- Mobil flották
- Magisk
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Motorola Edge 50 Ultra - szépen kifaragták
- Realme GT 2 - aláírjuk
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- One mobilszolgáltatások
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
-
Mobilarena
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Roachy
senior tag
de APS-C-re enyhe túllövésnek érzem
Én ezzel nem értek egyet. Egy igazán minőségi fx optika egy dx vázon is minőségi marad. Sőt mivel levág a kényes képszélekből, még jobb is lehet mint fx-en.
És a képkészítés legfontosabb technikai eleme maga az optika. Az érzékelő csak másodlagos hozzá képest.
Inkább azt kell átgondolni, hogy lesz e váltás a nem túl távoli jövőben fullframe-re, illetve hogy megfelel e az igényeknek ez a gyújtótáv 1,5-el felszorozva. No meg persze az árérzékenység. -
dssport
tag
Értem, köszönöm!
,,na de APS-C-re enyhe túllövésnek érzem" - jogos, bár az esetemben az APS-C is csak egy állomás a sok közül50-es fixnek már a Samyang 50mm F/1.4 AS IF UMC -t is néztem, de tartok tőle hogy ez inkább bűvészkedni akarom mondani művészkedni való, mint hatékonyságra, szerintem keresőben nehéz lenne tűéles fókuszt találni?!?!?!, LCD-n (belenagyítással) meg nem szeretek fotózni.
-
kuyarashi
őstag
Valószínű, hogy megszívtam, valahol hiba csúszott a gépezetbe.
A honlapjukról egyébként nem tudtam üzenetet küldeni, mert a captcha minden próbálkozást visszadob. Végül találtam egy nagyjából hozzájuk köthető e-mail címet, úgyhogy írtam arra. Ha nem jön össze, akkor marad a telefon, az jobb is, csak azt nappal kell majd megpróbálnom.
Köszi a biztatást.
-
ph_5.5
aktív tag
Ez nem maradiság kérdése. Sajnos az objektívek új ára kb 30ezer és 30 millió közzé tehető.
Az újszerű példányok esetén a "bevált" piaci árazás új ár minusz áfa...
De vannak olyan cuccok amelyek hiánycikkek, illetve évek alatt lyan áremelkedés zajlott le hogy a pár évvel korábbi új árnál drágábban eladhatóak. (ez a ritka kivételek esete pl a Nikon 105 Z MC obi, ami 400e, de mivel nincs, így a fél éves darabokért is kifizetnék az új árat.. ami persze ha lesz megint elérhető új példány akkor meg fog változni)
De egyszerű példa... valamikor 2005 körül az 50 1.8 D 30e körül beszerezhető volt újonnan. Most 2021-ben ennyi még haszanáltan.
A Nikon 24-70/2.8 első generációja még 2 db csavarral rögzített tubust kapott. Erősebb szorításra szinte behorpadt. Elég gyakori volt a meghibásodásuk... de a gyanutlan használt vevők a mai napig 250e-270e körül fizetnek érte. A 3 csavaros következő verzió jobb lett, de ezek is ennyiért mennek. (igaz van aki 300e felett hirdeti)
Számomra a legviccesebb kategória a 70-200 VR 1. 220-320e között hirdetik őket. Mint megkímélt obit... Nos, ezekehez elvétve van alakatrész, javíttatása kb gazdasági totalkár.
Egy Tamron 70-200 G2 külfökdi szürke importból 300e-ért volt beszerezhető. Eu raktárból. Használtan van aki 300e felett hirdeti. Sigma pl eu-ból is csak ritkán olcsóbb mint itthon...
Szóval aze gész fotóspiac épp az aktuális kínálattól- kereslettől függ. Láttam D3s hirdetést drágábban mint amiért D750 eladható. Oké hogy valamikor 1.2 mila felett volt a váz, de eljárt felette az idő bizonyos szempontból.
Vázaknál alul meg betömörödött az egész árazás. D50-D70 kategória 20e körül van kínálva. Inkább nosztalgia váz... D80-t 25-30e körül láttam hirdetésben. De volt 30e-ért D300-is ami lényegesen jobb mint ezek bármelyike. A milc hullám miatt pedig pl obi fronton csak AF-S (Sigmánál újabb HSM széria, Tamronnál is saját motoros...) verziókban szabad gondolkodni. De Tamronból pl a G1 széria nem működik ftz-vel. Én ezért adtam el a Sigma 150/2.8 makromat, mert nem volt rendes AF. Szóval lesz még itt piaci árváltozás... de a Nikon obik sosem voltak olcsóak, most meg az S széria még húzósabb lett. Papíron 370e egy 24-70/F4 alapobi. Hagyjukmár... -
ph_5.5
aktív tag
50 1.4 G 75ezer, 50 1.8 G 45ezer. (használt árakat írok)
85 1.8 G 100ezer 85 1.4 G 300e.
A 85-ös esetén valóban nagy a szakadék. Az 50 1.4 G meg rajzolatban messze nem olyan erős hogy érdemes legyen váltani 1.8 G-ről.
2008-ban 50 1.4 D-t próbáltam, nem jött be. Az nem egy karcolós cucc.
2009-ben 50 1.4 G lett, amit a Sigma 50 1.4 Art váltott a megjelenésekor. No ott volt az a viccbéli érzés. (mi a különbség a teológus és a geológus között? Ég és föld)
85 1.8D-m volt évekig, utólag rájöttem hogy az sem akkora durranás. (újonnan vittem, hibátlan példány volt eladáskor is) A Sigma 85 1.4 Art váltotta. No az nem véletlenül vezette évekig a DXO legjobb obik listáját.
Plusz a G-s obik rekeszgyűrű hiányában filmes vázon neccesek. -
ph_5.5
aktív tag
Nem az AF mezők száma a gond, hanem dslr esetén a technológia miatt nem helyezhetőek hatásosan a kép szélek felé. A keresztszenzorok hatásossága elég korrekt volt már 10 éve is, de a szélsők sokszor okoztak rosszul fókuszált képeket.
Amikor azért cserélünk és veszünk drágább,jobb rajzolatú obikat hoyg karcosan éles képet kapjunk, akkor nehéz megemészteni hogy a középső résztől kissé távolabb használt mezőben az élesség nem az igazi.. .és csupán azért mert az AF tévesztett. Pedig az obi tudná ott is a korrekt rajzolatot.
Tegnap 1495 fotót lőttem stúdióban- 7 órás fotózás alatt. (modell, ruházati anyag) 0 db rontott kép. Keresőt használva. Ma kb 150 fotó készült a hátsó lcd használatával, mert nem volt kedvem hasalni (nevezzük reklámfotónak, a pár friss megjelenésű borokról a pincészetnek). 0 db élességi hiba. És mindegy melyik mezőt használom... csak az nem mindegy hogy melyik af módon és mező méretet aktiválom.
De ez mocsok sok pénz tud lenni, és van akinek teljesen felesleges. Mint ahogy a fotós barátom 50 Mp-es Hassiját sem irigylem, mert én, illetve a megrendelőim nem igénylik azt amit az a gép tud.
A munkáim 90%-t a D750-el most is megoldanám olyanra mint a milccel. -
ph_5.5
aktív tag
A D780 nagyon túlárazott, és hiába 1/8000-re állították vissza a D750 1/4000 záridejét, ahogy írod, optikai keresője olyan mintha egy harmadárú D750-el fotóznál. A hátsó lcd használata normál fotózás során szerintem kevés fotóst érinti. Állványról persze oké, meg videoban jobb... de a milcet olcsóbban árulják mint a D780-t. Plusz a 780-ra nem tehető markolat. Ami visszalépés. Szóval szándélkosan nem akarták a D850 vevőit elveszteni...
-
Roachy
senior tag
Ez is csak nézőpont kérdése. Az ftz ára mint mindennek csak Európában magas igazán, és Európán belül is csak nekünk a keresetünkhöz viszonyítva. De szürke importból megvan 70alatt + posta. Az már nem vészes.
Illetve ha lesz ftz2 akkor az első verziónak jócskán lemegy majd az ára. Idővel pedig utángyártott márkák is kijöhetnek a sajátjaikkal.
Z9-nél meg bőven 2 millió feletti árat jósoltak, szóval ha 2 misi alatt lesz már az is pozitív meglepetés. -
pergabb
senior tag
D780? végül is egy z6
oké csapkod a tükör, de élő nézetben ugyan az, mint a milc.
Piacot nem kell letarolni, sok olyan fejlesztés van, ami a kutyának sem kell, pontosabban elhitetik veled, hogy kell, amúgy nem váltja meg a világot.
Focus peaking melyik vázban pontos, de úgy tényleg? egyikben sem
Hiper-mega szuper af r3, a1, stb... kell igazából a fotósok 98%-nak? Nem.. csak annak a 2%-nak, aki sportot fotóz és iszonyat pörgős dolgokat.
Egyesek 15 éves vázakkal olyan képeket lőnek, hogy beszarok, nem csak a tudás és látás miatt, a régi vázak is képesek voltak rá.
Sorozat is olyan, hogy lassan már nem értem minek is lövök gyakorlatilag mozgó képet. Szerencsétlen Máté Bence ott seggelt éveken át egy megfelelő pillanat miatt, most megnyomja a gombot, bedarál 3mp alatt ezer képet, aztán ott van a kép amiért anno várt. Picit a pecához tudnám hasonlítani, sokkal jobb érzés megizzadni egy jól elkapott pillanatért (szerintem). Horgászni sem azért járnak, mert tuti fognak majd halat aznap. Ijesztő mi lesz a fotósokkal 10-20 év múlva. -
Throme
veterán
Ez az 1 szemre fókuszálás egyébként honnan jött a köztudatba? Valami neves portréfotós kezdte, vagy ősidők óta szokás?
Nekem egyáltalán nem jön be.
Portré nálam inkább az, mikor a fej éles, de legalább a komplett arc, még részben oldalról fotózva is. Nyilván hobbi felhasználás tekintetéből.Én is megtartom a nikon tükrös vázat
. Egyrészt ára sincs igazán, annyit nekem is megér, másrészt nagyon jó fotózni vele. Egyedül a 35mm fix obival kell jobban odafigyelni, de ez is kezelhető és nem melóra használom.
(igaz egy ideje pihen a szekrényben, kis milc került előtérbe).Szerintem mindkét rendszer jól megfér egymás mellett. Mikor melyiket jobb, előnyösebb, könnyebb...stb használni.
Én se temetném...persze ezt majd a gyártók eldöntik a piacot alapul véve....
Vége az lesz, hogy ha a szerviz is leáll velük és meghibásodnak, akkor jó eséllyel kuka.... -
m3ss
veterán
jo de valszeg eles kepet szeretne loni, azert irogat a forumba. a legjobb segitseg amit tudok neki mondani, hogy most kell eladni a 7200-at amig realis aron es konnyen eladhato es venni kell egy olyan fenykepezot ami cdaf+pdaf-et is tud. ugyanennyiert is lehet...onnantol kezdve nem kell izgulni a felrefokuszalason, lehet fotozni nyitva is.
-
FerNandor
őstag
Valóban olyan, mintha backfocusos lenne, azonban, ahol "éles", szerintem ott is gyenge.
A másik képen viszont akkor hogyan van 1.8-as rekesszel látszólag nagyon sok minden fókuszban? vagy csak van rajta 1kg élesítés?
Amúgy a képeket nem én készítettem, csak flickren találtam -
pergabb
senior tag
nagyon rég nem volt a kezemben 1:1, portréra nekem túl éles volt, bár a 105 1.4 ugyan ez, ha rekeszelem, makró, akkor pedig laowa 25mm 2.8 2.5-5x, szóval inkább extrém nagyítás
minden esetre éles képet akarsz, akkor baromi sok fényre van szükséged egy szem esetén, azt meg a lányod nem tolerálná -
pergabb
senior tag
nem tré, ha látni a szándékosságot. Pont olyan, mint a ferde kép. Picit dől, a szemed szétcseszi az ideg, durván dől, akkor már nem zavar. Éles a szem és azt látom a fül picit homály, zavar, de full homály, akkor már más hatása lesz. Igazából headshot 1.4-en az említett obival azt jelenti, hogy szembogarad éles, de már a szempillád is homályba vész, 2 centivel mögötte meg már full paca minden, kicsit ilyen művészies hatása lesz. No de ízlések és pofonok
-
ph_5.5
aktív tag
Te croppos gépre tennél egy 105-ös obit, aminek 30 cm a közelpontja és 1:1-t tud nagyításban.
Ő fx vázon használ egy 105-ös obit, aminek 1m a közelpontja és 0.12X "nagyítás" körül mozog a teljes képe. Ráadásul a makroobik közelpontra optimalizáltak, így portréra feleslegesen éles. Illetve sima headshotnál már nem is tudják a 2.8-as rekeszt, az valóságban F3.5-4 körül jár amikor akkora kivgatot használsz.
Én modelles ékszerfotózásnál szívok mindig hogy faltól-falig éles legyen minden, de még F16-ba sem fér bele (150-es Sigma makro) a szem és a fülbevaló élessége.
Klasszikus portréra egy 85 1.8G-vel sokkal jobban jársz. De D7200-ra egy 50 1.8 is elég kis költségvetésnél.
A kérdéses obi egyébként teljesen jó- makrora. De én nem portréznék vele az biztos. -
Throme
veterán
Ez szerintem ilyen DSLR, és azon belül FF berögződés, hogy a LV ördögtől való
.
Oké eddig a LV az egy lassú fícsőr volt.
Ha van kisebb obi bizonytalanság, jól jöhet a LV szvsz.
Portrézásnál mondjuk annyira nem is érezhető a LV hasznossága, de nekem a turistafotóimnál bizony nagyon jó, hogy nem csak a keresőben komponálhatok (milc).Hát lehet el kéne engedned azt a vázat, mert nem sűrűn olvasok itt hasonló panaszról.
Pláne nem f6,3 rekesszel (még ha az FF vázzal is van).
Úgy is bosszantó, ha csak hobbiból portrézol. Ha pénzt is keresel, akkor még nagyobb idegfeszkó lehet.Hát én a portréfotózásnál nem is arra gondolok, hogy a váz LCD-n nézed vissza.
Itt már a képeket wifin keresztül valami tablet (>10"), laptop vagy pc monitor megjelenítőn kéne visszanézni szerintem.
Pláne egyre magasabb MP -es szenzorok esetén. Egy pici bemozdulás nem nagyon vehető észre a vázon. -
Throme
veterán
Nekem is volt d7100 + N35mm hogy nem az általam kiválasztott fókuszpontra lőtte be az élességet a gép, hanem mellette. F1.8 és rossz fényviszonyok (szoba , lámpafény) mellett.
Máskor is elő-előfordult ilyen.
Amikor tág rekesszel fotóztam ezek után a fix lencse használatával, akkor inkább lőttem 2-3 képet, hogy tuti legyen.
Kirándulós fotózás, nem modell. Utóbbinál van azért idő visszanézegetni, belenagyítgatni.Ha ilyen gondod van (márpedig nem először írod) inkább válts a 780-ra, vagy milc-re, vagy egy új d750-re , mert hibás darabbal küzdesz.
Nem vagyok FF júzer, így nicns rálátásom, de nem vacakolnék a 850-nel, hanem inkább 780.
Lehet csak azért, hogy elkezdjek kihátrálni a tükör adta problémákból.... -
Lex Icon
senior tag
Ehhez tehetség is kell
Nem kell, csak segít, ha van. Ha nincs, akkor is lehetnek jók a képeid, legfeljebb többet kell tanulnod. Ha nincs tehetséged, legfeljebb nem leszel a világ élvonalába tartozó híres fotós (bár ez se kizárt), hanem "csak" egy jó fotókat készítő profi fotós. Már ha egyáltalán fotós akarsz lenni, mert a többség nem akar, csak jó képeket akar készíteni.
Sok készség szintű alkotásnál hajlamos a külső szemlélő azt hinni, hogy ehhez születni kell, holott itt is megvannak a technikák, fortélyok, amiket meg lehet tanulni, el lehet sajátítani. Persze akarás, motiváció, némi kreativitás szükséges, azt nem lehet pénzzel, technikával pótolni.
PS.: a 2. képen nem azonos az ember és a zakó színe se stimmel, vagy hibás a fehéregyensúly. -
csacsi77
senior tag
A 40mm nem változik, az az objektív fizikai tulajdonsága. Nikonon működik oda-vissza a DX-FX objektív a közös F-mount miatt. Mivel a 40mm DX-es képkört vetít ki, ezért a széle sötétedni fog. De szerintem ez nem akadály, kis vágással megvagy vele.
A Tamron 90mm-t jó makróobinak mondják, de alkalmi használatra drága lehet.
Esetleg Raynox makro előtétlencse?
Vagy a legolcsóbb a minimális fókusztávolságon lefotózod azokat a tappancsokat és croppolsz egyet. Egy D750 képe lehet elbírja azt is. -
FerNandor
őstag
Amúgy a célegyenesben van ez a D610 24 ezer körüli expoval 150 ezerFt körül és
egy D7200 26 ezer expoval egy AF 50mm 1.8D-vel 160 ezer körül. De lehet, hogy a D7200 felé megyek inkább végül és maradok DX-en. D60 után az is nagy ugrás lesz az olvasottak alapján és majd egy 35mm-es 1.8-as obit vennék hozzá, mint az eredeti tervben -
FerNandor
őstag
Hát talán majd hamarosan aktuális lesz a babafotózás itthon, így arra biztos lenne használva, szoktam amúgy beltérben is használni, 99%-ban vaku nélkül. Vonz amúgy a gyengébb fényviszonyok melletti fotózás is, város, erdő, hangulatképek stb. Nem tudom... Még gondolkodom meg olvasgatok, az mindenesetre kicsit megnyugtató, ha 75-ért már új, használható obit lehet rá venni. Egyelőre úgyis csak 2db kéne. Mondjuk jó lenne egy nagyobb látószögű fényerősebb is. Vagy akár valami 17-50 vagy ilyesmi, ha van, nem kell Nikonnak sem lennie, ha minőségileg azért rendben van. Csak keresni is nehéz, mert egyelőre nem tudom, itt FX vonalon milyen a lefedettség.
-
FerNandor
őstag
Köszi, nem hangzik rosszul. 70-300-as Nikon opció lehet még esetleg? 4-5.6-os talán. Ha jól nézem, ezekből is van FX-re.
24ezer expos D610 egyelőre 150.000Ft körül lenne.
Meg talán lenne egy D7200 hasonló áron, de az lehet, hogy nem jönne össze. Amúgy nagyon vonz a full frame, de magáncélra kellene és nem akarok több100ezres obiparkot létrehozni. -
ph_5.5
aktív tag
Vannak már elérhetetlen tesztek, mert sima hétköznapi fotós megvette, letesztelte, használta, leírta hogy vacak... majd pár év múlva megszünt a blogja és feledésbe merült a negatív info.
Plusz a mai világban amikor naponta több millió kép és info került fel a hálóra simán elvész az info. Főként ha kisembertől származik és a kutya nem talál rá csak a google a 10. oldalon.Én még nem találkoztam olyan termékkel amiről ne lenne negatív vélemény. Pl az orosz milliárdos gyereke sem véletlenül gyújtotta fel az autót. Vagy más nem véletlenül verte szét a márkaképviselet előtt a BMW-t.
A DXO szerint a jelenelg kapható legeslegjobb objektív a Sigma 85 1.4 Art. Mások szerint meg ez nincs így
Én meg inkább hsználom és nem vitázom rajta
(szerk. főként hogy pont ez nem is azzal készült.. de legalább Nikon (meg Z-s )
)
-
ph_5.5
aktív tag
Szerintem nincs olyan hogy hiteles ... már jó ideje, vagy talán sosem volt.
Lehet kapni fotós boltoktól friss termékeket bemutatásra. 1x írj negatívot bármiről, többet nem fogják odaadni.
A gyártó természetesen próbál figyelni arra hogy az új jobb legyen. De vannak a termékek sokszor valós helyzetben másként viselkednek mint ami egy gyors teszten kijön.
Pl dslr esetén állványról lőni valamit hogy hiteles legyen az összehasonlítás az azonos látványért az azt hozta hogy a hezitáló af a régi Tamron 70-200 esetén nem jött ki hibának.
Majd kézből fotózva (ez még nem a G1 verzió, hanem a stabi nélküli előd) sokan észlelték hogy hiába gyors az af, beáll majd még ide-oda mozgat hogy tuti jó-e amire beállt. Így meg már lasabb volt mint pl a Sigma HSM II teléje. És hiába jobb a rajzolat, ha az af téveszt a gondolkodás során, máris nem a legélesebb rész esett oda ahova szeretnéd.
Vagy pl nem lehet leírni pár nap teszt során hogy a Sigma régi 50-500, 80-400 és hasonló teléi belül műanyag görgőkön futottak, amik megkopva már lötyögést, így rosszabb rajzolatot eredményeztek. Illetve az is menet közben derült ki hogy voltak szó szerint kettétörő példányok a telék között.
UWA obit pl nehéz építeni. Nikonnak sikerült a 14-24/2.8-al. Canonra is átalakítóval jópáran használták. Hiába parádés, brutál tömege miatt volt aki leejtette, tripoddal felborította és hasonlók. Azonnal ment piacra persze a cucc, mert külsérelmi nyom nem volt... amatőrnek meg jó lesz. És utána észlelték hogy decenteres a rajzolat és társai... persze, mert kapott a cucc. Szóval pár hónapos használt cuccot tesztelni sem az igazi. És gyártási szórás és van, méghozzá jócskán. 1 termék alapján nem érdemes levonni következtetést.
Lehet mázlid és a jóbol kaptál egy példányt, és lehet peched mert péntek esti gyártósorról jött a tied. És persze vannak azok amiket mindegy mikor gyártották max levélnehezéknek voltak jók régen is meg most is(hírhedt Nikon 70-300/4-5.6 még VR nélküli változat)
Illetve sok függ a tesztelő tapasztalatától, a gépe beállításaitól, a tesz idején lévő fényviszonyoktól. Kedvencem amikor két telét akarnak összehasonlítani hogy melyiknek jobb a követő fókusza. Mindezt utcán... ahol akár másodpercenként vonulnak a felhők és változik a kontraszt és társai... majd kihozzák az egyiket győztesnek, mert az 10 képből 9-szer élesre állt a másik lemaradt. Igen, csak épp a közeledő - ingázó mozgást végző pl kerékpáros más nyomvonalon, eltérő sebességel eltérő fényviszonyok között tekert. Nem azt mondom hogy felesleges a tesztelés. Csak nincs olyan hogy szentírás. A laborok az élességet, kontrasztot egyebeket tudják mérni. De számtalanszor nem ezen áll vagy bukik majd a dolog. És itt még mindig csak technikai részletekről beszéltük, arról hogy pixelkukkolva a portréalanya szeme élesebb a 135 F1.8-as obival mint a 85 1.8 D esetén... de ha az egyiken az aktuális miss wolrd arca van pro sminkkel, a másikon pedig a 17 éves pattanásos túlsúlyos Józsika (elnézést a Józskáktól) akkor úgyis mindegy melyik készült a királynőről, az fog jobban tetszeni a többségnek. Már ha a többség férfi és szereti a szép nőket
(de ebbe ne menjünk bele
)
-
ph_5.5
aktív tag
D750 + 1.7X (nem elírás, létezik ilyen is) + 120-400 OS lassú AF (nem pontatlan csak belassul) D750 + 1.7X + 70-200/2.8 AF lassú, de még használható mozgó dolgokra is. Pl 50-el haladó autó még belefért követési tempójába 50-70 m-ről.
2X ahogy topikk írta igazából semmi mögé nem célszerű. Fotóriportereknek (Reuters) volt jó anno szigorúan védett személy fotózásakor ahol nem lehetett közelebb menni 200m-nél. MF, Nikon 1200-1700-as teléje szemre behúzott élesség és örültek hogy van kép. -
ph_5.5
aktív tag
A D750 váz anyaga nem műanyag. (kompozitnak aposztrofálták a bejelentéskor de főként magnézium ötvözet ha jól emlékszem) Építésre stabil, ott egy 1.5 kg-os objektív nem "nyújthat" a bajonetten. A csavarok kilazulása sem jellemző, a gyár előírt nyomatékkal meghúzza, ha nem volt szétszedve akkor ilyen problémáról még nem hallottam.
A váz és az obik bajonettje egy idő után kopik. De ez olyan minimális hogy ez még nálam soha nem okozott gondot. Most is van még olyan D750 vázam ami 200e expo magasságában jár, és töb ezerszer volt rajta obi cserélve. Az obik eltérően csavarodnak fel rá, van ami szoros, van ami "lazább"- és pl a Sigma 150 makroja simán megmozdítható volt bekattanás után is. De mivel itt nem menetes rögzítés van hanem bajonett, így tovább tekerés esetén sem közeledik az obi a szenzorhoz vagy épp távolodik. Változatban síkban mozog, így ez nem befolyásolja a fókusz pontosságát. -
pergabb
senior tag
De igy van, viszont a milc sorozatot csak a Cseheknel tudjak szervizelni.
Mint latjatok z6ii vazak eseteben ez altalanos es varjak az infot mi a retek van, ha sima z6 nem csinalt ilyet.
Amugy siman van, hogy iso 400 15mp es latni, aztan kov kep 25 mp es semmi. Ergo neha szoftveresen szur vmit a vaz, neha meg nem.
En meg mindig fosok tole, hogy kikuldom szervizbe es azt mondjak ez nornalis, hisz hosszu expo es kapcsoljak be a huosszu expos zajszurest. -
Throme
veterán
Lehet ez az alap leosztás, de szerintem fogadnak FX-et is.
Régen volt aki pl németekhez küldte ki az FX vázát mert nem volt elégedett a képek színével és állítottak neki rajta, hogy jó vagy jobb legyen. (akkor még nem volt cseh szerviz)Abban is bízom, hogy nem véletlen a cseh szerviz nyitás....
-
ph_5.5
aktív tag
Több mint 16 éve fotozom Nikon dslr vázakkal. Az elején még finomhangolás sem volt a vázakban, mégsem volt ennyi gond. Pedig anno is sokszor fotoztunk 1.8, 1.4 fixekkel vagy 2.8 as zoomokkal.
Milc? Nyugi, ebbe is beletette a Nikin a finomhangolás menüpontot :). Szerintem már ök sem biznak semmiben. -
pergabb
senior tag
Az a z5 amig van nikon akcio nem annyira horror, d750 szint kepminosegben, csak magasabb ison nem esik szet a kep, mint 750 eseten. Szinzajra, oacasodasra, szinhusegre gondolok, zajban amugy egy kutya, de egy z6ii is max fel fenyertekkel jobb. Raadas z5 dinamikatartomanya alap iso-n jobb, legalabb is jobban nyuzhato, mint a z6 vaze, hosszu exponal sincs az a stuck es hot pixelesedes, mert sima cmos es nem bsi-cmos. Amugy is a z6 vazakban ugyan az a szenzor van, mint a sony a7iii-ban, ott is gondok vannak a hosszu expoval :) kijon ev vegen a z9, akkor kov ev elejen szerintem z5 marad, z6ii megy, z7ii marad, megveszem a z9-et, melo teljes, szett teljes, utana 10 evig nem koltok semmire ami fotozassal kapcsolatos es nem olvasom a tech hireket, hogy mar magatol el megy nyulat fotozni az uregbe es le is lovi, ha kell.
Feleslegesen hosszu lett :D a lenyeg, hogy z5-el meg jol jarsz es talan 420 az ara? Vmi ilyesmi. Markolat minek, nekem rendre 1000 feletti kepek jonnek ossze, a vazban meg van stabi, ha remeg a kezed. Gyutav fuggetlen amugy 1/3 kb amit kezbol ki lehet tartani, 14 es 105mm eseten is ugyan ezt tapasztaltam, hiaba van kozte 91mm kulonbseg -
ph_5.5
aktív tag
És akkor magyarázat a rajzhoz. Ha középső mezővel élességet állítasz a piros"falhoz" állított modell arcára (ez a halványabb kék vonal ami párhuzamos a pirossal), és rögzíted az élességet, majd átkomponálsz, akkor az élesség síkját elforgatod.
Jelen esetben a régi halvány kék vonal helyett az erősebb kék vonal lesz az élesség síkja.
Ha megnézed, a forgatás hatására a középvonalban hátratolódott az élesség, ilyen forgatási mértéknél pl a szem helyett már a nyak lesz éles.
A múltkor levezettem neked hogy F 1.8-on 2m távolságon 6 cm a teljes élességi tartományod. Ami persze nem azt jelenti hogy abban a 6 cm-es szakaszban (élességre állítás előtt 2.8 cm- mögötte mondjuk 3.2cm) egyformán élesnek fogod értékelni a látottakat.
Szóval ez F4-en 12 cm-re tolódik ki. Mondjuk 5.8-6.2 cm-es aránnyal (hátrafelé nagyobb az érték)
Tehát félalaknál ha átkomponálsz, simán elcsúszhat nyakra az élesség még F4 esetén is.
A másik buktató, ha olyan sötét "stúdióban" fotózol ahol F 1.8-on kelle dolgozni és ISO 100-hoz kapsz mondjuk 1/200 körüli értéket. Mert ott kevés a fény. Ha ráadásul az arcra sem esik megfelelő szögben akkor simán tétovázhat a fókusz. (ezért használunk stúdióban vakut vagy állandó világítást - és vaku esetén is beállító izzó adja a fényt a pontos és gyors fókuszáláshoz) -
ph_5.5
aktív tag
No várj.
Van egy kiválasztott AF meződ. Félig lenyomott expo gomb mellett élesre beáll, majd AF-S módban átkomponálsz- akkor az élesség SÍKJA nem oda fog esni minden esetben mint ahova fókuszáltál. (ehez mindjárt rajzolok egy ábrát hogy világos legyen)
A felvetésed másik része: A program pedig azt a fókusz mezőt mutatja amivel komponálsz, nem ahova komponáltál. (ha érthető ez az utolsó mondat) Erre a legjobb példa ha most a kezedben van a gép, lőjj egy expot bármiről a középső mezővel. Majd a visszajátszásnál nagyíts bele.. legjobb ha az ok gombra rá van programozva a 100%-os nagyítás, mert az azt a mezőt nagyítja amit használtál.
És most fotózz egyet úgy hogy középső mezővel fókuszálsz, átkomponálsz úgy hogy nagyon szélre kerüljön az élesre rögzített téma. Visszajátszásnál a kép közepébe fog belenagyítani a rendszer, és a pc programja is a kép közepére teszi a használt AF mezőt.
Tehát átkomponálásnál gyakorlatilag becsapod élesség ellenőrzésnél saját magad.
Ha kész a rajt mutatom mi a gond az átkomponálásnál kis mélységélességnél. -
Update: végig fotóztam az estét a nyolcvanőttel, illetve a 24-120 is volt fent 20-25 kép erejéig, gyakorlatilag hibátlan fókusszal, pedig most is, (mint szinte mindig) AF-S módban toltam, végül már a kék órában, kevés fénynél, 4-es rekesszel. Nem tudom, mi a fene ez, de az ilyen hiba a legrosszabb: a semmiből jön, és varázsütésre múlik el, így soha nem tudod, mikor tér vissza. Tavaly így jártam a drónommal is, a szerviz nem értette, mi a gond, mert mire eljutott hozzájuk, már semmi hibát nem produkált. Igaz, azóta is megy.
A biztonság kedvéért elviszem majd valahova kitisztíttatni, mert a legjobb magyarázatom, hogy a kereső környékéről lefújt szösz az AF rendszer környékére került, és ez okozott pontatlanságot, bár ez is kizárható, mivel LV módban se volt pontos. A fotós ismerős még a direkt napfény melegét, esetleg a hirtelen hőmérséklet váltást említette, mint esetleges problémát (klímás autó, 50 perc napon várakozás, klímás stúdió), de ez nekem már erősen sci-fi egy ilyen árú terméknél, pláne, mert tegnap délután a legdurvább melegben kezdtem el a (teszt) munkát.
-
ph_5.5
aktív tag
Ha állványon pontosak akkor állvány nélkül is azok.
A fotós ismerősöd által mondott dolog, hogy minden távolságban pontos - ez így nem fedi a valóságot.
A Sigma pl azért tette bele az a szoftveres megoldást hogy zoom esetén nem csak eltérő távolságokra más más érték állítható be, de látószögenként is változhat a tévesztés mértéke.
Mivel itt pl a 85-ös fix kicsit több mint 2m-r elett tesztelve akor kb a teljes élességi tartományod 6cm ( és közel 50%-50% elpsztásban 3-3 cm) nos ez félalaknál ha a modell nem ült vagy nem falnak dőlve állt, akkor simán lehet hogy eltérő irányú mozgásnál már kimozdultok az élességi tartományból.
Ilyenkor jön jól pl a követő fókusz használata. Vagy az hogy nem 1.8-on fotózunk stúdióban -
Na szóval, megvolt ma reggel a LENSCAL mérés. Az összes Nikon obimmal végig próbáltuk, a Spyder által ajánlott "gyújtótáv * 2.5" távolságból tesztelve. Tűpontos mind, a 85-öshöz is a korábban beállított +16-17 érték bizonyult helytállónak. Tegnap meg 4.5 rekesszel is úgy fotóztam félalakos portrét vele, hogy -5-re volt húzva a finetune, hogy legalább legyen valamennyi részlet a szemben. Liveview és átnézeti kereső ugyanezt az eredményt hozta tegnap is, ma is.
Egy kérdésem lenne: most mégis mi a habos babos tüllös túrós f@sz van?! Hogy vigyem így gariba, ha állványon rendben van, amúgy meg nem? Az egyetlen logikus magyarázat, hogy a távolság növelésével nő a back fókusz mértéke is, de a fotós kolléga szerint ez esetben pontatlan lenne minden távolságban.
-
ph_5.5
aktív tag
Ha az vigasz, nincs mindenben tökéletes rendszer - váz, vagy objektív.
A D750-ből van olyan példányom ami 200e expo környékén jár, 7 éve vettem még a bejelentés után nem sokkal. Sosem járt szervízben. (visszahívásban érintett a zárja, így lenne egy ingyen zárcserém, de sosem érdekelt, napi első expo-n látszik utána semmi baja)
Szóval 7 év alatt 1x belőttem az AF finomhangolást minden obira és azóta köszöni jól van. Nekem munkagép. Évi 120-140 fotózás. Első naptól kezdve gyári portrémarkolattal. A D750 gumirozása pl nem válik el mint a régieké. (legalábbis nálam nem) de a markolat gumiját már 2x ragasztottam vissza. De megy, működik. És pont olyan jól mint a kezdetekben.
D780- nincs portrémarkolat, így akinek ez fontos szerintem ki is hagyja. Drágább mint egy D850 használtan, ami liveview af-t leszámítva mindenben jobb tud lenni.
Régen a D800-nak volt olyan gyári AF hibás szériája hogy a fél oldal rosszul fókuszált. Szervíz megoldotta. A dslr vázakban még sok a mozgó alkatrész. És nem tesz nekik jót a táskában zötykölődés, felborulás, rugdosás. Elmozdul, és máris minden másként működik.
Z rendszer? Könyebben koszolódó szenzor. Lassú bekapcsolás. Lassú visszanézés ha átment alvó módba. Z6 I gen. - nincs markolat, nincs 2 kártya...
A D750 keresőjébe belenézve a valóságot látod. Azonnal tudsz exponálni. Nincs benne szemkövetés és más hókuszpókusz, mégis számtalan remek felvételhez segített hozzá fotósokat. ISO tűrése remek. Fogása, kezelhetősége nagyon jó. Szóval nem érdemes bánni a vételt. Ha kijavítják remekül fog az dolgozni.
Az más kérdés hogy F 1.8-on stúdióban fotózni az elég önszivatás műfaj. Ha tesztábrán is ekkora gond van akkor irány a szervíz.
De amit előttem már tanácsoltak, tedd állványra a vázat. Állítsd egy élességet AF-al pl a telével 200mm-en nyitott rekeszen egy a szenzprral párhuzamosan falra felragasztott szöveges újság lapjára. Exponálj, majd lépj át élőképbe és ott állíts egy élességet. Ha az hibátlan, akkor az AF mechanikusan elállítódott a féligátreszető tükör mögötti tertületen. (amit ha felcsapott tükörnél megfújsz sűrített levegővel, és nincs tökéletesen rögzítve akkor okozhatott gondot) Ha élőképnél is rossz az élesség akkor nem AF hibád van hanem valami egésze más gond. -
Roachy
senior tag
Ha minden optikád back fókuszos, akkor a vázban ment el valami. Próbálj meg élőképpel fókuszálni, az kontraszt alapú, ha ott is ugynez a helyzet és nem talál fókuszt, vagy rossz helyre megy, akkor szenzor probléma lehet, elmozdulhatott kicsit. Ha ott jó, akkor a fáziskeresős af érzékelő csúszhatott el.
A sűrített levegő nem túl jó ötlet vázba fújva mert egyrészt némelyiknek brutál erős a nyomása, másrészt párásít. Az is okozhatott esetleg valamit.
A szembe nap elvileg semmilyen formában nem okozhatna gondot. Max a lézer, de az meg megsüti a pixeleket és dead pixelt okoz többnyire. Régebben buliba egy d200-am pórul járt party fotózás közben. El voltak állítva a lézerek, túl erősre, bőven a megengedett határérték fölött, mint utólag kiderült. Én meg művészkedtem és direk úgy komponáltam egy csomó képet, hogy telibe verte a lézer. Tele lett dead pixellel minden kép.
Szóval szerintem megzavarta valami az af rendszert.
Ez erősen szervíz gyanús.
Viszont ha garanciába viszed, ne említsd a sűrített levegőt, mert simán arra fogják majd és akkor fizetős javítás lesz. Csak annyit mondj, hogy egyszer csak ez történt. -
pergabb
senior tag
11mm-en semmi baja nem lesz. Felteszel egy 200mm-es obit es ugy tolod kozepbe a napot, akkor mar megeshet, de a szenzor tobbet bir, mint gondolnad, a tukorakna hamarabb olvadna meg.
Neha a szenzort is szoktak kalibralni, ezred mm-re pontosan a helyen kell lennie, lehet nalad epp most ment picit odebb. Mattukor mocskos, akkor teveszt meg, de nem mindig back fokuszos lesz, inkabb huntolgat majd. -
Throme
veterán
Ha próbálgatással, váz alaphelyzetbe való állítással nem megy, akkor szerintem érdemes szervizen gondolkodni.
Itthon van szaki akit ajánlani szoktak - nem jut eszembe a neve - esetleg camera kft.
(hazai nikont szándékosan nem mondtam ).
Vagy a Csehekhez kiküldeni obival együtt. Ha valami elromlott, akkor az ott kiderül...szvsz
-
pergabb
senior tag
Hispan szarra elesitette a kepeket :) ahol nem, ott meg zajt dob mindenre, de ha minden csodas lenne nala, akkor sem olvasnam az oldalat, szemelyes osszetuzesem volt vele, meg is igertem neki, ha meglatom meg egyszer akkor leverem a retekbe. Mondjuk ez nem ide tartozik es nem public tema.
-
pergabb
senior tag
Pedig az irixnek jobbnak kellene lennie. Mondjuk tudtommal ott is van gyari hibas, ahogyan samyang 14mm eseten 10/6 dobozbol kiveve hibas, csak sokaknak nem tunik fel, hogy decenteres. 10/4 decenteres, maradek 2 esetben minden sarokban..nem is sarokban, teljes kepszelen rohadt lagy :)) canonos oldalon is vasarlas utan cserélték 4-szer, nikonra valtas utan eleg volt 3-szor cserelni, hogy jo darabot fogjak ki, csak ugye z rendszer mellett ugy, hogy van 14-30, teljesen felesleges, franc sem fog adapterezni, a fenyero nekem nem szamit, ugy is megy f8-ra, csillagokra 2 evente egyszer izgulok fel, akkor meg inkabb stackelel es z6 mellett mehet feljebb is az iso. Innen max a sigma 14mm 1.8 art lenne elore lepes 14mm-en, de total a sarkokban az sem tokeletes, amig nem lesz honoru szenzor nem is lesz olyan 14-es, egyszeru fizika.
-
pergabb
senior tag
Gondolom lemeretezett kepeket neztel. Nincs olyan nagylato, ami eles lenne annyira, mint egy normal latoszog. Kepsarkokban sem lesz eles, a sigma is ilyen extrem sarokban. 11mm muveszkedeshez jo, amugy mar nekem is sok lenne :) lakasokban ha epp olyan a ter, akkor torzitas nelkul a 14mm meg vallalhato, de ez ritka. Arra alapbol 80-as elesites, aztan le is meretezem web meretre es eles lesz minden :)
Most tettem fel a fix 14mm 2.8samyang obit, mert a 14-30 mellett haszontalan, tettem melle sample kepeket is, less ra, igy teljesen eles. Nem szabad pixel peeperkedni, mert azt fogod hinni rossz darabot fogtal ki :)
Amugy orulj, hogy most vetted es nezzed meg jovore ilyenkor, hogy mennyi lesz az ara. Samyang is ugrott iden, emlitett 14-es 170 fele van ujonnan. -
pergabb
senior tag
Nekem semmi bajom a ps-el, soha nem fagyott ki, ellenben a proci használatot nézem, mert kiadok neki egy igényesebb feladatot, akkor látom, hogy 40%-on pörget 1 magot és a csúszka meg szépen lassan pöcsöl végig. Lehetne sokkal gyorsabb is, ha optimalizálnák.
10700k nekem is húzva van, bár most cserélik ki, mert túl sokat kér, nem egy szerencsés darab és all core 4800mhz ami nem melegszik túl prime95 alatt, amúgy mennie kellene 5ghz-nek, vagy 5.1-nek is sokkal kevesebb feszültséggel.
Win10 kékhalál meg ált akkor van, amikor gépet ott hagyom fél napra, aztán leülök elé és babumm. Prémium deszka telepített vagy ezer alkalmazást ami amúgy mind fontos, de beszarok, hogy mennyit elfoglal a memóriában, vidkari is ha úgy vesszük friss, win10 meg sosem volt egy bajnok a frissítésekben, ha új cuccok vannak a gépben és nem valami régebbi bevált kombó. Majd nem új genes amd konfig lett nálam is, de féltem tőle, ill. videóvágásnál jött volna ki a különbség, így semmi, akkor meg nem fizetek érte többet és olcsóbban megúszom, ami így is 1 millió volt 50e Ft híján. Elkeserítő árak vannak. -
pergabb
senior tag
Lr alatt? Mar mint regebbi ryzen procikkal nem volt gondod? Amugy az is lehet olyan mint egy mac, valogatott alkatreszek eseten minden ok.
Regi konfigom pl soha nem csinalt kekhalalt, nem csucs deszka es ram volt benne, ugy lestem le netrol mi merre ajanlott.
Mostanit en valogattam ossze, minden elit kategoria, nem 1 kekhalalom volt mar :DVan amugy itt olyan aki z6/z6ii vazzal nyomul es eroteljesen szereti rangatni a csuszkakat, vagy hosszu expozni?
-
pergabb
senior tag
lövésem sincs mitől függ akkor..
Nekem i7 10700k van a gépben, szint úgy 64 giga, rtx 3070 és végre kicsit sem lassú. Ami itt lassú, az az exportálási idő, import meg szinte azonnali. Nyilván NVMe SSD-re van telepítve a progi, de amúgy kiegészítésnek használom csak, a valói szerkesztés "tömeges gyártása" még mindig másNálad/nálatok mi lassú amúgy benne? Nálam anno egy rohadt csúszka is megizzasztotta a gépet, illetve nem néztem dolgozik e vmi, csak láttam, hogy nem éppen azonnali a művelet
@oszy mac lehet más, winfos alatt mint írtam export és import alatt dolgozik ahány magod van, hivatalosan 6 magot támogat a PS és az LR is, ilyenkor megy akárhány 100%-on, amúgy nem. Lr esetén nincs is vele akkor gondom, kivétel hdr és panoráma összefűzésnél, ott elszenved x ideig és alig ddolgozik vmi. PS már más, ott tényleg borzalom, hogy okos objektum, mezei átlagolás és vagy kismillió dolog esetén dolgozik kb 1 mag és csókolom. Liquify-nek meg semmi sem elég, hogy elég smooth legyen, szerencsére nem is használom túl gyakranLétező összes beállítást kipróbáltam már, sokat nem ért, adobe változatlan képtelen optimalizálni a dolgokat. Cserébe capture one alatt nem lesz hdr, alternatívák esetén meg nem egy valós dng-be sűríti össze 5 kép információját, mivel tudtommal, ha 9 képet fűzök össze, a végleges dng akkor sem lesz nagyobb, szóval 5 kép és csá, erről is hamis infot adnak meg. Dxo-t nem próbáltam 2016 óta, ott nem tudom mi van, akkor az exportálás volt kínszenvedés, 2000 képpel elment 2 nap
Arra lennék kíváncsi a topaz denoie AI és társai mitől táltosodnak meg, nem sok különbséget látok, 3070 és 2060 esetén.
ui.: Timer a 2070 super karid le ne váltsad (amúgy sem lenne indokolt a mostani árak mellett).
Köv gen. kártyákban már 2 gpu lesz, SLI szint, csak nem a progi dönti majd el, hogy képes e használni, ha nem a kártya drivere, ergo tényleg gyorsabb lesz minden, 3000-es szériához képest is 300%-os növekedés, amd oldalon ugyan ez. -
pergabb
senior tag
Pont ezt akartam irni, hogy felsorolnak ezer progit es nincs koztuk a capture one, ami vhol a legjobb :)
Luminar erosen megdolgoztatja a gpu-t, nekem is csak azota megy fenysebesseggel, miota bekerult a gepbe egy rtx 3070-es.
Lr sebessegevel igazabol nincs bajom, csak azt latom, hogy baromira nem hasznalja ki a procit.
-
oszy
veterán
Inkább azokból dolgozom. Valamivel egyszerűbb egy készet átvariálni (általában szükséges).
Lehet teszek egy próbát vele.
Az lr-t arra használom, hogy az elkészült képeket betöltöm és húzok rá valami presetet. De ez csak azokra, amik mondjuk tetszenek egy adott sorozatból és amelyikre illik.
Kijelölöm minden képet és szinkronizálom mondjuk az élesítésre. Sokszor jól jön az auto gomb is, mert pár képhez utána csak minimálisat kell javítani. Nem professzionális felhasznál vagyok. -
oszy
veterán
Ehhez is vannak olyan presets-ek, mint az LR-hez? Van trial időszak? Azért kérdezem, mert ha nem tetszik, akkor bukó.
(#49988) Ba cy lus: Nekem nem is a tempóval van a bajom, hanem azzal, hogy marhára megdolgoztatja a gépet. A ventilátor legmagasabb fokozaton, mert a CPU magas hőfokra ugrik munka közben.
-
rekid
addikt
Nincs benne semmi extra csak pepecs meló.
itt van egy fix obi és a váz segítségével történő korrekció 1 pontos korrekció megadása.
Itt a srác elköveti azt a hibát, hogy a gyújtótáv változással nem változtatja a kamera és a tábla közötti távolságot, de ezt mondja is.
Az átlag user azért nem veszi észre ezt, mert ritkán használ tág rekeszt hajszál vékony DOF-al. Viszont aki portrézik f1.8-on, f1.4 -en azt baromira idegesíti, hogy a szemre fókuszál és az orr vagy fül éles.
Egy tájképnél ahol a tárgytávolságod nagy így az élességi tartományod már méterek sohasem fogod észrevenni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Elképesztően drága az új Ryzen Threadripper PRO generáció
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Elemlámpa, zseblámpa
- Kuponkunyeráló
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Filmvilág
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- VR topik
- További aktív témák...
- Canon EOS 1300D gép szettek, objektívekkel, kiegészítőkkel (1400 - 7900 expos gépek, újszerűek! )
- Canon EOS 250D kiegészítőkkel, táskával (CSAK 200 expoval !!! )
- Csere is érdekel! Canon C100 super 35mm cinema kamera +Canon EF-S 18-135 obi +Power Zoom adapter
- Eladó egy DZOFILM Pictor Zoom objektív szett: 20 55mm T2.8 és 50 125mm T2.8
- Fuji 33mm f/1.4 WR obi
- Prémium PC házak akár 20-40% kedvezménnyel eladók garanciával, számlával!
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 12/13/14 gen processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- KAMATMENTES Részletfizetés Alienware DELL monitor
- Samsung S23 Ultra 256GB Állapot: 10/10 6 Hónap Jótállás!
- NVIDIA Quadro M2000 4GB 128bit GDDR5 videokártya
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest