- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Aktív témák
-
Prof01
veterán
válasz
DigitXT #27141 üzenetére
Bizony. Szarul van ez is megcsinálva, mint minden MO-n...
Most rakom az Ak. jogsit, de az is mit ér őszintén? Egy 400as gépet se vezethetek....
Sőt egy erős 125-öt se. no komment.
De ha vki 16évesen megszerzi az A1-et, majd 18évesen A-t, akkor már 180pacis 1000essel repeszthet. Ez így elég gáz.... -
.mf
veterán
válasz
DigitXT #24651 üzenetére
1 óra az szerintem 60 perc -- nem gimi ez, hogy 45 percesek az órák
Szerintem óra-órák vannak előírva, nem pedig tanórák. Ha utóbbi lenne, olyan trükközések lennének, hogy csak na...
Én pl. ma két (és ha időben értem volna oda, két és negyed) órát voltam "vezetésen" (még rutinpálya előtti szint). A mennyi az annyi tehát iskola-függő is.
Ha már itt tartunk: ja, ma volt az első vezetésem
Első órára kaptam egy kis meghatározhatatlan korú café racer stílusú 125-ös kétüteműt az alapdolgok (indulás állandó lefulladás nélkül, egyenletes kis sebesség közel alapjáraton és közben egyenesen, egyensúlyozva; kanyarok, nyolcasok) gyakorlására. Szigorúan csak egyesben mehettem, de már ott is lobogott a hajam. Ezek után kicsit elbizonytalanodtam, hogy hány köbcenti is az az annyi(bár lehet a 2T alsó nyomatékossága miatt éreztem így)
-
-
TayRol
nagyúr
válasz
DigitXT #24424 üzenetére
en hetfon mentem haza, Roosevelt ter, Lanchidrol megyek Akademia utca fele buszsavban, es valami rendezveny lehetett, mert a Gresham Palota elott rendorok voltak, koztuk motorosrendorok is, akiknek a buszsavbol intettem (mentem vagy 60-nal), ok meg visszaintettek.
de miutan beertem az Akademia utcaba neztem, hogy nem jonnek-e mogottemGaboman: jo a hangja de nekem nem jon be.
-
jasszer
őstag
válasz
DigitXT #23778 üzenetére
Én a Hungárián szoktam menni munkába, ha dugó van nem küzdök a visszapillantókkal, hanem a villamosvágányon rongyolok végig. A múltkor kb. nyolcvannal húztam el a belső sávban lévő rendőrök mellett, le se szartak. Buszsávban végigmegyek ugyanígy, nem volt még gondom belőle.
-
TayRol
nagyúr
-
TayRol
nagyúr
válasz
DigitXT #23206 üzenetére
Vagy pro l2-t vegyel, vagy a komplett inget, csak az 63 ezerbe kerul.
Pesten megkaphato a Yamahaworld-nel vagy a Honda Dream-nel pl.
Emvy: nemtudom, mennyire mozog, en egybol kivettem a kabatombol.
-
Beowulf_78
addikt
válasz
DigitXT #22024 üzenetére
Gyorsan hazaértünk, kb. 60km a sztráda. És egyébként is. Keménynek kell lenni. Már mint a csajomnak. Én kemény vagyok.
Az az igazság ha szoktadod moagad a tempóhoz, a reflexek és az idegpályák ahhoz fognak fejlődni. Ezért lehet hogy a 120 nekem altatós tempó. Persze, mert ami másnak 120, az nálam 150-160. 260-ról pedig visszalassulni 170-180-ra olyan érzés mintha frankó 120-al mennék.
-
Beowulf_78
addikt
-
TayRol
nagyúr
válasz
DigitXT #21698 üzenetére
Nekem a teli, belelt kesztyum Prexport, nem igazan jo. (en a kesztyukkel eddig csak rosszul jartam)
.
Van belese, de olyan gagyi az egesz, hogy a fenntebb linkelt Imet-es nyari kesztyum melegebb.
De attol meg a tobbi Prexport cucc jo lehetPersu: az uj helyukon sem annyira vevobaratok.
-
Beowulf_78
addikt
válasz
DigitXT #21583 üzenetére
Ahhoz képest hogy nem te kérdezted...köszi.
Aki kérdezte, az meg annyit se tud mondani hogy köszi.Úgy gondolom ez minősíti is.
Semmi gond. legközelebb majd megtartom magamnak, aztán mindenki arra megy amerre akar, én meg nem írok 1h keresztül litániát hogy segítsek, egy feltett kérdés megválaszolásában. -
TayRol
nagyúr
válasz
DigitXT #21553 üzenetére
Nem, nem, en ma zeg-szombathely kozott ingaztam, es rengeteg motor(os)t lattam, sokan utassal. Es ezek nem bandak voltak, csak 'kirandulni', gurulni szerettek volna egyet. Egy 'idiotaval' talalkoztam, aki mellettem (en 90-95-tel mentem) vagy 160-al robogott el, es csak annyit lattam, hogy fekete sportmotor volt. (asszem 1000-res gsxr)
-
jasszer
őstag
válasz
DigitXT #21515 üzenetére
Szvsz a leginkább kotvány állapotúak a 2T 50-125-250-400-as, belpiacos jószágok. Ezeket mindenki tanulni veszi, jó esetben foglalkozik vele és idővel lecseréli (10%), rossz esetben elhanyagolja, pénze nincs erősebbre és nyelezi hidegen is. (90%)
R.P.-nek úgy tűnik sikerült kifognia egy kivételes példányt (de persze majd a használat dönti el). Az első hsz-ben benne vannak Persu tanácsai motorvásárlóknak, de a legjobb ha viszel egy szerelőt magaddal.
-
zsoltee10
addikt
-
[lAyCsI]
addikt
válasz
DigitXT #19747 üzenetére
ha arra irányult a kérdésed hogy miért csak 500 ccm fölötti gépeket ajánlgattam,
akkor egyrészről igen, mert hamar kinövöd, másrészről a 250 és 400-as japó utcai gépek mind belpiacosak amik megvétele erősen ellenjavallott...
egy ilyen 600-assal ésszel jópár évig elvan az embör -
Beowulf_78
addikt
válasz
DigitXT #19709 üzenetére
Ami volt, elmúlt.
Nem vészes a KRESZ vizsga. Járj be rendszeresen, és akkor otthon kevesebbet kell tanulnod. Én minden órára elmentem, vizsga előtt pedig 3x-4x tölötttem ki a könyvben levő teszteket, és utána elemeztem a hibáimat. Persze hiba így is volt vizsgán, de elsőre átmentem. A rutin pályánál is az a lényeg, koncentrálj, memorizáld a pályát, és ha nem hibázol oktatáson, akkor van esélyed hogy a vizsgabiztos előtt se fogsz hibázni, görcbe ugrott gyomorral. A forgalom az más tészta.Az szerencse dolga is. Engem és akivel vizsgáztam, pl. azért húztak meg, mert vasúti sorompó előtt nem álltunk meg. Ugyanis nem működött. Mi az egészben az idegesítő. Csak abban a 20p nem működött amikor mi vizsgáztunk. Ha működik, akkor átmegyünk, mert lelassítottunk, és körbe is néztünk. Nem működő sorompónál viszont meg kell állni, u.a. mintha STOP tábla lenne. Rohadt ideges voltam, gondolhatod. A 2. vizsgán átmentem, de ott is volt határeset. Lakóövezet, max. 30km/h...én meg nézem a tükörbe hogy lemaradtak a béna faszok, és téptem tovább 45-50km/h-val.
Aztán észbekaptam, és sunyin bevártam őket.
Azért a végén megjegyezték hogy mintha ott nem 30km/h lett volna...Mivel más hiba nem volt, nem csináltak belőle ügyet.
-
TayRol
nagyúr
válasz
DigitXT #19686 üzenetére
En 250-es CBF Hondat javasolnek varosba kezdo bicajnak. Esetleg Suzuki GS 500, de az mar egy nagyobb kategoria, bar nem feltetlen dragabb.
-
Kevo
tag
válasz
DigitXT #19662 üzenetére
Ne hagyd, hogy bármi is elvegye kedved, de így legalábbtisztában leszel a kockázattal, nemúgy, mint a pólós/rövid stuntman-ek, akik csak a gázt húzzák, gyakran bukó nélkül. Amúgy ha már a bukónál tartunk, ütközéskor a legnagyobb gond abból adódik, hogy a lassulás gyakorlatilag az adott sebességről nullára a másodperc tört része alatt következik be, ergo egy bizonyos sebesség felett teljesen mindegy, milyen bukód van, hisz az ilyen hirtelen lassulást az ember agy nem bírja elviselni. A műanyag/full üvegszál bukók pedig az állás alatt tudtommal renyhülnek, ergo balesetkor lényegesen kevesebbet védenek, mint egy újszerű bukó Az ilyen bukók amúgy a rugalmasság révén vezetik el az ütési energiát, míg a karbon/kevlár ötvözetesek törés révén vezetnek el lényegesen nagyobb ütési energiát. A nagy könyv szerint minden esés után bukót kell cserélni, mert a héjszerkezet sérülten egy esetleges komolyan erőshatás esetén már jóval kevésbé lesz hatékony, mint sérülésmentesen. Bukóvásráláshoz annyit, hogy ismered a mondást: "Annyiért vegyél bukót, amennyiért a fejed ér" és amennyit persze a pénztárcád maximálisan megenged. Tökéletes védelem persze nincs, de tegyük meg, amit lehet.
Hidd el, nem paráztatni akar itt senki sem, csak jobb félni, mint megijedni...persze túlparázni sem kell, mert az legalább olyan rossz, mint a vakmerőség.
Mod: első motorként abba is bele kell gondolni, hogy ha túl kicsit veszel hamar "kinövöd" ám és csere esetén a kis ccm-es motort szinte lehetetlen eladni
Én is 650 ccm-re váltottam (épp ezért), ráadásul V2-re közvetlenül 50ccm után és nem lett semmi baj (kopp-kopp-kopp). Ésszel kell menni és akkor nem lesz gond
Ezzel nem azt mondom, hogy vegyél min. 600cmm-es gépet, de én 400 alatt nem nagyon gondolkoznék, max. tényleg valami jó kis Supermoto-t. Ha főként városba mennél vele, arra talán nincs is jobb.
-
TayRol
nagyúr
válasz
DigitXT #19650 üzenetére
En most vettem a Shoei Raid II-met, erre azt mondtak, hogy az anyaga sosem farad el, tehat ez okbol nem szorul cserere. Mas kerdes ha esel benne, vagy nem tettszik.
Amondo vagyok, hogy a karbon-kevlar-uvegszalas buko nem farad el (de azert mondjuk 10 evente max nem art cserelni), a kompozit ill. muanyag bukonal pedig 5 ev legyen a hasznalati (vagy egyhelyben allasi, mert ugye az farad akkor is, ha nem hasznalod) ideje. -
Maksifül
senior tag
válasz
DigitXT #19648 üzenetére
Szerintem bármeddig motorozhatsz benne, csak ne essél SOHA!
Sisakmárkát nem tudok, de nem messze tőlünk egyszer egy srác merőlegesre vett egy vasúti felüljáró beton tartólábát... /Gondolom, neki is öreg volt a sisakja, és tesztelni akarta
/A sisak egyben maradt, a srác meg életben. Egészen addig, míg le nem vettél a fejéről a bukót, mert utána darabokra hullott a koponyája. Az tartotta össze. RIP
-
ALI_G
veterán
válasz
DigitXT #19646 üzenetére
Látom írta preda. Enyémre pl rá van írva, meg a dobozukra is rá szokott lenni írva...gondolom az már nincs meg.
E3 az valami minőség megjelölés. Keress bukósisak teszteket, biztos találsz.
Egyébként ha tudod, hogy 8 éves, akkor mind1 mikor gyártották, max 1 évvel idősebbHa lesz rá pénz, mindenképp cseréld le.
-
Preda
aktív tag
válasz
DigitXT #19632 üzenetére
Most nem olyanra kell gondolni mint a nagypapi sisakja
, hanem 4-5 éves használtra. Gyártási évet szokták jelölni a bukó belsejében a pánton. Tehát nem kötelező kicserélni, de azért ajánlott. Tényleg azért mondom mert a tesztet két olyan szakember végezte akik ezzel foglalkoznak rendes gépeken nézték. De cáfoljon meg valaki másik tesztel
. Amiben tényleges adatok vannak.
-
-
ALI_G
veterán
válasz
DigitXT #19619 üzenetére
ruha az kell majd később is, szóval ha be van fizetve a suli, akkor mehetsz ruhát nézni.
Választhatsz túrás ruhát, bőrt, textilt, akármit, nagyjából a lényeg, hogy a lábadtól a fejed búbjáig kell ruha, városba én ha tehetném vennék protektoringet, talán az a legbiztonságosabb oda (szerintem), de akármilyen ruhád is lesz, legyen benne protektor, ne külön kelljen megvenni.
Sisakot is jobb lenne újat venni, mert 6-7 éves sisak nem a legjobb. -
ALI_G
veterán
válasz
DigitXT #19617 üzenetére
hát igen, mégis az összes pizzafuti ilyennel jár, meg a motoros futárok is
ezekre a vacak utakra tényleg supermoto vagy enduro kell és szerintem városba elég egy 125-ös, ráadásul kezdő motoros leszel és budapest nem a legaidálisabb eleve, hogy megtanulj motorozni.
igen, úgy gondoltam, hogy a tanácsaimból kiindulva keresgélj fél milla környékén.
-
ALI_G
veterán
válasz
DigitXT #19614 üzenetére
szerintem jó lenne neked a robogó is, a jobb 50-esek lámpától lámpáig átlagautót otthagyják.
kb. 100 az A-s jogsi nulláról, pár oldallal korábban pont volt szó róla.
Ha semmiképp nem jó a robogó, akkor talán 125-ös kellene neked városba és supermoto vagy enduro gépezetet ajánlok, bár mindkettőnek széles a kormány, lassú navigációban verhetetlenek szerintem (mondom ezt úgy, hogy nem vezettem még ilyeneket sajnos).
Ha meg kellene egy fokkal komolyabb amivel elugorhatsz a balcsira is pár napra asszonypajtival egy bankkártyával, akkor suzuki GS500.Ha komolyan gondolod, akkor nézelődj használtautón a megengedett összkeret meghatározásával.
Aktív témák
- Samsung Galaxy A32 128GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE B550M R5 5600 32GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 SUPER 8GB ZALMAN I3 NEO Enermax 650W
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 3000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- 121 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 - 4 év garancia
- ASUS 18W USB ADAPTER
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest