Hirdetés
- One mobilszolgáltatások
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Megjelent a OnePlus 13T
- iPhone topik
- Minden téren tudott fejlődni a Motorola Razr 60 Ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Itt a Redmi Turbo 4 Pro, az első készülék Snapdragon 8s Gen 4 alapokon
Új hozzászólás Aktív témák
-
cousin333
addikt
válasz
<Lacy85> #196 üzenetére
"Pedig idén már 1 millió a cél eladásban."
De nem is Model S-ből, hanem leginkább Model 3-ból, meg Model Y-ból. Ami jóval olcsóbb, miközben az akksi mérete nem sokkal kisebb.
"hiába lesz 50%-kal olcsóbb az akksi gyártás"
Persze, mert közben 2-3-szor akkora akku kerül az autókba (most nem a Teslákra gondolok elsősorban). Meg építik ezerrel az infrastruktúrát (Gigafactory, Supercharger).
Az i3 gyártása is megtérült már, pedig az elején kezdték, nem adtak el kiugróan sokat és a gyártása sem nevezhető olcsónak.
Ha most gyártanák az első Leaf-et, meg az i3-at a 22kWh-s akkuval az is olcsóbb lenne, csak az ugye nem felel meg a kényes ízlésnek. Jelenleg elsősorban nem árcsökkentést zajlik (legalábbis nem látványosan), hanem az akkukapacitás bővítése, beltér/összeszerelés minőségének javítása. Tíz éve 10 mió környékén kaptál egy full műanyag, aprócska i-Miev-et, ma ugyanennyiért (pénzromlással, EUR árfolyammal számolva) sokkal komolyabb kocsikat vihetsz haza. Miközben a belsőégésűek sem lettek olcsóbbak, sőt. Egyelőre annyi a különbség, hogy a villanyautóknak magasabb a belépő ára. Majd megy az lejjebb is, koreai, kínai autók is nyomják majd lefelé, hiszen az európai gyártók hajukra kenhetik az évszázados belsőégésű know-how-t.
-
Kérdés, hogy mi a nagyobb költségtényező: a már most is végletekig optimalizált gyártás, vagy a gyártó által kontrollálhatatlan alapanyagár. A mechanikai egyszerűség kizárólag a hajtáslánc bizonyos elemeire igaz, ennek előnye költség oldalon szerintem elenyésző.
Ha ez az alapanyag dolog annyira triviális lenne, akkor nem állt volna korábban több modell gyártása is akkuhiány miatt. De nem vagyok a téma szakértője, szívesen olvasnék erről hiteles elemzést. Amit viszont látok: az úttörő Tesla nem tud profitot termelni hosszú évek után sem az elektromos autók eladásából, pedig hegyekben áll náluk a megrendelés.
És itt még mindig csak a gyártásnál tartunk, nem beszéltünk a töltőhálózat problémájáról, a töltési sebességről, energiasűrűségről, stb.
#198dabadab
A profit nem attól nő, hogy valamit jó drágán adsz, hanem attól, ha a megfelelő áron.
Igen, a profitmaximalizálás nehéz dió, és nem lehet egy félmondattal letudni. A fő probléma viszont szerintem nem a profit mértéke volt, hanem a bekerülési ár. Te azt mondtad, hogy a tömeggyártás felpörgése mindenképp lenyomja az árat. Erre írtam azt, hogy ott van az anyagköltség, a Tesla kihozatala pedig már bőven eléri a tömeggyártás szintjét. Mégsem csökken a tömegmodell (3) ára szignifikánsan. A belsőégésű autókétól pedig fényév távolságra van még mindig. Sok év után is. A VW elektromos autója is 2x annyiba kerül, mint belsőégésű ekvivalense. Ez nem fog eltűnni egyik pillanatról a másikra. -
dabadab
titán
válasz
<Lacy85> #196 üzenetére
Anno amikor százas / ezres nagyságrendben adtak el Tesla-t, nem tudom mennyi volt pl. a fullos Model S ára. Most nettó 145.000€.
Akkor nem volt olyan, mint a mai fullos. Ami a kínálat teteje volt, az a Performance, 85 kWh-s akkuval (4,4-es gyorsulással), mai értéken számolva 109000 dollárért. Most ilyen már nincs, mert a legalapabb Long Range-ben is 100 kWh akku van (és 3,1-es gyorsulást produkál), 80000-ért.
Szóval itt is masszív árcsökkenés volt.
Ha csak a többi gyártó által rá nem lesznek kényszerítve, ők sem fogják / tudják olcsóbban adni, mert a profit még mindig mindenek előtt van.
Ismét megdöbbenek azon, hogy milyen alacsony színvonalú a magyar közgazdasági gondolkodás.
A profit nem attól nő, hogy valamit jó drágán adsz, hanem attól, ha a megfelelő áron. -
dabadab
titán
Kobaltból messze nem kell annyi, mint alumíniumból meg acélból (főleg a kobaltmentes akkuknál), lítiumból (amiből egyébként szintén meglepően kevés kell, főleg ahhoz képest, hogy az a névadó) meg saccra több van, mint alumíniumból.
A réz árát meg mondjuk tíz éves távlatban nézve nem látom, hogy az elektromosautógyártás nagyon felverné az árakat.
Az elektromos autók mechanikai egyszerűsége másrészt viszont tagadhatatlan és az meg olcsóbbá teszi a gyártásukat.
-
<Lacy85>
addikt
De, értem. Csak nem igazán látom ezt a tendenciát.
Anno amikor százas / ezres nagyságrendben adtak el Tesla-t, nem tudom mennyi volt pl. a fullos Model S ára. Most nettó 145.000€.
Pedig idén már 1 millió a cél eladásban.
Meg ahogy fentebb is írtam, hiába lesz 50%-kal olcsóbb az akksi gyártás (ami elég jelentős része a költségnek), nem igazán fog látszani az árban, mert részvényesek / befektetők / fejlesztési költségek, stb.
Ha csak a többi gyártó által rá nem lesznek kényszerítve, ők sem fogják / tudják olcsóbban adni, mert a profit még mindig mindenek előtt van.
A többiek meg miért nyomnák le az árat? Nekik sem ártana, ha megtérülne a rengeteg beleölt lóvé.De egyszerűbb példa. Az elmúlt 20-30 évben mikor tapasztaltad azt, hogy csökkent az autók ára?
Itt szerinted mitől lenne más a helyzet? -
A felár azért fog csökkenni, mert az agyatlan szabályozással felverték az új autók árát. Elektromos autó sohasem lesz olyan olcsó organikusan, mint egy belső égésű. Már csak a felhasznált alapanyagok ára miatt sem lehet az. Kobaltból, lítiumból nincs annyi a Földön, mint vasércből, vagy alumíniumból. De elég, ha megnézed a réz árának növekedését. 1,5x annyiba kerül most, mint fél éve ugyanaz a rézkábel a villamossági boltban.
-
Tigerclaw
nagyúr
-
dabadab
titán
válasz
<Lacy85> #189 üzenetére
Te tényleg ennyire nem érted, hogy mi történik itt?
Öntik a pénzt a fejlesztésekbe, amiknek többek között az lesz az eredménye, hogy ez a felár csökkenni fog, amitől megnő az eladott mennyiség, ami meg a méretgazdaságosság okán csökkenti a költségeket, amitől megint csökken a felár.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
<Lacy85> #184 üzenetére
Azzal egyet ertek, hogy a tisztan belso egesu motoros szemelyautoknak mennie kell mondjuk 10 even belul, de mikozben a jelenlegi elektromos auto eladasokat is csak komoly artamogatassal tudtak elmozditani a 0.X%-rol, ne kezdjenek mar arrol almodozni, hogy majd 15 ev mulva mar csak elektromos autokat lehessen forgalmazni.
Erdekes latni, hogy mikor sokan a magas art nevezik meg buktatonak, a masik oldal rogton elkezd szamolgatni, hogy nem olyan nagy a kulonbseg, de kozben ragaszkodnak a "nekik jaro" 1-2 millios artamogatashoz. Ha te panaszkodsz az ar miatt, akkor proli vagy, de kozben o pont ugyanazt csinalja.
-
dabadab
titán
válasz
GreenGoblin #187 üzenetére
Mondjuk mi lenne, ha nem erőltetnéd a nyilvánvaló hülyeségeket?
Persze, hogy érdekli a gyártókat, hogy el tudják-e adni azt, amit gyártanak.
-
#16820480
törölt tag
válasz
<Lacy85> #184 üzenetére
A jelenlegi terv nagyjából úgy néz ki, hogy 2030 után nem lehet tisztán belső égésűt forgalomba hozni és 2035 után már hibridet sem (UK-ben, egyelőre EU-s törvényről nem tudok, csak tervezetet). Szóval bő 9 évig még ott is lehet kapni benzinest, és 14 évig hibridet, de a használt autók kikopása ennél jóval lassabb, olyan 20-30 év legalább. Ez azért rengeteg idő ahhoz képest, hogy tömeggyártott személyautó alig több mint 100 éve létezik.
-
dabadab
titán
válasz
<Lacy85> #184 üzenetére
Nem lenne gond az elektromos erőltetésével, de majd akkor tegyék, ha kompromisszumok nélkül ki tud váltani egy belsőégésű autót.
És az úgy tök magától fog előállni szerinted? Véletlenül sem úgy, hogy bele kell tolni nagyon-nagyon sok milliárd eurót, aminek a beletolására meg kellene valami komolyan vehető üzleti terv, azon kívül, hogy most beletoljunk, aztán huszonöt év múlva esetleg bevételünk is lesz belőle?...
-
Füleske
addikt
válasz
GreenGoblin #181 üzenetére
Már megválaszolták helyettem, csak annyit tennék hozzá hogy ezen benzin-dízel gyártónak évről-évre több és több pénzt kell így kidobni az ablakon, amit előbb-utóbb kénytelen ráterhelni a vásárlóira. Ez versenyhátrányba hozza = csökkenő eladások. A kvótát eladó viszont a bevételből fejleszthet és/vagy gyártósort építhet.
-
nemlehet
őstag
válasz
GreenGoblin #181 üzenetére
Nem büntetlenül mert a kvóta pénzbe kerül neki. Nyilván ő ezt nem akarja folyamatosan venni ezért rohamtempóban fejleszti a saját járművét, mert hosszú távon ez a legolcsóbb.
-
Füleske
addikt
válasz
<Lacy85> #159 üzenetére
"És ezt a sor végén Te fogod kifizetni, mert max. drágulnak az autók."
Épp ez az egyik cél szerintem, a kevesebb (belső égésű) autó és a kisebb árkülönbség, hogy arányaiban többen vegyenek elektromost.
"Egy épeszű menetrend kellett volna, amit tartani is lehet."
Kérdés hogy ez mi lenne ? A gyártóknak nem céljuk a meglevő gyártósorokat kidobni. Egy gyártósornak 20 év semmi, folyamatos felújításokkal meg elketyegnek a gépek "bármeddig". -
Füleske
addikt
válasz
Tigerclaw #144 üzenetére
A Fiat - nak EU kvótát ad el, a VW - nek meg kreditet Kínában. Amúgy mindegyik gyártó adja-veszi ezeket, akinek épp sok van vagy kell neki. A rendszer az elektromos autók gyártását segíti elő.
Lacy85 : "A Tesla kvóta nélkül is csak elektromos autót gyártana" Valahogy előnyhöz kell juttatni aki ilyet gyárt. Van jobb ötleted ? -
<Lacy85>
addikt
Pedig ha megtehetik, simán beépítik az árba. Max. lesz akció, ha ennyiért nem megy.
Tesla menetrend is az, az 1-2-3 éven belül több, mint 50%-ot spórolnak az akksik gyártási költségén.
Aztán mégis mindenhol azt írják, hogy ettől ne várjunk érdemi árcsökkentést (ha csak a piac rá nem kényszeríti őket), mert ott is vannak részvényesek, befektetők, stb., akiknek nagyon is számít a profit. -
nemlehet
őstag
válasz
<Lacy85> #168 üzenetére
A mobilpiac megint más. Főleg nyugaton ahol kevésbé ver át a szolgáltató és tényleg nagyon kedvező konstrukcióban el lehet hozni nagyon drága telefonokat is. Nekem testvérem angliában él, iPhone-ja van, azt hiszem 2 évre 15 fontos havidíj+15 fontos részletre kapta meg tavaly. Úgy már más a leányzó fekvése. Eleve nem divat nyugaton teljes áron független telefont venni, szóval sok szempontból szinte irreleváns hogy mennyibe kerül a gyártó honlapján.
A mostani Astra jóval nagyobb és az alapmodellben is van rengeteg extra ami H-ban talán még választható sem volt. A 3 milla drágulás 2 generáció alatt a forintgyengülést és inflációt is bevéve egyáltalán nem irreális.
-
az autó piac egy kicsit más azért... mert itt vannak környezetvédelmi normák ami miatt minden szarral tele kell rakni a belső égésű autókat (katalizátor, adblue, fap ...) meg vannak biztonságtechnikai előírások (vészfékező asszisztens, vészhívó ...) amik a 5-10 évvel ezelőtti autókban nem voltak... s ha már így nézzük akkor nem csak az infláció és a gyártók kénye kedve drágítja az autókat hanem a plusz beszerelt eszközök és fejlesztett programok is valamint a kibocsátási kvóták alapján még a büntetésnek is szerepe van az árban... pont ez a gond, hogy egy suv és egy kicsi autó között árban annyival több a haszon, hogy nem éri meg már kis autót gyártani mert mire mindennek megfelel annyiba kerül, hogy nem lesz aki megveszi...
-
dabadab
titán
válasz
<Lacy85> #165 üzenetére
Persze, annyiért adják, amennyiért akarják, csak hát az árat nem random állapítják meg, hanem elég hosszasan számolgatják azt, hogy a kereslet és a kínálat függvényének találkozása milyen áron biztosítja a profitmaximumot és kisakkozzák azt a pontot, ahol szerintük olyan ár van, aminél alacsonyabb és magasabb ár esetén is csökkene a profitjuk.
Ezek után szerintem elég nyilvánvaló, hogy az azért nem úgy megy, hogy csak rácsapnak valami összeget, mert csak.#168: amit mondasz, az tökre nem mond ennek ellent, kitapasztalták, hogy létezik ez a piac is és oda is pozícionálnak termékeket. De ezzel együtt vannak továbbra is olcsó telefonok is, mert tudják, hogy az is fontos szelete, és olyat egyik gyártó se csinál, hogy mondjuk a 200 eurós sávba szánt telefonját hirtelen 400-ért adja (vagy ha mégis megpróbálja, akkor annak eléggé kiszámítható eredménye lesz).
-
gabber01
addikt
válasz
<Lacy85> #168 üzenetére
Persze, csak közben a Ft még annyira szart sem ér, mint anno. H Astra idején mennyi volt? 220Ft egy EUR? Most meg 370. Több, mint a másfélszerese! Plusz az infláció.
Csak nálunk ennyire fos a helyzet ám..., mert itt dübörög a gazdaság.
Külföldön nincs ám ekkora drágulás. -
<Lacy85>
addikt
válasz
nemlehet #167 üzenetére
Teljesen igazad van. Épp ezt láttuk a mobilpiacon is.
Ott sem lett a 6-700 dolláros csúcskategória pár év alatt majdnem a duplája. Valahogy mégis fogynak és minden gyártónál ez volt a trend.Aztán ha már autók:
1-2 generációval ezelőtt ~7 milla volt egy Mazda 6 alapára. Most 10,5.
H Astra alapára ~3,6 milla volt. Jelenleg egy full alapmodell ~7.
Szóval azért csak összejön mindenhol az a drágulás...
Mégis viszik őket. -
nemlehet
őstag
válasz
<Lacy85> #165 üzenetére
Hát azért remélem tudod a piacgazdaság nem így működik. Amíg van több gyártó addig aki ilyet csinál simán csak piacot veszít. Ha mindenki elkezd emelni egy darabig lenyelik a fogyasztók, de ha elér egy bizonyos szintet akkor a kereslet bezuhan ami megint szívás a gyártónak. Komoly szakemberek dolgoznak azon, hogy belőjék az árakat, erre nem fognak csak úgy röhögve 20%-ot rádobni mondván úgyis megveszi a paraszt...
-
<Lacy85>
addikt
“Ez messze nem ilyen egyszerű, az autók árai nem valami random értéken vannak, amiket aztán simán lehet emelni a költségek emelkedésével lineárisan.”
Szerintem meg annyiért adják, amennyiért akarják. Ha azt mondják, hogy holnaptól +20%, csak mert, akkor annyit kell fizetni érte.
Nincs megszabva az eladási ár. -
válasz
#16820480 #162 üzenetére
viszont sajnos a mai napig úgy épülnek garázsok, hogy a parkolók és a villanyórák között nincs kábelezés ... pedig egyelőre lég lenne csövet behúzni és az esetek többségében elég lenne egy 1x16Aes töltő így 1-1 házhoz nem 1 fázist köthetnének, hanem 3x16A-t amiből 1 menne a parkolóhoz 2 fel a lakáshoz ...
-
dabadab
titán
válasz
<Lacy85> #159 üzenetére
De annak sincs sok értelme, ha lehetetlen feladat elé állítod a gyártókat, aztán meg bünteted őket ha nem tudják teljesíteni.
Rövid távon teljesíthetetlen feladatról van szó. A cél az, hogy lássák, hogy konkrét anyagi érdekük az, hogy megvalósítsák olyan gyorsan, ahogy csak tudják.
És ezt a sor végén Te fogod kifizetni, mert max. drágulnak az autók. Nem fogja lenyelni senki sem a kiesést.
Ez messze nem ilyen egyszerű, az autók árai nem valami random értéken vannak, amiket aztán simán lehet emelni a költségek emelkedésével lineárisan.
Egy épeszű menetrend kellett volna, amit tartani is lehet.
Az teljesen nyilvánvalóan mindenféle lobbizásba fordult volna, ahol az autógyártók hosszasan ecsetelték volna, hogy nekik NAGYON hosszú időbe fog ez telleni.
-
#16820480
törölt tag
válasz
<Lacy85> #150 üzenetére
Én ilyet találtam, 2011-es adat, itt a "lakások megoszlása lakóövezeti jelleg szerint" táblázat, nagyjából 30% körül voltak a kertes házak Budapesten akkor. Viszont azóta (meg már szerintem annál korábban is igazából) az újonnan épülők vagy kertes házak lehetnek, vagy lakóparkok/lakóházak, ahol kötelező garázst építeni. Tehát minden egyes városi ház, amit lebontanak és új épül a helyére (8, 9, 13. kerületekben például gombamód szaporodnak), ott lesz garázsbeálló.
-
válasz
Tigerclaw #133 üzenetére
Tudom, csak ha a hűtőmaszkot lecserélték volna tömörre akkor máris nyernek 5%-ot a légellenállásban ... ahogy a Hyundai a Konanál meg tudta csinálni itt is meg lehetett volna (kicsit csúnyább lett volna, de jobb lenne a fogyasztás
) De hangúlyozom nekünk is elég a télen 200 km (100-110-es átlaggal) km ami tavasztól őszig 250 km... Pest mellett lakunk anyósomék Kiskőrös mellett laknak oda vissza 20-25 kWh-t kell kb tölteni ami 3 fázisról náluk 3-4 óra alatt megvan így teljesen jó alternatíva oda is a kocsi. Anyumék messzebb laknak Békés megyében oda már kicsit nyűgös mert útközben meg kell állni 10-20 percre tölteni (szerencsére Szolnokon már 3-4 50-es töltő van) és anyuméknél szintén (ott 8 óra kell - mert 3x16A-ral nem tudunk tölteni) tele tudjuk tölteni - vagy visszafelé több időre kell megállni 30-40 percre. Ide még nem használjuk csak néha az elektromost... De az évi 20e km-ből így is ki tudunk váltani 16-18e-et
-
válasz
cousin333 #130 üzenetére
tisztában vagyok vele, ha normális töltése lenne a 38-as akkuval akkor jó deal lett volna nekünk az ioniq is... De mivel második autó lett így 4m alatt akartam maradni mert pesten egyszerűbb vele boldogulni (ezért végül Zoé és e208 lett)
illetve e208 björnnél azért is szerepelt rosszabbul, mert szar a fűtése pedig van hőszivattyú... De lehet ez csak azért jelentkezett nálunk mármint a téli nagyobb fogyasztás, mert mindig hideg akkuval járunk mert amit egy 30-70 km-es út alatt melegszik az akku és a kocsi az kint álló autónál másnapra kihül és amíg nincs bemelegedve addig sok energia megy el fűtésre és az akku se tud annyi áramot visszaadni... konkrétan most tavasszal 45-46 kWh max megy az autóba télen (február - mert akkor led odb olvasóm) 43,5-nél több nem volt az akkuba teljesen feltöltve... Tehát az akku 47 nettót tud csak ha hideg az akku akkor ez tovább csökken....
#127GreenGoblin: szerintem jó deal voltde ha szerinted nem akkor írd meg mi lett volna jó deal
... 8,5 m egy autó ami dugóban önvezető valamint autópályán szintén (sávtartó távolságtartóval elvan) így szerintem nem rossz deal
5500 km-en kb 100e Ft-ot spóroltunk eddig az üzemanyagon a dieselhez képest (valójában 130e-t mert itthon napelem van) 1 évre nézve ez cirka 400e Ft körüli összeg 5 év alatt 2m + a szervíz is olcsóbb fele így 5 éves korára 2,5m- hoz vissza a felárából és mint írtam hasonló automata diesel / benzines autó ára (208asok közül) 6,5-7,5 között van felszereltségtől függően így már csak ezt nézve előrébb leszünk. Ha mellé rakom, hogy használtan is 1-1,5 millióval többet fog érni akkor pedig még jobb a helyzet
-
<Lacy85>
addikt
Dehogy akarom tönkretenni. De annak sincs sok értelme, ha lehetetlen feladat elé állítod a gyártókat, aztán meg bünteted őket ha nem tudják teljesíteni.
Mert ez így többletkiadás vagy a kvóták vétele miatt, vagy mert hirtelen kell embertelen pénzeket ölni a fejlesztésekbe muszájból. Vagy a kettő együtt.
És ezt a sor végén Te fogod kifizetni, mert max. drágulnak az autók. Nem fogja lenyelni senki sem a kiesést.
Egy épeszű menetrend kellett volna, amit tartani is lehet.
Ha erre nem hajlandó a gyártó, akkor lehet büntetni. -
dabadab
titán
válasz
<Lacy85> #153 üzenetére
Hatalmas büntetés annak, aki nem érte el.
Most az a kérdés, hogy tényleg tönkre akarsz-e tenni egy komplett iparágat, vagy azt szeretnéd, hogy legyen valamivel zöldebb. Ha az első, akkor ez rendben van, de amúgy meg nincs.
Egyébként meg a Fiat az pont az a gyártó, akinek gyakorlatilag csak kisfogyásztású, viszonylag keveset szennyező autói vannak.
-
Noukoum
veterán
válasz
Tigerclaw #152 üzenetére
És ha nem felel meg nekik akkor mi a francnak fikázzák? Nincs életük? Vagy csak ennyire rossz?
Rólad aztán meg lehetne beszélni mikor megbeszéltük pont egy suzuki swiftnél hogy nevetséges összeggel sem nőtt meg az autó ára a kvóta miatt erre másnap ugyanúgy tolod a baromságot hogy a kvóta miatt drágult minden.
Igen biztosan fognak drágulni az autók a kvóta miatt is, és? Akinek nem tetszik az ne vegyen autót, senki nem kényszerít.És marhára nem érdekelne az a sok baromság akik terjesztetek, ha nem az emberek agyát mosnátok hülyeségekkel.
-
<Lacy85>
addikt
Hatalmas büntetés annak, aki nem érte el.
Veszek pár kvótát így nem kell kifizetnem a többszörösét büntetésre, vagy fejlesztésre. A benzines meg pöföghet tovább.
A Fiat a legjobb példa. Tessék-lássék alapon van 1db elektromos Fiat 500, aztán ennyi.
Ezen kívül az összes benzin-dízel. Fiatnál is, Alfánál is (Fiat-é az Alfa).
Az 500-nál sem kellett sokat erőlködni, mert egy létező autót megcsináltak elektromosra. Kimondottan elektromos platformjuk a kanyarban sincs. -
Tigerclaw
nagyúr
"Mint ahogy a fikázók sem akarnak villanyautót, csak utálkozni kell mert ennyire képesek. "
A "fikazok" nagy tobbsege is venne elektromos autot, de nekik valamilyen szempontbol nem felel meg. Vagy tul draga, vagy kicsi a tenyleges hatotav, vagy ... egyentol fuggo folytatas.
Az semmit se javit a magas aron, hogy tavaly felmentek a hagyomanyos autok arai, mert semmivel sem lett kedvezobb az e-auto magas ara, csak igy sokaknak nem csak az uj elektromos auto, de mar az uj benzines auto sem johet szoba.
-
<Lacy85>
addikt
válasz
#16820480 #147 üzenetére
Hogy pontosan milyen az arány, azt nem tudom, de szerintem nem kevés.
Most hirtelen ezt aláltam. Ebben van egy 2011-es statisztika. Ha csak az első 10-et nézed, már az 350 ezer lakos. Ennél meg azért jóval több van.
Garázsokkal nem tudom mi a helyzet, de ami biztos, hogy a városi lakótelepek körül hegyekben állnak az autók a parkolókban. Szóval olyan nagyon sok garázs mégsem lehet.
Pest, Győr, Tatabánya legalábbis ilyen. A többi városban nem járok gyakran. -
dabadab
titán
válasz
<Lacy85> #146 üzenetére
A probléma a következő: meg kellett valahogy oldani azt, hogy a gyártókat olyan értékek elérésére vegyék rá, amiket rövid távon képtelen lettek volna produkálni.
Ennek tényleg nagyon jó módszere ez a kvóta adás-vétel, mert ez egyrészt anyagilag jutalmazza azt, aki már elérte, másrészt bünteti azokat, akik még nem.
Van jobb ötleted? -
cousin333
addikt
válasz
Tigerclaw #144 üzenetére
Mert nekik a kvóta egy eszköz a cél eléréséhez. Időlegesen adnak némi engedményt, hogy nem kell feltétlenül hozni a számokat, de akkor legalább fizess. Hidd el, az sem esik jól a gyártóknak...
#113-ra válaszolva:
"Ezert viszont nincs ertelme az EU-nak hajcsar modjara kenyszeriteni az autogyarakat, hogy hagyjanak fel a hagyomanyos hajtasu autok gyartasaval. Ha valamit eroltetni akarnak, inkabb a hibridekre koncentraljanak."
Az EU ebből a szempontból nem buzdít a hagyományos autók leváltására. Csak megad egy pár ambiciózus célszámot meg egy -dátumot, aztán minden gyár oldja meg, ahogy tudja. Lehet(ne) kis méretű, könnyű, gyenge autókat gyártani, lehet hibrideket (sokan ezt is teszik, pl. a BMW; nem az EU koncentrál rá, hanem az autógyárak), villanyost, hidrogénest (ami szintén villanyautó) vagy tudomisén...
Ahogy én látom a hibrid inkább csak egy átmeneti állapot, mint a CO2 kvóta-kereskedelem. Akkor már inkább a hatótáv növelő.
-
#16820480
törölt tag
Ez részben igaz, de azért ne tegyünk úgy, mintha Budapest (és a nagyvárosok) teljes lakossága kizárólag lakótelep 8. emeleten élne
Nem találok igazán jó statisztikát rá, csak újonnan épülő lakásokra, de abban Budapesten az új lakások kb harmada kertes ház, ahol ugye eleve ott a lehetőség az otthoni töltésre. A fennmaradó lakások jelentős része pedig vagy társasház, vagy lakópark, de tudtommal már egy ideje kötelező minden ilyen épülethez arányosan garázst is építeni, szóval ott is lenne lehetőség azért töltőt felrakni a beállódhoz.
#90 GreenGoblin: Telefonoknál mennyire zavarja az embereket, hogy a 60W-osnak írt töltő csak 0-50%-ig tölt ennyivel, utána meg ugyanúgy belassul?
Amúgy általánosságban az autópályán 110-zel közlekedéshez: Mondjuk ha veszek egy Nyíregyháza-Nagykanizsa távolságot, az ~470km. Ha tegyük fel végig 130-cal tolná az ember, akkor 3 óra 37 lenne, 110-zel meg 4 óra 15 perc körül. Szóval ha végig lehetne döngetni 130-cal, akkor nyerne az ember egy fél órát, de ugye nem lehet úgyse annyival, mert például a nulláson 110 a max, meg van forgalom is. A gmaps 4 óra 12 percet ír most erre a távra.
Amúgy meg nem csak az elektromos fogyaszt jóval többet pályatempónál. Még régebben nézegettem az autóm pillanatnyi fogyasztását, 110-120-ig olyan 7 litert írt, ha felmentem 130-135 körülre, akkor már 10-et. Elég jelentős különbség.
Az meg nem feltétlen az autó hibája, hogy valaki pályatempónál klíma helyett lehúzott ablakkal megy (btw, itt sokan gondolatolvasók, hogy fogyasztás miatt csinálják?), lehet simán nem bírja a klímát. Főleg amúgy hogy a lehúzott ablak miatt megnőtt légellenállás miatt el is veszti kb azt, amit nyerne a klíma mellőzésével. -
<Lacy85>
addikt
válasz
cousin333 #145 üzenetére
“A CO2 kvóta eladása egy fontos bevételi forrás a Teslának. A VW-nek is megéri így, mert így nem kell brutális büntetést fizetnie.”
De a kvóta értelme épp az lenne, hogy minden gyártó szorítsa le a károsanyag kibocsátást.
Nyilván valószínűleg túl szigorú a szabályozás és nem nagyon lehet még megfelelni neki, de így viszont az ég világon semmi értelme.
A Tesla kvóta nélkül is csak elektromos autót gyártana, a többiek meg pöföghetnek tovább nyugodtan, mert papíron zöldek lettek. -
cousin333
addikt
válasz
GreenGoblin #140 üzenetére
Elsőre is világos volt, mire gondolsz, pontosan úgy értettem, ahogy most is elmondtad. Csak akkor sem értettem vele egyet. A dolog onnan indult, hogy szerinted az eladó 30%-ot bukott a kocsiján 1 év alatt. Ami csak akkor igaz, ha listaáron vette. Márpedig olcsóbban is megkaphatta, újonnan, hivatalos márkakereskedőtől, akkor pedig nem bukott 30%-ot. Sőt, gyaníthatóan soha senki nem fizetett 33000 fontot a kocsiért, már csak azért sem, mert eleve jár rá 2500-3000 font állami támogatás.
A használt e208-at 24-nek mondtad, én meg írtam, hogy 20-22-ért kapsz hasonló, új(!) benzinest, és 24 > 22.
De valóban túl lett ez tárgyalva, mindketten elmondtunk már mindent, amit akartunk, majd az utókor ítélkezik felettünk...
"Amúgy hallottátok, hogy Tesla ad el VW-nek CO2 kvótát?!"
A CO2 kvóta eladása egy fontos bevételi forrás a Teslának. A VW-nek is megéri, mert így nem kell brutális büntetést fizetnie.
-
dabadab
titán
válasz
GreenGoblin #140 üzenetére
Ha megrendeled, megveszed ennyibe kerül alkudozás , kedvezmények nélkül
SENKI nem veszi ennyiért. Innen kezdve meg az összes további elvesztette minden alapját.
Egyébként a használt autóknál a hivatalos használtautólistaárat használod, vagy azt, amennyiért tényleg meg lehet venni, tudod, azt a valós, nem konstans árat?
-
Noukoum
veterán
Az ioniq amúgy is élen áll a hatékonyságban, ráadásul az e208 nyíltan feláldozta azt a design miatt.
Amúgy is bőven elég ennyi hatótáv, akiknek nem azok még nagyon sokáig el sem gondolkodnak alsó kategóriás villanyautó vásárlásán. Mint ahogy a fikázók sem akarnak villanyautót, csak utálkozni kell mert ennyire képesek. Mások építenek, ők rombolnak az ország meg ott tart ahol. -
<Lacy85>
addikt
válasz
GreenGoblin #140 üzenetére
"Amúgy hallottátok, hogy Tesla ad el VW-nek CO2 kvótát?! Ennyit arról milyen zöldek a cégek."
Ezen én is pislogtam. Nyilvén nem maguktól kezdtek el e-irányba menni, hanem mert muszáj volt nekik. Ha nem lenne a kvótázás, magasról tennének az e-autókra.
A zöldülés épp annyira szempont a cégeknek, mint az Apple-nek volt a töltő elhagyásával. -
GreenGoblin
őstag
válasz
cousin333 #138 üzenetére
Mi nem ábrázolja hűen a valóságot?
Bejelentik a 208-at legyen 15milláért (most mondtam valamit). Hivatalos, induló ár a Peugeot oldalán. Ha megrendeled, megveszed ennyibe kerül alkudozás , kedvezmények nélkül.
Viszont másik eladó ennyi kedvezményt ad, a harmadik annyit, és máris kevesebb mint 15 milla. Ez az ár viszont nem konstans! Ennyi erővel bármikor találsz olcsóbban és igazad lesz. Amiről a vita is szólt, hogy egy használt e208 még többet ér mint ugyanaz a felszereltségű új benzines-dízeles társa. Viszont ha azt nézzük amiről én papolok, a Peugeot oldalán lévő hivatalos árat vesszük alapul akkor már nincs igazad.
Világos így mert már belefáradtam.
Inkább szidjuk vagy kardoskodjunk az e autózás mellett az hasznosabb.
Más: Amúgy hallottátok, hogy Tesla ad el VW-nek CO2 kvótát?! Ennyit arról milyen zöldek a cégek. -
dabadab
titán
válasz
GreenGoblin #137 üzenetére
Az árak változnak kivéve a ha hivatalos szalonból veszed
De hát ez hülyeség. Nyilvánvalóan soha az életben nem láttál még újautóvásárlást.
Az úgy megy, hogy bemész a "hivatalos szalonba" (egyáltalán, milyen az a "nem hivatalos szalon"?), elbeszélgetsz, konfigurálgatsz, alkudozol az áron, ha arról van szó, akkor a finanszírozás THM-jén is, aztán elhozod az autót valami olyan áron, aminek nincs túl sok köze a listaárhoz.
Egyébként (legalábbis Magyarországon) a PSA kifejezetten előszeretettel használta azt a stratégiát, hogy bazi nagy listaárakat írtak ki, amikből folyamatosan akció volt: szóval nem azt írtak, hogy négymillió a listaár, hanem azt, hogy ötmillió, amiből csak most, csak neked adnak egymillió kedvezményt -
cousin333
addikt
válasz
GreenGoblin #135 üzenetére
Elolvastam és válaszoltam is rá. Nem véletlenül ajánlgattam a #65-öt. Amiből kiderül, hogy amit írtál, az nem ábrázolja hűen a valóságot, mert tényleg lehet (jóval) olcsóbban is újat kapni, listaár ide vagy oda, mint ahogy benzinesből is van új 20000 font alatt, vagy ahhoz közel (igen, a 131 LE-s verziót). Mind "brand new", és a név alapján Peugeot márkakereskedéstől, nem a Tesco-ból. Tehát olcsóbban, mint a
linkeltemlített használt e208. -
GreenGoblin
őstag
Bakker vehetsz 208-at hivatalos Peugeot szalonból, vagy más viszonteladótól újonnan és használtan is. Használtan eleve nem hasonlítgatunk! Az árak változnak kivéve a ha hivatalos szalonból veszed m. Az az egyetlen ár amivel össze lehet hasonlítani másik autókkal! Ezt olyan nehéz megérteni?
-
dabadab
titán
válasz
GreenGoblin #135 üzenetére
Igen, azt írtad, hogy nem érdekel, hogy valójában mennyiért lehet megvenni az új autót, te ragaszkodsz ahhoz, hogy valami teljesen fiktív számot használj az összehasonlításaidban.
Nagyon bölcs. -
Tigerclaw
nagyúr
A 208-as nem eleve nem csak elektromosnak keszult.
Sokan reklamaljak az elektromos autoknal a kinezetet, mert hozzaszoknak a durvan kinezo autokhoz, hutoracsokhoz, konnyufem felnikhez, vagy specialis disztarcsakhoz.
Amig benzinesnel siman bealldoztak nemi legellenallast a menobb kinezetert es persze komolyabb szerepe van a hutoracsnak is, addig az elektromosoknal ki kell sajtolniuk mindent az alakbol, ezert zart az orra, ami meg egy Tesla 3-nal is kicsit furan nez ki, vagy zartak a felnik, disztarcsak. Mondhatni nem lehet egyszerre kis fogyasztasu az e-auto es meg az utolso divat szerinti meresz ufos/sportos valami.
A 208-nal bealdoztak nemi fogyasztast a megszokott jobb kinezetert, ezert ott a nagy, szinte szogletes meroleges orr, nagy meretu hutomaszkkal.
-
dabadab
titán
-
cousin333
addikt
Ahogy én látom a napelem is olyan, mint a villanyautó, ha "kiadja a matek": először drága pénzért megveszed, majd fokozatosan dolgozza le az árkülönbözetet.
Nyilván jobban megéri, ha eleve napelemet telepítettél/telepítenél, mert a villanyautó miatt már "csak" bővíteni kell.
-
cousin333
addikt
Bjorn tesztjei is ezt erősítik meg. Az új Ioniq legnagyobb hibája a töltési karakterisztika, ami sokkal rosszabb mint az elődjénél. Nem véletlen, hogy az 1000 km-s kihívást a 28 kWh-s verzió teljesítette hamarabb, megelőzve az e208-at(!), és a 38 kWh-s csak a harmadik lett ebben az összevetésben.
1000 km challenge e208
1000 km challenge Ioniq 28 kWh
1000 km challenge Ioniq 38 kWh -
<Lacy85>
addikt
Mi értelme a napelemnek? Azon kívül, hogy pár év alatt visszahozza az árát és addig sincs villanyszámlád, meg ingyen töltöd az autódat? Megtérülés után meg ténylegesen ingyen van az áram.
Ha esetleg a fűtésedet is megcsinálod elektromosra, akkor még fűtésszaámlád sem lesz.
Igazából semmi értelme. -
cousin333
addikt
válasz
gabber01 #119 üzenetére
Lásd #68.
Nem írtam sehol, hogy a lakótelepi, garázs nélküli emberek rohanjanak villanyautót venni. Ha nincs saját töltési lehetőséged, akkor jól gondold meg a dolgot.
Valamiért egyesek azt hiszik, hogy "szerintünk" most mindenkinek azonnal villanyautót kell venni. Pedig csak arról van szó, hogy sokaknak már most is alternatíva lehetne (városban is!), mert sem a hatótáv, sem a töltés nem lenne leküzdhetetlen probléma. Az ár más kérdés, de azt szerintem mindenki önállóan el tudja dönteni.
"és nem is lehet mindent beépíteni ilyen szarokkal"
Miért nem? Minden házban/lakásban akad jó néhány konnektor, azt is sikerült kiépíteni valahogy. Most is léteznek olyan megoldások, hogy pl. a villanyoszlopokba tesznek kis teljesítményű töltőket. Nyilván nem kell minden bokorba dedikált 2x22 kW-os töltő, de 2-3 kW-os diszkrét oszlopokat akár a lakótelepi parkolóban is ki lehet építeni. Itt sem töltene mindenki, pláne nem egyszerre mind, mielőtt aggódni kezdenél.
-
válasz
GreenGoblin #109 üzenetére
e208-cat vettünk Allure felszereltséggel, kis navival, de sávtartóval és adaptív tempomattal. Ha most vennénk lehet kicsit fapadosabb de nagyobb e2008 lenne a választás és akkor a 308as menne a háztól...
-
válasz
cousin333 #108 üzenetére
Ioniqnál átlag 20% nagyobb a fogyasztása az e208nak 130-nál a forma miatt lehet ez 25%-is (ami azért már jelentős, viszont városban 40-50 körül kb 10-15% között van maximum) tehát 130-cal többet megy más esetben nem, mivel pont ezzel a 20%-kal nagyobb az akkuja az e208-nak ... és a töltése lassabb tehát távolsági használatra elvileg jobb az e208...
De ebben a térben kicsit csalódtam az e208-ban, mert 47 kWh-ból átlag azt kihozni ami az ioniqnak megy 38-ból
azért elég nagy különbség.... Mondjuk nem is értem, hogy e208-on miért nem tömör hűtőrácsot csináltak...
-
cousin333
addikt
válasz
GreenGoblin #121 üzenetére
Ugyanazt írta, mint én az #57-ben, csak akkor sem akartad érteni. Egyébként meg: #65...
-
Race-Face
tag
„Az összehasonlítás alapja nem az extrák hanem a benzin vs villanyos meghajtás különbsége, az nem a "mi" hibánk, hogy van extra nélküli benzines fele annyiért.”
Akkor máshogy mondom. Azt az árat kell összehasonlítani, amilyen felszereltséggel az autót megvennéd. Ha te alapfelszereltséggel vennéd 4+ millióért, 75 lóerős motorral, akkor a villanyos változat valóban két és félszer drágább. Ha erősebb motort választanál, több extrát, akkor viszont nem 4 millió az ár, hanem még ennél az autónál is inkább 6M (hasznaltauto.hu-n hirdetett új autó árakat nézve). Az új autó vásárlók nagy része nem alapmodellt vásárol, ezt bármelyik autókereskedés elárulja neked, én akikkel kapcsolatban vagyok, ott kb. egyforma a legmagasabb és a legalacsonyabb felszereltség aránya, és a közepes felszereltség szintek a legnépszerűbbek (kicsit több pénzért sokkal jobb felszereltség).
Tehát mint mondtam, nem k-adi preferenciája fogja eldönteni, hogy megéri-e nekem e-autót venni, hanem a sajátom, illetve mindig az adott vásárlóé. Te 75 lovas alapmodellt vennél, tekerős ablakkal, fedélzeti rendszer nélkül, lemezfelnivel, akkor 4,2-ért tiéd. Ha valaki ennél többre vágyik, akkor viszont bőven 5M felett fog fizetni (és kap egy sokkal jobb autót).
Az pedig csak elméletben probléma, hogy elektromosban nincs fapados alapmodell. Ha megnézed, ennél a Peugeot-nál a benzines modell árkülönbsége mondjuk 1,5M forint az alap és a jól felextrázott modell között. Tehát lehetne 9 millióért fapados e208Azt hiszem, nem sokan vennék, semmi értelme. Inkább vesznek 11M-ért extrákkal...
A villanyautóknál még limitált a legyártott mennyiség, így a választék nem tud megfelelően széles lenni. Idővel ez is változni fog. A folyamat elején vagyunk, és azt el kell fogadni, hogy 5-10 év múlva már nem lehet majd új belsőégésűt kapni. Mire ténylegesen lecserélődik az autóállomány, az inkább 15-20 év. Mint ahogy a kétüteműek is eltűntek. Tehát van 15-20 év, hogy kiépüljön az infrastruktúra, hogy a panel nyolcadikon lakó is tudja tölteni az autóját, de addigra más lesz az akkumulátor technológia, más technikai feltételek lesznek szükségesek. A belsőégésű is eléggé messzire jutott a Ford T-modell óta. -
Füleske
addikt
válasz
<Lacy85> #114 üzenetére
A Toyota most is árul teljesen elektromos C-HR - t, Kínában. Az elektromos RAV4 meg 2012 - es. Igaz az kis szériás volt.
Úgy hírlik még áprilisban bemutatják azt az elektromos padlólemezt amire épülni fognak az itt is árulandó villanyautóik.
Haszongépjárműveiknél meg PSA technikát fognak használni csak a jelvény lesz Toyota. -
gabber01
addikt
válasz
cousin333 #51 üzenetére
Áruld már el kérlek, hogy lakótelepeken, ahol az emberek többségének nincs saját garázsa/udvara, hogy/hol az anyámban töltsék az autót???
Szóval ez még városi közlekedésre is csak azoknak alternatíva, akik tudják tölteni is. Mert lássuk be, a kihelyezett töltőállomások nem alternatívák, hiszen még mocsok kevés van (és nem is lehet mindent beépíteni ilyen szarokkal), vagy foglaltak és/vagy messze vannak. Panel 8. emeletéről meg elég körülményes kilógatni az 50 méteres hosszabbító kábelt. -
dabadab
titán
válasz
GreenGoblin #52 üzenetére
megkapod 24000 fontért, míg annak a lista ára 33000 forint
És újonnan mennyiért kapod meg? Mert az azért ugye világos, hogy akkor sem a listaárat kell érte fizetni, igaz:
-
-
Tigerclaw
nagyúr
Az elektromos auto jelenleg nem - es meg jo ideig nem is lesz - idealis mindenkinek, kulonbozo okokbol.
Ezert viszont nincs ertelme az EU-nak hajcsar modjara kenyszeriteni az autogyarakat, hogy hagyjanak fel a hagyomanyos hajtasu autok gyartasaval. Ha valamit eroltetni akarnak, inkabb a hibridekre koncentraljanak. Azok sokkal kompromisszummentesebbek a tobbsegnek. Rovid tavra azokkal is szepen lehet jarni tisztan elektromosan, azok is nagyban csokkentik a kibocsajtast, fogyasztast, de kozben nem igenyelnek annyi akkut, meg gyorstoltot es meg olcsobbak is.
Aki akar es meg tudja fizetni, vegyen tisztan elektromosat, a tobbieknek meg hagyjak meg a hibrideket.
-
cousin333
addikt
válasz
GreenGoblin #110 üzenetére
Igen, azért írtam, hogy nem illik teljesen a képbe. Bár az alacsony csomagtér és a szűk hátsó fejtér pipa
-
Vagy még annyival sem. Én az átlagnál jóval többet és hosszabban autópályázok. Rendszeresen látok dobozos furgonok seggébe tapadva annak szélárnyékában autózó e-autósokat. 120-as tempóval bőven féktávon belül követni valakit akár több tíz kilométeren át csak, hogy nyerjen az illető néhány kilométernyi hatótávot enyhén szólva elég balesetveszélyes. Az még szebb amikor a külső sávban a teherautók szélárnyékába megbújva autózik valaki ~90km/h-val a méregdrága elektromos autóval mert spórolni kell a hatótávval. Amikor elmegyek mellettük látom, hogy sokuknál résnyire le van eresztve az ablak tehát klímázni sem klímáznak mert az is fogyaszt. Inkább közvetlen közelről nyelik egy kamion kipufogógázait 50-100 kilométeren át csak mert spórolni kell az amperral. Darwin díj. És az ilyen fazonok bizonygatják, hogy keresztbe kasul be lehet autózni az országot elektromos autóval mindenféle kompromisszum nélkül.
-
cousin333
addikt
válasz
<Lacy85> #107 üzenetére
Nem teljesen illik a képbe, de Hyundai Ioniq esetleg? Van 28 és 38 kWh-s verziója, de az egyik leghatékonyabb villanyautó, főleg nagyobb sebességnél. A nagyobbik változat biztos megy annyit, mint az 50 kWh-s e208.
-
<Lacy85>
addikt
Nálunk "sajnos" csak a sedan jöhet szóba. Párommal ezeket szeretjük.
Ha lenne ~10 milla környékén valami normális e-sedan, nem is gondolkodnánk.
Még a téli ~250km-t is bevállalnám. De nincs egy sem.
Ez a kategória megszűnt létezni elektromosban.
Mármint épeszű árkategóriában. -
válasz
<Lacy85> #104 üzenetére
Nekünk elég volt a használhatunk alapján az 50es akku... Így igazából 3 autó maradt ami akku, ár és kinézet alapján lehetett volna:
- e208 (ez lett állami támogatással)
- Zoé
- Model 3 SR+A Model 3 azért esett ki mert 16m felett van az ára, amiért két e208ast tudtunk volna venni (tudom támogatás miatt...).
Ha nem lett volna támogatás akkor egy i3s lett volna erős befutó...Így megmaradt a régi 2017es 308as évi fenntartása kb 200-250e Ft... De ott tartunk, hogy 5 hónap alatt 2 vidéki út van benne (700-800km) plusz hetente megyünk vele egy kört, hogy ne rohadjon bele az üzemanyag...
#k-adi: nálunk 8,5 volt az elektromos e208, ha helyette benzin vagy dieselt vettünk volna azonos felszereltséggel akkor 6,8 vagy 7,2 lett volna. Így nekünk a támogatással lazán visszahozza a felárat 4 év alatt úgy, hogy a maradvány értéke többet fog érni akkor is mint a Diesel és benzines társai...
És igen hülye vagyok, de nem vennék fapados alap autót, akkor már inkább tesztautót vagy fél éves használatát vennék jobban felszerelve. -
<Lacy85>
addikt
Én is néztem HAndras videóját. “21 e-autó, ami idén jelenik meg”.
A végén kb. annyi volt a reakcióm, hogy 1 darab nincs, ami néz is ki valahogy?
Év vége felé / jövő év elején lesz csere és ha a csillagok is úgy állnak, akkor bele fog férni egy ~Model 3 árkategóriás autó.
A Long Range nettó ára 360-as euróval számolva ~18 milla. Áfa nélkül.
Ez alá nem adnám 3 okból sem. Illetve 4.1. Minden gyártó hivatalos álláspontja, hogy az akku élettartam érdekében nem igazán ajánlott 80% fölé tölteni. Itt már ugye -20% hatótáv, mert szeretek vigyázni a dolgaimra. Hatótáv meg azért legyen, mert nem akarom állandóan azt lesni, mennyit mehetek még.
2. Télen ebből lejön még ~+20% a hideg miatt.
3. A Model 3-at már gyártják kínában is és nemrég jelent meg egy cikk a Teslasok.hu-n, hogy az ott gyártott modellekben kicsit más akksi van. Az a gond ezzel, hogy baromira nem bírja a hideget. Ami a gyakorlatban annyit jelent, hogy a nyári ~430km-es hatótáv leesett ~240-re télen. Ami rohadt nagy eltérés.
Nem tudom, hogy ezeket EU-ban is forgalmazzák-e, de nem szívesen fognék ki egy ilyen modellt.4. Ez az egyetlen modell az “értelmes” árkategóriában, ami tetszik is.
Töltés amúgy nem lenne gond. Családi házunk van, tervben van napelem is, szóval “E-autó kánaán”.
Aztán kicsit szétnéztem, hogy ilyesmi áron mit lehet kapni belsőégésűből.
Jaguar XE, Alfa Giulia, 3-as BMW, stb.
És egyik sem alapmodell, hanem már nagyjából full extra.
Gyönyörű felnikkel / fényezéssel, full bőr belsővel, karbon betétekkel / külső karbon elemekkel, sportfutóművel, baromi jó hifivel, stb.
Mindezt a Model 3 ~nettó árából.
A Model 3-ban meg mi van? Legjobb esetben valami gagyi műbőr, meg a “jó kis” műanyagok. Zajszigetelés meg kb. nulla.
Még a kormány mögé sem futotta egy kijelzőre.
Hajlandó lennék némi kompromisszumra, de ennyire kizárt.Amire meg azt mondanám, hogy instant get (e-Tron GT a kinézet miatt, Model S Plaid+ a kinézet + hatótáv miatt), azok meg valóban olyan áron vannak, hogy leestem a székről, amikor megláttam.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ma Stílusos és feltűnő jelenség a forgalomban, hangulatos belterében pedig nagy öröm létezni a mindennapokban, ám az infotainment rendszerrel és a fogyasztással nem teljesen voltunk elégedettek.
- Saját márkás HDD-ket követel meg az egyes NAS-okhoz a Synology
- Milyen légkondit a lakásba?
- SSD kibeszélő
- One mobilszolgáltatások
- Nők, nőügyek (18+)
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Vác és környéke adok-veszek beszélgetek
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...
- RTX 2060 6GB DDR6/ garancia/ ingyen foxpost
- DELL PowerEdge R620 10xSFF 128GB ECC RAM
- XPS 15 9530 15.6" FHD+ IPS i9-13900H RTX 4070 32GB 1TB NVMe ujjolv IR kam gar
- 27% számla! Ryzen 7700X / RTX 4070 Ti Super / 32GB DDR5 / 1TB NVMe / 800w GOLD! BeszámítOK
- Jó áras PC! , i7 10700 , 1080 8GB , 16GB DDR4 , 512 GB NVME , 500GB HDD
- Beszámítás! Lenovo Thinkpad P15 Gen1 15 FHD notebook - i7 10850H 16GB RAM 512GB SSD Quadro T1000 W11
- BESZÁMÍTÁS! Asus ProArt OC RTX 4070 OC 12GB GDDR6X videokártya 3 év garancia 27% áfa
- HP Victus 16-s0002nh - 16.1" FullHD IPS 144Hz - Ryzen 5 7640HS - 32GB - 1TB - RTX 4050 - 1,5év gari
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG STRIX Z590-E Gaming Wifi alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Eredeti Lenovo 300W töltők - ADL300SDC3A
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest