- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Motorola Edge 50 Fusion - jó fogás
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- One mobilszolgáltatások
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
- Kikristályosodik a Razr 60
- Mi mindenre jó egy másodlagos megjelenítő?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
vendingo
veterán
válasz
Kolondrum #35967 üzenetére
2002-es, most 45 ezer km van benne, szezon végén 55 körül lesz.
Tavaly: minden folyadék cserélve, telók felújítva, új gyertyák, új akku, újszerű gumik, új kuplung, xenon, leovince dob, puig plexy, fém fékcső, rizoma markolat+kormányvég, led indexek, +sok apróság.
Megvan mindenből az eredeti is. -
vendingo
veterán
válasz
Kolondrum #35945 üzenetére
Én a nyomaték miatt vagyok V2 fan.
Nem tudnám magam elképzelni sor4-en, vagy bármi máson.
Szeretem, amikor gyűri az aszfaltot.Visszatérve az egykerékre. SV 60nm, 2.-ba ha csutkát húzok, akkor elemeli az elejét, de nem fordulok át a ló túloldalára. Eddig egyszer kapta meg az elejét (elborult az agyam), ekkor befostam, azóta nem csutkázom neki, csak 3.-tól felfelé
-
Ferdzsoo
addikt
válasz
Kolondrum #35943 üzenetére
Hát nemtudom nekem a cbf600 egyetlenegyszer emelte el az elejét csutkagázra kettőben 2 személlyel dombnak enyhén felfele. De max 5-6cm volt, csak azt éreztem hogy nem folyamatos az elsőkerék kontakt a talajjal.
Amúgy soha.
A vfr-en még nem mertem csutkagázt húzni a 6. Sebességi fokozaton kívül.
Egyszer kétszer téptem meg igazán de akkor rohadtul odafigyeltem ha emelné, meg előrébb is helyeztem magam kompletten.
Persze ugye most arról beszélünk hogy nem trükközöl a kuplungal hanem sebességbe van csutka és mi történik.
Mert ha kuplungozol a simsont is kirakhatod egykerékre... -
Xaels
félisten
válasz
Kolondrum #35891 üzenetére
Múltkor a segítő ember simán kivezényelte elém az autóst és max ha 30-al mentem.
A defenzív vezetéstechnika nálam a villamosozás miatt kialakult, ott mindenre jobban oda kell figyelni és a sokkal hosszabb fékút miatt jóval óvatosabban is megyek. A pirosnál is sokkal hamarabb lassítok mint az átlag és rendszerint a türelmetlenek mindig bevágnak elém, de csak röhögök a bukóban amikor a sorok között előre megyek olyankor.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
Kolondrum #35891 üzenetére
Na, nem csak motorral közveszélyes a közlekedés, hanem személyautóval is: ma kocsival voltam Pesten, sederek hazafelé ezerrel a kis Yarissal
előttem két kamion úgy 90-nel battyognak. Szembejövők elfogynak, index ki, vissza kettő padlógáz és a hátsó kamion mellé érek, amikor az index és egyebek nélkül elkezdi előzni az elsőt. A sz*r is belém hűlt, de valahogy észrevett a fickó a tükréből és visszarántotta a kormányát és a fékbe taposott. Azt hittem egy pillanatig, hogy csak a gyászjelentésem ér haza...
-
fattyu
veterán
válasz
Kolondrum #35893 üzenetére
lassan is lehet bután és vakon menni.
Szötymörgő tétova autós mellé nem teszem be épp ezért mert ki a fene tudja mire készül.
leírsz kifejezetten olyan szitukat amik szerintem észrevehetőek előre láthatóak és mint ilyen pulzusemelkedés nélkül megoldhatóak lettek volna.
-
fattyu
veterán
-
Integra
titán
válasz
Kolondrum #35845 üzenetére
szerintem az az első, hogy nem érzed magad biztonságban ilyen forgalomban, nem szoktál ehhez és nagyon defenzíven is gondolkodsz az ilyen forgalomban való közlekedéshez. ennél keményebbnek kell lenned. nagymotoron ülsz, ügyesebb, gyorsabb és mozgékonyabb vagy, és jobban is látod a forgalmat mint bármilyen autós, így kell, hogy hozzá állj. szerintem.
és a motorozásodról ennek a hozzáállásnak üvöltenie is kell az autósok felé.
a szentendre felé kivezető úton pedig még ha áll is a dugó, tényleg pofon egyszerű áthajtani mert az aszfalt is jó, lehet menni határozottan. érdemes a figyelem felkeltés miatt zajosabban menni, visszakapcsolni, én ott harmadikban vagy másodikban szoktam menni, gyors gáz, fék, gáz fék ha kell. meghallják. nem szarozok 40-50 kmh simán az álló autók között. de én ezt megszoktam, így nőttem fel, nem félek az autók között. muszáj volt, elkellett döntenem, hogy most akarok motorozni vagy sem. ha igen, akkor szedjem össze magam és ne fossak, tanuljak meg mindent amit lehet, alkalmazzam és képezzem magam, ha meg nem, akkor felejtsem el az egészet, mert abból csak baj lesz.
ha úgy állsz hozzá, hogy soha többet ilyen helyen... ok, lehet ezt is, de nem fogsz sosem megtanulni biztonsággal ilyen forgalomban közlekedni. igaz, senki sem kényszeríthet rá, hogy olyat tégy, amit nem szeretsz, vagy nem érzed, hogy lenne vénád hozzá, de akkor tényleg nem szabad ilyen helyeken közlekedned, vagy csak akkor, ha valóban nincsen forgalom. ezt csak te tudhatod, hogy mit érzel és mit akarsz, mi a célod. de egy kis céltudatossággal, odafigyeléssel sokat javíthatsz a helyzeten és megszokhatod idővel és megérzed, hogy a gyakorlás, a tapasztalatszerzés reális önbizalmat ad és kevésbé fogsz félni, nem fogod felhúzni magad minden autóson és a kocsisorok között is elmész picit gyorsabban és nem azon fogsz kattogni, hogy jaj, csak nehogy kinyissa valamelyik az ajtót.. így nem lehet motorozni. az autós sem hülye. nyár van, tudja, hogy motorosok már az utakon vannak. ha kell, kapcsold fel a refit is hozzá. nem világítasz a szemükbe, motoron ülsz és ezért gyorsan változik a refi íránya is, de a visszapillantóban jobban megláthatnak.
a blokk miatt meg ne aggódj, meleg, az a dolga, hogy meleg legyen. ha ilyet nem bír ki, told be az árokba -
TommyGun
őstag
válasz
Kolondrum #35776 üzenetére
Én mondjuk könnyen dumálok mert a Burgmanon baromi jó a szélvédelem és így az esővédelem is. amikor csak csepeg akkor totál szárazon megúszom az esőt, de bemész egy munkavédelmis boltba és veszel egy nagy méretű esőnacit meg felsőt, kb 3000 ropi, simán felveszed a protektoros cucc fölé, így még nagy esőben se ázom át, megéri. Én úgy voltam vele hogy 20-25 ropi lenne egy márkás esőruha de annyit azért nem szokott esni hogy beruházzak egy ilyenre...van évi Kb 10-12 alkalom amikor szakad és fel kell vennem.
-
Xaels
félisten
válasz
Kolondrum #35780 üzenetére
Igen van utazásim, de a "Kedvem" = pénzemmel. Én is jobban szeretem a fél óra motorozást mint a 66-os gettójáratot 50percben, a tank benzint meg tartogatom a 4órakor kezdő munkanapokra. A banki utolsó törlesztőm meg az új gumik 120k-mba fájtak a hónapban, eladtam a telefonom, hogy kijöjjön a keret. Most még várom az egészségpénztártól vissza a "pelenkapénzt". Remélhetőleg a jövő hónap már rendben lesz teljesen és nem jön semmi már.
-
-
Xaels
félisten
válasz
Kolondrum #35776 üzenetére
Nekem van esőgatyám. Sima alap SHOX-os, de jól teszi a dolgát. A dzsekim sem ázott eddig be, a bakancsom meg több mint 7éves, tükörsimára kopott a talpa de csak kényszerből hordom, mert a Western csizmám bírná csak nem akarom tönkre vágni.
Én tömegközlekedek mert nincs "kedvem" motorozni. 3átszállás 1,5óra ha rendben van.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
Kolondrum #35664 üzenetére
Én tavaly a székesfehérvári Honda szervizben vettem Honda - NGK feliratos gyári dobozban lévő NGK gyertyát, 1350,- forintért, bár az eredetivel sem volt semmi gondom, de hát néha illik gyertyát cserélni. A régi ment tartalékba, elvileg 20k km-enként kell cserélni.
(#35660) Integra: szerintem a 3500,- forint az államnak befizetendő összeg, a többi meg a szerviz munkadíja. Én a kalocsai Autóklubnál vizsgáztattam egy hónapja a kis csótányt, 8500,- volt mindenestől, és természetesen számlát és állapotlapot is (vizsgalapot) kaptam róla. Nagyon becsületesen átnézték a motort (fél óra a papírmunkával együtt), de természetesen hibátlan állapotban vittem oda. Előtte voltak a fékbetétcseréim, illetve a hátsó csapágyak cseréje is. Gumik gyakorlatilag vadiújak, kipufogó csendes, motor patyolattiszta.
-
Integra
titán
válasz
Kolondrum #35659 üzenetére
negyed órás semmiért zsebbe 6500 huf azért pofátlan összeg. mert betolták, látta, hogy mindenből a legjobb, hibátlan és nyomott két gombot a rendszerben, meg fotózott hármat, aztán ennyi volt a nagy vizsga kb..
nem vág földhöz, de menjenek a búsba, én sem szülöm a pénzt, kőkeményen dolgozom érte.. és akkor látod, hogy így meglopnak.. mert ez az, ez a társadalom meglopása. előtte a yamaha world-nél vizsgáztattam anno a régi fézert, ott sem volt kevesebb és ott sem jártak el másképpen...
ok, mehetek a mozaikba és ott valóban csak a 3500 ft van, na de az meg ott egy tébolyda.. a múltkor feltették a fordulatszámmérő szenzort az intercoolerre és vakarta a fasz a fejét, hogy miért nincsen fordulatszám a monitoron.. hát édes istenem, sírni lehet ezektől kínjában az embernek komolyan.. meg kioktat, hogy milyen awd van az autómban, mert ő ismeri a típust. mondom tedd alá a görgőt a hátsó kerek alá, mert ez állandó awd, nem kapcsolós.. nem, ez kapcsolós, mert ismeri a típust. aztán majd kiugrott az autó a sávból, én meg üvöltöztem vele, hogy ha kárt okoztál most az autóban, megfizeted te fasz.. és teljesen rezignáltan benyőgi, hogy hát talán mégis bekéne tenni a görgőket a hátsó kerekek alá és nekiáll betenni... ott állsz és hüledezel, hogy ezt a központi vizsgaállomáson a kamerák kereszttüzében csinálják.. gondolom naponta valaki elküldi a halálba ezeket, azért sem pattognak már a reakciókon.. szóval magasról tesznek az egészre...
egyik sem jó, nincsen korrektség és szakértelem már szinte sehol egyszerre jelen. -
-
TommyGun
őstag
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
Kolondrum #35609 üzenetére
Engem a kis csótánnyal eddig megtett 7000 km alatt még egyetlen egy csepp eső nem ért a motoron, de szerencsére azért mindig van a táskában egy kemény 3500ft-ért munkaruha boltban vett láthatósági esőruha. Mivel továbbra sem "tervezem" az esőtúrákat, így váratlan helyzetekre szerintem elégséges lesz.
-
Archer
őstag
válasz
Kolondrum #35569 üzenetére
Pont ma fordult meg nekem is párszor az eszemben. Gondolnak egyet, felvágják az utat vagy odabetonoznak "fekvőrendőrt" mindenféle tábla vagy felfestés nélkül. Jártam a Bakonyban, szép táj de valami kritikán aluli az út minősége. Tényleg már lassan enduro kell az utakra.
-
ALI_G
veterán
válasz
Kolondrum #35492 üzenetére
Van gumimelegitom
Btw az utcai gumit is kell melegiteni. Szanj ra 5 km, es mire a motor bemelegedett, addigra a gumi is kozutra hasznalhato homersekletre melegedett. Azert ez nem f1 hogy cikazz jobbra-balra es tul sokat nem is jelent.
Annyit illik tudni hogy alacsonyabb nyomason hamarabb es jobban melegszik illetve ha suti a nap az aszfaltot az sokat jelent es jobb tapadas erheto el. Hatso fekkel tudod tesztelni a tapadast menet kozben, de erdemes lehet kezratettel is kitapasztalni milyen gyorsan melegszik a gumi. -
TommyGun
őstag
válasz
Kolondrum #35321 üzenetére
Katasztrófa amúgy hogy a közlekedők 95%a képetelen szabályosan használni a többsávos körforgalmat, nálunk az Ósánnál van egy elég nagy 2 sávos sok kijárattal éshát baze, ugye külsőbe csak akkor mehetsz folyamatosan ha a következőnél már mész is ki ha a 2. vagy későbbin mész ki akkor be kell menni...namost mindenki a külsőben közlekedik...nem azt mondom hogy most álljon oda egy járőr és büntessen meg mindenkit de álljon oda egy járőr és aki balfasz az kapjon egy sima figyelmeztetést meg egy A4es lapot hogy kéne használni. A megelőzés lenne a cél, nem is értem miért nem csinálnak ilyet a fakabátok.
-
vlevi
nagyúr
válasz
Kolondrum #35321 üzenetére
"Az egy sávos még laza,de a két sávos tud már alkotni."
A többsávosokat én sem szeretem. Azok, ahol gyakrabban járok, azokat ismerem, és nem gond (nekem). De mindíg van valaki, aki nem ismerős a környéken, és az az ember mindenkinek izgalmas pillanatokat fog okozni. Ismeretlen helyen én is ugyanígy bénázok egy többsávos körforgóban. Az még rendben van, ha úgy alakítják ki, hogy az egyik sáv az be sem megy a körforgalomba, hanem rögtön jobbra fordul (sok helyen van így), de amikor előre ki kell számolnom, hogy majd a 4. kijárat kell majd nekem (ráadásul ismeretlen helyen ezt sem nagyon tudom előre, csak, majd ha a kihajtó ki lesz írva), és már behajtáskor a jó sávba soroljak be, és bízzak benne, hogy nem lesz valaki mellettem, aki elnézte behajtáskor a sávokat, és rámrántja a kormányt... -
polimorf
tag
válasz
Kolondrum #35284 üzenetére
100km alatt bele se melegszik az ember. Tavaj még a motorral való ismerkedés miatt nem mentünk csak többnyire itt a környéken, de ezt már unom. Idén már csak akkor fogom elővenni ha minimum 2-300 km lesz a táv és azt is csak valamilyen úticéllal. A céltalanul megtett 100 kilóméteres értelmetlen gurulgatások valahogy nem tudnak lekötni.
Télen már kinéztem pár úticélt, vannak egy naposak is de vannak több napos túrák is köztük. -
polimorf
tag
válasz
Kolondrum #35280 üzenetére
Én nem kísérletezgetek, 1km az rohadt sok ha tolni kell.
20 évesen még hagyján, de mára már átértékeltem az efféle kalandokat.
Inkább cipelje a motor azt a 19liter benzint, mint én a motort.Én amúgy is hosszabb távokra megyek nem munkába járásra használom.
Mondhatnám úgy is, hogy hétvégi kocamotoros vagyok.
Bár hétközben munkába járni a robobót használom, a nagyot csak hétvégén. -
polimorf
tag
válasz
Kolondrum #35278 üzenetére
Mivel az enyémen nincs üzemanyagszint jelző, így nemigen merek tartalékon járni.
Egy 250kg-os gépet nem lehet nagy élmény kilómétereken át tolni.
Nem szeretném ezt az élményt kipróbálni sem, ezért én mindíg tele tankolom. Az enyém nem ettől orrnehéz, hanem az én 100 kilómtól -
Xaels
félisten
-
-
longwild
aktív tag
válasz
Kolondrum #35130 üzenetére
Nem tudom, hogy milyen suliba jarsz, de az en iskolaimban 60 v 66% volt a 2-es. Aztan lenyomtam több szakmai tanfolyamot is, volt közöttük két éves is, s ezeken 70-80% volt a megfelelt kategoria barmilyen szamonkeres eseten. Soot. A keteves tanfolyam gyakorlatorientalt volt es a gyakorlati vizsgan a 100% volt az elegseges...
Megsem kozlekedtem autoval, bicajjal, gyalog ugy, ahogy te... persze nem akarok en beleszolni es tenyleg jarj el futni. Lazit az agyad kozben, nem ugy, mint motoron. 😉
-
longwild
aktív tag
válasz
Kolondrum #35122 üzenetére
Mindaddig amig nem tudjuk a lecso mibenletet, addig nem fogunk megerteni.
Bar jobban meggondolva akkor sem... ha tenyleg ugy kozlekedsz ahogy irod.. akkor a feszkokezeles legveszelyesebb formajat valasztottad.
Motor helyett nem akarsz inkabb futni jarni? Lefogadom, hogy 5km utan nem kivannal igy kozlekedni, ahogy most.
-
Archer
őstag
válasz
Kolondrum #35117 üzenetére
Egyszer fogy el a szerencséd, aztán bye. Ne haragudj, hogy ezt mondom de nem Hornet kell Neked hanem roller. Nekem is vannak gyenge napjaim, de általában hamar észre is veszem ha nem tudok a vezetésre koncentrálni és teszem is le az autót/motort amint lehet. Mondjuk kamionokat előzgetni kanyarban záróvonalon már egy más kategória...
Mod: azzal nem segítesz magadon ha magadat és másokat is veszélyeztetsz. -
mocsanisi
senior tag
válasz
Kolondrum #35117 üzenetére
Besatuzol előtte? Majd jól telibe nyom és repülsz egy jó nagyot... Én is lerántottam ma a gixxi-nek de csak belátható, jó minőségű úton, ahol még elédkanyarodni se nagyon tudnak. Záróvonalon kanyarba kamiont? Nem sokáig fogsz motorozni
canniball: Városba nyomtam ma 120 km-et, ügyintéztem, hát beálltak rendesen az ujjaim, a végén már csak 1-ből 2-be váltottam kuplunggal, illetve 2-ből 1-be...
-
longwild
aktív tag
válasz
Kolondrum #34970 üzenetére
Szerintem mindenkivel történnek ilyenek.
Velem is a mai napon, amikor munkába jöttem: a budai felső rakparton a Petőfi hidat elhagyva a belső sávban rongyolt egy pótkocsis teherautó. Én a saját sávomban előztem egy bicajost, majd visszatértem a sáv jobb szélére. Igazából ez volt a szerencsém, mert a következő pillanatban a teherautó platója már a kormányomtól 50-60cm-re volt és közeledett. Én refiztem, dudáltam és fékeztem, de semmit nem ért, csak közeledett a szerelvény. A kerekem már a padkának ért és néhány centire ment el a kormányomtól a pótkocsi oldala...
Mikor a Lágymányosi híd mellett utolértem és mutattam neki, hogy nem lát, még neki állt feljebb és ordítozott a kamionjából. Ekkor elpattant bennem valami, és mutattam, hogy álljon meg... Az ürgét kiosztottam szóbelileg, majd a reakciója:
"Most mit akarsz? Kiszálljak?" Mire kifejtettem, hogy kis figyelmességet, esetleg egy szolid bocsit, a válasz csak annyi volt: "Lett bajod? Na ülj vissza a kis szarodra és mennyé tovább. " Persze közben egy 1 általánost sem végzett artikulálatlan ordítozás közben szidta minden felmenőmet.A pótkocsi rendszáma FYT-427.
Mivel bizonyítékom nincs, felesleges is tovább vinni az ügyet, de az ilyen gyökér megérdemelné, hogy kapjon kis/nagy pénz vagy egyéb büntetést.
Boardcamon elgondolkodtam. Mert most ha fel is jelenteném, semmire sem mennék vele, mert 1v1 állítás...
Cam mennyire lenne bizonyító erejű?
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Alufelni 4 db., R16 méretű gumihoz (pl. Ford Galaxy II) (az ár 4 db-ra vonatkozik)
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- Dualtron Popular - 52V 20Ah dupla motor elektromos roller
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Számlás!Windows 10 Pro 11 Pro,Windows 10 Home 11 Home, Office 2016,2019,2021 ,Vírusirtok,Mac
- DELL Latitude 7340 i7-1365U 16GB 1000GB 13.3" FHD+ TouchScren 1 év garancia
- Bomba Ár! Dell Latitude 3190 - Intel N4120 I 4GB I 64GB SSD I 11,6" HD I Cam I W11 I Garancia!
- Frederick Forsythe: Isten ökle (nem olvasott)
- Dell latitude, precision, xps, magyar világítós billentyűzetek eladóak
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest