- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Realme GT 2 Pro - papírforma
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Samsung Galaxy A70 - áram, erősség
- Samsung Galaxy S9 és S9+ duplateszt
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Yettel topik
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
Antec kirakatház Lian Li zöngével és egy csavarral
ph A hét légkavaróval árusított, félkörpanorámás megoldás kompatibilis a "lopakodó" ASUS/MSI alaplapokkal is.
-
Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
ma Érdekes egyveleg a középső Edge 50: a jó tulajdonságai közé becsúszott pár rossz, de vannak szerethető, egyedi megoldásai is.
-
Már azelőtt szoftvert írnak a chipekhez, hogy elindulna a gyártás
it A Cadence szuperszámítógépe a chipek tervezését és a hozzájuk kapcsolódó szoftverek megírását igyekszik felgyorsítani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tigerclaw
nagyúr
Tetszik, hogy egy szolid kozeputnal maradtak a teljesitmeny, gyorsulas, vegsebesseg, akku kapacitas es suly teren. Talan szolidabb mint megszokott, de akiknek az auto inkabb kozlekedesi eszkoz, azoknak ez eleg lesz. Szerencsere nem vittek le a fapad szintre ezeket a parametereket.
Az viszont latszik, hogy az elektromos autokba az extra suly miatt joval komolyabb futomu kell, ami itt nincs meg teljes mertekben.
Zavaro hogy a megteheto ut nem csak a vezetesi stilustol, de az utazosebessegtol is erosen valtozik. Az nem idealis, hogy mar 130-nal is buntet az auto, mert ha tobben vesznek le az autopalya tempobol, az rengeteg felesleges elozest general majd, ami tobb potencialis balesetet jelent.
Fura hogy mig a benzines es gazolajos autok eseten - jo okkal - kereszteshaborut hirdettek a specifikaciokban megadott parameterek tartasaert, mint a kibocsajtas, vagy a fogyasztas, lathatoan az elektromos autok eseten nem zavarja az EU-t, hogy sok gyarto eleg komolyan hamis hatotavot es fogyasztasi adatokat ad meg, nem csak a prospektusokban, de az auto informacios rendszereben is. Persze tisztelet a kivetelnek. Vannak akik nem kamuznak. Vajon ez az engedekenyseg csak az e-autok bevezetesenek elosegitesere van, vagy egyszeruen meg nem erkezett be eleg panasz az EU fogyasztovedelemhez, hogy reakciot valtson ki. Ugyanolyan komolyan szabalyozott pados es valos forgalmas fogyasztas meres kellene, mint a belsoegesu motoros autoknal.
[ Szerkesztve ]
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Nem ismerem a toltesi arakat, de biztos nem percre van megadva az ar, hanem KWh-ban, mar csak azert is, mert minden auto mashogy tolt, raadasul meg toltes kozben is valtozik a toltes feszultsege, arama.
Valami nem kerek a szamolasban.
A masik oldala meg az, hogy termeszetesen a legtobb toltes otthon zajlik joval olcsobban, hacsak nem taxizol, de lehet hogy meg a taxisok is megoldjak valahogy olcsobban.
Szoval joval nagyobb a kulonbseg km-re vetitve, de az ketsegtelen hogy nagyon sokat kell menni elektromossal, hogy visszahozza a tobb millios arkulonbozetet. Kicsit olyan mint a napelemek. Azoknak is nagyon hosszu a megterulese, hacsak nem kapsz hozza komoly allami tamogatast.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Tomy Yayo #12 üzenetére
Nem gondoltam, hogy ekkora felara van a kereskedelmi toltesnek. Igy piaci alapon tenyleg csak olyan kicsi elektromos szemelyautokat van ertelme venni, amiket nagy mertekben otthon tudnak tolteni es meg gyorstolto kiepiteset se terveznek.
Raadasul ezek az arak meg nohetnek is komolyan, foleg ha hirtelen joval tobb auto jut egy-egy toltofejre.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz cousin333 #18 üzenetére
Jelenleg ugy tunik, hogy evrol evre egyre kevesebb elonye lesz elektromos autot venni. Tobb orszagban felmerult mar, meg Norvegiaban is, hogy tul nagy kedvezmenyeket adtak. Nalunk is felmerult mar hogy az artamogatas nem jo helyre megy, mert a gazdagabbakat tamogatjak ezzel a modszerrel. A kereskedelmi toltes ara is no, foleg hogy lathatoan nagyon keves tolto van meg telepitve. Emiatt es az akku para miatt nem fognak tomegek tolongani a hasznalt elektromos autokert, foleg a garancia ido lejarta utan nem.
Ertekvesztesben az elektromos meg sokaig elen fog jarni.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz cousin333 #25 üzenetére
Igen, jelenleg mestersegesen kozeliti az EU egymashoz a hagyomanyos es elektromos autok arat, de ennek tavaly meg is volt az ara, az uj auto eladasok nagymerteku csokkenesevel. Ha bevezetik az Euro 7-et, ez tovabb folytatodik es talan 6 millio alatt nem lehet majd venni uj hagyomanyos vagy hibrid motoros autot az EU-ban.
Elkepzelheto hogy szinte ugyanannyiba kerulnek majd a hibrid motorosak mint a tamogatott aru teljesen elektromos verziok, de azt a piac tekintelyes resze nem tudja megfizetni. A fejlodo orszagokban ujra a hasznalt auto fel fordulnak majd az emberek, de mivel azoknak az ara is felmegy, sokan vagy 20 eves "roncsokkal" jarnak majd vagy feladjak az autozast.
Valoszinuleg tonkre megy meg par autogyar, mint a Fiat vagy a Suzuki, vagy az EU-n kivuli piacra gyartanak majd. Lehet hogy a VW csoport is osszemegy, mert pazarlas lesz kulon fejleszteni a Skodat es a Seatot. Maximum ugyanazt a modellt mas neven adjak majd el a kulonbozo orszagokban, de nev es logo kivetelevel minden egyforma lesz.
Persze lehet hogy az Euro 7-et nem vezetik be meg sokaig.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
NEDC majd WLTP adatok voltak a hagyomanyos autoknal is, de mivel azok is kamuk voltak sokszor, ezert kerult be az Euro 6-tol a futopados meresek melle hogy valos forgalomban is kell merni es a ketto kozotti kulonbseg nem lehet nagyobb egy bizonyos szazaleknal. Ahogy neztem az e-auto teszteket, vannak gyartok akik tenyleg hozzak a beigert fogyasztast es hatotavot, masok meg ugyanugy kamuznak mint a hagyomanyos autoknal. Ezek szerint itt nem olyan szigoru meg az EU.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Az elektromos auto jelenleg nem - es meg jo ideig nem is lesz - idealis mindenkinek, kulonbozo okokbol.
Ezert viszont nincs ertelme az EU-nak hajcsar modjara kenyszeriteni az autogyarakat, hogy hagyjanak fel a hagyomanyos hajtasu autok gyartasaval. Ha valamit eroltetni akarnak, inkabb a hibridekre koncentraljanak. Azok sokkal kompromisszummentesebbek a tobbsegnek. Rovid tavra azokkal is szepen lehet jarni tisztan elektromosan, azok is nagyban csokkentik a kibocsajtast, fogyasztast, de kozben nem igenyelnek annyi akkut, meg gyorstoltot es meg olcsobbak is.
Aki akar es meg tudja fizetni, vegyen tisztan elektromosat, a tobbieknek meg hagyjak meg a hibrideket.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
A 208-as nem eleve nem csak elektromosnak keszult.
Sokan reklamaljak az elektromos autoknal a kinezetet, mert hozzaszoknak a durvan kinezo autokhoz, hutoracsokhoz, konnyufem felnikhez, vagy specialis disztarcsakhoz.
Amig benzinesnel siman bealldoztak nemi legellenallast a menobb kinezetert es persze komolyabb szerepe van a hutoracsnak is, addig az elektromosoknal ki kell sajtolniuk mindent az alakbol, ezert zart az orra, ami meg egy Tesla 3-nal is kicsit furan nez ki, vagy zartak a felnik, disztarcsak. Mondhatni nem lehet egyszerre kis fogyasztasu az e-auto es meg az utolso divat szerinti meresz ufos/sportos valami.
A 208-nal bealdoztak nemi fogyasztast a megszokott jobb kinezetert, ezert ott a nagy, szinte szogletes meroleges orr, nagy meretu hutomaszkkal.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
"Mint ahogy a fikázók sem akarnak villanyautót, csak utálkozni kell mert ennyire képesek. "
A "fikazok" nagy tobbsege is venne elektromos autot, de nekik valamilyen szempontbol nem felel meg. Vagy tul draga, vagy kicsi a tenyleges hatotav, vagy ... egyentol fuggo folytatas.
Az semmit se javit a magas aron, hogy tavaly felmentek a hagyomanyos autok arai, mert semmivel sem lett kedvezobb az e-auto magas ara, csak igy sokaknak nem csak az uj elektromos auto, de mar az uj benzines auto sem johet szoba.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz <Lacy85> #184 üzenetére
Azzal egyet ertek, hogy a tisztan belso egesu motoros szemelyautoknak mennie kell mondjuk 10 even belul, de mikozben a jelenlegi elektromos auto eladasokat is csak komoly artamogatassal tudtak elmozditani a 0.X%-rol, ne kezdjenek mar arrol almodozni, hogy majd 15 ev mulva mar csak elektromos autokat lehessen forgalmazni.
Erdekes latni, hogy mikor sokan a magas art nevezik meg buktatonak, a masik oldal rogton elkezd szamolgatni, hogy nem olyan nagy a kulonbseg, de kozben ragaszkodnak a "nekik jaro" 1-2 millios artamogatashoz. Ha te panaszkodsz az ar miatt, akkor proli vagy, de kozben o pont ugyanazt csinalja.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Vagy nem: [link]
Ameddig eleg komoly artamogtas van, valoszinuleg nem varhato a listaarak csokkenese. Ez mar csak azon is latszik, hogy miutan elfogyott a tamogatasra szant keret, elokerultek a gyartoi akciok, tehat tudnak eleve olcsobban adni, csak nem akarjak.Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz <Lacy85> #196 üzenetére
Minden kimutatas szerint komolyan esik az autokba szerelt akkuk fajlagos ara es pl. a Tesla is fontolgatja, hogy a long range modellek kivetelevel kisebb aramsurusegu kobaltmentes akkukra fog atallni. Az mas kerdes, hogy ha nagysagrendekkel nagyobb igeny lesz a nyersanyagokra, akkor mit mutatnak majd az arak.
Viszont kozben hiaba esik az ara, ha az autogyartok benyelik extra profitnak, illeve az artamogatas egyenesen a listaarak csokkenese ellen dolgozik. Ezert kellene vagy kivezetni a tamogatast, vagy meghagyni, de evente csokkenteni a plafont, amire igenybe veheto.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Kivancsi leszek, hogy tenyleg jon-e Model 2 es hogy az hogy hat majd az arakra.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- Milyen routert?
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Kerékpárosok, bringások ide!
- 3D nyomtatás
- Megjelent a Kindom Come: Deliverance (PC, XO, PS4)
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- Realme GT 2 Pro - papírforma
- Autós topik
- Elektromos cigaretta 🔞
- További aktív témák...