- iPhone topik
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Yettel topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
válasz
tasiadam #229285 üzenetére
Na visszakerestem, írtad egyszer, hogy az új olajjal elcsendesült, én meg írtam, hogy vissza fog térni. Sajnos ezeknek a motornak ez egy komoly gyenge pontja, az, hogy a tiedben már ennyi km van és csak a ciklus végén jön elő az totál normális. Lehet hidrótőkét cserélni, de sajnos a fejben a tőke fészke szokott kikopni és elkezd már ott is "koporászni". Ami később több szelepvezérlési problémát eredményez. Olajcsere sűrűbben, a hengerfej felújítás sajnos nem biztos, hogy megéri.
-
válasz
tasiadam #229178 üzenetére
Építkezni vetted, nem? Csak kibírja addig.
Esetleg csere olcsó Astra kombira? Nekem volt abból új F, mondjuk az is totál leült egy fürdőszobára való (40-50 m2?) csempével megpakolva, leért a sárcsapó gumi. Pár kilométerre vittem csak.Norbi: meg kellett volna venned, olcsón ment el...
-
norrberth
addikt
válasz
tasiadam #229174 üzenetére
Máshogy oszlik el a súly.
Kombik ezért jobbak, azokba hátul erősített rugók vannak.Vagy gyárilag sport futóművel felszerelt autók.
Ezek nem fapadok, de nem is túl kemények.
Fincsin levannak rakva.
Pl Ismerősnek A4 gyári S line futómű van alatta.
Na azt ha megpakolod. Semmit nem ül.
Meg nem billeg össze vissza az úton mint a gólyafos a levegőbe 170 nél is rángathatod a kormányt.
Igaz 245/35R19 van alatta "gyárilag" 😁Én amúgy csak ezért utálom az átlag autókat.
Billegős szarok
140 nél belekell nyúlni komolyabban a kormányba szalagkorlát..
Mig focvis GTI je lazán kezelné. -
-
yodamester10
őstag
válasz
tasiadam #228988 üzenetére
I rendszám típusai
1. Próba rendszám - régi nevén P-rendszám
Ezt az I rendszám típust csak olyan cégek igényelhetik, akiknek fő tevékenységi köre az alábbiak közül legalább az egyik: a gépjármű kereskedelem, gépjármű javítás és/vagy a gépjármű gyártás.
Igényelni évente egyszer lehet, és éves bérleti díja van.
Szükség van hozzá biztosításra.
Kötelezően inditási naplót kell vezetni.
Olyan forgalomban nem szereplő járműre lehet felszerelni, amely a közúti közlekedésre alkalmas állapotban van.
FONTOS! Szabályszerűen nem adható át és nem értékesíthető az I rendszám! Csak és kizárólag alkalmazotti jogviszonyban lehet használni, annál a cégnél, akinek erre engedélye van. Kiskapuként számos cég hirdeti az I rendszám bérbe adását, alkalmi munkavállalóival. Tudd, hogy ez nem szabályos! Ha I rendszám bérlésen gondolkozol, akkor csak olyan cégeket keress, ahol úgy hirdetik az I rendszám bérlést, hogy az ő alkalmazottjuk vezeti a járművet! Csak úgy szabályos az I rendszám használat. -
Reggie0
félisten
válasz
tasiadam #228255 üzenetére
Nekem is volt egy ilyen idoszakom audiban. Mindenfele valtozatos hibakat dobott, ami ABS-sel kapcsolatos. Aztan szerelo mondta h megcsereli a jobb-bal oldali erzekelot, azota nincs hiba. Nekem az a tippem, hogy a csatik erintkezese volt szar, az oldalcserevel mashova kerultek a kopaspontok az erintkezon, plusz a szutykot is megkapirgalta egy kicsit a csatlakoztatasokkal.
-
válasz
tasiadam #224668 üzenetére
Inkább beteszem újra, rendre előjön ugyanaz a kérdés.
Biztosak lehetünk benne, még évekig kapható lesz a G13, mert a boltosoknak, kereskedőknek fogalmuk nincs róla, hogy nem ajánlott. És igen nagy fáziskésésben is vannak, amikor megjelent a G13, jó darabig szinte csak gyárit lehetett kapni, vagy arányárban mást. Most ugyanez a helyzet a G12 Evoval.
-
=WiNTeR=
senior tag
válasz
tasiadam #224296 üzenetére
Személy szerint kerülöm a telefontartókat, ha nem CP/AA kompatibilis fejegységű autót vettem volna (eredeti terv egy Prius 2 lett volna) akkor biztos bement volna egy 2DIN-es fejlettebb fejegység (pl Sony XAV-AX6050NA). Illetve amúgy se egészséges az OLED kijelzőknek a napfényben órákon át bekapcsolva maradás statikus elemekkel (mint a waze / gmaps), még mindig szeretnek beégni.
-
bnorci71
addikt
válasz
tasiadam #224062 üzenetére
De attól, hogy egy lyukon a váltó alján leengedem, felül vagy a lyukon keresztül meg visszatöltöm a fincsi tiszta friss olajat, miért indulna meg a retek?
A váltóban folyamatosan forog körbe-körbe az olaj és szűrik is közben.Az átmosásnál ha az nagyobb nyomáson történik ott megértem esetleg.
A gépet nem érdekli az autó értéke és a beletöltött olajat se. De egy próbát megér ha más nem a prémium anyagok helyett elég a standard előírt
-
grizlisandor
veterán
válasz
tasiadam #224049 üzenetére
Igen, azért az autó 10%+ rákölteni automata váltó olajcserére, elkérik a pénzt érte.
MeyleTV-s youtube videóban nem tűnik valami komplikáltnak, ha ugyanez a váltó van a Fabia-ban is.
-
válasz
tasiadam #224050 üzenetére
Amennyire tudom!
- a házilagos / hagyományos szerelő által végzett olajcserénél csak kb. a fele jön le
- amennyi lejön, annyit kell visszatölteni
- ezt meg lehet csinálni 1-2-3-4 alkalommal, közben járatni kell / járni kell az autóval.A szintén olajkavarós Saabomban ezzel a módszerrel cserélte a Sziki-Car, és csak 1x. Azt mondták, ha nagyon akarom, a következő motorolajcserénél még egyszer elvégzik a váltóolajszervizt is. Nem aggódták túl a kérdést.
#224054 bnorci71: Egy ~23 éves Fabiáról beszélünk! Ne legyenek ekkora elvárásai a vevőnek.
-
ArthurShelby
addikt
válasz
tasiadam #224037 üzenetére
Tegnap hoztam el a C zafirát kettőstömegű+kuplung+váltóbowden+sallangok (manuális váltóolaj, szimeringek...) cseréje. Az ár 891ezerről mérséklődött 831-re (10% alkatrész díj engedmény, és a munkadíj áfa nélkül). (Barátom rokonáé a szerviz).
Mivel a műhely főleg vw-re van beállva, kérdeztem, hogy mennyi lenne a golfon (dq381) a váltóolajcsere. Újabb gép (egyáltalán nem keveredik a régi-új olaj, teljesen kicseréli az olajat, cserébe több olaj kell, a kocsi saját pumpáját használja), az olaj a jobbik lenne (nagyobb nyírást bír, nemrég jött elvilev ki, és 150lóval pont határon vagyok, szóval lehetne a rosszabb olaj is).
Szóval a jobbik olajjal 180-200, a rosszabbikkal 160-180ezer.Egyébként tipik bosch szerviz. Volt mindenféle autó. Talán a vw csoporthoz jobban értenek, de nem voltak túl precízek (valami stekkert nem dugtak (jól?) össze, és nem volt se tolató kamera, se hátsó radar rükiben, nekem kellett szólni). Relatíve nevesek (nevet nem írok ki direkt). Ugye nem számlát kaptam, hanem csak munkalapot (mivel a munkadíj receptnélküli volt)
.
-
válasz
tasiadam #224037 üzenetére
Olajkavarós automataváltó (Volvo) átmosásos olajcseréjére 5 évvel ezelőtt fizettem 90-et (nettó). A 9 literből kiindulva, ez is átmosásos lehet. ("A" terv)
Kérdés, megéri-e? A Volvo estén nem éreztem szignifikáns változást, ha nem tervezel hosszútávon az autóval, én hagynám a fenébe ("C" terv)."B" terv: youtube tutorial, sima házilagos olajcsere 2x.
-
-
Micsurin
nagyúr
válasz
tasiadam #223912 üzenetére
Akkor szerintem keverem a szezont a fazonnal. A 2008/2009-től (6J / 6P) lévő nem gömbölyű Ibizába melyik 1.4 került? Elővárosinak - néha néha kirándulósnak vehető? (Később második autó célt szolgálna ki.)
Picit több mint 2 milla elocsolása után egy dízel asztrára, valami igen egyszerű szívó lenne a cél... másik ötlet egy 1.4-es Fiesta (mk7).
-
tasiadam
veterán
válasz
tasiadam #219486 üzenetére
20e ft volt a 2 ventilator. Meg beszereltem 1 ora alatt. Olcson megusztuk.
Amugy nem kulon kulon kene mukodnie, hanem mindig egyszerre? Klimara mind a 2 bekapcsolt. Meleg motornal alapjaraton melegitettem meg picit, mind a 2 bekapcsolt. Nem erdekel kulonosebben, hogy miert, csak megerteni akarom a mukodeset, hogy ha gaz van, idoben eszrevegyem
-
imyourfriend
őstag
válasz
tasiadam #219216 üzenetére
2015-ös autóhoz aliról szereztem be, 2017-ben módosítottak a kódoláson bár 20ezer forint környékén állítólag van olyan ami 2017 utáni autóhoz is jó.
~10ezer forintért szereztem be kódoltam ami szükséges aztán elkezdtem caristát használni. Az olcsó verzió nem tud szenzort tanítani bizonyos értékekhez nem fér hozzá, de ár/érték arányban a legjobb.. egy "okos dolgok kódolása" költségből bőven meg van. Egy dologra kell figyelni a számítógép véletlen se csatlakozzon internetre vagy egyből letiltódik az alis eszköz.
-
-
vlevi
nagyúr
válasz
tasiadam #218831 üzenetére
Amikor meglátok egy Octavia-t
Totalcar - Tesztek - Veterán: Škoda Felicia Super – 1960. és Octavia Combi 1969.
-
bul07
nagyúr
válasz
tasiadam #218517 üzenetére
Legolcsóbbat kapta
Színkódból kinyomoztam hogy 1K0511115DE a gyári szám hozzá, és rákeresve választottam HART 483 364 rugót, 14.820 Ft volt a kettő
Márkásabb rugó esetén majd csak 1db került volna ennyibe, vagy többe.
Amúgy félelmetes mennyi fajta rugóval szerelték, ha jól rémlik több mint 10fajta színkódú rugóval.Egy 19éves autóba szerintem ez is jó lesz, nem kell örök élet és két napot bírnia.
És nem is veszek 200-al kanyarokat hogy számítson(Aláírásomba a kocsi amúgy)
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Hálózati / IP kamera
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- iPhone topik
- Autós topik
- Xbox Series X|S
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- PlayStation 4
- Battlefield 6
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- További aktív témák...
- DELL PowerEdge R630 rack szerver - 2xE5-2680v4 (28c/ 56t, 2.4/3.3GHz), 128GB RAM, 10G, áfás szla
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro Max 256GB Deep Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3011
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L390 - i7-8GEN I 16GB I 512SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Telefon felvásárlás!! Honor Magic6 Lite, Honor Magic6 Pro, Honor Magic7 Lite, Honor Magic7 Pro
- Referencia Weboldallal Világítós bill+laptop bill magyarítás. Rania 3M -is! Touchpadok is.Posta ok
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest