- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
-
Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
ph Megkezdődött az NPU-k elleni hadjárat, de egy fontos részletet nem említ a cég.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cassidey
senior tag
es mindketto retusalt foto teljesen masrol ha veszel ket aps-c vazat a jelenlegi termekpalettarol nem nagyon fogsz kepminosegbeli kulonbseget latni, talan extrem magam isonal lesz ami nemileg jobb.. a szolgaltatasokat fizeted meg, a vaz felepitest, a jobb fokuszrendszert ha beleteszik, a videot stb.. helyettesitsd be azzal, ami nincs a kisebben. na azt fizeted meg a dragabban.
-
pitman
őstag
Szó sem volt FF-es és croppos objektívek összehasonlításáról. Azt már a kolléga hozta be a képbe. Itt egy kijelentés volt, hogy az ff gép 1 Fé-vel több fényt kap.
Én következetesen ugyanazon (értelemszerűen FF) objektív használatáról beszéltem mindkét gépen, ugyanazon paraméterekkel. -
Z0mbi
senior tag
Szia,
No en nem akarok kotekedni de lehet hogy megis ugy fog tunni...
Egetvero kulonbseg nincs a minosegben manapsag ezekben a modellekben. Aki azt szemmel latja az vegyen hasselblad-ot es keresse azzal a penzet. Az 50d ne feledjuk el hogy 'idojarasallo' vaza van, nem beszelve a magnezium otvozet vazrol valamint a zarsebessege 2x gyorsabb. Tehat ezek nem ugyanaz a kategoria direkt.
En azt mondom ha csaladot/gyereket akarsz filmezni akkor 550d ha mondjuk termeszetfotozas a mindened akkor az 50d ugyse eleg de jobb ahoz ez mint a 550d.
Az hogy milyen a kepminoseg az majd igazan akkor lesz erdekes ha elmondod hogy milyen uveget raksz az egesz ele
Szoval szerintem szard le ki mit mond, fogd a kezedbe es probald ki melyik tetszik jobban... milyen a fogasa stb. Speciel ha nagy a kezed akkor inhuvelygyulladast kapsz 50kep utan a 400/450/500/550d tol mert eleg gaz a fogasuk nagy kezekkel. (nem ugy mint az 50d nek) -
-
cablemanus
csendes tag
Én vagyok (legalább) a harmadik, aki nem érti ezt a véleményt:
"A Canon a 7D-vel bizonyította, hogy az APS-C szenzorból is lehet közel annyit kihozni, mint a FF-ből."
Kíváncsi vagyok, hogy ezt a specifikációkból szűrted le, vagy vettél egy 7D-t és elégedett vagy vele - szóval mit láttál, ami szerinted ezt alátámasztja? Mert szerintem a 7D tipikus példa arra, hogy a megapixel háború miatt a Canon szembement a gyorsvonattal az alagútban. A többi jellemzője nagyon jó és szép, de a nagy felbontás miatt a zaja enyhén szólva nem impresszív - és nemcsak magas ISO esetén. A különböző netes zajtesztek - tisztelet a kivételnek - a vicc kategóriát képviselik, úgyhogy azoknak nem szabad bedőlni.
Szerintem az 1D Mark IV esetén az APS-H szenzorból sem tudott annyit kihozni a Canon, mint amit a FF-ből - márpedig a FF és az APS-C között az egy jó kis középút. A Nikon D3S FF-en 12MP és semmi meg sem tudja közelíteni a magas ISO zajkezelését. Szóval látszólag van egy határ, ami felett a zajosodás oly mértéket ölt, hogy több a kára, mint a haszna. Persze az 5D MK II 21 MP igen szép és jó - de cserébe lassú.
-
k1csi
senior tag
Már leírtam (lehet többször is, pl itt), hogy a 60D (7D/550D) szenzora technológiailag előrébb van mint pl. az 50D szenzora.
- Nagyobb a natív érzékenysége
- kevés fényben kevésbé zajosVannak dolgok amikben rosszab, de ezekben ezért lehet rosszabb mert a gyakorlatban kevésbé számít.
- kisebb dinamikatartomány
- Elég fényben (ISO 100-on) zajosabb
Pl. elég fényben még pixel szinten sem látom zajosnak a képeket (mármint 550D-nél), a dinamikatartományra meg már leírtam a véleményem.Azaz a 60D-hez a techológia fejlődésből adódó dolgokat (érzékelő, videó) hozzáadtak, másokat meg elvettek (50D-hez képest) ill. semmit sem javitottak rajta.
- Mikro fókusz állítás (lehet itt a nem Canon obikat használókat akarták büntetni)
- Nincs külön pöcök, csak gombok a hátsó tárcsában
- lassabb sorozat
- kevesebb testreszabott funkció
- CF helyett SDHC/SDXC
- Nincs magnézium ötvözet ház (a hosszú videó tesztnél amit korábban linkeltem pl. a kommentek között megtalálható, hogy a 7D azért bírta tovább mert a fém ház jobban elvitte a hőt; nem tudom e tényleg igaz-e)
- stb stb (pl. videó alatt marad olyan lassú a fókusz, hogy csak manuálban lehet használni)
Nem akarom ezt újra vesézni, többször ki lett vesézve.Meg pl. megtartották az 550D-ból, hogy Av módból a videó váltáshoz majdnem körbe kell tekerni a tárncsát. Nem igaz, hogy ennél jobbat nem lehetett kitalálni...
És ugye ehhez jön, hogy míg tudásban kb. az 550D és a 7D között van (talán az 550D-hez közelebb) árban meg a 7D-hez közelebb. Különösen nálunk ahol a D7000 olcsóbb mint a 60D, míg máshol meg pont fordítva.
Azaz ez a történet messze nem az érzékelőről szól. Nekem ennek ellenére tetszik a váz (550D-hez képest), de nem ennyiért.
Azt meg már az 550D-nél megjegyeztem, hogy nem bántam volna, ha a pixelszámot nem növelik (azaz csak ez elektronika egyébb részén javítanak). A natív ISO így még magasabb lett volna még kevesbb zajjal kevés fényben. Nincs szükségem arra, hogy méteres méretben nyomtassam a képeim (ez a felbontás már arra is elég, cvben ez is ott van), és crop is bőven belefér már 15 MP-be is.
De ezt a 60D témát már nem ragoznám tovább. A Canon (az 550D ill a 7D-vel) megmutatta, hogy két váz között nem a megapixel szám ma már a meghatározó.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
zolka78
senior tag
Igazad van, kösz az infót. De nem elöl akad, hanem ha hátulról nézed akkor a jobb oldali sin alatt középen van egy kis pöcök, azt nyomja le az a kis lemez. Ez volta megoldás. Még egyszer kösz a segítséget.
Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!
-
k1csi
senior tag
Sajnos a linkelt cikk eléggé elnagyolt és csak a zajt nézi miközben a diffrakcióról teljesen megfeledkezik. Azaz én énkább hanyagolnám az ilyen alacsony színvonalú cikkeket.
Az optimális pixel méret inkább az 5 mikronhoz van közelebb.
http://www.clarkvision.com/articles/digital.sensor.performance.summary/index.htmlA pixel méretet tovább csökkentve a diffrakciós korlát még lejebb tolódna. Pl. 3 mikronnál már f/4 közelében lenne (fenti link 9. ábra).
Azaz ilyen pixelsűrűségü érzékelőnek csak fényerős obival szinte teljesen nyitva lenne értelme. Viszont fényerős obi teljesen nyitva nagyon kis mélységélességet jelent. Azaz, ha a fotózandó dolog nem síkszerű (pl. tesztábra), az élességi síktól távoldva elég gyorsan elmosódott lesz, amihez megint felesleges nagyon sok pixel.
Ez már nagyon régen tettenérhető makrónál. Ahhoz, hogy az élességi tartományt (ami alapból nagyon kicsi) megfelelően bővíteni tudjuk eléggé le kell rekeszelni, pl. f/16, viszont ekkor már belép a diffrakció ami azt jelenti, hogy az élességi síkban lévő dolog felbontásából áldozunk fel a távolabb azért, hogy a tőle távolabb lévé dolgok is megfelelően élesek legyenek.
Azaz nagyon remélem, hogy a Canon megáll APS-C esetén a 18 Mpixelnél és bíztató jelnek tekintem, hogy a 600D nem növelt pixel számot az 550D (7D/60D)-hez képest.
A 35 MPixel inkább FF esetén lenne a korlát.
Nagyobb dinamikát pl. úgy lehet elérni, hogy az érzékelőt többször kiolvassák az expo alatt. Azaz jóval mielőtt telítődik a pixel ránézve ha az nagy értéket tartalmaz akkor az alapján lehet becsülni mennyi fény esett be.
Nem új dolog, nagyon profi videókamerák szenzora már ma is így megy.[ Szerkesztve ]
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
*Ropi*
félisten
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Bocs, de ezt nem vártam volna pont tőled. Nem, nem parázta túl magát. Hogy miért?
- Egy szimpla turistának nem kell bármilyen, hangsúlyozom: bármilyen fényviszonyok közt használható képet készítenie mindenáron, hibalehetőség és ismétlési lehetőség nélkül. A turista, ha életlen vagy alexpós, vagy lemaradt a sportoló fél karja, akkor letörli, oszt' jóvan, nem fog harakirit elkövetni miatta. A profi gépéről viszont rögtön, ahogy ellőtte az expót, WiFi-s kapcsolaton keresztül repül a kép az ügynöksége szerverére. Itt meghatározó a gyorsaság és a pontosság, Dollár-, és Euromilliók forognak kockán a képek közlésének elsőbbségi jogai miatt.
- Egy szimpla turistának nem kell aggódnia amiatt, hogy lekésik egy fontos képről, mondjuk egy célbaérésről. A profi fotósnál azért van több váz és fókusztávú objektív, mert sokkal gyorsabb vázat váltani objektívvel együtt, mint objektívet cserélni. Értékes másodpercek vesznének el azzal és gondoljunk bele: egy első hely század-, vagy ezredmásodperceken múlik csak...Ezért mennek a profi esküvő-, vagy akció-riportfotósok is túlbiztosítottnak tűnő cuccal, mert ők sem késhetnek le a megismételhetetlen pillanatokról.
- Egy profi nem csak 1 kamerával dolgozik egyszerre: Pocket Wizard rádiós távvezérlőkkel távexponálva különböző látószögekkel, a pálya több pontjáról is el tudja kapni ugyanazt a pillanatot.
És így tovább...
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Azt azért megnézném, hogy egy 15 évvel ezelőtt aranyat nyert sportoló milyen fizikai állapotban van mostanában: nagyon sokan már a közelében sincsenek a sportnak, vállalkozást vezetnek, stb...Szóval ezt nem tudom, hogyan "játszanák vissza" élesben az eredeti szereplőkkel. Vagy más módon?
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
k1csi
senior tag
válasz Cancer #10927 üzenetére
Elég durva bőrszinek vannak...
Aztán meg a D800-nál elég lett vona fele ISO is, ISO500-on a D800 már elég jó, a Canon túl sötét.
Ugyanez pl. ISO2500-on, nézd meg a D800 szürke skálát, teljesen jó a Canon-on meg (azontúl, hogy inkább bíborskála) megint alig látszik belőle valami.Vsz. ez a tesz sz@rt sem ér. Fehéregyensúly totál különböző, a D800 mintha folyamatosan nagyobb érzékenységen menne (a végén már ki is ég) az árnyékos részek meg brutál fel van tolva a D800-on (pl. 5D-k szürkeskálája még ISO6400-on is borzalmas).
Na ez alapján én aligha tudnék dönteni vagyis inkább jöhet a következő generáció...
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz Cancer #11182 üzenetére
Az a YN-467 elég messze áll egy normális vakutól.
A tényleges max teljesítménye kevés, a min sok.
Zoom-ban kevesebbet tud (azaz elvesztegeti a fényt) mint a Canon (mindamellett, hogy a crop szenzort se ismeri).
Nem tud HSS-t (jó fényviszonyok között alkalmatlan a derítésre)!
stb.http://speedlights.net/2010/09/10/yongnuo-yn-467-speedlite-review/
A megbízhatatlanságot ugye nem is tesztelték...Érdemes inkább egy használt Canon-t venni.
Ez a TIPA díj a vicc kategóriája (vagy inkább szánalmas). Legjobb objektív a zoomos halszem? Na de tényleg kinek, mire?
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
zgospel
őstag
válasz Cancer #11181 üzenetére
Legjobb professzionális videokamera: Canon EOS C300 digitális filmkamera
RED kamerákat nem is vizsgálnak vagy mi?
@k1csi ez egy 16 ezer ft-os vaku újonnan, és annyit is tud, sőt, ennyi pénzért igen jó vétel. Nyilván tisztában kell lenni vásárlás előtt, hogy mi az amit a kedves júzer akar és mit tud az amit vesz.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
k1csi
senior tag
válasz Cancer #11190 üzenetére
HSS ugye azt jelenti, hogy amikor a második redőny már akkor elindul mielőtt az első lefutna azaz nincs olyan pillanat amikor teljesen nyitva lenne a zár, azaz a vakunak folyamatosan világítani kell amíg mindkét redőny lefut.
Nem annyira egyszerű az az ND (tudom mert van bár nekem fix ND8-as, sőt átalakítóm is van, több szűrőmenethez).
Első probléma a több szűrőátmérő. Több obi esetén max 5mm-el kisebb szűrőmenetes obira tudod úgy felszenvedni (átalakítóval), hogy a napellenző is maradjon. Vagy veszel több átmérőben (vagy felejted a napellenzőt ami változtatható ND-nél szinte eleve az egyetlen opció).
Második probléma: Nagyon kicsi az a tartomány ahol operálni tudsz. 1/100-1/160 alá nem tudsz menni bemozdulás veszélye miatt. Non-stop szenvedni fogsz, hogy belődd ez és 1/200-1/250 közzé a záridőt (non-stop tekergetheted a változtatható ND-t).
Tény, hogy nagyon meg tudja enni a vaku teljesítményét, akárcsak az ND.
Egyébként napos időben messze nem kell f/4, hogy a probléma előjöjjön. Kb. f/11-ig le kell menni, hogy jó legyen a 1/200-as záridő (ND nélkü, napos f/16, árnyékos f/5.6 1/ISO szabályból ami itt ugye praktikusan ISO100).
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
KTTech
veterán
válasz Cancer #11190 üzenetére
A HSS nem folyamatos világítás, csak annak tűnik. Valójában nagyon gyors villogások sorozata (50kHz közeli villogással variál, különböző kitöltési tényezőkkel a megfelelő kimenő teljesítményhez). Pont ez az oka, hogy csökken a kulcsszáma.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
adamka16
őstag
válasz Cancer #13356 üzenetére
Lekicsinyítve elhiszem, hogy No1 zajmentes képeket kaphatsz, viszont azokat a nagy méretű raw fájlokat valamivel fel is kell dolgozni, azért oda kell a nem kis teljesítmény. Bár én nem hinném, hogy a Canon ekkorát lépne hirtelen a felbontásban, akkor azt megtették volna már az 5mk3-nál.
-
*Ropi*
félisten
válasz Cancer #13365 üzenetére
A felbontás önmagában egy dolog, de itt a 16 Bites konverzió a lényeg: olyan dinamikája és tónusátmenetei lesznek annak a gépnek, hogy csak na. A másik az AA szűrő elhagyása: elfelejthetjük a "Canon vázak alapból lágyak" sztereotípiát (kérdés, hogy mennyi moaré lesz cserébe).
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- Sony 55-210mm f/4.5-6.3 OSS (Sony E)
- Eladó Patona akkumulátorok és dummy akksik.
- Fotós Táskák, Kamera Válltáskák & Hátizsákok - Kamera DSLR, MILC, Akciókamera védőtokok és tokok
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)
- Sony A6000 + 16-50 mm kit - Szinte teljesen új állapot