- Mi mindenre jó egy másodlagos megjelenítő?
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Az Exynos 2600 az első 2 nm-es mobilchip
- Mobil flották
- iPhone topik
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Aktív témák
-
Xero
nagyúr
válasz
Manitou #49807 üzenetére
Nekem sincs elég pénzem tankolni, de nem adom el az autót.
Egyébként pont a napokban gondolkoztam, hogy hosszú hetek-hónapok óta nem tankoltam "normális" benzint. Szinte csak és kizárólag Klub petrol és Auchan. 2 éve még 80%-ban Shell ment bele a maradék 20% meg OMW. Minden második hónapban kapott egy teli tank 100-as V-powert, manapság meg rá se merek nézni az áraikra. Vicces.
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Manitou #49160 üzenetére
130-as táblánál 147-re vannak állítva a traffik az autópályán ha jól tudom, csak felette büntetnek, óra szerint 145-150 belefér.
M5-ön 3 hónapja 5 traffi fotózott le Szegedfelé menet egy csek se jött, végig 145-150-el mentem óra szerint ami ugye kicsit fölémér.
Bezzeg hazafelé jövet a bevezető szakaszon 120-al becsúsztam a 100-as táblához, egyből jött is a bünti csekk. -30k...Leeht azóta szigorodott szóval csak saját felelősségre tolni 130 felett.
-
tomcsi23
veterán
-
neduddki
nagyúr
válasz
Manitou #47626 üzenetére
HI!
akkor meg minek toketenkecc modngyad hogy tulatiszan faragnak az, ize marmint vakljak a kocsi lajat de oaszt menyije???:- )))
udv
neduddki
mod: copperhead: mogvan az otod merci w123-as na abban asztan van anayg a lemezekbena abab meg Te sem kothecc bele, rateszem a bal fuledet:- ) /ja es hatul is akkor a hejj, hogy csak hooooo!!!/
-
neduddki
nagyúr
válasz
Manitou #47171 üzenetére
HI!
csak nem mindegy hogy agya le, annak az opel motornak annyi leht felhozni hogy morgos, egyebketn zsenialalis
valamikor volt ojjanm hogy fordulatszamrugalamssag:n(maxteljfordsz)/n(maxnyomatekfordsz)
meg nyomatekrugalmassag:M(maxnyom)/M(maxteljford)
mint motorjellemyok
kivalo pelda a 90es eleji 3 literes soros6hengeres mercimotor, 2 szelepeskent maga volt az otozhato alaom, 24 szeleppel pedig ah nemforgattad agyon ojja n volt mint a doglott lo /na jo ebebn been volt az kivalo otomata valto is:- )/udv
neduddki
-
Qru
MODERÁTOR
-
Manitou
veterán
válasz
Manitou #46714 üzenetére
GENERÁTOR: Mint minden forgó alkatrész bizonyos megtett kilométer után javításra szorul (általában 100-150 ezer km), a generátor belsejében lévő szénkefék elkopnak. Ez gyakran alattomos hibát produkál, hiszen egy egyszerű méréssel nem észrevehető, a kontrol lámpa sem jelzi minden esetben. Méréskor egyszerű dolgunk van, alapjáraton megmérjük az akku feszültségét, ha az érték 13,8-14,4V között van akkor ez már biztató kezdet. Következő lépésként felkapcsoljuk a világítást és a fűtőventilátort (ezzel legalább 30 amper terhelést adunk a generátornak), ha ekkor az akku feszültsége nem vagy csak pár tizedet csökken, akkor a töltés tökéletes. Ha kb.0.5V-tal csökken a töltésünk, de enyhe gázadásra (2000-es fordulat) ismét 13,8-14,4V közötti feszöltséget mérünk akkor is minden rendben.
Tehát összefoglalva, töltésünknek terhelt vagy terheletlen állapotban 13,8-14.4V között kell maradnia. Ha kevesebbet mérünk, akkor az aksi lassú, de biztos elöregedésére (szulfátosodás) számíthatunk. Ha nagyobb a töltőáram ( az még nagyobb baj), veszélyes folyamatok kezdődnek el. 14.5V felett a sav pezsegni kezd, ez a folyamat jó, sőt, szabályozott körülmények között még ajánlott is (akkutöltő használatakor),de így igen veszélyes. Kisebb probléma a folyadék intenzív párolgása, a nagyobb pedig az, hogy, a pezsgő akkunk nagyon robbanó veszélyes durranógázt termel. Igaz, az autóban nagyon ritkán robban fel, de a veszélye megvan.
Ezek szerint fel fog robbanni az aksim
-
tomcsi23
veterán
válasz
Manitou #46632 üzenetére
A zöld féknyerges az még a régi, abból csak dízel RS van/volt. 130 paci, valagnyi nyúlmókus. Egy hézköznapi verdához már ez is elég szokott lenni, de azért sokan rátolnak egy csipszet.
Ez az új. Benzin, 1,4TSI (~180 ló), piros féknyereg.(#46631) Qru: jah, 1,4-es ez is.
-
dízelracer
őstag
válasz
Manitou #46492 üzenetére
Nevem rendszeresen benézik a fórumon. Két dologból adódik. Akkori munkámból (fuvarozás) jött a "dízel"+ abból, hogy notórius késő vagyok. Középsulis vizsgámról is késtem vagy 20percet. Folyamatosan versenyben vagyok az idővel ezért lett. "racer" dízel+racer: dízelracer.
Na most, hogy elmeséltem életem történetét megyek és falok valamit.
'kettőötszívódé Hyundai-al amúgy nem lehet sztrítrészingelni.
-
amargo
addikt
válasz
Manitou #45396 üzenetére
Jobban utána olvasom a nissan-nak, tetszik!
Tudom/gondolom, hogy opel-ből sok lehetett céges kocsi, barátom is azt nyúzta és nem voltak vele extra gondok - kivéve, amikor nem került bele olaj és végül motor cserézni kellett.. -, de fillérek hozzá az alkatrészek és talán jót is ki lehet fogni.
Még olyanokra gondolok, hogy melyek azok a márkák, amiket nagyon lopnak? Milyen márkából érdemes ezért nézni.
Eddig is keleti autóm volt és alkatrészeket is tudtam beszerezni viszonylag olcsón, de persze az opel-ba annyi lenne mint a szemét. Újra bele kell magam ásnom a témába. -
Mr.Grincs
veterán
válasz
Manitou #45341 üzenetére
Most elég sokat rá fogok költeni és jól is fog működni remélhetőleg.
Most derült ki számomra, hogy az előző tulaj mennyire szart erre az autóra. Most meg én szívok vele.
A szélvédőtől kezdve a fényezésig mindent megcsináltatok rajta, amit tudok én is megcsinálok itthon, azzel is pár db pisztolyorrút meg tudok spórolni. (olaj, olajszűrő csere, ablakemelő panel csere, meg pár apróság)
Már megcsináltam a listát, hogy mi az amit meg kell csinálni és vagy ki kell cseréltetni, hát nem lett rövid. De árakat nem is mertem társítani hozzá.
Belegondolva megéri rákölteni mert nem lesz vele gond egy jódarabig remélhetőleg. Örülök, hogy nem hiteles a verda mert még azt is fizetni kéne akkor biztos idegösszeroppansát kapnék. -
kpal
nagyúr
válasz
Manitou #45073 üzenetére
Vannak ismerős szerelők akik jártasak . Azt tudom etetni kell az nem probléma.. De az biztos nem vagyok olyan állat mint itt egyesek a mi városunkban.
(#45074) Kickass : Mint látom Te is Debereni vagy lehet hogy láttad már a piros-feket Eclipse-t a városban az Illetőnek az az állandó kocsija és nem ugy néz ki mint amelyik hibásodna meg . De lehet ha pont megkátom valahol beszélgetek vele kicsit és szemügyre veszem a verdáját.
(#45075) dabadab: Egyet értek veled hogy hétköznapokban is lehet használni nem csak hétvégiként és nem egészen sport hanem a sport és tura szerintem.
-
SpeedR
őstag
válasz
Manitou #45084 üzenetére
Én biztos hogy előbb vennék egy jó állapotú, a közhiedelem szerint kevésbé megbízhatót, mint egy megbízhatónak hitt, fényesre csiszolt, de véres torkú szakadékot. Az gondolom tiszta sor, hogy a jó nevű, jó állapotú vasakat még 20+ évesen sem szórják <150k-ért.
A Cliot én is megnézném. -
Vangelis
félisten
-
válasz
Manitou #45035 üzenetére
Köszi, akkor majd ha úgy alakul, akkor kipróbálom. Most 40 liter 95-öst vettem, lassacskán az is elfogy.
#45043 Vangelis: Volt a rokonságban egy hasonló R5, bár szebb állapotban, de beleset következtében elvesztette karosszériája nagy részét, így bontóba került, amúgy pedig nagyon jól bírta, olyan hóban hazavitt minket hogy csak néztem.
-
-
lsc
nagyúr
válasz
Manitou #45002 üzenetére
Egyik corollámban meghalt több mint öt éves akksi, most vettem egy 55-öst, 12e körül volt, egyszerűbb mint egy nem induló kocsit rugdalni. Ráadásul ha jelezte az akksid hogy nem bírja akkor bármikor jöhet egy cellazárlat, jobb esetben be lehet bikázni rosszabban azt sem.
-
lsc
nagyúr
-
-
Rick4
félisten
válasz
Manitou #44986 üzenetére
Nem mész így semmire se vele, az üresjárati fesz kevesebb, mint 12.5V, beindult a szulfátosodás, tönkremegy az akksi. Ha még jobban lemeríted, akkor meg fog a sav is fagyni, és szépen széttolja az akksit. villás terhelésmérővel szokás az ilyet mérni, de csak és kizárólag feltöltött állapotban. Ha végképp nem mész a kocsival, vedd ki az akksit, és vidd fel a lakásba, töltsd fel rendesen. Elvan az úgy akár hónapokig is.
-
tomcsi23
veterán
-
Rick4
félisten
válasz
Manitou #44620 üzenetére
Nekem bevált, hogy ha elindulok mondjuk hajnalban, és nem tudom, hogy fagyott vagy csak nedves az út, akkor még az első kereszteződés előtt egy egyenes szakaszon csinálok egy pici féktesztet, és mindjárt lehet érezni, hogy csúszik vagy nem csúszik. Nem kell padlófék, csak épp annyi, hogy tudjam, mire számíthatok.
-
Rick4
félisten
válasz
Manitou #44535 üzenetére
Az egyikben kell, a másik most lett összerakva új tömítésekkel, azt nyilván egy jódarabig nem kell töltetni. Persze benne van, hogy szétütöd a klímahűtőt, akkor meg hiába volt jó a tömítés. Egy gáz van, hogy a tömítéscseréhez totál szét kell szedni a klímarendszert, mondjuk szereléssel megáll 30-35-ből. És sokan inkább azt mondják, akkor inkább évente 8 ezres. Valahol igazuk is van...
Aktív témák
- Egyéni arckép 1. lépés: ARCKÉPHEZ VALÓ JOGOSULTSÁG
- Kuponkunyeráló
- Mi mindenre jó egy másodlagos megjelenítő?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Yettel topik
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Építő/felújító topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- További aktív témák...
- Motorola G72 128GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- Samsung Galaxy S25 128GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- Honor Magic5 Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÚJ Lenovo LOQ 15IRX9 - QHD 165Hz - i7-13650HX - 16GB - 1TB - RTX 4060 - Win11 - 3 év garancia - HUN
- Geforce GTX 1050, 1050 Ti, 1060, 1650, 1660 - GT 1030 - Low profile is (LP)
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest