- Vodafone mobilszolgáltatások
- Apple iPhone 11 - népalma
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- MG4 menetpróba
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Yettel topik
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
Hirdetés
-
Baladins - Megjelenési dátumot kapott a PC-s kiadás
gp A jövő hónapban esedékes premiert az év folyamán a konzolos verziók követik majd.
-
Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
ma Nagy az aksi, gyenge a hardver, amiből hosszú üzemidőre lehetne következtetni. Tényleg így van?
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Squirrel
őstag
válasz HaliGab23 #41 üzenetére
Igen, ez egy komoly probléma lesz előbb vagy utóbb. Hogy fogja bírni a hálózat a nagyjából egyidejű megterhelést, honnan lesz éjszaka erre kapacitás? Mert nagyjából mindenki éjszaka vagy hétvégén tölt. Nekünk fenn van a tetőn a napelem, de míg nyáron a panelek teljesítménye 8-9000 W, addig télen ha süt a nap, akkor is örülök, ha megvan az 1500 W... és általában nem süt felénk. így kábé felejtős, hogy saját magam által termelt áramot adjak a model 3-asnak. Szomszéd is feladta az etronjának a nappali töltését. A töltőállomások is eleg hektikusan adják az áramot, ezek közül egyedül a superchargerek megbízhatóak, ott mindig megvan a kb. 700km/órás töltési teljesítmény.
[ Szerkesztve ]
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz HaliGab23 #41 üzenetére
Ezek a számok még az áramszolgáltatóknál (akik abból élnek, hogy áramot adnak el, szóval egyébként rohadtul örülnének annak a sok millió fiktív villanyautónak meg erőműnek) is erősen wishful thinking számok lennének. Másrészről az áramfelhasználás nem egy rugalmatlan kategória, a nappali és éjszakai tarifával lehet befolyásolni a fogyasztást, s mint az közismeretes jelenleg pont éjszaka van túlkínálat.
De ezek a számítgatások kb. olyan komolyságúak, mint ha azt próbálná bebizonyítani valaki, hogy a szélessávú internet halálra van ítélve, mert ha 10 millió magyar egyszerre akarna gigabites hálózaton letölteni akkor lefagyna a BIX. -
Alogonomus
őstag
válasz HaliGab23 #41 üzenetére
A töltés ritkán történik teljes erőbedobással. Majdnem tele akksinál már alig "csorog" az áram.
Nem véletlenül létezik az éjszakai kedvezményes tarifa. Éjszaka nagyon lecsökken az áramfogyasztás, viszont pont az atomerőmű (és a vízerőmű/szélerőmű) állandó teljesítményszintre ideális, míg egy gáz/szén/olaj erőmű teljesítménye gyorsan igazítható az igényekhez. A minél több villanyautó éjszakai töltése pont csökkentené a fogyasztás kilengését. Erről is szól az éjszakai tarifa, ezért is adják olcsóbban éjszaka az áramot.
Magyarország a környező országokkal, de áttételesen akár Portugáliával is közös villamos energia rendszert üzemeltet. Állandóan adunk-veszünk villamosenergiát, így egy igénymegugrást elég tág határok között tudnánk kezelni.