Hirdetés
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Mobil flották
- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Google Pixel 9a - a lapos munka
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Megjelent a OnePlus 13T
Új hozzászólás Aktív témák
-
Füleske
addikt
Csikós Zsolt (egyik magyar Év Autója zsűritag) mondta valahol hogy a szavazáshoz SEMMILYEN támpontot nem adnak meg, hogy mi alapján kell(ene) pontozniuk. Így mondjuk nem meglepő hogy pl. a spanyolok a Formentort hozták ki idén toronymagasan. Mert mondjuk nekik a hazai jobban tetszik. Vicc az egész.
-
Füleske
addikt
válasz
GreenGoblin #90 üzenetére
Egyrészt amit írtam a cikkre írtam kritikaként, másrészt meg a "normál ember" - től azért szerintem elvárható lenne hogy ne csak a reklámokra támaszkodjon tudásanyagként, ha már szeretne sok millióért venni valamit. Nem ?
-
k-adi
nagyúr
válasz
Race-Face #77 üzenetére
"Nyilván ha valakinek megfelel az alapfelszereltségű benzines modell, sokkal olcsóbban megússza az autóvásárlást. De sokan választanak jobban felszerelt változatot, automata váltóval, LED fényszóróval, stb., és akkor máris nem a 4 milliós alapmodellnél tartunk, hanem még kisebb autóknál is 6-7 milliónál. Főleg nem fair összehasonlítani egy 75 lóerős benzines alapmodell és egy 130 lovas e-autó árát... Almát a körtével tipikus esete."
Az összehasonlítás alapja nem az extrák hanem a benzin vs villanyos meghajtás különbsége, az nem a "mi" hibánk, hogy van extra nélküli benzines fele annyiért. Azaz miért extrázzam fel a benzinest olyanokkal amik nem is kellenének (ráadásul jó nagy felárért) csak azért, mert a villanyosban alapból van (hogy legyen mivel marketingelni még pluszba)? Így az összehasonlítás jogos mégha nem is érzed fairnek. -
-
Füleske
addikt
válasz
Tigerclaw #86 üzenetére
"Ahogy neztem az e-auto teszteket, vannak gyartok akik tenyleg hozzak a beigert fogyasztast "
Minden villanyautó képes hozni a beígért WLTP adatokat, a körülmények a lényegesek. Bármelyik autót ki tudom hozni brutálisan kamu fogyasztásra és úgy is hogy hozza az értékeket. Attól függ melyik gyártó mennyit fizet.Komolyabbra fordítva attól függ ki teszteli, hogyan és mikor. Teljesen más eredmények is kijöhetnek.
A benzines autóm ha nagyon tojásokon lépkedtem tavasszal akkor fogyasztott 8 litert, ha nyomtam neki télen akkor meg 10 - et. Egy villanyosnál többszörös különbségekkel számolhatunk. -
k-adi
nagyúr
"Ez a kisautó a legoptimálisabb esetben is 8,5 milliós, de a többség számára inkább még drágább: nem kevés pénz ez egy ilyen kategóriás kocsiért, és bár az üzemanyagon és adókon, egyéb költségeken sok pénzt spórolhat gazdájának, nagy kérdés, hogy mikorra adja ki a matek, ha a szintén jól fogyasztó benzines változatokkal mérjük össze, amiket 4,3-5 millióért már mindenféle támogatás nélkül el lehet hozni."
8,5 misi de inkább 10, a benzines meg 5.
Tehát 1 e208 = 2 208... ja és a nagy 5008 esetén pedig 1 e208 = 1 5008
Így ránézésre nem igazán tűnik jó dealnek ez se
"Mindenesetre nem vagyunk meglepődve azon, hogy a Peugeot 208 következő generációja már csak elektromos változatban érkezik, hiszen ha egy ilyen autó reális felhasználási körülményeit vizsgáljuk, sokkal többet ad a városi fürgeség, a lokális emissziómentesség és a csendes suhanás, mint amit a végtelenbe nyújtható hatótáv jelent a belsőégésű változat mellett, ha a kezdeti költségeket félretesszük."Vajon tényleg megéri a dupla ár ezt? ha a kezdeti költségeket félretesszük... jó lenne, de nem lehet félretenni, azt is elkérik sajna..
"Nagyon hangulatos, érdekes, aranyos autó, és bár a fogyasztása nem feltétlenül kategóriabajnok, sőt, egyéb komoly hibáját nem tapasztaltuk a teszthét során, és a szoftver lefagyása, megállása sem fordult elő, amit szintén fejlődésként élhetünk meg. Mindazonáltal az infotainment rendszerre logikai és élmény-oldalról van még hova fejleszteni."
Ennek alapnak kéne lennie, nem "fejlődésnek".. de persze értem, az az opel elég nagy ptsd lehet -
GreenGoblin
őstag
Egyrészt 100 kW - tal csak akkor tölthető ha kb. 20 % alatt van a megfelelő hőmérsékletű akku. 50 % - nál ez már csak max. 50 kW, 70 % - nál 25 kW. Szóval lehet hogy nem is a töltő volt korlátozva hanem mondjuk 50 % - on próbált tölteni télen ? Másik lehetőség hogy bizonyos autókat bizonyos töltők jobban "szeretnek" másokat meg kevésbé.
Nyilván ahogy egyre több szufla van benne lassul a töltés de szerinted ezt a normál embert hol fogja érdekelni? Ők annyit hallottak az eladótól meg a reklámokba, hogy 100kilóval tölt és azt is várják el, többek közt jogosan is. -
NomadND1
senior tag
Kívülről még csak-csak, de a belseje borzalmas. Főleg az a váltó...konkrétan mintha egy p.cs állni ki középkonzolból.
Tudom-tudom ízlések és pofonok -
<Lacy85>
addikt
válasz
cousin333 #68 üzenetére
Mondjuk arra kíváncsi leszek, hogy fognak alakulni a lakossági áram árak, ha tankolás helyett mindenki otthon kezdi el töltögetni az autóját.
Szerintem elég naív gondolat lenne azt hinni, hogy marad minden így, az állam meg majd úgy áll hozzá, hogy “örülünk a nagy zöldülésnek, mindenki töltögesse otthon olcsón az autóját, mi meg majd valahonnan előszedjük azt a néhány százmilliárdot, ami kiesett a kasszából” -
Tigerclaw
nagyúr
NEDC majd WLTP adatok voltak a hagyomanyos autoknal is, de mivel azok is kamuk voltak sokszor, ezert kerult be az Euro 6-tol a futopados meresek melle hogy valos forgalomban is kell merni es a ketto kozotti kulonbseg nem lehet nagyobb egy bizonyos szazaleknal. Ahogy neztem az e-auto teszteket, vannak gyartok akik tenyleg hozzak a beigert fogyasztast es hatotavot, masok meg ugyanugy kamuznak mint a hagyomanyos autoknal. Ezek szerint itt nem olyan szigoru meg az EU.
-
Füleske
addikt
Másik dolog a cikkben :
"DC villámtöltőn akár 100 kW-os töltés is lehetséges, ezek azonban itthon is fénysebességgel drágulnak, sajnos volt szerencsénk tapasztalni, hogy az eleve nem túl gazdaságos és korrekt, percalapú elszámolású, 50 kW-os e-Mobi töltők teljesítményét több helyen 40 kW-ra korlátozták, ami a gyakorlatban még ennél is kevesebb"
Egyrészt 100 kW - tal csak akkor tölthető ha kb. 20 % alatt van a megfelelő hőmérsékletű akku. 50 % - nál ez már csak max. 50 kW, 70 % - nál 25 kW. Szóval lehet hogy nem is a töltő volt korlátozva hanem mondjuk 50 % - on próbált tölteni télen ? Másik lehetőség hogy bizonyos autókat bizonyos töltők jobban "szeretnek" másokat meg kevésbé. -
cousin333
addikt
Olyan 1000-1500 ciklust el kell viselnie különösebb gond nélkül: [link]. Ez kb. 250-350 ezer km. Főleg, ha mindennapi használatban 50% körül tartod a töltöttséget (pl. 70 és 30% között, az kb. 100-120 km).
A 250 km-t 2 óra alatt is teljesíthető, annyit még bírnia kell, ha nem is feltétlenül télen.
A hétvégi történeted ott sántít, hogy a benzines autót sem orvosi fecskendővel tankolod meg, mert sosem végzel. Az EVSE 8-10 Ampere a mindennapi munkába járás pótlására elegendő. Ha komolyan gondolod, akkor kiépítesz otthon egy Type 2 töltőt, minimum egy fázis 16 Amperrel. Ha pedig gyorsan kell a delej, akkor az út mentén keresel egy villámtöltőt (250-300 km alatt már csak akad egy), vagy a célállomáson egy AC-t.
"Tehát a hétvégi 250 km-es kiruccanást 0 fok alatt felejtsem el az e208-cal."
Igen, mert köztudomású, hogy benzines autóval sem lehet 1000 km-t menni egy nap, mert nem elég nagy a tank...
-
Füleske
addikt
A cikkben a támogatás hibásan és félrevezetően van megfogalmazva. Jelenleg NINCS támogatás, a tavalyi okiratok LEJÁRTAK. (ha valaki kapott és még nem vette igénybe már nem tudja igénybe venni) Idei támogatás még nincs. Az nem igaz hogy a támogatást kevesen kaphatják meg. Aki tavaly pályázott MINDENKI megkapta. (ha megfelelsz az alap feltételeknek, pl. nincs köztartozásod) Viszont tavaly csak másfél nap volt a pályázati időtartam, így aki szeretne támogatást az figyelje majd az idei kiírást.
-
Füleske
addikt
"Zavaro hogy a megteheto ut nem csak a vezetesi stilustol, de az utazosebessegtol is erosen valtozik."
Meg még pár dologtól. Kell-e klímázni/fűteni ? Milyenek az útviszonyok ? (szél, eső, emelkedő/lejtő stb. )
"sok gyarto eleg komolyan hamis hatotavot es fogyasztasi adatokat ad meg"
Mire gondolsz ? WLTP van megadva, az minden gyártónál ugyanúgy van mérve, és ha nem kb. 80 - al sík aszfalton klíma nélkül 20 fokban szép időben nézed akkor ugyanúgy hamis érték az összes gyártónál. Télen minden megerőltetés nélkül városi kis távokra némi fűtéssel tudok WLTP/2 valós értéket is produkálni. Aminek a háromnegyede a reálisan megtehető táv, mert nem 0 - ra merítünk és nem 100 - ra töltünk, maximum csak vész esetén.
Igen, az autók info rendszerében vannak eltérések az egyes gyártók között, de ugyanez a belső égésűekre is igaz. Arra van szabvány hogy hány liternél jelezzen ha tankolnod kell ? És hány liternél írjon -- km - t ? Valamint a benzines autóm anno mindig 450 körüli km - t írt ki ha tele tankoltam, viszont 350 - nél sosem ment többet el. -
MrPetya19
addikt
Szép, főleg ez a kék a zöld rendszámmal.
De nekem még mindig hiányoznak a kombi EV-k, de szerencsére PHEV kínálat elég jó. (pl az 508 PSE SW) -
Race-Face
tag
Szépen egymásnak feszülnek az érvek-ellenérvek, de élethelyzettől, pénztárcától, beállítottságtól függ az, hogy kinek való az e-autózás és kinek nem. Senki nem csodálkozik azon, ha valaki 4K tévét vesz Full HD helyett, gyorsabb telefont, márkásabb cipőt, és nem jön azzal, hogy "nem jön ki a matek"... Az autózás is ilyen. A belsőégésű érában sem mindenki a Dacia Dustert vette.
Nyilván ha valaki a panel nyolcadikon lakik, és nem tudna otthon tölteni, annak drága lenne az e-autó fenntartása nyilvános töltőkkel. Aki otthon tudja tölteni, sokkal olcsóbban megússza. Még akkor is, ha évi 5-10 alkalommal, hosszabb út esetén nyilvános töltőt kell igénybe venni. Belátható, hogy ha egy évben 20.000 km-ből 1.000 km-hez szükséges nyilvános töltőt használni, az nem sokat ront a költségeken.
Ha valaki egy évben kétszer megy autópályára, annak reálisan nem annyira lényeges, hogy mennyit fogyaszt az autó 130-nál. És nem bukik vele sokat, ha mondjuk csak 110-zel megy. Ha viszont kéthetente autópályázik e-autó hatótáv feletti távokat, ott már nem fogja kiadni se a matek, se az utazási idő.
Nyilván ha valakinek megfelel az alapfelszereltségű benzines modell, sokkal olcsóbban megússza az autóvásárlást. De sokan választanak jobban felszerelt változatot, automata váltóval, LED fényszóróval, stb., és akkor máris nem a 4 milliós alapmodellnél tartunk, hanem még kisebb autóknál is 6-7 milliónál. Főleg nem fair összehasonlítani egy 75 lóerős benzines alapmodell és egy 130 lovas e-autó árát... Almát a körtével tipikus esete.
Tehát mindenkinek mérlegelnie kell a saját felhasználása alapján:
• mekkora arányban tud otthon tölteni,
• éves viszonylatban mennyit használja az autót hosszabb utakra, mekkora távolságra,
• hajlandó-e fizetni felárat az e-autózás előnyeiért (pl. kisebb környezeti ártalom, jellemzően jobb menetdinamika).
És akkor ezek megválaszolásával még mindig mozgó célpontra lövünk, mert a belsőégésű motoros új autók folyamatosan drágulnak, az e-autók pedig fajlagosan egyre olcsóbbak (pl. azonos áron nagyobb hatótáv), kérdéses hosszú távon a szervizköltség (vajon az 1.0 turbó benzines is el fog menni 200.000 km-t piszkálás nélkül?), szóval összetett kérdéskör ez.
Részemről másfél éve vettem egy dízel Focust jól felextrázva 5,7 millióért, mert úgy voltam vele, az elektromosnak még adok pár évet, és nem bántam meg a döntést. 5 liter körüli átlagfogyasztásom van, nyugodtan suhanok 140-nel az autópályán, összköltségben biztosan jobb, mint az elektromos, de tudom, hogy a következő autóm pár év múlva elektromos lesz. Addigra valószínűleg jóval nagyobb lesz a választék, talán javul valamennyit a hatótáv, az árak... Aztán lehet, hogy nem az elektromos ára fog lejjebb menni, hanem a benzines fel... -
A gond ott ott a gyári alap 1 fázisú 10A-es EVSE-vel számolnak azzal annyi. Nálunk a házban 3 fázis van így 3x16A-rel töltve maximálisan (ha a napelem pörög akkor tudnánk ennyivel tölteni) óránként 11 kWht tudok betölteni így 4,5-5 óra alatt tele 0-ról. Amúgy általában 3x7A - 3x12A között szoktuk tölteni és 20% körül rakjuk töltőre ...
ja és az alap 10A-es EVSE esetén nem kell lassulásra számítani csak az utolsó 30 percben körülbelül... és 20 óra alatt a 2,5-es töltővel is tele van 0-ról -
Füleske
addikt
válasz
GreenGoblin #55 üzenetére
"Tehát az emberek vagy happy-k a kis 208-ukkal és nem akarják eladni vagy nem veszik."
Utóbbi. Tavaly eladtak itthon egész évben 35 - öt. Összehasonlításnak a tavalyi top 3 e-autóból (e-Niro, Zoe, Leaf) pedig 374, 370 és 358 darabot.
-
ljs
tag
válasz
cousin333 #51 üzenetére
(Előre mondom, nem volt még elektromos autóm,
az alább kitalált "történetek" csak az én elmém szülöttei.
De a válaszokra tényleg kíváncsi vagyok!)A mindennapi töltés (10 órát lóg a fali ajzaton) nekem nem gond, csak az akku bírja.
Hány évig fogja bírni az akku a napi töltést?A hétvégi hatótávparáról:
10 óra töltés = 100 km hatótáv (a cikk szerint)
Péntek munka és bevásárlás után kb. 18 órára hazaérek, töltőre rakom a járművet,
szombat 19 órára beleszalad az a 250 km hatótáv.
(Nyilván nem tök üresen rakom töltőre, de a "végén" nem is lineárisan tölt, hanem lassabban.)
Abban a pillanatban elindulok valahová,
250 km-t számoljunk 3,5 órával. (Nem mindig vezet autópálya a célig.)
Ha gyorsabban megyek, vajon kibírja a 250 km-t?
Szombat 22:30-kor célba érkezem, ott egyből töltőre dugom az autót.
Vasárnap 23:30 órára ismét benne van a 250 km hatótáv.
Hazaindulok, hétfő hajnal 03-ra megérkezem.
3 óra múlva pedig frissen, üdén, kipihenve kezdem a heti munkát.
Ha az évek során degradálódik az akku, akkor hogyan fog beleférni ugyanez a hatótáv?Hol tévedtem a hétvégi történetemben?
(Csak mellékesen jegyzem meg a következőket:
1.
Ebben a történetben e208-cal 25 órát töltök a célban,
hagyományos hajtóanyagú járművel -ugyanilyen feltételek mellett- 50 órát.
2.
"hatótáv télen -5-0 fokban 90-110-es tempóval 200 km"
Tehát a hétvégi 250 km-es kiruccanást 0 fok alatt felejtsem el az e208-cal.) -
Noukoum
veterán
-
Noukoum
veterán
válasz
cousin333 #68 üzenetére
Talán?
A jelenlegi matekról volt szó, szerinted miért kéne jelenleg néhány millió társasházasnak töltenie?
Mire rálesznek kényszerülve addigra nem itt fogunk tartani sem hatótávban, sem töltési sebességben, sem töltőhálózatban, ja és nem is lesz belsőégésű autó magyarul matekra sem lesz szükség. -
cousin333
addikt
válasz
GreenGoblin #62 üzenetére
A tényleges vételár is számít. Egyszer vettem egy használt videokártyát, úgy gondoltam, hogy elég jó áron. A számlát megkapva kiderült, hogy az illető alig bukott rajta a vételárhoz képest. Amúgy ebben a listaárban van már valamilyen villanyautós kedvezmény, vagy az még ebből jött le?
"Aztán jössz azzal hogy a topp modell jobban veszít mint a többi modell."Miért, nem? Az emberek nem szeretik megfizetni az extrákat. Nyilván hajlandóak többet adni érte, de nem annyival, amennyivel az eredeti vételár alapján drágább lenne.
"Rosszul gyanítod. Nem így van."Tehát akkor már olcsóbban megkapok egy 1 éves villanyost, mint egy új benzinest? Még jobb üzlet...
Azt állítod, hogy a villanyos is sokat veszít az értékéből? Ez remek, mert én sem írtam mást.
-
Noukoum
veterán
Előbb gondolkodtál vagy csak beírtad hogy írj valamit?
37ft / kWh. Ez az autó átlagosan (télen, nyáron, fűtéssel, hűtéssel, pálya, város, országút) 17-18 kWh / 100km (ami természetesen rengeteg mindentől függhet)
Segítek 650 forint.
A villámtöltők csak hosszú utakra kellenek, felesleges azzal számolni.
Kezdhetjük a matekot, 420-430 forintos üzemanyagárakkal. És persze a kedvezményekről, az alacsonyabb fenntartási költségekről nem is beszéltem. Ha már matek -
GreenGoblin
őstag
válasz
cousin333 #57 üzenetére
Most próbálod meg magyarázni a dolgot azzal, hogy ne jöjjek listaárral holott az a HIVATALOS ár amivel össze lehet hasonlítani másokkal. A jóskabá szalonjából olcsóbb árral ne gyere. Most ne hogy azzal gyere hogy te jóskabát nem hoztad fel. Ez egy szemléltetés mielőtt ezt is meg magyaráznád.
Aztán jössz azzal hogy a topp modell jobban veszít mint a többi modell.
Gyanítom, hogy ez a 24000 font is drágább, mint a benzines új ára, tehát igaz volt, amit leírtam.
Rosszul gyanítod. Nem így van. -
Azt felejted el és mindenki akinek nem volt elektromos autója, hogy otthonról tele akkuval tudsz indulni azaz 200-250 km-t meg tudsz tenni tankolás nélkül. Így egy 400 km-es út máris nem 75 kWh áramba kerül a 130-140 Ft-os útszéli tőltőből hanem otthonról 45 kWh útszélén 30 ami kb így néz ki 3500 Ft + 1600t azaz a fogyasztás 400 km-re 5100 Ft ami 400 Ft-os üzemanyag árral is 12-13 liter amivel nem tudsz elmenni diesel benzines autóval 400 km-t
Ráadásul hányszor megy egy átlagos hazai sofőr (átlag napi futás itthon 40 km) ennyit? Mi évi 20-40 lakalommal és akkor is a célállomáson tudunk tölteni tehát nem kell megállni útszéli tőltőn... -
5500 km-t tettünk meg 1000 kWh árammal ebből 100 kWh áramot vettünk töltő ponton amúgy elég volt a 200-250-es hatótáv és végállomáson töltöttünk...
így számolva 900x38 Ft + 100x130 Ft = 34200 + 13000 = 47200 azaz 100 km-t 860 Ft átlag árral tudtunk megteni korábbi diesel autóval 2600 Ft / 100 km volt (5,7-es fogyasztás prémium üzemanyag) szervíz költség pedig kb fele az elektromosnak mint a dieselnek volt (garancia időn belül)
-
válasz
GreenGoblin #1 üzenetére
- hatótáv télen -5-0 fokban 90-110-es tempóval 200 km... ezt lehet kicsinek nevezni... de szerintem használható.
- fogyasztása csak autópályán 130-nál sok 110-ig pariban van a többi autóval (nem nem az ioniq és tesla kategória hanem a többi nem légellenállásra tervezett autóval)
- zongoralakk tényleg sok van benne
- kopogós műanyag csak ott van ahol másik autóban isműszerfal és az alap érintési pontok kellemes anyagok
5500 km alatt átlag 18-19-es fogyasztás télen 20 körül (50% lakott terület, 10% 90 es, 40% 110-120as tempó) és mindig kint álló hideg autóval. Most tavasszal minimális fűtéssel / klímával már 16-17 közöttit hozunk...
-
cousin333
addikt
válasz
GreenGoblin #55 üzenetére
Először is a listaár egy dolog, az a kérdés, hogy ténylegesen mennyiért vette. A GT kivitel nagyon nem az alap, a jó felszereltség nagyobb értékvesztéssel jár. A "számolásom" meg arra próbált utalni, hogy az értékvesztés nyilván az első évben a legnagyobb, utána csökken a (m)értéke. Gyanítom, hogy ez a 24000 font is drágább, mint a benzines új ára, tehát igaz volt, amit leírtam. Amit viszont biztos nem írtam, az az, hogy a villanyos tartja az árát...
-
doooo
veterán
Továbbra is gyönyörű kívül-belül (a komplett modellpalettájukkal egyetemben).
A hibáit pedig lehet reszelgetni a jövőben. Mindazonáltal a benzines is nagyon jó választás annak, aki még nem tart az elektromosnál.Apropó, elvileg hamarosan Androidra váltanak az infotainment-rendszerükben.
-
GreenGoblin
őstag
Gondoltam ez lesz a válasz. Bár otthon biztos pont az ellentéte van a dolgoknak és tartja az árát mint ahogy a kollega írta...
Amúgy nem is igen van használtautón amit be tudnék linkelni. Tehát az emberek vagy happy-k a kis 208-ukkal és nem akarják eladni vagy nem veszik. -
#16820480
törölt tag
Ez a különbség amúgy, hogy elektromosnál nem kell jóval komplexebb, nagyobb és üresjáratban is többet fogyasztó motor ahhoz, hogy erős legyen, ezért "egyszerű" vele villogni a gyártóknak.
A felszereltséget meg ahogy vesszük. Zajszigetelés mondjuk egy dolog, ebben tényleg van még mit javulnia a Tesláknak (amúgy javulnak is, a 2021-es Model 3 kapott ilyen upgrade-eket), de mondjuk anyaghasználat nekem rendben van, újrahasznosított és matt. Semmi csicsás, fa meg króm hatású hülyeség, semmi bőr, hanem egyszerű és praktikus. Szoftveresen is lényegesen jobb még a hibái ellenére is szerintem a BMW-féle tekerősen navigálós borzalomnál
A legnagyobb bajom a Model 3-mal amúgy (az árán kívül, de ez egy BMW-nél sem lenne másképp), hogy csak kizárólag szedán kivitel van. Az Y, ami meg már 5 ajtós, az megint jóval drágább. Nagyon király lenne az a becélzott 25e $-os hatchback majd valamikor -
nemlehet
őstag
válasz
GreenGoblin #52 üzenetére
Azért mondjuk az itt kommentelők többsége magyar és elsősorban itthon él, ergo az hogy külföldön hogy alakulnak az árak majdnem hogy irreleváns.
-
cousin333
addikt
"Tehát egy évben minimum 200 töltés."
És? Hazaérsz, rádugod a töltőre, reggel indulás előtt lehúzod. Ez így együtt lehet akár 20 másodperc is.
"És még akkor is marad a hétvégi hatótáv-para."
Milyen hatótáv para? Téged mindig az út szélén segítenek ki egy kanna benzinnel, vagy elmész tankolni, amikor fogy a nafta? Na, pont így kell villanyautóval is. A töltőhálózat nem olyan fejlett, ezt aláírom, de 50 kWh-s akkuval azért nem kell annyira parázni. 24-es Leaf-fel, 2016-ban, na az kaland lehetett. De ez? Akinek van ilyen kocsija, annak nem nagyon lesz hatótávparája. Akinek meg nincs, annak azért nem...
-
ljs
tag
Troll ON
"Az emberiség maradék 99,9999999999999999999999999999999999999%-nak ez a kis Peugeot 208e is tökéletesen megfelel."
Ha már emlegettük a matekot:
100% - 99,9999999999999999999999999999999999999% = 0,0000000000000000000000000000000000001%
8 milliárd emberrel számolva ez még 1 "darab" ember sincs.
Tehát mindenkinek megfelel ez a kis e208. Ami meg -nyilvánvalóan- nem igaz.
A sok kilencestől, meg a sok nullától már jojózott a szemem.
Troll OFF
Nekem nagyon tetszenek az elektromos autók.
Pl. az 508 elektromos változata (különösen az SW Hybrid) vagy a Hyundai Ioniq5 (de az ikertesó sem rossz: Kia EV6).
De a mutatvány az e208 esetében két dolgon bukik meg:
- aráytalanul drágább (kb. sosem hozod be a felárat, mert addigra régen eladtad);
- "A sima 230 V-os dugón keresztül mindösszesen 1,8 kW érhető el 8 amperen, egyszerű matekkal kiszámolható, hogy itt 10 órányi töltésre van szükség körülbelül 100 km-nyi extra hatótávhoz, szóval ezzel tényleg csak rövid napi ingázásokat tudunk visszatöltögetni, cserébe nem is kell hozzá semmi, csak egy egyszerű konnektor."
Tehát egy évben minimum 200 töltés. És még akkor is marad a hétvégi hatótáv-para. -
cousin333
addikt
válasz
GreenGoblin #23 üzenetére
Na, linkeljed azokat a találatokat. Nyilván 4 év múlva 120%-al lesz olcsóbb.
-
<Lacy85>
addikt
válasz
#16820480 #45 üzenetére
Nem M3-at, hanem M-es felszereltségű 3-as BMW-t.
A simákhoz is van M-es csomag. Futómű, stb.
500 lovas benzintemetőt venne a halál. Meg az már ~30 milla körül van. Az nem igazán Model 3 kategória.
De még mindig az Alfa a kiszemelt.
Amúgy hogy lenne már azonos liga? Csak mert gyors?
Anyaghasználat, komfort, zajszigetelés,stb. nem számítanak ~20 milla körül? -
cousin333
addikt
válasz
forumpista #44 üzenetére
Ezen extrák jó része a benzines változatokban is benne van. Az ilyen mindenes platformokba (benzines, dízel ,hibrid, elektromos ugyanabban a kasztniban) már minden rendelkezésre áll. De nyilván egy tisztán villanyos sem maradhat el mögöttük, mert ez a trend, hajtáslánctól függetlenül.
Egyébként nem tudom, miért lenne felesleges: tegyük fel, hogy Németországban ingázol oda-vissza napi 80-120 km-t. Sanszos, hogy ebből 40-100 km-t autópályán mész, máris megérheti. de mondjuk egy távolságtartó tempomat országúton se hülyeség.
Amúgy meg már ma sem minden villanyautó egyforma. A városi szaladgálós kategória jellemzően 80-140 LE között van. A motor kicsi, könnyű, egyszerű, hatékony, miért ne lehetne erős? Állítólag már csak visszatöltés miatt is ilyenek.
A tényleg erős Teslák meg nem csak 60 km ingázásra valók, mert autópályán is elmennek 3-500 km-t egy töltéssel. Ez azt jelenti, hogy egy tipikus hosszabb egynapos utazást 2-3 töltéssel abszolválnak. Nem tudom, miért kell úgy tenni, mintha a villanyautók az utca végéig is csak konnektorral jutnának el...
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
cousin333 #25 üzenetére
Igen, jelenleg mestersegesen kozeliti az EU egymashoz a hagyomanyos es elektromos autok arat, de ennek tavaly meg is volt az ara, az uj auto eladasok nagymerteku csokkenesevel. Ha bevezetik az Euro 7-et, ez tovabb folytatodik es talan 6 millio alatt nem lehet majd venni uj hagyomanyos vagy hibrid motoros autot az EU-ban.
Elkepzelheto hogy szinte ugyanannyiba kerulnek majd a hibrid motorosak mint a tamogatott aru teljesen elektromos verziok, de azt a piac tekintelyes resze nem tudja megfizetni. A fejlodo orszagokban ujra a hasznalt auto fel fordulnak majd az emberek, de mivel azoknak az ara is felmegy, sokan vagy 20 eves "roncsokkal" jarnak majd vagy feladjak az autozast.
Valoszinuleg tonkre megy meg par autogyar, mint a Fiat vagy a Suzuki, vagy az EU-n kivuli piacra gyartanak majd. Lehet hogy a VW csoport is osszemegy, mert pazarlas lesz kulon fejleszteni a Skodat es a Seatot. Maximum ugyanazt a modellt mas neven adjak majd el a kulonbozo orszagokban, de nev es logo kivetelevel minden egyforma lesz.
Persze lehet hogy az Euro 7-et nem vezetik be meg sokaig.
-
#16820480
törölt tag
Remélhetőleg lesz valami egységesítés ezen a téren. Azért több országban is olcsóbb a töltés mint a benzin, még az USA-ban is jóval olcsóbban jön ki, bár ott tényleg elég magas a kertes házakban élők száma, így tudják otthon tölteni.
Nem tudom, nekem az 1,4-es Jazz simán 6 liter felett eszik, érzésre inkább 7 felett, szóval nem igazán tudom elképzelni azt a 3 litert hogyan
Biztos vontatták, vagy valami
Amúgy az első hsz-ed a topikban az volt, hogy minek vennél Model 3-at, ha annyiért egy BMW M3-at kaphatsz. Nos akkor egyrészt azt is minek vennél, mire annyi LE, másrészt meg még jó, hogy annyiért M3-at adnak már, mivel az van kb egy ligában a "fapados" Model 3-mal
-
forumpista
aktív tag
válasz
cousin333 #40 üzenetére
Sávtartó automatika, tempomat, malomkerék (pl. bmw i3, itt szerencsére még egész elfogadható méretü), ilyen-olyan "önvezetés" és tsai.
Egyébként lehet hogy igazad van és pont fordítva (kvázi "ingyen" adják bele mert amúgy is drága), de pont ezért sem érdemes azonos felszereltségeket összehasonlítani.
A lóerők is ugyanez a kategória nekem, minek sokszáz lóerő a napi 2x30 km ingázáshoz. -
cousin333
addikt
"A 4-5-600 lóerős Tesla-k is 110-es tempóval mennek pályán, hogy ne merüljön le az autó."
Kivéve persze, ha nem. Egyébként pont nem sokszáz lóerőről beszélt. Egy 1000 LE-s autóval is lehet lassan menni, ellenben egy 50 LE-sel nem tudsz sportosan. 4-5-600 LE alapvetően benzinesben is felesleges.
"Városban meg még fontosabb a lóerő 50-60 km/h tempó mellett."
Városban miért ne számítana a dinamizmus? Mondjuk pont ez az a terület, ahol a villanyosok kenterbe verik a belsőégésűeket.
-
Noukoum
veterán
válasz
cousin333 #37 üzenetére
Mindegy mennyi idős hiszen sosem romlik el, akár csak a többi benzines és dízel autó. Amúgy meg persze hogy jól esik vele napi háromszor németországba menni egyseggel, hiszen termeli az üzemanyagot. Ja és nyugodtan mehetek bárhol kétszázhúsz felett hiszen 3 perc alatt megtankolom...
-
cousin333
addikt
válasz
forumpista #32 üzenetére
Szerintem ez pont fordítva van. A villanyautók eleve drágán gyárthatók, ezért a gyártók azzal próbálják vonzóbbá tenni, vagy csökkenteni a benzineshez képest a felárat, hogy egy csomó funkciót, ami a benzinesben extra, azt itt alapból beépítik, hiszen ez nekik nem kerül annyiba, mint amennyiért neked amúgy eladják.
Nem tudom amúgy, hogy milyen extrákra gondolsz, ami kizárólag hosszútávú, autópályás utazáskor jön jól.
A megnövekedett fogyasztást amúgy a légellenállás okozza, de vannak villanyautók (pl. Tesla, vagy Ioniq), amik ilyen körülmények között is konszolidáltan fogyasztanak.
-
<Lacy85>
addikt
válasz
#16820480 #31 üzenetére
Nem tudom pontosan a töltők árait, mert már rengeteg van, de a legolcsóbb amit láttam, 80Ft/kWh körül volt. De itt még pluszban felszámoltak percdíjat is.
Az 5 liter körüli fogyasztás ilyen autóknál meg egyáltalán nem lehetetlen. Ezek nem fognak megenni 8-10 litert.
Sok ismerős / munkatárs jár ilyesmi autókkal. 6 liter a max.
Van extrém példa is. Országúton 3,1 liter, de azt nem tudom, hogy csinálta. -
Kinder
senior tag
Annyira okosak vagytok, hogy a benyás 4 milla, ez az elektromos meg 8,5 milla, de jujj, nem éri meg.
Csak az fapad 60 lóerő, az elektromos pedig fullos, 130 lovas.Aztán, ugyanannyi az üzemanyag.... lótúrót.
Hidegben a benzines sem 5 litert eszik, főleg nem beindítás után az első 4-5 km-en, hanem akkor kb annyi károsanyagot pöfög ki, mint egy villanyautó full legyártása.
Melegben meg az elektromos is többet megy el, megint nem jó a matek.Aztán a villanyosra utána nem költesz ám.
Pl nincs kettős tömegű lendkerék szétesés ( van benzinesben is ), nincs olajcsere, nincs vezérműszíj csere, nincs ad-blu beöntés 10 tankolásonként, nincs nemhogy féktárcsa, de fékbetét csere sem az első 100k km-en, nincs parkolási díj ( tudom, most semmire sincs, de majd lesz ), nincs akkucsere sem milliárdokért, mert nem fosik be 200k km után sem.Ablaktörlő lapátot veszel, ablakmosó folyadékot, és esetleg téli/nyári gumit.
( De ezt minden autóra kell, hajtsa bármi, ez nem plusz költség )És nem pöfögsz lokálisan semmit, vagy nem ébreszted fel a lakótelepet hajnali háromkor minusz 10 fokban a tíz perces melegítéssel a parkolóban, ellenben előmelegítheted, leolvaszhatod a jeget róla, míg otthon felöltözöl/megkajálsz és leérsz a kocsihoz, és ehhez nem kell sok pénzért webastót vagymit belerakatni.
Ez a jövő, sőt, nem is a jövő, az már a jelen, felesleges ellene kárálni, terjeszteni a hazugságokat, "véletlen" elhallgatni az előnyöket, mert csak magatokat minősítitek.
Persze, ha mindenki napi 600 km feletti távot megy, akkor nem szóltam. ( Az emberiség maradék 99,9999999999999999999999999999999999999%-nak ez a kis Peugeot 208e is tökéletesen megfelel. )
-
cousin333
addikt
De miért kevered ide a második autót? Az elsőn buksz 7-et, ha villanyos, 2-t ha benzines. A különbség 5. Ezen a ponton ugyanott vagy, mint mielőtt megvetted volna: nincs autód. Ha veszel egy újat, akkor a fenti számokat szorzod meg kettővel. Tehát a különbség már 10. Ha veszel egy harmadikat, akkor 15. De ha a vételár különbségekkel számolsz, akkor a különbség 7, 14 illetve 21 lenne.
Az egész kérdés nem arról szólt, hogy melyik olcsóbb, vagy melyikkel buksz kevesebbet a vételáron, hanem hogy mennyit kell(ene) behoznia a villanyosnak. Én csak azt írtam, hogy kevesebbet, mint a vételárak különbsége. Ha az első kocsival nem spórolsz 5 év alatt 5 milliót, akkor a másodikkal is bukni fogsz (ugyanannyit).
Tehát nem arról van szó, hogy a villanyos anyagilag(!) összességében jobban megéri-e, mint az alap fapad benzines, mert gyanítom nem. Csak az zavar, hogy a számolásból mindig kimarad az eladásiár-különbözet. Mint ahogy egyébként a különbséget be is fektetheted, és akkor kamatozik, ami szintén a megtérülés ellen szól.
Akkor nekem is OK
(bár most ez a hsz. kontextus nélkül marad...)
-
Noukoum
veterán
-
forumpista
aktív tag
válasz
cousin333 #28 üzenetére
Szerintem ne térjünk el különböző felszereltség felé. Mai napig nem értem hogy van egy limitált hatótávú e-autó, aminek a fogyasztása elszáll a csába ha kimegy az autópályára, majd sz@rásig pakoljak olyan extrákkal amiknek akkor lenne értelme, ha valaki azzal ingázna Bp-München között naponta. Amire viszont nem képes, mert akkor 100 km-enként meg kell állni fél órára tölteni.
Miközben városi meg agglomerációs bejárásra gyakorlatilag az ülésfűtésen+klímán kívül semmi extra nem kellene. Kvázi az e-autók mesterséges vannak agyondrágítva olyan nem választható extrákkal, amikre semmi szükség bennük, míg (szerencsére) a hagyományosban ezek választhatóak.
Egy szó mint száz, nem érdemes azonos felszereltséget összehasonlítani, azt kell nézni hogy az adott célra mennyibe kerül az egyik autó és mennyi a másik, az egy sajnálatos dolog, hogy az e-autóknál nem lehet csökkenteni a teljesen felesleges és kihasználatlan extrák számát. -
#16820480
törölt tag
Mondjuk ha nem a fapados legolcsóbb benzinest nézed, hanem felszereltségben azonosat, akkor tovább szűkül azért az árkülönbözet, mondjuk 8-9m vs. 5-6m. De a töltőknél is ha mondjuk a legdrágább lehúzós villanytöltőket nézed, akkor nézhetnéd benzinből is a legdrágább autópálya melletti kutakat, ahol 500+ egy liter gondolom mostanában. Ugyanez a fogyasztásnál is, nem nagyon láttam még olyan autót, ami a megadott fogyasztásokat tudta, főleg nem városban vagy pályán, simán rá lehet számolni 20-30%-ot legalább, de ha sportosan vezetsz akkor 50-et is akár (elektromosnál ez kisebb különbség valamivel, mert a visszatöltés miatt nem vész el minden energia, amit gyorsításra használtál).
-
cousin333
addikt
Még egyszer: nem azt mondtam, hogy nem buksz többet a villanyoson (akár arányaiban is), hanem hogy nem az új áraik közötti különbözetet bukod el. Amúgy a villanyos kedvezményes listaára 10,9 millió, ha nincs állami támogatás.
A hivatkozott két kocsi felszereltsége, menetdinamikája, komfortja továbbra sem azonos. Active felszereltségnél már 5 vs 11 millió. A 130 LE-s Allure Pack (mert csak ilyen van benzinesből ezzel a motorral) az 8 millió, ugyanez villanyosban 12 millió: [link].
Egy 5-ös benzines BMW árából meg veszel 3-4 Dacia Sandero-t, akkor most melyik a jó deal?
-
cousin333
addikt
válasz
forumpista #24 üzenetére
"Továbbra is ugyanaz a probléma, a limitált hatótáv miatt ezek inkább futkorászós városi autók, a városokban pedig pont elég kevesen tudnak otthon (olcsón) tölteni."
Agglomerációból bejárósnak viszont tökéletes: a távolság már elég nagy, városban haladsz vele és otthon töltheted. A mai 2-400 km meg a benzineshez képest limitált, a legtöbb ember valós igényéhez képest meg legtöbbször elegendő.
"A töltők között pedig nagy versenyhelyzet nem lesz, mivel hasonlóan az üzemanyaghoz, az áramot is mindenki ugyanúgy 1-2 helyről tudja vásárolni."
Mondtam, hogy ingyen nyilván nem fogják adni, de azért lesz különbség aközött, hogy 100 km-en belül a tiéd az egyetlen villámtöltő, vagy van még több is, adott esetben az utca túloldalán. És sokszor otthon is lehet tölteni, tankolni viszont nem.
"Ez lényegtelen, a vételi és eladási ár közti különbséget buktad."
Egy másik hozzászólásomban írtam, hogy ez valóban így van, így sem buksz annyit, mint a benzines és a villanyos új vételárai közötti különbség, amit sokak szerint a villanynak "be kell hoznia".
"Mert az e-autók akksija épp a fejlődési pálya elején van, most rohadt drágán vehetsz egy limitált e-autót"
Ebben van igazság (lásd #25), de az olló kezd záródni (50 kWh már sokaknak elegendő lehet), és a számítás szempontjából lényegtelen, amíg adott korú villanyos abszolút értékben drágábban eladható, mint a belsőégésű társa.
-
cousin333
addikt
válasz
Tigerclaw #21 üzenetére
Ez valóban így van. Ugyanakkor a belsőégésűek sem lesznek olcsóbbak (Euro akárhány), valószínűleg idővel korlátozni is fogják őket (pl. kitiltják a belvárosból).
Az értékvesztés részben a vételár miatt van: egy >10 milliós benzines sem értékálló befektetés. Ami az akkukat illeti: ezzel kapcsolatban egyelőre kevés a tapasztalat, de tény, hogy az idős villanyautók akkuja eredetileg is kis kapacitású volt (tipikusan 22 kWh), ami miatt már újkorukban is korlátozottan voltak használhatók (általában 2. vagy 3. autónak).
Az is látszik viszont, hogy az akku degradáció a legtöbb esetben nem olyan vészes, mint azt sokan állították, és a kapacitáscsökkenés sem abrupt, hanem fokozatos: akinek elég a 6-70%-os akksi, az nyugodtan megveheti, nem fog másnapra 10%-ra esni. Egy ilyen 208-nál már eleve 50 kWh a kiindulási alap, aminek a 60%-a is több, mint a régiek eredetije. Mindemellett jobb az akkutechnológia, azonos futásteljesítménynél kevesebb a töltési ciklusok száma és többet/kényelmesebben lehet az optimális tartományban használni (20-80%, vagy akár 40-60%). Általában véve is sokaknak elég lesz a hatótáv - ami nettó 18kWh-nál még nem mondható el - így az újabb, nagyobb akksis villanyautók megjelenése sem nyomja le annyira az értéküket.
-
forumpista
aktív tag
válasz
cousin333 #18 üzenetére
Továbbra is ugyanaz a probléma, a limitált hatótáv miatt ezek inkább futkorászós városi autók, a városokban pedig pont elég kevesen tudnak otthon (olcsón) tölteni. A töltők között pedig nagy versenyhelyzet nem lesz, mivel hasonlóan az üzemanyaghoz, az áramot is mindenki ugyanúgy 1-2 helyről tudja vásárolni.
"ez a kocsi 4 év múlva is legalább annyit ér, mint a benzines újonnan"
Ez lényegtelen, a vételi és eladási ár közti különbséget buktad. Valójában szerintem per pillanat a benzines autó értékállóbb mint az e-autó. Hogy miért?
Mert az e-autók akksija épp a fejlődési pálya elején van, most rohadt drágán vehetsz egy limitált e-autót, míg 4 év múlva kevesebbért fogsz kapni nagyobb hatótávot/gyorsabb töltést stb stb, tehát egy igen erős árgyengítő nyomással fognak szembenézni a használt e-autók.Ezzel szemben a benzines most van a csúcson, nincs már több fejlesztési lehetőség, ott 4 év múlva is ugyanezt kapod, ellenben az euró normák tovább drágítják.
Ergó egy 4 év múlva vásárolt benzines pont ugyanazt fogja tudni mint a ma vásárolt, csak sokkal többért, még az simán előfordulhat hogy többért tudod eladni a használt benzinesed mint amennyiért vetted újonnan (ez a trend már ma is kezd látszani). -
-
cousin333
addikt
Veszel egy villanyost 11-ért, egy benzinest 4-ért: különbség 7 millió. 5 év múlva eladod a villanyost 4-ért, a benzinest 2-ért. A villanyon buktál 7-et, a benzinesen 2-t. A különbség 5 millió. Tehát kisebb, mint a vételár-különbség.
A fentiek sarkított számok, mert a villanyost is megkaphatod olcsóbban (pl. állami támogatással), és szerintem eladáskor többet fog érni, de a lényeg benne van.
Az árazáson túl meg vegyük észre, hogy a 4,3 milliós Peugeot 75 lóerő, a villanyos meg majdnem duplája, érzésre még több is. Gyanítom a felszereltségük sem egyezik. Nyilván ha 6 milliód van egy autóra, akkor nincs kérdés, vagy nem újat kell venni.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
cousin333 #18 üzenetére
Jelenleg ugy tunik, hogy evrol evre egyre kevesebb elonye lesz elektromos autot venni. Tobb orszagban felmerult mar, meg Norvegiaban is, hogy tul nagy kedvezmenyeket adtak. Nalunk is felmerult mar hogy az artamogatas nem jo helyre megy, mert a gazdagabbakat tamogatjak ezzel a modszerrel. A kereskedelmi toltes ara is no, foleg hogy lathatoan nagyon keves tolto van meg telepitve. Emiatt es az akku para miatt nem fognak tomegek tolongani a hasznalt elektromos autokert, foleg a garancia ido lejarta utan nem.
Ertekvesztesben az elektromos meg sokaig elen fog jarni.
-
<Lacy85>
addikt
válasz
cousin333 #18 üzenetére
"Ami az árkülönbözetet illeti, egy dolog ki szokott maradni a számításból: ez a kocsi 4 év múlva is legalább annyit ér, mint a benzines újonnan."
Ezt mondjuk nem értem. Oké, mondjuk 4 év múlva annyit fog érni, mint most egy sima 208.
Eladod 4-ért, 6-8 milláért veszel másikat.
Az 5-6 éves 208-ak ~2 milla körül mennek. Új ára 4,3.
Szerintem kb. ugyanott vagy.Pl. a Nissan Leaf újan mindenféle kedvezménnyel is 7,5 milla.
Az 5-6-7 éves modellek kerülnek 3,5-4 millába.
Pár év alatt ugyanúgy a ~felét éri ez is, mint a benzines / dízel.
Csak ezekben ráadásul már a hatótáv is jelentősen lecsökkent, mert épp nemrég volt róla videó, hogy most kezdenek kipotyogni a régebbi Leaf-ek akksijai ilyen ~70% körüli kapacitás mellett. -
<Lacy85>
addikt
válasz
GreenGoblin #17 üzenetére
Tudom, láttam kb. az összes videóját, mert engem is erősen érdekel a téma.
-
cousin333
addikt
válasz
Tigerclaw #11 üzenetére
Nem csak neked
Az árazás elég vegyes: általában a gyorstöltők kWh, a villámtöltők meg perc alapúak (hogy minél gyorsabban eltakarodj róluk), de ennek a fordítottjára is van példa, vagy akár vegyes árazásra (pl. E-On), ami egyszerre perc és kWh alapú. Kicsit ez még amolyan Vadnyugat. Ha jobban elterjednek, akkor kialakul némi árverseny, persze ingyen már sose lesz.
Mindemellett még léteznek ingyenes töltők is, vagy parkolóhelyhez kötöttek (parkolóházban fizetsz a parkolásért, cserébe ingyen tölthetsz). Tény, hogy jelentősen drágult a töltés (arányt nem írok, mert korábban ingyen volt...): mondjuk egy e-mobi AC-n tipikusan 100 Ft/kWh, ami 20 kWh-os (kicsit talán pesszimista) fogyasztással számolva 2000 Ft, azaz 20 Ft/km. Ez durván 5 literes fogyasztásnak felelne meg. Azaz nem jó, de nem is tragikus.
Ráadásul aki a nyilvános töltők árazásán fennakad az általában benzines logikával gondolkodik: kevés az üzemanyag -> benzinkút. Egy villanyautót otthon is lehet tölteni, akár egy mezei konnektorból is (persze érdemesebb kiépíteni valami alap Type 2 töltőt), az meg mondjuk 7-800 Ft / 100km. A nyilvános töltőre nincs is nagyon szükséged, amíg a napi futásod 200-250 km alatt van. Ez pedig a legtöbb embernek az idő túlnyomó részét jelenti.
Ami az árkülönbözetet illeti, egy dolog ki szokott maradni a számításból: ez a kocsi 4 év múlva is legalább annyit ér, mint a benzines újonnan. Ha új autót veszel (ami nem a befektetés kategória), akkor valószínű, hogy idővel el is adod, így nem a vételárral, hanem az amortizációval kell számolni. Persze így is problémás lehet a matek, de azért mégsem ugyanaz.
-
csakaloki2
csendes tag
Villamosmernokkent nem lehet mondani, hogy ne szeretnem az elektromos megoldasokat, de az egesz autoipar egy zsakutcaban halad egyre beljebb, csak nem vettek eszre a tablat az utca elejen. Nem akarom elvitatni, hogy annak aki agglomeraciobol jar be minden nap bp belvarosaba (foleg ha egyszer ki is tiltanak onnan minden nem elektromos jarmuvet), es otthon napelemrol tudja tolteni az autot, annak az EV a tokeletes megoldas, minden szempontbol. De mekkora szelete ez az autofelhasznaloknak? Egesz biztos nem akkora, hogy itt nem gyozik mar lekorozni egymast az autogyartok a kamuevszamaikkal, hogy mikortol fognak mar csak EV-t gyartani.
Kozben a toltes mar kb most dragabb mint az uzemanyag, es meg hol vagyunk attol h az allam rarakjon 100-200% jarulekot meg adot (senki ne ringassa magat abrandokba, abban a pillanatban, hogy erezhetoen megcsappannak az uzemanyageladasok, ez is el fog jonni). Ja es akkor meg se emlitettem, hogy a kb 5 millios felarbol a sima 208hoz kepest also hangon 10 evig ingyen van a benzin (evi 20e km-rel szamolva!, 10ezerrel mar 20 evig!)
Megvan az EV helye a piacon, de mai formajaban biztosan nem ugy, hogy teljesen levaltja a belsoegesut..
Egyebkent Tetszik a kis Peugeot, elfogadnam otthonra 2. autonak. -
Tigerclaw
nagyúr
válasz
Tomy Yayo #12 üzenetére
Nem gondoltam, hogy ekkora felara van a kereskedelmi toltesnek. Igy piaci alapon tenyleg csak olyan kicsi elektromos szemelyautokat van ertelme venni, amiket nagy mertekben otthon tudnak tolteni es meg gyorstolto kiepiteset se terveznek.
Raadasul ezek az arak meg nohetnek is komolyan, foleg ha hirtelen joval tobb auto jut egy-egy toltofejre.
-
Amíg az árakat nézve egy e egyenlet így néz ki, addig mérsékelt sikere lesz ennek az e-nek (is)
1 db e208 = 2 db 208
1 db e208 = 1 db 5008
Aztán a kompromisszumokat még nem is boncolgattuk. -
<Lacy85>
addikt
válasz
Tigerclaw #11 üzenetére
Cikkben is 100Ft/perc van és valóban perc alapú nagyon sok helyen.
Tudom, hogy nem egyenletes a töltés erőssége. Most direkt a legoptimálisabb esetet számoltam, ami kb. kizárt a valóságban. kWh-t a villámtöltőknél számolnak, ha jól tudom.
Csak hát ott meg már van olyan szolgáltató, ahol 280Ft/kWh a díj.
Ott kb. 12-13 ezerből töltenéd fel ezt az autót...
Az ingyen töltés, olcsó töltés jó volt a beetető időszakban. Aztán ahogy terjednek ezek az autók, úgy drágul a töltésük is.Akkor éri meg nagyon, ha otthon tudod tölteni. Ha van napelemed is, akkor meg egyenesen királyság az e-autó.
Csak hát ezzel nem megy sokra a rengeteg városban lakó ember... -
Tomy Yayo
senior tag
válasz
Tigerclaw #11 üzenetére
Olvasd el még egyszer a cikket, amiben külön említik a perc alapon számlázó e-Mobi töltők igazságtalanságát. Persze használj mást, de ha csak az van, mikor elfogy a hatótáv...
Elolvasva a cikket, egy kérdésem van: hogy a fenébe kaphatott ez év autója címet meg miért viszik ennyien?
-
Tigerclaw
nagyúr
Nem ismerem a toltesi arakat, de biztos nem percre van megadva az ar, hanem KWh-ban, mar csak azert is, mert minden auto mashogy tolt, raadasul meg toltes kozben is valtozik a toltes feszultsege, arama.
Valami nem kerek a szamolasban.
A masik oldala meg az, hogy termeszetesen a legtobb toltes otthon zajlik joval olcsobban, hacsak nem taxizol, de lehet hogy meg a taxisok is megoldjak valahogy olcsobban.
Szoval joval nagyobb a kulonbseg km-re vetitve, de az ketsegtelen hogy nagyon sokat kell menni elektromossal, hogy visszahozza a tobb millios arkulonbozetet. Kicsit olyan mint a napelemek. Azoknak is nagyon hosszu a megterulese, hacsak nem kapsz hozza komoly allami tamogatast.
-
<Lacy85>
addikt
"Egyébként ilyen üzemanyagárak mellett nagyon sokat"
Ja. Rengeteget. 100Ft/perc áron meg főleg. 40kW töltési sebesség, nettó 45kWh akksi. Legyen durván 1 óra a töltés, ami ~6000Ft. Ezzel ilyen időben elmész ~250km-t.
Üzemanyagban ez ~13-14 liter.
Egy ehhez hasonló kisebb autó fogyasztása simán megáll 5 liter körül nyugisabb tempó mellett. Ami így ~260km-re jön ki.
Marha sokat spóroltál, nem?
Az meg már csak hab a tortán, hogy a nem elektromos Peugeot 208 alapára 4,3 milla.
Ez mennyi is? -
Noukoum
veterán
Az összes új autó úri huncutság ezen az elven. Sőt maga az autó is az.
Egyébként ilyen üzemanyagárak mellett nagyon sokat, de ugye előbb le kell dolgoznia a belsőégésűhöz képest a felárat. Már ha csak a matek a lényeg, nem a levegő és a környezet. (A vírushelyzet a mateknak sem tesz jót)
-
GreenGoblin
őstag
válasz
elfelejtette #7 üzenetére
Azért az vicces, hogy a cikk utolsó oldalán gyakorlatilag leír az író valamit majd meghazudtolja saját magát.
Az elején még azt írja milyen drága a töltés meg maga az autó aztán:bár az üzemanyagon és adókon, egyéb költségeken sok pénzt spórolhat gazdájának
-
elfelejtette
veterán
Érdekes teszt, ha lehetséges kérlek a töltési adatoknál jó lenne nem csak a kW-okat kiírni, hanem a hozzá tartozó töltési időket is, és ha már a drágulást szóba hoztátok, akkor a töltések árát is, hogy a hozzám hasonló laikusok is megértsenek valamit belőle...
-
Tigerclaw
nagyúr
Tetszik, hogy egy szolid kozeputnal maradtak a teljesitmeny, gyorsulas, vegsebesseg, akku kapacitas es suly teren. Talan szolidabb mint megszokott, de akiknek az auto inkabb kozlekedesi eszkoz, azoknak ez eleg lesz. Szerencsere nem vittek le a fapad szintre ezeket a parametereket.
Az viszont latszik, hogy az elektromos autokba az extra suly miatt joval komolyabb futomu kell, ami itt nincs meg teljes mertekben.
Zavaro hogy a megteheto ut nem csak a vezetesi stilustol, de az utazosebessegtol is erosen valtozik. Az nem idealis, hogy mar 130-nal is buntet az auto, mert ha tobben vesznek le az autopalya tempobol, az rengeteg felesleges elozest general majd, ami tobb potencialis balesetet jelent.
Fura hogy mig a benzines es gazolajos autok eseten - jo okkal - kereszteshaborut hirdettek a specifikaciokban megadott parameterek tartasaert, mint a kibocsajtas, vagy a fogyasztas, lathatoan az elektromos autok eseten nem zavarja az EU-t, hogy sok gyarto eleg komolyan hamis hatotavot es fogyasztasi adatokat ad meg, nem csak a prospektusokban, de az auto informacios rendszereben is. Persze tisztelet a kivetelnek. Vannak akik nem kamuznak. Vajon ez az engedekenyseg csak az e-autok bevezetesenek elosegitesere van, vagy egyszeruen meg nem erkezett be eleg panasz az EU fogyasztovedelemhez, hogy reakciot valtson ki. Ugyanolyan komolyan szabalyozott pados es valos forgalmas fogyasztas meres kellene, mint a belsoegesu motoros autoknal.
-
Jól néz ki ezt aláírom. De ez továbbra is úri huncutság. Ennyi pénzért... Ráadásul bennem már az is kérdés, hogy a jelenlegi töltési árak mellett mennyit lehet spórolni az üzemanyagon?
-
Igen el találták a stílusomat. Nem változtatnék rajta semmit. Csak az árán.
-
<Lacy85>
addikt
válasz
GreenGoblin #1 üzenetére
De ez legalább kívülről még néz ki valahogy.
Épp azt nézegettem, hogy elektromos autóknál nagyon siralmas a kínálat.
Vehetsz kis hatótávos távirányítós autókat (mármint ami a kinézetet illeti), vagy SUV / Crossover-t.
Nincs egy értelmes sedan.
Ja de. Fapados Model 3, aminek az árából full extrás Alpha Giulia Veloce TI, vagy 3-as BMW kapható teljes M-es feszereltséggel.
Vagy a gyártók azt hiszik, hogy a belsőégésűvel együtt a stílust is el akarják hagyni az emberek? -
GreenGoblin
őstag
Kicsi hatótáv, nagy fogyasztás, magas ár, kopogós/zongoralakk műanyagok...kell ennél több?!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ma Stílusos és feltűnő jelenség a forgalomban, hangulatos belterében pedig nagy öröm létezni a mindennapokban, ám az infotainment rendszerrel és a fogyasztással nem teljesen voltunk elégedettek.
- RTX 2060 6GB DDR6/ garancia/ ingyen foxpost
- DELL PowerEdge R620 10xSFF 128GB ECC RAM
- XPS 15 9530 15.6" FHD+ IPS i9-13900H RTX 4070 32GB 1TB NVMe ujjolv IR kam gar
- 27% számla! Ryzen 7700X / RTX 4070 Ti Super / 32GB DDR5 / 1TB NVMe / 800w GOLD! BeszámítOK
- Jó áras PC! , i7 10700 , 1080 8GB , 16GB DDR4 , 512 GB NVME , 500GB HDD
- DELL PowerEdge R730xd 12LFF+2SFF rack szerver - 2xE5-2680v3,64GB RAM,4x1GbE,H730 RAID v ZFS
- Telefon felváráslás!! Xiaomi 13T, Xiaomi 13T Pro, Xiaomi 14T, Xiaomi 14T Pro
- Telefon felváráslás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U758 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 15,6" FHD I W11 I Garancia!
- LG 65C4 - 65" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - 1000 Nits
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest