- LG V50 ThinQ Dual Screen - az 5G ára
- Samsung Galaxy A36 5G - a középső testvér
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Xiaomi 13 Pro - szerencsés szám
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Magisk
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Anax
tag
Ugyanaz a felbontás csak a szemed is ugyanaz.
Minél kisebb a képernyő annál kevésbé indokolt a nagy felbontás, mert nem látsz egy szintnél élesebben. Csak erre gondoltam.
Lényegébe amit #64590M.T. kolléga is ír.
65" nál egy full HD konkrétan pixelesnek látszik, míg egy mobilon tű élesnek.
A 8K nak meg ennél is nagyobb méret esetén van csak értelme. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez a level xy az ImgTec saját kreálmánya, de nem szabványos megközelítés. Sőt, az új szabvány nagyon messze lesz attól, amit a Level3-4-5 képvisel, mert pont azok a korlátok ölik meg a skálázhatóságot, amiket az ImgTec ezekben reklámoz.
Ha ezeket a szinteket vesszük számításba, akkor az új RT szabvány inkább Level 1.5, és ez pont jelzi, hogy mennyire el van torzítva az Imagination koncepciója.
#64389 PuMbA : A Brixelizer az alapvetően arra való, hogy biztosítsa azt a szintű programozhatóságot, amit az új RT szabvány biztosít, vagyis ugyanúgy skálázható legyen, csak az aktuális hardvereken is fusson. Ez abból a szempontból fontos, hogy ha valamit megírnak az új RT szabvány szerint, az ne csak például az RDNA 4-en menjen, hanem visszaportolható legyen a Brixelizerre, és onnan elérhető minden olyan hardver, ami támogat compute shadert. Nyilván nem lesz annyira gyors, mint az érkező hardvereken, de futni fog.
-
PuMbA
titán
Igen, a Cryengine az általános feldolgozókat használja, az RT egységek csak üdülnek, szóval ez így semmit se mutat, főleg mert ennek vége.
Az UE fejlesztők roadmapján az van és már az 5.4-ben sokat javítottak, hogy az SWRT sebességére hozzák fel a HWRT-t és menni fog a levesbe az előbbi módszer. Az SWRT eddig se adta azt a minőséget, amit a HWRT tud, hiszen az egy egyszerűsített fallback eljárás. Pont ugyanaz, ami az AMD prezentáció alapján Brixelizer lesz, bár nem értem, hogy minek csinálnak egyáltalán ilyet, ha nem ez a jövő.
-
-
+a listára felkéredzkedik még a VR... kicsit sok ez ahhoz, hogy a 4070 ti super árban nyomott 7900 xt jó vétel legyen.
Arról nem is beszélve, hogy sokunk a használtpiacon keresgél: na itt nálunk a 3080/7900 gre-től felfelé kategóriában 10 zöld karira esik 1 piros ebayen, és azt az 1 árva pirosat egyáltalán nem akarják óccón odaadni.
Pirosaknál harmatgyenge az az "árelőny": nálunk a ködös Albionban a legolcsóbb 7900-as kari, a GRE annyiba kerül, mint egy 4070. Node alig használt garis 4070 Super máris van másodkézből, ami kb tud annyit faék 2D megjelenítésben, mint a GRE, a zöld-speckó előnyökről meg nem is beszéltünk. Használt GRE kb nem létező fogalom, használt XT ugyan akad nééha-néha, de arról meg az eladója azt képzeli, hogy egy RTX 4080.
-
Alogonomus
őstag
Kérdéses a Blackwell és akár az Nvidia kapcsán a chiplet design helyzete, mert a B100/200 esetét is inkább csak chip "összepárosításnak" tekinthetjük, amilyet már az M1 Ultra kapcsán is láttunk. Az NVLink Switch lapka biztosítja közöttük a kommunikációs felületet, de még mindig csak kerülgeti a valódi chiplet kialakítást az Nvidia, és inkább a "largest chip physically possible" irányba ment el végül 858 mm²-es egybefüggő chipet tervezve több kis chip helyett.
-
Devid_81
félisten
Nem tudom min dolgoznak a pirosak, de kb mar most felesleges az RDNA 4 ha RTX 4080 ellen jon csak.
Ugysem fogjak versenykepes aron adni, nem szokasuk mostanaban.
RTX 4080 ellen mar most is van VGA-juk, max RT es fogyasztasban rosszabb.Kicsit ugy erzem az AMD sajat magaval versenyez, mikozben labon lovi magat oda ahova mar parszor sikerult nekik loni a multban.
4080-nak NV oldalrol is lesz hamarosan hazon belul ami levaltsa, 5070 vagy 5060 lesz a neve, azt is siman adhatjak (ha akarjak) majd $500-ert.
Egyedul egy ertelmes dolgot hozhatnak ki ebbol, a csucs RDNA 4 $500 korul lesz RTX 4080 teljesitmennyel es amig nincs Nvidia 5070/60 addig eladnak parat.
Kerdes, hogy Jensen kifozte-e mar az ellenszert erre vagy sem (tippre igen, mar reg)
-
szmörlock007
aktív tag
Gyakorlati hátrány nem tudom, én inkább arra értem, hogy 2021-ben az Intel az Alder Lake-el, 2022-ben az Amd meg a Zen4-el teljesen új platformot hoztak, melyek 2 nagy húzószava a DDR5 és a PCIe 5 voltak. Na most, az Amd 22-ben érkező AM5 platformjánál partnerekkel együtt az egekig marketingelték a PCIe5-öt az alaplapokon, erre a 2024 végén érkező AMD kártyák tudomást se véve erről még mindig a PCIe 4-et használva jönnének
Ha azért, mert megdrágítja nagyon a kártyákat akkor kérdem én, az alaplapokat nem drágította meg túlságosan? Ha nem, miért nem jön a kártyákra, ha igen, miért tették rá az alaplapokra ha a kártyáikra úgyse teszik rá? Vagy úgy voltak vele, hogy bár mi nem, de hátha a konkurencia használja majd az újabb technológiát?
Intel dettó, ha a Battlemage is PCIe 4-et használva érkezik. -
S_x96x_S
addikt
> Milyen hátránya lenne amúgy a PCIE4 nek?
rövid távon a végfelhasználóknak nem sok ..
talán a "Resizable BAR Technology" sebességét megnöveli
és ha ez a szűk keresztmetszet, akkor ki is mérhető majd pár játéknál.De a trend, hogy a PCIe Gen5.0 / Gen6.0 sokkal olcsóbb mint a VRAM emelés, és a Gen4 eléggé visszafogná pár új technológiának a sebességét..
pl. CPU oldali Ray tracing támogatás igényli a gyors kapcsolatot
és a DirectStorage optimalizációt is segítheti.
GDC 2023 - DirectStorage: Optimizing Load-time and Streaming
https://youtu.be/LvYUmVtOMRU?t=1237Mert a szűk keresztmetszetek törvényszerűsége itt is él.
"Only as fast as the slowest component"és a Gen5 ( Gen6 ) pedig később lehetővé teheti a CXL memória-koherens GPU -k megjelenését.
vagy akár a GPU memória bővítést is:
"MemVerge and Micron Boost NVIDIA GPU Utilization with CXL® Memory"Az MI300A (APU) -nak elvileg már CXL 2 -es tudása van és a CXL 3 is közel ..
A CXL a consumer AMD szintre valószínüleg a PCIe Gen6.0 -al jön el
( >= 2025 ) via “AMD Meet the Experts - 2022 -es infó”
és ott már valószínüleg demózható ( megfogható ) előnye is lesz,
hogy sokan elcsábuljanak .. -
Jacek
veterán
Nekem aztán mindegy most megnézem a legtuningosabb 4070S 7% gyorsul a 15%-al szemben és eleve lemaradásban van.
Nekem a 10%-al gyorsabb nem egál de ezen nem veszünk össze.
ÖC nélkül kb egál, QHD-ra jelen pillanatban eléa 12Gb.
4070Ti ami jó föleg hogy véget ért a Asrock 7900XT akció amivel jóval olcsóbb volt.Meg ki tudja hogy tesztelték e azzal a driverrel amivel a memoriát sokkal jobban el lehet engedni, ha megnézed alant a képet ott jön meg a plusz teljesítmény.
-
S_x96x_S
addikt
> ÉSzek után őszintén bocsánatot kell kérnem [S_x96x_S] -től
> amiért számonkértem ezek miatt a hírek miatt,
> nem gondoltam volna hogy ekkora a gond valóban.bocsánatkérés elfogadva,
bár néha tényleg nehéz kivenni mosok kommunikációjából,
hogy mit is szeretne kommunikálni.
( vonatkozik rám is és geohot -ra is )
úgyhogy én is elnézést kérek.Remélem Lisa Su - a külső nyomást
a cég érdekében használja fel,
mint egy újabb okot az átalakításra.Szerintem nem bináris az állapot . ( az AMD jó vs. AMD rossz )
és ki kell lépni az egybites kategóriákból. -
Alogonomus
őstag
Na végre sikerült megfogalmaznod, hogy miért nem tudtad megérteni a helyzetet. Nem voltál tisztában a 4060 adataival, és a linkelt csatornán sem néztél utána kevesebb időt rászánva, mint amennyit a válasz megírására szántál. Tessék a videó a 4060 eredményeiről.
-
Alogonomus
őstag
De válaszoltam a kérdésedre, csak ezek szerint nem magyaráztam el számodra eléggé érthetően.
A frametime folyamatos ugrálása jelzi a 4060 esetében, hogy a kártya memóriájából gyakran hiányzik valami adat, amire várnia kell, és ettől a frametime folyamatosan beesik. Amelyik kártyák memóriájába befér az összes szükséges adat, azoknak a frametime vonala sima egyenes vonal, mert a GPU mindig minden adatot be tud tölteni a VRAM-ból.Remélem így már számodra is érthető.
-
Alogonomus
őstag
A 4060 esetén a frametime graph olyan, mint egy hernyó, míg a 4070 Super, 4080 Super és 6700 XT, de még a 1080 Ti is mind cérnányi vastagságú frametime graph mellett tudnak működni. A 4060-nal viszont külön feladat a 8 GB-ba beférni, és amikor az éppen szükséges textúra nincs a kártya memóriájában, akkor azt vissza kell tölteni az alapi memóriából a kártya memóriájába, ami sokszorosra növeli a frametime "vastagságát".
A 11-és 12 GB-os kártyák esetén az a kártya memóriájába betöltött (benthagyott) 9,2-9,7 GB-nyi adat biztosítja, hogy a program számára minden esetben közvetlenül a kártya memóriájában rendelkezésre álljon minden adat, így "cérna" lehessen az a frametime, ne "hernyó". A videón is látszik, hogy néha csökken a memóriahasználat, szóval időnként törlésre is kerülnek a már szükségtelen adatok, nem csak állandóan bemásolódnak az egyre újabb adatok, hogy végül a VRAM fele érdektelen adatokkal legyen tele, ha már úgyis van elég tárolási kapacitás.
-
bitblueduck
senior tag
Egyszer próbáltam produktív felqdatra használni a 7900xt-t: kirenderelni egy blender videót. Micsoda meglepetés szarul működött, használhatatlan volt. Rtx3060-on tökéletes. Meg általában is ez a vélekedés, hogy aki munkára kipróbálja az menekül vissza nv kártyákhoz. Úgyhogy a hírnevükön olyan sokat nem fog a tinycorp változtatni max pozitív irányba.
És van helye itt követni. Jól öszzhangban van a csodadriver várással csak így még esély is van rá. -
-
Petykemano
veterán
Ezzel a véleményeddel egyetértek. Régóta érzem azt, hogy tök jó, hogy megpróbálja, de aztán mégis inkább árt.
Értem, hogy a problémák abból adódnak, hogy az AMD szoftveres körítése gyengébb és úgymond csak azt hozza felszínre, és hogy ugyanezek esetleg fel sem merülnének nvidia hardverrel. De a negatív hírverés, amit a korrekció kihisztizése közben csap, amit nvidia hardverrel szemben talán meg se merne engedni magának, vagy gyorsabban kapna.reakciót, stb, inkább mélyíti azt a vélekedést, hogy az AMD szoftver rossz. -
S_x96x_S
addikt
az esetnek sok nézőpontja, olvasata és tanulsága lehet;
de ha tényleg egy profi nézőpontra és értelmezésre vagy kiváncsi
akkor a Tom'sHW újságirója most frissen és jól összefoglalta:
https://www.tomshardware.com/pc-components/gpus/tiny-corp-decides-to-make-both-amd-and-nvidia-versions-of-its-tinybox-ai-server-geforce-version-is-67-more-expensive
Mark Tyson: "Despite all the above drama, the TinyBox remains a product to keep an eye on. Reading between the lines, it looks like the AMD option has a chance to edge toward the 'it just works' status in the coming months, so it might be good to stand back and watch for now. "magyarul is:
"Minden fent említett dráma ellenére a TinyBox továbbra is egy figyelemre méltó termék. A sorok között olvasva úgy tűnik, hogy az AMD opcióban van esély arra, hogy a következő hónapokban elérje az "egyszerűen működik" státuszt, így most talán jó ötlet kivárni és figyelni."
de a teljes cikket is érdemes elolvasni.
=*=
A TinyBox itt amolyan kanári effektus az AMD jövője szempontjából
ha sikerül 1 éven belül egy müködő AMD megoldást létrehozni, akkor azzal geohot-nak ismét sikerül áttörnie egy képzeletbeli üvegplafont
és mások is jobban mernek kockáztatni az AMD AI megoldásokkal.
De ha geohot-nak ( a neves hackernek) SE sikerül, akkor az rossz ómen a kockázatkerülőknek.
Az AMD szempontjából a Geohot ügy pedig ez egy folyamatos nyomás .. mert a befektetők is olvassák a híreket és azért várhatóan fognak majd ezzel kapcsolatban is kínos kérdéseket feltenni Lisa Su-nak. -
S_x96x_S
addikt
> Kinek jó ez a Tinycorpos szarság?
attól hogy újra és újra leírod ezt ide,
nem hiszem, hogy megváltozna a fórum topikja és ebből következően az én megértésem.
Inkább írj a moderátoroknak, hogy pontosítsák a fórum topikot,
mert kifejezetten zavar néhány AMD-s hír.> Kinek jó ez a Tinycorpos ...
érdekes és tanulságos hír;
bár lehet, hogy extrém megosztó is az itteni reakcióból következtetve.szerintem Geohot abba az irányba próbálja nyomni az AMD-t,
amilyen irányba az AMD -nek változnia kell ... mert amúgy az AMD-nek a szoftver a gyenge pontja.Még a phoronix szerkesztője is lehozta, vagyis nem vagyok egyedül.
és mivel kapcsolódik az AMD-hez, idevaló hír.
"Tiny Corp Changes Course Yet Again With Plans To Offer AMD Radeon GPUs"
https://www.phoronix.com/news/Tinybox-Radeon-Again-UMR
és még néha a Tom'sHW is követi az eseményeket.Persze sokakat zavarhat Geohot furcsa és valamennyire autisztikus nak tűnő megnyilvánulásai, de ez lehet valamilyen kanári effektusnak is értelmezni, amin érdemes elgondolkodni . ( utalhat a megértés hiányára, mert nem tudjuk, hogy mi az ASD, Empátia/tolerancia hiányára, mert zavar mások (pl. geohot) furcsának és érthetetlennek tűnő viselkedése, stb. )
> Szerintem ez nagyon gáz , az egész így ahogy van.
ez is egy vélemény.
de majd a piac ítélkezik.
> Aki komolyan akar ilyen rendszert
> és ezek után bizalmat szavaz neki az meg is érdemli.legalább nem Theranos ..
Az OpenPilot -ot is ő alapította ..
és sokan szavaztak bizalmat a vezetést könnyítő alkalmazásnak
pedig ott tétje is van a bizalomnak.
https://en.wikipedia.org/wiki/OpenpilotAmúgy 2016-ban az első startupja a commaai is elég furcsán kezdődött:
https://money.cnn.com/2016/04/04/technology/george-hotz-comma-ai-andreessen-horowitz/index.htmlpersze a tinycorp által fejlesztett tinygrad kódja már ott figyel
a repo:commaai/openpilot -ban. -
hokuszpk
nagyúr
-
S_x96x_S
addikt
> Azt írta hogy a hír arról szól hogy fele érdeklődik, nem azt hogy vált.
újra:
- Az első személy(én) X-et állít: -> "a hír arról szól hogy fele érdeklődik"
- A második személy(Raymond) Y állítással válaszol, ami nem hangzott el. ( #63942: Raymond "Mert a hir nem az hogy a fele valt," )És ez szalmabáb gyanús.
Vagy másképpen ez inkább amolyan "Ghosting" vagy kísértetjelenség, amikor Raymond olyan összefüggéseket lát, amelyek valójában nem léteznek az eredeti irásban.
De nevezhetjük hamis asszociációnak is, amikor is Raymond összekever dolgokat vagy rosszul emlékszik. ( mert arra emlékszik, hogy én váltásról írtam ) Mindenkivel előfordul .. Egy kávé néha segít.
De talán nevezhetjük Overfitting (Túltanulás)-nak is, amikor Raymond olyan mintákat lát a beszélgetésekben, amik valójában nincsenek ott, vagy túlzottan konkrét következtetéseket von le még egy egyszerű posztra is.
Vagy Bias (Elfogultság), amikor Raymond előzetes véleményei vagy tapasztalatai alapján hajlamos egy bizonyos módon értelmezni az információkat.
Vagy noise(Zaj) ?, mert az is lehet, hogy Raymond figyelmét elterelik a 'zajok', vagyis a nem lényeges információk, amik akadályozzák hogy helyesen értelmezze az írott dolgokat.
Vagy confirmation bias (megerősítési torzítás): Vagyis Raymond csak azokat az információkat veszi figyelembe vagy keresi, amelyek megerősítik a már meglévő nézeteit vagy elméleteit és tagadva azokat amelyek ellentmondanak neki.
Mert Raymond meg van győződve, hogy ő jól látja a valóságot és a realitást: ("megprobalom a realitas talajara vinni a dolgokat.")Raymond persze végül felismeri, hogy korrigálni kell saját értelmezését és ezért elkezd kérdezni is, és nem csak állít: --> "Miert tetted be ezt a hirt?"
Az ideális persze az lenne, hogyha így játszódna le az egész
X: "Itt egy egy hír , arról, hogy fele érdeklődik"
Y: "Ezzel azt akkor suggalmazni, hogy a fele váltani fog?"
X: "Nem!"és a fentiek az én hipotéziseim Raymond átfogalmazott felkérésére:
"OK, jatszunk. Mierttetted be ezt a hirtolvasol bele a hírbe olyat, ami nincs benne ?"> Az hogy érdeklődik, az nem jelent semmit ,partmosást sem.
miért ne jelentene.
Hírértéke van? Van!Sőt még Raymond is kiakadt rá.
~40 ember érdeklődik az AMD megoldása iránt ? ---> gyorsan toljuk vissza a fórumot "a realitás talajára" - ami persze az ő realitása.
-
S_x96x_S
addikt
> Nvidia is switching from NVLink
> as a bridge to the PCIe Gen 5 standard.de azért reméljük a legjobbakat ..
mert én sem zárom ki ezt a lehetőséget se ;
de azért nem árt valami bizonyíték.itt ( #63895 S_x96x_S ) ezt irtam:
""""
A realista verzió:
- Az nvidia valamennyire visszahozza az NVLINK funkciókat legalább a workstation kártyáknál ( a CXL-el )
"""mert a PCIe -kapcsolaton keresztüli P2P-hez
vagy CXL(Gen5) vagy Infinity fabrik kell.És itt tényleg függ az nVidia az alaplap-gyártóktól ( AMD, Intel )
Ha a Zen5 proci tudni fogja a CXL-t az AM5-ben, ( vagy az Intel 15, 16 gen -ben ) akkor már az nVidia is lépéskényszerben lesz,
mert már nem hivatkozhat a CXL hiányára.a verseny jó ..
-
S_x96x_S
addikt
> A PCIe multiGPU ugyan úgy támogatja az Nvidia kártyákat is.
Szerintem a kulcsszó a P2P
( "Multi GPU training: ...AMD gets us P2P for free." )
vagyis a koherens GPU-GPU (Peer-to-Peer, P2P) memória kapcsolat
a lényeg, ami lehetővé teszi a különböző GPU-k közötti közvetlen adatmegosztást anélkül,
hogy a CPU-n keresztül kellene közvetíteni az adatokat,
És ez jelentősen csökkentheti a késleltetést
és növelheti a teljesítményt bizonyos párhuzamos számítási feladatokban.
Geohotz azzal érvel, hogy az AMD Radeon RX 7900 XT és 7900 XTX grafikus kártyák, amelyek az RDNA 3 architektúrát használják,
még mindig támogatják a koherens GPU-GPU memória kapcsolatot
( ~ AMD Infinity Cache ).> A PCIe multiGPU ugyan úgy támogatja az Nvidia kártyákat is.
fejtsd ki, hogy az RTX 4090 -el hogyan lesz P2P ..
kiváncsi vagyok ..
szerintem nem véletlen, hogy sokan Ampere szériát javasolnak ..
de az a kerülő út hamarosan nem lesz járható ..> Because Ada [Lovelace] is based on PCIe Gen 5, we now have the
> ability to do peer-to-peer cross Gen 5 that's sufficiently fast,
> and that's a better trade off," Huang added. "de csak a High end -ben ..
NVIDIA RTX 6000 Ada generation == PCIe Gen 4.
Az NVIDIA Ada Lovelace Architecture meg teljesen más (ár) kategória.Amúgy az AMD Radeon RX 7900 XT és 7900 XTX == PCIe Gen4.
-
Én azért a tesztek alapján kicsit másképpen látom, az alap 550$-os kártyák inkább 10% lemaradásban vannak RT terén a sima RTX 4070 kártyákhoz képest (egyedül 4K-ban jobbak, ami érthető a VRAM miatt), a jobb kártyákra igaz teljesítményben, amit írsz, miközben azok árban is már inkább az RTX 4070 Super-hez vannak közelebb.
Szóval a vásárló ismét dönthet, hogy mi a fontosabb neki: a DLSS által nyújtott előny vs. a több VRAM. Kb. ezt adja most a két gyártó. Szerintem az AMD nagyon is tudatosan lőtte be az árakat, nem számít arra, hogy az nVidia árversenybe kezd.
-
-
-
Raymond
titán
-
-
Alogonomus
őstag
És bár biztosan nem hiszed el, de még én is kételkedem az állítás helyességében, azért is írtam úgy a bejegyzést.
Az viszont tény, hogy az EVGA pont az RTX 40-es széria várhatóan kimondottan alacsony haszonkulcsára hivatkozva már el sem kezdte az új kártyák gyártását. Azzal pedig látszólag összecseng az állítás.
Valószínűleg valamelyik kevésbé előnyösen szerződött gyártótól volt információja. -
-
Pkc83
őstag
Oké elismerem én csak felületessen futottam át a Hardver Unboxed tesztjét, és valóban igazad van van ahol jóval erősebb a 4090 de a legtöbb játéknál olyan 25-30% körüli az előnye. Viszont az árazása ennek ellenére is brutális.
Igen 1500-ért jobban hangzana bár én annyit sem adnék érte mert nincs szükségem a legjobbra és annak a felárára sem. Azt fizessék meg a gazdagok.
-
PuMbA
titán
Az Intel Battlemage jót fog tenni az alsó-közép kategóriával. Igazából ezen év vége jónak ígérkezik az árcsökkenésekkel együtt.
Pkc83: "Még az sem lenne korrekt ugye 20-25% de 50% felár."
Avatarban amúgy 50%-kal gyorsabb a 7900XTX-nél 1080p-ben
A 4090 az idő haladtával e nagyobb különbséget tudhat adni a 7900XTX-hez képest az RT elterjedése miatt. Érdekes lesz nézni.
-
Pkc83
őstag
"ok csak akkor az ARC 770 et is felső kategóriásnak tartod ?"
Azt nyilván nem
de átfogalmazom. Azokat a vga-kat amikért 250-300k felett kell fizetni az nálam már felső kategória majdnemhogy teljesítménytől függetlenül.
"A 4090 1500 dollárért pont hogy jó lenne az 1000 dolláros 7900XTX hez nézve. "
Még az sem lenne korrekt ugye 20-25% de 50% felár. Oké RT stb szintén erősebb de akkor is. Ezek az árak már több mint pofátlanok.
Nekem egyébként egy 3060Ti-m van amit sajnos pont a chip hiány kellős közepén vettem 800 euró feletti áron és nálam ez a kártya a középkategóriát képviseli.
-
Pkc83
őstag
Árazása alapján persze jogos, de például a 4090 még a 7900XTX-hez képest is közel dupla áron kapható ami azért már több mint pofátlanság (esetenkénti 20-25% többletért) még akkor is ha gyorsabb. Én egyébként AMD-nél a 7900Xt-t és XTX-et sorolnám felső kategóriába Nv-nél pedig a 4070Ti-től felfelé.
-
Alogonomus
őstag
Ahhoz az árhoz képest, amit eredetileg szeretett volna kapni az Nvidia a kártyákért, ahhoz képest egyértelműen kisebb profitot jelentenek az új Super kártyák, mert értékesebb elemeket kell használni a gyártásukhoz, miközben árat nem emelhettek. Persze - főleg a 4080 esetén - a kisebb profit is több, mint ha nem veszik meg az adott kártyát.
Azt pedig vitatnod is fölösleges, hogy a Super utótaggal ellátott kártyák beltartalmilag többet nyújtanak az elődváltozatokhoz képest. A feldolgozóegységek száma mindben nőtt, valamint a két nagyobb a memóriát ileltően is erősödött. -
S_x96x_S
addikt
van több amazon lista ..
és a németek ízlése más ..
https://www.amazon.de/-/en/gp/bestsellers/computers/430161031
5. Sapphire Pulse AMD Radeon™ RX 7800 XT Gaming 16GB GDDR6
6. Sapphire Nitro+ Radeon RX 7900 XTX Vapor-X AMD 24 GB GDDR6
8. ASUS Phoenix Radeon RX 550 EVO 4GBés ott van még a newegg is ..
https://www.newegg.com/d/Best-Sellers/GPUs-Video-Graphics-Cards/s/ID-48
a magyar Alza-nál is van, habár az biztos nem heti frissítésű ..
https://www.alza.hu/videokartyak/18842862.htm?evt=ac
1. XFX Speedster SWFT 319 Radeon RX 6800 CORE -
Abu85
HÁZIGAZDA
A Turing whitepaperben van megjegyezve. Amit az API használ, illetve amire gyártók építenek hardvert egy és ugyanaz a formátum. Ha nem ugyanaz lenne, akkor nem lennének egymással kompatibilisek, és felesleges lenne hozzá hardvert építeni.
Az mindegy, hogy a hardveres implementáció milyen, itt a formátumról van szó. Annak a specifikációja számít, és az jelenleg zárt. A gyártók elérik, mert az API-n belüli munkacsoportban meg van osztva, de kifelé nem vihetik.
A mesh shader nem erre van kitalálva. A probléma itt az, hogy a bejárás nem programozható, és a formátum specifikációi sem ismertek a fejlesztőknek. Ide traversal shader kell, vagy egy azt helyettesítő compute shader, hogy egyedi BVH formátumot használhasson a játék. Lásd Avatar. Ettől a mintavétel még lehet gyorsított.
Nem szükséges teljesen új DXR, mert a mintavételi része jó, csak kell bele egy új gyorsítóstruktúra specifikáció, így nem csak geometria és az AABB-k lennének specifikálva az API-ban olyan módon, hogy az adatokkal tetszőlegesen lehessen bánni. Ezt a részét nem kell felrúgni a DXR-nek, mert használhatók. Ki kell egészíteni csak egy új programozható lépcsővel.
#63632 PuMbA : Itt nem a nyers számokról van szó, hanem arról, hogy maga a memóriaelérés minden másodlagos sugárnál véletlenszerű, tehát nem cache-selhető. Csak az elsődleges sugarak gyorsítótárazhatók, de a sugárkövetésnek nem ez lenne a valódi haszna. Ezért orbitálisan limitált, amit ma látunk, mert nincs hozzá se memória, se memória-sávszélesség, se elég jó programozhatóság.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Microsoft csak használhatja. Az NVIDIA a tulajdonosa a formátumnak. Bedobták a közösbe. Ha a Microsofté lenne, akkor rég megnyitották volna, mert nekik is gond, hogy ez zárt, csak ugye nem birtokolják, így nem ők döntik el, hogy meg van-e nyitva.
Ezért van Xboxon olyan lehetőség, hogy egyedi, nyílt BVH formátumot is lehet használni, mert ott az egy saját döntés, és ezzel túl tudnak lépni a zártság limitjein. PC-n ez nem saját döntés.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az MS-nek erre Xboxon saját API-ja van, tehát ők is ezt kérték. A PC-n egyébként már kiderült, hogy a legnagyobb probléma nem is azzal van, hogy az MS ezt nem akarta, hanem azzal, hogy az alkalmazott BVH adatstruktúra-formátum zárt. Tehát a Microsoft PC-n megkötötte a saját kezét a licenckonstrukcióval, mivel zárt formátumot szállítanak a DXR-ben. Ahhoz, hogy PC-n is programozható legyen ez az API-ból, ki kell cserélni a BVH adatstruktúra-formátumot nyíltra.
#63616 PuMbA : A DXR-nek a gondja nem a mintavételnél van, mert az fontos, a gondja a bejárásnál van, hogy az nem programozható. Az Ubisoft felhasználta a jó részét a DXR-nek, vagyis a mintavételt, és lecserélte a rossz részét, a programozhatóság hiányát. Ezt megcsinálhatja bárki, de a gond az, hogy körülményes. Sokkal jobb lenne, ha az API a konzolos API-khoz hasonlóan gyárilag kínálna programozhatóságot.
Csak ugye most már egy csomó pénzt öltek bele a cégek, és nyilván megy az ellentartás, hogy inkább zabálja kétpofára a memóriát, azt még meg tudják oldani az extra kapacitással, de ne kelljen újratervezni a bejárásért felelős egységeket a GPU-kban. -
hahakocka
őstag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Bármikor beperelhet bárki, hiszen ott a saját nevem. Ez a különbség a Twittermesélők és köztem. Én nem bújok az internet homálya mögé. Ez egy alapkövetelménye a hitelességnek.
Egyébként olvassák a fórumot (az NV-től tudok két embert, az AMD-től is egyet, és az Inteltől is)... szóval írhattok nekik ide, ha akartok, a PH fórum a gyártók térképén van.
Pro tipp... nagyon szívesen veszik a gyártók, ha véleményezitek, hogy merre vigyék a szoftveres fejlesztéseket. Mi hiányzik a meghajtóból nektek, stb. Ezt tőlem rendre megkérdezik, szerintem itt is érdeklődve olvasnák a véleményeitek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azért, hogy a sajtó leírhassa, hogy két órajeldomain van a dizájnban, és ezt a többség le is írta az elkészült cikkekben, például mi is. Nem véletlen, hogy a Twittermesék nem kaptak sajtónyilvánosságot, mert az AMD első kézből cáfolta őket. Bárki, aki csak egyszer végigolvasott egy RDNA3 elemzést, az tudhatja, hogy a dizájn tud 3 GHz-et, hiszen a front-end 3-3,5 GHz közötti órajelen üzemel. Az pedig a Twittermesélők hibája, hogy tájékozódás helyett meséket gyártanak, de erről szól a Twitter. Alapvetően a mai világban mindenki ostoba, aki egy névtelenségbe burkolózó twitterest komolyan vesz. Ha valaki tényleg infót akar szivárogtatni, vállalja a saját nevét, mutassa meg, hogy kicsoda.
-
Petykemano
veterán
Számomra az is a "valami balul sült el" narratívát erősíti, hogy az előzetesen dián ígért perf/w előrelépést is kicsit izzadtságszagú válogatással kellett összegereblyézni. Noha az AMD is tudja, hogy az underpromise-overdeliver a nyerő marketing stratégia, nem volt meg kényelmesen az ígéret.
Erre azt mondani, hogy egyébként minden príma és terv szerint alakult - szerintem kínos. -
Petykemano
veterán
"nem látom a " hibás" részét, amiről mindenki beszél."
Az RDNA3 megjelenése előtt 3+Ghz-ről szóltak a pletykák. Ezt támasztja alá az a slide, amin szerepel egy "Architected to exceed 3Ghz" mondat [link]
Ezt láttuk is megvalósulni emlékeim szerint extrém fogyasztás nélkül, de csak valamilyen nem grafikai feladat végrehajtása során. Grafikai feladat esetén ez nem tud - legalábbis értelmes fogyasztás mellett - érvényesülni.Az N5 node-ban benne van a potenciál a magasabb frekvenciára. Ezt onnan tudjuk, hogy a Zen4 az extrém frekvencia tartományban ért el szignifikánsan magasabb órajelet, mint az N7-en készülő Zen3. Ez persze nyilvánvalóan nem kizárólag a gyártástechnológia érdeme.
Az, hogy hasonló hatást nem látunk érvényesülni az RDNA3 esetén - szerintem - tervezési kérdés. (azaz nem gyártástechnológia)Amit szerintem sikerült megállapítani, hogy az architektúra grafikai feladatokban is képes lehet akár 3Ghz-et elérni, de azzal túl magasra nőne a fogyasztása.
Lehet azt mondani, hogy hát akkor bizonyára pont így tervezték - pl hogy a sűrűségre mentek rá az RDNA2-nél látott frekvencia elérése mellett. De hogy sűrűség vonatkozásában érdemi előnyre tettek volna szert, az szerintem megkérdőjelezhető és abban az esetben a dia tartalma is téves,félrevezető, nem is beszélve arról, hogy bizonyos végrehajtási feladatok esetén meg igaz.
Szerintem ez az, ami megalapozza azt a gondolatot, hogy talán valami nem a tervezett módon sikerült, talán valami "balul sült el".
-
Petykemano
veterán
Jhaaj, szerintem Te is tudod, idézőjel nélkül is tudod, hogy az "50%" csupán egy placeholder: a szép nagy és kerek szám csupán azt a célt szolgálja, hogy illusztrálni lehessen vele, hogy a szóbanforgó állítólagosan vélelmezett "hiba", amit a megkérdőjelezhető eredetű szóbeszédek néhány hónap alatt javíthatónak tételeztek fel azért kellően nagy teljesítménybeli hiányosságot eredményez ahhoz, hogy elvileg érdemes legyen vele foglalkozni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De van magyarázat.
Először is fontos, hogy az AMD és az NV logikai memóriakezelése eltér.
Az AMD-nek ez az implementációja:
Memóriahalmaz 0 (eszközlokális) -> Memóriatípus 0 (eszközlokális, host által látható, hostkoherens)
Memóriahalmaz 1 -> Memóriatípus 1 (host által látható, hostkoherens)
Memóriahalmaz 1 -> Memóriatípus 2 (host által látható, host által cache-selhető, hostkoherens)Az NV-nek ez az implementációja:
Memóriahalmaz 0 (eszközlokális)-> Memóriatípus 7 (eszközlokális, host által látható, hostkoherens)
Memóriahalmaz 0 (eszközlokális)-> Memóriatípus 8 (eszközlokális)
Memóriahalmaz 1 -> Memóriatípus 9 (host által látható, hostkoherens)
Memóriahalmaz 1 -> Memóriatípus 10 (host által látható, host által cache-selhető, hostkoherens)
Memóriahalmaz 1 (NULL) -> Memóriatípus 0 (NULL)
Memóriahalmaz 1 (NULL) -> Memóriatípus 1 (NULL)
Memóriahalmaz 1 (NULL) -> Memóriatípus 2 (NULL)
Memóriahalmaz 1 (NULL) -> Memóriatípus 3 (NULL)
Memóriahalmaz 1 (NULL) -> Memóriatípus 4 (NULL)
Memóriahalmaz 1 (NULL) -> Memóriatípus 5 (NULL)
Memóriahalmaz 1 (NULL) -> Memóriatípus 6 (NULL)Látható, hogy mennyi az eltérés, és ebből tud olvasni az OS. De nem minden memóriatípust. És itt a fő kérdés az, hogy maga a program hogyan használja a logikai implementációt. Például az UE5 tipikusan támaszkodik a host által látható flagre a működése miatt, így az NV-n eléggé intenzíven kell használni a NULL flages erőforrásokat, mert ugye szart sem ér az adatot olyan eszközlokális helyen tárolni, ami nem látható a host által. És minden olyan adat, ami NULL flages erőforrásban van nem számolt adat, mert csak az alkalmazás tudja nyomon követni a flagelés jellege miatt. Tehát az adat ettől még ott van a VRAM-ban, vagyis a gyakorlatban nem rosszabb az NV memóriakihasználásának hatékonysága, csak ez egy külső szoftver számára nem látható. De ettől az NV GPU-k is tudják használni a VRAM adottságait, mennyiségét, nem kényszerülnek a más logikai menedzsment miatt kevesebb VRAM-ra, csak tényleg nem látod, hogy konkrétan mennyit használ a VRAM-ból.
És abból se induljatok ki, hogy ennyire eltér a logikai menedzsment a gyártók között. Ugye a DirectX 12-nek is van egy elvárt működési módja, és a gyártók hardvereinek is. A logikai menedzsment a különbségeket próbálja áthidalni. A lényeg itt az, hogy kialakítható legyen egy olyan működés, amivel az adott alkalmazás képes teljes egészében kihasználni a rendelkezésre álló erőforrásokat, vagyis ha 8 GB VRAM-van egy VGA-n, akkor szépen menjen el a foglalás 8 GB közelébe. És azért vannak eltérő menedzsmentek logikailag, mert a gyártók ezt a célt más struktúrával érik el, de az API szempontjából mindegy a hogyan, a lényeg a cél elérése. És attól még az NV eléri ugyanezt a célt, hogy egy 3rd party alkalmazás képtelen látni a NULL flages részeket. Tehát a hatékony működés megvan, csak nem látható számodra.
-
DudeHUN
senior tag
1440p maximum beállítások a videóból:
4060 TI 8GB - 4060 Ti 16GB - 7700XT
Talos: 100% - 117% - 124%
LothF: 100% - 100% - 103%
Jusant: 100% - 102% - 114%
Robocop: 100% - 102% - 111%
IoA: 100% - 105% - 126%
Remnant 2: 100% - 100% - 122%A zöldek fogyasztásban sokkal jobbak azt tegyük hozzá. Perf/watt is érezhetően jobb.
-
Petykemano
veterán
Én is úgy látom, hogy a kártya értékét érdemben nem növelné, mert ahová a 8GB nem elég, ott a lapka maga is elvérezne. Ezért mondtam, hogy porhintés. De attól még meg lehet lépni. Nem tudom, hogy most ilyen helyzet van-e, de Abu szokott olyan eseteket említeni, amikor kapacitás-váltás megy végbe a memóriapiacon és a kisebb kapacitású memórialapka szinte semmivel nem olcsóbb, mint a nagyobb kapacitású, így érdemesebb utóbbit alkalmazni.
A magam részéről valószínűbbnek tartok egy 2MCD-vel szerelt Navi32-t 7600XT-ként, ami a Navi32 lapkákkal kissé pazarlónak tűnik, de az utóbbi időben kiadott GRE elnevezésű kártyák arra utalnak, hogy ezt az AMD elfogadhatónak tartja. Mivel a Navi32 lapkák elég későn kerültek forgalomba és most már elvileg csak néhány negyedév választ el minket az RDNA4 lapkáktól, így nem tartom elképzelhetetlennek, hogy az AMD igyekszik kiszórni a "felesleget".
-
S_x96x_S
addikt
> A tensor magok miatt az Ada sajnos alapból erős gépi tanulásra.
És az nVidia megkapta az első szóbeli figyelmeztetését, az USA nem engedi hogy az nVidia megkerülje a tilalmat ...
"If you redesign a chip around a particular cut line that enables them to do AI, I'm going to control it the very next day," Raimondo said in a forum.
( link )Elképzelhető, hogy ezek után a gaming és az AI
élesebben szétválik mint a CDNA vs. RDNA.Persze a Kínai AI szankció hosszú távon az AMD-nek se jó.
-
hokuszpk
nagyúr
en még varok egy szep javulast az AMD 7xxx -tol ; jelenleg az elmeleti fp16/fp32 teljesitmenyuk toredeket tudjak kipreselni magukbol ; vagy nagyon elqrtak a hw dizajnt vagy a regi meghajto messze nem optimalis ezekre a gpukra ; papiron a 7600 elmeleti szamitasi teljesitmenye a 6800XT -vel vetekszik ( fp16 : 41.5 vs 43.5 ; fp32 : 20.75 vs 21.75 TFlops ) gyakorlatban meg a 6700XT -t nem tudja megfogni.
ha ez bejon mondjuk az idei nagy driverfrissitesnel ( már ha lesz, ilyenkor szokott... ), akkor a 7900XT is embargos lesz hamar.
-
S_x96x_S
addikt
> A másik hogy ez a 90%-számhonnan jön?
saját ex-has becslés.
- A gamerek ~90% -a a költséghatékony megoldásokat keresi és nincs pénze 4090-re.
- Valamin a 4090 vásárlók nagy része elsődlegesen nem gaming célra vásárolja.
- Valamint a Forma1 rajongók nagy részének sincs Forma1-es autója.Vagyis a játékosok nagy része egy jó ajánlat miatt sutba dobja a márkahűséget és vált.
( persze ez a konzolosokra és az Apple tulajokra kevésbé igaz )És persze nem véletlen, hogy idézőjelbe tettem a "várhatóan" -szót.
De ha nem tetszik becsülj te egy arányszámot.
-
PuMbA
titán
Egyértelműen vetítenek, hogy milyen jó döntést hoztak. Ha olyan jó lenne a motor, akkor nem lenne Jedi Survivor, Redfall stb. napestig lehetne sorolni az állandóan akadozós UE játékokat. Az biztos, hogy megoldható az UE akadozás, mert van pár olyan játék, ami vajsimán fut, de biztosan nem könnyen, ha ennyi rosszul működő játék van. Egy remény, ha addig az UE5-be javítanak ezen, hogy ne a fejlesztőknek kelljen ezzel sokat foglalkozni.
-
huskydog17
addikt
Valóban szép kártya, a PCB és a kábelek is fehérek. Kár, hogy picit belerondít a képbe a 280 Wattos fogyasztás.
-
Devid_81
félisten
-
Petykemano
veterán
A rövid és pongyola megfogalmazás miatt sok kérdés merül föl, amit csak találgatással tudunk feloldani.
Az, hogy az RDNA-t licenszelő Samsung társul, érthető volna.
Az, hogy valamilyen megoldásra szükség van azt ha más nem az nvidia belépése a mobil/notebook/mobilPC piacra (a meditek-kel) indokolja.
De a Qualcommnak, mint azt pár napja megbeszéltük van saját megoldása. Saját hardverre dolgozni előnyös lehet, mert be tudsz építeni fixfunkciós hardverelemeket.
Az persze érthető volna, hogy a Qualcomm is úgy gondolja, az nvidia piacvezető megoldásával szemben talán felesleges erőforrás lenne redundáns módon fejleszteniük.Az nem világos még, hogy a munkába hogyan fognak bekapcsolódni? Mármint hogy már most FSR3-nál jár. Az FSR4-be kapcsolódnak be, vagy az FSR eddigi verzióit fogják a saját szoftveres környezetükhöz igazítani? Vagy plugineket készítenek?
Az FSR nem volt eddig is opensource? -
Z_A_P
addikt
Pontosan ez latszik kivulrol.Es persze hogy nepszeru, hisz 20% a koltsege mint a valodi szakertoknek. Nepszeru az excel huszarok koreben.
Viszont eleg nagy meritesbol, jopar IT ceg alapjan mondom, nekem nem sikerult olyat talalnom akire egy fillert is rabiznek
Vagyis ez nem igaz, mondjuk 20-bol 1. Akikre valamit mar ra lehet bizni. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az izraeli helyzet annyiban más, hogy oda nincs exportkorlátozás az USA részéről. Értem én, hogy háború van, de addig működhet az R&D, amíg a termékminták bevihetők, és nincs nagy pusztítás. Kína gyakorlatilag elveszett R&D szempontból azzal, hogy az USA ennyire nézi mi mehet oda és mi nem. Ezzel nem tudnak mit kezdeni a nyugati cégek, aminek a következménye az R&D leépítése.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Külső merevlemezek - USB, eSATA, FireWire HDD
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Asztalos klub
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Építő/felújító topik
- Xbox tulajok OFF topicja
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- Beszámítás! Sony PlayStation 4 PRO 1TB fekete játékkonzol extra játékokkal garanciával hibátlan
- BESZÁMÍTÁS! MSI SUPRIM X RTX 4080 16GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest