- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Milyen okostelefont vegyek?
- Csak semmi szimmetria: flegma dizájnnal készül a Nothing Phone (3)
- One mobilszolgáltatások
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- A sógorokhoz érkezik a kompakt Vivo X200 FE
- Yettel topik
-
Mobilarena
Remélem nem bánjátok, hogy megnyitom a Mass Effect 3 topikját. Már régóta tudjuk, hogy a játék trilógiának készül, de a mai napon ezt a BioWare hivatalosan is bejelentette. Legalábbis az egyik technikai designerük, Christina Norman szólta el magát a Twitter-en. Ugyanis nemrég egy érdekes megjegyzést olvashattunk a blogjában:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vinyard#
aktív tag
válasz
janos666 #7651 üzenetére
Szerintem egyszerűen olyan sok opciót kell egy ilyenbe kitalálni, plusz számolni az egyes döntések következményeivel is, hogy az még egy hardkór szerepjátékba is sok, nemhogy egy akcióRPG-be. (ugyanis a ME2 végén csak parancsokat osztogatsz, a flották meg ezer emberből állnak, a vezetőik is ezerféle személyiségek, ezerféle érdekekkel stb-stb, akiknek nem te parancsolsz... )
Egyszerűen ésszerű kompromisszumokat kell kötniük a fejlesztőknek is (vagyis hogy megpróbálják kicsit hitelessé tenni a sereggyűjtést, aztán az a korlátok miatt csak ügyetlen, erősen hiányérzetes lehet, vagy szarnak az egészre, és nulla hitelességű, de legalább élvezetes módozatot választanak), és valljuk be eléggé adta magát, hogy a sereggyűjtést akciózgatással oldják meg. Nem mondom, hogy ez tökéletesen sikerült, viszont aki az előbbi dolgot várta egy ilyen játékba, az egyszerűen nagyon nem kezeli helyén a dolgokat, szvsz.
Sovereign halálát meg ahogy mondtam, ötletelgetéssel könnyen meg lehet magyarázni, de a "rosszul van megírva" nem azt jelenti, hogy megmagyarázhatatlan, hanem hogy nincs kifejtve, ad hoc jelleggel van odarettyintve, aztán neked kell kifundálni, igazából kapaszkodók nélkül, hogy ez mégis hogy történt. Ez a része egyszerűen kidolgozatlanul, hanyagul volt megírva a sztorinak, pedig hát eléggé fontos momentum ugyebár a rettegett óriás-Kaszás kicsinálása...
-
Vinyard#
aktív tag
válasz
janos666 #7648 üzenetére
Gyakorlatilag sértetlenül érkezett a Citadelhez...egyszerűen süt szerintem a haláláról, hogy nem tudtak mit kitalálni a pajzsának lenullázására, vagy hogy egyáltalán hogy kéne megölni, aztán gondolták összekötik Saren halálával, ha már úgyis olyan szoros volt a kapocs közöttük.
És kiemelném, bár erről mintha nem vennétek tudomást, hogy egyik esetben sem azt mondtam, hogy értelmetlen bullshit (az a ME3 befejezése), hanem hogy rosszul van megírva, ennyi.
-
-
Vinyard#
aktív tag
válasz
janos666 #7612 üzenetére
Tényleg, a naplóbejegyzések már kimentek a fejemből
Mindenesetre közel sem kap olyan szerepet a téma, mint az első részben.
Ami a Kaszásokat illeti: Ebben van valami, de azt is vedd bele, hogy ez kb. azért van, mert az első részben még ismeretlen gépistenek voltak, aztán a második részben már úgy toltad ellenük, hogy szétrúgtál egy böszme nagy Kaszás segget, ráadásul még fel is támadtál...
kicsit te magad érezhetted inkább legyőzhetetlennek.
Szal ebből csak azt akarom kihozni, hogy ha fordított sorrendben kaptuk volna a szövegeket, kb. szerintem ugyanaz lett volna az érzésünk, mint így...a történtek változtatták meg a szavak súlyát.De ettől függetlenül a Kaszásokkal kapcsolatos koncepció nem változott semmit.
Sovereign szavai:
"-Organic civilizations rise, evolve, advance, and at the apex of their glory they are extinguished.
-Your civilization is based on the technology of the mass relays. Our technology. By using it, your civilization develops along the paths we desire. We impose order on the chaos of organic evolution.
-We are eternal, the pinnacle of evolution and existence....We are the end of everything. We are each a nation - independent, free of all weakness."A lényeg asszem érthető. ÉS akkor erre a lényegre tökéletesen ráilleszthetők Harbinger mondatai:
"Evolution cannot be stopped.
I am the Harbinger of your perfection. We are the Harbinger of your destiny.
We are superior. We are your genetic destiny.Human, you’ve changed nothing. Your species has the attention of those infinitely your greater. That which you know as Reapers are your salvation through destruction."
Valamint:
"Your worlds will become our laboratories.
The experiments will continue, Shepard.
Take what is useful, destroy the rest."Különben meg azért is változhatott az önképük az emberek felé, mert volt egy ember, aki jól odapörkölt nekik: Shepard. Eleinte persze, hogy legyőzhetetleneknek hitték magukat, annyi ciklus után, mindig csak győztek-győztek és győztek, aztán jön egy ilyen nyikhaj kis emberke, aki kicsinálja az egyik legősibb és leghatalmasabb Kaszást...majd a miután meghal, és nem tudják megszerezni a testét, feltámad, még több, egyre több borsot tör az orruk alá. Biztos, hogy nem számítottak arra, hogy Shepard egymaga ennyi gondot fpg okozni nekik, ezért is volt Harbinger néha durcis óvodás.
Gondolom nem véletlen akarták nagyon megszerezni a szétégett-szétfagyott testét...
-
MichaelSD
őstag
válasz
janos666 #6902 üzenetére
Nem az a baj, hogy a ME3nál vannak jobb játékok, hanem, hogy ami a ME3 lehetett volna, de butaság miatt elrontották, na az a tragédia. Ezt nem lehet másnak nevezni, mint emberi butaság. Pontosan tudniuk kellett volna, hogy mi lesz az eredmény. Ha vissza olvasol ezerszer leírták az amatőr hibákat. Ezt elcseszték, ezért van a felháborodás. Ami nem is lenne baj, csak kicsit arrogáns állt a dologhoz a Bioware ezért még nagyobb lett a felháborodás. Nem véletlen...
A 8/10-hez jogod van, a Te érétekélesed. Szerintem egy gyenge 5/10. Sok jobb játék van a piacon.
-
mrhitoshi
veterán
válasz
janos666 #6902 üzenetére
Félre ne érts, kedvenc játékaim között van a 3 ME, csak ezek olyan hiányosságok, hogy ott vannak, kicsik, de azért feltűnőek, de nem akkora mértékben zavaróak, hogy most emiatt értékelném 10/2 vagy 3 pontra.
"mint te tetted az én véleményemhez."
Kifejtettem, nem tudom mi a probléma.
(#6903) r1E3S3E7T: Ez esetben elnézést kérek.
-
nanorambo
őstag
válasz
janos666 #6869 üzenetére
Érdekes cikk. Szerintem nagyon jó játék és a sztorija zseniális. Igazából a Mass Effect 3 szintézis vége és a Binary Domain sztorija ugyan az a koncepció és a Binary Domainben nagyon érdekes dolgok hangoznak el.
Igazából én már rég nem alapozok cikkekre...
Binary Domain az év meglepetése (számomra). Csak pozitívat tudok mondani róla.
-
konesz
csendes tag
válasz
janos666 #6852 üzenetére
Szerintem elég lenne két kategóriába sorolni az embereket:
1. Azt kapta, amit várt
2. Nem azt kapta, amit vártÉs hát nem az első kategóriában vannak többen, sőt ... Szóval ez az EA/Bioware részéről FAIL. Ha a fórumokból indulunk ki akkor olyan 10%-90% az arány. Kérdés, hogy a 90%-ból mennyi fog venni DLC-ket, vagy veszi meg a következő Mass Effect-et, vagy mondjuk a Dragon Age 3-mat?
-
Polllen
félisten
válasz
janos666 #6852 üzenetére
Egyébként ez a kategórizálás butaság, bennem mind háromból van valamennyi, nyilván különböző arányban...
és szerintem bájosan átugrottad a játék végi illogikus jeleneteket, amin szerintem a többség kiborult...
Többen leìrtuk, nem önmagában a választási lehetőségekkel van baj, az még rendben lenne, csak sajnos az utolsó 15 perc olyan, mintha különböző történeti szálakból ollózták volna össze &ìgy egymás után kevésbé van értelmük...
megmarad
A találat után a csapatom eltűnik, de a végén min az egyik kiszáll a normandyból, miközben mindenki a Földön volt. A normandy is csak úgy repked... Majd a végén az öreg mindig ugyanazt mondja&mindig van kisgyerek...
Ha a szintézist választod&közös a DNS ugyanúgy születünk&meghalunk? A reaperek is halandók lesznek? Ha nem, az alapkonfliktus megmaradtSzóval az elő- és utójáték csapnivaló a végén, emiatt frusztráltak az emberek. A döntést meghozni nem nehéz. én pl. arra gondoltam, h igen a szintézis lehet egy jó választás, viszont eszembejutott, mit tettek eddig a reaperek... uh veszniük kellett, hiába voltak velem a geth-k is...
A lezáráshoz amúgy plusz pont a végén a dlc-s beszólás...
Szóval szerintem, aki azt gondolja ez ìgy rendben van, az számomra érthetetlen okból elfelejti a körìtést&csak a döntésre fókuszál, pedig nagyon nem mindegy, mivel körìtik.
Amúgy szerintem a Rannoch-g van rendben a játék, utána egyre elnagyoltabb.
-
Polllen
félisten
válasz
janos666 #6851 üzenetére
Bocs, túl hosszú, így nem olvastam végig, de nálam van/volt annyi war asset, hogy Shepard túlélte...
Amúgy sajnos az egész játék kiforratlan, ha nem lettek volna az elődök, azt mondanák jó játék fura véggel, de ME1-2 után ez kevés. A végét pedig a normandy lezuhanásával csak jól összekuszálták.
TelevanSzerintem már az ME1-ben is eltolódott kissé az akció felé a mérleg pl. egy KotOR-hoz képest. De az egy nagyon bejött, nekem ideális volt az arány. A kettő is jó volt, a három meg alapvetően már nem rpg.
-
Televan74
nagyúr
válasz
janos666 #6852 üzenetére
Én sajnos az első kategóriába tartozom. Soha nem voltam akció játékos.
Az első rész még rpg(ez volt a legjobb), a második már akció-rpg(szódával még lemegy...) a harmadik inkább volt akció.Én egész játék alatt az hittem(kis naiv),hogy a Crucible egy olyan fegyver lesz ahol két választási lehetőségünk lesz.
A Paragon : Küldünk egy impulzust a reapereknek hogy vége a akciójuknak és térjenek vissza újabb 50.000 évre a mély-űrbe.
A Renegade: Egy pusztító impulzust küldünk a reléken keresztül. Csak a Harbinger élné túl(hátha egyszer folytatni szeretnék a játékot,akkor ő lenne benne főellenség).Mindegy. Mert már ilyen lett. Egyiknek tetszik a másiknak nem. Nem vagyunk egyformák.
És sok első kategóriába tartózó játékosnak, lehet akármilyen szuper Extended Cut DLC rakni a játékhoz, nekik az sem lesz elég jó. Én már túl sokat nem várok a DLC -től. Csodát biztosan nem.
-
Eli_Stone
aktív tag
válasz
janos666 #6759 üzenetére
Hmm... De, ha nem lenne PC nem, hogy konzol nem lenne, hanem játék sem. A Videó játék ipar a PC-nek köszönheti a létjogosultságát. Csak könnyű a PC-s gamer-ekre fogni, hogy miattuk veszteségesek. Az meg egyenesen nevetséges, hogy a PC-s játékot minden indításnál ellenőrzi az EA míg a konzolosokat csak egyszer. Vajon a PC-n, ha egy órája még eredeti volt a program és minden összetevője akkor talán két óra múlva már lopott lesz vagy mi???
-
Wizard of Oz
aktív tag
válasz
janos666 #6729 üzenetére
Szerintem azt a ziccert nem hagyják ki, hogy úgy kezdjenek mint a játékban: a kamera körbemegy a Normandyn, mutatva a legénységet, és követve Shepardöt. Én legalábbis ennek örülnék, a játékban is imádtam.
Igen, ez így jó is lenne, ahogy leírtad. Illetve így képzelem én el: Eden Prime után Citadel (poltika, Garrus, Tali, Wrex felkap), onnan rögtön mehetnének Liaráért, onnan Noveria, onnan Vermire, Citadel bünti, Ilos, Citadel finálé. A Feros szál cypherrel együtt kimaradhat, majd Benezia odaadja, vagy valami.
Karakterépítés alatt meg azt értem, hogy ilyenek kellenének bele, mint Liara találkozása az anyjával, egy-két szóváltás a csapattársakkal, hogy mégis mi van velük, ne csak a port fogják a hajón, vagy a szerelmi szál kibontása valamennyire, mert biztos bekerül.Vagy az is jó lenne, ha csak néznének hülyén a Citadelen a többi fajra, amikor mennek a Tanács elé.
Arra viszont kíváncsi lennék, hogy ha megéli a trilógiát a film verzió, akkor is bent hagyják-e a Catalystot. Remélem rácsap a kezükre a WB.(#6731) pohár: mint mondottam, kinek mi tetszik.
-
Wizard of Oz
aktív tag
válasz
janos666 #6723 üzenetére
Túlszaladtunk a témán.
Nem mondtam, hogy mesterművek, arra hoztam fel őket példának, hogy "hálivúdi robbanások meg csili-vili CGI" ellenére is lehet nem ponyvaszintű történetet felmutatni, és jól szerepelni a pénztáraknál.
A Mass Effect esetében még ott van ráadásul a játékadaptáció rizikófaktora is, hogy milyen lesz a forgatókönyv, hogy sűrítik bele 2 órába az első rész nettó 5-6 órás főszálát, és akkor még karaktert nem is építettek. Mert első sorban azoknak akarják majd eladni, akik nem ismerik a Mass Effectet.
-
Eli_Stone
aktív tag
válasz
janos666 #6723 üzenetére
Én az Avatarral voltam úgy mint te az Eredettel nagy volt a hype de maga a film már nem annyira jó.
De manapság az a probléma minden film esetében, hogy a Trailer-ekben szinte az egész filmet bemutatják csak fast forward-ban és amikor megnézed a filmet úgy érzed, hogy ezt már láttam. Az akciófilmeknél meg az összes űber jelenetet beleteszik a tariler-be így már semmi érdekes nem marad a teljes filmben. -
mrhitoshi
veterán
válasz
janos666 #6663 üzenetére
öö Biztos, hogy nekem címezted a hozzászólást ?
Rákerestem a neten, és annyit találtam, hogy MW3 grafikus motor megy alatta, illetve valami olyan kis szösszenetet, hogy bár dx11-es a motor, de mégsem azt nyújtja, mint egy BF3, szóval a dx11-es látványelemek hiányoznak belőle.
-
vitaro
senior tag
válasz
janos666 #6593 üzenetére
Igen, a vanguard heavy melee támadása biotikus. Az, hogy abban a jelenetben mégis omni-blade-del szúrja le Lenget, csak annyit mutat, hogy a készítők nem foglalkoztak ezzel a ténnyel. Megspóroltak egy kis munkát. Apróság, de szemet szúr. És az ilyen apróságok - mert több is van - hatékonyan tudják rombolni a játékélményt.
-
Tibicsucsu
aktív tag
válasz
janos666 #6571 üzenetére
Amúgy leesett, hogy mi volt nekem nagyon fura a legvégén.
Az hogy egy értelmetlen szar volt.Nekem már ez sem tetszett, amikor megjelentek az első spoileres írások, képek + az első trailer, amiben megtámadják a reaperek a Földet. Pár óra játék után megnyugodtam, hogy tulajdonképpen totális támadást indítottak az egész galaxis ellen, de akkor meg azonnal beugrott, hogy mi a francért nem a Citadellel kezdték.
Az addigi ciklusoknak az volt a lényege, hogy a relék és a "Fellegvár" egy jól kitalált csapda legfontosabb részei. A civilizációk függnek tőluk. Citadel a központ, ahonnan mindent irányítanak. Ott vannak a vezetők, minden info az aktuális civilizációkról és onnan át lehet venni az irányítást a relék fölött, és akkor senki nem használhatja a reapereken kívül.
Reméltem, hogy a játék során választ kapunk arra, hogy miért nem ott kezdenek, de semmi! Az első rész legérdekesebb része, amikor a Vigillel való beszélgetés során teljesen összeáll az a kép, amit itt tulajdonképpen kukáztak.
Nem csak az utolsó tizenöt percben merül fel az addig történtekkel kapcsolatban sok kérdés. A játék során folyamatosan hiányzik valami minden egyes fontosabb momentumnál. Csak azért nem annyira feltűnő, mert jönnek azok a bizonyos "epic" momentumok, amik elvonják a figyelmet a hiányosságokról és adnak némi érzelmi töltetet a játéknak.
Pluszban én személy szerint folyamatosan nyomasztónak éreztem a játékot, mert arra vártam folyamatosan, hogy ki hal meg a kedvelt szereplők közül. Ezt mondjuk teljesen pozitívumként értékelem és hasonló érzéseket vártam volna a második rész utsó küldetése során. Számomra egy kicsit csalódás volt, hogy mindenki túlélheti a "suicide missiont". -
AthlonXP
őstag
válasz
janos666 #6537 üzenetére
Ez a rész mikor volt a játékban, ilyen nálam nem volt..
Egyébként ennyit arról, hogy az EA mennyire megszívta ! Még csak sajnálni sem tudom őket.
-
Malachi
veterán
válasz
janos666 #6424 üzenetére
látod, nem vagyunk egyformák, mert a Bordert úgy imádom, ahogy van, azóta már kétszer újrajátszottam, megvettem GOTY-ban, meg ami kell. egy kicsikét sem csalódtam benne, mert valahogy a karakterek, a kis hülyülések, a légkör, a millió féle fegyver valahogy olyan egységet alkot, ami elviszi a hátán az egész játékot.
nem tudom jobban kifejezni, a ME folyamatosan építkezett a végéig, egészen az első perctől mindent azért tettél, hogy meglegyen a tökéletes, katartikus végjáték, mert arra készítettek fel - és nem volt végjáték. semmilyen. egy buta beszélgetés egy addig tökismeretlen karakterrel, három választás és egy 20 másodperces cutscene. és még egyszer, a tényleges ellentmondásokat, logikai hibákat se felejtsük el. felesleges itt a részleteken rágódni.
amúgy mindig is azt mondtam, hogy tök jó, ha vannak, akiknek simán bejött az egész játék. irigy vagyok rájuk. tőlem életem egyik legjobb játék élményét vették el ezzel a szánalomkupaccal. de legalább tanultam az egészből. soha többé előrendelés!
-
Malachi
veterán
válasz
janos666 #6421 üzenetére
almát a körtével.
skyrim - open world
mass effect - action rpg
a skyrim - bár nem játszottam vele - kb. olyan lehet, mint az Elite volt, nem tudom, emlékszel-e rá. csak hajóztál és kereskedtél és harcoltál és fejlődtél, egy hatalmas világban. igaziból soha nem volt vége. sandbox, open world, ez benne a jó.
a Mass Effectnek pontos története van, ami A-ból B-be tart, az első rész elejétől adott a CÉL, amihez elvileg a harmadik végén érsz el. na, az a cél, az sikerült elég furcsán. ne felejtsük el, hogy belső ellentmondások feszítik még az utolsó 10 percet is. mostanában már nem szólok hozzá, mert mindent elmondtam korábban, meg inkább megvárom a DLC-t. de alapvető tények felett hiba lenne elsiklani. bárhogy magyarázhatjuk, de az ME3 befejezése elhibázott.
-
Spectrum
aktív tag
válasz
janos666 #6401 üzenetére
Skyrim egy nyitott világú, szabadon bejárható, "sandbox" típusú játék, elsősorban nem a története miatt vesszük meg. Előző részeihez képest mindig jobb lett, többet adott és hozta a korábban megkedvelt elemeket. Nem vártunk mást.
Aztán ott van a bioware, akiket a kiváló történetei miatt szeretünk, lásd Baldur's Gate, Neverwinter Nights 1, Kotor 1, Dragon Age, stb.. Már-már vakon megbízunk abban amit készítenek, eddig nem okoztak csalódást, kivéve talán DA2.
Mass Effect széria egy történetorientált rpg, amit a minőségi sztorija miatt szeretünk. Ha ezt elvennénk belőle, akkor egy gyenge lövöldözős játékká válna. Az egész sorozat alatt hozta az ígért és elvárható szintet, egészen a 3. rész végéig, ami összecsapott, hanyag, gyenge és olcsó megoldásoktól hemzseg. Megjegyezném, hogy -tévhitekkel ellentétben- nagyon meghatározó bárminek a vége, mert egy gyenge sztori is kellemes élményként marad meg egy jól megírt végződéssel, míg egy jó történetet tönkre lehet tenni egy szar véggel.Fentebb linkelt videóban nagyon jól látja a srác, hogy ha nem Bioware lenne a játékra rányomva, akkor nem lenne belőle probléma, mert egy ismeretlen stúdiótól nem fogunk AAA kategóriás történetet várni. Márpedig ezt ők csinálták, méghozzá ezekkel a konkrét ígéretekkel:
- válaszokat kapunk, nem pedig több kérdést
- lesz sztorinak eleje, közepe, vége, nem pedig csak egy "nagy lezárás"
- biztos, hogy nem lesz A,B és C féle vége
- nagy befolyásunk lesz a végkifejletreEz a bizalom elárulása bioware részéről, a metacritic pontszámon ez tükröződik vissza. Még mindig ajánlom az itt linkelt videót, sokkal jobban mondja el, mint én tudnám.
-
konesz
csendes tag
válasz
janos666 #6401 üzenetére
Nem csak az a probléma a ME3 végével amilyen lett, hanem amilyen lehetett volna. Egyrészt le ígérték a csillagokat az égről a megjelenés előtt, másrészt akármilyen ME fan korrektebb lezárást tudott volna intézni.
Írtad is hogy "Szerintem ha végiggondoljuk más történetek tükrében is, akkor nagyon is korrektül le lett zárva a dolog." Mégis milyen történetek tükrében? Szerintem te túl sok Lost-ot nézhettél
A - szerinted - korrekt lezárásról ez a kép mindent elmond: kép
De abban igazat adok, hogy ez az egész dolog túl van reagálva. Bár arra is kíváncsi lennék, hogy ha nem lenne ekkora "népharag", akkor egyrészt mennyibe kerülnének a már bejelentett ingyenes DLC-k, valamint jönne-e egyáltalán Extended Cut DLC? -
mrhitoshi
veterán
válasz
janos666 #6227 üzenetére
Így már értem. Olvastam én is a netre kikerült változatot. Sokkal de sokkal értelmesebb vége lett volna azzal. A mai kor legfőbb kérdése körül játszódott volna, és szerintem sokkal izgalmasabb is lett volna. Szerintem nem lett volna elcsépelt, sőt!
Na de ez van sajnos, ilyen idióta befejezéssel kell beérni, amit tuti hogy 10 perc volt összerakni.
-
Iron Funeral
őstag
válasz
janos666 #6201 üzenetére
Uh nem... félreértetted, az oké, hogy lefarmolják a galaxist, de a miértjét nem tudjuk... a végéig amikor egy hatalmas nagy hülyeséggel dob arcon a játék... Egyrészt emiatt is jobb lett volna, ha nem mondják el, másrészt meg szimplán a misztikusságához hozzáadott volna azzal, hogy nem leplezik le... na erről lehetett volna spekulálni
(#6202) Eli_Stone: Összesen 6 féle bejfezéshez vannak a fájlok a játékban, szóval nem, nincs benne.
-
nanorambo
őstag
válasz
janos666 #6194 üzenetére
Igen. Az univerzumot az első két rész építette a harmadik csak használta. Az már megint más kérdés, hogy kihasználta-e. a válasz természetesen...
...NEM(#6195) r1E3S3E7T
Arról nem is beszélve, hogy a Bioware azt állította anno, hogy lesz olyan befejezés is, hogy a Reaperek nyernek és Shepard veszt. -
Iron Funeral
őstag
válasz
janos666 #6187 üzenetére
Engem spéci az zavar, hogy a 3 választás 100% Deus Ex ripoff, az is zavar, hogy nincsen ráhatással az ending kimenetelére semmi (ebből a szempontból a piros elfogadhatóbb mert legalább kapsz egy pár seces cutscene-t), sem a 3. részből sem az első kettőből. Az is zavar, hogy zagyvaságokat beszél a kis nyomi a végén (amit mond önmagával nem lenne baj, de ellent mond az első két rész alapvető elveinek, persze a Twitter alapján nem kötelező elhinni mindent amit mond, na mindegy), nem látunk semmit sem (ahogy nanorambo is írta) a kék/zöld/piros robbanásokon kívül, aztán egyszer csak menekül a Normandy, majd lezuhan és kiszáll (nálam mindkét végigjátszásnál Liara/Garrus szállt ki, mindkétszer ők voltak a befejező csapatom) az utolsó squad 1-2 tagja... what? Ja meg ne említsem, hogy valami miatt szétesnek a MR-ek (szerintem ennek az univerzumnak fontos/nélkülözhetetlen részei, mindemellettemellett én nem voltam fennakadva azon, hogy nem robbant szét minden úgy mint az ominózus ME2 DLC-ben) amit nincs megindokolva semmivel sem szvsz.
TBH a piros endinget el tudnám képzelni mint "jó"(successful) endinget 3 változtatással:
- a kis nyomi nem mondja el a Reaperek létének okait (ez szvsz minden endingnek must have)
- A Relayek nem esnek szét (nem látom okát neki, arról volt szó, hogy a mesterséges életformákat pusztítom el/kontrollálom/egyesítem nem arról, hogy szétzúzom a technológiát)
- nincs a végén a Buzz Aldrin féle "epilóg"(LOL, de ez is szintén must have lenne mindenféle endingnek), egyszerűen itt azt mondja, hogy q régen volt egy ilyen esemény aztán azóta sem voltunk a csillagok között, személy szerint olyannak hatott a mondóka, mintha több százév vagy akár egy millenia után mesélt volna a papó, ráadásul pontatlanul... (tehát mint epilógnak már nincs is értelme), illetve ez azt is magával vonja, hogy a galaxis nem hozza a "régi önmagát"(minek tönkretenni a kreált univerzumot ha semmi szükség arra).Ehhez persze kellene az, hogy a játék(ok) során meghozott döntéseimmel "unlock"-oljam, illetve benne lenne a lehetőség, hogy túléld.... nem is akár hogy! Elgondolkodtam ezen, és igazából ez lenne az igazi "bittersweet ending" ahol egy olyan választást kellene csinálod, hogy elpusztíthatod a Repereket, de ehhez meg kell halnod, VAGY te túléled és megy velük minden szintetikus életforma... ME1 előtörténete ismerős? Torfan? A karakterprofilod múltja gyakorlatilag ugyan az, apró változásokkal ami jelen helyzetben a galaxisra nézve az lenne, hogy te meghalsz(vagy akár a Normandy/emberiség/stb.), vagy a szintetikusok (akikkel nem olyan rég szövetséget is köthettél ugye!) de a lényegen nem változtatna, hogy a Reaper veszély a múlté... Gyk. egy féle ending, mégis kétféle kimenetel, szerintem a megfelelő befejező animációkkal (ME1-ME2 vége példának) illetve történetelvarrásokkal (poszthumusz kitünteés, "lovely reunion", akármi) megfelelően drámai lett volna, és a játék annak a "jelmondatának" is eleget tett volna, hogy nem tudsz majd mindenkit megmenteni. Ebben van paragon meg renegade is, a választás a tied, az univerzum megmarad, szintetikus létformák előbb utóbb úgy is lesznek (ahogy a kis nyomi is mondta), te meg túlélted vagy nem. Emellett én személy szerint hiányoltam a "rossz"(failure) endinget(ami az alapértelmezett lett volna, minvel mint említettem a másik "jó" endinget unlockolni kellett volna megfelelő játékkal), ahol elbukod a meccset a Reaperek ellen, és megfelelő drámaisággal végig kell nézned, ahogy kifarmolják a galaxist, majd elűnnek...
Mindenesetre ki fog derülni, hogy mit akartak elérni ezzel ha kijön a DLC, addig meg várunk -
janos666
nagyúr
válasz
janos666 #6187 üzenetére
Mondok akkor viszont rosszat is a játékról:
Nekem soha senki sem fogja megmagyarázni, hogy EDI-nek miért van holografikus kijelző a szeme előtt. Ez egyszerűen nonszensz. (Neki nem kell a szeme elé vetíteni a dolgokat, mint egy embernek.)
Már az is gáz egy kicsit, hogy mikor Joker mellett ül a hajón, akkor vadul nyomkorássza a saját holografikus interfészét. LOL!De ezt még meg lehet magyarázni annyiból, hogy csak azért csinálja, mert szeretne embernek tűnni a legénység előtt.
Kevés volt a pénz. (Legalább is szokatlan volt, hogy nem tudok csak úgy bármit megvenni a játék végéig, amit lehet. Az ME1-ben még maradt is bőven lóvé akkor is ha felelőtlenül költekeztem, az ME2-ben szórták rám ingyen is a cuccokat, itt pedig egy csomó vásárolható dolog maradt a boltok árlistáin és messze nem volt meg mindenből az V-ös szintű upgrade - az egyben még X fölé is mentünk a többféle upgrade-el)
Nem tudom hogy csinálták, de mint ha még kevésbé lett volna "RPG-s", mint a második rész. (Az első rész talán sok is volt egy akciójátékhoz, de még a másodikban is voltak ilyesmik, hogy kutatási project-ek, amikhez nyersanyag kellett, miegymás. Itt csak pénz kellett, de annak sem volt túl nagy szerepe.).
Kicsit rövid volt. Vagy legalább is annak érződött. Főleg az első, de még a második részben is tömérdek új helyet, fajt, egyéni kis történetet, stb ismertünk meg, míg itt inkább csak lezáródott a szálak egy része és jóformán csak rohantunk a végéhez. Nem volt már szinte semmi új. Csak a prothean eszközt vágták a fejünkhöz már az elején és aztán csak lövöldözni meg régi haverokkal régi történetekről fecserészni jártuk körbe a fél galaxist, mire végre elkészül.
A korábbi részekben sokkal többet lehetett dumálni a csapattagokkal a hajón, több bolygón lehetett leszállni, több véletlenszerű beszélgetés indult meg járókelőkkel is... -
janos666
nagyúr
válasz
janos666 #5773 üzenetére
SPOILER - vége
Nos, nem is lőttem mellé túl nagyot. Én ugyan nem ezt választottam, de az egyik lehetséges befejezés kb. pont ez lett volna.
A szintézist választottam és remélem nem lincseltek meg érte, de én elégedett voltam a befejezéssel!
Azt hiszem, hogy akinek nem tetszett, azt inkább csak a főhős elkerülhetetlen (kvázi-)halála zavarja és talán még az, hogy így durván zéró kihatása van bármire is a 3 rész során hozott akármelyik döntésünknek.
Viszont nekem jobban tetszik a szintézissel végződő lezárás, mint az, ha egyszerűen csak hazavágtattunk volna "fehér lovon" és mindenki gratulál, amiért a végén Shepard pár pisztolylövéssel vagy egy gombnyomással legyőzte a legyőzhetetlen Reaper-eket. (Kb. valami olyasmire számítottam volna még, ha életben marad a főhős, hogy lesz egy videó, ahol megköszönik a munkáját, majd előbukkanunk valahol, ahol még körbejárva külön-külön minden régi ismerős gratulál nekünk, ha beszélgetünk velük...)
És azért írtam, hogy kvázi-halála, mert én nem is értékelem annak. Én inkább úgy éltem ezt meg, hogy a lényünk egy része beterítette az egész tejútrendszert. Úgy is mondhatnám, hogy most történt meg az, amire pár asari (köztük Liara is) felszólított már minket az első részben: Embrace eternity! ~ egyesültünk az univerzummal.
Persze egy darabig fura volt nézni, ahogy Joker, EDI és Liara kiszállnak a lezuhant hajóból (főleg hogy többé már nincsenek Mass Relay-k sem és elég lakatlan helynek tűnt). De második gondolatra ez is felfogható úgy, hogy mi magunk már minden élőlény része lettünk (így beleértve őket is), ezért "látjuk" még őket és így mondhatni még most is velük vagyunk.
Egyedül az volt kicsit lelombozó, hogy a stáblista után még bedobták azt a "mesélj még egy strory-t Shepard-ról", csak hogy visszadobhassanak minket a hajóra a DLC-k miatt.
És persze így szerintem már nincs már túl sok értelme sem további DLC-knek, sem egy 1-2-3 újrajátszásnak, hisz elveszett az az illúzió, hogy számít miként játszunk.
Viszont összességében számomra ez így is egy briliáns játék volt, egy, az én szememben méltó befejezéssel.
//
Még a főhős sorsát illetően jegyezném meg, hogy az én végső (utolsó DLC-t záró) Dragon Age Origins befejezésem is az volt, hogy átléptem a tükör túloldalára.
Ennek megfelelően a DAII-ben is eltűnt személyként emlegették azt a Warden-t. De én ott is tudtam, hogy él, sőt, ott van ahol akar és azzal, akivel szeretne. -
-
Eli_Stone
aktív tag
válasz
janos666 #5826 üzenetére
A legjobb amikor Trainer úgy beszél hozzád, hogy gépel és csak a fejét tekeri teljesen hátra
De nem csak ez bug-os rengeteg bug van benne. de, ha az origin-ben a játék képén jobb klikkelsz és nyomsz egy frissítést legalább olyanok megjavulnak, hogy nem válnak láthatatlanná bizonyos beszélgető társaid. -
Eli_Stone
aktív tag
válasz
janos666 #5754 üzenetére
Pedig nálad lesz a hiba, Nekem a ME1 óta kb 4x cserélődött a Hardver alaplappal együtt és sose volt ilyen
sőt most, ha este játszok és nem akarok felébreszteni másokat van, hogy játék közben dugom be a wireless fejhallgatóm vevőjét és simán magától átkapcsol arra akadás nélkül.
Nekem mostanában a youtobe-on nincs kép. Csak zöld az egész és csak akkor jelenik meg, ha átváltom, hd-ra vagy akármire és fullscreen-en szinte mindig megáll vagy fastforward-ba kapocs. -
-
Iron Funeral
őstag
válasz
janos666 #5720 üzenetére
Na ez jó kérdés én mindig default arccal játszottam (ok. csak az első rész első ~6 végigjátszását követően
), de azt olvastam, hogy csak ME2 arcgenerátort tud átmenteni, az első részével nem kompatibilis, vagy ilyesmi, szóval elképzelhető, hogy újra kell csinálnod
(#5721) Eli_Stone: naja, eléggé érdekesen rakták össze ezt az esetkezelést a játékban
-
tiv83us
veterán
-
nanorambo
őstag
válasz
janos666 #3862 üzenetére
Igazából nehéz dolog. A játék zseniális (szerintem) 10pontból kap 12-t. Persze szigorúan akkor ha az első két részt is kijátszottad amik szintén 10/12
De ahogy a végét így félvárról vették ezért lehetne adni 10/-1 pontot is. Úgyhogy vicces szituáció.
Ha kicsit részletesebb pontozásra számítasz akkor (szubjektív véleménynem)
Grafika 10/8 Nagyon sok textúra pixeles
Hangok 10/9 semmi baj nincs velük
Zene 10/10 szerintem zseniális
Történet első két résszel együtt 10/10 vagy 10/1 a vége miatt.
Hangulat: 10/10Remélem így értetted
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Nintendo Switch 2
- Spórolós topik
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A Micron újszerű módszerrel javítja QLC-s SSD-jének sebességét
- Milyen légkondit a lakásba?
- Videó stream letöltése
- Fájdalmasan gyenge kijelzőt válaszott a Switch 2-höz a Nintendo
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Pro 16 M4 Pro 24GB RAM 512GB SSD - garanciával hibátlan működéssel
- Honor Magic 7 Pro - Fekete - Új kipróbált készülék! Karcmentes gyárilag független! 512GB Memória!
- Szerezd be most az érzékelhető különbséget! Akár 0% THM-re
- Apple iPhone 14 128GB , Kártyafüggetlen
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged