Hirdetés
- A béka átlép a szarvasbogáron
- Ulefone Armor 17 Pro - infragranti
- Itthon is lesz Pixel telefon!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- MG ZS EV menetpróba
- OnePlus 8T – fazonigazítás
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Feketelaszlo #99 üzenetére
Most is megoldható azért, közműáthelyezésnek hívják
Na meg szoktak metrók épülni nagyvárosokban mostanában is...[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Somatom
veterán
válasz Feketelaszlo #99 üzenetére
A körút 100 éve is ugyanott körút volt, nem épült oda semmi, amit ne lehetne odébb tenni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Feketelaszlo
senior tag
Mindent arrébb lehet tenni, kérdés mennyiért. Gazdaságosan biztos nem, ez csak valami propaganda beruházásként működhetne, hogy mutogassák, de értelmét vagy célját nem igazán látni - még egy világszínvonalú bringaúttal sem (mi van egyáltalán a körúton belül ami ennyi sávot igényelne, hirtelen mindenki múzeumba, színházba meg egyetemre akar járni? )
A Hungária modernizálásában már több ráció van, de az most sem a saját átbocsátó képességének hiánya miatt szokott bedugulni, hanem a csatlakozó utak szűkös kapacitása miatt, Budapest - meg úgy általában Magyarország - nem ezekben a körgyűrűkben rossz, hanem az azokat összekötő sugárutakban. -
Somatom
veterán
válasz Feketelaszlo #103 üzenetére
Írok egy példát. Ha most egy kamion az M1 -ről az északbudai oldalra akar jutni, akkor egy 70Km -es kört kellene mennie. Ehelyett inkább borít egy balost Komáromnál. A következmény látható a 10 -esen befelé. Ezen nem segít, ha a benzines autókat elektromosra cseréljük. Jól járható utakra és több parkolóhelyre lenne szükség és akkor a benzines autók is kevésbé szennyeznének.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Noukoum
veterán
válasz forumpista #100 üzenetére
Elkezdtem megválaszolgatni a dolgokat, de amit írsz annak semmi értelme. Arról nem beszélve hogy tele van hibás adatokkal.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
-
Noukoum
veterán
válasz forumpista #106 üzenetére
Azt vitatod hogy a magyar zsebnek túl drága az elektromos autó?
Magyar zsebnek nem a villanyautó a drága hanem az újautó.vagy azt hogy a magyar autók átlagéletkora csak nő és nő?
És? Ennek mi köze van a villanyautókhoz? Semmi.
A villanyautónak inkább örülni kéne itthon mert egy 10 éves hagyományos autó 200e km után anyagi öngyilkosság. Egy villanyautóban meg 10-20%-kal kevesebb hatótávod lesz mint a gyári. Annál amit most gyártanak. Ellehet képzelni mi lesz 30 év múlva. Szörnyű jövő.vagy azt hogy az e-autók akksija 10 éves korukra már csak ~70%-os kapacitáson van?
Ez egy légből kapott szám.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
plömplöm
őstag
félek tőle, hogy ez sem hétüléses lesz, mint mondjuk egy espace, csak simán hétszemélyes. de ne legyen igazam.
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
Somatom
veterán
válasz plömplöm #108 üzenetére
Attól függ, hogy mit tekintesz 7 ülésesnek. Az én Espace IV -emben még lehet ilyet is csinálni, mert az öt ülés kivehető, forgatható. Az Espace V sokkal kisebb, mint a IV és nem lehet kivenni az üléseket. Láttam képeket erről a hétszemélyes Teslaról. A hátsó sorba legfeljebb gyerekeket lehet ültetni, de őket is csak büntetésből. Nézd meg a hátsó sor lábterét!
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
forumpista
tag
"Ez egy légből kapott szám."
Természetesen: link. (figyelem, ez a villanyautosok.hu, szóval egész biztos nem valami benzin vérűek írták a cikket).
Nissan Leaf (ezzel van a leghosszabb tapasztalat): 6 évesen 70-80% között van az akksi
BMW i3: 3 évesen 85%Akkor most számold ki hol lesznek 10 éves korukra ezek az akksik... Pontosan ott ahol mondtam, valahol 60-70% között. Ezzel még nem is lenne gond, ha a hatótáv 600 km-ről esne 400-ra, de amikor a nyári 200-ról esik 120-ra (ami télen 60 lesz), akkor majd vakarod a fejed.
Egyedül talán a Tesla a kivétel a brutális nagy akksija miatt, csak abból meg olyan kevés van, hogy nem fogsz tudni venni.
Amúgy, nem kötekedésképp, de már sokadszor bizonyosodik be, hogy nem igazán ismered a villanyautókat, viszont így meg a túlzásba vitt villanyautó védésed pont kontraproduktív lesz."Magyar zsebnek nem a villanyautó a drága hanem az újautó."
Ebben egyetértünk, csak míg korábban egy új autót (ami került 4-5 misibe), még egy átlagos magyar is megengedhetett magának életében egyszer, addig a 10-12 milliós e-autókat már nem..."És? Ennek mi köze van a villanyautókhoz? Semmi. "
De, az hogy betiltják/ellehetetlenítik a hagyományos autókat a politikusok a villanyautók miatt. Ez persze nem szigorúan a villanyautók hibája, de azt eredményezi hogy a szegényebb országok átlag jóska pistái csak egyre idősebb autókat fognak tudni megvásárolni. -
plömplöm
őstag
azt tekintem hét ülésesnek, amiben van hét darab teljes értékű egyszemélynyi ülés. nem véletlenül hoztam fel az espace-t példának, bár lehettem volna pontosabb is, hogy melyik espace. igen, arra gondoltam, amiben volt 7db teljesen önálló ülés, akár egyesével kivehetőek, nna az 7üléses. ami nem ilyen, az nem 7 üléses, hanem 7 személyes, adott esetben pedig csak 5+2 személyes. bár ebből a szempontból meg jobb a "hétüléses" elnevezés, mert ebben benne lehet, hogy adott ülések csak fél ülések, mondjuk 150cm testmagasságig, de ettől még <ülés>, a sok együgyű meg örül, hogy "hétüléses"
szerk: ezt a képet elnézve, amit utólag betettél, elbizonytalanodtam. a második üléssor 3db ülése egyesével tologatható előre-hátra? vagy a középen lévő ülés ilyen rövidebb ülőlapos? a harmadik üléssor támlái mintha egyesével lennének dönthetőek.
[ Szerkesztve ]
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
Feketelaszlo
senior tag
Értem az elvedet, de nem értek egyet vele - a nyers erővel megvalósított kapacitásnövelés minden infrastruktúra fejlesztés méregpirulája, mert könnyen lehet belőle kihasználatlan szellem-övezet. Ha nem haragszol az M0-észak példát szándékosan ignorálnám, mert wall of textet lehetne érvekkel és ellenérvekkel idehozni, de arra azért felhívnám a figyelmet, hogy nagyon sok jövőre vonatkozó forgalombecslés folyamatosan növekvő igényekkel számol, ami egy csökkenő népességű országban hosszú távon bizarr lenne. Persze a forgalom centralizálódhat egy-egy földrajzi helyre, még az autók száma és használati gyakorisága is növekedhet egy darabig, de ezek a már-már tényként kezelt trendek akár a visszájukra is fordulhatnak, amely óriási kihasználatlan útfelületeket és nagy, üres parkolókat eredményezne. Ezért nem szívesen fog bele senki hosszú megtérülési idejű közlekedési projektekbe.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz moleculez #114 üzenetére
Sztem az az Y. Guglizz rá a Tesla X 7 seats képtalálataira! Úgy látom, hogy van 6 és 7 üléses konfig, de az egyikből nem lehet másikat csinálni. A középső sorban látok lehetőséget a hosszirányú eltolásra, de sztem az csak a hátsó sorba beszállást segíti. A csomagtartó a középső és a hátsó sor támláinak előrehajtásával bővíthető. A csapott hátrész miatt a hátsó sorban nem csak a lábtér, hanem a fejtér is szűkös.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Noukoum
veterán
válasz forumpista #111 üzenetére
Ebbe egy darab 2021-től legyártott autó sincs. Pedig én azokról beszéltem. Látszik mennyire figyelsz. De idézek a cikkből mert sokaknak hasznos lehet:
"Az Electrek nyolc pontban összefoglalta, mit olvashatunk ki az adatokból általánosságban:
Ha az akkumulátor degradáció nem gyorsul fel jelentősen, akkor az akkumulátorok túlnyomó többsége tovább él majd, mint a jármű amibe beépítették."Magyarul nem lesz kuka 3 év alatt az aksi. Mint mondtam.
"Az akku kapacitás átlagos csökkenése 2,3% évente, azaz egy új korában 200 km hatótávra képes villanyautó öt éves korában már csak 178 kilométert, 10 évesen pedig 158 kilométert tud majd megtenni teljesen feltöltött akkuval."
Tehát 10 év alatt 20%-ot mértek, pont amennyit mondtam. Milyen meglepő. Ennél már csak jobb lesz.
"Az elektromos autók akkumulátorainak kapacitása nem lineáris módon csökken. Az első években viszonylag gyors a degradáció, majd annak üteme a következő években lelassul.A folyadékhűtéses akkumulátorok degradációja lassabban megy végbe, mint a léghűtéses autók akkujánál. A Geotab adatai alapján egy folyadékhűtéssel ellátott Tesla Model S 2015 évjáratának éves átlagos romlása 2,3%, ezzel szemben egy léghűtéses 2015-ben gyártott Nissan Leaf akkuja évenként 4,2%-ot veszít a kapacitásából.A nagyobb pufferrel (az akkumulátor kapacitásának egy része nem érhető el) rendelkező járművek akkuja lassabban öregszik, azaz, ha egy gyártó kisebb tartalékot használ, akkor előbb megy tönkre az akku, mintha a nem használt rész nagyobb, így például a Chevrolet Volt plug-in hibrid korai változatában nagyon lassú az akku öregedés a hatalmas puffernek köszönhetően.A jármű nagyobb mértékű kihasználása, azaz a több futott kilométer nem feltétlenül jelenti az akkumulátor gyorsabb romlását.A meleg hőmérsékleten használt járműveknél az akkumulátorok állapota gyorsabban romlik.Az egyenáramú villámtöltők gyakori használata felgyorsítja a degradáció folyamatát, azonban az AC töltés esetén nincs jelentős különbség attól függően, hogy kis teljesítményű konnektoros töltésvezérlőt, vagy nagyobb teljesítményű AC töltőt használunk gyakrabban.A gyakori DC töltés akku károsító hatása forró éghajlaton erősebb."Az ábrán nem látható km csak év, nem sok újdonságot tartalmaz a cikk. És a 2019 és az előtti autókat nézi mely rendszerint a gyártók első elektromos próbálkozása. Magyarul nem a legjobban sikerült modellek.
A korai Nissan leafet és az első generációs teslákat pedig jó lenne békén hagyni mert nem a legjobb darabok. De persze mindenki a leafet szokta felhozni mert ott látható jelentős degradáció
Akkor most számold ki hol lesznek 10 éves korukra ezek az akksik... Pontosan ott ahol mondtam, valahol 60-70% között.
Mi a f@sz? Benne van a cikkben átlagban 20% a 2019 előtti autókban.... Nem direkt csinálod áhh nem.Ezzel még nem is lenne gond, ha a hatótáv 600 km-ről esne 400-ra, de amikor a nyári 200-ról esik 120-ra (ami télen 60 lesz), akkor majd vakarod a fejed.
Továbbra is 20%. A tél nem felezi a hatótávot. És már 300km valós hatótáv az átlag amivel egy autót kiadnak, de inkább több. Senki nem vakarja a fejét.Egyedül talán a Tesla a kivétel a brutális nagy akksija miatt, csak abból meg olyan kevés van, hogy nem fogsz tudni venni.
Nem fogsz tudni venni? Tele van vele a használt piac. A tesla brutális aksija pedig elég régóta a múlté, fogyasztásban nagyon jók.Amúgy, nem kötekedésképp, de már sokadszor bizonyosodik be, hogy nem igazán ismered a villanyautókat, viszont így meg a túlzásba vitt villanyautó védésed pont kontraproduktív lesz.
Ember sz@rrá javítalak hsz-eken keresztül nézz már magadba. Nem ismerem a villanyautókat, mondja ön aki ennyi baromságot ír.Ebben egyetértünk, csak míg korábban egy új autót (ami került 4-5 misibe), még egy átlagos magyar is megengedhetett magának életében egyszer, addig a 10-12 milliós e-autókat már nem...
Ne a korábbról beszélj hanem a mostani árakról. 2021 van és még mindig ott tartunk hogy kizárólag az autó vételárát nézzük. Hiszen utána ingyen van az autó nekünk magyaroknak úgy úgy. Nem lehet komolyan venni.De, az hogy betiltják/ellehetetlenítik a hagyományos autókat a politikusok a villanyautók miatt. Ez persze nem szigorúan a villanyautók hibája, de azt eredményezi hogy a szegényebb országok átlag jóska pistái csak egyre idősebb autókat fognak tudni megvásárolni.
Tényleg és Magyarországon mikor fogják betiltani ha megkérdezhetem? Holnap, vagy azután? Ha meg szerinted nem a villanyautók hibája akkor miért a villanyautókat hibáztatod érte..„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Somatom
veterán
válasz Feketelaszlo #113 üzenetére
A körgyűrű északi részének szükségességéről fölösleges is lenne vitatkozni. Évtizedek óta mindjárt kezdik, csak hát nem olyan egyszerű megvalósítani, mint a déli oldalon. Alagutat fúrni, hidat építeni költséges, plusz sokkal befolyásosabb emberektől kéne területet kisajátítani.
Attól meg nem tartanék, hogy a nagykörútból szellem-övezet lenne attól, hogy villamos helyett, földalatti járna a közepén.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Feketelaszlo
senior tag
A nagy vasútépítések idején sem tartott senki attól, hogy az a rengeteg vágány egyszer majd útban lesz és nem járnak rajta vonatok, esetleg egész nívós szárnyvonalakat kell bezárni kihasználatlanság miatt.
De ha már nagykörút - miért épp a villamos menjen föld alá, miért nem az autók? Esztétikailag, városképi szempontból is célszerűbb lenne az aszfaltot elrejteni, meg a tömegközlekedőket is kiszúrás lenne az utazás előtt és után lépcsőztetni az utcaszintre érkezés helyett. (továbbra sem tartom reális ötletnek, de azért szöget ütött a fejemben, hogy miért épp az autók felül - villamos alul reláció az alapvetés, hisz az ellenkezőjére is bőven akad példa. Ha már úgyis elvittük ennyire offba a topikot). -
Somatom
veterán
válasz Feketelaszlo #121 üzenetére
Mert a villamos kötöttpályás, nem akar lekanyarodni, sávot váltani, nem kell neki füstelvezetés, kisebb alagutat igényel, és biztonsági szempontból kezelhetőbb. A metróból és a földalattiból is feljönnek az emberek. Sőt! Több megállónál így is van aluljáró.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
plömplöm
őstag
ez is jó kép, ebből a cikkből:
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
Squirrel
őstag
Az átlag villanyautót nem adják ki valós 300 km-es hatótávval, hacsak nem az átlagba csak a teslakat számítod. 2 EV-vel van tapasztalatom, audi etron és tesla model 3 performance. Az etron papíron valami 420 vagy 450 km-t tud, valóságban kb. 220-250-et, de ha pályán mész 120-szal (itt ennyivel lehet), akkor inkább 200. A tesla 530-at ad meg, ebből nekem kb. 350-en van meg, és ezt úgy kalkulálva, hogy tökig töltöd és üresig használod (audi és tesla is). Az ajánlott akku töltöttséget pedig 10 és 90% között javasolják, tehát ha kímélni akarod az akksit, akkor a fenti számoknak vedd a 80%-át. Én sem örültem ezeknek a számoknak, hidd el. Abban reménykedem, hogy tél van és nyáron jobb lesz. Most töltöttem fel, 90%-ig megy a töltés és 430km-t ír ki hatótávnak. Ha gondolod, lemegyek a garázsba és csinálok egy fotót. Ez jóval kevesebb, mint a gyái 530 km 90%-a, inkább 80%-hoz közelít. Nem sport módban vezetek és abszolut vegyes használat. Ha megyek valahova, kb. a valós km plussz 50%-ot számolok (ha autópályás szakaszon megyek), és kb így is szokott kijönni a matek. És ez a tesla, ami kiemelkedően keveset fogyaszt az EV-k között.
A model s-nek és model y-nak van 7 üléses változata, a hátsó 2 hárafele néz. A model x-ből van alapból 5, de van 6 és 7 üléses konfiguráció. A hátsó 2-t inkább tényleg gyerekeknek ajánlják, isofix pontok ott is vannak. A 6 ülėses változatban a középső 2 ülés teljesen olyan, mint a vezető és anyósülés, itt összesen 4 isofix pont van, a 7 ülésesben meg 5. A cybertruck az 5+1 üléses a jelenlegi állás szerint, hául normál 3 hely, elől meg a bazi szeles könyöktámasz felhajtható és abból lesz középen egy keskenyebb ülés. Olyan, mint a ford f-150-es raptornál.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz plömplöm #123 üzenetére
Sosem értettem az ilyen koncepciót. Hova utazik hét ember összenyomorítva, csomagok nélkül? Én négy emberre számolom a Grand Espace -t. Hátul két ülés szokott benne lenni. Amikor megyünk ki melózni, akkor így is meg van buggyantva négyünk cuccaival. Mondjuk, így hátul is fejedelmi a hely, de az ember nem utazhat 1000Km -eket összehajtogatva.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
őstag
4 éve van meg a C4 Grand Picasso. Három alkalommal mentünk vele 7-en. Kétszer a Velencei tóra (40 km.) Egyszer a Balcsiról haza (80 km.). Minimális csomaggal. Erre kb. megfelel, hogy elvétve rövid távra 7 személy. De 100+ km-re a hátsó kettőnek már nem lenne egy álomutazás. Inkább a nagy hely jó benne. Horvátországi 3 fős nyaralás sok cuccal is kényelmesen ment, nem volt plafonig tele tömve mint a piacozók járgányai.
-
Somatom
veterán
Úgy számolok, hogy ha hétvégére megy a család, akkor mindenkinek van legalább egy sporttáskányi cucca. Hova tesz hét táskát? Tetőbox?
Az én esetem a másik véglet. Ha utazik egy család, akkor visznek egy hűtőtáskát. Négy kamionos, az kapásból négy hűtőtáska. Hamar megtelik az Espace.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
forumpista
tag
Jajj... Na jó maradjunk abban hogy nem értünk egyet.
Egyvalamire viszont reagálnék, mert b@ssza a csőrőm:
"Magyarul nem lesz kuka 3 év alatt az aksi. Mint mondtam."
És mikor állítottam én ilyet? Soha nem mondtam olyat hogy 3 év alatt kuka lesz az akksi, azt mondtam hogy 10 év alatt 60-70%-ra esik vissza.És ez azért b@ssza a csőrömet, mert amit csinálsz annak tudom, hogy van valami neve, remélem valamelyik fórumtárs majd kisegít, amikor olyat adsz a számba amit nem mondtam, majd azt jól megcáfolod és utána vállon veregeted magad hogy de igazad volt...
-
.Szaki.
addikt
Mondjuk szegény Model Y-t 7 személyesnek mondani vakmeleg. Megnéznék egy tesztet 7 emberrel megpakolva, hogy milyen kényelmesen ülnek hátul és mennyire biztonságos az utasvédelem háttal ülve.
-
Plug Life
aktív tag
válasz forumpista #128 üzenetére
Ez az ún. „szalmabábérvelés” 😂
-
Emericus Max
tag
Huhh, ezt a sok indulatot
Az a baj M.o.-on hogy ugye mindenki sír, hogy nincs pénz meg minden, de azért a magyarok 90% saját ingatlanjában lakik, ami még a jóléti társadalmakban sem általános (ott inkább 50%) és azért elég sok luxus autót látok az utakon, még akkor is ha nem újak.
Persze ebből nem lehet általánosítani, de ismerve saját nemzetemet, ahol a kifelé mutogatás a menő, a legtöbb ember inkább venne egy használt BMW-t, Mergát. Audit stb. mint egy elektromos kisautót.Ha pedig az új árakat nézzük, akkor egyértelműen többet kapsz a pénzedért egy hagyományos benzines/dízeles autóban jelenleg mint egy elektromos autóban. Igen, lehet meg fogtok kövezni érte, de igenis többet. Már csak az ára miatt is. Hiába költesz többet szervizre az évek folyamán a hagyományos autóval, de a sok milliós felár az e-autóért mikor térül meg majd? 5-6-7... év múlva? Az emberek többsége ki tud köhögni évente szervizre 1-200e Ft.-ot, de nem tud kiköhögni 15 millát egy összegben egy Teslára. Hitelre meg nem kell. Azért az átlag embernek megspórolni 10+ millió Ft.-ot belátható időn belül autóra kb. mission impossible. Már annak, aki nem aranykanállal a szájában született, illetve nem lop, csal meg hazudik 24 órában... Persze vannak sikeres és jómódú emberek, akik önerőből és teljesen tisztán gazdagodnak meg, de azért valljuk meg, nem ez a többség...
Tudom, tudom az emberek jó része jóval nagyobb autót használ mint kéne és az idő nagy részében elég lenne a kicsi is, mert egyedül ülsz benne, de néha jó ha nagyobb az autó és akkor nem lehet megoldani a kis 'villanyossal'. Nagyobb autón nem a SUV-okat értem, mert az nettó baromság.
Azért ha egymás mellé teszel egy új Octavia-t és egy Renault Zoe-t, akkor lehet én az Octavia-t vinném...Akkor arról nem is beszéltünk még, aki vidéken lakik, ahol a távolságok nagyobbak és nincs normális tömegközlekedés. Meg persze nyilvános töltő sem nagyon...
A töltésről sokat beszéltünk, persze otthon töltöd éjszaka, mi? És mi van, ha egy társasház 4.-ik emeletén laksz és nincs garázsod. Csak az utcán áll az autó a ház előtt. Kilógatsz egy 'madzagot' az ablakon? Amíg nincs minden parkolóban, kúton stb. nyilvános töltő, addig nincs létjogosultsága ennek.
Végül meg az emberi tényező. Az emberek többsége szereti a biztonságérzetet. Pl. nem indulsz el reggel 50%-ra töltött mobillal, ha nem muszáj mert idegesít, hogy lemerülhet. Na az elektromos autó is ilyen, persze van a hivatalos gyári hatótáv, amiről mindenki tudja hogy max. álmodban érvényes, de egyszerűen nem érzed biztonságban magad mert félsz, hogy most még 200km-t ír ki hatótávnak, de ha most jobban odalépek kicsit mert sietek, meg bekapcsolom a légkondit, töltöm a telót, megy az ülésfűtés stb., akkor rohadt gyorsan körömrágós lesz az út, meg visszafelé már töltő kell. Töltő pedig nem annyira evidens hogy van a közelben. Azért ez a hagyományos autóknál, hagyományos üzemanyaggal jól be van lőve. Ott azért megvan az a biztonság, hogy tudod hogy még hazaérsz, ha meg tankolni kell, akkor van kút a közelben majdnem mindig.
Szóval gyerekcipőben jár ez még és sok probléma van, amit meg kellene oldani infrastrukturális és technológiai téren is. Meg persze népautóvá kellene válni, tehát megfizethetőnek lenni a legtöbb ember számára...
Amíg ezek a dolgok nem adottak, addig marad ebben az országban az öreg használt benyás/dízeles és kész...Kicsit olyan ez mint az állatvédelem. Attól hogy nem eszel húst meg nem hordasz bőrkabátot, még nem oldottad meg az állatvédelem kérdését.
A cél megvan, de azért a jó dolgokról sem kéne feltétlenül lemondani, meg a bolygót se kéne tönkre tenni... -
k-adi
nagyúr
válasz LurkerSheik #63 üzenetére
NIO ET7 négyajtós kupé
na igen ez érdekes, szép is.. kíváncsi vagyok mennyi az ára?
remélem valóban ahogy írod, nagy piacszerzési csaták lesznek a jövőben EV téren, akár még idén is vagy 2022-tól
-
Tschubi
tag
válasz Emericus Max #131 üzenetére
Teljesen egyetértek veled. A magyar férfi mindenhez (is) ért, ezen belül leginkább három dologhoz: nők, foci, autók. Ezzel mondjuk nincs baj, csak hát vitatkozni már nem tudunk, mert "alapesetben mindenki hülye csak én nem" a kiindulási pont.
"A töltésről sokat beszéltünk, persze otthon töltöd éjszaka, mi? És mi van, ha egy társasház 4.-ik emeletén laksz és nincs garázsod. Csak az utcán áll az autó a ház előtt. Kilógatsz egy 'madzagot' az ablakon? Amíg nincs minden parkolóban, kúton stb. nyilvános töltő, addig nincs létjogosultsága ennek." Én szerintem leginkább ezt kellene megoldani, ha valóban az a cél, hogy minél többen térjenek át elektromos autóra. -
Somatom
veterán
-
Squirrel
őstag
Ha hosszú útra megy gyakran 6 vagy 7 ember, akkor a megoldás a kisbusz. Bár youtube-on láttam videót, hogy egy model x-be mennyi csomagot bepakoltak a 3 üléssor mögé, igen csak meglepődtem. Főleg ha csak 6 hely kellett és az egyik hátsót lehajtották. De se a q7-be, se az xc90-be, se az x7-be se férsz el csomagokkal, ha 7-en vagytok. Ezek arra jók, ha 5-en mentek nyaralni, haza, hosszú útra, akkor kényelmesen elfértek csomagokkal és ha a szükség úgy kívánja (jönnek a nagyszülők, vagy meglátogat 2, esetleg 3 rokon, vagy épp te vagy a bulisofőr), akkor 7-en el tudtok menni kirándulni rövid időre.
-
Somatom
veterán
válasz Squirrel #136 üzenetére
Ezek terepjárók, SUV -ok. Magasan van a padlólemez, alacsony a belmagasság. Hatemberes túrára csomagokkal együtt még jó az Espace, Galaxy, Alhambra, Sharan, mert a hátsó traktust padlótól, plafonig lehet rakni és két ülés közé is fér csomag. Héthez már kisbusz kell (Hilux, Caravelle, Vito, Transit, stb.).
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Squirrel
őstag
Te szerencsétlen... nem tudsz olvasni? Ott írtam, ha gondolod lemegyek a garázsba és lefotózom... komolyan mondom, bajok vannak a fejedben. Fogadok, hogy nincs elektromos autód, de az is lehet, hogy még sose ültél egyben sem.
Ma azért direkt figyeltem a hatótávot. 10 km-t autóztam, kb. 200 méter szintkülönbséggel (egyszer le, egyszer fel), egész nap mínusz volt (mondjuk csak -2-3) és 25 km-t csökkent a hatótáv. Egész napi állással együtt (8-16-ig).
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
válasz Squirrel #142 üzenetére
Vidd át személyeskedésbe hátha igazad lesz. Ja várj mi.
Engem rohadtul nem érdekel mi van a garázsban ha olyanokat írsz melyek nem állják meg a helyüket. Ez van, másnak magyarázhatod hogy az e-tron 200km-t megy el autópályán 120-szal, de ne nekem próbáld mert marhára felesleges.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Squirrel
őstag
Komolyan mondom, akár személyeskedés, akár nem, egy elvakult, más véleményét semmibe vevő, villanyautót max youtube-on látó ....gyerek vagy. Ide mindenki azt illeszt be, amit a szíve gondol. Ez van. Lefényképezzem holnap, hogy mennyit fog 100km-en enni? Tényleg, elárulom, azért vettem teslát, hogy kibasszak magammal. Lebuktam.
[ Szerkesztve ]
-
Squirrel
őstag
Így keresőbe hirtelen beírva:
Felhívnám a figyelmet a cold weather highway 320 km-es hatótávra és ez a long range model. Ők is félrevezetnek.
És E-tron 50
[link]Szintén tél, autópálya 205 km. Ők is hazudnak.
Nem EV ellenes vagyok (ott áll egy a garázsban), szeretem vezetni a teslát, jól megy, jó autó, minősége is pozitív csalódás volt, ez a jövő, de k..ra nem kell vakon bedőlni a marketingnek.
-
Noukoum
veterán
válasz Squirrel #150 üzenetére
Na itt látszik meg mennyire nem értesz a témához, és még te személyeskedsz
Ugyanis bármennyire is meglepő lehet egy abszolút kezdő számára a hattótáv NEM A MINIMÁLISAN MEGTEHETŐ ÚT. Azt ugyanis bármyennyire meglepő úgy hívják hogy minimum hatótáv.City - Cold Weather420 kmHighway - Cold Weather320 kmCombined - Cold Weather370 kmCity - Mild Weather635 kmHighway - Mild Weather415 kmCombined - Mild Weather510 km
Tessék itt vannak a tesla model 3 long range adatai ha már ezt a példát veszed elő:
Azaz a hatótáv 445km
Tessék. Ezt te hoztad nem én, a saját számaid mondanak ellent neked nem én.Audi etronnál meg megint megakarod mutatni, csak hogy nem egy laikussal beszélsz. Belinkeled a kisebb aksis verziót, mert ez téged "igazolna". Ügyes trükk, csak nem működik.
City - Cold Weather350 kmHighway - Cold Weather255 kmCombined - Cold Weather300 kmCity - Mild Weather495 kmHighway - Mild Weather315 kmCombined - Mild Weather395 km
És kiadja hogy 351.5km megtehető hatótávú az e-tron. Basszus, hát csak nem az van hogy nem teljesen valós amit mondtál. Hát hogy lehet ez kérem....
A sok félrevezető kamu adatoddal csak tovább erősíted az emberekben a villanyautózással kapcsolatos félelmeiket, még ha nem is szeretnéd. Tehát akkor nem tudom miről beszélünk.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Squirrel
őstag
Basszus te teljesen remenytelen eset vagy. Soha életedben nem ültél elektromos autóban, nyilván én látom rosszul, hogy mennyit tudok a saját autómmal menni. A linkelt oldalon a cold weather high way fölé oda van ugye biggyesztve, hogy real range amit akárhogy csűr-csavar az ember mégiscsak azt jelenti, hogy hatótávolság (szótárt linkeljek?) Az összes eddigi hozzászólásomban arról írtam, hogy hidegben akárki, akármit gondol, nem megy el a model 3-as 400 km-t se, autópályán meg inkább kicsit 300 felett. Az 50-es e-tron-t, meg azért linkeltem, mert azt használtam és az bizony hidegben 200 körül tudott pályán. Abban igazad van, hogy nem írtam korábban pontos típust. De basszus, én legalább vezetek napi szinten EV-t, te meg max interneten látsz ilyet. És a linkben a real range cold weather highway-nél az 50-es e-tronnal annyi van. De az 55-ös e-tronnál is csak 255. Azt én sehol egy büdös szóval nem mondtam, hogy nem tudnak ezek többet menni ennél, nyáron remélem fog is ez javulni, dehogy normális használattal nem hozzák a gyári adatokat, az biztos. Ez pontosan olyan, mint a hybrid X5 hivatalos gyái fogyasztása 1.2-1.9 liter. Azt is elhiszed? Hmm? A Tesla a hivatalos autópálya hatótávot 45 mph sebességgel számítja. Hol mész te 65-70-nel autópályán??? De korábban írtam, direkt a te kedvedért megnéztem, hogy mennyit ír ki és mekkora tartalék marad. Mínusz 5 fok volt ma, garázsban a tesla 7 fokot jelzett benti hőmérsékletnek. Telefonról elindítottam a fűtést, 5 percet ment. Mínusz 7 km a hatótávban. Irány a munkahely, 200 méter lefele, 4.5 km kb vízszintesen, parkológarázs, 2. emelet. Ott pihent az autó mínusz 2-3 fokban, aztán hazafele ugyanez az út, csak a végén felfele. Cirka 10 km, hatótávban mínusz 25km!!! Plussz a reggeli 7 mínusz hozzá a fűtés miatt. De én láttam rosszul. Szerinted. Holnap másik helyre megyek dolgozni, kb 100 km oda vissza. Komolyan készítek róla fotót. Szerintem a 100 km csökkenti a hatótávot minimum 150-nel.
Komolyan mondom, hogy komoly gondok vannak ott nálad a limbikus rendszeredben, teljesen ávette a hatalmat a neocortex normális működése felett. De persze elfogadom, ha azt mondják neked a hangok, hogy márpedig senki másnak nem lehet igazság a vélemenyében, tapasztalatában, akkor az úgy is van. Axioma amit gondolsz.
Én itt befejezem, mert lassan ugy viselkedsz EV témában, mint egy bizonyos politikai párt lelkes követői, de ebbe inkább nem megyek bele, mert ban-t kapok.
-
-Faceless-
őstag
válasz Squirrel #152 üzenetére
Teljesen fölösleges érvelni, és az ilyen cikkek kommentjeibe belemenni. Trendet csináltak az EV-ből amit az emberek tátott szájjal hólapáttal nyomnak lefelé.
Nézz a Tesla árfolyamokra, divat lett a közemberek között is a részvény vásálás, és az lett a vége, hogy ott csücsülnek a történelem egyik legnagyobb lufiján.Mesterségesen gerjesztve lett ez az őrület, és mivel sok ember benne van bukkannak felfelé mindenféle youtube szakemberek akiket messiásként követnek mindenki más meg rosszul tudja. Ez van fogadd el, hogy a te véleményed rossz, és majd ők megmondják hogy mit gondolj.
-
dabadab
titán
válasz -Faceless- #153 üzenetére
Nézz a Tesla árfolyamokra, divat lett a közemberek között is a részvény vásálás, és az lett a vége, hogy ott csücsülnek a történelem egyik legnagyobb lufiján.
Izé, ami IGAZÁN divat lett egy időben, az a Tesla shortolása volt. Gondolom ez nem illett bele a gondolatmenetedbe, azért sikerült kifelejtened
DRM is theft
-
Squirrel
őstag
Csak nem bírom ki, hogy ne tegyek be egy kis matekot:
Tudomásom szerint a model 3 akku pakkja 75kWh kapacitású.
Ennyit evett az elmúlt cirka 110 km-en, amiből kb. 70km volt autópálya, max 115-120 kmh-val (120 felett büntetnek elég rendesen). 110 km-en 22 kWh a fogyasztás, ha ezt a 75kWh-ás akkura felszorozzuk, akkor kijön 370km. És ez csak 2/3-ad autópályahasználattal és 115-120kmh-s max sebességgel, valamint a teljes kapacitás kihasználásával, vagyis fullra töltve az utolsó kóboráram elgogyasztásáig, amit sehol, senki nem ajánl. Tehát továbbra is fenntartom, hogy a realis hatotáv pályán remélem nyáron meglesz 350, telen ennél jóval kevesebb. Ez a hatotavolsag persze függ a hőmerseklettől, nyári vagy téli gumiktól, a felni mintájátol, van-e fedő a felnin, hogy megy a klima, ülésfűtés, stb.
Kedves fórumtárs, mutassál legyszives egy fotót, hogy nálad mennyit tud elmenni egy töltéssel az elektromos autód, ha a tied elmegy 440 km-t, mint korabban kvázi lehülyéztél a link miatt (ahol továbbra is csak az aktuális állitásomat szerettem volna támogatni, hogy tapasztalatom szerint télen, autópályán rendesen csökken a megtehető távolság, nyáron fogalmam sincs, mert szeptembertől van meg a tesla és etront november vegén hajtottam, tehát azt is hidegben), akkor meghallgatom a tanácsodat, hogy mit csináljak másként. Egyébként meg azt tanácsolom, tartsad fenntartással ezeket a hivatalos gyári hatótávolságokat. Mint fentebb irtam, gondolom (remélem) az említett hybrid X5-ös 1.2-1.9 liter közötti fogyasztását sem hiszed el vakon.