Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • QwErTy42

    addikt

    válasz Farkas82 #20 üzenetére

    Kiragadtok pár példát, hogy embereknek 500+ kilométereket kell menniük, mert muszáj. Mindenkinek. Mikor ez nem így van. Azok vannak sokkal kevesebben, akiknek a példád szerint több száz km-t kell mennie. Na nekik a dízel teljesen jó.

    Az arányokon van a hangsúly, amit már nagyon sok elmondtak.
    Az emberek túlnyomó többsége ingázik és a rokonlátogatás sem több, mint 100-200 km. Itt most bőven 80-90 százalékról beszélünk.
    Az irodámban a kollégáim nagy része az agglomerációban vagy Pesten lakik és járnak Pestre dolgozni napi 20-50 km-t megtéve. Egy embert nem tudok mondani a fél gyárban, aki nem Pest megyében lakik.
    Nekik az elektromos teljesen jól használható valami lehet.

    Pedig az elektromos az Isn'. Ez a jövő.
    Sokkal egyszerűbben gyártható, könnyebben, ritkábban szervizelhető és üzembiztosabb valami, mint egy belsőégésű.
    Nem beszélve, hogy a megtermelt áram lehet zöld, karbonsemleges vagy lehet az idővel sokkal tisztább, mint most. Míg a benzin/dízel környezetterhelése már nem fog csökkeni. Kezdve a kőolajszármazékok ellátási láncán keresztül, az autók gyártásán át, egészen az orrunk alá pöfögött finomságokig. Vagy az egyre öregebb auók emelkedő kibocsátását is említhatnék (lásd lefingott 15 éves magyar autópark).

    Az elektromos autókban még sok a potenciál.
    Lehet az akkuk előállítása olcsóbb, kevésbé szennyező (lásd kobalt mentes Tesla akksik, amihez nem kell szegény afrikai gyerekek vére, verítéke...).
    Az autók gyártása is nagy mértékben egyszerűsödik. Most jelentek meg a gördeszka platformok vagy kezdik bevezetni a nagy konszernek. Ennek az egyszerűsítésnék és optimalizálásnak lesznek még további lépcsőfokai.
    Eljön az idő, amikor az elektromos olcsóbb lesz és profitábilisabb, mint egy belsőégésű.

    S míg benzint/dízelt otthon elég bajosan tudsz tankolni, addig ha nem is az összes ember de egy jelentős hányaduk otthon meg tudja oldani. Ezzel is tehermentesítve a gyorstöltőhálózatot.

    A jelenlegi támogatások arra jók, hogy ezek a fejlesztések elinduljanak, felgyorsuljanak, hogy 5-10 év múlva sokkal szélesebb rétegek számára elérhető legyen.

    [ Szerkesztve ]

    ...oktalan embert észérvekkel meggyőzni nem lehet...

Új hozzászólás Aktív témák