- Google Pixel 8a - kis telefon kis késéssel
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Google Pixel topik
- Karaktere biztos lesz az első Nothing fejhallgatónak
- Milyen okostelefont vegyek?
- Mobil flották
- iPhone topik
- One mobilszolgáltatások
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
A bányászat bármikor a visszájára fordulhat, lásd a Hawaii esetét, amikor a bányászathoz igazodva többet gyártottak belőle, aztán hirtelen visszaesett a bányászat, elárasztották az aprót az ex-bányász kártyák, és brutál mennyiségű eladatlan kártya maradt a polcokon... Ezt érthető módon nem akarják újra.
Már párszor céloztam rá, hogy egy plusz gyártósor létrehozása egy GPU-hoz nem éppen filléres tétel. Nem kockáztatnak, ami a piaci helyzetüket elnézve maximálisan érthető."elvből nem veszel olyantól karit akinken a gamer piac a fontosabb"
Aham.Maga a gamer társadalom jótevői a zöldek.
(#31785) ÁdiBá: Nekem tavaly még a 290X is maximálisan megfelelt. Most pedig meglepően jól elvagyok egy HD 7770-el. Még a BF4 is közepes grafikán kb. lefolyik a monitorról.
10K-s kártya.
Persze, ha valaki magasabb beállításokon akar játszani, azért egy Vega 56/64 is elég korrekt teljesítményt kínál. Nem hiszem, hogy az a 20-30% váltaná meg a világot, amivel egy 1080Ti többet tud.(#31786) Z_A_P: A probléma, hogy mivel egy csomag a GPU és HBM, így HBM nélkül GPU sincs.
-
#85552128
törölt tag
"Most akkor a Vega is marad Fury? Nyomják amíg a kényszer hajtja őket aztán felejtés."
Elnézve, hogy a gyártók nem nagyon törik magukat sanszos... Bár még a Furyból is volt 1 hónapon belül 2-féle custom változat...
Jövőre majd kiadnak egy GDDR6-os kártyát ami tudni fogja az 56/64 szintjét kisebb chippel, olcsóbban a mostani vegák meg mennek a levesbe, mert nem lesz értelmük azután. A +VRAM miatt talán hosszabb életű lehet még akkor is ha nem lesz nagy supportja. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ugyanez igaz az NV-nél is. A 3rd party programok náluk is generálnak hibákat, amelyeket javítgatni kell, lásd a legutolsó GeForce meghajtó erre vonatkozó, mikroakadásokat megszüntető javítása. Nem ez az oka annak, amiért az AMD elmegy ebbe az irányba, hanem az, hogy a DX12/Vulkan programokban az OSD felületek nem igazán működnek, és hiába próbálják ezeket kezelni külsőleg, az eredmény egyszerűen nem jó. Emiatt az AMD inkább integráltan kezdi el kezelni a problémát, mert egyre több programfejlesztő direkt olyan kódokat ír a programba, hogy a 3rd party OSD működését akadályozzák az újabb API-kkal. Viszont a meghajtó mögött ezt nem tudják befolyásolni, így a program oldali mesterséges korlátokat az AMD könnyen ki tudja kerülni.
-
Dtomka
veterán
Ha hiba miatt ha nem, nekem szimpatikus lépés. Lehet ha az AMD-nek beválik akkor követik őket.
Tudom sokad rangú egy program kinézete, de sokkal jobb mint az nvidia meghajtója. Ami nem sokat változott az elmúlt években.
De mostanság én azt veszem észre, hogy az Nvidia driverek problémásak. Lassan lehet kellene egy nvidia driver topicot is létrehozni
-
-
rumkola
nagyúr
-
Shing
őstag
Egyébként nem úgy volt, hogy ez már TÉNYLEG csak DX12 lesz? Abu-t nem kell bántani, mert sokkal jobban ért hozzá mint mi (na jó más nevében nem beszélek de tőlem biztos). Azt tudom elképzelni, hogy az eddigi előadások és kiadott dokumentációk tévesek voltak. Az ilyen-olyan fícsörök nem hozzák az elméleti FPS boostot, bármilyen jól hangzó magyarázatot is mellékeltek hozzá. Félrecsúszott fejlesztés lett a DX12, ez van. Csak akkor már tovább kellene lépni.
-
X Factor
addikt
Én egyedül azt nem értem, h. a gyártók, miért nem csinálnak annyit, h. 1.2V helyett p6 és p7 State-ben adnának 1.050 és mondjuk 1.100-as értéket.
Mindenki ezt csinálja, így csökken a fogyasztás, kevesebb hő lesz, halkabb még a blower venti is, a kártyák meg konstans 1500+-at tartanak órajel szinten. HBM-ből meg a vega56-ok is mind 1000+-t futnak.
A guru3d-s strix tesztet meg abszolúte nem értettem... Korábban maga a cikk Író is leÍrta, h. ha megjön az új bios megnézik majd az UV-t. Erre a teszt végén 1.2V mellett áthúzta a csuszkát a performance módra, majd közölte h. hát az órajelek nem nőnek, a fogyasztás meg az egekben...
Máshol meg 1700+-al rohangál a strix rotr alatt, 60 fokon, 40%-os rpm settingel.
Vagy magát az AMD-t nem értem, h. inkább a magasabb chip kihozatal miatt az egekbe lett tolva a fesz, mert hiába van fejlett vezérlés, ha a limitek miatt folyamatosan fogja valami a kártyát.
Az alap setting-hez képest egy picit több mint 20%-ot sikerült kifacsarni a vega56-ból nálam, úgy h. kevesebbet fogyaszt és halkabb lett :S timespy-ban pedig több mint 7k pötyöt tol. Ami olyan 1070 és 1080 közti régió, attól függően h. ref-hez vagy aib kártyához hasonlítjuk.
Nem kell nevetni, 131k volt, annyit megért
A 21:9-es 144hz-es IPS monitor meg 150k (34uc79g), koppra ugyanaz Gsync-el (34uc89g) meg 290k, nekem ez volt a döntő érv
-
-
cskamacska
addikt
AMD Radeon RX Vega custom cards no sooner than mid-October
"I talked with MSI marketing today. They told me that they don't expect any non-reference RX Vega cards anytime soon."
Abu85: HBCC előnyét egyébként mikorra lehet majd látni?
Crytek épp belinkelt a GameGPU.ru Divinity Original Sin 2 tesztjét, és bár a rangsor kb a szokásos, azért feltűnik hogy a 3GB-os 1060 simán a 6GB mellett teljesít még majdnem 3840-ben is, de leginkább veri a 8GB-os 480-at, ami mostanság nem is olyan ritka.
Na most ha a 3GB-os kártyák kezét el is engedik mondjuk jövő ilyenkorra, a 6-8GB-os nV kártyák csak kihúzzák egy ideig vRAM tekintetében, de akkor mit hoz a konyhára a HBCC a Vegánál a konkurenciához képest?
-
HSM
félisten
"Na ennek tükrében az AMD ...... siralmas amiket összehoz a végére."
Szval odarakták, hogy DL trainingben, amire külön fejlesztették a hardvert, 6-12X gyorsabb. Ez a célpiacon aranyat fog érni, ez kétségtelen. De hogy ez mint GPU, mennyit fog segíteni, hát, szvsz a jelenlegi szoftverkörnyezetben leginkább semennyit....
Szintetikus adatok a másik oldalról is vannak, pl. Fury 4 primitive/clock vs Vega 17 prim/clock, hozzáveszed a másfélszeres órajelet, ugyanúgy ott vagy a 6X-os tempónál. Viszont ez már érdekesebb GPU-szempontból.
-
-
#45997568
törölt tag
Ha kovetkezetesen az alaporajelhez merik az nem gond, ha varialjak ahhoz kepest mi all erdekukben az nem
jofair. A 1080 FE-m alap orajele 1607MHz volt, innen -> 2088 ment stabilan az kereken 30% tuning, amint rendezodnek a Vega ref kartyak orajele koruli mizeriak, megnezzuk azt isBar azt is erdemes megnezni hogy az alap orajelhez kepest ha radobsz X%-ot akkor az mekkora plusz teljesitmenyben manifesztalodik.
Szerintem az FE kartyak eleg combosak voltak ilyen tekintetben, 1x8pin tapellatas es ha az alaporajelhez nezed stabilan ment 30%-al magasabb orajelen (nalam, vizzel). 30% teljesitmeny tobblet nem manifesztalodott ettol ez meg nem rossz.
-
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Sehol nem írtam ilyet? Felesleges hazudnod erről. A Volta más felépítésű lesz, és ott lesz gyorsabb, mint a Pascal, ahol az számít a következő évben.
4 tipikus probléma van az iparágon belül, amire reagál a Vega és a Volta:
Háromszögkivágás: A Vega oldaláról primitive shader, az NV oldaláról lesz egy fast Geometry Shader, ami lecseréli a normál GS lépcsőt.
Memóriamenedzsment: A Vega oldaláról HBCC, míg az NV rak a VGA-ira egy rakás VRAM-ot.
Erőforrás-allokáció: A Vega oldaláról 64 kB-os LDS kihasználás és javított előbetöltés, míg az NV oldaláról összevont LDS+L1.
Overdraw probléma: A Vega oldaláról TBDR-szerű mód, míg az NV félig szoftveresen Z-trükközik.Ezekre a korábbi architektúrák nem reagálnak. Persze, hogy gyorsabbak lesznek az újak, de főleg akkor, amikor erősen belefutnak a programok a problémába. És a sebességelőny jelentős lesz. Csak éppen nem a mai programokban.
-
nubreed
veterán
Hát ha valamit, azt végképp nem tudom elképzelni, hogy lassabb legyen a Pascal mint a Volta. Nem hülyék vannak az nV -nél, hogy ilyet piacra dobjanak.
A Vega nagyon sokat késett, igen (de jó, hogy május elején még pont a bányász láz kirobbanása és az árak elszabadulása előtt azt mondtam, hogy nem várok tovább és inkább veszek egy nV 1070 -et, több mint tíz év ATI/AMD -zés után), pedig vártam rá én is, csak meguntam és ennyi késéssel és csiszolgatással, amit te is mondasz valami über teljesítményt várna az ember, főleg a Poor Voltával a tarsolyukban.
-
Habugi
addikt
PH-s pályafutásom során eddig csak egyetlen egy fórumtársat kértem meg arra hogy a jövőben lehetőleg tartózkodjon az esetleges megszólításomtól, cserébe pedig tőlem is elvárhatja ugyan ezt.
Jelzem miszerint rohamléptekkel haladsz affelé hogy ez a szám kettőre nőjön..
"Szóval mi a gondod vele? Nem váltotta be az AMD próféciát ezért most már szar?"
Ez mi ez?!
Hol írtam ilyet/hasonlót.., olvasd el mégegyszer nagyon lassan a postomat amire reagáltál, lehetőleg a képzelgéseid nélkül. -
Firestormhun
senior tag
Az a Quadro GP100, a P6000 a GP102 Quadro változata. Ilyen típusú használatnál lényegtelen a memória interfész, a tiszta renderelési sebesség és a memória mennyisége számíthat esetlegesen.
Professzionális kártyáknál az egyéni tecnikai supportot, minősített szoftver támogatás és stabilitás felárát fizeted meg. Általában ezen felül is van szegmentálás, például 10 bites kimeneti színmélység is csak Quadro kártyákon volt elérhető egy jó ideig. -
-
HSM
félisten
Új vagy jelentősen módosított architektúránál mindig gyengébb a kezdés mindkét oldalon. A Vega-nál ez a helyzet, elég sok jelentős újdonságot/módosítást pakoltak bele. Most az Nv nem lépett nagyot a Pascal-okkal, nem csoda, hogy nem "60%-ról" indult a driveres teljesítményük.
Szval, jelenleg így fest a helyzet, hogy míg az Nv Pascal-os driverei már kiforrottnak tekinthetőek, így jelentős gyorsulásra viszonylag kicsi az esély, addig az új Vega architektúránál komoly gyorsulások is benne vannak a pakliban az első ~ fél évben. Plusz nyilván sok minden függ attól is, mennyi új képességet tudnak engedélyezni a megjelenéskori driverbe. -
HSM
félisten
Itt félreértés van kéremszépen. Nem kell várni. Vehetsz Nv-t is.
Nem is értem, miért jönnek párhetente a frissített Nv driverek, amikor már megjelenéskor tökéletesen meghajtják a kártyáikat és a kártya teljesítményének 100% azonnal megjelenéskor rendelkezésre áll. Oh wait, hogy mégsem...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Titan Xp egy úgynevezett prosumer kategóriás termék. Az a Frontier ellenfele, ami szintén a prosumer kategóriába készült. Ezek ilyen félprofi megoldások. Ugyanúgy a Frontiert is meg lehet venni játékra, augusztusban kap hozzá drivert, de legalább annyira nem érdemes, mint a Titan Xp-t, mert sokkal olcsóbban alig más teljesítményű, csak gaming modellt lehet kapni.
-
#45185024
törölt tag
Kezdelek félteni hogy mindig a ovisok járnak az eszedbe, néha nézz ki hogy nem áll e meg egy fekete autó a ház előtt
De mivel ilyen kis cuki történetet mondtál én is mondok egyet.
Van egy őstermelő 16.000 dinnyét termelt idén a földjén. Elfogy neki mind akkor őt nem érdekli hogy az amerika kapitány építetett egy madaras teszkót a háta mögé és 160 ezer dinnyét elad.
Ő egy akkora cég a másik meg akkora... Majd jönnek a hipszterek és megmagyarázzák hogy hú de menő grafikonok.
Csak a kicsit ez soha nem fogja érdekelni ő többet ennél így se úgy se adott volna el...
A világ olyan mint a dinnyeföld a zöldet látod de a piros az édes ... -
Laja333
őstag
-
nubreed
veterán
Ezt most viccnek szántad ugye? Az AMD -nek, több mint egy éve nincs válasza az nVida által uralt felső házra, tehát az AMD van durva lemaradásban. Valakinek bőven elég egy 1030-a kártya is egyébként, nem fog mindenki 1080Ti -t venni. Addig meg nem érdemes semmit jósolni, amíg nem láttuk a konkrét teszteket az RX Vegákról. Ha tényleg annyira jók lesznek, az nVidiának még akkor sincs félni valója, mindig a nagyobb piaci szereplő van sokkal jobb helyzetben. És ráadásul az nVidia bármikor megteheti, hogy még tovább vág az áraikon ha úgy látja jónak és ezzel bele kényszeríti egy árversenybe az AMD -t, amiből lehet sejteni, hogy ki fog jobban kijönni az utolsó negyed éves eredmények szemlézése után.
-
#45997568
törölt tag
Minek venne az ember mondjuk 7700k-t ha a 2700k jobba kihajtja a kartyakat
Tudomanyosan igazolt teny
Idezem Blacksoft forumtarsat az egyik off topikbol:
"Ezt most csináltam. 7700K-val. 1070 SLI még úgy ahogy megy neki, kihajtja, 1080 SLI-t már nem, sőt...
Ugyan ez a teszt megvan otthon is, majd feltöltöm azt is, azt 2700K-val néztem, és kb duplája az FPS annak, ami ezen a képen 1080 SLI-nél"
"Ahova kell a CPU is a háttérben, ott az Skylake, és KabyLake szenvednek, hogy csináljon valamit a VGA, a Sandy és Ivy pedig vígan elvannak alacsonyabb órajelen."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem szólhat bele. De a shaderek például továbbra is cserélhetők, illetve az allokáció meghatározása részben a meghajtón múlik.
Sebességet lehet, hibákat javítani nem igazán. De a sebesség szempontjából is jóval kevesebbet lehet javítani, ahhoz képest, mint amikor meg volt kernel driver.Leírtam a linkelt cikkben, hogy mi lesz.
Nyilván nem tudnak már normálisan optimalizálni. Se az NV, se az AMD. Van valamekkora driveres kontroll, de messze nem akkora, amekkora még akkor volt, amikor volt kernel driver. Ennek a gyakorlati hatása lényegében az, hogy a DX12-ben az AMD hardverek eléggé jobbak minimum fps-ben, mert az NV-nek már nincs hatalma a programfuttatást befolyásolni, és a hardverükhöz optimalizálni egy konzolos portot. Ezen úgy tudnak mostantól segíteni, hogy a fejlesztőknek biztosítják a tudást, hogy jobb legyen a programkód.
-
mcwolf79
veterán
Amíg [ilyenek] jönnek a "fos" konzolokra, addig én nem aggódok. És ahogy elnézem a további 2017-es és az azután jövő játékokat (Last of us 2, God of war, Death Stranding, Days Gone, Detroit: Become Human, RDR2 (XO-ra is jön), GT Sports ; és ezek csak az exklúzívok) továbbra sem lesz okunk panaszra.
-
->Raizen<-
veterán
-
-
Laja333
őstag
Szerintem sem ez a járható út. 290x -> 390x modolásnál is kellett kicsit alakítgatni a BIOSon. Azt hiszem a teljesítmény növekedés zöme ott is a finomhangolt memória időzítésekből jött.
Amelyik 480 nem bírt egy adott órajelet feszültség emeléssel sem, az az 580 BIOSal sem fogja. Meg ahogy látom, az 580aknak is ott van a vége, ahol a 480-nak.
A sweet spotot meg már a legtöbb custom 480 is átlépte.Valamire biztos jók ezek az 580-ak...
-
Euromail
aktív tag
Bár ez a benchmark nem túl megbízható kicsit kamu de itt elég jó sőt jobbnak bizonyult az rx 290/390
A 480 egy átcímkézett 290x a 290x meg egy 1060Egyedül az 1080 1070 tett le valamit az asztalra azok ár/érték állóak lesznek a többi meg megy a kukába hamarosan. Aki 1060-at megveszi 100.000ftért annak hiányzik egy kereke és még finoman fogalmaztam.
Mert nem kis pénz és onnan tényleg csak egy karnyújtásra van már az 1070
vagy kisker 1080 hvaprón 140.000ft-értJátékokban inkább ez van:
Far Cry Primal test GPU 2016
The Division test GPU 2016
Hitman test GPU 2016
Rise of the Tomb Raider test GPU 2016
Homefront The Revolution test GPU 2016
Mirror's Edge Catalyst test GPU 2016
Total War: Warhammer test GPU 2016
DOOM test GPU 2016
Deus Ex: Mankind Divided test GPU 2016
Quantum Break test GPU 2016
Mafia III test GPU 2016
Battlefield GPU 1 2016 test
Titanfall 2 test GPU 2016
Call of Duty: Infinite Warfare test GPU 2016
Dishonored 2 GPU 2016 test
Watch Dogs GPU 2016 test 2 -
huskydog17
addikt
Mivel a Vulkan mobil platformot is támogat a DX12-vel ellentétben, így nem csoda, hogy mobil játékok is vannak a listában. Az 1-1 játék helyett jóval több játék fog érkezni, legfeljebb a te saját egyéni ízlésed szűkíti le le ilyen extrém mértékben a listát, de az már a te bajod.
Elég szomorú, hogy a tények fényében az eredeti kérdésre ilyen következtetést vonsz le, de a lényegen nem változtat, amúgy még azt sem értem hogy hogyan jött be nálad a képbe a DX12 amikor az eredeti kérdésben fel sem merült. -
huskydog17
addikt
A felhozatal még nem nagy, de bővülni fog, ugyanis a Croteam az új motorjánál erre fókuszál, minden játékuk fog kapni Vulkan támogatást, ezen felül ha figyelembe veszed, hogy az Unreal és Unity Engine is out of the box fogja támogatni, akkor jó esély van rá, hogy
Vulkan mögött ott egy id Software, Valve, Croteam és még mások is, csakhogy a legnagyobb neveket említsem. A Croteam korábban amúgy be is jelentette, hogy az összes Serious Sam és a Talos is megkapja a legfrissebb motort a legfrissebb Vulkan kóddal (itt írtam erről egy apró szösszenetet).
A játékok többsége Unreal és Unity engine-el készülnek, mindkettő támogatja/támogatni fogja out of the box.
-
Petykemano
veterán
Nem mondtam, csak a "sokkal drágább gyártás" mögé tettem kérdőjelet. De attól hogy én kérdőjelet tettem mögé még lehet, hogy tényleg sokkal drágább. Mert mondjuk az AMD egy 500 mmˇ2-es lapkával tudja csak térdre kényszeríteni a GP104-et és azt is csak úgy, hogy 600mm^2 interposerrel és lehet, hogy a HBM is drága.
Ugyanakkor mégiscsak olcsóbbnak kell lennie. Hiszen a piac 80%-a az nvidiá az nvidia vásárló meg csak akkor vesz AMD-t, ha kétszer akkora teljesítmény kap fele áron. Vagy legalább vagy-vagy.
Magyarul ha el akarják adni, kénytelenek olcsóbban adni. -
Petykemano
veterán
Azt tudjuk, hogy
- hogyan viszonyul egymáshoz árban az amd gyártása a gf-nél és az nvidia gyártása a tsmc-nél?
- mennyivel olcsóbb nagy pcb-vel és huzalozásokkal, esetleg árnyékolással a gddr5x, aminek egyedüli vásárlója az nvidia, mint a hbm interposerrel?
Tudható-e, hogy itt egy 500-600 dolláros kártya esetén meghatározó költségdifferenciáról van-e szó. Mondjuk 50-100, nem pedig 10-20? -
-
#45185024
törölt tag
Hát nézd abban azért biztosak lehetünk hogy nem DX11ben fog prómózni AMD
Én most azt az arcát mondtam el amit Ti majd kritizálni fogtok, ha ki tud jönni egy olyan DX12 vagy ne adj istem Vulcános Bethesda címmel ott vannak olyan címek amiben nagyot lehet szólni.
Meg nem minden az FPS ...tudom sokaknak itt igen, de ha figyeltél a kapszaicin bemutatón... nyilván szétizgultad magad rajta a monitor előtt ülveakkor láthattad hogy 2 Gigára lebokkolta a Vega hozta a 4 Gigás nagy játékot.
Akkor most szorozzuk fel ! 8Giga HBM2 és beleraknak 16 Giga Realisztik texturát...
Ugye azt megszoktátok hogy kijön az Nvidia supported logó a a játékok elején.
Talán jogos a kérdés miért nincsenek AMD supported játék feliratok soha ???
Na most képzelj el egy Titán X tulajt , ne adj isten 2 TitánX el , mert van ilyen...
és kirja neki a játék elején hogy Realisztik textura Only VEGA !!! és így kezdődik a játék...
Hát a zöld fogkefémet elrágnámszóval nem csak az FPSen múlik ez hidd el.
-
#85552128
törölt tag
Gondolom jóféle Samsung ramokból, a 8 GHz-esből is volt ami tudott ennyit.
Az csak opció a custom kártyákra, nem hiszem, hogy annyira gyorsulnának a RAM-tól. Bejelentették a 1080 Ti-t meg szépen be is áraztak a többit ezzel felkészülve a Vega-ra (bár a 200$ a 1080 és a Ti között szerintem még esni fog a Vega után). Nekem is fura, hogy ha az AMD rebrandol (Rebrandeon) az nV miért csak ilyen opciót ajánl, lehet ők már egy év végi Volta rajtra készülnek...
-
proci985
MODERÁTOR
melyik jatek alatt?
eddig nagyon keves DX12 cim jott ki es kb a DX12es AAA cimek egy resze gyartofuggetlenul katasztrofalisan futott megjeleneskor. Dishonored2nel ugyanugy megvan a 970el katasztrofa / 970el jol fut tapasztalat steamen.
Maxwell/Hawaii volt mindket gyartotol, mindkettonel lattam mikrolaggot.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Én még nem tapasztaltam ilyet DX12 alatt. Persze az is igaz, hogy béta állapotú DX12 kódon nem játszok, hanem megvárom, amíg végleges lesz.
Egyébként azt tudom, hogy vannak rá panaszok, de sok ilyen problémát okoznak a 3rd party programok. Például az Afterburner nagyon zavarja a DWM működését DX12 alatt. Ebből rengeteg akadás lehet. A DX12 alatt ezeket a programokat el kell felejteni, mert a DWM nem szereti őket, és ma már nem minden DX12 játékba építenek DirectFlipet, mint pár hónapja. Egyre inkább csak DWM-et használ mindenki. Erre lesz megoldás, tehát nem egy végleges probléma ez, mivel UWP alatt elkülöníthető az overlay a programtól, tehát ahogy hagyja el az ipar a Win32-t, úgy vállnak újra használhatóvá ezek az alkalmazások.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mikroadakások mindenhol vannak. Az, hogy ezt csak az AMD-re vetíted le a saját szegénységi bizonyítványod. Sőt, alapvetően megmutatja, hogy merre halad a világ, hiszen a valós utánajárás helyett egy blődséget talál az ember, és azt terjeszti. Annyiban persze megértem, hogy a valós problémák, mint a WDDM memóriatörlés ára, a shader újrafordítás, stb. olyan dolgok, amelyekhez picit nagyobb hozzáértés kell, így egyszerűbb azt mondani, hogy mikroakadás az AMD miatt van, ha NVIDIA VGA-n fordul elő akkor is.
Miből gondolod, hogy a Pascal számos játékban nem lenne gyorsabb, ha kapna optimalizálást is? Mert egyébként az lenne.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez nem olyan egyértelmű, mert OpenGL és DX11 alatt el kell olyan dolgokat viselni, mint a shader újrafordítás, ami egy katasztrófa a játékosoknak, hiszen mikroakadásokat okoz. De persze ha ez így is jó, akkor hajrá.
Nem azért írnak az AMD-re ma motorokat, mert az olyan jó dolog, hanem azért, mert másra nem tudnak optimalizálni. Nem ismerik a hardver működését. Ma már nincs meg az a pénz az iparágba, ami kifutja az architektúránkénti reserve engineeringet. Sokkal költséghatékonyabb az AMD dokumentumait elolvasni, és feltételezni, hogy a többi architektúra is ugyanúgy működik, és ezért nem adnak ki hozzá dokumentációt.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
SLI és CF nincs DX12 alatt. Helyette van multiadapter. Ennek vannak implicit és explicit formái. Explicit formában a memória összeadódik, hiszen egyedileg van kezelve a két adapter. Ilyen formában lehet gyártókat is vegyíteni, de ezt engedélyeznie kell a fejlesztőknek. Ilyen rendszert használ az Ashes of the Singularity. Simán explicit multiadapter (gyártói keverés nélkül, de a memória összeadásával) a Hitman és a Deus Ex: Mankind Divided konstrukciója. Implicit módszert alkalmaz a Total War: Warhammer, a Rise of the Tomb Raider és a Gears of War 4. Ezek hagyományos AFR-ek, és így nem adódik össze a memória.
A DICE nem tudni, hogy melyiket választotta.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nincs engedélyezve. Többször leírtam már, hogy a bétában egy rakás dolog nem aktív, mert nincs kész, ezért van béta ráírva.
Az alap DX12 pedig gyorsít a Radeonokon, annak ellenére, hogy még nem aktív az aszinkron compute. NV-n azért nem gyorsít, mert a GeForce-ok még mindig slotalapú architektúrák, így a root signature modell csak akkor jó nekik, de direkten a root signature-be lehet helyezni az UAV-ket. A Frostbite új verziója alatt ezt nem lehet megtenni, mert egyrészt több UAV van, mint 64, másrészt olyan formátumokat használ, amelyeket a root signature nem támogat. Az NV-nek a motor működéséhez három leíróhalmaz kell, míg az AMD-nek és az Intelnek elég egy. Ettől lassul NV-n.
-
Raggie
őstag
Nem tudom melyik hozzászólására gondolsz, de én ilyenre nem emlékszem. Szerintem inkább így hangozhatott: "a DX12 alatt alap, hogy megvan a fejlesztők lehetősége a multiGPU-hoz". Tehát ha nem csinálnak rá normális programot, akkor ne várjuk, hogy csodát hozzon a DX12.
Ez mindig is két oldalú dolog volt. Egyszer kell hozzá az alap és kell a ráépülő szoftver is.
Csak pl a multiGPU-t eddig driver-ből csinállta meg mindkét gyártó a saját GPU-ihoz(AMD és Nvidia). Ezt most már maguknak a programozóknak kell.Nos ha hihetünk Abu-nak, akkor az alap már megvan, már csak a szoftverfejlesztőkre várunk, hogy a korrekt programot rá is tegyék a jó alapra.
-
Venyera7
senior tag
Igazából semmi... Mondjuk itt a Bf1 kapcsán sok minden lett ígérve, kíváncsi vagyok, hogy mi fog teljesülni.
Az AMD-nek meg kifejezetten jót tenne egy ilyen marketing fogás. A játékosok többsége úgyis csak multizik, pl.: én azt a kevés időt, amit az elmúlt időszakban játékkal töltök, csak és kizárólag Bf4-ről szól. -
Laja333
őstag
Megint az történik, mint ami a 290X időszakában. Hiába fogy sok VGA, a jelentősebb része nem a játékosokhoz jut, hanem befogják munkára. Így az ilyen steam survey-re sem kerül fel a többség.
Ráadásul ezt megelőzte az is, hogy az AMD első körben az OEM-eket szolgálta ki, tehát hiány volt már a rajtnál.
Ez megint ugyan az a 2 problémához vezet, mint anno.
A minerek (javítsatok ki ha nem, úgy tudom most is valami újfajta coinra kellenek a kártyák) elviszik a maradék VGA-k többségét, ami az árakat is az egekbe tornázza. A mezei usernek meg nem jut, vagy csak nagyon drágán. Annyiért meg inkább vesz egy 1060-at, vagy megtoldja egy 1070-re.
Jó kártyák lettek a 480-ak, de megint elbaltázta az AMD a rajtot. Nem volt user friendly... -
Abu85
HÁZIGAZDA
És mit raknak a helyére? Azért rakták bele a DX12-be és a Vulkan API-ba az AMD-től származó konstrukciókat, mert a Microsoft és a Khronos évek óta próbálkozik, de egy működő modellt sem állítottak fel. Ellenben az AMD modellje működött. Nem mellesleg az Apple a Metal API-ba is rendkívül hasonló modellt fejlesztett, tehát nincs olyan sok lehetőség, ha működő explicit API-t akarnak.
Ellenben egy API sem fog azon segíteni, hogy ha a PC-s port annyiból áll, hogy az Xbox One shadereket ráküldik egy konverterre. Ezen a shader model 6.0 segíthet, amikortól a shader nyelv a PC-n és az Xbox One-on is ugyanazokat a lehetőségeket kínálja.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Csere-Beszámítás! Asus Rog Strix GTX 1080Ti 11GB GDDR5X Videokártya!
- Csere-Beszámítás! Asus Prime RTX 5060Ti 16GB GDDR7 Videokártya! Bemutató darab!
- ASUS ROG STRIX RTX 4070 Ti O12G 2026.10.24-ig alza garis.
- Csere-Beszámítás! Sapphire Nitro+ RX 7800 XT 16GB GDDR6 Videokártya! Bemutató Darab!
- ASUS Dual RTX 4070 SUPER EVO OC Edition 12GB - AQUA garancia 2027.12.19.
- BESZÁMÍTÁS! Lenovo ThinkPad T14 Gen 4 üzleti notebook - i7 1360P 24GB DDR5 RAM 512GB SSD Iris Xe W11
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 32/64GB DDR5 RTX 5060Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 13, Xiaomi Redmi Note 13 Pro, Xiaomi Redmi Note 13 Pro+
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Eredeti DELL 240W töltők (LA240PM160)
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest