Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ljs

    tag

    válasz cousin333 #51 üzenetére

    (Előre mondom, nem volt még elektromos autóm,
    az alább kitalált "történetek" csak az én elmém szülöttei.
    De a válaszokra tényleg kíváncsi vagyok!)

    A mindennapi töltés (10 órát lóg a fali ajzaton) nekem nem gond, csak az akku bírja.
    Hány évig fogja bírni az akku a napi töltést?

    A hétvégi hatótávparáról:

    10 óra töltés = 100 km hatótáv (a cikk szerint)
    Péntek munka és bevásárlás után kb. 18 órára hazaérek, töltőre rakom a járművet,
    szombat 19 órára beleszalad az a 250 km hatótáv.
    (Nyilván nem tök üresen rakom töltőre, de a "végén" nem is lineárisan tölt, hanem lassabban.)
    Abban a pillanatban elindulok valahová,
    250 km-t számoljunk 3,5 órával. (Nem mindig vezet autópálya a célig.)
    Ha gyorsabban megyek, vajon kibírja a 250 km-t?
    Szombat 22:30-kor célba érkezem, ott egyből töltőre dugom az autót.
    Vasárnap 23:30 órára ismét benne van a 250 km hatótáv.
    Hazaindulok, hétfő hajnal 03-ra megérkezem.
    3 óra múlva pedig frissen, üdén, kipihenve kezdem a heti munkát.
    Ha az évek során degradálódik az akku, akkor hogyan fog beleférni ugyanez a hatótáv?

    Hol tévedtem a hétvégi történetemben?

    (Csak mellékesen jegyzem meg a következőket:
    1.
    Ebben a történetben e208-cal 25 órát töltök a célban,
    hagyományos hajtóanyagú járművel -ugyanilyen feltételek mellett- 50 órát.
    2.
    "hatótáv télen -5-0 fokban 90-110-es tempóval 200 km"
    Tehát a hétvégi 250 km-es kiruccanást 0 fok alatt felejtsem el az e208-cal.)

    [ Szerkesztve ]

    Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég.../Dan Millman/

Új hozzászólás Aktív témák