Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pilóta

    nagyúr

    válasz forumpista #69 üzenetére

    És vajon egy átlagos villanyautó átlagosan hány km-t tud majd megtenni akkor, amikor 4 millió lesz belőle nálunk? Nyilván nem 200-at, mint ma. Simán tuni fogják azt, amit ma egy benzines. Ma magyarországon átlagosan 20 km-t megy egy autós. Ez az átlag, nagyon sokan vannak, akik szinte semmit, meg sokan vannak, akik 100 fölött. Sokan vannak, akik havonta egyszer tankolnak csak, meg vannak, akik naponta. Pont ez lesz az elektromossal is. Aki megy havonta 100 km-t, az nem fog naponta tölteni, mert mi a fenének tenné? Ma még van km para, de ha minden sakon lesz egy töltőoszlop, akkor nem feltétlen kell mindig 100%-on lennie...
    Meg van a lehetőséged otthon tölteni, de honnan tudod, hogy mi lesz 30 év múlva (bárcsak így lenne...), amikor ez a 4 millió elektromos autó itt lesz? Nem lehetséges, hogy sokkal több töltőpont lesz, mint ma? Például egy munkahelyen is lesz a dolgozóknak a céges parkolóban? Vagy egy áruház parkolójában minden parkolóhelynél? Nem biztos, hogy mindenki éjszaka akar majd tölteni. Nem lehetséges, hogy aki otthon tud tölteni (pl. mert családi ház ban lakik, annak eleve önellátó elektromos rendszere lesz (pl. napelem powerwallal), amivel akkor és úgy tölt, ahogy akar, és nem terheli a központi rendszert?
    Ha a piac igényel valamit, akkor az meglesz, eddig ez a tapasztalat. Ha pl. 10x ennyit fogyasztana egy benzines autó (mer mittudomén olyan lenne a technológia, csak elméletileg tegyük fel), akkor mi lenne? Egyszerű, 10x ekkora üzemanyagtartályok, vagy 10x ennyi benzinkút.

    Aki él és nem boldog, az téved!

Új hozzászólás Aktív témák