Hirdetés

Hozzászólok Aktív témák

  • cousin333

    addikt

    válasz Tigerclaw #11 üzenetére

    Nem csak neked

    Az árazás elég vegyes: általában a gyorstöltők kWh, a villámtöltők meg perc alapúak (hogy minél gyorsabban eltakarodj róluk), de ennek a fordítottjára is van példa, vagy akár vegyes árazásra (pl. E-On), ami egyszerre perc és kWh alapú. Kicsit ez még amolyan Vadnyugat. Ha jobban elterjednek, akkor kialakul némi árverseny, persze ingyen már sose lesz.

    Mindemellett még léteznek ingyenes töltők is, vagy parkolóhelyhez kötöttek (parkolóházban fizetsz a parkolásért, cserébe ingyen tölthetsz). Tény, hogy jelentősen drágult a töltés (arányt nem írok, mert korábban ingyen volt...): mondjuk egy e-mobi AC-n tipikusan 100 Ft/kWh, ami 20 kWh-os (kicsit talán pesszimista) fogyasztással számolva 2000 Ft, azaz 20 Ft/km. Ez durván 5 literes fogyasztásnak felelne meg. Azaz nem jó, de nem is tragikus.

    Ráadásul aki a nyilvános töltők árazásán fennakad az általában benzines logikával gondolkodik: kevés az üzemanyag -> benzinkút. Egy villanyautót otthon is lehet tölteni, akár egy mezei konnektorból is (persze érdemesebb kiépíteni valami alap Type 2 töltőt), az meg mondjuk 7-800 Ft / 100km. A nyilvános töltőre nincs is nagyon szükséged, amíg a napi futásod 200-250 km alatt van. Ez pedig a legtöbb embernek az idő túlnyomó részét jelenti.

    Ami az árkülönbözetet illeti, egy dolog ki szokott maradni a számításból: ez a kocsi 4 év múlva is legalább annyit ér, mint a benzines újonnan. Ha új autót veszel (ami nem a befektetés kategória), akkor valószínű, hogy idővel el is adod, így nem a vételárral, hanem az amortizációval kell számolni. Persze így is problémás lehet a matek, de azért mégsem ugyanaz.

    [ Szerkesztve ]

    "We spared no expense"

Hozzászólok Aktív témák

Hirdetés