Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • forumpista

    tag

    válasz pilóta #65 üzenetére

    Nem kell hogy mindenki egyszerre töltse, a matek akkor is durva számokat hoz ki.
    Ha egy átlagos villanyautó átlagosan 200 km-ert tud megtenni egy töltéssel, és egy átlagos autós naponta 50-70 km-ert tesz meg, akkor bizony átlag 2-3 naponta mindegyik autó töltőre kerül, mégpedig úgy hogy már csak <=25% akkukapacitása van (tehát +75%-ot bele kell pumpálni).

    Szóval ha csak az autók 1/3-a akar minden nap, nagyjából egyidőben tölteni, az is brutális áramfelvétellel fog járni.

    Másfelől, arra is van esély hogy mindenki egyszerre akar tölteni, két okból:
    1, frekventáltabb szezonban, pl. nagyobb ünnepekkor, nézd csak meg most hogy mi van amerikában hálaadáskor az e-autó töltőknél... Persze erre megvan a "megoldás", mivel nincs elég töltő egyszerüen várni fogsz a sorodra és így nem terheled túl a rendszert.
    2, a benzinessel szemben, az e-autónál megvan a lehetőséged az otthoni töltésre. Na már most, én a tököm ráteszem hogy akinek e-autója van és tudja otthon tölteni, és valóban naponta megy a kocsival, az minden este rá fogja dugni a kocsit a töltőre. Pont úgy ahogy a telefont is ráteszi, és pont azért, egyszerüen mert nem tart semmibe rádugni, cserébe mindig teli akksival indulhat a nap.

  • forumpista

    tag

    válasz pilóta #68 üzenetére

    "És szerinted, amikorra eljön az az idő, amikor magyarországon 4 millió elektromos autó lesz (hint: soká...), akkorra nem lesz ez megoldva?"

    És szerinted amikor eljön az az idő, 100 évvel az utolsó világjárvány után, amikor Magyarországon újból járvány tombol, akkor nem lesz megoldva az egészségügy kérdése?
    Hát volt 100 évünk felkészülni egy világjárványra, teljesen egyértelmű hogy nem hogy lélegeztetőgép, de még az 5 forintos maszkból is hegyek állnak a raktárakban, orvosból meg annyi van mint a szemét, hisz amúgy is öregszik a társadalom, egyre többen veszik igénybe az eü-t.

    Bocsánat, de ha valaki megnézni, hogy a politikusoknak mennyire sikerült felkészülniük és kezelniük a covid járványt, és ebből azt a követretkeztetést vonta le, hogy akkor az elektromos hálózat és erőművek időben fel lesznek készítve a megnövekedett terhelésre, hát akkor az finoman fogalmazva is merész álmodozó (de én inkább azt mondanám hogy hülye :) ).
    (és még mielőtt, teljesen nyilvánvaló volt hogy egy ilyen világjárvány be fog ütni, a who már legalább 15 éve veri a harangokat, madárinfluenza, sars-2 stb, csak épp mindenki a vállát vonogatta, hogy jó majd megoldjuk ha bekövetkezik... Hát jól meg is lett oldva...
    Most meg sokan verik a harangokat, hogy az atomerőmüvek bezárása és az elektromos hálózat visszafejlesztése nem jó ötlet az elektromos autók korában, erre mindenki a vállát vonogatja, hogy jó majd ha kell a többletáram megoldjuk...)

    Nem, az elektromos hálózat pont annyira lesz felkészítve az elektromos autózásra, mint amennyire az eü-t felkészítettük a megnövekedett terhelésre, pont ugyanúgy ott fogunk állni letolt gatyával, és pont ugyanúgy majd megpróbáljuk mindenféle "kijárási korlátozással" kezelni, csak most majd azért, mert nem lesz elég áram hogy feltöltsd a kocsidat.

  • forumpista

    tag

    válasz pilóta #75 üzenetére

    Bocs, de most szét fogom szedni a kommented :)

    "Ma magyarországon átlagosan 20 km-t megy egy autós"
    Ez elég fura annak tükrében hogy az átlagos éves futásteljesítmény 17e km volt 2018-ban (és növekszik)... Ahogy írtam az átlag autós napi 50-70 km-ert megy, és tőlünk nyugatabbra ez a szám még magasabb (pl. Németországban teljesen normális hogy valaki 100 km-ről ingázik be a mhelyére!)

    "Aki megy havonta 100 km-t"
    Az nem vesz autót, semmilyet.

    "És vajon egy átlagos villanyautó átlagosan hány km-t tud majd megtenni akkor, amikor 4 millió lesz belőle nálunk? Nyilván nem 200-at, mint ma."
    Ez lényegtelen, mert az számít hogy mennyi áramot és mennyi ideig akar felvenni a hálózatból. Ez pedig csak attól függ, hogy mennyit megy az autóval.
    Értsd:
    3 naponta 50 kw az pont ugyanakkora terhelés és pont ugyanannyi áram, mint 6 naponta 100 kw vagy 9 naponta 150 kw.
    Megint máshogy: ha 3 autós naponta 50 kw-ot áramot akar felvenni éjszaka (ez van pl. most), az pont ugyanaz, mintha csak 1 autós naponta 150 kw-ot akarna felvenni (ez meg a képzelt jövő). A kocsid hatótáva nő egy töltéssel, de mivel ehhez annyival több áram is kell, a te erőmüvednek minden esetben ugyanannyi áramot kell előállítania átlagban.

    A hosszasan levezetett átlag számításod is itt hibádzik, igen lesz olyan autós aki egy nap semmit sem tölt, meg lesz olyan aki egy nap fullra tölt, meg lesz olyan aki egy nap 2x tölt fullra. De ez az erőmü igénybe vétele szemszögéből lényegtelen, neki le kell tudnia termelni X mennyiségü áramot/nap. Az hogy ezt hány autó veszi igénybe és mekkora akksival, lényegtelen, maximum a tüske szerü pillanatnyi terhelés elosztásában segít.

  • forumpista

    tag

    válasz pilóta #83 üzenetére

    "Igen, de arról beszéltünk, hogy egyszerre akarna tölteni mindenki."

    Mármint T és HaliGab23.
    Én viszont arra mutattam rá, hogy habár az egyszerre töltés nem annyira valószínű, de az hogy az autók harmadát átlag naponta tölteni kell, az igenis valós. És ez még mindig elég sok áram.

    "Aki megy havona 100 km-t az bizony vesz autót, amilyet akar"
    Oké, de ez benne van az átlagban :) Minden egyes ilyen autósra jönni fog egy aki meg havonta megy 3 ezer km-ert (igy jön ki az évi átlag 17e).

    "Ha napi 1000 km lenne, akkor ahhoz épülne ki az infrastuktúra. A mostanihoz is kiépült, miért ne épülhetne ki ahhoz is?"
    Ki fog. A probléma nem ez. Hanem az hogy az EU kvázi előírta hogy 10 éven belül csak elektromos autót lehet forgalomba hozni. De ehhez az elektromos infrastruktúrát nem fejlesztik (illetve inkább vissza).
    Ez a gond. 10 év múlva megfizethetetlen lesz az elektromos töltés, jelen állás szerint, olyan pénzeket fognak kérni 100 km-re, hogy sírni fogsz.
    Értsd: amikor az 1900-es évek elején megjelentek a benzines autók, senki nem írta elő hogy 10 év múlva nem lehet lovat eladni. És ez jól is volt így, mert pl. Magyarországon még 50 évvel később is a ló volt a fő közlekedési eszköz.

    És nekem ez a bajom. Oké hogy erőltetjük az elektromos autókat a benzinessel szemben, de akkor
    1, tegyük őket megfizethetővé mindenki számára, máskülönben csak annyi történik hogy az emberek 15 éves roncs benzines helyett 20 meg 25 éves roncs autókkal fognak járni, főleg itt keleten
    2, készítsük fel erre az egész infrastruktúrát, máskülönben visszarepülünk az időben pár évtizedet...

  • forumpista

    tag

    válasz Noukoum #88 üzenetére

    Ez nem megy szembe azzal amit mondtam:
    " csak annyi történik hogy az emberek 15 éves roncs benzines helyett 20 meg 25 éves roncs autókkal fognak járni"
    De akkor ez most mennyivel környezetbarátabb?...

    És ide még egy adalék: mivel az új euró normák (6 és 7) annyira elbonyolítják a hagyományos autókat hogy azok 10 éves korukra gyakorlatilag gazdaságilag üzemelhetetlenné válnak (ki akar és legfőképp ki tud majd évi 1-2 millió forintot szervizelésre költeni), ezért az emberek a korábbi autóikat fogjak üzemben tartani.
    Értsd: ha nekem most van egy 15 éves autóm amire rá kell költenem évente pár százezer forintot szervizelésre, azt nem fogom lecserélni egy 8 évesre, amire meg évi 1-2 millát kell rákölteni.

    Megint csak ugyanaz van, hiányzik a rendszerben gondolkodás képessége a politikusok részéről, csak és kizárólag a lokális gondolkodás van előtérben, arra nem figyelnek, hogyha meglököm a dominot a sor elején, akkor az esetleg valami nem vártat okoz kicsit hátrébb...

  • forumpista

    tag

    válasz Noukoum #92 üzenetére

    Azért fognak 25 évessel járni, mert a fiatalabb euro 6-7-es benzines/dizel autók fenntartása (szervízelése) egyszerűen túl drága lesz idősebb korukban, új elektromosat meg nem tudnak venni, mert nincs rá pénz.
    Az életszérűtlen euro 6-7 miatt már most is növekszik a magyar autók átlagéletkora évről évre, csak úgy mondom és ez csak gyorsulni fog, mindenki a régi technikát igyekszik életben tartani, mert az egy nagyságrenddel olcsóbb (mind megvenni, mind életben tartani).

    A használt elektromos autózás pedig szintén nem opció a többségnek, mert én elhiszem hogy te elhiszed hogy az újonnan 17 milliós teslát meg 13 milliós id4-et 5-6 évesen majd megveszed 3 millióért, de nem fogod. És a 3 millió még mindig dupla annyi pénz, mint amennyi egy átlag magyar használtautó vásárlónak a zsebében van.

    Ezen felül, az e-autók akksija 10 évesen már csak úgy kb. 60-70%-osak, szóval az az új e-autó, amit ma megveszel 13 miskáért, és tud 200 km-ert, azt a magyar majd 10 évesen tudja megvenni 2-3 miskáért, amikor a 200 km-ből 120 km lesz, és további drasztikus akksi romlásra számíthat. Szóval igen, mire a mai elektromos autók használtan elérhetőek lesznek a magyar átlag autóvásárló tömegeknek, addigra bizony például az akkupakk cseréje igen csak aktuális lesz.
    Meg fogja venni? Nem. Inkább használ egy 20 éves benzinest.

    Ez van, egyszerűen csórok vagyunk. Nem véletlen hogy az a motorizáció ami pl. az USA-ban már a '20-as években jelen volt (érdemes megnézni random utcaképet a '20-as évek tetszőleges nagyvárosáról az USA-ban), azt Magyarország csak kb. a '80-as évekre érte el...

  • forumpista

    tag

    válasz Noukoum #105 üzenetére

    akkor egyszerűsítsünk, melyik felének nincs értelme:
    Azt vitatod hogy a magyar zsebnek túl drága az elektromos autó?
    vagy azt hogy a magyar autók átlagéletkora csak nő és nő?
    vagy azt hogy az e-autók akksija 10 éves korukra már csak ~70%-os kapacitáson van?

  • forumpista

    tag

    válasz Noukoum #107 üzenetére

    "Ez egy légből kapott szám."
    Természetesen: link. (figyelem, ez a villanyautosok.hu, szóval egész biztos nem valami benzin vérűek írták a cikket).
    Nissan Leaf (ezzel van a leghosszabb tapasztalat): 6 évesen 70-80% között van az akksi
    BMW i3: 3 évesen 85%

    Akkor most számold ki hol lesznek 10 éves korukra ezek az akksik... Pontosan ott ahol mondtam, valahol 60-70% között. Ezzel még nem is lenne gond, ha a hatótáv 600 km-ről esne 400-ra, de amikor a nyári 200-ról esik 120-ra (ami télen 60 lesz), akkor majd vakarod a fejed.
    Egyedül talán a Tesla a kivétel a brutális nagy akksija miatt, csak abból meg olyan kevés van, hogy nem fogsz tudni venni.
    Amúgy, nem kötekedésképp, de már sokadszor bizonyosodik be, hogy nem igazán ismered a villanyautókat, viszont így meg a túlzásba vitt villanyautó védésed pont kontraproduktív lesz.

    "Magyar zsebnek nem a villanyautó a drága hanem az újautó."
    Ebben egyetértünk, csak míg korábban egy új autót (ami került 4-5 misibe), még egy átlagos magyar is megengedhetett magának életében egyszer, addig a 10-12 milliós e-autókat már nem...

    "És? Ennek mi köze van a villanyautókhoz? Semmi. "
    De, az hogy betiltják/ellehetetlenítik a hagyományos autókat a politikusok a villanyautók miatt. Ez persze nem szigorúan a villanyautók hibája, de azt eredményezi hogy a szegényebb országok átlag jóska pistái csak egyre idősebb autókat fognak tudni megvásárolni.

  • forumpista

    tag

    válasz Noukoum #116 üzenetére

    Jajj... Na jó maradjunk abban hogy nem értünk egyet.

    Egyvalamire viszont reagálnék, mert b@ssza a csőrőm:
    "Magyarul nem lesz kuka 3 év alatt az aksi. Mint mondtam."

    És mikor állítottam én ilyet? Soha nem mondtam olyat hogy 3 év alatt kuka lesz az akksi, azt mondtam hogy 10 év alatt 60-70%-ra esik vissza.

    És ez azért b@ssza a csőrömet, mert amit csinálsz annak tudom, hogy van valami neve, remélem valamelyik fórumtárs majd kisegít, amikor olyat adsz a számba amit nem mondtam, majd azt jól megcáfolod és utána vállon veregeted magad hogy de igazad volt...

Új hozzászólás Aktív témák