- Csíkszélességben verné az Exynos 2600 a Snapdragon 8 Elite 2-t
- iPhone topik
- Fotók, videók mobillal
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Magisk
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- One mobilszolgáltatások
- 65 órányi zenét ígér az Audio-Technica új TWS fülese
Új hozzászólás Aktív témák
-
S_x96x_S
addikt
válasz
awexco #48944 üzenetére
> Mi a konklúzió !
ahogy a tanulmány is írta, nincs leegyszerűsíthető konkluzió.
( "We expected to arrive at a simple answer, but instead the results were far more nuanced and surprising to us. Performance differs across different tasks such as chat application, document processing/retrieval, and reasoning.")Az AMD szempontjából:
- Az AMD hardveres teljesítménye javult, és bizonyos területeken versenyképes,
de a szoftveres támogatás és a piaci elérhetőség terén továbbra is
lemaradásban van az NVIDIA-hoz képest. ( habár a távolság csökken )
- ha az AMD még jobban dolgozik a szoftveres hiányosságok javításán, például a SGLang CI tesztlefedettség növelésén és a disaggregated prefill támogatás bevezetésén, az hosszú távon igencsak javíthatja pozícióját.
- az MI355X (Q3 2025) megjelenése esélyt kínál a piaci részesedés visszaszerzésére, (feltéve ha a szoftveres fejlesztések lépést tartanak.)Az Nvidia pedig folyamatosan érdekes újdonságokkal jön ki; vagyis nem hagyja hogy olyan könnyen utolérje az AMD;
újdonság: a Semianalysis - open-source benchmarking tool-t tervez,
aminek az lesz a haszna, hogy a tesztelési problémákat könnyebb lesz kiszűrni.
( mert azért most is érték kritikák a tesztelést )-------------
Az AMD-s ( Anush Elagovan VP of AI Software Development )
válasza ez:
https://x.com/AnushElangovan/status/1926069312248295854
""""
* Great to see our products do well (MI300 vs H100; MI325 vs H200) and deliver compelling alternatives to the market.
* Continuing to expand neocloud offerings with AMD.
* We continue to advance our SW. Expanding dev compute and community CI is a priority. More sglang CI and fixes coming soon
* Distributed Inference is happening on AMD! See the start of it with llm-d (https://rocm.blogs.amd.com/artificial-intelligence/llm-d-distributed/README.html… ). Much more to come on this as well as MI355X @ AAI ‘25
"""és kapcsolódó hír, hogy az AMD a Computex-en beígérte, hogy ráerősít.
"AMD To Focus On Better ROCm Linux Experience In H2-2025, Day-One Client Support"
https://www.phoronix.com/news/AMD-ROCm-H2-2025
"Andrej Zdravkovic, the SVP and Chief Software Officer at AMD, talked up the ROCm plans for the back half of the year. Notably, he emphasized the desire to have a more seamless out-of-the-box experience on Linux for developers and ensuring ROCm support on client hardware from day one. Great, we've only been wanting to see this now for the better part of a decade since ROCm debuted." -
S_x96x_S
addikt
válasz
awexco #48910 üzenetére
> Volt valami mélyelemzés , vagy interjú ahol rávilágítottak az UE5 egyik gondjára
interjú - "Lex Fridman Podcast #467 with Tim Sweeney" : #48892
> Fillér baszás az UE5 igazi gondja . Amíg valaki nem fizet ,
> hogy jó legyen addig nem is lesz jó !Ez egy olyan probléma - ami túl komplex és nehéz megoldani úgy,
hogy sima legyen az átmenet.https://lexfridman.com/tim-sweeney-transcript#chapter25_concurrency
(gépi fordítással )
""""
Concurrency :
(03:13:33) Talán beszélhetnél a párhuzamosságról? Mi az abban a Verse-ben, ami lehetővé teszi a párhuzamosságot azon a skálán, amire szükségetek van?
Tim Sweeney
(03:13:41) Ez a legnagyobb műszaki probléma, amelyet ebben a generációban megpróbálunk megoldani, és ez a párhuzamosság megszelídítése úgy, hogy bármely átlagos programozó csupán szokványos kód írásával el tudja érni.
Lex Fridman
(03:13:57) Nehéz, igen.
Tim Sweeney
(03:13:59) Egy szálon futó számítógépen programozni már önmagában elég nehéz, de teljesen kiszámítható. Ha van egy determinisztikus nyelved, és mindig ugyanazt a kódot futtatod újra és újra, akkor pontosan ugyanazt fogja csinálni, nincs benne semmi kiszámíthatatlan, igaz? Változókat olvasol és írsz egy bizonyos sorrendben, és mindig ugyanúgy fog viselkedni.
(03:14:19) A problémát az jelenti, amikor több szálat vagy több csomópontot vetsz be egy adatközpontban, amelyek egyetlen feladaton dolgoznak együtt: mindegyikük különböző adatrészeket akar olvasni és írni, miközben folyamatosan változtatják a világ állapotát. Ma a valós programokban a párhuzamosságot még mindig szinte kivétel nélkül manuálisan valósítják meg. A programozók nagyon-nagyon óvatosan írják meg azt a kódot, amely több szálon is futhat, hogy minden szál között „alkudozva” biztosítsák az adathozzáférést és a kiszámítható eredményeket.
(03:14:53) És ez hihetetlenül nehéz. Olyan nehéz, hogy az Unreal Engine öt generációja során minden alkalommal úgy döntöttünk, hogy nem próbáljuk meg kézzel párhuzamosítani a játékkódunkat. Túl nagy a hibázás esélye – nemcsak a saját csapatunk, hanem minden partnercég számára is, akik licencelik az Unreal Engine-t és játékot építenének rajta. Ez egyszerűen hatalmas lábbelilövés.
(03:15:17) A párhuzamosságra többféle megoldás létezik, de mind elég rossz kompromisszum. Egy próbálkozás az volt, hogy egyszerűen ne is próbáljuk megoldani ezt a problémát, hanem bontsuk le a programunkat mikroszolgáltatásokra. A nagy forgalmú weboldalak, például az amazon.com, majdnem kivétel nélkül több száz mikroszolgáltatással dolgoznak, ahol a különböző szerverek üzeneteket küldenek egymásnak, és a programozók nagyon óvatosan megírják ezeket, így végül megbízhatóan feldolgozzák a rendeléseket anélkül, hogy káoszba fulladna a rendszer.
(03:15:48) De ez egyáltalán nem skálázható a metaverzumra, ahol milliók programoznak majd, és közülük a többség nem lesz számítógéptudós, hanem hobbi‐ és elsőkörös programozó, akik szórakozásból kódolnak. Ez nekik sosem fog működni, mert soha nem fogják tudni átlátni a különböző, párhuzamosan futó számítások közötti függőségeket.
(03:16:07) Ám kiderült, hogy az 1980-as években készült egy fantasztikus alapkutatás, amelyet a Haskell‐párhuzamosságról szóló tanulmány tett igazán élettelivé. A „Composable Memory Transactions” (Összetételezhető memóriatranzakciók) című tanulmány leírja a tranzakciós frissítések rendszerét a programokban. A tranzakció egy kódrészlet, amely memórián végez műveleteket: olvas, ír, feldolgozhat egy megrendelést, elfogadhat vagy elutasíthat egy rendelést, pénzt utalhat egyik bankszámláról a másikra, vagy feltételes döntéseket hozhat, mint például: „Át szeretnél utalni száz dollárt erről a számláról erre a számlára. Megnézzük, van-e száz dollárod. Ha nincs, elutasítjuk. Ha van, levonjuk a százezret az egyik számládról, és hozzáadjuk a másikhoz.”
(03:16:56) Tranzakciók nélkül, ha mindenki véletlenszerűen adogatja-veszi egymás bankszámláit, akkor előfordulhat, hogy valaki leolvassa a számlaegyenleget, levon száz dollárt, és kiírja az újat, miközben közben valaki más már írt valamit a számlára. Így következetlen egyenlegek jöhetnek létre, ha nincs mód arra, hogy garantáljuk az összes művelet meghatározott sorrendben történő lefutását.
(03:17:16) A tranzakciók lényege, hogy az egész programot önálló frissítésekre bontjuk, amelyek tetszőleges számú számítást végezhetnek, de egyetlen szálon kell futniuk. A játékmotor esetében ez egy játékelem‐frissítés. Amikor a Fortnite‐ot játszod, minden játékosjelenet egy játékelem. Minden ellenfél, rakéta, lövedék, autó és mozogva kölcsönható dolog külön játékelem. Ezek nem statikus, rögzített világrészletek, hanem külön objektumok. Ezeket az objektumokat másodpercenként 60 képkocka sebességgel, képkockánként egyszer frissítjük.
(03:17:52) Tehát a Fortnite Battle Royale során tízezer‐tízezernyi objektumfrissítés történik minden egyes képkockában, száz játékos mellett. Egy milliárdos játékosszámú szimulációban ennél még sokkal több frissítés lenne.
Lex Fridman
(03:18:04) Jelenleg ez egyszálon van megvalósítva?
Tim Sweeney
(03:18:05) Igen, minden játékmunkamenetben egyszálúan fut. Emiatt van százfős limite a Fortnite‐ban. Ha maximálisan kihasználnád egy szervert, talán ma 140‐ig fel tudnád tornázni, de nem ezrekig, milliókig vagy milliárdokig.
(03:18:18) Tehát szükségünk van egy módszerre, amellyel mágikusan, automatikusan skálázhatjuk a kódunkat. A tranzakciók adják a megoldást. A tranzakció egy olyan kódrészlet, amely teljes egészében lefut. A tranzakciós memóriakoncepció lényege, hogy a programozók teljesen szokványos módon írnák meg a kódot – változókat olvasnának és írnának rendesen, és nem kellene foglalkozniuk a párhuzamossággal. A rendszer (ma a számítógép) egyszerűen csak futtatja a programot, nyelvi spekuláció nélkül.
(03:18:50) A tranzakciók ötlete, hogy mivel van egy sor művelet, amelyeket alkalmazni kell, ezeket nagyszámúan, párhuzamosan futtatjuk, de ahelyett, hogy mindegyik közvetlenül a globális memóriába írna, a módosításokat helyileg, tranzakciónként egyetlen pufferen tartjuk. Így a kód számára úgy tűnik, mintha a globális rendszerben dolgozna, befolyásolva a globális játékállapotot, de valójában elkülönítetten, csak az adott tranzakcióhoz tartozóan gyűjtjük a változtatásokat, és később vesszük őket számításba. Tízesével, százasával vagy ezresével futtatjuk ezeket az frissítéseket párhuzamosan, majd megnézzük, melyek ütköztek: ha két tranzakció nem olvasta vagy nem írta ugyanazt az adatot, bármilyen sorrendben vagy akár egyszerre is lefuthattak volna, és az eredmény ugyanaz marad.
(03:19:51) Igen, a sorrend nem számít. Ez elképesztő. Elképesztő elképzelni egy olyan rendszert, amely tetszőlegesen párhuzamosan futtat milliónyi játékelem-frissítést – ez teszi lehetővé, hogy beszéljünk arról, amiről beszélünk, vagyis hogy tízmilliók legyenek együtt egy jelenetben.
Tim Sweeney
(03:20:13) Pontosan. A kulcs az, hogy ezeket a frissítéseket spekulatívan futtatjuk, és csak akkor írjuk ki a memóriába a változtatásokat, ha biztosak vagyunk, hogy ütközésmentesek. Tehát frissíthetsz 10 000 objektumot, és ha 9 000-nél nincs ütközés, akkor azokat beírjuk a memóriába – bármilyen sorrendben futhattak, és az eredmény változatlan.
(03:20:33) Ez nagyon menő.
Tim Sweeney
(03:20:34) Marad ezer objektum. Azokat újra kell futtatni, más sorrendben vagy másképp összefésülve, hogy végül memóriába commitálódjanak. Közben az összes számítást eldobjuk, és később újra elvégezzük.
(03:20:47) Ezzel a megközelítéssel áthelyezzük a fájdalmat – nem a programozóra hárítjuk, hanem a nyelvtervezőkre. Így a milliók helyett csak néhányszáz embernek kell komoly erőfeszítést tennie, hogy ez működjön.
Lex Fridman
(03:21:07) Ez hihetetlen. Tényleg fantasztikus.
""" -
-
-
-
gV
őstag
válasz
awexco #45646 üzenetére
mármint a két procinak vagy a két tesztben szereplő ramok?
csak mert az előbbi azért van, mert ezek szerepelnek a procik hivatalos oldalain
AMD Ryzen™ 9 7950X Desktop Processors | AMD
Intel Core i913900K Processor 36M Cache up to 5.80 GHz Product Specifications -
válasz
awexco #45295 üzenetére
Hibrid folyadékhűtés. Ha Titan SKU gondolom 3-5000 dollár között lesz az ára, belefér.
Devid_81: Ezt ( szerintem)nem tudják széria gyártásban gyártani nagy mennyiségben AIB partnerekkel. Limitált cucc lesz ez 800W -tal.
A 450W a normál AD102 nél is már hasonló,de még megoldható feladat lesz.
Gondolom azt fel lehet tolni 600 W ig extrém esetben pl EVGA vagy MSI egy egy példánnyal de nem tömegesen. -
válasz
awexco #44921 üzenetére
15 % a a cikk szerint a teljes létszámnak, az kb 6500 ember. Ebbe benne van Kína, akit teljesen érintetlenül hagy a változás, már szinte külön cégként él, Növekszik, lenyúlták a licenszeket is, amiket külön alkalmaznak.
Eza régió 2018 ról mára 300 ról 1300 ra növelte a létszámát.
Az elküldendő 1000 mások szerint 1200 ember , kb 20 % része a többi régiónak. A nagy része Anglia és USA akit leépítenek. -
Busterftw
nagyúr
válasz
awexco #44566 üzenetére
Épp ezt mondom, nincs prioritás.
Az Apple többet fizet több kapacitásért.
Ha az AMD-nek több kellett volna akkor azt az elején ki kellett volna fizetni, persze rálicitálva mindenki másra.De ugyanez lehet a Samsungnál is, ha jön valaki és bejelentéskor befoglalja a 3nm 70%-át előre, akkor az AMD már csak 30%-ért jelentkezhet be.
Ez nem a Samsung hibája.Előre kellett volna gondolkozni és kinyitni a tárcát.
-
Dtomka
veterán
válasz
awexco #42901 üzenetére
...szánalmas...
...emberek halnak, emberek ezrei halnak meg, .... nap mint nap, miközben egy páran még gazdagabbak lesznek...
Ha rajtam múlna...
1. Az összes coint eltörölném, és aki ilyet állít elő börtönbe zárnám minimum 5 évre!
2. 1 ember, 1 vga - aki többet szeretne, kizárt. Aki visszaél és hamis személynek adja ki magát 5 év...
3. Az EU országokban nem egyenlő a fizetés - (A mai napig nem értem miért is vagyunk benne az EU-ban oly sok éve... nekik jó, [mármint a politikusoknak, hiszen azota azt a pénzt ami minket illetne zsebre teszi, hogy ro...djanak ki a cipőjükből!] nekünk ugyanolyan sz@r... de remélem nem sokáig!)
Átlagszámítás - így a legdrágább vga is megfizethető lenne...
Szeretem az fejlődést, az IT szenvedélyem a Commodore '64 -gyel kezdődött... de ami manapság megy az gusztustalan és undorító!
Nem kell velem egyetérteni, de ez az igazság! -
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
awexco #42886 üzenetére
Csak az EU nem akar architektúrákhoz kötődni. Pont az a lényege a stratégiánknak, hogy legyen architektúráktól független. Az egyes piacokra más dizájnnal fognak dolgozni. A szerverre ARM és RISC-V, míg a beágyazott piacra RISC-V. Az EU-s stratégia kulcsa eleve a gyártástechnológia, arra megy a nagy lóvé.
#42883 Busterftw : Az ARM székhelye az Egyesült Királyságban maradt. Valószínűleg az lesz, hogy adnak az NV elé egy szerződést, hogy milyen feltételekkel engedik meg. Két lényeges tényező van az UK-nak:
- Maradjon az ARM székhelye az Egyesült Királyságban, és az NV-nek csak a leányvállalata legyen.
- Az NVIDIA nem vihet be saját technológiát az ARM-ba, hogy az ARM-ot továbbra is csak az Egyesült Királyságon belül fejlesszék, így pedig az USA-nak sose lesz joga szabályozni a birtokolt IP-ket.Ha ezt a két tényezőt elfogadja az NV, akkor szerintem az UK is megadja az engedélyt a felvásárlásra. Ez egyébként még Kína szempontjából is hasznos lenne, mert ők nem éreznék fenyegetve magukat, ha az NVIDIA-nak az UK szerződésben tiltaná meg, hogy hatalma legyen az ARM felett. Kérdés, hogy így minek kiadni 40 milliárd dollárt...
-
2thletme2day
őstag
-
Petykemano
veterán
válasz
awexco #42027 üzenetére
Hát ez az, mi a lecsorgást várjuk.
Épp azért nehéz kérdés ez a kemény dió, mert épphogy nincs xilinx termék consumer piacon. Nem mondom, hogy nem lehet, csak hogy kemény dió. Az ati idejében volt CPU és gpu is. És ugyan ma már csomó intel cpuban van igp és megteremtődött egy új kategória,.az apu, de végső soron a nagy integráció még nem jött el.
Ezekután igen nehéz elképzelni, hogy ha ott van szinté minden cpuban az igp és 10 év alatt nem terjedt el, hogy minden gpu accelerated, akkor ez miért következne be fpga-val. Pedig a felvásárlásnak akkor lehet értelme,.ha a következőkben a xilinx.holmikban ott lesz az IF.Nehéz dió - Kivéve persze ha van olyan triviális cucc, mint a 10gbit lan, amiről írták, h a zen1 nem volt abban penge. Ez persze akkor sem fpgat jelentene, csak xilinx IP. Azt mondjuk licencelni is lehet.
Azt nem tudom, hogy ahol amúgy xilinx fpga-t használnak, oda epycet benyomni mekkora biznissz.
Szerintem nem ennyire direkt és gyors a megtérülés.
A körülmények sokrétűek de ha az exaflops projektekre gondolsz, az ati felvásárlása most fordul termőre.. jó most a bulldózertől tekintsünk el. A szinergiára gondolok.
Meg ez smart.Access memory. Jóóóó, a konzolok is.De a lényeg, h szerintem nem fog 1-2 éven belül felbukkanni sok xilinx fpga cucc AMD termékben. Mármint a szerveren kívül. Talán örülhetünk, ha a nextgen konzolban felbukkan.
-
Petykemano
veterán
válasz
awexco #42024 üzenetére
tökre jó lenne, ha nem amerikai cégek építenének is adatközpontokat, hanem lenne legalább versenyképes 2 európai szereplő. Ami azt illeti, az EU sarkára állhatna már. Data is the new oil.
De azért milyen vicces lenne, ha Paks2 azért is épülne, hogy ilyen 500MW adatközpontot bevonzzon. Bár kétlem, hogy az éjjeli áramszámlán kívül egy petákot is itthagyna.
-
Petykemano
veterán
-
TTomax
félisten
válasz
awexco #42011 üzenetére
Miért? Adózás után változik a helyzet?
Pontosan,és az is beszédes,hogy minden eddiginél többet költöttek RnD-re....Ök nem az Intel.. Jensen papa nem viccel...
Lesz itt még a XX60 is 999dolcsi GX-104-el meg 300mm2-es lapkával...
a pc hobbi költségei egy szintre kerülnek az ejtőernyőzés,repülőgépezgetés stb dolgokkal...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Trollok komolyan
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Csíkszélességben verné az Exynos 2600 a Snapdragon 8 Elite 2-t
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Egyre csak fejlődik az AI, emberek tízezreit rúgja majd ki a BT
- Autós topik
- iPhone topik
- Gurulunk, WAZE?!
- További aktív témák...
- ASRock RX 5700 XT 8GB GDDR6 Phantom Gaming Elite Eladó!
- Csere-Beszámítás! Asus Tuf RX 9070 XT 16GB Videokrátya! Bemutató darab!
- Csere-Beszámítás! Asus Rog Strix GTX 1080Ti 11GB GDDR5X Videokártya!
- Csere-Beszámítás! Sapphire Pure RX 7700XT 12GB GDDR6 Videokártya! Bemutató Darab!
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 Hellhound Eladó!
- Xiaomi Redmi Note 13 256GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! ASUS Z390 i5 9500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA Thermaltake 500W
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Iphone 16E 128GB Fekete Bontatlan 24 Hónap Garancia
- BESZÁMÍTÁS! Asus B760M i7 12700KF 32GB DDR4 512GB SSD RX 6800 16GB Rampage SHIVA FSP 700W
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest