- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Mobil flották
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Írországban lezárult, az USA-ban csak most indul az Apple dráma
- Motorola G86 - majdnem Edge
- Xiaomi Smart Band 10 - a hetedik napon megpihen
- Légies iPhone halvány színei
- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
-
Mobilarena
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
adamka16
őstag
Lehet igazad van.
Azért jobb lenne a 2.8, mert mehetne rá egy 2X TC is és még marad AF-em, de f4-nél ugye csak az 1,4X TC játszik. 350k lazán kinéz neki, a mostani stabi nélküli sima motoros 200k környékén van ha jól emlékszem, így reális. Majd meglátjuk mit tud a kicsike, csak ne, hogy aztán tényleg úgy legyen mint a 17-50/2,8 ráncfelvarrásánál.... -
.DLL
veterán
Egyébként simán fektethetnének némi energiát abba, hogy a pentatükröt tökéletesítik, olyan bevonatból készítik aminek minimális a fényvesztesége, légritka teret hoznak létre belül, stb. És még így is jóval olcsóbbra jöhet ki mint egy baszomnagy kristályt lecsiszolni pentaprizmának. Így jó is lenne és olcsó is.
Mr.Csizmás:
Az EF-S 55-250 az IS miatt nagyon ütős. Képminőségben az EF 70-300 III sem rosszabb nála, de ennyiért nincs benne stabi, úgyhogy 55-250 ezért nagyon megéri.
-
Zozzer888
addikt
Mért jó az FF? Azt értem hogy a nagylátó így nagyobb látó, de tele oldalon vesztesz egy csomót.Gondolom a képminőségnek is jót tesz hogy nagyobb a szenzor...van még más?
Amúgy én még az elején vagyok, nem is nagyon tudom hogy felfelé mikor és mire fogok váltani
Még nem érzem hogy korlátozna a váz (bár a nagyobb ISO jól jönne...majd pótolom vakuval
meg fényerős obikkal
)
-
csacsi77
senior tag
Köszönöm a választ, na ilyen személyes véleményekre gondoltam.
Persze hemaka volt az első fecske.
70D????????????
Vajon ez az új széria is megkapja a fázis- és kontrasztérzékelős hibrid AF-rendszert, amit a 650D-ben mutattak be? Ha azon csiszolnának, hát elgondolkodnék..... -
Én elvagyok fényerős fixekkel újrakomponálással... kell hozzá egy kis rutin, valamint vágni kell, ha nem vagy biztos magadban!
Persze nem ez lenne a megfelelő megoldás... hanem a megfelelő fókuszrendszer... de ha ez az ami megfizethető, és vélhetően megtérülő gép, akkor ez van.... lecserélném én mindkét vázamat mkIII-ra... -
kiskornel
addikt
Az EVF az ua. mint a hátsó panel, csak a vázba van rejtve és napfény mellett is tökéletesen látod. Ami nem tetszik rajt, hogy fogyaszt, és az EVF keresők egy részénél kihagyták a LiveView 10x nagyítás funkcióját. Nem vagyok pári Oly ügyben, remélem ott van ilyen. A Pentaprizmával elég jól lehet élességet ellenőrizni.
A Canon hybrid AF megoldása azért nem elhanyagolható. Mégsem kontraszt, hanem fázis-kontraszt alapú az AF, ami gyorsan és pontosan rángatja az AF rendszert, és a követés sem probléma vele. Gyakorlatilag akkor ua.-nak kell lennie, mint bármely DSLR-ben.
Ez viszont funkcióban sokat segít. Ha jól tudom a Nikon V1-nél is van fázis alapú.Ami hasznos funkicó lenne, az az előrögzítés. Úgy nem maradnál le a pillanatról, hisz már a gombnyomás előtt is folyamatosan rögzítene.
-
kiskornel
addikt
"nem is f/2.8, hanem f/2.5 lenne" - nem vagyok nagyravágyó, ha nagyon igazsághűek szeretnénk lenn, akkor az f2,8-at se érné el. Sajnos lencsetagokat kellene betenni, amik kivétel nélkül mindig csökkentenék a fényerőt. Persze a vetitett képkör átalakításával meg növelnék.
Abban igazad lehet, hogy univerzális cuccot nem valószínű, hogy lehet készíteni. -
kiskornel
addikt
Sose értettem, hogy miért nem csinálták még meg a Full-Frame / APSC konvertert. Múltkor elbeszélgettem egy optikussal, és azt mondta, hogy az objektívek végére kellene egy lencsetagot illeszteni és a vetitett képkör máris csak APS-C lenne. Vagyis a Full-Frame vetietett kör összes fénye APS-C képkörre kerülne. Így az F4-es Full-Frame-s obi F2,8 lenne APS-C-n.
A MILC-eknél meg még van hely a konverternek is a kinyúló konverter miatt.
Ha lehet hinni a híreszteléseknek, így van megolva pl a Voigtländer obik, 4/3-as rendszeren a nagy fényerő. Át van alakítva a Full-Frame-s obi...
-
radi8tor
MODERÁTOR
Köszi a kimerítő választ
Azt most ne részletezzük, hogy megéri-e, mert mindenki tudja (leginkább az esküvőfotósok), hogy megéri. Különben nem áldoznának annyit rá.
Ha nem minőségi cuccokat vesz az ember, akkor megesik, hogy épp a legrosszabbkor adja meg magát a dolog.A betegséges dolgot nem értem.
Ez bárkivel megtörténhet, nem?
Azért fordultam hozzátok, mert ti már tapasztaltak vagytok ebben és segítitek a többieket.
Elfogadom, hogy 2-3 millát rá kell költeni a cuccokra, ez benne van a pakliban. (jó, hogy az autót nem számoltátok bele).
Azért kérdeztem rá ezekre a gépekre, mert szeretném megtudni mennyivel éri meg rááldozni 70-80%-ot egyes modellekre. 500D-ről még nagyobb a lépés, mint az első két felsorolt modellről.
PS, LR ismerete van, több éve használja rutinszerűen.
Remélem nem hagytam ki semmit, bár úgy érzem néha elég érdekes irányba mentek el a mondataid (mintha lebecsülnéd a női fotósokat).
-
Pityu.
nagyúr
Ez a baj hogy sosk sok pénz kéne a fényképezéshez,és meg fogadtam hogy nem fogok elszálni meg kell elégednem azzal ami van,csak most kicsit úgy jön le hogy csak profi obik,mert az olcsók szarok.
A portrézás meg ilyesmi egyáltalán nem érdekel,én jobban szeretem a természetet fotózni meg ilyenek
-
Zozzer888
addikt
Az IS nem létszükséglet.Nem tud videót a gép
Igazából még semmi nem kell , jövőre szeretnék nézni valami minőségi cuccot előre (100mm alá
), de gondoltam rászánom a nyarat, mert szeptembertől nem fogok ráérni,következő nyárig
28 1.8ról nem is tudtam hogy van,de köszi, meglesem
szerk: egy 15-85 kéne, de az árban annyira nem
-
-
Cancer
senior tag
A HSS ugye a folyamatos világítást jelenti. Ezzel viszont nem fog menni maximumon. Sőt csak elég alacsony teljesítményen lesz képes a vaku. A fényképezők többsége 1/200-1/250-ed záridő maximummal képes csak együtt működni a vakuval. Ez a redőnymechanika sajátossága.
Ha napsütésben kell a >4-es blende, akkor érdemes Fader ND-t használni, s probléma megoldva. -
Cancer
senior tag
Akár hogy is, nekem eddig jó szolgálatot tett. Eddig nemigazán éreztem, hogy kevés lenne (presze nem is akartam egy stadiont bederíteni vele - mellesleg kulcsszám szerint) illetve az alja is jó. Lehet, hogy a vaku teljesítményén kívül érdemes az egyéb opciókat is változtatni rekesz/záridő/iso...ezekkel igen kellemesen finomhangolható a kép világítása.
No mindegy. Számomra akkor is szimpatikus a TR-980C, főleg ilyen áron!
Amúgy jó az oldal amit linkeltél.
-
nasinas
tag
Én azt hiszem, hogy a világot bejáró nagy fotós, meg a kutyát-macskát fotózó családapuci között is van ám élet és világ.És főleg fotós téma.
Én pl főleg épületeket,városképeket fotózok, kizárólag hobbi célból.
És nem követek el harakirit, ha nem vagyok élvonalbeli fotós akár cuccban, akár fotókban mérve, hiszen nem is ez a célom/célunk , hanem a hobbi.
Játék.
Szabadidő hasznos - fejlesztő - eltöltése, stbA világban is és a fotózásban is van sok okos kompromisszum, amit nem kell sem sajnálni, sem lesajnálni.
-
-
m4/3 -at néztem én is, de drágább lett volna, mint egy belépő DSLR.
A D3100 fogásra, érzetre minőségibb kicsit, egy belépő gépnél meg még mindig nem olyan nagy baj, ha kicsit egyszerűbb, mint egy fullos váz. Elég sokáig eltart, mire megtanulja az ember. (Elnézést persze a mindent azonnal tudó zseniktől.)
A D5100 is k* jó, csak annyival drágább is.
Asszony is olyat akart velem vetetni, csak ugye könnyen dobálózik más pénztárcájábólRáadásul a kérdező belépőkategóriás gépet keresett.
" Ha anyagiak nem engedik (ami valahol nekem azt jelzi, hogy nem gondolod annyira komolyan a fotózást)"
Köszi. A 2 obis 1100D kit több, mint egy havi fizetésem. (Örülök, hogy meg tudtam venni.)
Tehát ne akarj fényképezni, ha nem vagy gazdag (vagy apuci nem gazdag?) -
-
.DLL
veterán
-A HSS-nek bármilyen vakunál a zárlefutás idejének kétszereséig kell kitartania maximum, ami kisebb vázakon is 1/100s. (vakuszinkron 1/200s, ennél hosszabb záridőnél ott a hagyományos egyszeri villanás)
Egyébként miért fogyna el gyorsabban az ereje, szerintem csak korlátozza a kisülő kondi áramát, hogy hosszabb ideig tartson az ív, de ugyan az a szufla kimegy belőle.-Ezért tetszet az Oly E-330 és a régi Sony gépek, mert volt bennük még egy kis kamera ami a mattüveget nézte, és előkép alatt volt gyors AF is (persze ezt a keresőkép mérete sínylette meg...)
-
-
madgie
titán
"vsz. kevered a flaghship meg a pro kategóriát."
Ha mondjuk 3D néven adják ki, akkor talán elhinném neki, hogy profi. Csakhogy ezt 5D-nek címkézte fel a Canon, az egy dolog, hogy tudásban túlmutat az elődökön. Számomra ez olyan, mint mondjuk az Astra az Opelnél. Rakhatnak bele bármit, a neve utal a kategóriájára.
-
Monya78
veterán
-
-
nasinas
tag
Az miért lenne baj,hogy a Canon 2009 óta nem fejlesztette a szenzorát? Attól az még lehet jó...
Hiszen akkor ódák ömlöttek eme fórumokon is az általad marketingdumának vélt szöveggel, a "canonos" képekről.És ha valaki ,akkor én messziről kiszagolom a marketinges dumát, hiszen jobban körülvesznek bennünket, mint a levegő.
És most a saját szememmel látom, és meg vagyok győzve - és elégedve is.Én most kaptam meg azt az élményt, amiről akkor oly sokan áradoztak, de nekem csak egy akkori Sony belépőre tellett - aminek sokat köszönhetek, mert azon tanultam meg egyet s mást a DSRL fotózásból - persze csak az én hobbi szintemen.Akkor jöttem rá, hogy hol vannak az én képesség-igény-elvárás határaim a fotózás terén.
Mellesleg ha ezt egy 450-es géphez hasonlítod, akkor pont helyben vagyok.Megérkeztem.Én tudatosan vettem ezt a gépet, mert mint írtam, elegem lett a DSRL obicserélgetős, cucc-cipelős nyűgeiből, kényelmesebb megoldásra vágytam, mert láttam, hogy én nem vagyok és nem leszek olyan "elvetemült" fotós, aki képes képenként sok-sok időt szánni arra,hogy valamilyen szoftverrel létrehozzon valamit, aminek sokszor nincs is köze a valósághoz - inkább már művészet, vagy annak vélt kifejezésmód.Nincs azzal sem baj, de nem az én célom.Én nem akarok félmillás teleobikkal várbéli éttermek teraszára kitett kókadt petúniákat fotózni - és sem időm, sem tehetségem ugyanilyen obival valóban érdekes témákat valóban jól fotózni. Csak lelkesedem a fotózásért, de ismerem az erre fordítható időmet, pénzemet, és látom a korlátaimat is, mind tehetség, mind saját fotós vágyaimat illetően.
Kompaktot akartam, de sajnos nem vitt rá a lélek és a mai kompaktok képminősége sem még csúcskategóriában sem, (kivéve a Canon G1X, de az méregdrága), így lépett be a képbe az 1100d. Kicsi, de mégis nagy érzékelős, a dsrl kategória közismert,triviális előnyeivel a kompaktokhoz képest.
Nem akarok sokat, de azt, azon a szinten jó technikai minőségben szeretném megvalósítani, és ehhez jó az 1100d. Ezt hívják belépő szintnek DSRL polcon, és nekem ez az a szint, ami ma kielégíti a vágyaimat. Bepillantást nyerni a fotózás esztétikájába, technikájába, egy kicsit belekóstolni ebbe és egyúttal túlfejlődni az egyszerű kattintgatás szintjén, de megmaradva egy visszafogott hobbi szinten. Azaz nem egy - általam egyébként tisztelt,és olykor - ha ennek látható,valódi eredménye is van - csodált -, "őrült", teljes beleadással végzett hobbiról van szó, ahhoz jóval több kell,pénzben,időben és lehetőleg személyes adottságban-tehetségben is. Én látom,ismerem a saját,tehetségbeli korlátaimat: miközben csodálni tudom a nagyok, a fotóművészek és a tehetséges amatőrök csodás képeit, ábrázolás és technikai módjait, miközben élvezettel olvasgatok mind technikai, mind fotóelméleti okfejtéseket,híreket,leírásokat, aközben én csak kóstolgatom a fotózást, mert látom, hogy nem érdemes erőltetnem, de azért jó újra és újra megízlelni,belekóstolni, átérezni az alkotás örömét.Még ha sokszor - legnagyobb ámde jóleső igyekezetem ellenére is - sokszor csak kattintgatás marad is az eredmény.
Akkor is jó úszni, ha nem leszek soha Gyurta Dani. De ha már a kollégák engem küldenek be úszni, mert látják, hogy jobban vagy "szebben"úszom náluk, akkor szívesen úszom nekik vagy helyettük. Ha az én képeimet kérik egy-egy kirándulásról, vagy szívesen nézegetik saját fotós napjaim eredményeit, az már nekem eredmény: eljutottam egy olyan szintre, amit mások is élveznek, vagy szeretnek, de korántsem profi vagy kiemelkedő.Csak jobb mint az átlag, valamivel. Hurrá! Ismét fejlődtem valamiben.
És még élvezem is. Hobbi - egy szóval kifejezve.Nekem azért jó ár/érték arányú ez a gép, mert egy csúcskompakt áráért kaptam, és akármerre is csavarjuk a dolgot, egy csúcskompakt képe sosem lesz olyan mint ezé.
Igen, feláldoztam azt az elképzelést, hogy nem akarok obikat cserélgetni , de ezt nem kell cipelni, mert tényleg kellemes méretű. Tényleg egy mentő öv, ami kimenti az embert a kompakt gépek kompromisszumos világából egy kevésbé kompromisszumos világba.
Nekem pedig ez a képminőség nem hogy elég, hanem nagyon is megfelelő.Én kifejezetten örülök annak, hogy ez a szenzor csak 12 MP, így ha nem is mai fejlesztés, zajban, ebben-abban nem lehet vele nagy gond.
Arra amire én használom, a pont jónál is jobb: kipróbálni és gyakorolni, egyben élvezni a fotózást az én szintemen. Egy lelkes, a fotózás iránt ha nem is mániákusan, de az átlagnál jobban érdeklődő, komponálni,megmutatni,ábrázolni , az élvezet és a személyes fejlődés kedvéért tanuló amatőr számára ennyiért jó választás, főleg ha ennél komolyan nem akarok többet szánni rá.Igen tudom, egy jó obi drága, a Sonyhoz én is vettem a közismert 2,8-as fix fényerős Tamron 17-50-est, de akkora előrelépést nem jelentett, mint amennyibe került, még ha valóban nagyon jó minőségű is volt.
Valószínűleg egy ilyesmit fogok egyszer majd beszerezni, és igen, az ég beszakad talán, de én nem fogok külön 18-55 és kb 70-200-as obikat venni, hiszen épp ebből lett elegem.
Mert nem az én igényem, annyira nem vagyok nagy , vagy annak belülről vélt fotós.
Én majd választok egy tágabb átfogású, mondjuk 18-105-ös (most csak hasamra ütöttem, ha nincs is ilyen, bocs) obit, tudva, hogy ugyan fényerőben nem lesz ultra, de ha érdemben jobban rajzol mint a jelenlegi,stabilizált, esetleg van benne egy-két különleges lencse is, akkor egy kényelmes, igényeimnek megfelelő választás lesz. Majd. Egyszer.Jövőre, vagy azután. Addigra össze is jön rá a lóvé.
Én ráérek, most jól elvagyok azzal, ami van.És élvezem. Mint ahogy továbbra is élvezettel olvasom azok hozzászólásait, akiket "elvetemült" "őrült" hobbifotósoknak tartok, no meg a profikét is, mert tőlük is tanultam sokat eddig is remélhetően ezután is.
-
kiskornel
addikt
Normális esetben, a "mit vegyek és melyiket kérdésnél" átrágja magát az ember a technikai adatokon, majd miután megvette, kipróbálta, jó lesz, el kell felejteni azt a sok technikai marhaságot. Kint terepen ez már semmit se fog jelenteni.
Sokszor amikor az emberek "teszteket" olvasnak fényképezés helyett... a legjobb, mikor valaki véleményt mond MTF adatok alapján valamiről. Nekem pár hónaptól fél évig terjedő időszak volt megtanulni, kitapasztalni egy-egy obim működését, tudását, képességeit, hátrányait. Ezek meg odarakják a tábla elé, és közölnek egy szám adatot, amiből nem következik nagyon sok dolog.
Pl.: itt is olvashattad, hogy egy élesebb obitól megszabadult egy kolléga, hogy vegyen egy Canon obit, ami ugyan nem olyan penge élességben, de használhatósában felülmúlja. (kulcs szavak: Ropi, Tamron 17-50; Canon 17-55 IS). Megjegyzem velem is ugyanez megtörtént.
Ami a dinamikát illeti: a pontos expot (vagy a kívánt expót) semmi sem helyettesíti. Végezz el egy kísérletet. Jó nagy dinamikájú tájrészen egy normál expot; egy -1,5stoppost és egy +1,5 stoppost készíts. Utólag nyisd meg az szg-n, és hozd őket közös expo szintre. Hijába van RAW meg 12Fé mért tartomány, ha ez már ITT se müxik.
Ha annyival többet tudnának, annyivla több esélyt kapnál a kívánt cél eléréséhez azokkal a Nikon vázakkal, már sokan lecserélték volna rá a gépüket az obiparkkal együtt.
Szép fényeket. -
madgie
titán
Nekem Panán (ezért írom OFF-ba) úgy működik az intelligent ISO beállítás, hogy a megadott érzékenység paraméter mellett figyelembe veszi a gyutávot is (kábé reciprokkal gondolkodik), emellett ha direkt elkezdem kicsit remegtetni a kezem, akkor csökkenti a záridőt, hogy lehetőleg ne mozduljon be a kép.
Régebben, az első szériás Panáknál bugos volt még ez, 1/30 körül szeretett fixen rögzülni ,az újabbaknál már jól működik, kivéve mondjuk, ha a Samyang 7.5mm halszemet rakom fel (nincs elektronikus kapcsolat a váz és obi között, így nem tudja, mi van a gépen).
cOxeR: a tegnapelőtti koncerten volt olyan, hogy ISO 400-zal kellett lőnöm, de volt, hogy 3200-zal. Mindkettőre nem tudok most példát mutatni, a mft topikba feltöltött pár kép 2500-3200 körüliek. (nem világbajnok képek, de örülök, hogy legalább volt pár refi+füst... spórolni szoktak felénk ezzel is)
-
"Kategóriákhoz pl: Tudtommal minden jelenleg forgalmazott Nikon esetében megadhatod auto ISO-nál mennyi legyen a minimális záridő. Canon esetében melyik ez a kategória?"
Manuál mód, és az ember tudja mennyi iso és milyen záridő... én nem bíznám szoftverre...
Nem lehet a nem tudatos és hozzáértő fotósból beépített funkciókkal jó fotóst varázsolni... -
Én vásárolnék pl. ilyen tudatosan, csak miből
A minimális záridőről igaz, amit mondtál, sajnos a fw-n elég sok múlik. De azért ez nem az az egetverő hiba számomra. (Másrészt elég sokszor megyek a minimális záridő fölé, ha pl. le tudom támasztani a gépem, vagy csak épp bepróbálkozok...)
Canonhoz meg nem csak a Canon gyárt objektíveket... Ha pénzem lesz (sose, de idén már nem) , akkor úgyis szétnézek valami IS-es dolog után.
-
Én nem érzem annyira, hogy összevissza lenne az 1100, és azt sem, hogy nagyon alja lenne a szenzor. Jó, most vehettem volna 5100-at is, de nem hiszem, hogy ki tudnám használni.
Zoom : Koncerten nagyon sokra mennék egy rövid gyútávú obival, amit egy drágább váz mellé meg tudtam volna venni... Pontosabban ez 5100 mellé kb. semmit nem tudtam volna venni.
Ember, az xxxxD az a belépőszint. Olyanoknak való, akik még bőven a fotós pályafutás kezdetén vannak. Ne várd el tőle azt, amit egy felsőbb kategóriás váz tudna...Egyébként persze, a legtöbb esetben szükséges egy technikai szint, de azért az sem minden.
-
-
Zozzer888
addikt
köszi!!!
Épp kérdezni akartam azt hogy ezeket az utángyártott akksikat mennyire éri meg megvenni.De akkor ha jól értelmezem,az árukat megérik.
Ezekről az utángyártott portré markolatokról tud valaki valamit?Láttam olyat amihez van olyen "akksitartó tálca" amibe lehet rakni 6db AA-s elemet (nekem meg van itthon 2tucat).
-
ROBOTER
addikt
Már értem a logikádat:
- A csirkének négy lába van
- Nem
- De, íme példának a ló
- Ez most hogy jön ide?
- Hát úgy, hogy csirkének megesszük a mellét rántva, a lóval meg szántunkKifejezetten kiemelted a Bayer elvű szenzort az állításodban az átfedésről, erre előjössz egy színbontással működő szabadalommal? Nem csak témát váltottál, hanem kiragadtad a fő mondanivalóját a mondatodnak, és csináltál egy 100%-os fordulatot.
Hogy micsoda? Hogy te értesz ehhez?
A legveszélyesebb a közösségre a magadfajta ember. Sokat olvas, semmit sem ért, de azért továbbadja.
Amúgy meg rámhagytad nem?
- vagy ennyire ciki, hogy mentegetni kell a hülyeséget, amit írsz? Reménytelen, ebből nem mosod ki magad.
-
-
Az ár-érték egy dolog, hogy meg tudod-e venni, az meg egy másik
Persze ha van rá keret, nem baj. Illetve ha csak azon múlik, hogy vár még egy kicsit.
D5100-zal én is szemeztem, de az alapból drágább lett volna, mint az 1100D, két obival, és akkor még kártyát, táskát, vakut nem is vettem + akkor még csak egy 18-55 -öm van még mindig, tehát egy csomó esetben meg vagyok lőve. Mondjuk a D5100 tényleg nagyon jónak tűnt kézbe véve.
Amúgy pl. így kezdő DSLR-esként nem sok különbség van aközött, hogy 5100, 1100, vagy 3100-at veszek. Maga az, hogy a kompakt után pár nagyságrenddel jobb cucc kerül az ember kezei közé, már nagyon jó, a D5100 plusz tudását pl. még jó ideig nem tudnám kihasználni. (Értsd, hogy az korlátozzon be, hogy belépőszintű gépem van, nem középkategória, még sajnos messze van... a kompakt már nagyon bekorlátozott, az 1100 még nem.) -
ROBOTER
addikt
"Bayer szenzor esetén mivel egy pixel csak egy adott színt lát a többi pixel ha elhappolja (ná) a más színhez tartozó fotonok nagy részét az azért annyira nem lenne gond."
Ez információelméleti paradoxon.
Mivel arról semmilyen információ nem állna rendelkezésre, hogy melyik szomszédtól happolta el a fényt, ennek egyetlen következménye a képminőség romlása lehetne.
Létezik ehhez hasonló technika, a 3CCD-s videokamerákban van "logikai" egymásrafedés, csak ott nincs szükség a 3CCD összfelbontásának kihasználására, a végleges felbontás alatta van.
-
Dr V
őstag
Valamit nem értek. A dinamika tartomány teszt ábráján ha alacsony dinamikára állítom be akkor csak zajos lesz, de az ég kék és az árnyékos részeken a részletek meg láthatóak. Tudtommal a dinamika tartomány a fényátfogást vagyis a legfényesebb és a legsötétebb fényforrás között hány fényérték a különbség. Tehát hogy is van ez a tesz???
-
Clemi
veterán
Nekem csak annyi kellett, hogy megadtam a számlaszámom, ahonnan utalni kellett a megadott számlaszámra 400 Ft-ot, és ha az megérkezett, aktiválták a fiókom. Ez megvolt 24 óra alatt, és semmi más nem kellett.
Ettől kezdve vagy pénzt utal valaki a saját számlájára, és abból fizet (a számlán lévő összeg bármikor lehívható illetve vissza utalható a saját személyes bankszámlára) vagy regel a PayPal-hoz egy bankkártyát, és azt használja fizető eszköznek.
Tényleg érdemes egyébként, (egyre több helyen válik elfogadott köztes fizetőeszközzé) mert legutóbb például egy nagyon jó akciós üdülési kupont vettem így (70%-os engedmény) és csak PayPal-al lehetett fizetni. -
killerjohn
addikt
óóó nem munkához kell, programozáshoz ritkán veszek elő DSLR-t
szenzorméret alapján 1FÉ. Kérdés hogy egyéb tulajdonságai alapján ez mennyire nő? Mert 1FÉ még kevés ahhoz, hogy lecseréljem a 7D-t. Ha RAW-ban meglenne a 2, akkor már könnyebben megvenném... a vakut meg gyűlölöm, brutál lesz tőle a váz, gyerek veszélyes a vakura nézve, mindig állítani kell portré és landscape között, hogy mindig a plafonról pattogjon, ja és noob vagyok -
#40935168
törölt tag
Lehet nevetni fogsz, de iwiw-en rákerestem Peru-ban élő magyarokra, és a legszimpatikusabb fotó alapján egy emberkére ráírtam, velem egy korú srác, segítőkész, rendezett háttér, stb. szóval kb ez lesz, de nem is egyedül megyek.. annyira nem életveszély, nem egy drogbárók földje
Nem számítok komplikációra, azzal csak bevonzom. 24-70-nel azért annyira nem batár az 5D, van mérete, de mittomén. A súly nem számít, a vasat szeretem, túrázni is tudok súllyal (2x ekkora VHS kamerával már nyomtam Lengyelország Zakopane-t és túléltem, fele ennyi izommal)
-
#40935168
törölt tag
ISO-ra mentem eddig. Nem azzal van a bajom, hogy nem tudom, mit akarok, hanem hogy igazából nagyon közel van egymáshoz a két gép.
Sokat fotózok természetben, stúdióban, illetve novemberben megyek Bali-ra, azután Peru-ba, azokat szeretném rendesen megörökíteni, akár azt is, ahogy a sámán éjjel a tüzet körbetáncolja - anélkül, hogy telibe szórnám valami "gyönyörű" vakufénnyel.
Ugyanakkor ez csak 1 alkalom. Általánosságban elmondhatom, hogy mindkettő nagyon jó gép, a fotós ismerőseim egyike Canon, másik Nikon-os, egy stúdióban lőnek, béke van és néha cserélnek, szóval a fene se tudja.
Jómagamnak Canon van, de FF-re váltanék, Mark 2 már nagyon meggyőzött, de most összejött az utódjára a $, akkor miért ne. Ez a nagy ISO alacsony zaj nagyon megfogott, mindig erre voltam "allergiás" eddig.
Soha nem fog megtérülni, hobbiból fotózom. Ezen részével nem is foglalkozom. Van rá, megvenném egyiküket, ilyen egyszerű. Nem a legyek hordják össze nekem sem, de na, most megengedem magamnak.
-
KTTech
veterán
"Összességében zéró hatása van a dinamikatartományra"
Ez így ebben a formában nem igaz... fuss neki még 1x. A jel-zaj viszonynál a jelet pont a fotonok biztosítják, és a mikrolencsék ezt a jelet növelik, amennyire tudják, hiszen koncentrálják a fényérzékeny felületre őket. Igaz, hamarabb megy telítésbe a szenzor (ha nem nyúlnak hozzá), de valójában ez nem igazán jelent problémát. Ha több a jel, hatékonyabban lehet zajt is szűrni... ergo megint ott vagyunk, hogy ha kisebb a zaj és nagyobb a jel, akkor nőt a dinamika.
Eddig az volt a gondod, hogy sötét részen mi a helyzet. Na most arra nem reagáltál, amit írtam, hogy valószínű kamu amit a D5100 csinál, nem a read noise az alacsony, hanem erősen szűrnek egy szint alatt. Valós felhasználásnál jó eséllyel nem aknázható ki... + ha olyan alacsony lenne a kiolvasási zaj, bucira verné az 5DmkII-t alacsony iso-n. Ez szemmel láthatóan nem igaz.
-
KTTech
veterán
D800 már volt a kezemben, kb. 5DmkII szint... ami nem rossz akkora felbontásnál. Ja, és nem Sony szenzor van benne, de ez más kérdés
Nézzük csak, min is segít a mikrolencse... ja igen: hatékonyabbá teszi a szenzort, mivel több foton koncentrálódik a szenzoron. Azaz javít a jel/zaj viszonyon, ami ugye dinamikanövekedést okoz... vagy épp nem jelent csökkenést. Igen sokat számít...
Vsz olvass egy kicsit még a szenzor technológiáról... és ne dőlj be nevenincs lapoknak, mint amit linkeltél (nem a Clarkvisionra gondoltam), de ha már ezt idézed, akkor érdemes megnézni az 5DmkII hatékonyságát a régi 5D-vel szemben. Rögtön borul amit állítasz, ráadásul a full well capacity nem jellemzi magában a szenzort, az csak a telítési szintet jelzi... Ne ragadj ki egy részletet az egészből, mert hamis eredményt kapsz. Rögtön utána ott az SNR, ami igen fontos paraméter... és még lehet sorolni.
Én a D5100 szenzorán egyet látok: igen komoly szenzor szintű zajszűrés van rajta (olyan, mintha gate lenne, azaz minden infót vágna egy bizonyos szint alatt). Vagy a másik lehetőség: Dark Noise szűrés van bekapcsolva (pl. dupla expóval, vagy hasonló megoldással). Más infót nem...
-
KTTech
veterán
Hát, 1:1 hasonlításnál azt láttam, hogy 5DmkII ISO3200 = 5DmkIII ISO12800. Dpreview tesztben, ez pedig 2 teljes FÉ javulás magas ISO-n. Tény, hogy nem RAW-ból, mivel hivatalosan még az ACR nem támogatja...
Az ACR-t egyébként hagyjuk, az jelen pillanatban még az 5DmkII-t is hibásan kezeli, be is jelentettem az Adobe felé... Sajnos. Igen látványos hibát ejt ott, ahol a váz JPG hibátlan (mind a 2010, mind a 2012-es process hibás).
Fizika alapján lehet több eltérés, csak akkor nem, ha pontosan egyforma a technológia. Na ez ugye egyáltalán nem áll fent, még azonos időpontban megjelent szenzoroknál sem. Innen kezdve borul az érverésed. Sőt, még a színszűrők is keményen belenyúlnak, nemhogy a mikrolencsék és egyéb módosítások. Egyébként az 1FÉ-s állításod sem állja meg a helyét ha pl. a D800-at nézzük...
A >98% CRI minden csak nem sávos színkép...
Látom még mindig nem fogtad fel, hogy ki másolt kit... most épp a Sonynak jobban jött össze a másolás. A Canon kicsit korábban foglalkozott a CMOS szenzorokkal, mint a Sony... és hozott belőle össze használható szenzort, évekig ugye a Sony csak CCD-ket tudott szállítani. Ezek kemény tények... rémlik még a Canon D30, amiben már CMOS volt (2000-ben)? és a Nikon D100, D70, D80 (2006), amikben mind CCD-k...? Pedig volt pár év a D30 és a D80 közt.
+ csak nekem tűnik fel, hogy ISO400-ig nincs zaja a D5100-nak, aztán hirtelen megugrik...? nekem ez igen agresszív zajszűrésnek tűnik első körben... még a szenzoron belül, ami nem is olyan meglepő, a Sony alkalmazta ezt már másik szenzorán is... a DxO-nál ki is bukott.
-
KTTech
veterán
Valóságban több van ott, mint 1FÉ, tartalékban. Engem egyébként sokkal jobban izgat a képlet másik oldala, mert aki pontosan akar RAW-ban exponálni, helyből túlexponál (min. 0,5FÉ-vel) és visszahúzza. Így több részlet érhető el, mintha simán felhúznánk a RAW-ot a sötét részletekben. Az 5DmkII-nél kb. 2.5 FÉ, ami biztonságosan elérhető túlexpóban, bármely ISO-n.
A képek alapján az 5DmkIII-nak kb. 1.5-2FÉ előnye van zajban az 5DmkII-höz képest.
Az, hogy miért kap egyre többet a Canon 5D? egyszerű: van konkurencia, el kell tudni adni. A Nikon a D700-al, jelentős késéssel, de konkurenciát tudott állítani a Canon 5D számára.
A szenzoruk még mindig nagyon jó, ezt ne felejtsük el. Csak időközben a Sony megtanulta lemásolni a zajcsökkentésüket... ennyi a dolog titka
, igaz közel 7 évébe került (mivel a CMOS a legzajosabb szenzor... a CCD sokkal jobb ilyen téren, alaphelyzetben - csak sokkal nehezebb szűrni a zaját).
Ja és a linken valahogy sehol nem láttam az 5100-at, tekintve, hogy nem létezett, amikor ez a cikk felkerült... + a dinamika tartománynál remélem ezt is elolvastad: "Dynamic range is defined here to be the maximum signal divided by the noise floor at each ISO. The noise floor is a combination of the sensor read noise, analog-to-digital conversion limitations, and amplifier noise. These three parameters can not be separated when evaluating digital cameras, and is generally called the read noise."
Megjegyzem, ma már minden szenzor jóval nagyobb dinamikával rendelkezik, mint a rendelkezésre álló megjelenítő technológiák...
-
KTTech
veterán
A dinamikatesztek soha nem a sötét részekről szóltak, de mindegy...
A Full well egyébként teljes telítettséget jelöl. Minél magasabb a szám, annál később csordul túl az adott pixel. Az alkalmazott gyártástechnológia jelentősen meghatározza a mértékét (azonos méretnél lehet jelentős eltérés).
-
k1csi
senior tag
Itt lehet nézegetni a full well capacity-t:
http://www.clarkvision.com/articles/digital.sensor.performance.summary/index.htmlFull frame vs full frame közel azonos. Csak azért beszélhetünk különbségről mert APS-C-t hasonlítunk full frame-el...
-
KTTech
veterán
Látom még mindig nem érted... nem elég CSAK a sötét részeket nézni, mert az nem mond el mindent a szenzor dinamikájáról. Mert nem minden szenzor pont a sötét részeknél jó. Mi van ha túlexponálsz például..?
+ nem elég, ha nem látod a zajt, a részletesség még kérdéses marad. Az ugye árnyékos részeknél helyből rossz, mivel kicsi a kontraszt, aztán ha szépen felhúzod a rosszat, nem lesz jobb... zajt szépen szűr a Nikon szenzora, low level szinten az biztos.
Megjegyzem, lehet, hogy az 5DmkIII a zajból több részletet hozna elő... a DN tesztnek így nem sok értelme van.
-
Morgal
aktív tag
Azért nem zavar, mert kültérben fotózok folyamatosan, beltérben elég ritkán
Haladó fotósként nem rég lett ez a munkám (még nem tudok megélni belőle) és a fizetés sem sok sajnos - szóval gondolhatod hogy ha ennyit vacilálok 200k-val akkor 2. vázról jelenleg csak álmodhatok. Mellesleg mindenki elkezdi valahol, gondolom te sem 2.8 IS-es objektívekkel kezdtél el dolgozni vagy ha igen akkor elég szerencsésnek mondhatod magad.
Mellesleg köszönöm a tippeket, elgondolkoztatóak!
-
zolka78
senior tag
Tudom, hogy nem ez volt a mondandód lényege, de az előzményeket tekintve fotós szempontból volt szó az ML-ről. És ebből ki indulva van értelme az 1100D-n is. A hardvert tekintve bizony abból is ki lehet hozni akár többet is mint amit a Canon mérnökei beletettek. Egyébként meg az 500D-re is elég sokáig nyújtották, még is megérte várni, főleg, hogy több tapasztalattal elég sok hibát kiküszöböltek addigra.
(#9906) fattyu Nagyon szeretnék, de áprilisban szülünk a drága feleségemmel és kb. akkora várható a pici amikor a tali lesz. De majd még meg látom, ha előbb jön a baba és nem lesz az asszony túl hisztis akkor megyek. Jó lenne találkozni azzal a sok emberrel akitől tanultam valamit, még ha ők ezt nem is tudják.
-
esox
senior tag
Legutóbbi sielésünk alkalmával akartam esti szánkózásról sorozatot lőni a gyerekekről, de csak bizonyos képek voltak bevilágítva. Egyébként én is inkább keresem a pillanatot félig nyomott expo gombbal. Ha jön a várt arcocska, tekintet, pillanat...akkor shoot. Vagy átmegyek sport módra de inkább Tv módban nyomok valami elfogadható záridót a fényviszonyoknak megfelelően...
-
-
fattyu
veterán
Az alapelvvel teljesen egyetértek. Sehol máshol nem sorozatolok mint makrónál ( és itt sem mindent ). Meg nagy nagy ritkán kutyákat amikor játszanak. Azt nem lehet időzíteni hogy mikor lesz a 4 kutya egyfele. ( mondjuk az meg nem vakus téma. )
Na akkor az MLnek utána kell néznem asszem mert elég hiányosak az ismereteim. De annyit kigugliztam most hogy a makró gépemre nem is menne. 350d nem supported. Az 5DIIn meg nem hiányoltam fícsört nagyon
-
fattyu
veterán
jahogy. Oké ezt értem. Nem rakok custom fwt a garos vázra. De ez is véleményes eredmény. Hogy csinálsz ezzel focus stacket? míg ha csak 3at sikerült jelentés szögeltérés nélkül de mondjuk fél milikkel elcsúszva meglőni máris lesz értelmes végeredmény. Meg ismétlem én NAGY nagyításról beszélek. 4X es életnagyság leképzésről. Nem próbáltam de megkockáztatom hogy ( ahogy már az af sem működik 1:1 környékén sem igazán ) itt még aztán főleg nem lenne. Már a shutter lag is azt jelentheti hogy elmozdultam... Nyilván próbál az ember minél stabilabb lenni de amikor 6mmX4mm ami megtölti a keresőt akkor azért a mozdulatlan elég relatív.
-
Sorozat.
- Talajszinten levő virágot kell fotózni, nem tudom stabilan tartani a gépet, lefeküdni nem feltétlen akarokNyomok 3-4 képet egy megfelelő záridővel, ha 1-2 el is mozdul, lesz közte jó.
- Rendezvényen fejem fölé emelt géppel kell alkotni valamit a közönségről. Fény alapból sincs elég, túl hosszú lesz a záridő, és amúgy sem tudom stabilan tartani.Szóval nekem hasznos. De vakuval tényleg nem lehet kihasználni.
Azt meg sem említem, hogy kompakttal alapdolog volt a sorozat, gyér fényben
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Hegesztés topic
- Autós topik
- Iszonyatos mennyiségű hulladékkal járhat a Windows 10 terméktámogatásának vége
- Nyaralás topik
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Windows 10
- Házimozi haladó szinten
- További aktív témák...
- Apple iPhone 14 Pro Max / 256 GB / 88% akkumulátor / 1év Garanciával / Gyári Független
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB DDR5 RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 12, Xiaomi Redmi Note 12 Pro, Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
- Szinte új, minőségi, állítható ritkítóolló
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest