- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Xiaomi Mi 9 Lite - kilencre érdemes lapot húzni
- A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
- iPhone topik
- MIUI / HyperOS topik
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Apple iPhone 11 - népalma
- Huawei P9 Lite (2017) - nevezzük nevén
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
PlayStation 5-re is megjelenik a Slime Rancher 2
gp A játék korai kiadása eddig csak PC-re és Xbox Series X/S-re volt elérhető.
-
A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
ph Az Intel Z790-es és B760-es vezérlőkhöz jár az Intel Baseline profil.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
spect80
senior tag
Kicsit felemás szájízzel olvasom ezeket a villanyautós cikkeket. Egyrészt tök jó, hogy egy nagyobb technológiai váltás küszöbén vagyunk, ami a szemünk előtt történik, és látjuk, hogy ez a technika hogy és hova fejlődik, hogy rendezi át a piacot.
Csak aztán kikapcsolom a gépet, és kilépve a házból elég kijózanítóan hat a szembesülés a nagy büdös magyar valósággal, hogy az autóállomány átlagéletkora 15 év és tele van közlekedésre alkalmatlan bontószökevénnyel. A tegnapelőtti 8 milliós Fiat 500as cikket nézve egyszerűen akkora kontraszt, hogy teljesen életszerűtlennek hat itthon. A Tesla meg már tényleg no comment, álom kategória.
Magyarországon más síkon kell vizsgálni a kérdéskört. Itt inkább olyan témáknak lehet realitása, hogy hogyan néz majd ki az átmenet a használtautó piacon. Ma sem 0 kilométeres kocsikkal vannak tele a utak, és biztos, hogy villanyautók esetén sem azokkal lesz. Tapasztalat sincs nincs még 10-15 éves villanyautókkal, de arra nagyobb összeget mernék tenni, hogy ennyi idősen egy akkupakkcsere minimum kell, amiért jóeséllyel az autó akkori árát fogják elkérni. Sebaj a leleményes magyar inkább megveszi az olcsó 'minőségi' aliexpresses utángyártott életveszélyes vackot, amik majd ellepik a szeméttelepeket.
És akkor még ott van az a narratíva, amit sokan szeretnek hangoztatni a villanyautókkal kapcsolatban, hogy jóval kevesebb alkatrészből és mechanikából áll, mint egy hagyományos robbanómotoros, ezért megbízhatóbb, a fenntartása is olcsóbb.
Azért arra nagyon kíváncsi vagyok, hogy a megbonthatatlan főegységek élettartama mekkora. Az is biztos, hogy a cseréjük fejlagosan nem lesz olcsóbb, mint a benzines/dízel alkatrészeké, sőt! A töltőinfrastruktúra hiányáról már nem is beszélek, pedig az is nagyon fontos kérdés.
szerintem ezek itthon a lényegi kérdések a villanyautókkal kapcsolatban, nem az hogy mennyi idő alatt gyorsul 100-ra a tesla vagy hogy lehet-e majd itthon kapni 25 millió forinért.
Új hozzászólás Aktív témák
- 2db Acer AW2000h F2 blade szerver 2x4db AW170H F2 blade-del eladó!
- HP Probook 340S G7 i5-1035G1/8GB/256SSD/Windows 11 -10% Csak ameddig a készlet tart!89.780 Ft
- iPhone 14 Pro 128 GB Space Black, 11 hónapos, kártyafüggetlen, 2024. május végéig garis , akku 91%
- Asus VivoBook X509JA-BQ904T
- HP EliteBook 640 G9 Ezüst (14" / Intel i5-1235U / 16GB / 512GB SSD / Win 11 Pro) -10% Most 203.990 F