- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Fényképeken a Google Pixel 9 Pro
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- MG4 menetpróba
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
Hirdetés
-
Megjelenési dátumot végre a Men of War II (PC)
gp Többszöri halasztás után végre megkapjuk a régóta várt folytatást.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
ma Három készülékkel indít saját név alatt a gyártó: Pulse, Pulse Plus és Pulse Pro. Májustól kaphatók.
Új hozzászólás Aktív témák
-
HaliGab23
senior tag
Van kb. 4millió autó Magyarországon, hogyha ennek a harmada (1.3millió autó) villanyautó lenne és tegyük fel, hogy otthon mindenki feldugja tölteni este hiába van még benne delej (mert reggel 100%-al akar indulni) és mondjuk 7.2kW-al tölt, mert már min. 40kWh-s akksikkal vannak (és ezért kell 7.2kW töltés, hogy reggelre feltöltse, abban az esetben amikor teljesen le van merülve.)
Ekkor egyidejüleg kell 9360MW-nyi erőművi betáp csak a villanyautók töltéséhez! Paks jelenleg 2000MW, ha atomot nézzük..
Kíváncsi leszek hogyan fog majd ennyi erőművi kapacitás megépülni, és milyen típusú erőművek lesznek, ha a zöldeknek semmi sem jó.
Figyelem! Éjszaka kell majd ez a betáp nagyrészt, amikor nincs napsütés és mindig kell majd, ha a szél sem fúj éjszaka akkor is.Na és mi van, ha majd mind a 4millió villanyautó lesz, akkor 28000 MW kell majd.. 14db új paski atomerőmű.
Jelenleg én nem tudom elképzelni, hogy robbanásszerűen el fog terjedni a villanyautó a világon, mivel a jelenlegi villamosenegia igény kiszolgálásához is folyamatosan erőműveket kell építeni...
[ Szerkesztve ]
Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
HaliGab23
senior tag
Nem olvastad figyelmesen el.
Azt írtam, hogyha mindenki rádugja este, mivel ennek ugye megvan az elméleti lehetősége.
Én pl. ha a telóm 70%on van, akkor este rádugom a töltőre, nagy az esély, hogy mindenki arra fog törekedni, hogy reggelre 100%on legyen az autója, mert mi van, ha el kell ugrani kicsit távolabb és nem lesz idő "menetközben" tölteni.Szóval igen, egyszerre rádughatják elméletben mind a 4millió autót este.
[ Szerkesztve ]
Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
HaliGab23
senior tag
válasz Alogonomus #45 üzenetére
Jelenleg 5619MW a rendszerterhelés és 4041MW a hazai termelés... a különbséget importáljuk éppen.
Ha más országban is lesz villanyautó, aminek delej kell, szeritned majd nekünk fog villanyt adni?Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
HaliGab23
senior tag
válasz Feketelaszlo #44 üzenetére
Nem nagyon van túlkínálat sajnos éjszaka itthon.
Miért ne lennének komolyak ezek az egyszerűnek tűnő számítások. Meg fog jelenni ennyi fogyasztó, akik munka után bizony akár egyszerre rádughatják a hálózatra még ha 10 percig lesz egyidejűség akkor is.
Szélessávú internet hálózatot egy cseppet könnyebb építeni (ezek nagyrészt meg is vannak már az egyidejű igényekhez), mint villamosenergia átviteli hálózatot és ahhoz erőműveket, amelyek betáplálnak, szóval nem jó a példád.[ Szerkesztve ]
Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
HaliGab23
senior tag
Nem mondom azt, hogy nem lehet megoldani (villamos szakember vagyok amúgy), de kurva drága lesz mindenkinek.
Lehet játszani majd persze a díjakkal is, meg vezérelté tenni, hogy ki melyik időszakban kap olcsóbban villanyt, aki nem akkor tölt az duplán fizet stb.
Sőt a villanyautók akár vissza is találhatnak a hálózatra, mint akkuk, sőt azt is el tudom képzelni, hogy mindenki magának be tudja majd állítani, hogy pl. 50% vagy 60% vagy 70% (vagy akármennyi) feletti töltöttségnél már kiegyenlítő energiaként működik a hálózaton és visszaad pl. más autóknak, amiért pénzt kap vissza a tulaj. Pl. tudom, hogy két napig nem megyek hosszú útra, akkor visszatáplálok.
Okos hálózati vezérlő rendszer, az nagyban segíthet majd.Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
HaliGab23
senior tag
De elég ha 10 percre van egyidejűség... akkor is hirtelen kell 25GW teljesítmény...
Oké nem lesz ilyen, legyen negyede, akkor meg plusz 6000MW kell.
Okos mérő lehet a megoldás, hálózatba kötve, amelyek az autókkal is kommunikálnak és majd az szabályozza, hogy ne lehessen ilyen brutális egyidejűség.
Szerk:
Plusz amit az előzőbe írtam, hogy az autók is visszatáplálhatnak.[ Szerkesztve ]
Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
HaliGab23
senior tag
válasz HaliGab23 #51 üzenetére
Sőt, ha van otthon napelem és home officeban vagyok, az autóm fel van dugva a hálózatra, napelem nappal feltölti, majd éjszaka 30%ot adok másnak, vagy amennyit beállítok.
Szeritnem hatalmas potenciál van a villanyautók akkujának tárolási kapacitásában villamosenergia rendszer szempontjából.
Szerk: De totális paradigmaváltás kell majd ehhez szerintem.
[ Szerkesztve ]
Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
HaliGab23
senior tag
Nem írtam, hogy holnap, hanem, hogyha annyi lenne, akkor mennyi energia kell majd.
Azt az apróságot elfelejted, hogy akik külföldről járnak majd ide azok meg itt töltenek
Jah, 2019ben volt 3.8millió autó itthon (KSH), azt írtam kb. 4millió.
Te egy elég nehéz ember lehetsz..
Na többet nem írok már ide. Bye
[ Szerkesztve ]
Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
HaliGab23
senior tag
válasz HarleyCustom #61 üzenetére
Köszönöm, véleményünk megegyezik
Hajtott a kíváncsiság ezért visszajöttem elolvasni, hogy mit termelt tegnap óta, hát elég komoly baromságokat írt ismét, de semmi baj, mindenkinek lehet véleménye, addig jó, amíg nem komoly helyeken cselekszenek aszerint, hanem csak itt repül el a bitrengetegben a semmibe
Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
HaliGab23
senior tag
Sajnos ezt már szándékos kötekedésnek gondolom, és személyeskedésnek amit csinál, és amire ezek után persze hasonlót kaphat vissza.
Egyébként én is nézelődöm a villanyautók piacán, feleségemnek egy Octavia 2.0tsi-t vettünk 2018-ban, amiben picit benne volt az is, hogy legyen erőtartalék, nekem meg van céges autóm egy Superb 2.0tdi.
Aztán rájöttem, hogy egyáltalán nem kellett volna a kétezres benzines, mert az asszony max. Dunaújvárosig megy Paksról (ezért írtam az atomerőművet korábban példának, mert itt van nem messze ), illetve a városban eszik 10-12 litert, hanem annak árából simán kijött volna egy Nissan Leaf, vagy más villanyautó, mint tökéletes megoldás. Sőt "szemét" módon kevesebb, mint féláron kapom a villanyt.
Hosszabb utakra itt a céges.Szóval az éven valószínűleg villanyautó jön az Octavia helyére.
Szerk:
Bár még opció lehetne egy jó konnektoros hybrid.[ Szerkesztve ]
Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
HaliGab23
senior tag
Üzemanyag tankoláshoz hasonlítani szerintem nem jó példa.
Látom sokan azon lovagolnak, hogy egyszerre tölt majd 4millió autó.Felvetettem egy olyan problémát, amit meg kell oldani.
Valószínűleg nem lesz ilyen, ha olvastad az az utáni hozzászólásaimat, ki lesz találva a megoldás, de ezt valakiknek bizony ki kell találnia.
Valaki írja, hogy akkorra már meglesz a megfelelő infrastruktúra. Jaaaa: MEGLESZ. Igen, ezek a dolgok csak úgy megteremnek maguktól. HOPP és meglesz. Valaki majd megcsinálja, nem is szabad róla írni, felvetni, és gondolkodni. MEGLESZ és kész. Pont az előre gondolkodás, a leendő problémák felvetése és a megoldások tervezése hozza el a meglesz-t, Nekik csak használni kell majd.
A elektromos autók feltöltése nem 2 perc jelenleg, mint egy hagyományos tankolás, hanem nagyobb intervallumot fed le, akár 8 órát is otthon.
Én (lehet rosszul) abból indulok ki, hogy smart grid nélkül, lehet egyidejűség probléma, mivel sokáig tart a töltés, ezért szerintem sokan rá fogják dugni 60-70-80%-os töltöttségnél is, amikor lehetőségük van tölteni. Mert legyen már 100%on, ha lehet, mert 60%-nál már félnek/félünk majd elindulni.. ahogyan mobiltelefonnal is.
A mobiltelefonokból indulok ki, hogy szinte kivétel nélkül mindenki, akinek ismerem a szokásait rádugja a telót a töltőre, hiába van benne még 60%. Én is rá szoktam dugni, nem tudom Te vagy más hogy van ezzel (?)
És a teló jóval gyorsabban feltölt, mint egy autó otthoni hálózatról.A villanyautósok feltételezem 16-17-18h után érnek majd haza többségében, nem oszlik el úgy a töltés mint pl. egy telónál...
[ Szerkesztve ]
Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
HaliGab23
senior tag
Oké, feladom.
Ne is vessen fel többé senki semmi lehetséges problémát az életben, mert úgyis meg lesz addigra oldva mire probléma lenne
Sőt, milyen problémáról beszélünk?! Nincs is. Minden rendelkezésünkre áll problémamentesen az életben!
A víz folyik a csapból, a villany jön a konnektorból, a gáz meg a csőből!
(Bocs az iróniáért.)Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
-
HaliGab23
senior tag
válasz Alogonomus #72 üzenetére
326ezer villanyautó van Norvégiában. (Hybrid autó meg 137ezer).
Szép szám, de ez még nem több millió.Én az erőmű építésekre vagyok kíváncsi, hogy milyen típusokkal lehet majd kiszolgálni az energiaigényt, mit fogad majd el a társadalom.
Eredetileg ezt vetettem fel az első hozzászólásomban.Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
HaliGab23
senior tag
Egy apróbb olajkincsen csücsülnek, és nem titkoltan ebből finanszírozzák a sztorit.
Jó adottságaik vannak.Viszont utánanéztem, írtam mennyi autó van ott.
Tehát még egyszer, én arra vagyok kíváncsi, hogy mi fog átmenni itthon és akár globálisan erőműtípusból, amikor pl. a Paks2-t is rengetegen ellenzik.
Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
HaliGab23
senior tag
Érdekes, hogy minden topikban van olyan ember, aki másokkal kötözködik, saját gondolata nincsen, csak a másikat igyekszik kiforgatni és ezzel párhuzamosan magát profi hozzáértőnek adja elő, de az adott termékből nincs neki/nem is tervez venni/nem tud venni (ez utóbbi pedig frusztráltá teszi és mindenki ellenség.)
[ Szerkesztve ]
Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Steam Deck
- Opel topik
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Fényképeken a Google Pixel 9 Pro
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Milyen autót vegyek?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care