Hirdetés

Alternatív hajtás: Elstartolt a hétüléses és a standard Model Y

A tőzsdei rekord és a Model Y kínai premierje után az Egyesült Államokban elérhető lett a Tesla crossover hétüléses és legolcsóbb konfigurációja.

A 2020-as eladási siker után újabb rekord jött össze tegnap a Teslának: az elektromos autógyártásban és megújuló energiában érdekelt amerikai vállalat piaci kapitalizációja a részvénypiacon 773,5 milliárd dollárra hízott, az alapító-vezérigazgató Elon Musk ezzel pedig a világ leggazdagabb embere lett, amit egyszerű „elég furcsa, na menjünk vissza dolgozni” üzenettel intézett el. Az események a Tesla körül mostanában felgyorsultak, hiszen egy időben bővül a vállalat sanghaji gyára és fremonti kísérleti akkumulátorgyártó üzeme, valamint épül a brandenburgi és texasi Gigafactory.

A 25 ezer dolláros Tesla modell érkezéséig Musk arra számít, hogy az Egyesült Államokban tavalytól elérhető Model Y lesz a márka legnépszerűbb villanyautója, amely január elején Kínában is elstartolt, és az Electrek információi szerint az első negyedéves készlet már gazdára is talált. Ott éppúgy a jármű Long Range Dual Motor (52 ezer dollárnak megfelelő jüan) és Performance változata rendelhető meg (56 ezer dollár), ahogy az Egyesült Államokban (50, illetve 60 ezer dollár). A Tesla amerikai konfigurátorában ugyanakkor most megjelent a korábban belengetett Standard Range modell 244 mérföldes EPA hatótávval, 135 mérföld/órás végsebességgel és 5,3 másodperces gyorsulással (0-60 mérföld/óra).


(forrás: Tesla) [+]

Ez utóbbi a Model Y hátsómeghajtású variánsa, a másik kettő összkerékhajtású. Aki most rendeli meg a standard modellt, 2-5 héten belül veheti át, 3000 dolláros felárért pedig kérhető a Model Y hétüléses változata, igaz: csak a Standard Range és Long Range változatban. Idén várhatóan már ez jármű lesz a legnépszerűbb típus a Tesla katalógusából, és amint gyártásra kész a brandenburgi üzem, indulhat az európai értékesítés, Musk szerint már a Tesla új típusú, 4680-as akkumulátorcellájával.

Aki a márka fejlesztés alatt álló, önvezető szoftvercsomagját is hozzácsapná a rendeléshez, további 10 ezer dolláros kiadással kell számoljon, és ez az összeg a későbbiekben csak növekedni fog. Az FSD csomag jelenleg elsősorban az autópályán, illetve korlátozott formában a településeken nyújt segítséget, de már folyik az egyelőre emberi felügyeletű, de teljesen önálló működésre szánt FSD Beta limitált, nyílt tesztje. Ez az évtized a közlekedésben nem csak a villanyautók áttörését hozhatja, amelyet egyre több ország gazdasága támogat – a gyártók közül azok arathatják a legnagyobb sikert, akik az önvezetést is hatékonyan letudják, és jelenleg az összes gyártás alatt álló Tesla modell rendelkezik az erre szánt kamerákkal, radarokkal és szonárokkal, a gyártó által tervezett FSD HW3 chippel egyetemben.

Azóta történt

Előzmények