Hirdetés
- Mobil flották
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Kapcsolja ki, kapcsolja be!
- MWC 2025: A kicsi és a kamerás - megjött a Xiaomi 15 és az Ultra
- iPhone topik
- Yepp: korlátlanság és streaming-modell a Yettel adatforradalma
- Yettel topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Honor Magic7 Pro - kifinomult, költséges képalkotás
Új hozzászólás Aktív témák
-
draco31
veterán
Az oldalon szoktam, ott jobban tetszik a megjelenítése.
Boxban nem szoktam, eleinte szórakoztam csak vele.
De akkor nem itt a hiba.
Router után van kötve nekem, ha normálisan kötöttem, akkor éjjel mért talán 2x.
Csak így meg néha bosszantó, hogy óránként 1 percig nincs net, mert a mérés miatt úgy lefogja. -
-
draco31
veterán
Másnál is percekig tart, mire behozza az oldal a mért adatokat?
Csak néha nézek rá, talán havonta 2x, ha gyanús a netem ( 100/5 ) de kezdek már azon gondolkozni így talán másfél év után, hogy visszaküldöm lassan. -
-
Ön olyan mérési feladatokat kapott korábban, amelyek kis forgalmi limittel rendelkeztek, ezért már kis felhasználói forgalom esetén a mérések leálltak.Növeltük a mérési feladatokhoz tartozó forgalmi limit értéket, és azóta ilyen státuszú mérése nem képződött.
Képződött, de jóval ritkábban. -
-
vargalex
félisten
Szerintem csak annyit tudnak mondani, hogy az eszköz forgalmi limit túllépés miatt megszakította a mérést.
Most nézem, hogy forgalmi limit túllépés esetén mégis kiderül a logból az általuk beállított érték. Ugyanis ilyenkor az eszköz ír egy ilyen logot:Limit túllépés. Limit: xxx bytes/sec, Traffic: yyy bytes/sec
Majd a következő log:
Measure script killed.
Az
xxx
az általuk beállított értékből számított megengedett forgalom másodpercenként, azyyy
pedig az eszköz által érzékelt "párhuzamos" forgalom.Remélem azért nem hivatkoztál rám a levélben...
-
-
vargalex
félisten
Az a kérdés, hogy a központ milyen limitet küld le az eszköznek. A baj az, hogy ezt nem írja ki a logba az eszköz. Ugye, ha pl. beállítanak 200 MB limitet (10 percre vonatkozóan), azt az eszköz visszaosztja másodpercre. Azaz azt mondja, hogy ha a nem általa generált forgalom (és az a baj, hogy itt a lokális wifi forgalom is beleértendő) meghaladja a 2,66 Mbps-t bármikor is a mérés alatt, akkor megszakítja azt. Persze ezt a 200 MB-ot csak példaként írtam, nem tudom, hogy mekkora értékkel dolgoznak valójában.
-
válasz
vargalex #2830 üzenetére
Ja, értem. 480perc a lease time, de nem 1x kapcsoltam ki/be az eszközt, pont ezért, hogy ilyenkor kér IP címet, és hátha magához tér.
Olyan nagy forgalmat nem okozhat "minden más" ha a download majdnem max-on van, a feltöltés pedig túl is teljesíti a vállalt maximumot. Valami nem kerek.
-
vargalex
félisten
Nem úgy értettem, hogy más IP címet kap az eszköz. Hanem, ha pl. jelenleg 192.168.1.100 a címe és mondjuk 48 óra a lease time, akkor ha a hálózati kapcsolat (fizikai) nem szakad meg, akkor őt 24 órán keresztül senki nem fogja értesíteni arról, hogy te közben a 192.168.1.50-et rendelted a MAC címéhez. Így működik a DHCP protokoll. Először a lease time felénél fog újra a szerverhez fordulni egy DHCP renew-al.
A weboldalon indított mérés természetesen nem tudja figyelni a párhuzamos forgalmat, így nem is szakítja meg azt soha.
-
válasz
vargalex #2828 üzenetére
Ha be van drótozva (Address Reservation), nem is kaphat más címet.
Közben kiderült hogy egyel odébb dugtam. Most hogy újra a WAN portba van dugva a router, már elérem, de látszólag még mindég 9-es kóddal nullás méréseket küld. Pedig ha kézzel indítok (a weboldalon) egy mérést, ott rendben lefut:
Bár az fura, hogy kicsit döcögősen kapcsol egyre nagyobb sebességre. Igaz a TL-WDR3600 sem mai gyerek.
Ez a mérés is belekerül a statisztikába: -
-
vargalex
félisten
És a .100-as IP-n (vagy ugye a portálon megjelenő iframe-ban) megjelenik a lokális webes felület? Ha igen, akkor ezt az IP címet kapta.
A 192.168.199.1-es IP-n csak akkor érhető el az eszköz, ha nincs WAN kapcsolata, vagy a WAN portra publikus IP címet kap, illetve ha PPPoE a mögötte felépülő kapcsolat. -
válasz
vargalex #2824 üzenetére
Ez benne a trükk! A WEB.oldal a ...109-es címre dob, régebben is ezt a címet kapta, de a DHCP listában nem szerepel.
Persze előfordulhat, hogy rossz Mac címet írtam be a DHCP foglalás listájába. A Digi eszközére kötöttem egy TL-WDR3600 routert, mert a digi eszközén nem lehetett a DHCP-nek DNS-t megadni (pi-hole).
Próbáltam már a DHCP által kiosztott "ismeretlen" címeket is megnézni, de nem jártam sikerrel. A leírás szerint, a http://192.168.199.1 címre is reagálni a kéne, de nem. -
vargalex
félisten
Mi az, hogy DHCP-n nem kap IP címet és mégis küldi a 9-es státuszt (azaz forgalmi korlát túllépése)? Ez elvileg azt jelenti, hogy a központban beállított mértékű forgalmat túllépte az eszköz a mérés alatt. Szóval, ha ilyen státuszú méréseket látsz, akkor élnie kell az eszköznek és kapcsolata is kell, hogy legyen.
Hogy van bekötve nálad az eszköz? Ha saját router után, akkor ott nem látod, hogy milyen IP-t kapott? A profil oldaladon a Mérőbox oldala gombra kattintva nem jelenik meg a lokális felület (saját LAN-odból próbálva)? -
Lehet, hogy megmakkant az eszköz? Napok óta 0-ás méréseket küld, és látszólag DHCP-n sem kap IP címet.
Mondjuk ha jelzi a 9-es hibát, és elküldi a 0-ás mérést, mégse lehet teljesen halott. A ki/be kapcsoláson túl még tehetek valamit? -
válasz
vargalex #2820 üzenetére
Haliho!
Köszi!
Igen, valami történt.
Most tele van 9, és 12-es hibával, és 0-ás méréssel.
9 – forgalmi korlát túllépése (a mérés közben az adatforgalom meghaladta a feladat végrehajtása esetén elfogadható mértéket, ami jelentősen torzíthatja a mérési eredményt)
12 – „error”Fura mert a torrent letöltés ritkán megy, a feltöltés is jóval 10Mbps alatt szokott lenni. Bár az igaz hogy szinte folyamatosan megy a sweettv mikor itthon vagyok.
-
-
-
vargalex
félisten
Ez így nagyon érdekes. Ugyanis a hiba szerint szerver oldalon nem tudta beszúrni a mérési eredményt, mert latency-nek (delay) NULL-t akarna beírni, viszont NOT NULL constraint van a táblán. Azonban az is látszik, hogy a mérést megszakította az eszköz limit túllépés miatt, ezért 9-es státuszt ("forgalmi korlát túllépése (a mérés közben az adatforgalom meghaladta a feladat végrehajtása esetén elfogadható mértéket, ami jelentősen torzíthatja a mérési eredményt") küldött és ilyenkor 0-ás mérési eredményeket küld be. Úgyhogy ez szerver oldalon nincs jól kezelve...
-
válasz
vargalex #2812 üzenetére
Pedig anno írtam az info@-ra, hogy szolgáltatót váltottam, ill most is. Ennek ellenére Inviteles csomagként vagyok nyilvántartva. Sajna a mérőbox szolgáltató beállításaihoz én nem férek hozzá.
Igen, pl. jól látható, hogy a 777.95-ös mérés után van egy nullás értékű, majd a következő megegyezik a grafikonon is ábrázolt 936.99-el.
-
vargalex
félisten
Sajnos a wifi scan teleszemeteli a logot, így ott nem igazán látható, csak éppen a "hibás mérés" időpontjában.
Ugye 0 elméletileg akkor lehet a mérési eredmény (de még egyszer mondom, hogy nem kellene, hogy lásd a grafikonon), amikor hibára fut a mérés, vagy nem ad vissza semmilyen eredményt az eszköz, esetleg nem is kerül kiosztásra a megadott időablakban a mérés.
Mondjuk nálad az 5-ös státusz az ugye egyébként hibás mérést jelent, mert nem a szolgáltatódhoz tartozó IP címről érkezett az eredmény. A böngészőben a Fejlesztői eszközökben (F12) a Network (Hálózat) fülön a
series_speed
hívás eredményeként kell, hogy lásd aJSON
-ben ezeket a 0-ás eredményeket is. Vagy egyszerűen a Highchart jeleníti meg hibásan. -
-
Ez rengeteg nullás mérés mitől lehet? Jól látható, hogy szinte semmi szakadozás a mérésben, majd valami elromlott. A Vodafone 2x is cserélt routers, de nem változott semmi. Átváltottam Digire, de csak a sebesség változott, a mérések ugyanolyan véletlenszerű kihagyásokat mutatnak. -
-
Végül szolgáltatót váltottam, de mit válasszak a listából?
Egy HG8147X6-10 eszközbe megy az optika, és ez adja a TV-t és az internetet. FTTB vagy FTTH vagy teljesen mindegy? -
-
A SamKnows egy TP-Link TL-WDR3600-at küldött anno. Hogy ne kerüljön a szemétbe, fel tettem rá az OpenWrt Factory sysupgrade image-t.
-
-
-
wwenigma
Jómunkásember
Hello,
Over the past 15 years, with your support, SamKnows has defined a methodology for measuring internet performance, which is now being implemented by internet service providers and regulators worldwide.
We recently launched a new version of our measurement software that can be integrated directly into home routers. This new direction means that rather than use a separate measurement device (Whitebox), we can gather the same internet performance data, directly from a router.
Given this change, on May 8, 2024, we will be terminating the Program and your SamKnows Whitebox will be disabled and the corresponding SamKnows One account will be deleted. You may unplug your Whitebox and dispose of it via your local electronic waste provider.
Our entire team would like to express our heartfelt thanks for your support of our mission to improve the internet for everyone everywhere. If you have any questions, please reach out to us at community@samknows.com.
Thanks,
The SamKnows team -
draco31
veterán
Ezt a statisztikát látják egyébként a szolgáltatók, amit gyűjtünk?
Felfigyelhetnének már arra, hogy 4100 mérés után 77 mega a letöltési átlag a településemen, és jobb lenne ha egy nullával több lenne -
vargalex
félisten
válasz
DaM_HuN #2794 üzenetére
De, figyeli a box az átmenő és wifi forgalmat (ha úgy van bekötve), csak azért ennél jóval nagyobb sávszélesség használat esetén szakítja meg (vagy nem indítja el) a mérést (ha úgy konfigurálják egyáltalán a méréseket, mert természetesen akár úgy is beállíthatják, hogy ezt ne vegye figyelembe).
A weboldal sajnos olyan szempontból tényleg "béna", hogy szerintem kliens oldalra lehozza az összes mérési eredményt és úgy jeleníti meg a grafikont.
Az azonnali mérést le lehet scriptelni, hiszen ez egy weboldal, a hívásokat ki tudod nézni a böngésző forgalmából.
A firmware cserével viszont óvatosan (tudom, csak vicceltél), mert az NMHH esetén szerintem soha nem kerül a tulajdonodba a box, nem úgy, mint a SamKnows-nál.
-
DaM_HuN
csendes újonc
válasz
vargalex #2793 üzenetére
Akkor rosszul fogalmaztam, a mod és a git közösségnek nem volt eddig szerencséje ezzel. Az hogy a lap milyen -így évek adataival a rendszerben- lehet hogy király, bár nekem tetű lassú, de ez biztos az összegyűlt 30.000+ mérési adatnak köszönhető.
A boxot pont nem érdekli, hogy forgalmazok-e, mert pl most is és 10-kor is mért óra 12-kor, holott közben éppen 4kstream megy már vagy egy órája, ami azért eleszik 10-20mbitet a tv-n az egyik stream szolgáltatótól. Az AppleTv pedig pont a boxba van kötve közvetlenül.
Mit akarok? Live monitoringot -mint a speedtest, vagy a SamKnows white boxa pl,- ha már fizetem a villanyszámláját évek óta ennek a doboznak, aminek egyre kisebb az értelme, mert szemmel láthatóan már belőtte a Digi a tesztszerver IP-ket és mérési intervallumokat, a mérés majdnem mindig jó, holott előtte utána már nem annyira rózsás a helyzet. (és reklamációnál sem fogadják már el az eredményeket amióta 4iG lett, tehát ez már csak egy hobbi, amiből szeretném kihozni az értelmet, ha már másra nem jó)
Bár tény a routerem saját maga is méri a forgalmazásaim sebességét élőben és annak eredményét ki is tudom tenni bárhova, de mint már korábban mondtam, ha már fizetek a box fenntartásáért, akkor ki is használnám.
Lehet az lesz a vége, hogy kisütöm a förmöt belőle, és visszacsinálom routernek, úgyis kellene egy a smarthomehoz. Már úgyse kéri vissza az NMHH 5+ év után. (jó, persze most csak viccelek)
-
vargalex
félisten
válasz
DaM_HuN #2792 üzenetére
Miért akarsz a boxon mérni? Azonnali mérést tudsz indítani a box webes felületén, így az pl. curl hívásokkal le is scriptelhető. De ugye ennek lehet az az eredménye, hogy éppen fut egy sebességmérés, vagy nem elérhető a szerver, stb. Ráadásul ott ugye a háttérben elindítja a sebesség mérést és vár annak a kimenetére. Tehát ezt neked is meg kell tenned.
Az azonnali mérések hatósági kérésre nem kerülnek be sem az eszköz logjába, sem a szelessav.net-re (hiszen ez nem egy előre tervezett mérés, nem is veszi figyelembe, hogy közben forgalmaz-e a felhasználó, stb.)Az ütemezett mérések azért nem pontosan ugyan akkor indulnak, mert ugyan van egy időablak, de figyelembe veszi, hogy az utolsó 10 percben te mennyit forgalmaztál, van-e szabad szerver kapacitás, stb. Illetve elképzelhető az is, hogy az így elindított mérést megszakítja a box, mivel te elkezdtél közben forgalmazni. Ezért lehet időben eltérés közöttük.
De egyébként mi a célod? Csak az, hogy ellenőrizd, hogy van-e neted?
Asztali és mobil app pedig azért nincs, mert nem kérte a hatóság, illetve inkább azt kérte, hogy a weboldal legyen asztali és mobil böngészőben is használható. (Tehát senkinek nem tört bele semmibe a bicskája.)
-
DaM_HuN
csendes újonc
válasz
vargalex #2791 üzenetére
Egen ez egyszerű(-nek tűnik). De...
Még nem találtam meg hogyan tudnék:
1. elindítani a measure-t
2. friss adatot olvasni. Mivel az "azonnali hardveres mérés"-ek nem kerülnek be a mérőeszközbe a mentett mérésekbe, és a szelessav.net-re sem mennek fel valamiért.
Tehát amíg nem jövök rá hogyan tudnám elindítani és időzítetten ki is olvasni az aktuális mérést (mert ugye a kezdőlapon jelenik meg a < a> gomb helyén miután lefut), addig csak megjeleníteni tudnám az utolsó hivatalos mérést, ami csak azért gáz, mert nem mindig ugyanakkor történik. (óra 13 tűnik a standardnek, de óra 20-26-30 is van néha.)
Az meg eléggé erőforráspazarlás, hogy -teszem azt- óra 10-től scannelem óra 35-ig az eredményért, vagy óra 35öt választom a scan időzítésnek, akkor pedig lehet már vagy 20 perce nincs is netem (sajna előfordul a Diginél Pest ezen amúgy elég sűrűn lakott sarkában elég sokszor), de a dobozon még úgy látszik , hogy van.
Gondolom ezért is nincs még a szelessav.net-nek sem pl. a Speedtest-hez hasonló asztali, sem mobil appja, a smarthome-os integrációkról már nem is beszélve még, mert többeknek beletört már a bicskája. (pedig van egykét okos magyar srác a Git-en a témában.)Azért még nem adom fel, csak pöppet frusztrál, hogy ennyire nem egyszerű, vagy ennyire nem jó helyen keresem a megoldást a "boxban".
-
vargalex
félisten
válasz
DaM_HuN #2790 üzenetére
Az eszközön authentikáció nélküli webes felületen látod a méréseket. A letöltött html-t egy scripttel nem nagy mutatvány feldolgozni... Akár csak az utolsó mérést kiszedni belőle. Egyékbént a /tmp-ben vannak a nyers adatok, de ahhoz nem férsz hozzá, így marad a html parse-olás.
-
DaM_HuN
csendes újonc
Sziasztok!
Szerintetek valahogyan ki lehet cibálni a boxból a friss méréseket?
Okosotthon felületre szeretném feltenni, valami olyasmi módon mint a speedtest-cli-ből kihúzott adatokat, de mivel itt van az eszköz maga, így egyszerűbbnek gondolnám, hogy annak az adatait kérem le, nem a mostmár több 10.000 mérést tartalmazó Szélessáv.netes adatbázisból kérném le. Nameg hirtelen nem is találtam meg a módját csak az utolsó mérés lekérésének, bár biztos megoldható lenne azis -
vargalex
félisten
válasz
dethroner #2788 üzenetére
Akkor a 10.x.x.x IP cím az valami szolgáltatói DNS szerver lesz, ami a log fülön látszódhat.
Akkor jól értem, hogy a hardveres és a szoftveres mérés IP címei ugyan abból a tartományból vannak (109.61.x.x), csak a végük különbözik? A géped nem épít fel véletlenül egy másik PPPoE session-t és igazából ő is kap egy publikus IP-t? -
dethroner
veterán
válasz
vargalex #2787 üzenetére
Valamit félre értettem a kérdéseddel kapcsolatban. A 10.x.x.x ip cím az a mérőeszközben volt valamelyik fülön. s A szelessav.net oldalon a saját méréseim mindig 109.61.x.x címet mutatnak, az utolsó 2 karakter szokott néha változni.
A mérőboxban van olyan hogy Command & Control szerver IP: 185.72.x.x
WAN IP 109.61.x.x
és utána van még egy IP cím, amit a mérőbox osztott szerintem a saját routeremnek, a mi 192.168.x.x és ez jelenik meg a saját roueteremben is a DHCP résznél.
És a szoftveres szelessav mérésnél ugyanaz az ip van, ami a speedtestnél jelenik meg és amit az ip cím felderítő oldalak mutatnak. -
vargalex
félisten
válasz
dethroner #2786 üzenetére
A 10.x.x.x az egy privát IP tartomány. Azaz a szolgáltatód NAT-ol, ha nincs a mérőbox előtt másik eszközöd.
A publikus IP-t (ami a szolgáltató valamelyik eszköze lesz) az azonnali mérés eredményénél láthatod, valószínűleg ezt a mérést fogod látni a webes felületen is. Ha ez eltér a software-os méréstől, akkor a szolgáltató más kijáraton megy a software mérők és más a hardware mérők felé. -
dethroner
veterán
-
dethroner
veterán
válasz
vargalex #2783 üzenetére
Korábban NAT mögött voltam, de kértem a szolgáltatót hogy adjanak publikus IP-t. Elvileg meg is tették. A mérőbox mérést végezve kiírja hogy publikus ip, de ugye az más cím, mint amit a webes mérések során látok és amit az ip felderítő oldalak mutatnak.
Routerben pedig az az ip cím látszik, amit a webes mérők mutatnak.
Nem lehet hogy a mérőbox miatt van ilyesmi? ONU-mérőbox-saját router, így néz ki a hálózat nálam. -
draco31
veterán
válasz
dethroner #2777 üzenetére
Akkor ott van valami, nekem 100 megás a net, ha jó kedve van, ráadásul mikrós, de simán megy a kártyás fizetés.
Nálam most pl. 2 hete volt egy napos karbantartás, és a 100/5-ös net 100/ 10-80 lett. Szerintük nem változtattak semmit. Én meg mondom oké akkor. Van amikor a letöltés elmegy 140-ig is, de ritka.
Így aztán most vakarom a fejem, hogy vegyek-e új gigabites routert, mert a mostani csak 100 megát tud kábelen, és kérjek-e másik dobozt, mert mivel csak 100-as a net, így olyat kaptam, amin 100-as a lan szintén.
A fekete egyenes vonal volt az 5 mega fel, aztán a karbantartásuk után meglódult.
-
dethroner
veterán
válasz
vargalex #2776 üzenetére
Munkatársam 2 utcával távolabb lakik, ugyanannál a szolgáltatónál van, egyel magasabb (1000/1000) csomaggal. Ma mondja hogy fel fogja hívni őket, mert a torrenten nem észlel ő sem nagyon durva változást, de bármilyen webes sebességmérőt használ (szelessáv, speedtestek, sőt, a szolgáltató egyik saját webes mérője se), megy 300 megánál feljebb. Neki 300 mega a minimális sebesség a csomag szerint. Ezzel még együtt tudna élni, mivel a torrenten nem lát gondot, de nem tud online bankkártyás fizetést használni, mert amikor fizetni akar, csak pörög, csak pörög az oldal és minden alkalommal kidobja időtúllépés miatt.
Na hát vannak itt dolgok akkor mégis. -
dethroner
veterán
válasz
vargalex #2774 üzenetére
Itt valami nagy turpisság van, vagy hatalmas gikszer. Pár percen belül teszteltem speedtest.net-en az összes bp-i szervert, plusz a szerelő által a közelség miatt nem javasolt Znet-et (ami eddig közel a maxot hozta), plusz parancssoros speedtest, szelessav.net webes mérőjét, és szinte mind ugyanazt az eredményt hozta, 200 alatt. Lehet a nemrég elvonult vihar és az azt követő áramszünet is bedolgozott ebbe az értékbe.
DE! A szolgáltató 2 korábban említett webes mérője, a speedtest bp-i Giganet szerver újfent 450 környéki letöltést mutat, plusz a torrent is szintén az említett 55MB/s sebességgel töltött. Tehát vagy van bőven, vagy turpiság és játszadozás a mérésekkel.
Régebben olvastam valami VGA drivert, ami ha érzékelte hogy benchmark-t fut, a teszt idejére felemelte a kártya órajeleit, hogy ügyesebbnek mutassa magát mint a másik gyártó. De persze játékokban ennek semmi jele nem volt, az órajeleket csak a teszt idejére bírta emelni. Lehet itt is ez van, érzékeli a szolgáltató mérője hogy saját hálózatból érkezik a tesztkérés, gyorsan kinyit minden csapot, ömlik a sok bit, aztán a teszt után meg visszarakja a korlátot, és ezt a korlátot nem inaktiválja egy másik szolgáltató mérője.
De még mindig ott van akkor a torrent, ami meg jól fut -
vargalex
félisten
válasz
dethroner #2769 üzenetére
Az NMHH-s webes méréseket bejelentkezve készítetted? Mert, ha nem, akkor mindenképpen írd meg nekik, hogy a szoftveres mérős is azonos értékeket produkál.
Hidd el, a többi szolgáltató mérője sem "rontja" más hálózatból érkező mérések eredményét. Csak egyszerűen egy szolgáltató saját hálózata valahol véget ér, valamilyen eszköz végződteti, ami valamilyen port sebességgel (vagy inkább több porton) csatlakozik a többi hálózat felé. Ez márpedig be tud dugulni, ha nem jól van méretezve.
-
dethroner
veterán
válasz
vargalex #2768 üzenetére
Igazából csak azért mondta hogy a saját mérőjüket tekintik elfogadhatónak, mivel ezt ismerik, tudják a működését. Kérdeztem tőle ezt a saját és nem saját hálózat dolgot, azt mondta nincs különbség, ők nem korlátoznak, nem befolyásolnak semmit. Javasolta hogy speedtest.net méréseknél ne a közeli szerverekre mérjek, ne is külföldi szerverekre, és ne nagy szolgáltók (voda, T, Digi) szerverre, mert azok csak saját ügyfélnek mérnek sokat, más hálózatba direkt rontja az értéket. Amikor rákérdeztem hogy ugyanezt nem csinálja-e meg a HWR saját mérője, azt mondta nem
Na igen. Javasolta a szerverek között az Antenna hungáriát válasszam, de az már nem elérhető.
Amikor a rendes körülményes sebesség napi 90%-os rendelkezésre állásra kérdeztem, azt mondta a szolgáltató azt is mondhatja, hogy pont amikor a box a napi 24 mérést végzi, pont akkor nincs meg a 90%, de amint vége a méréseknek, egyből megvan. Azt mondta, sajnos ezt is megtehetik, amit ugye csak egy napi 24 órás folyamatos terheléssel tudnám megcáfolni, de akkor meg a szolgáltató levághat a rendszerről, mert extrém módon használom.
Jó fej volt, nagyon segíteni akart, mondta, higgyem el, megvan a csomagomnak megfelelő érték. Ő is akkor boldog, ha az ügyfél boldog. Hát, megkérdezem még az NMHH-t hogy mi a véleménye erről a sokféle mérési eredményről. -
vargalex
félisten
válasz
dethroner #2767 üzenetére
Ahogy írtam, ha az NMHH szoftveres mérése is kevesebbet mutat, akkor a szolgáltatód nem tud akkora sebességet az NMHH hálózata felé/felől, mint az ígért sebesség. A mérőbox a gépen mért mérésekbe nem szól bele, hacsak nem párhuzamosan kötött és megy közben mérés.
A szerelő is megerősített abban, hogy csak a saját hálózaton garantálják a sebességet (ezért ott is mérnek). -
dethroner
veterán
válasz
vargalex #2766 üzenetére
Most beszélgettem közel egy órán át telefonon a szerelővel. Kértem ne jöjjön, mert nem akarok fizetni a kiszállásért, mivel nem tudom egyértelműen bizonyítani hogy hiba van és hogy az a hiba az ő ONU eszközükben, hálózatukban lenne. Beszélgetés közben javasolta hagyjuk ki a mérőboxot és közvetlenül a saját gépembe menjen a lan kábel, így már olyan sebességtesztek is normálisabbak lettek, amik a mérőbox közbeiktatásával lassabb sebességet mutattak. De hogy a szelessav szoftveres mérése miért mutat több mint 100-al magasabb feltöltést (450) mint a hardveres mérésük (330), rejtély. A hatóság szoftveres letöltési sebességtesztje a mérőbox kihagyása után se lett jó, ugyanúgy 250-300 között mér, mint a hardver.
Viszont a torrent jól megy, a szerelő szerint ha kijön, csak a saját mérőjüket fogadják el ha hibát jelzek ( [link] [link] ezek meg a box nélkül jól mennek. Javasolta hogy figyeljem a méréseket, esetleg próbáljam a hatóságnál kicseréltetni a mérőt, használjak a hálózati eszközökhöz szünetmentes tápot, mert ezek a vackok érzékenyek az áramingadozásra, és elmondása szerint ebben a régióban mostanában elég sok ilyen van, ami miatt sok eszközt cserélnek.
Szóval nem mertem így hibára jelenteni, nem akarok felesleges pénzt kidobni, azt mondta ő se tudna többet ha itt lenne, futtatni az említett 2 tesztoldalt, azok meg jó értéket adnak. Központban ránézett, a jel jó minőséget mutat nálam, tehát nem tud mit tenni. -
dethroner
veterán
válasz
vargalex #2764 üzenetére
qBittorrent 4.5.4-et használok. Van egy csomó adat a peernél, de hálózatot nem látom.
Ezekből lehetne következtetni a hálózatokra?És még valami eszembe jutott. Ugye az említett lassulás 06.09-én kezdődött, és írtad korábban, hogy az NMHH változtatott valamit a mérésekkel kapcsolatban. Azt esetleg nem tudod, hogy ez a változtatás akkoriban történt-e, amikor nálam ez a lassulás kezdődött?
-
dethroner
veterán
válasz
vargalex #2762 üzenetére
[HWR telecom]
A torrent peer hálózatokat hol tudom megnézni? -
dethroner
veterán
válasz
vargalex #2760 üzenetére
500/500 az elméleti maximum. A rendes körülményes sebesség 300/200. A garantált minimum 150/40.
De ugye leírtam az előző hozzászólásban a különböző mérési eredményeket, közvetlenül azután elindítottam egy torrent letöltést, ami újra 54MB/s feletti sebességgel jön. Feladom -
dethroner
veterán
válasz
vargalex #2758 üzenetére
Szóval ha a mérőbox 250 megát mér, a hatóság webes mérése szintén annyi, de a szolgáltató 440 megát, a speedtest a 20km-re lévő szerveren 460, a speedtest a pesti Vodafone szerveren csak 184, és a vodafone webes mérője 170 megát mér, akkor senki se tudja megállapítani hogy mi a valós sebesség? Mi alapján lehet akkor hibát keresni, hivatkozni bármilyen sebességre?
-
vargalex
félisten
válasz
dethroner #2757 üzenetére
Az a baj, hogy a szolgáltató általában a saját hálózatán szokta csak garantálni a sebességet. Nyilván ez valamilyen szinten érthető is (lenne), hiszen csak arra van ráhatása. Viszont, ha az uplinkje mondjuk 1 Gbps (vagy akár 10 Gbps), akkor az hálózaton kifelé biztosan be tud dugulni.
-
vargalex
félisten
válasz
dethroner #2753 üzenetére
Simán elképzelhető, hogy nem megfelelő paraméterezésű nálad ez az új mérőscript. Ugye ebben a verzióban megpróbálnak viszonylag kevés szálon mérni (20, 25, vagy 30), ehhez viszont egy előmérést használnak. Ez lehet, hogy valamiért nem jó nálad, mert esetleg a szolgáltatód lassan engedi fel a teljes sebességre a vonalat. A korábbi script több, mint 100 szálon mért, ha jól emlékszem.
Az mit jelent, hogy az NMHH oldalán csináltál egy mérést? A webes felületen, vagy az eszközön?
-
dethroner
veterán
Nem lehetséges hogy az NMHH mérőboxa hülyült meg, vagy a mérésük valamiért hibás? Csak azért kérdezem, mert pont most torrenteztem le egy filmet, ami 55MB/s sebességgel jött le, ami ha jól számolom 440Mbit. Amint végzett a letöltés, egyből csináltam egy mérést az NMHH oldalán, és a mostanában szokásos 260Mbit lett az eredmény. Belépve a mérőboxba, szintén ezen alacsony sebesség körül vannak a mai mérések is. Gyanús nekem, hogy a hatóságnál van a hiba.
-
dethroner
veterán
válasz
dethroner #2751 üzenetére
Az összes sebességteszt össze-vissza mér. A mérőbox utolsó pár mérése a mostanában szokásos 260-310 közötti le és 320-340 közötti feltöltést mutat.
A szélessávnet oldalán a szoftveres mérés egyik percben 220/450 egy perccel később 308/547. Újabb egy perc múlva a speedtest.net 460/284 értéket mér.
Mindig azt hallottam korábban hogy a szoftveres mérés nem megbízható (erre szoktak a szolgáltatók is hivatkozni ha hibát jelez az előfizető), hardveres mérés kell. Ehhez képest pont a hardveres mérés a leglassabb nálam. -
vargalex
félisten
válasz
DaM_HuN #2746 üzenetére
Szia!
Gondolom kivették a táblázatból a 0 értékeket, mert nem mutatott jól. A frontend fejlesztést nem követem...
#2747 dethroner: Ahogy nézem, az a rendes körülmények közötti érték valami olyan, ami a sorbarendezett mérések közül a 90% körüli értéket veszi.
Azaz neked sorbarendezi a 24 mérésedet és a 21. és 22. helyen álló mért értékek átlagát veszi. Legalábbis első ránézésre ezt csinálja és nem azt, hogy 90%-ban mi az érték...
-
dethroner
veterán
Hát ez az, semmi nem változott nálam. Minden ugyanaz, mint előtte, csak a sebesség esett vissza. Ugye alap esetben a saját routeremből kapja a mérőbox a netet amit méricskél. Ma reggel próbaképp a saját routerem kikapcsoltam és közvetlenül a mérőboxba vittem a netet. De semmi változás.
És nem volt egyik mérés se jóval 300 felett. És nem az átlagot írtam
Az átlagot könnyű kiszámolni, az stimmel is. Van egy olyan érték, amit úgy hívnak Rendes körülmények között elérhető. Az NMHH megfogalmazása szerint a rendes körülmények között elérhető sebességnek naptári naponként legalább az idő 90%-ában az előfizető rendelkezésére kell állnia, kivéve a szolgáltatás korlátozásának, szüneteltetésének és felfüggesztésének esetét.
Na most ha a mérőbox napi 24 mérést végez, és ebből 13 mérés kevesebb mint 300 megabit, akkor ez rohadtul nincs 90%-ban 300 felett. Ehhez képest az NMHH oldalán van egy statisztika, ami szerint az említett napon 327 mega a rendes körülmények között elérhető. Na de hogy? -
DaM_HuN
csendes újonc
Már megint nem tudok rájönni mi az ég lehet hibás...
Most éppen ezt csinálja:
hiányoznak mérések, ott nullával jelöli a sávszélességet a grafikonon, de magába a táblázatba nem kerül be adat és ez már egy jó hónapja így megy. Idáig, vagy 0-ás mérést, vagy hibás mérést írt ilyenkor, függően attól, hogy a net hagyott ki, vagy az NMHH szeró. Ez mitől lehet vargalex szerinted?
sajna ugye a box memóriája annyira kicsi, hogy mire visszanézném, addigra az emléke is felülíródott vagy 20x.Mindezt pont akkor, amikor megreklamáltam a netet, mert majd 20 egybefüggő napig nem fedezte még a vállalt minimum harmadát sem a sávkeskenység, de ha nem tudok megbízható valid méréseket produkálni, akkor mindjárt el is veszik az NMHH box előnye.
-
válasz
dethroner #2744 üzenetére
kb mi történt 2 hónapja? Nem üzemeltél be egy torrent szervert, vagy bármi más sávszélességiglnyes programot/eszközt?
A hálózat fizikai kialakítása nem változott?
Áramtalanításon is túl vagy?Ha a másik 10 mérés pedig (jóval) 300 felett volt, miért ne lehetne az átlag 327?
-
-
dethroner
veterán
Mostanában gyanús volt hogy nem stimmel minden a netkapocsolattal. Ránéztem az NMHH mérőboxra és az utóbbi 2 hónapban nagyon visszaestek a mérési eredmények. Az esetek több mint felében nincs meg a szolgáltató által meghatározott Rendes körülmények között elérhető érték. Ehhez képest a speedtest mérések szinte a csomagom maximumát mérik. Na most ki a hülye
-
aprokaroka87
nagyúr
Igazából annyi volt speedtest.net folyamatosan 450-500+ mbit/sec között mérte az 5G sebbességet, miközben letöltések során soha a büdös életben nem történik meg hogy megközelíti.
Egyébként meg le is van írva hogy 300mbit/sec, eleve nincs oda írva hogy 5G hálózat elérhető, de a Yettel elvileg mostmár az összes csomag esetén felenged 5G hálózatra.
Viszont valószínűleg úgyanugy korlátozva van a kb 300mbit/sec-re -
vargalex
félisten
Sz mindegy, hogy publikus-e az információ, de kliens oldalon is látszik, hogy a szerver várakoztatja a mérést (indulásnál), ha úgy ítéli meg, hogy erőforrás korlátba ütközhet.
Persze, mivel az ISP kiderítheti a merő szerverek IP címeit, így bőven gyorsíthat, vagy lassíthatja is a merésen (pl. forgalom priorizálással). Utóbbi állna érdekében, hiszen számára a lényeg az, hogy a hálózata képes az adott sebességre. Arra nem kötelezi semmi, hogy ezt a teljes szolgáltatási időben, minden irányban tudnia is kell… -
válasz
aprokaroka87 #2733 üzenetére
Meglepne, ha bármelyik isp foglalkozna ezzel. Amúgy csak annyi lenne a dolguk, hogy az nmhh "központi szervere" felé igyekvő csomagokat belassítja.
Bár az, hogy mennyi és milyen terheléselosztással dolgozik az nmhh, valószínűleg nem publikus.
-
vargalex
félisten
válasz
aprokaroka87 #2733 üzenetére
Ha a hardware-os mérésre gondolsz, akkor nem igazán. Az eszköz csak a központi szerverrel kommunikál. Kulcsos titkosítás, radius cert auth, minden van. Vagy mi pontosan az elképzelésed?
-
aprokaroka87
nagyúr
Létezik olyan hogy adott isp tudja befolyásolni ezt a mérési módszert?
vagy pedig pont hogy másikat próbál meg.
pl ezt az oldalt? -
draco31
veterán
Bekötöttem most már rendesen az eszközt, tehát a nem a wifi routerem után. Mivel csak 100 megás a net, így az óránkénti méréseknél abban a percben teljesen leállt a net.
Most már viszont nem tudok belépni a mérőboxba. Vagy ilyenkor nem is lehet, csak ha újra a routerem után rakom? -
draco31
veterán
Közben meg is érkezett, egy TP-Link TL-WR1043ND landolt nálam.
-
draco31
veterán
Mennyi idő, amíg kiküldik a dobozt? 2 hete már, hogy azt válaszolták, elfogadták az igénylésem, és majd a futár értesít, ha érkezik.
-
draco31
veterán
válasz
Gubek-Einste #2728 üzenetére
Köszi!
-
-
draco31
veterán
Hello!
Épp most tervezem leadni az igényem NMHH mérőre. 100 megás mikrós net, tud csodákat.
Egy kérdés mindössze.
Tesóm nevén van az internet, akkor egyszerűen csak az Ő nevére kérjem, és annyi?
Havi 1-2 napot tartózkodik itt, egyébként 300Km-re van. -
vargalex
félisten
válasz
dethroner #2725 üzenetére
Az SSH az egy szerver szolgáltatás. Default-ban a 22-es porton hallgat, ott fogadja a kapcsolatokat az SSH kliensektől. Persze átkonfigurálható, átrakható más portra. Ha eddig azt sem tudtad, hogy mi ez, akkor nyilván nem fog zavarni.
Viszont azt mindenképpen jelenti, hogy a szolgáltatód kifelé sem enged minden forgalmat, azaz erősen szűr. Nyilván a 80 (HTTP) és a 443 (HTTPS) engedve van, hiszen a többségnek arra van szükséges. De te el akarhatsz érni bármilyen más porton futó külső szolgáltatást, akkor pedig már nem jó, ha a szolgáltatód azt nem engedi. -
dethroner
veterán
Hello!
Ha a mérőbox a portscan eredményeknél azt mutatja hogy TCP 80 nyitott és TCP 22 zárt, az jó nekem, vagy rossz? -
dethroner
veterán
válasz
vargalex #2718 üzenetére
Én azt tettem, amit az NMHH javasolt reset címszó alatt:
A RESET folyamat:
A mérőeszköz legyen bekapcsolt és üzemkész állapotban. Ezt követően a WAN/LAN csatlakozók felöli oldalon elérhető egy piros RESET feliratú gomb.
Kérjük ezt a gombot (pl egy toll segítségével) a mérőeszköz bekapcsolt állapotában folyamatosan, megszakítás nélkül kattanásig nyomja meg pontosan 25 másodpercig, majd engedje fel a gombot. Sikeres volt a művelet, ha a gomb felengedése után 2-10 másodpercen belül az eszköz összes előlapi ledje felvillan. Ha ez nem történt meg, kérjük ismételje meg a folyamatot.
Na erre jött be a gyári felület. -
-
vargalex
félisten
-
-
-
vargalex
félisten
válasz
GoodSpeed #2713 üzenetére
Lehet, hogy nem volt elérhető a szerver, ahová küldte volna a mérési értékeket. Az NMHH portálon s profilod alatt látható mindkét mérés, vagy csak a 16:04-es?
-
-
dethroner
veterán
Valami gebasz van nálam az NMHH mérőbox-al. 15 napja nem volt mérés a weboldal szerint. Routerben látom hogy kap ip címet, ugyanazt, amit mindig is kapott, de nem érem el pc-ről.
Saját routert kiiktatva a szolgáltatói ONT-ből egyenesen a mérőboxba dugva a nat kábelt, gyönyörűen működik, osztja a netet, de továbbra is elérhetetlen a 192.168.199.1 címen se tudom elérni. Semmilyen változás nem történt a hálózatomban az utolsó mérése óta. Ilyenkor mi lehet a baja? -
DaM_HuN
csendes újonc
Hello ALL!
Eskü nem értem!
Máig pihentettem a boxot, ma feltettem délután és ...
...és eddig nem jön elő a hiba amit egy hétvégéig bárhol tudtam reprodukálni.
Mivel semmi nem változott azon túl, hogy nem volt fent a box így ez most egy olyan érdekesség ami egyszerűen felfoghatatlan a számomra. Először 2 különböző hálózatot lever valami -ami összefüggésben van a boxszal, vagy a méréssel- aztán egy héttel később ugyanazon a helyen megszűnik a hibajelenség.
(és a QoS sem piszkít bele, külön bekapcsoltam, hamár említetted)
Mindegy, volt ilyen már júniusban is, akkor több mint egy hónapig működött rendesen, most figyelni fogom megint, de ez akkor is fura, hogy egyszerűen ukk-mukk-fukk megszűnik a hibajelenség. Digin nem vettem észre hogy piszkálták volna, mert a Pi speedtesztje óránként lement 900/320-as átlaggal, IP mondjuk ma változott egy hibával:
"Sep 5 12:08:09 WAN Connection: Fail to connect with some issues.
Sep 5 12:08:10 pppd[3411]: Connection terminated.
Sep 5 12:08:10 pppd[3411]: Modem hangup
Sep 5 12:08:20 pppd[3411]: Connected to xx:xx:xx:xx:xx:xx via interface eth4
Sep 5 12:08:20 pppd[3411]: Connect: ppp0 <--> eth4
Sep 5 12:08:23 pppd[3411]: PAP authentication succeeded
Sep 5 12:08:23 pppd[3411]: peer from calling number xx:xx:xx:xx:xx:xx authorized
Sep 5 12:08:23 pppd[3411]: local IP address 178.xxx.xxx.80
Sep 5 12:08:23 pppd[3411]: remote IP address 10.xxx.xxx.xxx
Sep 5 12:08:23 pppd[3411]: primary DNS address 193.110.57.4
Sep 5 12:08:23 pppd[3411]: secondary DNS address 193.110.56.8
Sep 5 12:08:24 wan: finish adding multi routes
Sep 5 12:08:24 WAN Connection: WAN was restored."
Szóval lehet valamit frissítettek az ONT-OLT vonalon, meglátjuk.
Ha előjön megint jelentkezem, de remélem soha többé nem kell újra szívnom vele. -
vargalex
félisten
válasz
DaM_HuN #2705 üzenetére
Szia!
Ezeken az Asus routereken elérhető az SSH, így én összehasonlítaném az
nvram show
parancs kimenetét a két állapotban.
Azt látom, hogy elvileg az első kettő BroadCom SoC-al, a harmadik viszont MT7621-el szerelt. Így csak a firmware-ban található "valami" lehet ludas.Egyébként nem azt írtam, hogy "megakad a mérés", hiszen az végig megy. Nincs egyébként valami QOS bekapcsolva, ami automatikusan detektálná a sávszélességet és esetleg éppen ez kavar be? (Mondjuk ennek az
nvram show
-ból ki kellene derülnie.)A mérőboxon UPnP kliens sincs, így UPnP kérést sem küld a routernek.
-
DaM_HuN
csendes újonc
válasz
vargalex #2704 üzenetére
Értem, akkor ezek szerint az lehet a hiba, hogy megakad benne a mérés miután véghezviszi a box, ezért nem használja ki a teljes sávszélességet és csak teljes ramtörlés után áll helyre?
És minden rendelkezésemre álló különböző évjáratú, működésű, csipszetű és fw-ű ASUS routernél?
Elhiszem neked, mert Te írtad ezt a kütyüt én meg annyira nem értek sem a router programozáshoz (mondjuk nem próbáltam még sose), se túl mélyen a hálózatokhoz, hogy kétségbe vonjalak.
És az miért lehet, hogyha visszateszem a backupot, akkor azonnal a hiba is visszakerül?Ez azért érdekes, mert visszament a TUF-nál is, az RT-66-nál is és az N56-nál is amikor backupból került visszaállításra a router, direkt kipróbáltam tegnap (illetve a TUFnál ma) mindegyiknél.
Megint teljesen visszaállítottam a TUF-ot (szeretem beírni azt a 100 DHCP-t, meg 100+ WAN filteringet, hogy teljesen tiszta legyen a beállítás, már szinte fejből megy...) és megint megy a gigabit, direkt mindig két tesztet végzek és mindig újra is építem a kapcsolatot két teszt között, hogy dolgozzon a router, az ONT és az OLT is, nehogy valami szerver oldali konfig hiba legyen...
2022-08-29 10:59:17 Digi 92.xxx.xxx.221 944.79 Mbps94 %327.53 Mbps164 %3 msec.1
2022-08-29 10:32:26 Digi 91.xxx.xxx.139 943.03 Mbps94 %327.41 Mbps164 %3 msec.1
Most így hagyom csütörtökig a box nélkül teszek a szerződésre, kíváncsi leszek elő jön-e a sávszélesség hiba, ha nem, akkor visszateszem a boxot ismét és megnézem előjön-e a hiba, ha igen, akkor viszont ismételten fennáll majd a kérdés miért történik, miért nem áll helyre, hogyan kerül bele a minden router .cfg-jébe is és miért az elmúlt évekből csak 1-2 hónapja (egészen pontosan június 9 óta)?
Persze azt nem írtam le, de tegnap éjszaka még játszottam vele a másik DIGInél, a backup routerrel (RT-66) is eljátszottam, hogy feldugtam, elállítódott a net, levettem a boxot maradt rossz, feltettem a másik -már visszaállított és jól szereplő- routert (N56) és ment rendesen, visszaállítottam backupból az RT66-ot úgymaradt, visszaállítottam és kézzel beírtam az RT66-ot és megjavult. Esetleg még azt tudom elképzelni hogy az UPNP-n piszkál bele, azt nem néztem a logban, hogy oda nyúl-e valami, majd amikor felteszem a boxot újra kipróbálom bekapcsolva, illetve kikapcsolva is az UPNP-t hogy mi történik.)
Mostmár jövővel kapcsolatos kérdés, mert sejtem, hogy mihelyt felteszem valószínűleg megint elqrja a netet:
a box firmware-t nem lehet valahogy újra feltenni? (persze meg tudnám customolni, vagy visszatenni a gyári fw-t, de akkor sem lenne meg az a firmware ami most van rajta. Hivatalos formában nem lehet teljesen újraírni a boxot? A reset nem változtat a dolgon, azt már próbáltam mielőtt elkezdtem a DIGIt izélgeti és a hálózatomat tesztelni.) -
vargalex
félisten
válasz
DaM_HuN #2703 üzenetére
Az egészen biztos, hogy a mérőeszköz semmilyen beállítást nem eszközöl (és nem is tud) az előtte lévő eszközön. Így az, hogy kihúzod a mérőeszközt és továbbra sem jó a sebesség, a saját router, vagy a szolgáltató hibája. Esetleg arra tudok gondolni, hogy a túl sok szálon történő mérés (a gigabites kapcsolatokon 100 fölötti szálszámmal mérnek általában a Telekomos optikán jellemző magas késleltetés miatt, de ez a mérőscriptben látszik is) megakasztja az előtte lévő eszközt. Persze, ennek is illene egy restart esetén rendeződni, de nem ismerem az Asus firmware-okat (a reset az NVRAM-ot törli, oda csak a router ír).
-
DaM_HuN
csendes újonc
Sőt, mivel most volt egy kis időm a tapasztalatok alapján játszani itt is, így mértem a TUF-on át amire korábban fel volt téve a box:
2022-08-29 09:39:52 Digi 178.xxx.xxx.83 541.95 Mbps54 %324.19 Mbps162 %3 msec.1
majd nyomtam egy restartot:
2022-08-29 09:42:35 Digi 94.xxx.xxx.25 554.00 Mbps55 %326.04 Mbps163 %3 msec.1semmi változás, majd reseteltem és újra beállítottam:
2022-08-29 09:51:22 Digi 87.xxx.xxx.138 944.03 Mbps94 %327.35 Mbps164 %3 msec.1
2022-08-29 09:56:32 Digi 87.xxx.xxx.138 943.89 Mbps94 %327.35 Mbps164 %3 msec.1majd visszatöltöttem a korábban elmentett beállításokat és láss csodát megint szar lett, mintha hibás érték került volna a wan beállításaiba valahol ami nem látszik a cfg fájlban a wrt settingsel (azaz üres, vagy hiányzó mezőnek jelenik meg).
2022-08-29 10:16:10 Digi 80.xxx.xxx.165 549.73 Mbps55 %327.23 Mbps164 %3 msec.1
2022-08-29 10:12:56 Digi 188.xxx.xxx.165 563.24 Mbps56 %327.24 Mbps164 %3 msec.1
2022-08-29 10:11:23 Digi 188.xxx.xxx.165 547.92 Mbps55 %327.29 Mbps164 %3 msec.1Ami még érdekes, hogy router reset után nyíl egyenesek a mérések, de amikor a box által szennyezett beállítás van fent, akkor hullámzik mint a fene.
Ezzel véleményem szerint a hiba okozója már megvan
, 2 ONT-n 3 különböző routing eszközzel bizonyítottam (én úgy tanultam hogy legalább egy keresztellenőrzés kell egy tétel bizonyításához, az most itt megvolt). Már csak a hiba okát kellene kideríteni, mert szeretem a kihívásokat és érdekel is egyébként, hogy mi a hekk okozhatja ez?!?
-
DaM_HuN
csendes újonc
válasz
GoodSpeed #2701 üzenetére
gondoltam nem releváns, mert mint írtam többel is dolgoztam mire kiderítettem valószínűleg merre keressem tovább a hibát.
De parancsolj, hátha segít megoldani a gondot:
TUF-AX5400 a saját rendszerem központi egysége, ennek a gaming portján van a tesztbox éppen.
RT-66U_B1 volt a második router a TUF után, a Pi és a smarthome között
RT-N56UB1 volt a teszt router a másik digi kapcsolatnál és a 66U volt az a router amit betettem tesztelni miután láttam, hogy lehasalt a sávszélesség. -
válasz
DaM_HuN #2700 üzenetére
"Létezik, hogy volt valami frissítés pár hónapja a boxon, ami szereti az asus routereket és elbaszarintja a beállításaikat, vagy csak nem szereti a nyarat a box és megfőtt benne valami?"
Nem írtad milyen ASUS Routerről van szó... nekem ASUS RT-AX86S-nél nincs semmilyen probléma a boxos mérésekkel sem, meg egyik végpontom sem. Az NMHH mérődoboz nálam az ASUS RT-AX86S harmadik LAN portján van azt hiszem, lényeg a lényeg, hogy a routeren lóg mint egy egyszerű eszköz, és onnan méricskél, tehát ONT - ASUS RT-AX86S - NMHH mérődoboz a sorrend.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest