- Mobil flották
- Érkezőben a Poco M6 4G
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Fotók, videók mobillal
- Yettel topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
Hirdetés
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Füleske
addikt
válasz GreenGoblin #55 üzenetére
"Tehát az emberek vagy happy-k a kis 208-ukkal és nem akarják eladni vagy nem veszik."
Utóbbi. Tavaly eladtak itthon egész évben 35 - öt. Összehasonlításnak a tavalyi top 3 e-autóból (e-Niro, Zoe, Leaf) pedig 374, 370 és 358 darabot.
-
Füleske
addikt
"Zavaro hogy a megteheto ut nem csak a vezetesi stilustol, de az utazosebessegtol is erosen valtozik."
Meg még pár dologtól. Kell-e klímázni/fűteni ? Milyenek az útviszonyok ? (szél, eső, emelkedő/lejtő stb. )
"sok gyarto eleg komolyan hamis hatotavot es fogyasztasi adatokat ad meg"
Mire gondolsz ? WLTP van megadva, az minden gyártónál ugyanúgy van mérve, és ha nem kb. 80 - al sík aszfalton klíma nélkül 20 fokban szép időben nézed akkor ugyanúgy hamis érték az összes gyártónál. Télen minden megerőltetés nélkül városi kis távokra némi fűtéssel tudok WLTP/2 valós értéket is produkálni. Aminek a háromnegyede a reálisan megtehető táv, mert nem 0 - ra merítünk és nem 100 - ra töltünk, maximum csak vész esetén.
Igen, az autók info rendszerében vannak eltérések az egyes gyártók között, de ugyanez a belső égésűekre is igaz. Arra van szabvány hogy hány liternél jelezzen ha tankolnod kell ? És hány liternél írjon -- km - t ? Valamint a benzines autóm anno mindig 450 körüli km - t írt ki ha tele tankoltam, viszont 350 - nél sosem ment többet el. -
Füleske
addikt
A cikkben a támogatás hibásan és félrevezetően van megfogalmazva. Jelenleg NINCS támogatás, a tavalyi okiratok LEJÁRTAK. (ha valaki kapott és még nem vette igénybe már nem tudja igénybe venni) Idei támogatás még nincs. Az nem igaz hogy a támogatást kevesen kaphatják meg. Aki tavaly pályázott MINDENKI megkapta. (ha megfelelsz az alap feltételeknek, pl. nincs köztartozásod) Viszont tavaly csak másfél nap volt a pályázati időtartam, így aki szeretne támogatást az figyelje majd az idei kiírást.
-
Füleske
addikt
Másik dolog a cikkben :
"DC villámtöltőn akár 100 kW-os töltés is lehetséges, ezek azonban itthon is fénysebességgel drágulnak, sajnos volt szerencsénk tapasztalni, hogy az eleve nem túl gazdaságos és korrekt, percalapú elszámolású, 50 kW-os e-Mobi töltők teljesítményét több helyen 40 kW-ra korlátozták, ami a gyakorlatban még ennél is kevesebb"
Egyrészt 100 kW - tal csak akkor tölthető ha kb. 20 % alatt van a megfelelő hőmérsékletű akku. 50 % - nál ez már csak max. 50 kW, 70 % - nál 25 kW. Szóval lehet hogy nem is a töltő volt korlátozva hanem mondjuk 50 % - on próbált tölteni télen ? Másik lehetőség hogy bizonyos autókat bizonyos töltők jobban "szeretnek" másokat meg kevésbé.[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
válasz Tigerclaw #86 üzenetére
"Ahogy neztem az e-auto teszteket, vannak gyartok akik tenyleg hozzak a beigert fogyasztast "
Minden villanyautó képes hozni a beígért WLTP adatokat, a körülmények a lényegesek. Bármelyik autót ki tudom hozni brutálisan kamu fogyasztásra és úgy is hogy hozza az értékeket. Attól függ melyik gyártó mennyit fizet. Komolyabbra fordítva attól függ ki teszteli, hogyan és mikor. Teljesen más eredmények is kijöhetnek.
A benzines autóm ha nagyon tojásokon lépkedtem tavasszal akkor fogyasztott 8 litert, ha nyomtam neki télen akkor meg 10 - et. Egy villanyosnál többszörös különbségekkel számolhatunk. -
Füleske
addikt
válasz GreenGoblin #90 üzenetére
Egyrészt amit írtam a cikkre írtam kritikaként, másrészt meg a "normál ember" - től azért szerintem elvárható lenne hogy ne csak a reklámokra támaszkodjon tudásanyagként, ha már szeretne sok millióért venni valamit. Nem ?
-
Füleske
addikt
Csikós Zsolt (egyik magyar Év Autója zsűritag) mondta valahol hogy a szavazáshoz SEMMILYEN támpontot nem adnak meg, hogy mi alapján kell(ene) pontozniuk. Így mondjuk nem meglepő hogy pl. a spanyolok a Formentort hozták ki idén toronymagasan. Mert mondjuk nekik a hazai jobban tetszik. Vicc az egész.
-
Füleske
addikt
válasz <Lacy85> #114 üzenetére
A Toyota most is árul teljesen elektromos C-HR - t, Kínában. Az elektromos RAV4 meg 2012 - es. Igaz az kis szériás volt.
Úgy hírlik még áprilisban bemutatják azt az elektromos padlólemezt amire épülni fognak az itt is árulandó villanyautóik.
Haszongépjárműveiknél meg PSA technikát fognak használni csak a jelvény lesz Toyota. -
Füleske
addikt
válasz Tigerclaw #144 üzenetére
A Fiat - nak EU kvótát ad el, a VW - nek meg kreditet Kínában. Amúgy mindegyik gyártó adja-veszi ezeket, akinek épp sok van vagy kell neki. A rendszer az elektromos autók gyártását segíti elő.
Lacy85 : "A Tesla kvóta nélkül is csak elektromos autót gyártana" Valahogy előnyhöz kell juttatni aki ilyet gyárt. Van jobb ötleted ?[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
válasz <Lacy85> #159 üzenetére
"És ezt a sor végén Te fogod kifizetni, mert max. drágulnak az autók."
Épp ez az egyik cél szerintem, a kevesebb (belső égésű) autó és a kisebb árkülönbség, hogy arányaiban többen vegyenek elektromost.
"Egy épeszű menetrend kellett volna, amit tartani is lehet."
Kérdés hogy ez mi lenne ? A gyártóknak nem céljuk a meglevő gyártósorokat kidobni. Egy gyártósornak 20 év semmi, folyamatos felújításokkal meg elketyegnek a gépek "bármeddig". -
Füleske
addikt
válasz GreenGoblin #181 üzenetére
Már megválaszolták helyettem, csak annyit tennék hozzá hogy ezen benzin-dízel gyártónak évről-évre több és több pénzt kell így kidobni az ablakon, amit előbb-utóbb kénytelen ráterhelni a vásárlóira. Ez versenyhátrányba hozza = csökkenő eladások. A kvótát eladó viszont a bevételből fejleszthet és/vagy gyártósort építhet.