Hirdetés
- One mobilszolgáltatások
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Megjelent a OnePlus 13T
- iPhone topik
- Minden téren tudott fejlődni a Motorola Razr 60 Ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Itt a Redmi Turbo 4 Pro, az első készülék Snapdragon 8s Gen 4 alapokon
Új hozzászólás Aktív témák
-
nemlehet
őstag
válasz
<Lacy85> #208 üzenetére
Mert ez nyilván úgy működik, hogy hirtelen fele annyiba kerül az aksi... Nyilván nem több hónapos éves komoly tervezés és munka eredménye és nyilván nincs belekalkulálva a költségvetésbe sem.
Amúgy azért jó nekik ha olcsóbban adják, mert így piacot szerezhetnek. Az autóknál sok lélektani határ van, ha 1-2 milliót sikerül lefaragni az árból egész új vásárlói rétegeket húzhatnak be. -
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
<Lacy85> #196 üzenetére
Minden kimutatas szerint komolyan esik az autokba szerelt akkuk fajlagos ara es pl. a Tesla is fontolgatja, hogy a long range modellek kivetelevel kisebb aramsurusegu kobaltmentes akkukra fog atallni. Az mas kerdes, hogy ha nagysagrendekkel nagyobb igeny lesz a nyersanyagokra, akkor mit mutatnak majd az arak.
Viszont kozben hiaba esik az ara, ha az autogyartok benyelik extra profitnak, illeve az artamogatas egyenesen a listaarak csokkenese ellen dolgozik. Ezert kellene vagy kivezetni a tamogatast, vagy meghagyni, de evente csokkenteni a plafont, amire igenybe veheto.
-
cousin333
addikt
válasz
<Lacy85> #196 üzenetére
"Pedig idén már 1 millió a cél eladásban."
De nem is Model S-ből, hanem leginkább Model 3-ból, meg Model Y-ból. Ami jóval olcsóbb, miközben az akksi mérete nem sokkal kisebb.
"hiába lesz 50%-kal olcsóbb az akksi gyártás"
Persze, mert közben 2-3-szor akkora akku kerül az autókba (most nem a Teslákra gondolok elsősorban). Meg építik ezerrel az infrastruktúrát (Gigafactory, Supercharger).
Az i3 gyártása is megtérült már, pedig az elején kezdték, nem adtak el kiugróan sokat és a gyártása sem nevezhető olcsónak.
Ha most gyártanák az első Leaf-et, meg az i3-at a 22kWh-s akkuval az is olcsóbb lenne, csak az ugye nem felel meg a kényes ízlésnek. Jelenleg elsősorban nem árcsökkentést zajlik (legalábbis nem látványosan), hanem az akkukapacitás bővítése, beltér/összeszerelés minőségének javítása. Tíz éve 10 mió környékén kaptál egy full műanyag, aprócska i-Miev-et, ma ugyanennyiért (pénzromlással, EUR árfolyammal számolva) sokkal komolyabb kocsikat vihetsz haza. Miközben a belsőégésűek sem lettek olcsóbbak, sőt. Egyelőre annyi a különbség, hogy a villanyautóknak magasabb a belépő ára. Majd megy az lejjebb is, koreai, kínai autók is nyomják majd lefelé, hiszen az európai gyártók hajukra kenhetik az évszázados belsőégésű know-how-t.
-
dabadab
titán
válasz
<Lacy85> #196 üzenetére
Anno amikor százas / ezres nagyságrendben adtak el Tesla-t, nem tudom mennyi volt pl. a fullos Model S ára. Most nettó 145.000€.
Akkor nem volt olyan, mint a mai fullos. Ami a kínálat teteje volt, az a Performance, 85 kWh-s akkuval (4,4-es gyorsulással), mai értéken számolva 109000 dollárért. Most ilyen már nincs, mert a legalapabb Long Range-ben is 100 kWh akku van (és 3,1-es gyorsulást produkál), 80000-ért.
Szóval itt is masszív árcsökkenés volt.
Ha csak a többi gyártó által rá nem lesznek kényszerítve, ők sem fogják / tudják olcsóbban adni, mert a profit még mindig mindenek előtt van.
Ismét megdöbbenek azon, hogy milyen alacsony színvonalú a magyar közgazdasági gondolkodás.
A profit nem attól nő, hogy valamit jó drágán adsz, hanem attól, ha a megfelelő áron. -
dabadab
titán
válasz
<Lacy85> #189 üzenetére
Te tényleg ennyire nem érted, hogy mi történik itt?
Öntik a pénzt a fejlesztésekbe, amiknek többek között az lesz az eredménye, hogy ez a felár csökkenni fog, amitől megnő az eladott mennyiség, ami meg a méretgazdaságosság okán csökkenti a költségeket, amitől megint csökken a felár.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
<Lacy85> #184 üzenetére
Azzal egyet ertek, hogy a tisztan belso egesu motoros szemelyautoknak mennie kell mondjuk 10 even belul, de mikozben a jelenlegi elektromos auto eladasokat is csak komoly artamogatassal tudtak elmozditani a 0.X%-rol, ne kezdjenek mar arrol almodozni, hogy majd 15 ev mulva mar csak elektromos autokat lehessen forgalmazni.
Erdekes latni, hogy mikor sokan a magas art nevezik meg buktatonak, a masik oldal rogton elkezd szamolgatni, hogy nem olyan nagy a kulonbseg, de kozben ragaszkodnak a "nekik jaro" 1-2 millios artamogatashoz. Ha te panaszkodsz az ar miatt, akkor proli vagy, de kozben o pont ugyanazt csinalja.
-
#16820480
törölt tag
válasz
<Lacy85> #184 üzenetére
A jelenlegi terv nagyjából úgy néz ki, hogy 2030 után nem lehet tisztán belső égésűt forgalomba hozni és 2035 után már hibridet sem (UK-ben, egyelőre EU-s törvényről nem tudok, csak tervezetet). Szóval bő 9 évig még ott is lehet kapni benzinest, és 14 évig hibridet, de a használt autók kikopása ennél jóval lassabb, olyan 20-30 év legalább. Ez azért rengeteg idő ahhoz képest, hogy tömeggyártott személyautó alig több mint 100 éve létezik.
-
dabadab
titán
válasz
<Lacy85> #184 üzenetére
Nem lenne gond az elektromos erőltetésével, de majd akkor tegyék, ha kompromisszumok nélkül ki tud váltani egy belsőégésű autót.
És az úgy tök magától fog előállni szerinted? Véletlenül sem úgy, hogy bele kell tolni nagyon-nagyon sok milliárd eurót, aminek a beletolására meg kellene valami komolyan vehető üzleti terv, azon kívül, hogy most beletoljunk, aztán huszonöt év múlva esetleg bevételünk is lesz belőle?...
-
Füleske
addikt
válasz
<Lacy85> #159 üzenetére
"És ezt a sor végén Te fogod kifizetni, mert max. drágulnak az autók."
Épp ez az egyik cél szerintem, a kevesebb (belső égésű) autó és a kisebb árkülönbség, hogy arányaiban többen vegyenek elektromost.
"Egy épeszű menetrend kellett volna, amit tartani is lehet."
Kérdés hogy ez mi lenne ? A gyártóknak nem céljuk a meglevő gyártósorokat kidobni. Egy gyártósornak 20 év semmi, folyamatos felújításokkal meg elketyegnek a gépek "bármeddig". -
nemlehet
őstag
válasz
<Lacy85> #168 üzenetére
A mobilpiac megint más. Főleg nyugaton ahol kevésbé ver át a szolgáltató és tényleg nagyon kedvező konstrukcióban el lehet hozni nagyon drága telefonokat is. Nekem testvérem angliában él, iPhone-ja van, azt hiszem 2 évre 15 fontos havidíj+15 fontos részletre kapta meg tavaly. Úgy már más a leányzó fekvése. Eleve nem divat nyugaton teljes áron független telefont venni, szóval sok szempontból szinte irreleváns hogy mennyibe kerül a gyártó honlapján.
A mostani Astra jóval nagyobb és az alapmodellben is van rengeteg extra ami H-ban talán még választható sem volt. A 3 milla drágulás 2 generáció alatt a forintgyengülést és inflációt is bevéve egyáltalán nem irreális.
-
dabadab
titán
válasz
<Lacy85> #165 üzenetére
Persze, annyiért adják, amennyiért akarják, csak hát az árat nem random állapítják meg, hanem elég hosszasan számolgatják azt, hogy a kereslet és a kínálat függvényének találkozása milyen áron biztosítja a profitmaximumot és kisakkozzák azt a pontot, ahol szerintük olyan ár van, aminél alacsonyabb és magasabb ár esetén is csökkene a profitjuk.
Ezek után szerintem elég nyilvánvaló, hogy az azért nem úgy megy, hogy csak rácsapnak valami összeget, mert csak.#168: amit mondasz, az tökre nem mond ennek ellent, kitapasztalták, hogy létezik ez a piac is és oda is pozícionálnak termékeket. De ezzel együtt vannak továbbra is olcsó telefonok is, mert tudják, hogy az is fontos szelete, és olyat egyik gyártó se csinál, hogy mondjuk a 200 eurós sávba szánt telefonját hirtelen 400-ért adja (vagy ha mégis megpróbálja, akkor annak eléggé kiszámítható eredménye lesz).
-
gabber01
addikt
válasz
<Lacy85> #168 üzenetére
Persze, csak közben a Ft még annyira szart sem ér, mint anno. H Astra idején mennyi volt? 220Ft egy EUR? Most meg 370. Több, mint a másfélszerese! Plusz az infláció.
Csak nálunk ennyire fos a helyzet ám..., mert itt dübörög a gazdaság.
Külföldön nincs ám ekkora drágulás. -
nemlehet
őstag
válasz
<Lacy85> #165 üzenetére
Hát azért remélem tudod a piacgazdaság nem így működik. Amíg van több gyártó addig aki ilyet csinál simán csak piacot veszít. Ha mindenki elkezd emelni egy darabig lenyelik a fogyasztók, de ha elér egy bizonyos szintet akkor a kereslet bezuhan ami megint szívás a gyártónak. Komoly szakemberek dolgoznak azon, hogy belőjék az árakat, erre nem fognak csak úgy röhögve 20%-ot rádobni mondván úgyis megveszi a paraszt...
-
dabadab
titán
válasz
<Lacy85> #159 üzenetére
De annak sincs sok értelme, ha lehetetlen feladat elé állítod a gyártókat, aztán meg bünteted őket ha nem tudják teljesíteni.
Rövid távon teljesíthetetlen feladatról van szó. A cél az, hogy lássák, hogy konkrét anyagi érdekük az, hogy megvalósítsák olyan gyorsan, ahogy csak tudják.
És ezt a sor végén Te fogod kifizetni, mert max. drágulnak az autók. Nem fogja lenyelni senki sem a kiesést.
Ez messze nem ilyen egyszerű, az autók árai nem valami random értéken vannak, amiket aztán simán lehet emelni a költségek emelkedésével lineárisan.
Egy épeszű menetrend kellett volna, amit tartani is lehet.
Az teljesen nyilvánvalóan mindenféle lobbizásba fordult volna, ahol az autógyártók hosszasan ecsetelték volna, hogy nekik NAGYON hosszú időbe fog ez telleni.
-
#16820480
törölt tag
válasz
<Lacy85> #150 üzenetére
Én ilyet találtam, 2011-es adat, itt a "lakások megoszlása lakóövezeti jelleg szerint" táblázat, nagyjából 30% körül voltak a kertes házak Budapesten akkor. Viszont azóta (meg már szerintem annál korábban is igazából) az újonnan épülők vagy kertes házak lehetnek, vagy lakóparkok/lakóházak, ahol kötelező garázst építeni. Tehát minden egyes városi ház, amit lebontanak és új épül a helyére (8, 9, 13. kerületekben például gombamód szaporodnak), ott lesz garázsbeálló.
-
dabadab
titán
válasz
<Lacy85> #153 üzenetére
Hatalmas büntetés annak, aki nem érte el.
Most az a kérdés, hogy tényleg tönkre akarsz-e tenni egy komplett iparágat, vagy azt szeretnéd, hogy legyen valamivel zöldebb. Ha az első, akkor ez rendben van, de amúgy meg nincs.
Egyébként meg a Fiat az pont az a gyártó, akinek gyakorlatilag csak kisfogyásztású, viszonylag keveset szennyező autói vannak.
-
dabadab
titán
válasz
<Lacy85> #146 üzenetére
A probléma a következő: meg kellett valahogy oldani azt, hogy a gyártókat olyan értékek elérésére vegyék rá, amiket rövid távon képtelen lettek volna produkálni.
Ennek tényleg nagyon jó módszere ez a kvóta adás-vétel, mert ez egyrészt anyagilag jutalmazza azt, aki már elérte, másrészt bünteti azokat, akik még nem.
Van jobb ötleted? -
#16820480
törölt tag
Ez részben igaz, de azért ne tegyünk úgy, mintha Budapest (és a nagyvárosok) teljes lakossága kizárólag lakótelep 8. emeleten élne
Nem találok igazán jó statisztikát rá, csak újonnan épülő lakásokra, de abban Budapesten az új lakások kb harmada kertes ház, ahol ugye eleve ott a lehetőség az otthoni töltésre. A fennmaradó lakások jelentős része pedig vagy társasház, vagy lakópark, de tudtommal már egy ideje kötelező minden ilyen épülethez arányosan garázst is építeni, szóval ott is lenne lehetőség azért töltőt felrakni a beállódhoz.
#90 GreenGoblin: Telefonoknál mennyire zavarja az embereket, hogy a 60W-osnak írt töltő csak 0-50%-ig tölt ennyivel, utána meg ugyanúgy belassul?
Amúgy általánosságban az autópályán 110-zel közlekedéshez: Mondjuk ha veszek egy Nyíregyháza-Nagykanizsa távolságot, az ~470km. Ha tegyük fel végig 130-cal tolná az ember, akkor 3 óra 37 lenne, 110-zel meg 4 óra 15 perc körül. Szóval ha végig lehetne döngetni 130-cal, akkor nyerne az ember egy fél órát, de ugye nem lehet úgyse annyival, mert például a nulláson 110 a max, meg van forgalom is. A gmaps 4 óra 12 percet ír most erre a távra.
Amúgy meg nem csak az elektromos fogyaszt jóval többet pályatempónál. Még régebben nézegettem az autóm pillanatnyi fogyasztását, 110-120-ig olyan 7 litert írt, ha felmentem 130-135 körülre, akkor már 10-et. Elég jelentős különbség.
Az meg nem feltétlen az autó hibája, hogy valaki pályatempónál klíma helyett lehúzott ablakkal megy (btw, itt sokan gondolatolvasók, hogy fogyasztás miatt csinálják?), lehet simán nem bírja a klímát. Főleg amúgy hogy a lehúzott ablak miatt megnőtt légellenállás miatt el is veszti kb azt, amit nyerne a klíma mellőzésével. -
dabadab
titán
-
Füleske
addikt
válasz
<Lacy85> #114 üzenetére
A Toyota most is árul teljesen elektromos C-HR - t, Kínában. Az elektromos RAV4 meg 2012 - es. Igaz az kis szériás volt.
Úgy hírlik még áprilisban bemutatják azt az elektromos padlólemezt amire épülni fognak az itt is árulandó villanyautóik.
Haszongépjárműveiknél meg PSA technikát fognak használni csak a jelvény lesz Toyota. -
-
Vagy még annyival sem. Én az átlagnál jóval többet és hosszabban autópályázok. Rendszeresen látok dobozos furgonok seggébe tapadva annak szélárnyékában autózó e-autósokat. 120-as tempóval bőven féktávon belül követni valakit akár több tíz kilométeren át csak, hogy nyerjen az illető néhány kilométernyi hatótávot enyhén szólva elég balesetveszélyes. Az még szebb amikor a külső sávban a teherautók szélárnyékába megbújva autózik valaki ~90km/h-val a méregdrága elektromos autóval mert spórolni kell a hatótávval. Amikor elmegyek mellettük látom, hogy sokuknál résnyire le van eresztve az ablak tehát klímázni sem klímáznak mert az is fogyaszt. Inkább közvetlen közelről nyelik egy kamion kipufogógázait 50-100 kilométeren át csak mert spórolni kell az amperral. Darwin díj. És az ilyen fazonok bizonygatják, hogy keresztbe kasul be lehet autózni az országot elektromos autóval mindenféle kompromisszum nélkül.
-
cousin333
addikt
válasz
<Lacy85> #107 üzenetére
Nem teljesen illik a képbe, de Hyundai Ioniq esetleg? Van 28 és 38 kWh-s verziója, de az egyik leghatékonyabb villanyautó, főleg nagyobb sebességnél. A nagyobbik változat biztos megy annyit, mint az 50 kWh-s e208.
-
válasz
<Lacy85> #104 üzenetére
Nekünk elég volt a használhatunk alapján az 50es akku... Így igazából 3 autó maradt ami akku, ár és kinézet alapján lehetett volna:
- e208 (ez lett állami támogatással)
- Zoé
- Model 3 SR+A Model 3 azért esett ki mert 16m felett van az ára, amiért két e208ast tudtunk volna venni (tudom támogatás miatt...).
Ha nem lett volna támogatás akkor egy i3s lett volna erős befutó...Így megmaradt a régi 2017es 308as évi fenntartása kb 200-250e Ft... De ott tartunk, hogy 5 hónap alatt 2 vidéki út van benne (700-800km) plusz hetente megyünk vele egy kört, hogy ne rohadjon bele az üzemanyag...
#k-adi: nálunk 8,5 volt az elektromos e208, ha helyette benzin vagy dieselt vettünk volna azonos felszereltséggel akkor 6,8 vagy 7,2 lett volna. Így nekünk a támogatással lazán visszahozza a felárat 4 év alatt úgy, hogy a maradvány értéke többet fog érni akkor is mint a Diesel és benzines társai...
És igen hülye vagyok, de nem vennék fapados alap autót, akkor már inkább tesztautót vagy fél éves használatát vennék jobban felszerelve. -
Azt felejted el és mindenki akinek nem volt elektromos autója, hogy otthonról tele akkuval tudsz indulni azaz 200-250 km-t meg tudsz tenni tankolás nélkül. Így egy 400 km-es út máris nem 75 kWh áramba kerül a 130-140 Ft-os útszéli tőltőből hanem otthonról 45 kWh útszélén 30 ami kb így néz ki 3500 Ft + 1600t azaz a fogyasztás 400 km-re 5100 Ft ami 400 Ft-os üzemanyag árral is 12-13 liter amivel nem tudsz elmenni diesel benzines autóval 400 km-t
Ráadásul hányszor megy egy átlagos hazai sofőr (átlag napi futás itthon 40 km) ennyit? Mi évi 20-40 lakalommal és akkor is a célállomáson tudunk tölteni tehát nem kell megállni útszéli tőltőn... -
#16820480
törölt tag
Ez a különbség amúgy, hogy elektromosnál nem kell jóval komplexebb, nagyobb és üresjáratban is többet fogyasztó motor ahhoz, hogy erős legyen, ezért "egyszerű" vele villogni a gyártóknak.
A felszereltséget meg ahogy vesszük. Zajszigetelés mondjuk egy dolog, ebben tényleg van még mit javulnia a Tesláknak (amúgy javulnak is, a 2021-es Model 3 kapott ilyen upgrade-eket), de mondjuk anyaghasználat nekem rendben van, újrahasznosított és matt. Semmi csicsás, fa meg króm hatású hülyeség, semmi bőr, hanem egyszerű és praktikus. Szoftveresen is lényegesen jobb még a hibái ellenére is szerintem a BMW-féle tekerősen navigálós borzalomnál
A legnagyobb bajom a Model 3-mal amúgy (az árán kívül, de ez egy BMW-nél sem lenne másképp), hogy csak kizárólag szedán kivitel van. Az Y, ami meg már 5 ajtós, az megint jóval drágább. Nagyon király lenne az a becélzott 25e $-os hatchback majd valamikor -
#16820480
törölt tag
Remélhetőleg lesz valami egységesítés ezen a téren. Azért több országban is olcsóbb a töltés mint a benzin, még az USA-ban is jóval olcsóbban jön ki, bár ott tényleg elég magas a kertes házakban élők száma, így tudják otthon tölteni.
Nem tudom, nekem az 1,4-es Jazz simán 6 liter felett eszik, érzésre inkább 7 felett, szóval nem igazán tudom elképzelni azt a 3 litert hogyan
Biztos vontatták, vagy valami
Amúgy az első hsz-ed a topikban az volt, hogy minek vennél Model 3-at, ha annyiért egy BMW M3-at kaphatsz. Nos akkor egyrészt azt is minek vennél, mire annyi LE, másrészt meg még jó, hogy annyiért M3-at adnak már, mivel az van kb egy ligában a "fapados" Model 3-mal
-
cousin333
addikt
"A 4-5-600 lóerős Tesla-k is 110-es tempóval mennek pályán, hogy ne merüljön le az autó."
Kivéve persze, ha nem. Egyébként pont nem sokszáz lóerőről beszélt. Egy 1000 LE-s autóval is lehet lassan menni, ellenben egy 50 LE-sel nem tudsz sportosan. 4-5-600 LE alapvetően benzinesben is felesleges.
"Városban meg még fontosabb a lóerő 50-60 km/h tempó mellett."
Városban miért ne számítana a dinamizmus? Mondjuk pont ez az a terület, ahol a villanyosok kenterbe verik a belsőégésűeket.
-
cousin333
addikt
De miért kevered ide a második autót? Az elsőn buksz 7-et, ha villanyos, 2-t ha benzines. A különbség 5. Ezen a ponton ugyanott vagy, mint mielőtt megvetted volna: nincs autód. Ha veszel egy újat, akkor a fenti számokat szorzod meg kettővel. Tehát a különbség már 10. Ha veszel egy harmadikat, akkor 15. De ha a vételár különbségekkel számolsz, akkor a különbség 7, 14 illetve 21 lenne.
Az egész kérdés nem arról szólt, hogy melyik olcsóbb, vagy melyikkel buksz kevesebbet a vételáron, hanem hogy mennyit kell(ene) behoznia a villanyosnak. Én csak azt írtam, hogy kevesebbet, mint a vételárak különbsége. Ha az első kocsival nem spórolsz 5 év alatt 5 milliót, akkor a másodikkal is bukni fogsz (ugyanannyit).
Tehát nem arról van szó, hogy a villanyos anyagilag(!) összességében jobban megéri-e, mint az alap fapad benzines, mert gyanítom nem. Csak az zavar, hogy a számolásból mindig kimarad az eladásiár-különbözet. Mint ahogy egyébként a különbséget be is fektetheted, és akkor kamatozik, ami szintén a megtérülés ellen szól.
Akkor nekem is OK
(bár most ez a hsz. kontextus nélkül marad...)
-
#16820480
törölt tag
Mondjuk ha nem a fapados legolcsóbb benzinest nézed, hanem felszereltségben azonosat, akkor tovább szűkül azért az árkülönbözet, mondjuk 8-9m vs. 5-6m. De a töltőknél is ha mondjuk a legdrágább lehúzós villanytöltőket nézed, akkor nézhetnéd benzinből is a legdrágább autópálya melletti kutakat, ahol 500+ egy liter gondolom mostanában. Ugyanez a fogyasztásnál is, nem nagyon láttam még olyan autót, ami a megadott fogyasztásokat tudta, főleg nem városban vagy pályán, simán rá lehet számolni 20-30%-ot legalább, de ha sportosan vezetsz akkor 50-et is akár (elektromosnál ez kisebb különbség valamivel, mert a visszatöltés miatt nem vész el minden energia, amit gyorsításra használtál).
-
cousin333
addikt
Még egyszer: nem azt mondtam, hogy nem buksz többet a villanyoson (akár arányaiban is), hanem hogy nem az új áraik közötti különbözetet bukod el. Amúgy a villanyos kedvezményes listaára 10,9 millió, ha nincs állami támogatás.
A hivatkozott két kocsi felszereltsége, menetdinamikája, komfortja továbbra sem azonos. Active felszereltségnél már 5 vs 11 millió. A 130 LE-s Allure Pack (mert csak ilyen van benzinesből ezzel a motorral) az 8 millió, ugyanez villanyosban 12 millió: [link].
Egy 5-ös benzines BMW árából meg veszel 3-4 Dacia Sandero-t, akkor most melyik a jó deal?
-
-
cousin333
addikt
Veszel egy villanyost 11-ért, egy benzinest 4-ért: különbség 7 millió. 5 év múlva eladod a villanyost 4-ért, a benzinest 2-ért. A villanyon buktál 7-et, a benzinesen 2-t. A különbség 5 millió. Tehát kisebb, mint a vételár-különbség.
A fentiek sarkított számok, mert a villanyost is megkaphatod olcsóbban (pl. állami támogatással), és szerintem eladáskor többet fog érni, de a lényeg benne van.
Az árazáson túl meg vegyük észre, hogy a 4,3 milliós Peugeot 75 lóerő, a villanyos meg majdnem duplája, érzésre még több is. Gyanítom a felszereltségük sem egyezik. Nyilván ha 6 milliód van egy autóra, akkor nincs kérdés, vagy nem újat kell venni.
-
Tigerclaw
nagyúr
Nem ismerem a toltesi arakat, de biztos nem percre van megadva az ar, hanem KWh-ban, mar csak azert is, mert minden auto mashogy tolt, raadasul meg toltes kozben is valtozik a toltes feszultsege, arama.
Valami nem kerek a szamolasban.
A masik oldala meg az, hogy termeszetesen a legtobb toltes otthon zajlik joval olcsobban, hacsak nem taxizol, de lehet hogy meg a taxisok is megoldjak valahogy olcsobban.
Szoval joval nagyobb a kulonbseg km-re vetitve, de az ketsegtelen hogy nagyon sokat kell menni elektromossal, hogy visszahozza a tobb millios arkulonbozetet. Kicsit olyan mint a napelemek. Azoknak is nagyon hosszu a megterulese, hacsak nem kapsz hozza komoly allami tamogatast.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ma Stílusos és feltűnő jelenség a forgalomban, hangulatos belterében pedig nagy öröm létezni a mindennapokban, ám az infotainment rendszerrel és a fogyasztással nem teljesen voltunk elégedettek.
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Politika
- Saját márkás HDD-ket követel meg az egyes NAS-okhoz a Synology
- Milyen légkondit a lakásba?
- SSD kibeszélő
- One mobilszolgáltatások
- Nők, nőügyek (18+)
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Vác és környéke adok-veszek beszélgetek
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- További aktív témák...
- RTX 2060 6GB DDR6/ garancia/ ingyen foxpost
- DELL PowerEdge R620 10xSFF 128GB ECC RAM
- XPS 15 9530 15.6" FHD+ IPS i9-13900H RTX 4070 32GB 1TB NVMe ujjolv IR kam gar
- 27% számla! Ryzen 7700X / RTX 4070 Ti Super / 32GB DDR5 / 1TB NVMe / 800w GOLD! BeszámítOK
- Jó áras PC! , i7 10700 , 1080 8GB , 16GB DDR4 , 512 GB NVME , 500GB HDD
- Xiaomi Redmi Note 14 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Air 15 M3 8GB 256GB SSD notebook garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i5 6500 4 mag 4 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- ÚJ LENOVO ThinkPad P16s Gen 2 - 16" WUXGA IPS Érintő - Ryzen 7 PRO 7840U - 32GB - 1TB -3 év garancia
- LG 27GS95QE - 27" OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1000 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest