Fuhur
kezdő
válasz
Statikus #7862 üzenetére
Nem akarok hitvitát generálni csak némi ellentmondást vélek felfedezni:
A.) Nem repíthetem a szomszéd telke felett a magántulajdon védelme okán.
B.) A telkem feletti légtér nem az enyém.
Ha A és B igaz, akkor ellentmondás.
Az ellentmondás feloldásához vagy A vagy B vagy mindkettő hamis kell, legyen.Amúgy mekkora magasságig az enyém és mettől nem
És ha a szemközti dombról teleobjektívvel fotózom a szomszéd kertjét?
És ha a gépemmel elrepülök felette és közben készítek egy-két fotót? Mert azzal mindenféle drón izé nélkül bármikor megtehetem -mint ahogy szoktam is, csak épp a saját házamat fotózom amin látszik pár szomszédos ház is- teljesen szabályosan.Különben értem amit mondasz és nem is veled vitázok. Csak az átgondolatlan törvényre próbálok rámutatni messze a teljesség igénye nélkül
-
-
válasz
Statikus #7692 üzenetére
5sec gugli ezt dobta ki (németo.-ban élek). A p4p care-jénél jobb.
Meg kell kérdezni, mi a helyzet a vízbe esett, nem kihalászható madarakkal.
-
-
NvidiaRTX
őstag
válasz
Statikus #7676 üzenetére
Hát ez van, én legalább elmondhatom a Jurassic Park egyik legendás jelmondatát:
Nem spóroltam semmin.De itt a lényeg az ár volt nem tetszett, hogy a sarokba fog állni 380k több hónapig, a Mini széria azért nincs ilyen árban az annyira talán nem fogja szúrni a szememet a polcon.
-
válasz
Statikus #7590 üzenetére
Bizony, azokat szoktam nézni én is
Valójában az aerodinamikai dolgokkal kell nagyon tisztában lenniük a pilótáknak, mert az egy dolog, hogy ott van rengeteg műszer, mégsem lehet 100%-ban hagyatkozni rájuk. Élő példa műszeres dologra amikor az egyik magyar légitársaság A320-as fedélzetén a pilóta közli veled, hogy a gép visszafordul, mert a süllyedés során az orrfutómű kiengedését visszajelző műszer hibát jelez. Visszafordultunk Budapestre és hála az égnek sikeresen landoltunk (amolyan Die Hard feeling volt, rendőr, tűzoltó meg minden
) , mert az orrfutómű kint volt, csak a visszajelzésben résztvevő érzékelők valamelyike adhatta meg magát gondolom. Az orrfutómű esetén nem tudom, ha érződik, de pl. a középsőnél érezni a fedélzeten amikor kiengedi, viszont "érzésekre" nem hagyatkozhatnak, gondolom szigorú protokoll van ilyen eseményekre.
Visszatérve a drónos dologhoz, szerintem a hidegben nem csak a jegesedés amivel kell számolni, vagy amitől kell tartani, mert a műanyag propellerek merevsége is változik ilyen hőmérsékleten, illetve az akkumulátor is másként viselkedhet, sőt ha nincs melegítve (zsebben akár), akkor felszállni sem engednek a DJI drónok.
-
válasz
Statikus #7577 üzenetére
Lehet, hogy amire emlékszem, az fagypont alatti megállapítás volt. Régen dolgoztam egy helyen, ahol külső levegővel dolgozó, nagy teljesítményű porszárító cucc volt. Az biztos, hogy nyáron szinte használhatatlan volt, cserébe télen ment, mint a kisangyal. Innen jön az emlékem erről a témáról.
-
válasz
Statikus #7575 üzenetére
Bár nem nekem szólt a kérdés, azért válaszolok: azon felül, hogy a pára semmilyen elektronikának nem tesz jót, itt még az is probléma lehet, hogy a ködös idő zavarhatja a szenzort. Sparkkal szoktak például úgy járni, hogy az alsó szenzor ködben azt hiszi, hogy van valami a gép alatt, és nem engedi süllyedni a madarat, így meg elég nehéz leszállni... A hideg idő (ha csak nem mínuszokról beszélünk) szerintem nem árt önmagában, mert általában alacsony a pára tartalom a levegőben.
-
Fuhur
kezdő
válasz
Statikus #7521 üzenetére
Ennyi off után visszatérve az érdemi kérdéshez:
- Ahogy Geller72 írta is, itt azért összetett számításokat kell elvégezni ami csak részben hasonlít a klasszikus renderelési feladatokhoz ezért sanszos, hogy egy nagy teljesítményű proci is jó szolgálatot tehet.
- Ami a leg időigényesebb, az maga a térbeli pontfelhő előállítása. Ez a teljes feldolgozási idő kb 80-90 %-a. A felület előállítás és a textúrázás az előzőekhez képes pillanatok (na jó esetenként fél-másfél óra) alatt megvan.A pontok számítása egyébként elég egyszerű csak az a probléma, hogy rengeteg van és ráadásul egy pontot elég sok adatból kell meghatározni. Kicsit érthetőbben. Ha van két képed (eltérő pozíciókból fotózot!!! ) melyeken megtaláltál két azonos képrészlethez tartozó 1-1 képpontot akkor azt mondod, hogy ez a képpont egy térbeli pontból képződött le. Tehát a képen lévő pont és a térbeli (amit rekonstruláni akarsz) pont egy egyenes van. Ugyan ez igaz a másik kép azonos pontjára. No és akkor a térbeli pont épp a két egyenes metszéspontjában van. Csakhogy itt lesz egy rakat kép azonos pontokkal tehát egy rakat egymást metsző egyenes. Elvileg ezek éppen egy pontban metszenék egymást DE NEM! És akkor jön az iterálgatás. A program igyekszik az egyenesek egyenleteinek paramétereit úgy változtatni, hogy a keletkező metszéspontok a legkisebb szórást mutassák. És akkor ez még csak egy pont!!!
Nos éppen ezért írtam, hogy a fejlesztéseim közt ezt a fejlett CPU-s irányt is megnézem. Ehhez persze a meglévő gépből semmit sem fogok tudni felhasználni. Na talán az egeret meg a billentyűt
De ez egy új beruházás lesz mert a legnagyobb pénzkidobás az öreg gépet foltozgatni ugyanis architekturálisan ezer gond lesz ami miatt nem igazán gyorsul majd a program futása.
Különben próbának ha épp külföldön vagyok vagy olyan helyen ahova nem túl sanszos, hogy visszaszaladok ha meg kellene ismételni a felvételeket a laptopomon szoktam elkészíteni a modellek egy gyengébb minőségű változatát (i7-6700 HQ 2,6 GHz, 16GB RAM és NVIDIA GeForce GTX 960M kárty van benne). Ha az jó, akkor már idehaza mehet a jobb minőség.
-
-
Blizzardking
őstag
válasz
Statikus #7474 üzenetére
A szemetet nem elviszik? Ha nem vinnék el és nem égethetnéd el, mit csinálnál vele?
Az előzőhöz;
"A törvényt be kell tartani. Pont. Lesznek akik sírni fognak, ilyen mindig akad, majd szépen beállnak a sorba, ennyi" 👍🏼
Egyébként ha valaki a hatalommal azonosul még akkor is hogy épp őt erőszakolják, azt úgy hívják hogy stockholm szindróma csak mondom, és általában furán szokott festeni...
-
Geller72
veterán
válasz
Statikus #7463 üzenetére
Na de Tominak igaza van, ha mondjuk nálam keletlezik 6 kamaz faág, akkor igenis vigyék el, ha már nem tudok vele mit kezdeni. Tiltani egyszerű, de a másik oldalon is meg kellene lenniük a feltételeknek. Ugyanez áll a drónos témára egyértelműen is. Ott is csak tiltanak, szankciók egyből vannak, de hogy megkérdezték volna ELŐTTE azokat, akiket ez érint, az ismét nem történt meg.
-
P3Dr0
senior tag
válasz
Statikus #7298 üzenetére
Hali! Egyenlőre úgy fest a dolog,hogy sok. Nem is tudom hol kezdjem. Írom sorban. Szóval az AIR2 valljuk be őszintén konstrukció hibás. Az első AIR2 met vissza kellett küldeni mert a kinyitható karoknál elég csúnyán megrepedt a gép (Stressz törés) a DJI szó nélkül cserélte az egész gépet. Akkor megkaptam a 3N szériás (július) kiadást ami mára ismét elkezdett repedezni valamint a hátsó karok bekötésénél is megjelent 1-1 pici repedés.
Az egész konstrukció sz@r....
FMC-m van 3 akksival, az akksikban 25-30 töltési ciklus és szépen el is kezdtek púposodni ahogy kell így egyre nehezebb bepattintani a helyére őket. Hamarosan DJI al ismét fel kell vennem a kapcsolatot,hogy cseréljék az akksikat.
Aztán ott van a január elsején életbe lépő EU szabályozás (Svédországban élek) és itt elég körülményes a drónozás már így is (mindenfajta szabályozás, törvény stb.) és január 1 től mégrosszabb lesz. Ha kiakarok menni a látómezőből a drónnal akkor mindenféle vizsgát kell majd tennem tehát a sima mezei felhasználó mint én jobb ha nem repül távot
És még van pár dolog de inkább írnám a mini2 előnyeit is.
Sokkal halkabb! Ezáltal nem annyira zavaró! Occusync 2.0 ugyanolyan stabil összeköttetést biztosít mint az AIR2 nél. Ha leesik a drón műszaki hiba miatt a 249g nem okoz akkora sérülést/kárt mint az AIR2 emiatt számomra a repülés "nyugisabb" ha véletlenül házak, autók felett repülök. Január 1 től a MINI2-t csak regisztrálni kell majd és nem kell rá vizsgát tenni!
A MINI akksija jobb minőség, nem púposodik pedig már 1 éves ellentétben az AIR2 vel. Azonkívül a drónba tolható konstrukció is stabilabb kontaktot biztosít mint a fentről pattintós akksis megoldás.
Ráadásul nyáron közvetlen süti a nap az AIR2 aksikat ami nem tesz jót nekik.
MINI2-n nincs ugyan active track (szenzorok hiányában) de az AIR2-n is hanyagoltam használatát mert nem egy életbiztosítás főleg,hogy oldalra meg semmi szenzor nincs az AIR2-n.
Az AIR2 széllel szembeni rezisztenciája jobb de az igazság az,hogy hiába jobb repültem már szeles időben és sok foto pl. panoráma vagy picit hosszabb záridős fotók nem sikerültek az AIR2 nél.
A másik a méret! A mini egy pici táskába belehet dobva a tavval együtt én mindenhova viszem magammal és bárhol lehet reptetni ha arrol van szó. Az AIR2 már körülményesebb hurcolászni.
De egyenlőre megtartom még az AIR2-t és gondolkodom,hogy hogyan tovább. Előbb a MINI vel és most a MINI2 vel sokkal többet repülök mostanság.
Van pár hibája még de ugye csak pár napja jelent meg. Biztos jön még párr FW. amik orvosolnak majd pár hibát.
Ja és még egy dolog. WayPoint!
DJI úgy hirdette meg a AIR2-t annó,hogy lesz rajta.... Aztán nem lett.... Azóta se hallottam,hogy tervben lenne. A MINI a litchi app segítségével tudja és sztem a MINI2 is tudni fogja de az AIR2 nél ez már korántsem biztos. (Meg kell várni az AIR2 SDK-t).
Végezetül ott van a technologiai fejlődés. A MINI2 ben modernebb, kisebb nanométeres proci van ami lehetővé teszi a kisebb fogyasztást és a többlet tudást. Úgy érzem a következő FW ek tartalmaznak majd kellemes meglepetéseket a mini2 höz.
Kamera az az AIR2 ben komoyabb de mivel a MINI2 ben már van RAW támogatás így pl.egy PS-al szépen utómunkálható minden fotó.
Nagyjából ezek jutottak most az eszembe. -
válasz
Statikus #7298 üzenetére
Max. a még kisebb méret. Nekem az Air2 a legnagyobb méret, amit még magammal viszek a hegyekbe is.
(#7296) P3Dr0:
Esetleg megnézhetnéd, hogy a Mini2 oldallal a RC felé milyen vételt produkál. Az Air2-nél úgy látom, vagyis gondolom, hogy az antennák elhelyezése miatt jobb a vétel, ha a gép vagy szemben, vagy háttal van. Nem túl ideális környezetben jártam úgy, hogy oldalt fordítva a gépet, elvesztette a jelet, de aztán hamar lett újra jel, viszont a gömbpanorámát nem fejezte be! -
duni84
aktív tag
válasz
Statikus #7177 üzenetére
a drónnal a felhasználók tipikusan úgy csinálnak 360 panorámát (nem 3D), hogy a legközelebbi tereptárgy 10-200 méterre van, egy kézben/állványon tartott eszköz esetén egy a táv maximum 0,4m, ráadásul pont az állvány miatt egy részletgazdag rész egy az egyben kimaradt a körpanorámán (ott van maga az állvány lefele vagy oldalra), míg drónnál az ég marad ki, amit simán "odamontázsol" a környzeő felhők alapján. egyszerűen senki sem akarja a DJI-nál, hogy a konkurencia viccelődjön a béna körpanorámájukon, amiről a lényeg 50%-a hiányzik.
-
NvidiaRTX
őstag
-
Fuhur
kezdő
válasz
Statikus #6985 üzenetére
Miért zavaróbb?
Nem az, de a média áldásos tevékenysége, meg a szaktárcák pénzéhes civakodása eredményeképp lehet egy új dolgot tiltani, esetleg pénzért engedélyezni.Ehhez az kell, hogy a "Nép egyszerű embere" meglátva egy zümmögő izét a levegőben zsigerből felháborodva hívjon rendőrt mert ezt hallotta másoktól, meg a TV-ből, rádióból, hogy őt most kukkolják.
A hatóság számára meg tökéletesen kezd működni a rendszer hiszen felügyelet alá kerül az eszköz de jó pénzért használhatod.A mobilos fotózás korlátozásához még nem érett meg a helyzet. Túl nagy lenne a felháborodás. Ott kifinomultabb módszerek kellenek de attól nem félek, hogy ne találnák meg
-
Fuhur
kezdő
válasz
Statikus #6983 üzenetére
Közeledik az az idő mikor megélhetési iparággá fog nőni a pereskedés. Van erre példa a "Nagy Víz" másik partján.
Az egész oda fog vezetni, hogy mindenki perel majd mindenkit amiből a jogászok jönnek majd ki nyertesen.
És persze mindenre mint ahogy az adathordozókra már most is vélelmezett okoknál fogva adókat vetnek ki. Én például egy bitnyi zenét se tárolok pendrivén mégis megfizetem a vélelmezett zenei anyagok adóját.
Ugyanígy meg fog jelenni a drónokra, a mobilokra és minden más kamerás cuccra a "Képi Adatgyűjtési, Tárolási és Terjesztési Hozzájárulás, azaz a KATTH.
Ne legyen igazam! -
válasz
Statikus #6952 üzenetére
Nekem EVO-m van. Nem mintha ezzel ne tudnék a kutyagumiba landolni. Addig nincsen nagy dráma amíg nem fejjel lefelé csinálja ezt az ember
Ma sikerült letörnöm az egyik rotorját. Ezek szerint ezzel sem veszélytelen az átjátszó tornyok inspekciója:
Már éppen végeztem, amikor sikerült belehúznom az egyik koaxiális sugárba (kis lavór a legalsó képen) . Azonnal megkergült a gép, a távos azonnal üvölteni kezdett a kezemben, telinyomta a kijelzőt hibaüzenetekkel , miközben a drón csinált valami elfuserált hurkot a levegőben és megcélozta (szerencsére) a torony melletti erődsávot és némi vergődés után ott landolt. Ennek nem megy olyan jó hatásfokkal a sövényigazítás mint az Inspire-nek, inkább a sövény igazította a drónt.
-
NvidiaRTX
őstag
válasz
Statikus #6929 üzenetére
Vannak olyan videók ahol tesztelik az akkukat pár méterrel a föld felett lebegve, de ilyet még nem láttam, hogy elvándorolt volna a drón.
Ma pl én is többször voltam föld közelben, de nem tapasztaltam hibát.
De a szokásos magasság tévesztés megint előjött aztán Compass kalibrálás után jó lett. -
Fuhur
kezdő
válasz
Statikus #6882 üzenetére
Sokkal egyszerűbb a megoldás, mint azt bárki gondolná. Én annak idején ezt javasoltam is az illetékes hatóságoknak de alapból eltörölték még a gondolat előszelét is.
Egyszerűen a drónokat alap esetbe 0-120-150 méterig szabadna engedni. Ha úgy tetszik ez a sáv a drónoké. A hobbi repülés (ember vezette) amúgy most is érvényes szabály alapján lakott terület felett 300 méter alá nem jöhet. Máris megvan a szükséges és biztonságos elkülönítés.
Minden ettől eltérő eset engedélyhez kötött.
Persze akkor nem csak a drónosnak, de a pilótáknak is be kellene tartani szigorúan ezt és máris minden OK. Igaz ezzel a megoldással senkinek se "telik meg a zsebe". ... Talán éppen ezért rossz
Mellesleg a mai szabályozás mentén ha egy bekapcsolt WiFis GoPro-t jó nagy ívben elhajítok, már büntethető vagyok legalább három jogszabály alapján.
1. szabálytalan légtérhasználat.
2. engedély nélküli légi fényképezés.
3. szabálytalan frekvenciahasználat.
És amikor én kiszálltam ebből épp ez a három szakterület (ami egyébként állami felügyeletű) marakodott azon, hogy ki-ki a saját monopóliumát megőrizhesse. -
válasz
Statikus #6867 üzenetére
1 nap csak arra nem elég, hogy átmenjen a DOE tagsági kérelmed. Persze nélkülük is megkötheted, ugyanannál a biztosítónál negyvenezerért, ami rajtuk keresztül csak tíz. Esetit meg eddig hármat kértem 30/60 nappal a tervezett repülések előtt, megkaptam. Az eseti aktiválása szintén mindig megoldható volt. Amit megnéztem, hogy a legter.hu szerint van-e átlapolás. Ha volt, inkább máskorra kértem. Nem bolond biztos megoldás ez sem, de azért több, mint a semmi. Az tényleg suttyóság, hogy ha elutasítják, elbukod a pénzt, de a többi szerencse kérdése is.
Az ilyen "most azonnal megyek repülni" üzemre meg tökéletes megoldás, hogy ugyanoda kéred meg mindig 30 napra, és akkor bármikor Rád jön, mehetsz repkedni. Persze, 12 hónapot így lefedni drága mulatság, de átlag hobbista drónos úgyis csak tavasztól őszig repül jellemzően, azt az 5 hónapot lefedni ugyanazon a területen meg már kibírható költség. Persze, én sem szívesen fizetek, de ez van, lefedtem a nyarat 9.000 forintból egy jó nagy területen, és nyugodtan szállok fel, mert tudom, hogy bárki jön kötekedni, az tehet egy szívességet..
-
válasz
Statikus #6858 üzenetére
Egészen pontosan 10 cm a korlát, ha jól emlékszem. Ha legálisan akarsz repülni, akkor ezek kellenek: felelősség biztosítás (DOE-n keresztül a legolcsóbb), eseti légtér igénylése (60 nappal a tevékenység előtt, ANYK-n igényelve a legegyszerűbb, 3.000 forint a díja 29 napra, az adott területre), majd a repülés megkezdése előtt 30 perccel az eseti légtér aktiválása telefonon az ATC-nél, végül annak lemondása ugyancsak telefonon. Ezeréves törvény, nincs kibúvó, nincs alternatíva (egyelőre, sajnos). Drón tömege nem számít, kis Mini-re vagy Spark-ra is éppúgy igaz, mint a böhöm mezőgazdasági drónokra.
Ha ebből akár csak az egyik nincs feltétel meg, teljesen mindegy hol és milyen magasra repülsz, illegális lesz a tevékenységed. Maximum annyi az eltérés, hogy a reptér közelében fel sem enged majd szállni a GO4, másutt meg nem igazán érdekli a programot, hogy mit és milyen magasan csinálsz, szemben a hatósággal (papíron, legalábbis).
-
Fuhur
kezdő
válasz
Statikus #6858 üzenetére
Azok a zónák és az azokban meghatározott magassági korlátok nem a drónokra vonatkoznak. Azok repülős korlátok. Általánosan a multikopterrel, vagy más pilóta nélküli repülő cuccal kb 120 méter a plafon. Ettől magasabbra engedéllyel!
A repülési tilalom is más. Nyilván ahol rep. tilalom van ott nem (kivéve spec. esetek de ez nem az általános drónreptetés), de a drónok számára további tiltott területek vannak amik a repülős forgalom számára nem értelmezhetőek ezért azoknál meg sem jelenik. Pl. drón elől elzárt parkok. Ez repülős forgalom számára értelmetlen a magasság miatt. -
-
válasz
Statikus #6730 üzenetére
Hát nem tudom... Az elvonatkoztatott orientáció szerintem nem "trükk" mint ahogy az sem, hogy csináljon az ember egy körsvenkelést... Oké, abban egyetértek, hogy pár méter magasan stabilan reptetni egy drónt nem életszerű, meg letenni zsebkendőnyi területre, de azért szerintem az első kettő eléggé alap...
Mert úgy egyébként el nem tudom képzelni mi a frászkarikát lehet tanulni 10 óra gyakorlat alatt? Pl. "ezek légcsavarok, egy a gimbal, ez a távirányító? " és akkor ezeket elmutogatják, meg lehet taperolni, meg ilyenek? Mondjuk nem mondok semmit, mert a nálam gyakorlatozó végzős villamosmérnökök, itt látnak először multimétert!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik
- BESZÁMÍTÁS! Acer Predator Helios 300 Gamer notebook - i7 10750H 16GB DDR4 1TB SSD RTX 2060 6GB WIN10
- Bomba ár! Dell Latitude 7320 - i5-11GEN I 8GB I 512SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490s - i7-8GEN I 16GB I 256SSD I 14" WQHD HDR I Cam I W11 I Gari!
- Honor Magic5 Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Eladó karcmentes állapotban levő Xiaomi 14T 12/256GB / 12 hónap jótállás
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest