Új hozzászólás Aktív témák
-
Grillo
őstag
válasz
Grillo #10353 üzenetére
Na annyival előbbre vagyok, hogy bár nem látom a drón mit lát, de a felvett videó és kép is jó, de élőkép sötét továbbra is. A felvétel gomb a távon és a telefonon is működik.
Sikerült felszállni is, a képernyőn a felszállás gombbal, de a távirányító karjaira nem reagál, szerencsére el tudtam kapni. -
jozsi252
veterán
válasz
Grillo #10076 üzenetére
Gondolom tudják hogy mi okozhatta ezt régen csak nem nagyon tették közzé. Kommunikációs hiba, programozási hiba..
Igen az kellemetlen amikor közel vagy valamihez és akkor hülyül meg a gép.sylex
Nekem valahogy formára jobban tetszik a Phantom széria. Szerettem is kézbe leszállni vele. Igaz jó pár videót láttam amikor valaki letette, jött egy széllöket aztán elborult. Szóval azért kellett vigyázni vele de szerettem.Tutu7030
Evo Plus-szal nem nagyon lehet melléfogni, az is tuti jó lesz.Valakinek van esetleg tapasztalata Air 3 3s Mini 4 Pro-val kapcsolatban DJI Dongle 2-vel hogy hogy működik? Értem ezalatt hogy mennyire stabil a jel ha átvált 4G-re meg hasonlókra vagyok kíváncsi hogy érdemes-e megvenni?
-
jozsi252
veterán
válasz
Grillo #10069 üzenetére
Ahogy a Mavic kijött onnantól érezhetően a Phantom széria valamilyen szinten feledésbe merült náluk, most meg aztán végképp..
Volt azért baj vele, nálam is volt hogy megindult de pár másodperc után észhez tért és nem ment világgá. Nagyon szerettem használni őket. Nem mondom hogy az Air vagy Minik nem voltak jók, de akkor is a Phantom felé húznék még most is ha lenne.SeniorTilla
Az a helyzet hogy én maximálisan meg lennék elégedve az RC2 távval, ami szeretné a telefonos távot az a budgetem.. Nagyon jó dolognak tartom hogy egybe van a táv meg a kijelző és telefonra egyáltalán nincs szükségem. De az a 700k-s ár elég húzós. -
-
-
-
WARZ
tag
A repulos tudas meg van
csak vissza kell szokjak. Regen kb 10-12 evve ezelott, volt rc vitorlazom, trex helim, volt epitett kis fpv dronom is fatshark szemuveggel!
Csak aztan kijottem nemetbe es minden ilyet abba hagytam es eladtam!
Most ujra szeretnem kezdeni ezt a hobbyt, ami mar most nagyon megfogott a szemuveg kepi vilaga miattolyan eles kepe van mindenhol, mintha ott lennek es tenyleg latok mindent is. Mindenhol szepen adja a kepet, fak, bokrok fa tarolok mogott is es nem megy el a kep! Nagyon durva ez nekem
Tudnal nekem linket kuldeni arrol a tananyagrol? -
WARZ
tag
En ertem ezt a reszet, hogy ilyen szabaly, olyan engedely de ez egy kicsit sok!
Feleloseg teljesen probalok repulni, nem megfigyelesre es kukkolasra vettem a dront!
Szeretnek vele az isten hata mogott egy erdobe vagy reten repulni ahol se auto se ember nem jar. Na jo neha egy ket turazo talan! Nem szeretnek hazak kozott vagy autopalya felett repkedni!
Idovel szeretnek mindent beszerezni hozza /engedely stb stb/! De az elso repulesemnel ez nem volt meg de remelem ezzel nem okoztam nagy kart. -
pumuklis1
csendes tag
-
Zoagel
csendes tag
A visszatérési magasságot megadom, ahogy a max magasságot is mert CTR-ben repülök nehogy meghaladjam a 131 lábot. Volt egy firmware frissítés, ami után jobb lett és lehet kellett volna kalibrálni is a szeles repülés előtt. Viszont ezt a propeller too fast-ot nem értettem mi lehetett.
Most olvasom, hogy
új firmware után ez nem ritkán fordul elő: "With the new firmware we are now able to tell if there is an issue with a particular motor or prop. If you get this message, you should land your AC, make a note of the ESC that is beeping. Check the props closely and if you find nothing wrong (Flattened/warpes/craked/etc) do as the instructions in the message says. If that doesn't fix it, replace that set of props from the beeping esc. Keep in mind you may have multiple motor speed issues and if so, choose to either address each one individually (my preferred method) or replace all the props at once. Which ever you desire."
Egy kicsit rám ijesztettek, de úgy tűnik már nem adja be, igaz azóta csak szobában próbáltam.
-
Zoagel
csendes tag
Akksi 60+, volt egy kis szél és írta folyamatosan hogy "propeller too fast" majd egyszer csak leszállt. Kérte a crash után hogy indítsam újra, utána ment rendesen, de nem mertem elengedni nagyon, de már semmi gond nem volt.
Lehet a szél miatt volt túl gyors a prop sebessége? Mikor szokott ilyet írni?
Az RTH nem az a pont ahonnan felszáll? Azt külön be kell mindig állítani? -
#16729600
törölt tag
Amúgy nekem azért is fontos a barátságos környezet, mert én a drónomat alig használom nagyobb magasságban. 1, 2 méter a jellemző felhasználási terület. Tengerpartokon meg pláne. Toleráns közönség kell, mert ott zümmögök körülöttük
Aki nagyon közel van megkérdezem zavarja e ? De általában érdeklődéssel szemlélik az eseményeket. Ebben a nyaralásos vidiben rengeteg a drón felvétel kis magasságban. [link] 2,7K 60 fps nagyon jól használható, keverhető a többi 4K 60 as cuccal. ( Davinci Resolve 17 utómunkával ) Megfelelő ND szűrővel én kifejezetten szeretem a DJI drónokat.
-
#16729600
törölt tag
Jó persze, én csak a "magunk" partján állok, hogy lehessen viszonylag liberális szabályozás mellett nagy szabadsággal drónozni. Nem akarom savazni az egyes országokat, de a pozitiv példát azért hozom, hogy bemutassam, hogy lehet igy is. De más területen meg itt vannak, agyrém dolgok. Teszem azt a szelektiv üveggyűjtőknek nyitvatartási ideje van nálunk, mert a csörömpölés állitólag zavarja a lakosságot és ha 7h tól 9h ig dobod ki lekaszál a rendőr.
Itt van ez az app nálunk [link] . GPS, vagy keresés alapján mutatja mit és hol lehet csinálni a drónoddal, no engedély, no adminisztráció, no költségek, faék egyszerű és ha nincs reptérzóna terület, akkor hajrá, szinte mindent lehet tolni. Ez a minikre vonatkozik. Ezeket a kis darálókat, szerintem máshol is hagyhatnák szabadon használni, nem kellene az ükszülők DNS elemzését is csatolni a használatukhoz.
Azt viszont tartom továbbra is, hogy több tolerenciára lenne szükség. mert úgy nehéz élvezni a repkedést, ha valakik közben élezik a kést látva a drónt a fejük felett, vagy éppen fogalmazzák a névtelen feljelentést a yardoknak.
-
#16729600
törölt tag
Elfogadom az álláspontodat, de megértenem nehéz. Ha a kockázati oldalát nézzük ki sem lehetne engedni a gyereket bringázni, vagy beültetni megad mellé a verdába. Rádeshet egy drón? Igen persze. De ezen kivül kismillió életből adodó kockázati tényező létezik egy társadalomban és ezek közül nem éppen a drón okozta veszélyek a legvalószinübbek. Minire itt regszám és kötelező kell. De mivel olyan zselé a vizsga a magasabb kategóriákra, szinte mindenki letette és van minden kategóriára papirja. ( nekem is ). Ami igazán meglepett, hogy betámadják felétek a drónozókat ( és most lényegtelen, hogy van e rá engedély vagy sem ). Én minden kirándulásra, nyaralásra viszem magammal, a frekventált helyeken tömegek vannak. Mosolyognak az emberek, ha látják, integetnek, pózolnak neki, esetleg érdeklődnek, hogyan kell használni. De az évek alatt soha nem találkoztam olyanokkal, akik le akarták volna robbantani a cuccot a levegőből, vagy anyáztak volna miatta. Szemlélet és pozitiv hozzáállás kérdése ez. Eleve ez a feljelentösdis...házmestervilág nekem nagyon nem jön be.Talán azért vagyok ott, ahol. Peace.
-
#16729600
törölt tag
A kiinduló szemlélettel van gond. A zsigeri negativ prekoncepcióval. Itt minden porta nyitva van, ( ha egyáltalán van kerités, mert 99% ban nincs.) Senki nem rágja csutkára a körmeit, hogy a slag eltünik kertjéből, mert valami galád kihesszölte drónról. Van rá többmillió eurós felelősség bizti, amihez jogok is járnak, és térit, ha pld. ráesik egy Ferrarira. Blökire is azért van kötelező biztositás, hogy ha kárt okozna fedezve legyen, ja és minden második sarkon legyen kutyaszaros zacskó, meg szemetes. Milyen hozzáállás már ez a drónozókhoz.
Valami nem százas az országban.....
-
bacus
őstag
Gondolom olyan ez mint a vízálló óráknál. Amire az van írva, hogy 50m-ig vízálló, az inkább csak a csepp álló, ami 100m -ig vízálló az már jó pancsoláshoz, de ami igazán garantált, az 200m mélységig vízálló.
Lehet itt is amire azt mondják, hogy 2 km az a játék, a 10 km hatótávval már pár száz méter megvan stabilan, a 15 km, az amivel már nem lehet gond VLOS-on kívül.
Ennyi pénzt én tuti nem adnék drónért pláne ilyen szabályozás mellett
, csak ha nagyon biztos volnék benne, hogy 1-2 éven belül megtérül az ára, akkor meg ugye munkát kell vele vállalni.
-
BEndre34
tag
Az hagyján, hogy elkésett, de már "öreg" is.
A 3D mozgás és a kamera le/fel valóban nagyon darabos még, így rám fér a gyakorlás. Az alap mozdulatok már a kis, GPS nélküli gépen kialakultak (a bevésődés valahol a P3-nál) a szükséges mezőn töltött idő alatt, ahol jobban megismertem a fákat, bokrokat.
"Szerencsére" pár propelleren kívüli semmi sem sérült.
Úgyhogy gyakorlok szorgalmasan és addig se írom ki, hogy XY Photography / Movie
-
ArthurShelby
addikt
Bocs, de milyen munkát csinálsz, hogy állandóan a Sándor palotánál és a Karmelitánál repülsz?
Mert azt azért valljuk be, biztonságilag az egy külön terület (szélsőséges példa/kivétel), emiatt ott a drónozás egyszerű sosem lesz, már kiforrt jogszabályokkal sem (pl el tudom képzelni, hogy sosem fognak kiadni ott drónozásra engedélyt). -
Ja, azt hittem tudsz többet
Mindegy is, én törvénytisztelő polgár leszek és nem fogok felszállni, már a P3 4K-m eladását is tervezem nemsokára. Átgondoltam, sajnos nincs annyi pénzem amennyit elkérnének ezek ha szabályszegésen kapnak, de megnézném ezt az összeget világszínvonalon, hogy valahol van-e még ekkora mértékű büntetés?
Még a szárazföldi gyorshajtás a környező országokban sincs akkora mértékű mint amit ők terveznek, pontosabban a 2%-át sem éri el, szóval... -
Statikus
senior tag
Akkor ez egy új infó. Mi alapján tudják érzékelni, hogy bekapcsoltad a drónodat? A technika érdekelne. A távirányító és a drón közötti rádiójeleket észlelik? Tehát egy játékkal sem lehet felszállni, ami mondjuk 20 métert tud max? Vagy azt nem észlelik? Csak a levegőben lévő egységet észlelik, vagy pld. lakáson belüli bekapcsolást, szobai repülést is?
-
Ok, hogy észlelnek, de földre is tudják kényszeríteni őket? Mi van akkor, ha 2 Km-ről közelítem meg a helyszínt, lövök egy pár snittet és jövök is vissza... Kissé amolyan 52-es zóna feelingem van az általad írtakkal kapcsolatban. Milyen megfigyelő központ ez és hol van? Nem kételkedem hidd el, tehát nem az van, hogy nem hiszem el, csak ez nagyon fura számomra.
-
Statikus
senior tag
Komolyan senki nem érti miről beszélek? Nem az egyesület feladata az érdekképviselet? Ha már a jogalkotó nem alkotott hibátlan jogszabályt, kinek kellene állásfoglalást kérni? Kovács Béla hobbidrónosnak, vagy többszáz/ezer drónpilótát összefogó egyesületnek?
Január 1. után történt, hogy bekapcsoltad a drónt, ami jelzett a diszpécsernek és jött a készenlétis? Milyen drónod van, ami jelez a diszpécsernél?
-
Nem biztos hogy a legutolsó a legjobb. Célszerű egyenként kipróbálni, és amelyik stabil azon maradni. Én pl. m2p-n m2z-n a .200-as firmware-n vagyok holott a .670 is már megjelent. Amikor a Care-t újrakötöttem beszóltak a kínaiak, hogy csak akkor köthetem újra ha frissítek. Én meg lazán visszaírtam, hogy köszönöm, Én akkor kötök Care+-t ha maradok azon a firmware-n amin akarok. Egyből jött a válasz hogy minden OK.
Tehát ha nincs gondod nem kell frissíteni. Ha meg mindenképp akarsz váltani előtte érdemes utánanézni, hogy milyen érdekességbe szaladtak bele akik váltottak az adott firmware-re..
-
Fuhur
kezdő
Hmmm..... És ha tudta nélkül akkor honnan tudható? És milyen drónok? És akkor is amikor munkarepítéseket vagy repüléseket végzett a kollégád? Miért kell egyáltalán folyamatos légtérzár azon a területen?
Ahhoz, hogy ne hangulatkeltés legyen hanem értékelhető ténymegállapítás szerintem lényegesen több infóra lenne szükség. De csak úgy kijött belőlem .... nem lényeges. -
Nem akarok cinikus és pikírt lenni, de az én véleményem, hogy ebben az országban arra nincsen pénz, hogy a milliárdokért épített VÉDA rendszert ÜZEMELTESSÉK, nemhogy arra lesz, hogy miattunk az "infantilis" drónosok miatt építsenek majd mindenhová puccos drónfelderítő lokátorokat (vagy mittudoménmicsodákat)
Lehet, hogy a repterek, katonai bázisok, börtönök, kórházak, kiemelt pénztároslőrinc-birtokok közelében lesz, de nem hinném, hogy karakószörcsög-külső le lesz fedfe.
Tuti az lesz, hogy megy majd a vergődés, meg a kínlódás, hogy nincsen se pénz se apparátus a betartatásra, aztán majd lesz valami jó egyszerű szabályozás:
- ott a légtér.hu-s térkép, rajta rendesen kipingálva, hogy hol lehet repülni
- ne hagyd el a G légteret
- ne menj látótávolságnál messzebb (lakott terület 400m külterület 700m)
- kamera nem lehet a drónodon lakott terület felett, vagy ha van nem rögzíthetsz vele
- és a lényeg, hogy mindenki fog fizetni, aztán, hogy mit és hogyan "reisztrál be" az kb olyan lesz mint a segédmotoros kerékpárok története. Azaz teljes káosz -
Statikus
senior tag
Ezt az alap 120m magassági korlátot nem értem.
Én úgy tudom, hogy MO területén vannak különféle zónák, különféle magassági korlátokkal, vagy teljes repülési tilalommal.
OK, hogy a szoftverben állítható a max magasság, de annak átállítása csak akkor illegális, ha a területileg megengedett maximum fölé állítod, egyébként, ha DJI-t használsz, az ismeri GPS alapján ezeket a limiteket és hiába van beállítva 500m a sw-ben, nem fog a limit fölé menni, visít, rezeg, piros és nem megy feljebb.
-
NvidiaRTX
őstag
Ilyenkor jó olyan helyen lakni ahol a legnagyobb látványosság a TESCO.
Az meg egyszerűen nevetséges, hogy én azért adjak el valamit (vagy változtassak az élet stílusomon) mert a szomszédok összeráncolták a szemöldöküket.
Amikor megjelentem az új 8 millás autóval a faluban nem voltam éppen köz kedvenc az utcában, de ugye nem gondoljátok komolyan, hogy majd eladom és veszek egy használt Swift-et csak azért, hogy ne tűnjek ki és mindenki örüljön?
Amúgy itt tűnik ki az, hogy mennyire nem értenek hozzá az emberek. Azt hiszik egy Air 2 méretű drón csak játék és azzal nem lehet épkézláb felvételt csinálni csak a nagy nagy drónok az ellenség. Pedig ha tudnák, hogy egy 4K videóba mennyire bele lehet nagyítani.4K 60FPS-el sport módban 30 méter magasan végigszáguldok a faluban és mindenkinek látom az udvarát kristálytiszta élesen úgy, hogy észre sem vették, hogy ott voltam.
Én inkább a kis drónoktól "félnék" nem a nagyoktól. -
Geller72
veterán
A céges dolog ok, ott van megfellelő indok, amit el is fogadnak, de magánszemélynek nem hiszem hogy "csak úgy" adnának.
Most is elég zsúfolt az a rész, van bőven átlapolás is, mégis vannak jelen pillanatban is engedélyek. Ha nagyon akarnám, meg tudnám nézni egyesével, hogy melyiket ki igényelte, de szerintem a vár részénél csak céges engedélyek lennének... -
Geller72
veterán
500m (1500ft) AMSL a max. legter.hu is ok. Havonta újítani kellett eddig. Havi illetékkel, de a másodiknál már rugalmasabb, gyorsabb és nagyobb eséllyel sikeres, főleg, ha többször megkéred ugyanoda. Amit írsz, elég szürke, jogilag nem igazán ok, én sem biztos, hogy engedném az én engedélyemmel repülni a másikat, és én sem várnám el, inkább megkérném ugyanoda, csak más - nem ütköző - paraméterekkel. Ha így megkapod, akkor ugyanott már lehet egyezkedni és nem fogja senki mérőszalaggal mérni, hogy melyikőtök hány méteren van. Ennek része kell legyen az is, hogy kompromisszumra hajlamos egyén legyen a másik fél is. Ilyet is csináltunk már, ebben az esetben természetesen be lehet osztani a légteret szerintem is, mármint időben pl. Akkor van cumi, ha ő kért egy amolyan fullosat, ahol eleve nullától max magasságot adott meg. Ez azért cumi, mert akkor te már nem kapod meg, mert nem tudsz mit megadni, azaz ütközik a kettőtök légtere.
Arra is figyelj, hogy a jogszabály megkülönböztet sport, és magán, illetve ettől eltérő jelleget is. Pontosabban:
"A sport, valamint magáncélú felhasználástól eltérő tevékenység esetében a pilóta nélküli légijárművel végzett tevékenységet be kell jelenteni a légiközlekedési hatóságnak, a bejelentéséhez szükséges formanyomtatvány elérhető a letöltések menüpontban. A tevékenység bejelentését elektronikus úton érdemes megtenni, a nyomtatványt és a kapcsolódó igazolásokat a rpas@itm.gov.hu e-mail címre kell beküldeni."
Azaz ha céges lesz a project és eleve céges géppel vagy bereggelve tagságiban, akkor ezek is kelleni fognak. Még annyi, hogy ha a legter.hu-n igényled, akkor az ügyintézést 33 nappal előtte minimum kezd meg és készíts elő 15k-t.
Annyi még, hogy én ugyan ilyet még nem kértem, de elviekben a korlátozott légtérben is lehet/tudnak engedélyt intézni, azaz könnyen lehet, hogy megosztottan is repülhettek, ha ezt valaki "lezsírozza". Én mindenképpen írnék nekik egy mailt, és konkrétan rákérdeznék a dologra.
-
Fuhur
kezdő
Nem tudok más sketchfabhoz hasonló oldalt. Sok modellemnél kellett vagy a kivágással vagy a minőséggel játszanom, hogy az ingyenesbe beleférjek.
Régészet?Épp most zárok egy projektet aminek része volt a drónos 3D régészeti célú felhasználása
Az ortofotó meg a 3D nyersanyag majdnem megegyezik. Az előállítás is majdnem azonos. Mit használsz? Agisoft? -
Fuhur
kezdő
Végig levegőből készült minden kép. Pontosabban párat (tényleg csak párat) készítettem kézből a tetősík alatt. Kb a 160 fotóból 10-et készítettem kézből. Itt a lényeg számomra inkább a hely kuriózuma volt. A kis pihenő nem nagy. Kb egy esőbeálló egy japán parkban. Érdekes módon senkit sem zavart. Voltak arra járó helyiek. Sétáltak, kocogtak, bringáztak és mind köszönt majd tovább ment.
De van például erős szélben (féltem is tőle, mert nem szoktam de annyira tetszett a hely, hogy meg kellett próbálni) is felvétel. A pro 20-30 fokba dőlve tartotta a pozíciót. Ráadásul ez egy partszakasz volt és a tenger felől kellett fotózni: [link] . Én ettől kezdve csukott szemmel bízok a Proban! Ez egy Horvát tengerpart volt. De simán elmegy marsi tájnak
.
-
Az hát.
Volt olyan városon kívüli terület, ahol előtte már 500-600 méteren jelet vesztett. Ugyanott átállítva 2,5 km messze mentem és még bőven volt jel, de nem mentem tovább. De még ha nem is akarsz messze menni vele, akkor is jobb ha át van állítva, mert pár száz méteren belül is stabilabb mint előtte, nem fenyeget veszély a jelvesztés miatt. -
-
-
-
MR007RM
addikt
Vannak megszállottak kiknek nem számít az anyagi és mindent összeraknak kedvtelésből. Később ha el jön az ideje valamit nekem is ki kell erre találni. Majd rá szigetelőszalagozom.
(#3433)forceberg: Ja, ott jelenleg egy akku lesz láb hosszabbítás után. -
Geller72
veterán
Ismerősömék az Aeriu-nál M2P- ket használnak többnyire, ráadásul beltérben. Ha nem kritérium, hogy különösebben időjárás-álló legyen (szél) akkor jó a Mavic. A Phantom jobban bírja a szelet, eleve nehezebb de stabilabb. Normális körülmények között én most M2P-t vennék. Olcsóbb alternatívaként wifis eszközt meg biztosan nem. Inkább kutatnék fel 200 körül elfekvőben lévő M1-et, vagy sima P4-et. Amelyik olcsóbb.
-
Digiflex
tag
alternatíva?
Parrot Anafi... kezdem megkedvelni
(iszonyú halk :-) )
450 euróért árulta az MM karácsony körülPersze jópár szempontból kompromisszumot jelent... (nincs közelségérzékelő kamerája pl.)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik
- Fúziós energiát vásárol a Google
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Apple asztali gépek
- Melyik tápegységet vegyem?
- Spórolós topik
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Viccrovat
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Milyen notebookot vegyek?
- További aktív témák...
- Eredeti Lenovo USB-C 65W töltő
- BESZÁMÍTÁS! ASUS B450 R7 2700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Zalman i3 FSP 600W
- Dell Latitude 5495 Full HD IPS Ryzen 5 pro 2500u Radeon Vega Mobile Gfx i5-8350u verő Bp MPL Foxpost
- Nike Airmax 720 43-as sneaker eladó
- REFURBISHED - HP USB-C Dock G4 docking station (L13899-001)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged