- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Android szakmai topik
- Realme GT 5G - versenyképes
- Így állítsd be a gyermeked androidos készülékét
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Yettel topik
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Premier előzetesen a Demon Slayer -Kimetsu no Yaiba- Sweep the Board!
gp Elérhető lett Switch-re a játék, amely leginkább a Mario Party-hoz hasonlítható.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok,
Bízom benne, hogy ezúttal jó topicba írok."Érdeklődöm, hogy van köztetek olyan bátor ember, aki 50-es robogóval rója Bp-t?"
Milyen tapasztalatok vannak?
125-ösről váltanék vissza, egy kategóriával lejjebb, és sajnos megvannak az előítéleteim.(Rendszám nélkül még annyira sem vesznek emberszámba, valamint a kiskerekű példányok lennének számomra elérhetőbbek, ahogy nézem plusz már majdnem agglomerációból járok, ahol van egy olyan szakasz, amin kb. 70-el szoktak menni az autók)
..Nem, nem akarok 70-et "tudó" 50-est, mert olyan nincs (36 vagyok, 4. éve jobbára télen-nyáron motorral közlekedtem, az utóbbi időben bringa + motor, de a bringát 90%-ban járdán.. )
Szóval, reális elképzeléseim vannak.
Néhány bíztató szó jól esne, ill. akinek van tapasztalata, az kérem ossza meg velem.
Hogy közelekedtek, stb.Köszi, üdv mindenkinek!
u.i.: honda dió-t, suzuki lets-eket nézegettem. (Természetesen 2 ütem) Tudom, sokan a nagy kerékre esküsznek, de most mind hely, mind anyagiak limitálnak, és bkv-zni nem akarok 1 órát (x2) naponta, a bringa pedig szintén nem opció 5x egy héten.
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz fradi81 #76538 üzenetére
Egyszerű a válasz. Az autót kell remdbetetetni, levizsgaztatni es ehhez legegyszerubb volt a motort eladni. Igy valamennyire a kecske is jol lakik, meg a kaposztabol is marad valami. A nagymotorozasrol mar6egy ideje letettem. Ez előtt is 125os,150es motorkak voltak. Hyosung karion, honda sh, 'cbf125, cg125. Volt egy pár, na. ;)
-
FeniX-
aktív tag
válasz macilaci78 #76537 üzenetére
Köszi!
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok, én is kérdeznék egyet: van valakinek tapasztalata a motowell city 2t-vel kapcsoaltban? Úgy tudom leánykori neve generic omen, szóval "megvan" , hogy kínai, csak hátha használt már valaki ilyet közületek hosszabb távon is. Munkába járásra kéne. 15-15km.
Üdv, sziasztok.[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #76712 üzenetére
Még egy gyors: igazából mit kell nézni ezeken? (nekem - elnézést - eddig totál szürke zóna volt ez az 50ccm-es kategória, gondolnám, hogyha nem valami 14 éves 'táki-mester' hajtotta, akkor talán jó lehet)
Találtam is egy ilyet, ez tetszik:
https://www.hasznaltauto.hu/motor/yamaha/aerox/yamaha_aerox-15428904#adatlapContainer
(és nem kell érte 220 km-t sem utazni, lévén, hogy pesten lakom) -
FeniX-
aktív tag
válasz sityupityu #76718 üzenetére
Halihó, köszi!
@nyogo83: neked is! -
FeniX-
aktív tag
válasz sityupityu #76718 üzenetére
Sziasztok,
végülis azt a múltkori aeroxot nem néztem meg, ellenben egy yamaha bws-t megvettem. Itt pesten, egy normális tulajtól, és nagyon szép állapotban.
Köszönöm a tippeket nektek, még jelentkezem.
u.i.: Alkatrészek terén van valami aranyszabály? Honnan érdemes vásárolni ehhez a típushoz? Anno simsonos tapasztalataim voltak, ott úgy rémlett, hogy a boltban kapható alkatrészek 90% nem volt tartós.Álljon itt 2 kép, még a használtautóról. (Holnap hozom el a robogót)
Sziasztok. -
FeniX-
aktív tag
válasz sityupityu #76821 üzenetére
Halihó, köszönöm szépen, betárazom a címeket, oldalakat.
( @Tothgera30, @nyogo83, nektek is köszi!) -
FeniX-
aktív tag
Sziasztok, no, megvolt az első ismerkedés a robogóval. Mint kiderült, tegnap félreértettem az eladót, és most akkor tisztázódott, hogy:
- kb. jópár évvel ezelőtt teljesen fel lett újítva a blokk, viszont, aki felújította utána később nem használta, ami miatt
- még bejáratós az egész. (kb. 150km-t tettek meg vele azóta)
Az első villa szorul, de nem görbe mert hol tud rugózni, hol nem. (Álló helyzetben lenyomva az elejét) Ezzel lesz majd az első kör szerviz szerintem.
Valamint kérdezem naívan, hogy a szíjat ki tudom cserélni légkulcs nélkül? (Pusztán kézzel összenyomva a kuplungot, anno az SH hondán is beljebb ment a szíj, és úgy rémlik, azt ki tudtam úgy cserélni, hogy szét kellett volna teljesen szedni; Ezt mindenképp meg akarnám ejteni, addig nem mennék vele hosszabbakat)
Köszi, sziasztok. -
FeniX-
aktív tag
Sziasztok, köszönöm szépen a sok segítséget, szuper!!
Elkezdtem ismerkedni, használni a témát, még délután is gurultam vagy 40km-t itt a külvárosban. (Bp. 17)
Amennyire fostam ettől a lassú tempós, feltartós dologtól, annyira - lekopogom (kopp-kopp) - normálisan kikerülnek az autósok. 35-45 között gurgulázok vele és lehúzódok a szélére ha jön a forgalom. -
FeniX-
aktív tag
válasz SoulReaver #76833 üzenetére
Oké,oké, de akkor nagymotort vettem volna. Most talán kiábrándító, amit mondani fogok, de abban a "vallás irányban" nem hiszek, hogy egy 50-est szénné kell moddolni, hogy menjen 70-et. Nem arra találták ki. Elfogadom, hogy ez ennyit tud, aztán szpátyi.
-
FeniX-
aktív tag
válasz macilaci78 #76836 üzenetére
Természetesen. Már kitaláltam amúgy, hogy ha robogós nap lesz, akkor később indulok, hogy dugó legyen, így az átlagtempó is lassabb. :-)
Előtte a CG125-össel sem hajtottam agyon magam, mondjuk az legalább nem volt 2ütemű, hogy büdös legyen -> nem utáltak annyira az autósok.[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz macilaci78 #76850 üzenetére
..meg nem sütőolajjal járna. :-D
Arra értettem a "büdös"-et, hogy azért a 2 üteműnek alapból is van egy szaga.
Nekem ezalatt a pár tíz km alatt a táskám meg a kabátom már olyan szagú lett.
pedig én sem vagyok egy givenchy rózsavizen nevelkedett vki. :-) -
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #76851 üzenetére
..Visszatérve a robeszra, szerintem ma-holnap kiveszem az első villákat és elviszem szervizbe, vagy legalábbis megnézem, hogy mitől szorulhat. Ott helyben nem látni semmi furcsát rajta. (berágódást a krómszáron vagy ilyesmi)
Addig úgysem tudok vele menni a kőbányain, ahol 3 méterenként van egy keresztirányú borda az úton.
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz nyogo83 #76859 üzenetére
Az egy nagyon hasznos kis cucc. Nekem az autónál már tucatszor jó szolgálatot tett. (pl. hátsó fékdob rögzítőcsavar, stb.)
Kiszedtem és elvittem a telókat a szerelőhöz én is, együtt megnéztük és pont a bal oldali (amelyiken a fék felfogatás van) alulról - nem is néztem - de valami tákibáki nagyobb méretű csavarral van mókizva az imbusz fej helyett. Az amúgy teljesen száraz a jobban még volt egy kis élet. Elvileg valami bontottat tud majd szerezni, mert az új valami 80 ezer, igaz a "T"-szárral együtt.
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz sityupityu #76867 üzenetére
Hümmögök, aztán "oké"
Kinézetre itt mindkét szár olybá tűnik, mint amelyikben lehet olaj. A tárcsafékes az tök száraz volt, szorult, a másik meg mozgott de olajos volt a krómszár a szélén.
Még úgysem hívtak a boltból, talán azt a verziót sem kéne elvetni, hogy próbálják meg megjavítani a mostanit.
Na, majd kiderül, és köszi az infókat. -
FeniX-
aktív tag
válasz sityupityu #76875 üzenetére
Értem!
S akkor lehetséges, hogy a szorulósat alkalomadtán "csak" ki kéne pucceválni és új szimmeringgel összerakni, aztán kalap-kabát?
(Összeeskvés-hívő vagyok, simán kinézem a szerelőből, hogy mondjuk menthető, de rám akar sózni egy saját bontott (ugyanolyan xart) 40 ezerért) -
FeniX-
aktív tag
válasz sityupityu #76880 üzenetére
Köszönöm szépen, simán elhiszem, hogy van ilyen.
A szerelő normális volt, azt a tippet adta, hogy ha sikerül kicsavarnom a krómszár tetején lévő anyát, akkor brigéciolba áztatva el tudom érni, hogy legalább mozogjon az a teló is, és valamennyire lehet akkor használni.
Egyelőre ma megpróbáltam rozsdaoldóba áztatni fejjel lefelé azt az anyád, meg melegítettem is este, de semmi.
nem tudok rendesen ráfognia krómszárra, hogy ellentartsak. :-D
Lesz ebből még énekes halott. -
FeniX-
aktív tag
Halihó, sajnos a bws-nek vacak az első villája, és a kormánycsapágy is kotyog.
Az egyik szerelő, akihez elvittem külön a villát azt mondta, hogy ő úgy tudja, hogy az összes ilyennek vacak mamár a szerkezete és nem nagyon érdemes / lehet felújíttatni.
(Az új alkatrész meg 80 rongy körül van)
Honnan lehet tudni, hogyha valamilyen használtat vesz az ember, akkor az jó eséllyel még jó lehet?
A mostani tök száraz, 2 nap alatt ugyan "kimozgattam" (wd40 intenzív használatával), de semmit nem csillapít, és sokszor ha tolásból nyomom le az elejét, akkor nem rugózik, hanem inkább előrefele szét akarna esni. -
FeniX-
aktív tag
Sziasztok, valamelyikotoknek van/volt esetleg tapasztalata honda sky (50-es) paripával? Ezek az aprilis scarabeo/liberty vonalon mozognak?
Köszi előre is. -
FeniX-
aktív tag
válasz energy4ever #79851 üzenetére
140, a B125? Ez komoly? Nemár..
-
FeniX-
aktív tag
válasz energy4ever #79874 üzenetére
Köszönöm, nekem már megvan a sima 'A', csak elcsodálkoztam az árakon.
-
FeniX-
aktív tag
válasz Pfiucska #79876 üzenetére
"Mi" még mindig ezekben a 60-80 árakban 'gondolkoztunk', mert van egy kedves szomszédom, aki - képzeljétek - már 10.000 km-t tett meg Bp-n egy gyári, fojtott (sic!) 50-es piaggio-val. Nagyon győzködjük, hogy tegye le a B125-öt. Majd mondom neki az árat.
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #79878 üzenetére
Ezt valamelyik totalcar/totalbike kisvideóban taglalták a múltkor, hogy miért nem lenne jó, ha nyakra-főre minden 'B'-s jogsis egyből elkezdene vezetni 125-ös robogót/motort.
Valamiféle alap-motoros képzettséget én is kötnék ehhez a kategóriához. (Mármint, hogy - igen - legyen vizsgaköteles)
Így is nagyon sok a kiskosztümös nő, rövidpólós/flip-flop papucsos idióta, aki rápattan a robogóra, aztán húzza neki. -
FeniX-
aktív tag
válasz macilaci78 #79884 üzenetére
De ez a jobbik fele, amikor valaki érzi, hogy neki x-y kategória nem való (még).
A többi meg a kínai piacos brain cap-ben simán ráül és húzza neki, merthát egy "kisrobogó" - pláne az övé - megy 70-et, ha kiveszi a fojtást, akkor meg 90-et. :-DDe persze rosszmájú vagyok, hiszen mindig azokat lehet észrevenni, akik a normálistól eltérnek. Talán azért nem annyira rossz az arány, bár tény, hogy kevés az ilyen, mint a szomszédom, aki a 10k kilómétert fojtással tette meg az 50-essel. Panaszkodik is eleget, hogy minden nap van valami veszélyes sávon belüli előzése. (Mármint, hogy őt előzik)
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #79885 üzenetére
Az meg egy külön téma lehetne, de nem fogok rant-elni ezen a szülinapos szerdán, hogy a másik ilyen téma a motorosok integetése egymás közt, amitől agylázat kapok. Lábbal, mint a kutyák, mikor a fát megjelölik, meg 1-2 ujjal a fékkar 'mögül', és nekem akkor azt kéne figyelni? Kösz, nem. Nem integetek senkinek. Benzinkúton max egy 'helló' és kész.
-
FeniX-
aktív tag
válasz sityupityu #79887 üzenetére
2014-ben - mindenféle plusz órák, cécó nélkül - nekem is kb. ennyibe került a jogsi pesten.
-
FeniX-
aktív tag
válasz sityupityu #79889 üzenetére
Szerintem az emberek többsége szívesen kifizetné azt a plusz 20-30, akár 40 ezret, HA tényleg plusz tudást adnának át, és nem csak a bürokratikus "szokásos" kötelező körök miatt kellene pótvizsgáznia, vagy plusz órákat venni.
Pl. fogalmam nem volt róla, hogy az indexelésnél a gomb közepét is meg lehet nyomni, és folyton azzal bajlódtam a rutinpályán, hogy egyik irányból a másik irányba "átindexelésnél" mennyire nyomjam oldalra a kapcsolót, hogy abbamaradjon a pilácsolás. -
FeniX-
aktív tag
válasz sityupityu #79891 üzenetére
Tiszta sor, csak nekem ezt az oktató egy árva mukkanással nem mondta.
-
FeniX-
aktív tag
válasz sityupityu #79893 üzenetére
Igen, így volt. Előtte unokatesóm szimszonját használtam, de azon nem is volt index. :-D
emlékszem, télen mikor párszor megkíséreltem bemenni a munkába (és 4-ből 2x nem jött össze, mert útszéli szerelés majd tologatás lett a vége) akkor 3 mackónadrágot vettem fel, hogy ne fázzak.A tanuló CBF600-as honda meg valami elképesztően nagy dinoszaurusz motornak tűnt az egész jogsizás alatt.
-
FeniX-
aktív tag
válasz sityupityu #79895 üzenetére
Mázlim is volt, ez tiszta sor, a vizsgalapra rá volt írva, hogy bizonytalan motorkezelés, meg még pár ilyen dolog, de átengedtek végülis, úgyhogy egy szavam nem lehet. Ellenben nagyon sok olyan alacsony lánnyal tanultam együtt, akiket megkérdezve már akkor mondták, hogy "igen, én ilyen nagymotort akarok" ... miközben többször elestek a rutinpályán is, meg a fizikai erejük sem nagyon volt meg még a tologatáshoz sem az elején a "8"-asnál.
-
FeniX-
aktív tag
válasz sityupityu #79907 üzenetére
Igen, nagy előny volt, hogy legalább a forgalmi helyzetek nem voltak idegenek, így is épp elég volt a bikanagy motorral küzdeni. Így minden nélkül tényleg nagyon meredek nekikezdeni egyből a magymotornak. Eredetileg en sem a "nagy A-t" akartam volna, de mostmár nem bánom. Zömében 125oseim voltak, ahogy valamelyik robogós topicban meg is irtam. Mai napig nagynak érzek egy 500as gépet. A 125ossel legalabb magadnak nem tudsz ártani, meg ha rád esik, akkorsem. max 110 kiló.
-
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #79966 üzenetére
Hát, szerintem eleve az olajcserére is rászámolnak vagy 2 órát, amíg lehül kézmelegre.
Nem fognak egyből nekiállni.
(pl. simán lehet, hogy a tűzforró blokkból ha kitekered a nívópálcát, akkor eldeformálódik, mint ahogy nálam is az volt a CG125-nél) -
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #79971 üzenetére
Én sem próbáltam még, pedig ez azon kevés új generációs fejlesztések, aminek tényleg van értelme. Meg a kanyar-ABS is jó találmány.
A 25 fajta hátsó gátló, kormányról vezérelt állítási lehetőség, meg satöbbi marhaságok szerintem is feleslegesek.Legjobbak azok a fejlesztések, amik arra szolgálnak, hogy az amúgy már vezethetetlen kategóriába tartozó motorok (150 LE felett mondjuk) ne legyenek a saját tulajdonosukra nézve - legalább az első száz méteren - halálosak. :-)
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz macilaci78 #80000 üzenetére
Akkor azt mondod, nem most jött el az ideje, hogy eladjam újfent a motort?