- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- iPhone topik
- Xiaomi Mi 9T Pro - tizenegyes!
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Fényképeken a Google Pixel 9 Pro
Hirdetés
-
Szűkös készlettel indít az iPad Pro OLED?
ma Állítólag meggyűlt a Samsung baja az iPad képernyőkkel, az LG viszont a kívánt mennyiségben szállítja a paneleket.
-
27 hüvelykes, játékra szánt kijelzővel újít az MSI
ph A cég MI-vel kacérkodó megoldásának képfrissítési frekvenciáját 250 Hz-ig srófolhatjuk fel.
-
Kulisszák mögötti videón a hamarosan megjelenő Stellar Blade
gp A kizárólag PlayStation 5-re szánt akciójáték alig két nap múlva debütál.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Alogonomus
őstag
-
Alogonomus
őstag
Az összehasonlításokból amit következetesen kihagynak, pedig fontos tényező:
- a villanyautóknak effektíve nincs szervizköltsége, fogyóeszközökből lényegében csak az ablakmosó folyadékot kell pótolni. a féktárcsa is alig fogy a regeneratív fékezés miatt.
- a villanyautó nagyon jól tartja az értékét, 10 évesen is legalább 50%-on van még, míg egy robbanómotoros autó ára akkorra már az eredeti ár 20%-áig süllyedt nagyjából.
- ingyenes parkolás minden nap minden órájában.Ezekhez pedig nem nehéz összeget társítani, egy összehasonlításba úgy betenni.
-
Alogonomus
őstag
A lényeg, hogy változni esetleg is csak "fognak" ezek a dolgok.
Tervezetten hibákat produkáló autókból nem sokat fognak eladni, ha a másik gyártó autói nem romlanak el olyan gyakran. Erre jó példa a Toyota, aminek az autói nem romlanak el gyakran, és piacvezető is a robbanómotoros gyártók között.
Mire komolyan elterjednek (gépjárművek legalább harmada), addig még évtizedek vannak hátra, és akkor sem fognak feltétlenül elértéktelenedni, mert a kevés mozgóalkatrész miatt nem használódnak el. Maximum a trendek változása és az újabb technológiák miatt fognak a korai villanyautók elértéktelenedni.
Mivel az ingyenes parkolás a legegyértelműbb és azonnal érezhető vonzerő a villanyautók oldalán, plusz a villanyautókat el akarják terjeszteni, így egyhamar nem fogják azt eltörölni.
@moleculez Lízingelt akksinál az akksi eredetileg sincs a vételárban, mert nem is lesz a tied.
-
Alogonomus
őstag
válasz HaliGab23 #41 üzenetére
A töltés ritkán történik teljes erőbedobással. Majdnem tele akksinál már alig "csorog" az áram.
Nem véletlenül létezik az éjszakai kedvezményes tarifa. Éjszaka nagyon lecsökken az áramfogyasztás, viszont pont az atomerőmű (és a vízerőmű/szélerőmű) állandó teljesítményszintre ideális, míg egy gáz/szén/olaj erőmű teljesítménye gyorsan igazítható az igényekhez. A minél több villanyautó éjszakai töltése pont csökkentené a fogyasztás kilengését. Erről is szól az éjszakai tarifa, ezért is adják olcsóbban éjszaka az áramot.
Magyarország a környező országokkal, de áttételesen akár Portugáliával is közös villamos energia rendszert üzemeltet. Állandóan adunk-veszünk villamosenergiát, így egy igénymegugrást elég tág határok között tudnánk kezelni. -
Alogonomus
őstag
válasz HaliGab23 #67 üzenetére
A fő probléma szerintem leginkább az a te "mindenki egyszerre fogja tölteni" felvetéseddel, hogy Magyarországra vonatkozva tekinted problémának. Valójában viszont például Norvégiában ez már teljesen valós kockázat lenne, és mégsem omlott össze az akárhány millió villanyautó esetlegesen egyidejű töltésétől a norvég villamos energia elosztó hálózat. Ebben valószínűleg persze segít ott az is, hogy a sok kis vízerőműből következően nagyon decentralizált a villamos energia termelése arrafelé, de ott aztán a villanyautók is nagyon elterjedtek.
A másik gond a felvetéseddel, hogy ha Norvégiát ki is vesszük a számításból, akkor is sokkal hamarabb fog az általad felvázolt helyzet bekövetkezni tőlünk nyugatabbra elterülő egyéb országokban, lévén ott a jelentősen kedvezőbb jövedelmi viszonyokból következően sokkal hamarabb fognak az emberek nagy számban átállni a bekerülési költség szempontjából kezdetben mindenképpen drágább villanyautózásra. Mire elér a tömeges villanyautózás hozzánk, addigra bőven kezelve lesz a probléma, ha egyáltalán valós a probléma.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Gaming notebook topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- 27 hüvelykes, játékra szánt kijelzővel újít az MSI
- Elektromos autók - motorok
- EAFC 24
- Modding és elektronikai kérdések
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care