Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pilóta

    nagyúr

    válasz HaliGab23 #67 üzenetére

    És szerinted, amikorra eljön az az idő, amikor magyarországon 4 millió elektromos autó lesz (hint: soká...), akkorra nem lesz ez megoldva? (Még mindig esélytelen, hogy egyszerre akarnának tölteni, mert mi a fenének tennék, most sem akar minden autós egyszerre tankolni, soha nem is akart és soha nem is fog akarni. Persze elméletileg van esély bármire, például hogy valaki 100 alkalommal egyás után megnyeri a lottófönyereményt, matematikailag ki lehet számolni az esélyét, kapnánk egy számot, de nem hiszem, hogy a szerencsejáték zrt-nek napi problémája lenne ezzel...).
    Amikor megjelentek a benzines autók, patikában lehetett tankolni, ha lett volna fórum, valaki biztos beírja, hogy mi lesz, ha négymillió benzines autó lesz és egyszerre akarnának tankolni, mi lesz a patikusokkal? Azóta lett sokezer benzinkút, pont annyi, amennyit a piac igényel. Na pont ez lesz az elektromos hálózattal is. Mire itt négy millió elektromos autó lesz az utakon, addigra pont lesz hozzá infrastruktúra is. Mit ahogy négymillió mosógéphez (meg kenyérpirítóhoz meg TV készülékhez) is lett, pedig mikor eladták az első elektromos mosógépet, tuti nem bírt volna ki a hálózat négy milliót...

    [ Szerkesztve ]

    Aki él és nem boldog, az téved!

  • Alogonomus

    őstag

    válasz HaliGab23 #67 üzenetére

    A fő probléma szerintem leginkább az a te "mindenki egyszerre fogja tölteni" felvetéseddel, hogy Magyarországra vonatkozva tekinted problémának. Valójában viszont például Norvégiában ez már teljesen valós kockázat lenne, és mégsem omlott össze az akárhány millió villanyautó esetlegesen egyidejű töltésétől a norvég villamos energia elosztó hálózat. Ebben valószínűleg persze segít ott az is, hogy a sok kis vízerőműből következően nagyon decentralizált a villamos energia termelése arrafelé, de ott aztán a villanyautók is nagyon elterjedtek.
    A másik gond a felvetéseddel, hogy ha Norvégiát ki is vesszük a számításból, akkor is sokkal hamarabb fog az általad felvázolt helyzet bekövetkezni tőlünk nyugatabbra elterülő egyéb országokban, lévén ott a jelentősen kedvezőbb jövedelmi viszonyokból következően sokkal hamarabb fognak az emberek nagy számban átállni a bekerülési költség szempontjából kezdetben mindenképpen drágább villanyautózásra. Mire elér a tömeges villanyautózás hozzánk, addigra bőven kezelve lesz a probléma, ha egyáltalán valós a probléma.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák