- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Megérkeztek a Nothing új fülhallgatói
- Különleges kameraszettet kapott a Huawei Pura 70 Ultra
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Telekom mobilszolgáltatások
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
Hirdetés
-
Sony Xperia bemutató lesz május 17-én
ma Különleges Xperia eseményt tart a Sony Tokióban, száz résztvevőt invitálnak.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
The Witcher - Jön az 5. évad, ezzel együtt pedig elkaszálták a sorozatot
gp A negyedik szezon forgatása a napokban kezdődött el, kíváncsian várjuk mikor láthatjuk a végeredményt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Squirrel
őstag
válasz HaliGab23 #41 üzenetére
Igen, ez egy komoly probléma lesz előbb vagy utóbb. Hogy fogja bírni a hálózat a nagyjából egyidejű megterhelést, honnan lesz éjszaka erre kapacitás? Mert nagyjából mindenki éjszaka vagy hétvégén tölt. Nekünk fenn van a tetőn a napelem, de míg nyáron a panelek teljesítménye 8-9000 W, addig télen ha süt a nap, akkor is örülök, ha megvan az 1500 W... és általában nem süt felénk. így kábé felejtős, hogy saját magam által termelt áramot adjak a model 3-asnak. Szomszéd is feladta az etronjának a nappali töltését. A töltőállomások is eleg hektikusan adják az áramot, ezek közül egyedül a superchargerek megbízhatóak, ott mindig megvan a kb. 700km/órás töltési teljesítmény.
[ Szerkesztve ]
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz HaliGab23 #41 üzenetére
Ezek a számok még az áramszolgáltatóknál (akik abból élnek, hogy áramot adnak el, szóval egyébként rohadtul örülnének annak a sok millió fiktív villanyautónak meg erőműnek) is erősen wishful thinking számok lennének. Másrészről az áramfelhasználás nem egy rugalmatlan kategória, a nappali és éjszakai tarifával lehet befolyásolni a fogyasztást, s mint az közismeretes jelenleg pont éjszaka van túlkínálat.
De ezek a számítgatások kb. olyan komolyságúak, mint ha azt próbálná bebizonyítani valaki, hogy a szélessávú internet halálra van ítélve, mert ha 10 millió magyar egyszerre akarna gigabites hálózaton letölteni akkor lefagyna a BIX. -
Alogonomus
őstag
válasz HaliGab23 #41 üzenetére
A töltés ritkán történik teljes erőbedobással. Majdnem tele akksinál már alig "csorog" az áram.
Nem véletlenül létezik az éjszakai kedvezményes tarifa. Éjszaka nagyon lecsökken az áramfogyasztás, viszont pont az atomerőmű (és a vízerőmű/szélerőmű) állandó teljesítményszintre ideális, míg egy gáz/szén/olaj erőmű teljesítménye gyorsan igazítható az igényekhez. A minél több villanyautó éjszakai töltése pont csökkentené a fogyasztás kilengését. Erről is szól az éjszakai tarifa, ezért is adják olcsóbban éjszaka az áramot.
Magyarország a környező országokkal, de áttételesen akár Portugáliával is közös villamos energia rendszert üzemeltet. Állandóan adunk-veszünk villamosenergiát, így egy igénymegugrást elég tág határok között tudnánk kezelni. -
Noukoum
veterán
válasz HaliGab23 #46 üzenetére
Megvan az esélye (0000000000000.1%) de arra viszont rohadtul nincs esély hogy mind 40kWh-t töltsön. Mert akkor mind a 4 millió autó 0.1%-ról töltene.. Magyarország kb összeomolna ha az összes autó minden nap 200-300km-t tenne meg a hülye számításaid miatt.
Néha nem ártana gondolkodni de tényleg..
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
HaliGab23
senior tag
válasz HaliGab23 #51 üzenetére
Sőt, ha van otthon napelem és home officeban vagyok, az autóm fel van dugva a hálózatra, napelem nappal feltölti, majd éjszaka 30%ot adok másnak, vagy amennyit beállítok.
Szeritnem hatalmas potenciál van a villanyautók akkujának tárolási kapacitásában villamosenergia rendszer szempontjából.
Szerk: De totális paradigmaváltás kell majd ehhez szerintem.
[ Szerkesztve ]
Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
Noukoum
veterán
válasz HaliGab23 #51 üzenetére
1. 4 millió személygépkocsi még mindig nem jár Magyarországon.
2. Mikor is lesz az összes utakon lévő autó tisztán elektromos itthon? 50 év múlva? Vagy még akkor sem?
3. 50 év múlva valószínűleg több energiát fogunk termelni napelemből mint amennyit a villanyautóknak szükséges. (vagy annak sokszorosát khm.)
4. Tehát akkor mi a francnak hozol ide egy teljesen értelmetlen számítást hogy ha holnaptól az összes autó villany lenne akkor az mennyi energiába kerülne hm?
5. Olyan apróságba már bele sem kötök hogy azok akik külföldre járnak és benne vannak a magyar átlag napi 40km-be azok itthon heti 2x vagy havi 2szer töltenének, a többit külföldön.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
válasz HaliGab23 #54 üzenetére
Illetve azt is írtad hogy ehhez kell még x paks. Csak ezt elsunyulod.
Én kérek elnézést, tudtam én hogy magyarorszag jobban teljesít hiszen németországból járnak ide dolgozni, és nem forditva. Ja várj..
De abból a 4 millió autóból nem használják mindent.. Abba benne van minden, nyaralós , sport , cabrio, 3. 16. Autó stb. Hidd már el hogy attól még hogy van egy családban 3 autó még nem használják minden nap mind3-at. Hihetetlen hogy ezt még mindig magyarazni kell..
Végre elmész, trollokkal tele a padlás.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Squirrel
őstag
válasz HaliGab23 #64 üzenetére
2. autónak teljesen jó. Mi külföldön élünk, eddig elvoltunk 1 dízellel, nekem kell itt másik városba is átjárnom hetente 2x, néha 3x és óvoda, bevásárlás miatt páromnak kellett volna egy 2. autó. Így abban egyeztünk meg, hogy neki veszünk egy e-bikeot gyerekutánfutóval, ha rossz idő van, ő használja a nagy dízelt, én meg a teslát a napi munkába járáshoz. Lehet venni most 0.99%-os lízinggel, nyáron tudjuk saját árammal tölteni, ha meg hazamegyünk, ott a dízel. Azért a cybertruck-kal is kacérkodom, ha az a 800 km legalább 600-at jelentene olyan ocsmány, hogy már szép, hatalmas csomagtér és a legjobb hatótáv ilyen áron (a 800km-es trimotoros usa-ban 69000 usd...) szeptember óta van meg a model 3, haza a covid miatt nem tudtunk menni, így az X6-ost a múlt héten tankoltam először 3 hónap óta
-
nagyúr
válasz HaliGab23 #67 üzenetére
És szerinted, amikorra eljön az az idő, amikor magyarországon 4 millió elektromos autó lesz (hint: soká...), akkorra nem lesz ez megoldva? (Még mindig esélytelen, hogy egyszerre akarnának tölteni, mert mi a fenének tennék, most sem akar minden autós egyszerre tankolni, soha nem is akart és soha nem is fog akarni. Persze elméletileg van esély bármire, például hogy valaki 100 alkalommal egyás után megnyeri a lottófönyereményt, matematikailag ki lehet számolni az esélyét, kapnánk egy számot, de nem hiszem, hogy a szerencsejáték zrt-nek napi problémája lenne ezzel...).
Amikor megjelentek a benzines autók, patikában lehetett tankolni, ha lett volna fórum, valaki biztos beírja, hogy mi lesz, ha négymillió benzines autó lesz és egyszerre akarnának tankolni, mi lesz a patikusokkal? Azóta lett sokezer benzinkút, pont annyi, amennyit a piac igényel. Na pont ez lesz az elektromos hálózattal is. Mire itt négy millió elektromos autó lesz az utakon, addigra pont lesz hozzá infrastruktúra is. Mit ahogy négymillió mosógéphez (meg kenyérpirítóhoz meg TV készülékhez) is lett, pedig mikor eladták az első elektromos mosógépet, tuti nem bírt volna ki a hálózat négy milliót...[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Alogonomus
őstag
válasz HaliGab23 #67 üzenetére
A fő probléma szerintem leginkább az a te "mindenki egyszerre fogja tölteni" felvetéseddel, hogy Magyarországra vonatkozva tekinted problémának. Valójában viszont például Norvégiában ez már teljesen valós kockázat lenne, és mégsem omlott össze az akárhány millió villanyautó esetlegesen egyidejű töltésétől a norvég villamos energia elosztó hálózat. Ebben valószínűleg persze segít ott az is, hogy a sok kis vízerőműből következően nagyon decentralizált a villamos energia termelése arrafelé, de ott aztán a villanyautók is nagyon elterjedtek.
A másik gond a felvetéseddel, hogy ha Norvégiát ki is vesszük a számításból, akkor is sokkal hamarabb fog az általad felvázolt helyzet bekövetkezni tőlünk nyugatabbra elterülő egyéb országokban, lévén ott a jelentősen kedvezőbb jövedelmi viszonyokból következően sokkal hamarabb fognak az emberek nagy számban átállni a bekerülési költség szempontjából kezdetben mindenképpen drágább villanyautózásra. Mire elér a tömeges villanyautózás hozzánk, addigra bőven kezelve lesz a probléma, ha egyáltalán valós a probléma.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz HaliGab23 #71 üzenetére
De, fel kell vetni a problémát, épp azt próbálom elmagyarázni, hogy hogyan oldódnak meg ezek a problémák. Ezek a problémák már felvetődtek és meg is oldódtak korábban többször. Konkrétan a benzines autók eljövetelekor is. Tök jól kiépített rendszer volt a lovak etetésére, pihentetésére, nevelésére stb., akkor és ott ha hirtelen kellett volna több millió benzines autót tankolni, akkor az megoldhatatlan feladatnak tűnt volna, de voalá, rövid idő alatt mégis megoldódott. Ez már megtörtént a múltban.
Vagy igény volt az elektromos energiára, és lett elektromos energia szolgáltatás és szállítás. Érted? Ezt már megtettük a múltban, miért nem lehetséges szerinted, hogy a jövőben is megtegyük? Sikerült kiépíteni egy egész világot behálózó elektromos rendszert, milliárd km hosszú vezetékrendszerrel, erőművek százezreivel, és akkor most kész, meg kell növelni 10%-al és vége, ez már megoldhatatlan? Miből gondolod ezt? A tapasztalat nem ezt mutatja.
Írták fentebb Norwégiát. Ők már most ott tartanak, oszt mégse omlott össze a rendszerük. Ha az általad felvázolt probléma megoldhatatlan feladat lenne, akkor ők hogy csinálják mégis?[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz HaliGab23 #79 üzenetére
Nem tudom, de valami lesz, ahogy eddig is így volt. 1950-ben például sokkal kevesebb erőmű volt, mostanra meg több lett. Na pont ugyanígy lesz. Például több atomerűmú, több gázerőmű, több szélerőmű, több napelemes erőmű. 30 év múlva reális esély van a fúziós erőműre is akár (de lehet, hogy még tovább tökölne vele, ki tudja?). De mindegy mi, ha több energia kell, akkor több energia lesz.
Aki él és nem boldog, az téved!
Új hozzászólás Aktív témák
- Újszerű Garanciás AirPods Pro 2
- GAMER PC! Core i5-12400F - ASUS RTX 3060 Ti - 16GB RAM - SSD/HDD
- NVIDIA RTX 3080 TI 12GB GDDR6X Founders Edition Eladó! 185.000.-
- ASUS RTX 3060 Ti 8GB GDDR6 TUF GAMING OC Eladó! 95.000.-
- 16" Apple Macbook Pro Retina 2019 Touch Bar + Toch ID eladó! Intel Core i7, 16GB RAM, 512GB SSD!