Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pilóta

    nagyúr

    válasz forumpista #69 üzenetére

    És vajon egy átlagos villanyautó átlagosan hány km-t tud majd megtenni akkor, amikor 4 millió lesz belőle nálunk? Nyilván nem 200-at, mint ma. Simán tuni fogják azt, amit ma egy benzines. Ma magyarországon átlagosan 20 km-t megy egy autós. Ez az átlag, nagyon sokan vannak, akik szinte semmit, meg sokan vannak, akik 100 fölött. Sokan vannak, akik havonta egyszer tankolnak csak, meg vannak, akik naponta. Pont ez lesz az elektromossal is. Aki megy havonta 100 km-t, az nem fog naponta tölteni, mert mi a fenének tenné? Ma még van km para, de ha minden sakon lesz egy töltőoszlop, akkor nem feltétlen kell mindig 100%-on lennie...
    Meg van a lehetőséged otthon tölteni, de honnan tudod, hogy mi lesz 30 év múlva (bárcsak így lenne...), amikor ez a 4 millió elektromos autó itt lesz? Nem lehetséges, hogy sokkal több töltőpont lesz, mint ma? Például egy munkahelyen is lesz a dolgozóknak a céges parkolóban? Vagy egy áruház parkolójában minden parkolóhelynél? Nem biztos, hogy mindenki éjszaka akar majd tölteni. Nem lehetséges, hogy aki otthon tud tölteni (pl. mert családi ház ban lakik, annak eleve önellátó elektromos rendszere lesz (pl. napelem powerwallal), amivel akkor és úgy tölt, ahogy akar, és nem terheli a központi rendszert?
    Ha a piac igényel valamit, akkor az meglesz, eddig ez a tapasztalat. Ha pl. 10x ennyit fogyasztana egy benzines autó (mer mittudomén olyan lenne a technológia, csak elméletileg tegyük fel), akkor mi lenne? Egyszerű, 10x ekkora üzemanyagtartályok, vagy 10x ennyi benzinkút.

    Aki él és nem boldog, az téved!

  • pilóta

    nagyúr

    válasz forumpista #80 üzenetére

    Anniyra azért nem szedted szét :D

    Igen, de arról beszéltünk, hogy egyszerre akarna tölteni mindenki. Ez nonszensz. (Amúgy meg ugyanaz lenne, mint ha egyszerre akarna mindenki tankolni: összeomlana a rendszer, km-es sorok a benzinkutakon.)

    Aki megy havona 100 km-t az bizony vesz autót, amilyet akar. Most is megteszi, sok ezer autó porosodik a garázsokban vagy a lakótelepi parkolókban, hogy hétvégén menjen pár 10 km-t, miért ne lenne ez ugyanígy később? :F
    Legyen napi 50 km az átlag, tökmindegy. Ha napi 1000 km lenne, akkor ahhoz épülne ki az infrastuktúra. A mostanihoz is kiépült, miért ne épülhetne ki ahhoz is?

    Aki él és nem boldog, az téved!

  • pilóta

    nagyúr

    válasz forumpista #86 üzenetére

    Igen, ez gond, hogy kötelezővé akarják tenni, ez teljes baromság, tipikus poltikusi hozzánemértésből fakad, de nem fog menni, mert nincs semmi realitása. Ha mégis, akkor elsöpri őket a népharag, tehát ezt meg fogják változtatni.
    Másrészt meg ha újat nem is lehet venni, a használtakat nem tudják betiltani, tehát még legalább 20 év, mire 50%-os lesz az elterjedése a villanyosnak nyugaton, 30 amíg nálunk. Addig meg simán megoldódik ez a gond.

    [ Szerkesztve ]

    Aki él és nem boldog, az téved!

  • Noukoum

    veterán

    válasz forumpista #86 üzenetére

    Forgalomba hozni nem lehet hagyományos autót, nem pedig használni. Magyarországon még 30 évig biztosan lehet használni őket.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • pilóta

    nagyúr

    válasz forumpista #89 üzenetére

    De akkor ez most mennyivel környezetbarátabb?...

    Sokkal :D. Nincs annál környezetbarátabb dolog, mint nem legyártani valamit.
    Szvsz ha valóban környezetbarátabbat akarnának a politikusok, akkor például kötelezhetnék a gyártókat a tervezett elavulás mellőzésére. Pl. autóra 15 éves kötelező garanciával, vagy tartós fogyasztási cikkeknél (TV, mosógép stb.) 10 éves, mobiltelefonokra 5 évessel stb. Nyilván drágítana, de kényetelenek lennének tartósabbra gyártani a dolgokat, és még mindig olcsóbb 5 évente kifizetni 10%-al többet, mint évente 100%-ot. Az aztán tényleg környezetbarát lenne.

    [ Szerkesztve ]

    Aki él és nem boldog, az téved!

  • Noukoum

    veterán

    válasz forumpista #89 üzenetére

    Miért járnánk 25 éves autókkal? Honnan pottyant ez ki a fejedből? És mi alapján írod ezt?

    És ide még egy adalék: mivel az új euró normák (6 és 7) annyira elbonyolítják a hagyományos autókat hogy azok 10 éves korukra gyakorlatilag gazdaságilag üzemelhetetlenné válnak (ki akar és legfőképp ki tud majd évi 1-2 millió forintot szervizelésre költeni), ezért az emberek a korábbi autóikat fogjak üzemben tartani.
    Értsd: ha nekem most van egy 15 éves autóm amire rá kell költenem évente pár százezer forintot szervizelésre, azt nem fogom lecserélni egy 8 évesre, amire meg évi 1-2 millát kell rákölteni.

    Ennek meg nem tudom mi köze van a villanyautózáshoz. Más lefogja cserélni a régi autóját elektromosra mert azt 10 évesen is nyugodtan megveheted, nem fogod rákölteni a gatyádat mert nem volt karbantartva.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz forumpista #100 üzenetére

    Elkezdtem megválaszolgatni a dolgokat, de amit írsz annak semmi értelme. Arról nem beszélve hogy tele van hibás adatokkal.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz forumpista #106 üzenetére

    Azt vitatod hogy a magyar zsebnek túl drága az elektromos autó?
    Magyar zsebnek nem a villanyautó a drága hanem az újautó.

    vagy azt hogy a magyar autók átlagéletkora csak nő és nő?
    És? Ennek mi köze van a villanyautókhoz? Semmi.
    A villanyautónak inkább örülni kéne itthon mert egy 10 éves hagyományos autó 200e km után anyagi öngyilkosság. Egy villanyautóban meg 10-20%-kal kevesebb hatótávod lesz mint a gyári. Annál amit most gyártanak. Ellehet képzelni mi lesz 30 év múlva. Szörnyű jövő.

    vagy azt hogy az e-autók akksija 10 éves korukra már csak ~70%-os kapacitáson van?
    Ez egy légből kapott szám.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz forumpista #111 üzenetére

    Ebbe egy darab 2021-től legyártott autó sincs. Pedig én azokról beszéltem. Látszik mennyire figyelsz. De idézek a cikkből mert sokaknak hasznos lehet:

    "Az Electrek nyolc pontban összefoglalta, mit olvashatunk ki az adatokból általánosságban:
    Ha az akkumulátor degradáció nem gyorsul fel jelentősen, akkor az akkumulátorok túlnyomó többsége tovább él majd, mint a jármű amibe beépítették."

    Magyarul nem lesz kuka 3 év alatt az aksi. Mint mondtam.

    "Az akku kapacitás átlagos csökkenése 2,3% évente, azaz egy új korában 200 km hatótávra képes villanyautó öt éves korában már csak 178 kilométert, 10 évesen pedig 158 kilométert tud majd megtenni teljesen feltöltött akkuval."

    Tehát 10 év alatt 20%-ot mértek, pont amennyit mondtam. Milyen meglepő. Ennél már csak jobb lesz.

    "Az elektromos autók akkumulátorainak kapacitása nem lineáris módon csökken. Az első években viszonylag gyors a degradáció, majd annak üteme a következő években lelassul.A folyadékhűtéses akkumulátorok degradációja lassabban megy végbe, mint a léghűtéses autók akkujánál. A Geotab adatai alapján egy folyadékhűtéssel ellátott Tesla Model S 2015 évjáratának éves átlagos romlása 2,3%, ezzel szemben egy léghűtéses 2015-ben gyártott Nissan Leaf akkuja évenként 4,2%-ot veszít a kapacitásából.A nagyobb pufferrel (az akkumulátor kapacitásának egy része nem érhető el) rendelkező járművek akkuja lassabban öregszik, azaz, ha egy gyártó kisebb tartalékot használ, akkor előbb megy tönkre az akku, mintha a nem használt rész nagyobb, így például a Chevrolet Volt plug-in hibrid korai változatában nagyon lassú az akku öregedés a hatalmas puffernek köszönhetően.A jármű nagyobb mértékű kihasználása, azaz a több futott kilométer nem feltétlenül jelenti az akkumulátor gyorsabb romlását.A meleg hőmérsékleten használt járműveknél az akkumulátorok állapota gyorsabban romlik.Az egyenáramú villámtöltők gyakori használata felgyorsítja a degradáció folyamatát, azonban az AC töltés esetén nincs jelentős különbség attól függően, hogy kis teljesítményű konnektoros töltésvezérlőt, vagy nagyobb teljesítményű AC töltőt használunk gyakrabban.A gyakori DC töltés akku károsító hatása forró éghajlaton erősebb."

    Az ábrán nem látható km csak év, nem sok újdonságot tartalmaz a cikk. És a 2019 és az előtti autókat nézi mely rendszerint a gyártók első elektromos próbálkozása. Magyarul nem a legjobban sikerült modellek.

    A korai Nissan leafet és az első generációs teslákat pedig jó lenne békén hagyni mert nem a legjobb darabok. De persze mindenki a leafet szokta felhozni mert ott látható jelentős degradáció :C

    Akkor most számold ki hol lesznek 10 éves korukra ezek az akksik... Pontosan ott ahol mondtam, valahol 60-70% között.
    Mi a f@sz? Benne van a cikkben átlagban 20% a 2019 előtti autókban.... Nem direkt csinálod áhh nem.

    Ezzel még nem is lenne gond, ha a hatótáv 600 km-ről esne 400-ra, de amikor a nyári 200-ról esik 120-ra (ami télen 60 lesz), akkor majd vakarod a fejed.

    Továbbra is 20%. A tél nem felezi a hatótávot. És már 300km valós hatótáv az átlag amivel egy autót kiadnak, de inkább több. Senki nem vakarja a fejét.

    Egyedül talán a Tesla a kivétel a brutális nagy akksija miatt, csak abból meg olyan kevés van, hogy nem fogsz tudni venni.
    Nem fogsz tudni venni? :C :DD Tele van vele a használt piac. A tesla brutális aksija pedig elég régóta a múlté, fogyasztásban nagyon jók.

    Amúgy, nem kötekedésképp, de már sokadszor bizonyosodik be, hogy nem igazán ismered a villanyautókat, viszont így meg a túlzásba vitt villanyautó védésed pont kontraproduktív lesz.

    Ember sz@rrá javítalak hsz-eken keresztül nézz már magadba. Nem ismerem a villanyautókat, mondja ön aki ennyi baromságot ír. :D

    Ebben egyetértünk, csak míg korábban egy új autót (ami került 4-5 misibe), még egy átlagos magyar is megengedhetett magának életében egyszer, addig a 10-12 milliós e-autókat már nem...
    Ne a korábbról beszélj hanem a mostani árakról. 2021 van és még mindig ott tartunk hogy kizárólag az autó vételárát nézzük. Hiszen utána ingyen van az autó nekünk magyaroknak úgy úgy. Nem lehet komolyan venni.

    De, az hogy betiltják/ellehetetlenítik a hagyományos autókat a politikusok a villanyautók miatt. Ez persze nem szigorúan a villanyautók hibája, de azt eredményezi hogy a szegényebb országok átlag jóska pistái csak egyre idősebb autókat fognak tudni megvásárolni.

    Tényleg és Magyarországon mikor fogják betiltani ha megkérdezhetem? Holnap, vagy azután? Ha meg szerinted nem a villanyautók hibája akkor miért a villanyautókat hibáztatod érte..

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

Új hozzászólás Aktív témák