- iPhone topik
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Mi mindenre jó egy másodlagos megjelenítő?
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Teljes a kép a OnePlus Nord CE5-tel kapcsolatban
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Yettel topik
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
tbs
addikt
válasz
Teasüti #10605 üzenetére
Nos, mindenkinek más színe van, de azért emlékszel az IGAZI színére nem..? Az arcbőrről (fehérember) visszaverődő fénysűrűség erősen hasonlít a szürkelapéra, utána kézzel meghúzogatva egyszerűen megtalálható a jó arcszín.
A mintaképet eléggé "durva" fényviszonyok között lőtted, ne várj túl sokat tőle.
Nagyon fontos a megvilágítás. Tévéstúdióban készült felvételek esetén is csak akkor találkozol cigányemberrel ha ez fontos. Mindenkit egyformára világítanak.
-
tbs
addikt
válasz
Teasüti #10601 üzenetére
Hiszen tökéletes fehér lapok vannak mindegyik képen..!
Szerk.: Az arcbőr is elég jó wb sample pont. Csak a ződet kell majd lehúzni. Mivel a környezeti fények eléggé délutániak, ezért "tökéletes" bőrszínnel irreális környezeti színeket fogsz kapni. A fényképezés nevében benne van "FÉNY"le"KÉPEZÉS". Csak azt tudod megfogni ami van. A többi rajz.
-
fattyu
veterán
válasz
Teasüti #10513 üzenetére
na tessék akkor kicsit nehezítve. Kevés fény. Ami megesik
Exp iso 800 f2.5 1/16 mindkettőnek. Teszem hozzá hogy a fénymérése a telefonnak egy vicc. Mivel nincs manuál mód rajta ez a lehetőségek adta maximummal +2 EV korrekcióval készült és így lett belőle ez a sötét szar. A kompakt képén még sötétíttem is utólag mert ugyanazzal az expóval az valahogy kicsit helyesebb lett még így is.
Nemtudom min vitázunk. az első pár egy krop a kép közepéről úgy hogy előtte a kompakt képét leméreteztem ugyanakkorára mint ami a telefonból jön.Alant pedig az értelmes nézős méretre redukált képek.
Ismétlem a telefonnal kezdtem és nem hagytam rá a hibás fénymérését hanem amit engedett korrigáltam. így lett ennyire szar. A kompaktot pedig direkt lejjebb húztam utólag hogy közelebb legyen mert azon valahogy HELYES volt az expó.
1
2És ezzel fejeztem be a vitázást ezen.
-
copass
veterán
válasz
Teasüti #10513 üzenetére
www.imaging-resource.com
itt lehet szépen hasonlítgatni.
megnéztem a panasonic fz-47(nekem 45 volt) meg a mostani 1100D-t.
hát jött ki a szemem mint a csigának! -
fattyu
veterán
válasz
Teasüti #10510 üzenetére
ugyanonnan ugyanolyan expó kb hasonló gyútáv ugyanannál a fénynél. A telefonnak engedtem a vakuját hogy kisegítse a nyilvánvaló hátrányt mégis látványosan egy fos.
Az hogy nem is hasonlít egymásra a két kép az azért van mert a telefon így döntött mért fényt állított fehéregyensúlyt, szűrt zajt megmégami.A másik képen meg a váz amugy döntött. Nincs belenyulva a képbe. Csak export a rawból.
Az azonos körülmények ellenére végeredménynek tényleg semmi köze egymáshoz tehát mégiscsak lehet különbség....
Nem vitatkozom azon hogy a szar jobb mint a semmi. Te se azon hogy a szar attól hogy nincs jobb nálad még szar.
utóirat: nem az a lényeg hogy nagy legyen és nehéz... Én is kompaktot hordok mert a nagy váz nincs nálam 24/7 de ha gondolod tolok arról is egy ilyen kis helyes összevetést de az is förmedvényes különbség lesz.
-
fattyu
veterán
válasz
Teasüti #10507 üzenetére
én azért látok különbséget.
Ja igen a 20ks kompakt nem fényképezőgép...1
2
Láthatóan igyekeztem ugyanonnan ugynazat. Az egyik vakuzott iso320 f2.6 1/5 Ami szar de nem a bemozdulás az amibe belekötnék.
A másik vaku nélkül iso400 f2.És szanaszét tömörítve leméretezve mindkettő. De ha nincs különbség ám legyen...
-
Tamy
őstag
válasz
Teasüti #10497 üzenetére
A belsőket nem lehet kikapcsolni (legalábbis úgy rémlik), eltakarni (leragasztani) le lehetne, de akkor meg feleslegesen zabálja az áramot, és a külső ledeket is a riasztónak kéne táplálnia. Persze tudom ez nem sok, de a riasztó adja a tápot is, és azért ez erősen korlátozott. Másrészt ebben az esetben meg már álcázni sem nagyon kéne, mert ha a saját ledjeit letakarom, akkor már csak az obinak kell egy kis lukat fúrnom. Mondjuk ha a külső infra led valóban láthatatlan fényt adna, mint pl. a távirányítóké, akkor még esetleg hajlanék is rá, mivel a beépített fénye azért eléggé látható...
-
válasz
Teasüti #10490 üzenetére
a kiégés rawban is kiégés, főleg a kompaktoknál, szóval az expozícióval kellene lejjebb menni. (szerk: géptől függően persze valamennyit lehet hogy meg lehet menteni raw esetén, fuji s5 esetén nem is keveset, de a cél mégiscsak a helyes expozíció lenne rögtön a gombnyomáskor)
ehhez nem kell értenie hozzá, csak a nyerő pillanatban (vagy amikor szólsz) megnyomnia a gombot
attól még ugyanúgy a te képed lesz.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Teasüti #10487 üzenetére
És akkor még a panorámát nem is erőltettem...
Bár ahogy elnézem arra nem sok szükség lesz, ha nem vagyok közel a géphez. És itt bizony 10-15 méternél azért már bele lehet férni a szélesvásznú képarányba is (ami 1024/379 pontosan).Most azon gondolkozom, h nem-e kéne kipróbálni 35 mm-nél nagyobb gyújtótávolsággal (javítsatok ki, ha rosszul használom a zsargont), mert így zoom nélkül ez talán túl nagy látószög.
Bár ez előtte eszembe se jutott, csak menet közben. -
spanyoll
addikt
válasz
Teasüti #10473 üzenetére
Nem feltétlenül kell átkonvertálni . Betöltöd a nyers képet (a.k.a. raw) aztán pakolsz rá beállításokat, amiket szépen elment a gép, és kapsz egy képet, amit vagy exportálsz valamilyen kiterjesztésű fileként vagy örülsz neki és nézegeted. Vagy más ezer dolgot csinálsz
Ne psp-zz. Lightroom. Tetszeni fog@sphe: hát pontos értéket meg nem mondok neked, de 1600, talán 1250 max 1000. első gondolatra 1600.
-
sphe
senior tag
válasz
Teasüti #10471 üzenetére
A szerkesztéssel kapcsolatban annyit tudok csak, hogy a raw fileokban ha meghagyja az exinfo-t akkor utólag normális raw konverterrel átalakítod és akkor nem kell jpeget szerkeszteni (de nekem a 100-as tömörítésű jpeggel semmi bajom pl., úgyhogy ebben előrébb ezért nem vagyok.)
Az iso-ról: Köszönöm, erről én is olvastam, de itt most konkrétabban lennék rá kíváncsi.
-
spanyoll
addikt
válasz
Teasüti #10467 üzenetére
No. A raw az egy nyers file, ami a beérkező képi infot mint adathalmaz rögzíti. Ott nincs fehéregyensúly, semmi, csak az érzékelőre érkező fény átalakulása bitekké (deszépen mondtam
)
Átkonvertálni NEF, TIFF, akármiből (raw formátumok) sok progival lehet. Én, és gondolom sok még az adobe lightroomot ajánlom. Egyik legjobb program, utómunkára is elég jó
Eleinte nyűg lesz, aztán nem tudsz majd nélküle élniA jpeg olyan mint egy midi, a raw meg egy lossless
-
Balinov
titán
válasz
Teasüti #10467 üzenetére
Majdnem biztos vagyok benne a PSP-d raw konvertere nem tud a raw-val megbirkozni.
Valahol olvastam, hogy egyes kepnezegetok/szerkesztok a raw-ban tarolt elonezeti kepet tudjak csak, ezert olyan mint ha egy 320x240-es felbontasu kepet neznel.probalj ki egy Lightroom-ot, PS-T, vagy a kamerad sajat rawszerkesztojet, amit adtak hozza. Elobbi 2-bol van 30 napos probalvaltozat.
Egyebkent en is eszrevettem ezt mar parszor
-
sphe
senior tag
válasz
Teasüti #10467 üzenetére
Emlékszem annak idején én is meglepődtem, mikor először láttam raw file-t. Viszont ha normális progival konvertálod jpeg-gé, akkor ezt a konverter kiszűri. Tehát amikor raw-ot szerkesztesz, nem a leendő jpg előnézetét kapod, viszont ha ugyanazokat a szűrőket megkapja, mint a jpeg, akkor a végeredmény általában szebb lehet.
Szerk: itt a különbség tényleg durva, ki kéne próbálni rawtherapee-vel, vagy olyan progival, ami támogatja az adott kényképezőgépedet.
-
spanyoll
addikt
válasz
Teasüti #10459 üzenetére
Az expokülönbség bracketingből adódhat. Nem állítottad be véletlenül? Ha az nem akkor lehet egy kaka obi. Barátomnak érthetetlen módon egy szar sigmától beragadt a gépe és full ugyanolyan beállítások mellett más képeket generált.
Fehéregyensúly: van erre spéci lap is, de szerintem nem kell ezzel játszani. Szépen fotózol raw-ban és utána belövöd, vagy ha ragaszkodsz a kézi beállításhoz mert pl jpegben fotózol, akkor meg liveview bekapcs, odarakod a kezed, vagy egy sima fehér lapot a gép elé és állítgatod a wb-t. Amelyik a legélethűbb az a jó
A panoráma pedig személyfüggő SZERINTEM. Van aki így szereti van, aki úgy. Van rá korrekciós lehetőség, de én amondó vagyok, hogy úgy állítsd be ahogy neked tetszik
-
sphe
senior tag
válasz
Teasüti #10452 üzenetére
Időzített felvételre válaszolva. Folyamatosan nyomva tartja az expo gombot a gumi és a blutek
, így nem kell nyomogatni. Elnézést, lehet hogy gyors expókat akarsz összeilleszteni, én meg lassú egymásra fűzött expókban gondolkodtam.
Más: egy jobb állvánnyal talán nem lehet gond az elmozdulás szerintem. Ezt a képet pl. kézi expo nyomogatással készítettem, 23 expobol lett összefűzve, mégsem mozdult el. Az állvány egy 2500Ft-os König, kedvező árú befektetés. -
sphe
senior tag
válasz
Teasüti #10447 üzenetére
Van egy javaslatom, ha elfogadod: Vastag gumi+radír, vagy blutek az expo gombra, egyperces/félperces/amilyen tetszik záridő, sorozatexpo mód. Nekem csilagfotózásra, ahol nagyon fontos, hogy precíz maradjon, bevált.
Így nem mozdul el a géped, mert nem kell hozzányúlni, persze távkioldóval lenne az igazi. -
sphe
senior tag
válasz
Teasüti #10442 üzenetére
A fényerőnek mi köze van ahhoz hogy vacak-e az obi?
Mellesleg az az érték jót is jelenthet, de a beégés nemcsak obi fényerő függő.
Ha nagyon lerekeszeled, nem biztos, hogy beég egy szembe napos-felhős kép. Obi függő, de f8-11 felett már lágyul a kép, tehát kompromisszumos megoldás. Vagy éppen fehér háttér/téma esetén nincs bokeh.
Ahogy olvastam, sokan többiek is hasonló helyzetben vannak a m4/3 topicban, főleg a fényerős fixekkel. Már nézegetik is az ND szűrőket. -
sphe
senior tag
válasz
Teasüti #10430 üzenetére
Tudom, hogy most fetrengeni fognak a fájdalomtól a húde igényes elméleti gyakorlati fotósok, de nagyon nagy napsütésben nekem ND szűrő hiányában segít megakadályozni a beégést, csökkenteni a záridőt és kontrasztosabbá tenni a képet.... a tükröződések kiküszöbölésén kívül (gyakorlatilag ez utóbbira használtam eddig a legkevesebbet)
-
tbs
addikt
válasz
Teasüti #10387 üzenetére
Kalibráció: csináltass egyet a monitoroddal - ha látod értelmét. Amúgy egy "normál" kapható tucatmonitor jellemzően sárga/piros lesz kalibráció után... A háttérvilágítás miatt kéktúlsúlyosak alapban. (Mivel látod, hogy besárgul, ezért van értelme - reprodukció készítése esetén a valósághoz közelebbi állapotot fogsz látni a monitorodon feldolgozás közben...
)
-
Dr V
őstag
válasz
Teasüti #10387 üzenetére
Vakunál nem mindegy, h milyen messzire fókuszáltál, hisz nagyobb távolság esetén több fény kell. A közelebbi képeknél vegyél vissza a vaku fényéből, a távolabbinál meg adj rá, esetleg nagyobb iso.
A rawban több az információ vagyis jobb minőség és em elhanyagolható tény az sem, h a nyers raw képeknél utólagosan lehet expozíció korrekcitó alkalmazni, vagyis a sötétebbre sikerült képeidet minőségromlás nélkül tudod világosítani. -
válasz
Teasüti #10385 üzenetére
szemre ugyanakkora, meg hasonló körülmények hasonló villanást eredményeznek, csak nem pont ugyanakkorát
a +-2 valószínűleg az automatikát korrigálja.
psp-t nem ismerem, valami megoldás biztosan van rá, de jó eséllyel a képminőséget is rontja, meg nem is lesz ugyanolyan, szóval ha van lehetőség rá, inkább manuális módban fotózz.
-
-
válasz
Teasüti #10359 üzenetére
nem volt komoly méricskélés, de figyeltünk arra, hogy nagy egymásbalógások ne legyenek. meg ezen nincs rajta az összes ellőtt kép, mert némelyik nagyon egymásba lógott volna
megcsinálhatod kivágva is, ha eléggé hátra tudsz menni, de az utólag illesztett panorámához nem kell spéci kártya, csak (lehetőleg) azonos beállításokkal ellőtt képek. a gépi illesztéshez kellene, de az ehhez a feladathoz egyébként sem nagyon lenne alkalmas. ha panorámaként csinálod, mindenképp hagyj kellően nagy átfedést, hogy legyen miből kivagdosni a rétegeket
-
válasz
Teasüti #10352 üzenetére
minél bonyolultabb a helyzet, annál pontosabban kell maszkolnod a rétegeket
(ja igen, rétegmaszkkal praktikusabb, mint radírral, mert a maszk rendesen szerkeszthető marad)
ha pl az egyik rétegen kitakarod a másik réteg árnyékát, azzal nincs baj, csak akkor az előrébb levő rétegen pontosabban kell körbevágnod magadat.a háttérrel nem lesznek anomáliák, mert az az alapvető cél, hogy a háttér nagyobbrészt egy képről származzon (ezért érdemes lemaszkolni rendesen az elülső rétegeket, és csak a háttéren meghagyni a bokrokat), de ha nincs nagy szél, akkor akár mindegy is lehet, próbáld ki
az ideális az volna, ha a hátsó réteget kivéve mindegyik rétegen csak te maradnál pontosan körbevágva, akkor nincs illesztési hiba, de ez az esetek nagy részében felesleges pluszmunkát jelent, sokat.
ha csak záridőt rövidít (meg érzékenységet tol fel), akkor nem ellenség az illesztés szempontjából, csak a zajt növeli
optikai stabilizálásnál mivel egy lencsetag vagy az érzékelő mozog, ezért nagyon picit változnak a képszélek a képek között.
egyébként kis elmozdulás nem katasztrófa, csak a szerkesztés elején pont egymásra kell húzgálni a rétegeket.
a kézfogós meg egyéb összeérős dolgok pedig már tényleg csak a pontos körbevágáson múlnak, meg hogy meg tudod-e lőni úgy a két felét, hogy összeillesztve hitelesnek tűnjön, ez a rész viszont tényleg nehéz ügy
szerk: egy jó polárszűrő nem 1-2e forint, és elég sok fényt elvesz
viszont a bárányfelhős eget elég drasztikusra tudja alakítani.
szerk2: igazából egyszer csináltam ilyet (mármint amikor lett rendes végeredménye is), sok évvel ezelőtt, sikerült is rengeteg hibát elkövetni
meg ez egy más megoldás, panoráma. képek elkészít, panorama factoryval összeilleszt, többrétegű psd elment, aztán lehetett játszani a maszkokkal. ez lett belőle, vannak rajta hibák persze így is, de azért 45 centi szélesre nyomtatva nem nézett ki rosszul
-
tbs
addikt
válasz
Teasüti #10348 üzenetére
Okéoké, sejtettem ám.
Színek és EV beállítása utólag lehetséges, de nemkicsit munkás.
35mm -> elég nagylátó, hogy az 1/200-adba ne mozduljanak az emberek, illetve a mélységélesség miatt (NAAAAGY mélységélesség szűk rekeszen) necces fölötte egy jól megvilágítottnak tűnő ám a valóságban öléggé fényszegény helyen történő fotózás...
ui.: Némá..! Most jut eszembe, hogy nézd meg a Hugin nevű csodaizét. Hátha rá tudod venni a feladatra. (De PS/PSP/GIMP/ETC-hez képest nehéz lesz...)
-
válasz
Teasüti #10350 üzenetére
kompakt gép? szinte biztos, hogy nem lesz gond, főleg ha lerekeszeled kicsit, széles állásban egy métertől kb végtelenig éles lesz a kép.
állványra teszed a képet, kikapcsolod a képstabilizátort, ha van, ellövöd az első képet, lehetőleg távkioldóval (nehogy elmozduljon), majd sorban a többit.
utána ezeket összerakod egy képbe, mindegyiket külön rétegre, az áttekinthetőség kedvéért a legközelebbi alak rétege legyen legfelül.
fogod a felső réteget, és körberadírozod magad nagyjából, árnyékkal együtt. ha ez megvan, megcsinálod ugyanezt az alatta levővel, majd sorban az összessel. ha nem lógtál sehol bele a másik példányodba, se az árnyékod, és nem mozdult el a gép, meg a fény sem változott, akkor gyakorlatilag kész is vagy -
válasz
Teasüti #10348 üzenetére
ha azonos beállításokkal lövöd a képeket, és nem takarod saját magad, akkor nem nehéz legfelelően lemaszkolni a rétegeket, mert a háttér ugyanolyan marad.
az élesség miatt sem aggódnék annyira, ha van elég fény, nagyobb látószögnél egyrészt nem akkora probléma a mélységélesség, másrészt fontos, hogy az összes alak tűéles legyen? szerintem simán beleférne, hogy hátrébb egy kicsit már kevésbé van fókuszban, talán még természetesebb is lesz a végeredmény.
-
tbs
addikt
válasz
Teasüti #10344 üzenetére
Akrobatikára az 1/200-ad határeset lesz 35mm fölött.
Ez meg nem egy reaktor, hanem egy fénykép. Nincs CAD. Kézimunka van meg művészet.
10 képnél kb. 2 perc, amiből 1.5 a képek layerekbe töltése... Mondom hogy nem varázslat. Ha óckodsz a fotosoptól, nézd meg a gimp-et, ugyanúgy jó a dologra. Nem fog károdra válni egyik sem.
CAD... Eszem faszom megáll... (
)
-
spanyoll
addikt
válasz
Teasüti #10344 üzenetére
Azért fontos a záridő és a rekeszelés, mert mondjuk egy nagyobb rekesznél teljesen más a mélységélességi tartomány mint egy kisebb rekesznél, ergo az egész kép máshogy néz ki, plusz teljesen már lesz a két kép ha más záridővel de ugyanazon beállításokkal lövöd, több fé-nyi eltérés is lehet.
-
Balinov
titán
válasz
Teasüti #10341 üzenetére
szia, nem csinaltam meg ilyet az eletbe se (azaz de, 20eve a Cmena-val a Hansagban, de az fatalis veletlen volt), de en ugy csinalnam, hogy tobb kepet PS-ben osszefuznek. Bleding lesz valszeg a kulcsszo, nezd meg pl. ezt a tutorial videot a YT-n.
Vegiggondolva, arra valszeg figyelni kell, hogy lehetoleg a tobb kep ugyanolyan ISO-n, blendevel keszuljon, ezert allvany javallott lehet
-
spanyoll
addikt
válasz
Teasüti #10334 üzenetére
Itt van pár példa rá.
Amire te gondolsz az a bizonyos multiple exposure. A dslr gépek nagy részén van ilyen, és be van építve mint lehetőség. Ott csak fogod, benyomod, hogy hány képből rakja össze és kész.
Mivel kompaktod van ezért utólag kell összefésülni. TALÁN van rá program is, nem ismerem, mert sose foglalkoztam vele. Keress rá, hogy multiple exposure program, vagy ilyesmi
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T470 - i5-G6 I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad Ultra Docking Station (40AJ)
- Bomba ár! Dell Latitude 7320 - i5-11GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- 120 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (48 hónap garancia!)
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest