Hirdetés

Hozzászólok Aktív témák

  • cousin333

    addikt

    válasz Tigerclaw #21 üzenetére

    Ez valóban így van. Ugyanakkor a belsőégésűek sem lesznek olcsóbbak (Euro akárhány), valószínűleg idővel korlátozni is fogják őket (pl. kitiltják a belvárosból).

    Az értékvesztés részben a vételár miatt van: egy >10 milliós benzines sem értékálló befektetés. Ami az akkukat illeti: ezzel kapcsolatban egyelőre kevés a tapasztalat, de tény, hogy az idős villanyautók akkuja eredetileg is kis kapacitású volt (tipikusan 22 kWh), ami miatt már újkorukban is korlátozottan voltak használhatók (általában 2. vagy 3. autónak).

    Az is látszik viszont, hogy az akku degradáció a legtöbb esetben nem olyan vészes, mint azt sokan állították, és a kapacitáscsökkenés sem abrupt, hanem fokozatos: akinek elég a 6-70%-os akksi, az nyugodtan megveheti, nem fog másnapra 10%-ra esni. Egy ilyen 208-nál már eleve 50 kWh a kiindulási alap, aminek a 60%-a is több, mint a régiek eredetije. Mindemellett jobb az akkutechnológia, azonos futásteljesítménynél kevesebb a töltési ciklusok száma és többet/kényelmesebben lehet az optimális tartományban használni (20-80%, vagy akár 40-60%). Általában véve is sokaknak elég lesz a hatótáv - ami nettó 18kWh-nál még nem mondható el - így az újabb, nagyobb akksis villanyautók megjelenése sem nyomja le annyira az értéküket.

    "We spared no expense"

Hozzászólok Aktív témák