- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
pit stop #230578 üzenetére
Összességében és részleteiben is kedvezőbb az üzemeltetési költség:
- Értékvesztés, újonnan kb. azonos árban vannak, viszont a Mazda 9 éves, 121 e km, nagyon lassan csökken már az értéke. (Közel 2,5 éve vettem, azóta többet ér.) Újonnan 16 millió a hasonlóan felszerelt (Recaro, Bilstein gyárilag), de már csak 1.5-ös motorral tudod megvenni, ez 2.0.- Fogyasztás, városban a Golf - ha nincs extra katyvasz - 12-13 liter 100-ast kér; a Mazda hasonló stílusban 8 liter 95-öst, ha városban rúgom neki, akkor 10 liter. Összegezve a városi benzinpénz ~ 2/3 a Golfhoz képest. (És rúghatod neki, nem ölsz meg senkit... a dupla erős Golf veszélyesebb, max. a Soroksárin merem lepadlózni.)
Szerk: városon kívül hasonló a fogyasztásuk (a Golf csak azért több, mert gyorsabban lehet menni vele).
- Szerviz, a Golf garanciális, tudom, hogy csúnyán meg fognak karcolni a hivatalos szervizeken. A Mazda frutti, éves szerviz 30 ezertől 40 ezer. Nem romlik el, faék technika a VW-hez képest.
Gumi - ez lenne drágább a Golfhoz képest, mert hülye méret, de az autó csak 1 tonna, 200 Nm RWD, tovább tart a drágább gumi*, így kb. egál a költsége.
* A gyári szerelésű gumikat 110 e. km-nél dobtam le 8 évesen, volt még 3mm mintája. -
BigBlackDog
veterán
válasz
pit stop #225257 üzenetére
Nem, az csak szimplán egy autó.
De szerintem azért belátható, hogy távoli elektronika ide, vagy oda, azért az kicsit erős, hogy 9 hónapos korára 48 óráig nem lehet letámasztani különösebb következmény nélkül. Valami nagyon félremehetett, ha ennyire gyorsan degradálódik az akkumulátor (ősszel állt már többet is, akkor nem volt ilyen gond). Szóval szerintem valami nem olyan minőségű, mint kellene (tehát egyedi, de garanciális probléma), vagy tervezetten ilyen rövid életű az akkumulátor.
-
nVIPER
senior tag
válasz
pit stop #224686 üzenetére
Bennem a mai napig megvan az, hogy remegek a benzinestől. Igazából nem tudom milyenek a 200 és 265 lovas 2.0 tfsi-k. Én rühellem, ha egy motor fogyasztja az olajat. Nem a 10eKm/0,5L olajra gondolok itt, hanem amikor ilyen futás után már 3-5 liter olajat töltöd rá. Szerintem az nem egy jó motor. Nem igaz, hogy ezek megfelelnek a környezetvédelmi igényeknek, vagy nem megy idő előtt tönkre a részecskeszűrő.. Egyelőre én is eltoltam későbbre a cserét. Még 1 évet kihúzok az A3-al, aztán meglátom mit mutat a piac. Nézegettem a G sorozatú 3-as bmw-ket is. De ott is megvannak a nyűgök, gondolok itt a kardán idő előtti széthullására, semmi kedvem 1 millát költeni egy tengelyre, kicsit horror árak vannak már minden alkatrész terén, de ez...
Egyelőre barátkozom az erősebb tfsi motorokkal, bár fogyasztásban biztos nem lesz a kedvencem, az olajfogyasztásukat nem tudom, igazából nem ismerem egyáltalán ezeket a 2020-2022 utáni tfsi motorokat. -
-
ArthurShelby
addikt
válasz
pit stop #223954 üzenetére
mert tartok tőle, hogy valamit olyan jól elrakok
Én egy hétvégén át kerestem a pénztárcám. Nem tudtam, hogy a szüleimnél, otthon, a munkahelyemen, vagy a csajnál hagytam (kerestem rajta is). A kocsiban is kerestem, végül csak ezért kiporszívóztam, hátha akkor megtalálom.
A porszívózásból hazafele úton világosodtam meg, hogy a könyöklőbe raktam
(mindenhol néztem, de valamiért ott nem, a kesztyűtartót pl darabokra szedtem kb)szerk: lassan lehet újra el kéne vesztenem a kocsiban a pénztárcám, hátha akkor kiporszívózom
-
rbalint88
addikt
válasz
pit stop #221009 üzenetére
Vagy jobb elem kell vagy uj kulcs… vagy masik auto
Elembol friss es minosegi kell, Varta, GP, Energizer, Sony biztos jo. Ha ez adott es megis merul, lehet pl zarlatos a kulcs. Kerdeses, hogy javithato-e/megeri-e javitani vagy egyszerubb komplett uj kulcsra vagy kulcsbelre ramenni. Nyugatinal a Lidl melletti helyet erdemes megkerdezni, ok tudnak immot is masolni, van kulcshazuk is. -
válasz
pit stop #220439 üzenetére
Meg fogom mégegyszer nézni, de EA211-nél nem rémlik, hogy változtattunk volna bármelyik gyűrűn is valaha. Letapadás, eltömődés előfordulhat ettől függetlenül.
Az 1.8 TSi -nél igen, nem is egyszer :DAz lehet, hogy valamelyik gyártó kitalált valamit és változtatott rajta. (Mahle, KS stb)
-
válasz
pit stop #220426 üzenetére
Nem rémlik, hogy valaha lett volna ennél a motornál bármilyen gyűrű változás...
Az biztos, hogy kokszosodás előfordulhat mint minden közvetlen befecskendezéses motornál és ez nagyon használattól függ. Egy 200e km-t futott autónál, ha eddig nem csinálták meg a dióhéjas tisztítást akkor meg kell csinálni lassan ez szinte biztos.
-
tibbike01
őstag
válasz
pit stop #218157 üzenetére
Oke, de azt nem gondoltam volna, hogy a dőlést figyeli (továbbra sem akarom elhinni), kb mint egy vízmérték szenzor, ha az autó meredeken áll, akkor ahhoz hangolja a váltót...
Sokkal inkább gondolnám, hogy a kifejtett erő nyomaték és sebesség (kerék elfordulás) függvényében ellenőrzni és állítja be a minél optimálisabb váltási pontot...pl mi van, ha vízszintesen vontantsz valami nehéz dolgot?Szóval nem azt figyeli, hogy emelkedőn vagy, hanem azt, hogy sokkal nagyobb nyomatékra van szükség az autó mozgatásához...szerintem.
-
ArthurShelby
addikt
-
cech19960320
tag
válasz
pit stop #216422 üzenetére
kíváncsi vagyok a véleményetekre az árral kapcsolatban ezért kérdeztem.
[link]
A használtautót nézve 1 ambition-t találtam ami 2021 utáni, dízel és automata. Ez 150k km-rel 7 millió
nekem jövő év elején lesz aktuális a vásárlás, akkorra lesz kb 140k km benne.
Van még pár 150LE, STYLE felszereltségű 8,3 milláig ami még 100k km feletti. A többit nem venném alapul, mert mind jóval kevesebbet futott.
Na most úgy hallottam, hogy egy kereskedés kb 20-30% haszonkulccsal szeret dolgozni (fiatalabb inkább a 20 felé húz). Ebben az esetben ez a 20% haszonkulcs, valamint az 1milliós kedvezmény én úgy számoltam, hogy 5-5,5 millát eredményez.
Valamint mit gondoltok, a 2 törés/javtás mennyit von le az értékből, ha egyik sem volt vészes, és gyári javítások voltak elemcserével? -
Reggie0
félisten
válasz
pit stop #216162 üzenetére
Szereloi tapasztalat. Barmikor megyek foleg ilyeneket latok en is szetesve naluk, meg sokat is panaszkodnak ra, a dizelekhez kepest. Nyilvan a dizeleknel is van nehany tipikus hiba.Szerintuk kb. 2005-2016 felejtsek el minden kis benzinest, ha jot akarok magamnak, plusz multitronic abszolut felejto, de lehetoleg s-tronic-ot se. Azokbol is jonehany van naluk szetesve. Mar 7 eve jarok oda es meg mindig ezeket latom naluk.
-
-
Reggie0
félisten
válasz
pit stop #216151 üzenetére
Hat, egy 1.4-es TSI motornal 100ezer felett minden km ajandek. De legalabbis az olajfogyasztas megjelenese elobb utobb varhato. Az, hogy mikor ut be a szerzodeshez kepest reszletkerdes, a szerzodesben az sincs, hogy uj motorral kaptad.
Az en szerelom szerint ezeknek a motorok kezikonyveben az elso fejezet arrol szol, hogy hogyan keruljuk el a birtoklasat.
-
Faby
senior tag
válasz
pit stop #216151 üzenetére
Azt azért nem árt tudni, hogy a saját költségen kijavítom és majd a számlát szavatosság keretében behajtom az eladón opció kikerült a szavatossági körben érvényesíthető igények közül.
Ha el is ismeri az eladó, akkor vagy ő kijavítja a hibát, vagy árleszállítás lehet a megegyezés, más nem. -
rbalint88
addikt
válasz
pit stop #216144 üzenetére
Ahogy molnarpeter is irta, egyelore ne legyen megbontva. Menjen hivatalos (ugyved altal jegyzett, ajanlott+tertis) level az eladonak, hogy ezt a hibat tapasztalod, ahogy telefonban is emlitetted es varod valaszat, hogyan kivan eleget tenni jotallasi kotelezettsegenek. Esetek nagy reszeben ez eleg es nyitjak a bukszat, inkabb mint menjenek ugyvedet fogadni es pereskedni
Egy probat meger, nagyon sokba ez meg nem kerul.
Aztan amikor bontasra kerul a motor, akkor kb minden egyes mozdulatot fotozni kell… es hivatalos, szamlas szervizben csinaltatni mindent, ha be akarsz vasalni barmit. -
válasz
pit stop #214076 üzenetére
Gratulálok!
Napfény nem volt?1. Belső tükör sötétítés. (Csak sötétben működik, tompítja a zavaró fényszórókat.)
2. Emlékeim szerint kábellel sem engedi tekerni (a telefonon tudod). AA-n keresztül se mindig enged beletekerni. Wazenek kellene tudnia beszélni; alternatív megoldás, a telefonon állítsd át a Waze-n belül, hogy mindig a telefon hangszóróját használja.
3. Rozsdátlanítás, minimum 2 rétegben 0-s ecsettel festés. Oryx fehéret kevertess vagy vegyél készen márkaszervizben.
Új hozzászólás Aktív témák
- 137 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Egyedi ékszerdobozka
- LG 27UP850NP-W - 27" IPS LED - 3840x2160 4K - DisplayHDR 400 - USB Type-C - AMD FreeSync
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro Max 256GB Natura Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3008, 97% Akksi
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest