- Mobil flották
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Nagyon erős ajánlat lett CMF Phone 2 Pro
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Megérkezett a Poco M6 Pro 4G
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szóval akkor... először is köszönöm az eddigi javaslatokat.
Hát böngésszük a netet ezerrel... és hát sok az olyan motor, ami már lejárt hirdetés.
Szembe jött néhány "aktív" motor.
Aztán végre valahára sikerült ránézni arra, hogy mi is az a magasság, amivel a lányom is elboldogul (elbodogül). Többet is megnéztünk.Úgy tűnik, hogy a Motorhispania Furia lehet egy megoldás, mert a teleszkóp 2 pozíciós, és a alacsonyabbik pozícióban a lányom lába is leér. Végre valami, ami már támpont. A többiről nem ér le a lába...
Az ajánlott AM6 motorblokk van benne.
Konkrétan ez.
Nem tudom vállalható-e egyáltalán.
Azt hiszem, már nagyon várjuk a motor érkezését, de nem akarunk nagyon kapkodni - az én hozzáértésem a nulla kategória, és ez baj. Nagyjából minden motor tetszik (én hülye). -
gboszi
senior tag
Ajjaj...én azt hittem a kamera csak elől nézi a rendszámot...
-
suste
veterán
válasz
energy4ever #80697 üzenetére
Ez egy tök jó kérdés, engem is érdekelne.
Egy olyan benfentes kellene, aki tudja hogy a pályán lévő kamerák által begyűjtött adat (rendszám) milyen ellenőrzésen megy át.
Pl:
-ha megnézik a gépjárműkategóriát (legyen mondjuk MK=1, SZGK=2, TGK=3), és utána az ehhez tartozó matrica meglétét, akkor bukta
-ha viszont van olyan szabály is, hogy nagyobb kategóriás matrica esetén nincs bünti, akkor OK.
De lehetnek még egyéb esetek is.... -
energy4ever
addikt
Motorra autopalya matricaval kapcsolatos kerdes...
2db letezik: 10 napos orszagos. havi orszagos.
A havi 2500Ft. Tehat eves szinten 30ezer ft.
Mar tobb eltero forrasbol mondtak, hogy eves autos megyeit vesznek motorra.
Ez mennyire normalis dolog? Tenyleg lehet csinalni ilyet legalisan, ugy, hogy buntetest sem kapok pestmegyen belul? -
KTMHobby3
tag
válasz
macilaci78 #80694 üzenetére
"jónéhány rúgásig gyújtás sem volt rajta."
Ezt miért csinálod? Mert ha ráadod és másodikra elindul, az nagy baj lenne? -
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #80693 üzenetére
Külön olajozása van a robogómnak. Ha már annyira szétszedem, hogy az olajozást lekössem, minden máshoz is hozzáférek, nem spórolok vele semmit.
Egyik télen alig volt benne benzin, mikor letettem, látni lehetett a cső száját a tank alján. Másik évben csurig tankolva tettem el. Harmadik évben kb félig volt. Mindhárom tavasszal indult, ahogy megszoktam. Nehezen, sokadik rúgásra, de új korától ilyen, szóval jónéhány rúgásig gyújtás sem volt rajta. -
Zoli bácsi
őstag
válasz
macilaci78 #80692 üzenetére
Nekem a fűnyíróba is maradt kevés 100-as benzin tavaly november elején tettem el, márciusban indult. Azt a véleményt is hallom, hogy jobb kijáratni, a másik oldal meg azt mondja, hogy kiszáradnak a tömítések, membrán. Azt nem tudom kinek van igaza, az én módszerem, hogy 100-as benzin, és eltevés előtt kevés (Kb 200-250 : 1) minőségi 2T olajat öntök a benzinhez, fűnyírónál, robogónál egyaránt. Kicsit megjáratom, hogy azért csapódjon ki az az olaj a hengerfalon, aztán tavaszig elteszem. Állítólag a jó 2T olaj is stabilizálja a benzint. Nem tudom ez-e a jó megoldás, de nekem így még nem volt gondom.
A háti permetezőt utólsó permetezéskor kimosom, aztán higított fagyállót (pár dl) öntök bele, kissé megpumpálom, úgy teszem el. Nem fagy szét, illetve védi a gumi alkatrészeket valamennyire (Állítólag glicerin is van benne).... Ez is egy ilyen bevált praktika évek óta.... -
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #80682 üzenetére
Én Mol 100-ast tankolok kb 3 éve, nem volt gondom vele. Tavaly fél tankkal tettem le, tavasszal indult a szokásos módon. Műanyag tankom van, nem rozsdásodik.
Most azt tervezem, hogy a héten még kijárom, ami van benne, a maradékot leszívom és áttolom az Ignisbe, vagy a fűkaszába.Jövőre többet fogok menni, költözünk.
-
FeniX-
senior tag
válasz
FeniX- #80690 üzenetére
Meg is volt a próbakör, cirka 50 km. Városon belül/kívül.
A legnagyobb pozitívum (számomra legalábbis), hogy nem fázott a golyszli, meg nem kellett huggyantanom negyed óránként, mint eddig szokásosan a hideg beköszöntével.
Egy közepesen vastag, sima dekatlonos vadászgatyóra tépőzáraztam fel a cuccot, s bár a térdvédő most kimaradt, még az is aláfért volna. Ahol kilátszik a nadrág, ott volt egy kis hűs, de amúgy teljesen konfortos maradt 1 óra utána is.Egyetlen egy negatívum, hogy a has/mell részen az a pánt nem érte át a nyakamat. Egyáltalán.
Pedig, úgy van megcsinálva, hogy csak az egyik szára van odavarrva, a másik szintén tépőzáras. Na, az sehogyansem ért fel a nyakamig, úgyhogy inkább deréknál tépőzáraztam össze.Összegezve: csak ajánlani tudom, ennyi pénzt (9800.-) mindenképpen megért.
-
FeniX-
senior tag
Halihó, sziasztok, végülis kicsit hamarabb de megcsíptem az 'ominózus' gatyót.
Anyagában valóban olyan, mint a kézvédő muff, és van benne még egy plusz kitépőzárazható melegítő réteg. A tépőzárak általános minőségűek, sztem 1-2 év és kibolyhosodik, egyébként egy méretben kapható, de én átlag magasságú vagyok, (175) szóval, nekem jó a méret. A kantár nyakba akasztható része is külön tépőzárazható.Egyik nap kipróbálom, ma túlöltöztem a sima ruhákkal, inkább melegem volt.
-
-
-
Tamás9x
őstag
válasz
KTMHobby3 #80686 üzenetére
+ a többi adalék ami a 100-as-ban van a többiben nincs, + a kosz ami marad a karbiban 1 het után a többi benzin után + az etanol által megkötött víz... Próbáltam, mértem, maradtam a 100-nál. Végsebességre is kevesebbet megy ha nem 100-at teszek bele, pedig állítgattam rengeteget.
-
-
KTMHobby3
tag
válasz
Zoli bácsi #80682 üzenetére
Én úgy olvastam hogy 3 hónap a kritikus idő. Ha annál sűrűbben tankolsz, nyugodtan használhatod a 95-öst. Kipróbáltam, nálam bejött. Próbáltam a kismotoromat 100-assal, de semmivel nem ment jobban, sőt. Egy biztos hogy hosszabb időre nem szabad benne hagyni a 95-öst, vagy tele kell tankolni, vagy le kell ereszteni.
Van egy érdekes dolog, amiről nem beszélnek. Mégpedig a dugulás. Etanoltól biztos hogy nem dugul el a porlasztó, de senki nem említi a benzin parafin tartalmát, ami 16%, na az ha kicsapódik, az tud dugulást okozni. Ráadásul azt a sárgás kocsonyás anyagot nehéz eltávolítani. Volt szerencsém megtapasztalni. -
tothferenc
aktív tag
válasz
Zoli bácsi #80682 üzenetére
En ugy tudom, az OMV-nel a 100-asban van ethanol helyett ETBE.
-
Zoli bácsi
őstag
Van a Mol-nál 100-as benzin, én azt veszem fűnyíróba, fűrészbe. Igaz hogy ebben is van 5% alkohol, de azt mondta a kutas, hogy valami másfajta kotyvalék megy bele (nevét is mondta, de nem jegyeztem meg), nem romlik könnyen. Lehet benne valami, mert a tavaly nyáron vett bentin tavasszal még tökéletes volt.
A másik kútnál 98+ néven van, szerintem teljesen hasonló, robogóba, kocsiba azt tankolom. Ennél a kútnál van -10 ft/l kedvezményem. -
perge666
veterán
válasz
energy4ever #80680 üzenetére
Teljes mértékben egyetértek veled.
-
energy4ever
addikt
-
perge666
veterán
válasz
energy4ever #80678 üzenetére
Én áprilisban úgy raktam le a láncfűrészt hogy kb félig volt a tank friss benzinnel,és július végén már nem indult be a fűrész.
Mindent átnéztem rajta,mire a legvégén eszembe jutott hogy cseréljem le a benzint belőle és láss csodát beindult.
Vagyis nem kell megvárni a jövő évet,sajnos elég néhány hónap hogy megromoljon az üzemanyag.
Számomra ez nyűg mert van 4 segédmotorom,láncfűrész,fűkasza,fűnyíró,kistraktor és mindet figyelgethetem a “ szuper “ üzemanyag miatt. -
energy4ever
addikt
válasz
HermannG #80677 üzenetére
A rendszeresen hasznalt dolgokat nem esszi annyira. Inkabb a lerakott cuccok sinylig meg az egeszet, na meg a 2T. 2T-nel a karterterben halad at a keverek, ott minden megy szet miatta.
Eddig volt, hogy 4-5 ev allast kovetoen a bennelevo uzemanyaggal indultak a motorok. Az iden lerakott gepek pedig jovore csoda lesz ha beindulnak. -
HermannG
csendes tag
válasz
energy4ever #80674 üzenetére
Akkor az lesz az amíg nem volt csak normál benzin ment minden normálisan
-
gboszi
senior tag
válasz
macilaci78 #80668 üzenetére
Fent jó vagyok, mert van kabát meg nagy plexim is. Behúzok egy ilyen dechatlonos cumot, viszont jaja én is láttam azt a kantáros gatyót, csak szerintem már nem érkezne meg időben
-
HermannG
csendes tag
Nekem meg a Jogon elment a végsebesség, jó ha eléri az 50et nagy nehezen és mire eljut addig az emelkedőkön is nehezen vánszorog fel, gázhúzásra gyengébb jóval sajnos, remélem a karbit kell tisztítani mert az sose volt még és 11éves a gép
nem tudom nehéz művelet lesz e...
-
perge666
veterán
válasz
Zoli bácsi #80671 üzenetére
Szerintem már énis írtam pár szösszenetet simsonos előéletemről,bár lehet itt keveset.
De értem,tudom és elhiszem amit írsz,meg egyet is értek vele.Elvileg most is van még 1-2 bolt ahol lehet hozzá kapni normálisabb alkatrészeket,de én kb.20 éve egy ilyennel sem találkoztam.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
perge666 #80670 üzenetére
Alapból egy nagyon megbízható, strapabíró gép volt, sajnos a gyári alkatrészek rég kifutottak, az utángyártottak meg.....
Szerintem itt már leírtam a saját tapasztalatomat a tartósságáról. Nekem több is volt a 80-as években, aztán én MZ-re, ETZ-re váltottam. Haverom kb. 88' ban vette nagymotorra vizsgáztatva az S51B Simsonját. Nyúztuk, két személlyel is, csutka gázon. Miután megnősültünk, egyszer beszélgettünk, mutatta hogy a fészerbe porosodik neki. Megvettem, 60 ezer km volt benne, emlékeim szerint gyertya és megszakító cserén kívül máshoz nem volt nyúlva. Levettem a hengert, és vettem "gyári" új hengert dugattyúval..akarom mondani a dugattyú lengyel volt, a henger talán török...Szorult, nem akart menni. Visszaraktam a gyári hengert, amibe 60e. km volt, de kopásnak nem volt nyoma. Gyári dugó is visszakerült, gyűrűket vettem rá, meg csapszeg/tűgörgő csere lett. Kipufogót is vettem, az eredeti kopottas-horpadt volt. Egészséges hanggal, hozta a 65km/h (órája szerint) sebességet. Sajnos 1 hónap múlva az utángyártott kipufogó erősen rozsdásodni kezdett, rájöttem hogy gyári alkatrész hiányában nem szeretnék ezzel küzdeni..Eladtam. Szerintem azóta is megy. Leírom még egyszer, 60 e. km után teljesen jól működött, kár is volt szétszedni, gyári lánc, kuplung, motor.....
Egyik ismerőssel beszélgettem minap, motoros, mindig is az volt, régen szerelte az Mz-imet is. Azt mondja, szabad idejében szerel robogókat. Ezek a kínai Rieju..meg mittudomén milyen márkák állítása szerint 10-15e. km után elkopnak, elmegy az erő, fel kell újítani a motorokat. Elhiszem neki. És pár ezer km után a hajtást is cserélni kell....
És most képzeljetek el egy motort, amivel több tízezer km-t le lehet úgy tekerni, hogy szinte semmi karbantartás.....(Na jó, megszakítóhézag, levegőszűrő takarítás, és gyertya...Tényleg ennyi). Ja és pár évente cseréltünk a váltóba olajat, ami hozzám került, abban a 60e. km alatt 1x lehetett. Enyémekbe beletekertem mindegyikbe 20-30e. km-t, gumi, fékbetét, megszakító, gyertya..... más nem volt cserélve. Sőt, amikor a benzinkút állította elő a keveréket, előfordult hogy az ugyanazon napon tankoló Trabantok, Wartburgok beálltak, gyaníthatóan a kevesebb olaj miatt... Alattam is állt be Wadburg.....Simson soha..Szerintem egy tank erejéig még az 1:100-as keveréket is tolerálta..... -
perge666
veterán
Szép jó napot.
Időtöltés végett kitoltam a simsont a fészerböl,leporoltam,megtankoltam és 3.rúgásra indult.
De szerencsétlen több sebből vérzik,mondom kicsit szerelgetem,de rosszul tettem.
Azon a motoron túlzás nélkül minden tákolt,leszenvedtem vele néhány kört az udvaron,1-2 dolgot szereltem is de amihez hozzányultam minden kókány,barkácsolt sz*r.
Vissza is vittem a pecuba,had egye ott a por.....El is ment a kedvem egy időre a szerelgetéstöl.
-
FeniX-
senior tag
válasz
macilaci78 #80668 üzenetére
Jaja, azt a jövő hónapban megcsípem én is!
-
macilaci78
nagyúr
válasz
gboszi #80662 üzenetére
Az aláöltöző csak szélálló felső ruházattal együtt ér valamit. Akárhány réteg ruhát is magadra vehetsz, ha a szél átfúj.
Ellenben egy sima aláöltöző a Decathlonból meg egy olcsó esővédő nadrág, amit a rendes ruhára rá tudsz húzni már jó lehet.
Vagy az elmúlt egy hétben linkeltek egy kantáros nadrágot, ami a combnál hátul nyitott. -
FeniX-
senior tag
-
KTMHobby3
tag
válasz
sityupityu #80663 üzenetére
Elhiszem Neked hogy úgy van ahogy írod. Én egy komplett szettet vettem, ráadásul verseny szettet (Airsal T6 Racing), ami vezérlésben tér el a hagyományostól, meg a beömlő, átömlő és kipufogó keresztmetszetétől. Mivel régi motoros vagyok, óvatosan nyúltam a dolgokhoz. A porlasztó is nagyobb lett és először nagyobb fúvókával próbálkoztam, addig, amíg meg nem találtam a legjobbat. Egy 50-es motor, 14-es Bing porlasztóval 58-as főfúvókával 75 km-el tud menni, azért az nem annyira rossz. A szett 4 éve van a motoromon.
-
válasz
KTMHobby3 #80654 üzenetére
"Na, azért ez nem üzemanyag mennyiség függő, inkább szintetikus olaj mennyiség."
Nagyon sok hülyeséget írnak le ezzel kapcsolatban, hogy a nicasilos hengerek bejáratására annyira nem kell odafigyelni. Pedig nagyon is. Természetesen az olajra is oda kell figyelni, de itt is ugyanolyan fontos szerepe van a henger belső hűtésének amit megfelelő mennyiségű üzemanyaggal tudsz biztosítani. Egy új szettnél (értem ez alatt hogy ha pl egy teljesen új konfigurációt raksz össze), az első indításnál fogalmad sincs arról, hogy mi az a pontos fúvóka méret ami kell neki ezért fontos, hogy inkább nagyobbal rakjuk össze. Ha meg megszorul és megsérül a kopóréteg, akkor sok esetben lehet is kukázni a hengert.
-
gboszi
senior tag
Sziasztok, jönnek a hidegebb napok és minden ok , de a lábam fázik
Ilyen tucanot nem szeretnék
Ki mit javasol? Láttam térd melegítőt, vagy aláöltözet?
-
nyogo83
Topikgazda
Sima O gyuru. Ha nincs keszleted (neha Lidl-ben szokott akciosan lenni, erdemes venni egyet), akkor kiszeded es barhol ahol tomiteseket is arulnak, veszel egy olyan meretut. De inkabb azt javaslom, hogy artani nem art egy ilyen keszlet meg nem is horror osszeg, merd meg az O gyurut, aztan vegyel egy O gyuru szortimentet amiben van ilyen meretu.
De ha nem talalsz olyan keszletet, akkor itt keresgelj meretben:
- Germalex Kft, Ulloi ut 18 ker
- O-Ring Kft Szinyei M. utca 6 ker
- Szogker 4 illetve 20 ker
Most hirtelen ezek jutottak eszembe itt Pesten.Azt irtad, hogy a karbi tulfolyojan jon ki a benzin, amibol a tocsa lesz, arra irtam, hogy mi miatt lehet.
Viszont en nem allok a robog mellett, hogy lassam, honnan szivaroghat szoval barmi elofordulhatNezd meg alaposan, hogy hol lehet benzines, tenyleg a karbibol jon-e vagy valahonnan lefolyik odaig.
Ha a benzincsapnal szivarogna, akkor meg kell nezni, hogy hol szivarog: bilincseknel, benzincsonel, vagy a tankba meno reszenel(ott szinten O gyuru van). Ha valahol ott szivarogna, akkor viszont folyamatosan jonne belole, nem csak fel-1 deci es aztan abbamarad.Szoval elso korben deritsd ki, hogy tenylegesen honnan jon a benzin.
-
nyogo83
Topikgazda
Pedig valoszinuleg a tuszeleped nem zar jol. Sokszor szemmel nem nagyon lehet eszrevenni, hogy a kupos vege megkopott vagy nem zar rendesen, illetve van hogy a feszek sem passzos mar belul.
Azert ereszt csak egy kicsit, mert a benzincsapod jol zar es epp csak a benzincsap-karbi kozotti csoben levo mennyiseget folyatja ki.
Amit meg megprobalhatsz mindenfele tu/feszek csere nelkul, hogy a feszket kiszeded es raksz bele uj O gyurut, mert lehet egyszeruen csak az oregedett mar el, es ott folyik be szep lassan. -
xxman
senior tag
Sziasztok!
Van egy régi Piaggio Skipperem (2T 125cc, CSM1T)
Mikuni VM20 karbi van benne, olajzás kikötve.
A probléma az lenne hogy a karbi környékéről, ha jól láttam a túlfolyóból csöpög az üzemanyag. Alapvetően nem folyik, tehát ha megállok nem látom hogy folyna, vagy csöpögne, de 1-2óra elteltével már szemmel látható a kis tócsa.
Érdekes továbbá, hogy nekem úgy tűnik mintha ez nem egyenletes lenne, tehát nincs az hogy 1-2 nap állás után már több decis pocsolya van alatta, inkább úgy érződik mintha lenne kb egy max. mennyiség aminél nem folyik több ki, bármennyit is áll.
A karbi jól van belőve, könnyen indul, jól megy, a tűszelepen sem láttam semmi kopást vagy sérülést, szerintem jól kell hogy zárjon - igaz ezt nem teszteltem, csak átnéztem, kipucoltam.
Egy valószínűleg ettől független hibajelenség: az üzemanyag szintjelző maximum 1/2-ig megy fel, ha félig, ha telerakom. Ez javítható vagy cserés?
Köszönöm előre is a válaszokat! -
válasz
nyogo83 #80651 üzenetére
Köszönöm a válaszokat! Ez jól hangzik, nekem ennél jóval hosszadalmasabb bejáratás élt az emlékezetemben. Egyelőre még szerelés alatt van a motor. Biztos ami biztos az első tank benzint óvatosba, utána húzom neki, de mivel elég szomjas a masina, az a tank nem fog sokáig tartani, az biztos.
Bár ismerősöm szerint elképzelhető, hogy a 172-es hengerrel kevesebbet fog enni mint most a 125-el, mert optimálisabb lesz a teljesítménye, nem kell annyira húzni neki. Meglátjuk. Nekem amúgy alapból is kicsit több olajat kap, direkt úgy volt beállítva a 125-ös hengerrel is.
-
KTMHobby3
tag
válasz
sityupityu #80652 üzenetére
Na, azért ez nem üzemanyag mennyiség függő, inkább szintetikus olaj mennyiség. Bár az 1:50-es keveréktől nem kell eltérni, az ajánlások szerint. Persze szegény keverékkel nem ajánlatos közlekedni, mint ahogy más motornál sem.
-
KTMHobby3
tag
válasz
FeniX- #80650 üzenetére
Az. Nekem is annak tűnt, amikor a nicasilos új hengeremet akartam bejáratni. Aztán elolvastam mindent a témáról és megértettem. Mivel a henger alu, nikkel, cadmium, szilícium kopásálló bevonattal és a dugattyú is alu, ezért a hőtágulásuk azonos, ezért nem tud megszorulni. Fontos hogy szintetikus olaj kenést kapjon, csak az öntöttvas hengereknél kell ásványi olaj, vagy félszintetikus. Én már 4 éve használom az enyémet, megy rendesen, pedig a motor 8-9 ezerrel forog. Nyugodtan tartsd be, amit leírtak, nem lesz semmi baj.
-
válasz
Runner_fxr #80648 üzenetére
Ahogy már előttem is írták az a lényeg, hogy annyi üzemanyagot kapjon mint a bolond. Az alu hengerek 90%-a a vashengerekkel ellentétben az összeszerelés utáni közvetlen indítás után, illetve az első pár kilométer után ragad meg ha kicsit is szegény a keverék.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Runner_fxr #80648 üzenetére
Nem igenyel olyan korulmenyesebb bejaratast mint a vashenger(bar en annal se aggodom tul soha ezt a dolgot
)
Az elso par kilometeren ovatosabban, illetve ha most lett osszerakva akkor az elso inditaskor allitsd inkabb egy picit dusabbra a kevereket es a benzin/olaj keverek egy kicsit legyen olajban dusabb.
Ha egy fel/negyed tank benzint elmaszkalsz ovatosan a tesztelesek/karbi beallitasok alatt es nem lett semmi gond, akkor utana mar nem kell aggodni.Ha meg akar szorulni, akkor az elso par km-en megfog.
-
KTMHobby3
tag
válasz
Runner_fxr #80648 üzenetére
Ha jól olvastam, akkor az egy nicasilos alu henger. Ezt írják a bejáratásáról:
" Keressünk egy viszonylag hosszú utcát, indítsuk be, 5 perc alapjárat, két oda-vissza lightosan, egy oda-vissza közepesen, aztán ami a csövön kifér." -
Egy Malossi MHR 172-es hengernek kb hány km a bejáratása?
-
KTMHobby3
tag
válasz
Zoli bácsi #80645 üzenetére
Szia!
Megerősítem a tapasztaltaidat. Az én Dacia Kombim bennégett a garázsban, kb. 10 liter benzin volt a tartályban, de nem robbant fel. Sőt, amikor el kellett menni vele, azzal a benzinnel sikerült elindítani és elmenni vele. A motortér kinn volt, csak az utastér égett ki. A tank meg hátul, alatta volt. -
nyogo83
Topikgazda
válasz
Zoli bácsi #80645 üzenetére
Passz, szerintem ahhoz azert nagyobb homerseklet kellene, raadasul az ulesen/muanyag kasztnin kivul relative kevesebb egheto anyag van rajta mint egy auton.
A benzinbol meg ha jo a benzincsap, akkor gyakorlatilag csak az az 1-2 deci tud, ami eppen a csovekben van, mert ahogy leall a motor, jobb esetben azonnal elzarodik a vakumos csap.
Sajnos porolton kivul maximum a szerencse, mert a kasztni ala nehezen fersz oda, hogy lefojtsd. Rosszab esetben a kabat is felsziv egy kis benzint es az is langra kap ha megprobalod betomkodni.
Esetleg ugye marad a kabattal csapkodas, ami lehet nem segit de legalabb nem tetlenul nezi az ember -
Zoli bácsi
őstag
válasz
nyogo83 #80639 üzenetére
Huh ez durva.... Egyszer egy Zaporozsec gyulladt ki előttünk a rendőrlámpánál. A Trabantomnál az szokott lenni, hogy a tűszelep fennakadt a karburátorban, aztán álló helyzetben folyt a benzin az autó alá..Szerencsére soha nem dobott senki csikket az autó alá, mert azért Trabinál a karosszéria is éghető volt.....
Szegény Vespás...Ha senki nem segít, nem is tudom ilyen helyzetben mivel lehetne oltani, talán kabáttal próbálná az ember lefojtani a tüzet.....
Az üzemanyagtartály nem tud berobbanni...? Gondolom azért olyan könnyen nem robban be a tartály, 33 éve kezdtem mentőknél dolgozni, pár csúnyán összetört autót/motort láttam, de felrobbantat soha..... (Kopp-kopp-kopp) -
iff
senior tag
Annyi, hogy szerencsére nagyobb baj nem történt, csak haza kellett tolnom, és kicsit elkéstem. Azóta van pluszban a motorban. Ami durva,hogy alig múlt 1 éves, és a "gyári" szűrőn már voltak hajszálrepedések, azért is cseréltem. Érdekes a 2t-nél sem nagyon bírt többet egy évnél a gyári.
-
iff
senior tag
válasz
nyogo83 #80639 üzenetére
Ez előtti 4t robogómnál cseréltem a gyári benzinszűrőt és kicsivel 2km után a láma előtti kereszteződésnél egyszer csak azt vettem észre, hogy erőtlen a motor, majd leáll. lenéztem tiszta benzin volt minden, húztam egy benzin csíkot is. Épp váltott zöldre a lámpa,ahogy megálltam már ugrottam le és toltam a járdára.
Talán 3km volt a szűrőben. Azóta [ezt] használom, árához képest elég jó. Van egy pár még, de már ennek is kezd felmenni az ára. 500 körül vettem még. (nem az ár a fontos, csak jó legyen) A 2t-nél (ezen [sport kipufogó] van) durván meleg szokott lenni a kipufogó. Nem is szeretek jobb oldalról tankolni.
Egyszer mértem, de jóval 200C fölött volt.
-
nyogo83
Topikgazda
Miert erdemes odafigyelni, hogy normalis allapotban legyen az uzemanyagcsovezes?
Lángolt egy robogó az Erzsébet hídnál
Kivancsi lettem volna, mi lett szegeny Vespaval utana. Mondjuk l*fszt a taxis seggebe, mert ahogy a cikk is irja, kell lenni naluk porraloltonak, de inkabb csak nezi aztan elhajt.Szerk: mondjuk most szoget utott a fejembe, hogy nekem van porralolto az automban, de ugy remlik csak teherszallito, illetve mezogazdasagi jarmu meg busz kategoriaknal kotelezo. Kulfoldon tudom, hogy sok helyen kotelezo a taxinak, de itthon nem lennek benne biztos.
Mindenesetre azert vagyok kicsit merges, mert volt mar hogy hasonlo esetben kiugrottam az autobol egybol rohantam segiteni az embernek, mert van aki annyira leblokkol amikor ilyen tortenik vele, hogy nem tud esszeruen gondolkodni, hogy mit is kellene csinalnia. -
Repsol600
addikt
válasz
cappa72 #80626 üzenetére
Ajánlanám akkor a Rieju RR-t pl sm szettel ha ez tetszik [kép] (van újabb típusa is RRX, MRX de ezekkel személyes tapasztalatom nincs) ez kisebb, könnyebb mint a többi. 160cm-el RX, RYZ nem lenne biztonságos szerintem, ezek jóval magasabbak, az RX nehéz is.
AM6 illetve még a D50b, utóbbi van az újabb motorokban, de AM6-hoz rengeteg alkatrész van olcsón új és bontott is, illetve tuning cuccok is. -
KTMHobby3
tag
válasz
FeniX- #80622 üzenetére
Szia!
Az én motoromban 3 éve olyan ledes fényforrás van, amit a 79982 Hsz-ben látsz. A vetítési képe ilyen:A fehér fém vonalzó a tompított megengedett magassága. Jól látható hogy a tompított alá világít, míg a reflektor fölé is. A fehér folt a lényeges. A felvétel sárga fal előtt készült, ezért kicsit sárgás a led fénye.
-
FeniX-
senior tag
válasz
macilaci78 #80631 üzenetére
Hát, most mit csináljak?
már 3 éves lauf-ban vagyok.. :-D
Még nem rendeltem meg, mert az ebay-en írtam az olasz csókának hogy küldi-e, mert eredetileg ott láttam, csak ott szettben volt.
De írok róla, ha a végére járok (sztem 1-2 hét). -
NYPD
aktív tag
válasz
FeniX- #80630 üzenetére
Basszus, ez marhajó! Ha 2 héttel korábban megtaláltad volna én is rendeltem volna egyet, kényelmesebbnek tűnik, mint amit én szereztem lábtakarót, mert az néha felgyűrődik indulásnál, ezzel ilyen nem lenne
Ennyiért nem is pénz, kérdés mondjuk mennyi a posta de még sztem úgy is jó. Majd várjuk a tesztet
-
FeniX-
senior tag
válasz
perge666 #80629 üzenetére
Köszi, nekem is megvan már jóideje a "téli szettem" : őszre: dekatlonos aláöltözőnadrág + motorosnadrág, ez egész sokáig jó szokott lenni. 45 percet kibírok benne.
Hidegebb időkre: farmer, térdvédő, és dekatlonos pufi-sínadrág.
ez a tuti.
Az egyetlen baj ezzel, hogyha valahova megyek, ahol nincs mód normálisan levetkőzni, akkor uszkve 2-5 perc alatt rottyra izzadok benne.Azért akarom ezt a lábvédő anyagból készült, tépőzáras gatyát.
Na, meg is keresem.
[link]..mert ezt sztem bele lehet hajtogatni egy dobozba, táskába, és ezt nyugodtan lehet motorosnadrágra tépőzárazni, vagy akár farmerra is.
-
perge666
veterán
Jó reggelt.
Beszéltétek a napokban a téli öltözetet motorra.
Én jópár éve télen-nyáron motorozok pedig van autóm,mostmár kettő is.
Igaz már most autózok mint írtam néhány napja.Tegnap munka után elmentem egy szűk 60km-es útra,oda-vissza volt annyi.
2 nadrágot vettem fel,meg 2 vastagabb pulcsit+ vékony kesztyűt.
Hazafelé majd megfagytam,nem gondoltam hogy már ilyen hidegek vannak.Úgyhogy nagyobb útra mindenki jó melegen öltözzön!
-
FeniX-
senior tag
válasz
Tamás9x #80627 üzenetére
Ebből a jövő hónap lesz, jó eséllyel, de előbb-utóbb kipróbálok egyet. Gatyát akarok venni, mert motorhoz nem nagyon találtam épeszű áron "tucanót", viszont egy olasz oldalon (ebayről átszörfölve) találtam egy ilyen kantáros cuccot, amit gatyaként magadra tudsz tépőzárazni, és hasonló anyagból van, mint a lábtakarók. Azt akarnám megcsípni.
-
válasz
Repsol600 #80619 üzenetére
Neked is köszönöm!
Próbálkozok, próbálkozok.
Mivel a lányom nincs még 160cm magas, inkább az alacsonyabb motorokra próbálunk rákeresni. (Igaz, azért én is fogom használni, de még lehet hogy a bátyja meg az öccse is elkéri majd...)
Szóval AM6-os blokks motort érdemes keresni, ha jól értem az eddigieket.
-
NYPD
aktív tag
Hali.
Múlt héten azt vettem észre, hogy esőben a motorom sokkal puhábban rugózik? Nem tutik már a rugóstagok, és a víz "segít" rajta? Vagy mitől lehet? +1: Hol tudok jó áron Bp-en Motul 5100 10w40-es olajat venni?
-
FeniX-
senior tag
Srácok, ezek a "csájníz" HS1 led izzók nagyon tönkreteszik a foncsort? (bármi egyebet?)
Ilyen 4-5000 ft-os kategóriára gondolok. (Tudom, hogy 'nemszabájjjoss') -
Repsol600
addikt
válasz
cappa72 #80605 üzenetére
Cpi-t nem vennék, igaz jól felszereltek, de kínai, a blokk is AM6 "koppintás"
RYZ-m van, ez elég magas, viszont ez jó minőség kb Derbi kategória, eredeti Olasz AM6 stb...
Ami alacsonyabb az a Rieju RR, ez is elég jó minőség, rengeteg bontott alkatrész van hozzá, mert ezekből sok van. Ez is eredeti AM6 -
Johnny_vT
senior tag
válasz
Tamás9x #80613 üzenetére
Getrenntschmierung-os a kicsike, amire nem tudom a magyar szót, de külön van az olaj és benzintartály és magának keveri. Sürítést kézzel nem tudok állítani (legalábbis kezelöszerv nincs hozzá, a motorba meg most nem nyúlok).
Ma reggel száraz 7°C, ismét pöccre indult. Várom a következö esöt...
-
FeniX-
senior tag
Nem, nem, nagyon jó az ötlet. Vagyunk itt egy páran még, akik egész évben aktív szezonosak, én is a 4. telemet fogom megkezdeni. Csak nekem 1db valamilyen 4 ütemű motorom/robogóm volt, aztán azzal gyűrtem mindig.
Sajnos, a többség még mindig indokolatlanul veszélyesnek tartja a robogózást, nem hinném, hogy tömegek térnének át erre a közlekedési műfajra. Ez nem ázsia. (az előnyei is megvannak: jóeséllyel, aki nőnek néz ki, az nő is, és nem ér meglepetés)
Inkább szenvednek a SUV-ban, fizetik a napijegyet a parkolóórában, de nem mondanak le a "nehezen" megszerzett, drága részletfizetéssel járó új autókról.
-
Johnny_vT
senior tag
válasz
FeniX- #80574 üzenetére
A héten nem volt rá időm, de tegnap vettem bele új gyertyát. Aztán UTÁNA elkezdtem szétszedni és észrevettem, hogy rossz típust vettem
Mondjuk elég durván retkes volt, olajos kokszlerakódás körben, de maga az elektróda okénak tűnt.
Végül visszaépítettem és pöc-röf indult, majd ma hajnalban is kimentem és szintén egyből beindult. Mentem is vele egy kört a benzinkútra meg vissza.Tehát ezek szerint csak a nedves időt nem szereti... Ennek mi lehet az oka? Valahol beázhat?
-
-
iff
senior tag
válasz
sityupityu #80609 üzenetére
Az volt az első amit cseréltem. (az is kapott rendesen) Valami japán csapágyat kaptam bele, az volt, hogy 2500 de szl. nélkül 2000Ft.
Hát igen "jobban teljesít".
Innen, már nem szeretnék vásárolni. Ott lett volna az SKF csapágy ami (6202) szintén 2500 de inkább 2000
Kisvállalkozók.....
Megyei jogú városról beszélünk és amit én keresek nincs, vagy irreálisan drágább, vagy ahogy fentebb is írtam. Inkább neten próbálok vásárolni, ha egy mód van rá.
-
-
válasz
energy4ever #80607 üzenetére
Köszi!
Úgy látom, hogy az általad javasoltak is beleférhetnek 200k-ba, úgyis van egy papa, aki bütykölős.
(Simson időszakban nőtt fel, most is vagy egy "szimi" neki, amit időnként teljesen szétszed, összerak...)Valamint nem esik olyan magasrol majd.
Itt felröhögtemMajd beszélek őkegyelmével...
-
-
energy4ever
addikt
válasz
cappa72 #80605 üzenetére
Inkabb koltsetek picivel tobbet. 250 kornyeken mar kapni Aprilia/Derbi motorokat. Ezekbol az AM6, Illetve a D50B blokkosakat kell keresni(szinte mindegyik az ezekbol).
Az elteres ezek es a tobbi hasonlo kinezetu motorok kozott, hogy ameddig a tobbibol van osszesen annyi mint pl aprilia rx-bol. Igy alkatresz is van mindig hozza.
A D50B, AM6 nagyon jo kezdeni. 6 sebesseg, ~100-at mennek(regiotol fuggoen valtozhat, van olyan orszag ahol 40et mennek, van ahol 60 ,80). -
Sziasztok!
Úgy tűnik, vihar söpör itthon végig... kismotorvihar.
Tehát lányom szeretne egy kismotort, és ilyeneket nézett:
[Ryz 50]
Cpi akármibármiAlapvetően eddig robogó volt a cél, most már eltelt pár hónap, és most ilyen enduro/cross jellegű.
Érdemes ilyenekkel (a linkben szereplőkkel) foglalkozni?
A keret "nagyonmax" 200k (inkább 170k + első szerviz).
Természetesen más ötlet is jöhet...
November végén lesz a születésnapja, akkora kapná meg - ha van értelmes találat addigra.
Előre is -
iff
senior tag
válasz
robogo81 #80602 üzenetére
Kipufogót is le kell szedni.
Kerék, dekni, kuplung, csavarok. Ha a variátor rajta marad, nehogy elmozduljanak a görgők. Ami érdekes volt, hogy a csavarok sem voltak egyforma hosszúak. Nem néztem, és az egyiket csavartam be és sakkoznom kellet egy kicsit visszarakáskor. Azt hiszem nálam 2db-volt hosszabb. Most egyik ismerősömmel próbálok beszerezni koyo csapágyakat, szimeringet. Remélem sikerül neki. Amit kaptam volna, kínai, másik véglet skf Olasz, szimering skf Made In China
Jó drágán.
-
NYPD
aktív tag
Jaja, arra már biztosan beruházok majd egy normális tucano megoldásra. Karbisban nem is gondolkozom, csak injektoros és K6 vagy utáni, ami már nem kajálja az olajat. Első körben a burgmanbázistól szeretném majd venni, kérdés mi lesz a keret. 600 körül már vannak jók, FB csopiban is hirdetnek megbízhatónak tűnő figurák. Lehet, hogy kap majd még a kis kávédaráló két új city grip 2-t jövő hónapban, mert amúgy is kellene, de azzal talán el lehet majd indulni télen is, ha nincs veszett moslék idő.
-
robogo81
senior tag
Igen nálam is van egy "támasztó" csapágy a deknibe,ha jól láttam akkor a dekni felőli csavarokat kell kiszedni,pár a deknin belül(kuplung közeliek),és pár kívül igaz(olajfeltöltő körüli),de nem a kerék felől(igaz a kereket le kellene szedni
)?
tényleg a 6202 csapágy pár hete volt téma,hogy gyenge? már nem emlékszek erre. -
iff
senior tag
válasz
robogo81 #80595 üzenetére
Nem túl rég cseréltem, variátort, szíjat kuplungot, csapágyat szimeringet. [link] [link] [link] Amit vettem hozzá: ütvecsavarozót 300/100-as (nem akkus), csapágy kihúzó klt., hőlégfúvó. Ami volt, krova, nem árt zégergyűrű fogó (amikor kellett, nem találtam meg
), (normális csapágy, szimering meg tömítés)
Nekem is mozog a kuplungnál a tengely, csapágy csere után annyira már nem mozgott., de nálam a dekniben is van egy csapágy, mert a tengelyt az fogja. Nálam a belső kerék csapágy (6202-es) volt a legnagyobb probléma.
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó AS-48A olajmentes kompresszor 4L tartállyal, dupla hengeres kivitelben!
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- ROLLEREK: ÚJ, Újszerű, Használt 30+ db listát tudok küldeni
- Eging PV 410W silver napelem verhetetlen áron
- AWS 5x108 R17 felni + Bridgestone Potenza Sport gumi
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad E540 - i5-4GEN I 8GB I 128SSD I DVDRW I 15,6" FHD I CAM I W10 I Garancia
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A20e/Samsung Galaxy A40/Samsung Galaxy A04s/Samsung Galaxy A03s
- AKCIÓ! Biostar TB250 i5 6400 8GB DDR4 120GB SSD 500GB HDD GTX 1050Ti 4GB AeroCool V3X 500W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest