- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Az Oppo Find X8 Ultra lett a legvékonyabb kameramobil
- Milyen okostelefont vegyek?
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Fotók, videók mobillal
- Szerkesztett és makrofotók mobillal
- Magisk
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Megérkezett a Pixel 5 és 4a 5G
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
-
Mobilarena
Remélem nem bánjátok, hogy megnyitom a Mass Effect 3 topikját. Már régóta tudjuk, hogy a játék trilógiának készül, de a mai napon ezt a BioWare hivatalosan is bejelentette. Legalábbis az egyik technikai designerük, Christina Norman szólta el magát a Twitter-en. Ugyanis nemrég egy érdekes megjegyzést olvashattunk a blogjában:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vinyard#
aktív tag
válasz
Spectrum #8059 üzenetére
Ismerem mi a vége, bár nem játszottam vele.
Hát, te így nyugodtabban alszol, akkor nekem mindegy, bosszankodhatsz rajta reggeltől-estig. De le merem fogadni, ha tetszene a dolog, valahogy nem zavarna ennyire a nyúlás. Nagyon érdekes, hogy az ilyeneket csak a csalódottak szokták felhánytorgatni.
-
Iron Funeral
őstag
válasz
Spectrum #8059 üzenetére
Az pedig, hogy hogy szembesülünk a választási lehetőségekkel meg ugyan az mint a Human Revoban, ott elmondja először az öregember a dolgot, aztán a főnököd/humanity frontos arc (Anderson/TIM) és végül Elizával (starshit) beszélve tudod meg, hogy hogyan lehetne végrehajtani a lehetőséged közül egyet, illetve felajánlja negyedik lehetőségként, hogy ne derüljön ki semmi, majd az emberiség megoldja magának, most az EC-ben bele került egy ugyan ilyen lehetőség miszerint te nem csinálsz semmit majd az utánad következő ciklus megoldja... Ami azt illeti ha ez "fail" endingként került volna bele akkor nem szólok semmit de ez olyan másolás ami mellett nem nézek el, BW-től, ME-től többet vártam volna, ha újítani akarnak akkor újítsanak, ne másoljanak, vagy maradjanak meg a régi, jól bevált receptnél.
-
Vinyard#
aktív tag
válasz
Spectrum #8056 üzenetére
"A Deus Ex játékban pont ugyanez a három lehetőség van a játék végén. Ha ők is csak máshonnan vették az ötletet, az még jobban minősíti a bioware íróit."
Persze. James Cameron is a lopás lopását követte el, amikor megalkotta a Terminatort. Vagy George Lucas csak a szomszéd nénitől nem lopott, amikor megalkotta a Star Wars-t. És ez is őket minősíti. Fújj! Tűzre velük, égjenek a pokolban!
Hagyjuk már ezt....
-
Vinyard#
aktív tag
válasz
Spectrum #8048 üzenetére
Leírtam már százszor. Crucible. A Crucible a deus ex machina. A Catalyst, hogy az kell a Crucible-höz, meg hogy pontosan mi fog történni, az már csak kiegészítés, magyarázkodás.
Nem tudtuk, hogy a Crucible meg fogja oldani a konfliktust? Na persze. Csak az nem tudta, aki vak, meg süket. A kérdés szempontjából a hogyan meg irreleváns.
-
Misály
addikt
válasz
Spectrum #8029 üzenetére
Nincs objektiv irodalmi elemzes, csak szubjektiv letezik hisz az irodalom az asszociacios keszsegunket hasznalja.
"Akkor miről beszélünk? Nem sikerült az írónak úgy megfognia, hogy azonosulj a céllal, nem neked való." - fura elkepzeleseid vannak, en egy jo tortenetre voltam kivancsi, ezt befogadtam a fohossel valo azonosulas nelkul es ritkan hatott az erzeseimre (az empatia nem az erossegem, mellesleg vicces, hogyha logikus dontest akarsz hozni azok szinte kivetel nelkul renegade mozzanatok lesznek, kivetel a qte megmozdulasok, azok viszont remek szinezetet adnak a karakternek). Ennek ellenere elveztem a jateksorozatot. Eleg vad kijelenteni, hogyha nem azonosulok a tortenettel akkor az nem nekem valo es az iro szar, olvasas kozben se drukkolok es visitozok, egyszeruen ilyen a habitusom.
"Most más szavakban leírtad, ami a probléma. A jó művekben ezt nem így oldják meg, ismét metagames cikk." - kozben beleolvastam a cikkbe csakhogy ne legyek teljesen hulye, leirja szepen - jokora tulmagyarazasokkal - , hogy a nagy konyv szerint hogyan kene ennek tortenetnek mennie. Ha valami ettol elter az mar veletlenul se lehet jo?
Az ME tortenetevel nincs baj, ill nem lenne baj, ha nem ennyire mainstream mediumon lenne kiadva mint egy videojatek, olyan retegekhez is eljutott ami nehezen fogad be nem mainstream vonalvezeteseket. Meresz fricska, nekem bejott es elgondolkodtatott... mas fikazott, hogy ez nem jo mert nem a klasszikus modon zajlanak az esemenyek...
Nem mellesleg egy kis onellentmondas:
"Megsúgom, hogy a cikk nem szarozza a játékot, hanem objektív irodalmi elemzés."
"Most más szavakban leírtad, ami a probléma. A jó művekben ezt nem így oldják meg, ismét metagames cikk."
Kovetkezetesseg elkene...
-
Vinyard#
aktív tag
válasz
Spectrum #8030 üzenetére
Oké, akkor még ennyit:
"De a catalyst oldja meg. "My solution". "New solutions", de továbbra is a Catalysté. A kettő együtt, igen, de mindkettő deus ex machina."Ennek nem sok értelme van így, mert ez "Mi volt előbb, a tyúk vagy a tojás?" kérdés. Egyik sem működik a másik nélkül...a problémát valóban a Catalyst oldja meg, de a Crucible nélkül erre képtelen lenne...Szóval most kérdezem, ha lelövöd a rád támadó zsebest, mi oldja meg a problémát, a pisztoly, vagy a golyó?
Egyik sincs a másik nélkül, és csak együtt jelent megoldást.
Viszont azt, hogy a problémát egy deus ex machina fogja megoldani, nem a befejezés dobta ránk, mint hideg vizes bödönt. Ezt már a ME3 eleje óta tudtuk, és már a ME1 óta számíthattunk rá. A befejezéssel annyi változott, hogy a már régóta létező deus ex machina maga kibővült új távlatokkal, magyarázatokkal, kiderült, hogy nem önmagától működő csodafegyver. Ennyi.
"Nem, mert az írók szó szerint ezt mondták, "ne higgyük, hogy egy gombnyomásra felrobbantjuk a reapereket". Csodafegyvert pedig egy ötéves is ki tud találni, ennél azért többre számítottunk."
Ezt nem sértésnek szánom, félre ne értsd, csak amolyan ténymegállapítás: Akkor egyszerűen az van, hogy naivak voltatok. Michael Bay is elmondja minden transformers előtt, hogy milyen király lesz, aztán ugyanolyan nézhetetlen az összes. De fel lehetne hozni bármilyen produktumot a szórakoztató iparból a filmeken át megkezdve a videojátékokig, mindent. Mindenhol megígérnek fűt-fát a készítők, mindenhol azt hallod, hogy ez lesz a legjobb játék, aztán ez vagy teljesül, vagy nem. Jelen esetben annyi a különbség mondjuk a transformerses hasonlathoz képest, hogy olyan emberek ígérték, akiről tudtad, hogy nem kóklerek...de senki nem tud csodát tenni. Hiába tudtam, hogy remek írók, játékkészítők dolgoznak a Mass Effect szérián, sajnos azt is tudtam, azzal is szembesítenem kellett magam, hogy csodát ők sem tudnak tenni...egy ilyen méretű, erejű, sokadik nézésre is csak legyőzhetetlen problémát feloldani nem nagyon lehet csak csodafegyverrel. Az volt a realitás már a ME1 vége óta...a ME2 óta meg aztán főleg. Amit a készítők ígértek az meg csak boldog álom volt már akkor is, amikor mondták...ami sehogy sem teljesülhetett.
Mondjátok rám, hogy kishitű, de a Kaszásokkal Drew sem tudott volna elbánni, csak valami deus ex machinával. Egyszerűen egy ilyen sereget nem lehet face to face legyőzni, csak valami trükkel, legyen az csodafegyver, Independence day jellegű vírus, vagy ilyesmi. Ez van, ezzel szembe kell nézni.
-
FehérHolló
veterán
válasz
Spectrum #8030 üzenetére
Szerintem vagy túl naív vagy, vagy nem tudod, hogy hogyan működik a mai regényírás a regénysorozatoknál.
Így.
Nem csak a ME világában, nagyrészt mindenhol. Van egy jó alapötlet, valaki(k) teremt(enek) egy univerzumot, aztán utána az írótársak telepakolják klisékkel. Nagynevű sci-fi példák: Dűne, Shadowrun, MechWarrior.Welcome to the real world, Neo.
-
Vinyard#
aktív tag
válasz
Spectrum #8025 üzenetére
Nem a Catalyst oldja meg a megoldhatatlant, hanem a Crucible. Vagyis inkább a kettő együtt.
De ez nem is fontos: A lényeg, hogy a problémát egy csodafegyver oldja meg. Ez a csodafegyver már a ME3 eleje óta szerepel, csak akkor még nem tudod, hogy a Catalyst is szükséges a működéséhez.A csodafegyver viszont valóban egy deus ex machina, de nem a végén vetik be az írók. Most ezt lehet kicsit hülyén írtam le, de summa-summarum, a deus ex machina nem az oly sokat szidott befejezésben, 10 perc alatt kerül elő, hanem már a játék elején. Mindössze annyi változik a befejezésben, hogy megtudod, hogyan, mivel együtt működik a Csodafegyver....és emellett még választ is kapsz a Kaszások létezésének okára...de ez a TE, vagyis Shepard problémájának nem volt része, csak közvetve. (Neki ugyanis anniy volt a problémája, hogy jönnek a Kaszások, és le kell győzni őket. A miért? nem volt probléma.)
Azt viszont ahogy már korábban is írtam, már az első rész vége után sejteni lehetett, hogy egy deus ex machina, egy csodafegyver folgja feloldani a konfliktust. Amikor a ME2 semmilyen reményt nem adott a Kaszások legyőzésére érdemben, és teljesen kilátástalan volt a sorunk a megérkezésükkor a ME3 elején, már 99% biztonsággal lehetett gondolni, hogy csak egy deus ex machina segíthet. Ezt a fentiekből látszik, nem fair a ME3, és főleg nem a ME3 befejezésének a nyakába varrni...már jóval korábban el kellett volna kezdeni utalgatni rá.
Ezt az azonosulás dolgot meg szerintem hagyjuk. Ne te mond már meg nekem, hogy én mit és hogyan éltem át a játékok alatt.
-
Misály
addikt
válasz
Spectrum #8022 üzenetére
Miert kell szemelyeskedni ha kifogyunk az ervekbol es miert kell masok erveit eloszedni ha nincs mas... Nekem tetszett a tortenet, befogadhatonak iteltem es nem ereztem elcsepeltnek (meglepodnel hogy a nagy sci-fi irok hany bakit kovettek el eddig, Asimov pl nem nagyon tudta osszerakni az idovonalat es hatalmasakat ugralt idoben, nem az egyik legkovetkezetesebb sci-fi iro megis az egyik legnagyobb volt), egy erdekes tema konzumer kontosben. Ebbol kifolyolag nem tartok igenyt masok elemzesere (ami ahany ember annyi fele, foleg ha egy irodalmi murol van szo) ami azt taglalja, hogy miert szar az egesz amikor elveztem a tortenetet.
"Mert az utolsó percekben történik, nem tudunk azonosulni a céllal. Lásd metagames cikk." Te nem tudsz azonosulni vele de akartal, en nem is akartam azonosulni vele pusztan vegigneztem, ateltem. Nameg cel: a cel a kaosz (gyk.: konfliktus) elkerulese, amibol jocskan volt reszunk a 3 epizod soran, es szep sorjaban le is gyurjuk ezeket. Nem a vegen "azonosulsz" vele, csak a vegen tudatosulhat, hogy egesz vegig ezert jatszottal...
Deus ex machina: a Cruicible valoban eroltetett, a cel erdekeben vetik be, nem vart fordulat volt, hogy valojaban nem is fegyverrol beszelunk... mellesleg ilyennel meg Asimov is elt, amikor Giskard es Oliwav (akik szinten szintetikus eletformak) hirtelen ugy dontott, hogy az emberiseg erdekeben lakhatatlanna teszi a foldet egy atomtoltettel...
-
Vinyard#
aktív tag
válasz
Spectrum #8022 üzenetére
Igaz, rosszul fogalmaztam, szóval nem volt ott a kezdetek óta, de nem is az utolsó 10 percben rángatták elő, na!. Bocsánat.
"Mert az utolsó percekben történik, nem tudunk azonosulni a céllal."
Hát ez egyéni szocprobléma. Nekem nem kell 10 órán át a számba rágni, hogy azonosulni tudjak egy magasabb szintű konfliktussal. -
Vinyard#
aktív tag
válasz
Spectrum #8016 üzenetére
Öhm, de hát a Crucible-t, nem a végén húzták el a kalapból, mint a fehér nyuszit! A probléma megoldásának eszköze nem volt ismeretlen, nem hirtelen került elő...az ott volt már kezdetek óta. A Crucible módszere, hogy a Catalyst képességeit használja...nah az volt az újdonság egyes-egyedül. Ezzel kvázi nem történt más, ha leegyszerűsítve nézzük, mint magyarázatot kaptunk a Crucible működésére...mellesleg még azt is elmondták nekünk, hogy miért vannak a Kaszások. Vagyis összefoglalva szerintem akkor lehetne deus ex machináról beszélni, ha egészen a játék végégig semmi ötletünk nem lett volna arra, hogy győzzük le a Kaszásokat, aztán hirtelen megjelent volna a Catalyst, és átnyújtotta volna a Crucible-t, hogy "tessék, itt van használjátok". A konfliktus számunkra ugyanis a Kaszáskérdés megoldása volt, az ő legyőzésük, nem pedig a létezésük oka.
"A motiváció pedig a jelenleg létező civilizációk és szeretteink megmentése a reaperek pusztításától. Ez percek megváltozik az évmilliók óta fennálló szintetikus-organikus szembenállás örökérvényű megoldására."
Na és ez miért baj? Így kapott magasabb távlatokat a döntésünk. Ha neked az lenne az alapproblémád, hogy a bankválság, a hatalmas kamatok miatt csődbe mentél, és a bankod a házadra pályázik ( mert válság van, és minden lehetséges forrásra szükségük van most), aztán a megoldáskeresés közepette az öledbe hullana egy olyan lehetőség, amellyel nem csak a saját gondodat oldhatod meg, hanem az egész bankrendszert megmentheted, akkor az olyan nagy gond lenne? Annyira zavarna, hogy "dehát neked nem ez volt az eredeti" célod?A motiváció a friss információk birtokában szükségszerűen változott. Nem tudom továbbra sem, ez miért baj.
-
Misály
addikt
válasz
Spectrum #8014 üzenetére
Ez mind igaz, de lepjunk mar egy kicsit hatrebb
"A krogan konfliktus abból eredt, hogy nem adtak elég lakható bolygót nekik, amikor elkezdtek a jólét miatt szaporodni. Túl korán segítették őket ki az űrbe, értelmileg nem felkészültek a galaktikus közösséghez." Kulso hatasra kezdtek fejlodni, mestersegesen teremtettek a korulmenyeket.
"A rachni a laborban egy fogvatartott értelmes, organikus lény, akin kísérletezni akarnak és ezért menekülne. A gyerekei pedig irányítás nélkül csak vadállatok, ezért támadnak mindenkit." Szinten kulso fejlettebb faj altal generalt mesterseges korulmeny.
"Getheknél van teremtett és teremtő, de a konfliktus nem ebből ered, hanem puszta önvédelemből. Ahogy egy csorda állat is megvédi magát ha támadják, semmi köze nincs a teremtővel való szembenálláshoz." - a gethek nem onvedelembol zavarjak el a szulobolygojukrol a salarianokat, hanem azert, hogy teremtojuket ujra osszefogasra sarkalljak...
"Shepard pedig gyakorlatilag meg lett gyógyítva egy súlyos sérülésből, itt szintén nincs teremtésről szó." - Shepard meghalt, akarhogy nezzuk, es kontrollalni akarta Miranda vesz eseten, de az Illusive Man nem hagyta jova, ugy akarta ujjateremteni ahogy az eredetileg letezett.. Meglett a kettejuk kozotti konfliktus is...
"Ha valaki ennyire nem tudja kifejezni a történetében a lényeget, akkor az egy szar író. Bioware-nél nem ilyenek ülnek." - Ha valaki ennyire nem akarja megerteni, akkor az egy szar muerto mondhatnam erre, de nem mondom. De ha az alkoto vs alkotott neked pl nem fekszik akkor fogalmazzuk at: alacsonyabb rendu lenyek vs felsobbrenduek. A konfliktus attol meg ugyanaz lesz, es ez ismetlodik kicsiben es nagyban amit a reaperek szepen lenullaznak 50000 evente... Javik tortenetei nagyon jol alatamasztjak ezt a filozofiat.
A szintetikus vs organikus alapfelallast el kene felejteni, Catalyst se ezzel magyaraz csak peldaz.
-
Vinyard#
aktív tag
válasz
Spectrum #8012 üzenetére
"Na pont itt a probléma. Ezt nem a végén szokták ellőni, vagy ha mégis, akkor azt nagyon óvatosan kell, mert különben az történik ami most."
Számomra ez volt a legfontosabb kérdés: Ki csinálta a Kaszásokat, és miért?
Én teljesen biztos voltam benne már úgy Harbinger szövegei óta, ami ugyanolyan ködösítés volt, mint amiket Sovereign mondott, hogy itt a végén fog lehullani a lepel mindenről, nem azzal fog kezdődni a ME 3, hogy a képünkbe dobják a tortát. Szvsz te sem zavartatnád magad emiatt, ha nem ilyen buta alapkonfliktusra, hanem valami értelmes dologra épülne, és hasonlóan meg lenne magyarázva, mint amit az EC csinált végül."A motiváció megváltoztatása egy olyan írói eszköz, amivel nagyon könnyen el lehet bukni. Ez itt kombinálva van egy másikkal, nevezetesen a deus ex machina-val, amit egyesek egyenesen a leggyengébb írók eszközének tartanak."
A motiváció kapcsán nemtom mire gondolsz, deus ex machina meg inkább akkor lenne, ha nem kaptunk volna semmilyen magyarázatot. A játék sima befejezésében az volt a Catalyst, az EC magyarázkodása után szerintem már nem az, mert végülis a Crucible-re épül, az meg végig ott van a játékban. -
Vinyard#
aktív tag
válasz
Spectrum #8009 üzenetére
"Remélem nem tartod jónak, ha egy befejezés böki az emberek csőrét. A többség az ellenkezőjét szereti"
Persze, nem bánom, az viszont zavar, hogy miért NEM bökné a csőrünket."A jelenlegi befejezés is teljesen fikció, semmilyen konkrét tapasztalatunk nincs AI terén. Nem ismerünk létező AI-t, feltételezzük, hogy létrehozható. A játék állítja fel az összes szabályt: nem ért meg minket, káosznak tart, fel fog lázadni, el akar pusztítani mindenkit, sosem lesz béke. Persze mindezt az utolsó 5 percben, hogy valamelyik író beleírhassa a dédelgetett álmát."
Mondjuk azt gondolhattad szvsz, hogy bármi is legyen minden mozgatórugója, nem a játék elején fogják ellőni, hanem a végén, hogy hatása legyen. Abban igazad van, hogy egy csipetnyivel több utalást lehetett volna tenni erre a témára. És végülis egyedül az értelmetlen alaptézis az új, a szintetikus vs organikus témára, a Kaszások aratására és fajesszencializáló módszereiről is volt bőven szó. Amit említesz szabályokat az tulajdonképpen egy dolog, az az alapkoncepció, és ez az értelmetlen bullshit.
De hogy ne csak mellébeszéljek: Abban is igazad van, hogy egy ilyen AI, meg ilyen szintetikus fajok létezése ma még csak fikció. De mindenképpen sokkal kézzelfoghatóbb, számunkra elképzelhetőbb dolgok ezek, mint egy nevén nevezett, de konkretizálhatatlan energia, egy erő. Arról nem is beszélve, hogy látjuk a jövőt, látjuk hova fejlődünk, és míg tegnap azt mondtuk ezekre, hogy mese, ma már azt mondjuk ezekre, hogy lehet csak idő kérdése. Szóval a sötét energia esetén egy feltételezett, de teljesen ismeretlen, nehezen megfogható, elképzelhető, materializálhatatlan tényezőről van szó, ami korlátlannak tűnik, csak olyan korlátai vannak, amit az írók adnak neki, az AI, meg a lázadó szintetikusok ennek pont az ellentéte: Meg tudod fogni (jó az AI-t fizikailag nem
), nem tartod ennyire elképzelhetetlennek, sőt teljes fikciónak sem amit mondanak kapcsolatban, hanem egy nagyon is elképzelhető jövőképet látsz benne (egyedül az örökös lázadás felfoghatatlan, de ezt már én is írtam sokszor) és bár ma még szintén fikció, azért nagyjából be tudod határolni, hogy mik lesznek a korlátai. Legalábbis én így vagyok.
Lehet velem van a baj, de én a legfőbb ok megnevezésénél egy ha csak részben is, de valamennyire megfogható, konkrét problémát szeretnék látni, a maga korlátaival együtt, nem egy erőt, ami talán létezik, és amivel bármit meg tudsz magyarázni, ha úgy tartja kedved, mert íróként bármire rá tudod fogni a játék világában, tényleg bármire (Sheprd két szép szemétől megkezdve az asarik furcsa szaporodási módszereinek megmagyarázásán át a Kaszások létezéséig tényleg mindenre) hogy "igen, az okozza".
-
Vinyard#
aktív tag
válasz
Spectrum #8004 üzenetére
Ahogy már írtam, az lenne a bajom, hogy a történet minden alfájaként, meg omegájaként egy teljesen kitalált, vagyis jelen esetben feltételesen létező (ugyebár a wiki-s link szerint is hipotetikus dologról van szó csak, nincs bizonyítva), de amúgy ugyanúgy teljesen ismeretlen dolgot állítanának be. Azzal semmi gondom nincs, sőt úgy a jó, ha egy sci-fi sok totális "fiction" elemet is felhasznál a tudományos, vagy a tudományos jellegű elemei mellé, csak azt nem szeretem, ha végülis minden eseménynek, a Kaszások létezésének, az egész ellenük való harcnak, mindennek közvetve oka is egy ilyen fiction elem. Az indoklás fentebb: A sötét energiás koncepció naná, hogy nem bökné senki csőrét (esetleg akkor, ha egymásnak is ellentmondanának vele az írók), egész egyszerűen azért, mert lehetőség sem lenne mibe belekötni. Ez egy kényelmes, de "nesze semmi fogd meg jól" megoldás lenne...akár beállíthatnánk a powerpuffgirls rózsaszín piff-paff interdimenzionális transgalaktikus antineutron energiát is a középpontba, arról is ugyanennyit tudnál, mint a sötét energiáról, és ugyanúgy nem tudnál vele mit kezdeni, jobb híján elfogadnád, hogy "ja, akkor oké".
CPT. Pirk: Nem hagytál ki valamit a mondatodból? Mert így azt mondod, amit én is, csak feltételes módban.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
Spectrum #8004 üzenetére
Ott a starwars példának, abban nincs túl sok fizika.
Ez a mass effect dolog viszont nem is annyira légből kapott. Startrek esetében egész hasonló dolog történik, a gondolákban a meghajtó tekercsekbe áramló plazma áram hatására tömeg növekedés lép fel, ami meggörbíti a teret, a szimmetrikus elrendezés miatt a végeredmény előre irányuló mozgás lesz.
Az impulzus hajtóműnél használnak még tömeg csökkentő mezőt, pont úgy, mint az ME hajóiban.Vinyard#: nem biztos, hogy össze lehetne hozni azzal, amit korábban mondott azt hiszem Harbringer, hogy szándékosan vannak a relék meg a Citadella, hogy egy adott irányba tereljék a fejlődést minden ciklusban.
-
Vinyard#
aktív tag
válasz
Spectrum #7973 üzenetére
Embere válogatja. Biztos vagyok benne, hogy ezernyi ember meg azért hápogott volna, ha 3 rész után sem tudjuk meg miért vannak a Kaszások, ki csinálta őket stb. Őszintén szólva én is jobban örültem volna, ha a jótékony homályban marad a dolog, pont azért mert jó, kézzel fogható indokot nem lehet felhozni a megalkotásukra. (csak ilyen sötét energia féle arctalan, materializálhatatlan, megfoghatatlan valamit, amibe bármit bele lehet magyarázni alkotói részről, aztán már nem is sci-fi lesz a végén, hanem fantasy
) Vagy az van, hogy nem erre alkották őket, csak "indokolatlan gonoszságról téve tanúbizonyságot", csak úgy elkezdték gyilkolni az organikusokat, még több Kaszást legyártva. Ezzel meg visszakanyarodunk a szintetikusok kinyírják az organikusokat problémához, szóval patthelyzet.
Szóval igen, az lett volna a legjobb, ha nem tudjuk meg a létezésük okát.Biztos átdolgozták az IFF-et, hogy álcázza őket és ne láthassák őket a Kaszások.
-
Vinyard#
aktív tag
válasz
Spectrum #7963 üzenetére
Ez a kettő igazából a probléma:
"- Organikus és szintetikus biztos konfliktusba keveredik, mert a teremtett a teremtője ellen fordul, mert számukra az organikus lét káosz és nem értik meg.
- Szintetikusok minden organikust elpusztítanak.""Ennek ellenére ME1-ben Sovereign azt mondja: a reaperek függetlenek, mentesek minden gyengeségtől, ők az létezés és evolúció csúcsa, az organikusok a káosz. A kipusztulásunk elkerülhetetlen. (Nem a konzerválásunk.)"
Egyrészt a Kaszás mondókák nem túlzásoktól mentesek. Nem mindenható, mindentudó a Kaszás sem. Biztosan nem mentesek minden gyengeségtől ők sem. Aztán nem tudhatja, hogy ők a létezés csúcsa (Ezt csak Isten tudhatja) Harbinger is mond olyanokat, hogy ihaj...Ezek kicsit olyan költői túlzások. Az emberek felé tanúsított arrogancia is úgy csorbult, ahogy Shepard egyre több borsot tört az orruk alá. De ami ettől sokkal fontosabb: Sovereign szerintem a kipusztulásukat nem a komplett organikus formára érti, hanem konkrétan Shepardéra, az emberekre, vagy a fejlett organikusokra. Ha pusztán annyi lenne a végső céljuk, hogy a számukra kaotikus és tökéletlen organikus létet kiírtsák ("kipusztulásuk elkerülhetetlen"), akkor nem járnának vissza ciklusonként, eleve nem hagynák, hogy a ciklusok létezhessenek, hanem végérvényesen kicsinálnának minden organikust ők maguk.
"Van egy szerencsétlen AI, aki nem tudta megoldani a konfliktust ezért kétségbeesésében inkább megelőzi azt, mindenkit beszippantva, hátha majd azokkal többre jut és nem hagy esélyt senki másnak a megoldásra. Egyáltalán nem mindentudó, sőt elég korlátolt is, (organikusok többre képesek, mint gondoltuk) de mindenképp az ő megoldásaiból kell választani."
Persze, hogy nem mindentudó. Minimum csak annyira lehet bölcs és okos, mint az őt konstruáló faj, maximum meg annyira, mint a komplett Kaszás intelligencia. Választani meg azért csak az ő megoldásaiból tudunk, mert elméletben ha lehetne is jobb alternatíva, a gyakorlatban nincs más választási lehetőség. A Crucible ezt tudja és kész, legyenek a tervezők bármilyen nem mindentudók, és bármilyen korlátozottak. Vagy választod ezeket a közel sem tökéletes alternatívákat, vagy nem...de akkor 99%, hogy megdöglesz (a 4. befejezésben ez ugyebár be is következik)
" Ettől még rettentően nem illik bele, mert az összes eddig történt eseményből az következne, hogy egy furmányos módon kiiktatjuk a gyereket és a reaperek felszabadulnak. Vagy ehhez hasonló, találó megoldás."
És boldogan élünk, míg meg nem halunk? Most őszintén mennyire lenne befogadható az a megoldás, hogy a gonosz, gyilkos Kaszásokat "felszabadítjuk" a csúnya Catalyst irányítása alól, aztán mintha mi sem történt volna, mintha nem x ezer cikluson át gyilkoltak volna x milliárd életet (oda se neki...) békében élünk tovább, mintha mi sem történt volna? Még a végén a Kaszások lesznek a te óhajtott befejezésedben az ártatlan áldozatok.
Hát nemtom. MOndjuk a szintézissel nagyjából megkaphatod, amit szeretnél, mert felszabadulnak, senki nem irányítja őket felülről, és happy end.
"Például Normandy a dzsungelben, sugárhoz futás lézerek között, Harbinger szembenéz. Ezeket biztos be lehet rakni, de nem ilyen formában. Ezt majd később kifejtem."
Egy külföldi fórumon szembesültem vele, a Normandy észre nem vételére milyen banális magyarázat van: A Kaszás IFF.
"A szintézissel megáll az evolúció a gyerek szerint, de ez sem garantálja a konfliktusok nélküli életet. Ugyanúgy kitörhet háború bármilyen más okból, simán talál egy másik indokot a szintetikus faj az összes organikus kipusztítására vagy fordítva. Ugyanolyan ideiglenes megoldás, mint amit mi értünk el a játék folyamán. Csak 1 okot semlegesít így, a meg nem értést."
Nem egészen. A szintézissel eltűnik a két forma között az az értelmetlen, zsigeri ellenségeskedés, mint mondjuk amit a rasszista fehérek tanúsítanak a feketékkel szemben (vagy fordítva). Ettől persze még lehet háború, lehet konfliktus, de ez már nem azért tör ki, mert jajj te organikus vagy fujj, vagy jajj te szintetikus vagy fúj...ennek már nem ilyen "identitásbeli" oka lesz,, hanem más. Valami olyan ok, amiért mondjuk az organikusok háborúba képesek keveredni egy másik organikussal, vagy ilyesmi.
-
Vinyard#
aktív tag
válasz
Spectrum #7955 üzenetére
Nem mondta senki, hogy kisebb konfliktusokat nem lehetett lezárni sikerrel...és azt sem, hogy azok nem újulhatnának ki újra, ugyebár.
A Catalyst szvsz általánosságban beszélt...és ebbe bőven belefér, hogy akár a mi ciklusunkban is volt 2 ilyen sikeres példa. (és a geth vs quarian esetében továbbra sem Szentírás, hogy örök lesz a béke)Küzdelmet írtál rendben, de az egymással való küzdelemre gondoltál. Legalábbis én így értelmeztem a hozzászólást.
Az evolúcióról meg annyit, hogy az maga a fejlődés. Nem cél, amit ha elérsz, akkor győztél és vége van. Én ezért írtam, hogy a fejlődés a kulcs a fogalom leírásához.
Amúgy az merült még fel benne, hogy nem teljesen fair a M1-2 befejezését hasonlítani ehhez olyan szempontból, hogy ott minden világos, tiszta, meg ilyesmi. Nagyon-nagyon mások a méretek a komplexitás, és lehetséges következmények is merőben mások. Kicsit olyan, mint amikor azt kérik rajtad számon, hogy la le tudsz rajzolni egy szabályos hatszöget, akkor az Eiffel tornyot már miért nem tudod hűen lerajzolni.
Egy Kaszás (az egyben ugye Sovereign, a kettőben meg a kis bébi) kicsinálása, a szűk környezeted, csapatod, legénységed kormányzása jóval kisebb mértékű, és egyszerűbb feladat (így a megválaszolandó kérdések száma is radikálisan kisebb), mint legyőzni a teljes Kaszás sereget, és megmenteni az egész galaxist.
-
Vinyard#
aktív tag
válasz
Spectrum #7939 üzenetére
"Az senkit sem érdekel, hogy egy organikus-szintetikus konfliktusnak mi a vége? Ha már olyan elkerülhetetlen, megvárta-e már bárki, hogy mi lesz a vége?"
Hát, ha elfogadjuk az alapkonfliktust, akkor valahogy nem, nem szerettem volna én sem, hogy megvárják a végét. Valóban elérhet olyan technikai szintet az a háború, hogy szépen letarolja az egész galaxist.
A meg nem magyarázható dolog továbbra is az, hogy miért lenne mindig háború újra és újra és újra és újra, mintha ez a világ új fizikai törvénye lenne."Mellesleg ahogy Javik is mondta, az állandó küzdelem, ami az evolúció kulcsa. Catalyst szerint is szükséges az evolúció még a szintetikusok számára is. És akkor jön a szintézis, a "legjobb ending" és megöli a galaxis mozgatórugóját Grat bioware."
Hehh, így kell elferdíteni a fogalmakat a saját céljaid szerint.Az evolúció kulcsa nem a küzdelem, hanem a fejlődést. A fejlődést nem feltétlen a másikkal való csatározás mozgatja...persze az is, de lehet mozgatórugó a környezethez való adaptáció például. És az igazán fontos ebben a kérdésben az, hogy az evolúciót hajtó küzdelem jó esetben csak a két küzdő félre, esetleg a szűk környezetre van hatással, nem komplett bolygókra, civilizációkra. Itt már pedig arról van szó, hogy ez a fajta küzdelem már jóval túllépett ezen, jóval nagyobb rombolást és pusztítást tud véghezvinni, mint egy egészséges, evolúciót hajtó küzdelem. Hiába hozza a két szembenálló fejlődését, ha közben galaktikus méretű károkat csinál.
-
Misály
addikt
válasz
Spectrum #7945 üzenetére
"A játék logikájába pedig továbbra sem illik bele, esetleg nagyvonalakban, nagyon távolról nézve. Márpedig ha eddig mindent részletesen tárgyaltak benne, a fajok élettartamától és párzási szokásaitól a történelmi események politikai következményein keresztül a hajók ágyújának becsapódási energiájának pontos meghatározásig, akkor nehogy már pont a végén tekintsünk el az eddig megszokott lépésköztől."
Pedig de, ugyanis a fent emlitett reszletek bolhafingnyi mertekuek az alap konfliktushoz kepest. Es amekkora volumenu az alap konfliktus, a jatekban torteno szemelyi esetleg frakciok kozotti konfliktusokhoz kepest nyilvan nincs sok ertelme szorozni...
Malachi: Legyek akkor helikopter, en nem beallni akarok a sorba, nem kivetel akarok lenni, nekem tetszett a jatek. Sajnalom, hogy nem sikerult felhaborodnom es inkabb gondolkodtam a magam modjan. Nem tartok hulyenek ettol fuggetlenul senkit, csak azt aki frocsog, hisz ez egy jatek jo tortenettel, nem kell mindenkinek tetszenie...
Es nem ertem minek akarsz meggyozni barkit is az igazadrol, plane nem ertem, hogy miert a kozosseg erejere hagyatkozva teszed ezt. Van velemenyed, nekem is, pont. Ne gyozkodj, masok velemenyet formalni - foleg ilyen modon - meglehetosen onzo dolog arrol nem is beszelve, hogy temat tekintve igencsak ertelmetlen. Hisz ez csak egy kitalalt tortenet...
"Az EC pedig igenis több az eredetinél. Belevitt egy adag érzelmet is a végébe, valamilyen szinten elbúcsúzhattál a csapattól és a hajótól, láthattad az ő reakciójukat a halálodra, tettedre. "
Nekem abszolut nem hianyzott, bar mar megkaptam, hogy biztos azert mert erzeketlen vagyok, a jatek soran lezarod az osszes npc sztorijat, attol hogy Heckett eloadja a "nagyon faszak voltunk es nem nezunk vissza" szoveget es Liara pityeregve kiteszi a hajo gyaszfalara a, hogy commander shepard (ami azert viccess mert mindenkinek kint van a keresztneve, csak neked nem
) nem lett tobb a jatek szamomra. A "lyukak" amik voltak (joker menekulese amin kiakadt mindenki, hiaba mondtam, hogy visszahivtak oket es lass csodat tenyleg ez tortent), azokat kikovetkeztettem es szamomra minden a helyen volt... utolag az EC igazolta is a felteveseimet. Nem akarok most kurvaokosnak latszani, egyszeruen igy eltem meg.
orichalcos: Ebben egyetertunk.
-
vitaro
senior tag
válasz
Spectrum #7854 üzenetére
EDI már akkor a hajón volt, amikor a rakétákat kellett védeni, ő onnan kalibrált. Az omni-tool által kivetített képen látni, hogy a székében ül.
orichalcos: Ok, hogy nem találták ki előre az egészet, de ilyenkor az lenne a minimum, hogy figyelembe veszik a korábban történteket.
-
vitaro
senior tag
válasz
Spectrum #7846 üzenetére
Igen, mond kemény egy mondatot. Az előző rész főgonosza, akinek végül csak egy cameoszerep jutott. És aki le se szarja a Normandyt, amikor az leszáll a beam elé, hogy felvegye a sérült társainkat. BTW, nem úgy volt, hogy nem tudnak semmiféle légi támogatást hívni?
Megnéztem youtube-on a többi befejezést is, de megint ugyanaz a kérdés merült fel bennem, ami 3 hónappal ezelőtt is: Mi szükség volt a ME1-ben Sarenre és Sovereignre, ha csillámgörény mindvégig ott ücsörgött a Citadelen?
-
Vinyard#
aktív tag
válasz
Spectrum #7834 üzenetére
Spanyol viaszt nem találta fel véletlenül ez a random emberke? Ha a társadalomban olyan fontos lenne a racionális gondolkozás, az ipar által gyártott termékek jelentős része eladhatatlan volna. Ezek az emberek ha az életükben nem logikusak, nyilván egy alapvetően szórakoztató produktumtól sem fogják ugyanezt elvárni.
És egyébként ez hogy jött ide? A ME 3 nem ezért lett olyan, amilyen. Szvsz az extended cut féle befejezést sem az agyafúrt, és kikezdhetetlen logikája miatt szereti aki szereti (mivel az alapkoncepció majdnem biztosan baromság, így ez eléggé meglepő is lenne)
-
tiv83us
veterán
válasz
Spectrum #7156 üzenetére
Nem kerultek volna sorra, a Reaperek jartak a Yahg bolygonal, de atugrottak, egyszeruen tul primitivek ahhoz, hogy erdemesek legyenek a harvestre. Technikailag lehet, hogy a 20. szazadi emberiseg szintjen vannak, de agyilag max a kozepkori szintunket csapjak meg. Legalabbis a hordazas es a hordafonok kivalasztasanak modszere nagyon erre utal.
Minket is meglatogattak a Prothean-ek is, sot volt egy Reaper aratas is mikor meg barlangban laktunk, meg sem maradt fel semmi abbol az idoszakbol, csak mikor megtalaltuk a Prothean romokat a Marson, jopar tizezer evvel kesobb. -
vitaro
senior tag
válasz
Spectrum #7033 üzenetére
Meg tudlak érteni, nekem is fáj, hogy ilyen méltatlan lezárást kapott a kedvenc játékom, de tetszik vagy sem, van benne multi, aki erről akar beszélni, hadd tegye. Másfelől viszont azokat sem kéne lehurrogni akik a csalódottságuknak kívánnak itt hangot adni. Mindkét dolognak van létjogosultsága, hova máshova írja őket az ember ha nem ide.
-
leviske
veterán
válasz
Spectrum #7033 üzenetére
Kérlek, merd azt állítani, hogy Te azért jársz ebbe a topikba, hogy konstruktívan társalogj a singleben felfedezett újabb részletekről, amiket első végigjátszásra nem feltétlenül vesz észre az ember.
A folytonos sírásotokkal kaszáltátok a sztoriról folyó diskurzust, nehogy már azok legyenek a pofátlan, semmirekellő bagázs, akik eddig nem kezdték el a multit is köpködni!
MOD: Amúgy ne feledjük el, hogy a TOR havidíjas. Egy ingyenesen játszható online játék nem valószínű, hogy olyan ütemben veszti a felhasználókat. Bár minek is magyarázom, hiszen a ME3 a franchise szégyene, közben a franchise is amúgy szar, mert tele van logikai bakikkal a kivitelezés, meg eleve a BW egy semmirekellő cég...
-
G4ga
őstag
válasz
Spectrum #7033 üzenetére
tessek a biowarnel verni az asztalt hogy elbasz*** a jatekot.
nem azokat bantani akik a multiznak es az elmenyekrol irnak.
a topiknak pedig nem az a cime hogy Mass effect csak single, multi nem.
nem ertem a miert vagy felhaborodva.
inkabb olvasok a multirol mint feltevesekrol arrol hogy mi lesz, milyen sutit kapott Chriss es stb stb.
nen a jatekos tehet arrol hogy a single elvezhetetlen lett a sok butasag miatt. ezt kellne figyelembe venni es nem felhaborodni ha valaki epp tarsat keress a multihoz.Remelem nem haragszol meg, hogy velemenyt nyilvanitottam.
Multi weekend: Nem Reaper Goldot kell tulelni ugye?...
barmilyen gold jo lehet? ... -
leviske
veterán
válasz
Spectrum #7028 üzenetére
Ingyen van és haverokkal elég szórakoztató tolni. Nem hiszem, hogy van értelme összehasonlítani a TOR-al, főképp, hogy az első heti eladásokban is ha jól emlékszem, magasan felülmúlta azt.
Kezd (egyébként már jó ideje az) nagyon unalmas lenni, hogy ha véletlenül idetéved valaki a topikba, csak a nyavalygásotokkal tud összefutni. A francnak kell ilyen hozzászólásokkal szemetelni a topikot.
-
mrhitoshi
veterán
válasz
Spectrum #6990 üzenetére
Én csak azt mondom, amit halottam. Lehet megint csak hazudoznak, de azt tudjuk legalább, hogy ez a mondat elhangzott.
Amúgy megint végig vittem a ME1-et. Borzalmas. Akkora bughalmaz, hogy megőrültem mire végig vittem. Felraktam a DLC-t hozzá, de semmi, meg se jelent a csillagtérképen a küldetés.. Aztán a hangokkal volt / van mindig baja, akkor majdnem hogy fél óránként összeomlott a játék stb... Nagyon jó maga a játék, mert még mindig volt olyan rész benne, amit eddig még nem láttam, de ezek a bugok teljesen elvették a kedvem tőle.
-
janos666
nagyúr
válasz
Spectrum #6758 üzenetére
Bizonyára a „PC-s warez”-be számolják a PS3 és Xbox torrentek letöltési számát is, mert ahhoz is kell PC, hogy kiírd vagy belső winyóra másold a kalóz konzol verziót. Ahogy a konzol okosítását is PC segítségével tanultad meg a netről, de még a csalási módszer kidolgozója is onnan tanult meg crackelni...
Így belegondolva nem is annyira irracionális gondolkodás.
-
Televan74
nagyúr
válasz
Spectrum #6690 üzenetére
Multiplayer mode nem megoldás miden problémára. Az is csak addig lesz jó még esetleg nem dobnak be egy fizetős dlc mp csomagot. Meg azt sem kellene erőltetni, hogy rpg játékokból legyen mmo (SWTOR) vagy multiplayer (ME3).
Ami érdekességnek jó, de ezekben a stílusokban sok a konkurencia. Remélem erre a Bioware is rájön és jövőben nem követ el hasonló baklövéseket. -
nanorambo
őstag
válasz
Spectrum #6690 üzenetére
Na ja.
Én is most megvárom az extended cut DLC-t. Ha az nem rakja valamennyire rendbe akkor onnantól nem érdekel az egész. Mondjuk az is elmond valamit, hogy azóta nem is nyúltam a Mass Effect 3-hoz, pedig a második részt instant kijátszottam újra anno...Kicsit olyan az egész mint egy dolgozat amire tanultál, napokig készültél aztán bemész, 2 órán keresztül írod, hatszor átnézed, hogy tökéletes legyen aztán a tanár a végén bejelenti, hogy ő most akkor mégsem szedi be, dobd csak ki a kukába.
-
Eli_Stone
aktív tag
válasz
Spectrum #6678 üzenetére
Ha ilyen léptékben esik a részvények ára mint most, hogy kb 2 hetente 2$ akkor év végére lehet, hogy új tulajdonosa is lesz az EA-nek mert már a jelenlegi áron is felvásárolhatná őket bármelyik nagyobb tech cég, pl: MS, Apple, Google, Facebook, IBM, stb... bármelyiknek van annyi pénze, hogy megvegye őket.
Amúgy tavaly év végén 205millióval alulteljesített az EA ami talán a Milliárd feletti bevételt tekintve nem is tűnik olyan soknak de épp elég ahhoz, hogy felhúzza a részvényeseket. Csak kalkulálj egyet itt [link] az alap adattal és mondjuk, hogy válaszd azt, hogy azt a pénzt 2011 januárban fektetted be akkor már most 8.85% bukóban vagy de menj mondjuk vissza az ezredfordulóig akkor már 33.18% a bukó és ez mondjuk százezres vagy milliós nagyságrendnél már nagyon sok. jó persze az osztalék kárpótol valamelyest de bakker mondjuk el akarod adni őket ennyit buksz és akkor ebbe még az infláció bele sincs kalkulálva. Én amúgy most folyamatosan követem a részvénymozgást és, ha megüti körülbelüli alsó határt ami szerintem olyan 10$ és amikor már biztos, hogy repül az igazgató akkor jól bevásárolok belőlecsak nehogy még onnan is legyen lejjebb.
-
Eli_Stone
aktív tag
válasz
Spectrum #6676 üzenetére
Ez is poén mint a CupCake volt, csak egy a baj a HTL/Retake meg egyéb hangosan protestálókkal mégpedig az amit általában a marketingesek hangoztatnak, hogy nincs olyan, hogy rossz reklám ezzel pedig folyamatosan reklámozzák a BW-t és a ME3-at lehet, hogy negatív de reklám és folyamatosan életben tartja a ME-et ami pedig, ha nem is nagyon növeli az eladásokat de néhány embert arra fog ösztönözni, hogy ezt meg kell néznem mi a szarért reklamál ez a sok ember és megveszi a játékot, hogy kiderítse miért is van ez a mozgalom.
Ami talán jelenleg nagyobb gondot okozna a BW/EA párosnak az az, hogy, ha most tényleg tömegesen elfordulnának tőlük szép csendben, lemondanák a multis előfizetéseiket és nem vásárolnának új játokokat/DLC-ket. Akkor talán észbe kapna az EA.Amúgy olvastam azt a cikket amiben arról írtak, hogy a jelenlegi EA igazgató alatt 60$-ról 16$-ra esett (azaz most már valamivel 15 alatt van) az EA részvények ára, megmondom őszintén, ha ez valamennyire nem tudatos lenne az igazgatótanács már kivágta volna, ilyet egy ekkora cég akkor szokott csinálni, ha a fő részvényesek fel akarják vásárolni a "magánkézben" levő részvényeket, vagy, ha pénzhez akarnak jutni azaz alacsony névértéken bocsájtanak ki újabb részvényeket, esetleg felvásárlás előtt áll, de ilyenről nem hallottunk meg amúgy is ki lehetne méltó tulajdonosa az EA-nek talán a Microsoft
. A jelenlegi néhány dolláros ingadozás meg betudható valamelyest a ME-nek és egyéb EA-s fail-oknak.
De ekkora esés nem fogható a válságra és a warez-ra. -
mrhitoshi
veterán
válasz
Spectrum #6608 üzenetére
Még így is nevetséges. Mi az, hogy egy AAA címnél limitálják a pénzforrásokat ?
Szóval olyan nevetséges kifogások ezek, hogy nem igaz.Oké, persze nem azt várom el tőlük, hogy tömve legyen a harctér különböző katonákkal, de egy ilyen - mondjuk nem erősen feltűnő - dolgot igazán be tudtak volna csempészni a 3. részbe.
-
mrhitoshi
veterán
válasz
Spectrum #6604 üzenetére
" Ez egyébként megmagyarázza a 2D-s lapembereket, a klónozott tömeget meg egy csomó furcsaságot."
Ez nem magyaráz meg semmit se. Azt magyarázza meg, hogy vagy nem kaptak pénzt a fejlesztésre, mert a bamba konzolos úgy is megveszi, vagy mert szartak bele.
Konzolok azért ettől többet tudnak.
-
Eli_Stone
aktív tag
válasz
Spectrum #6579 üzenetére
Mondjuk ezt nehéz elhinni, de velem is előfordult egyszer, hogy dühből hozzávágtam az egeret a monitoromhoz, de az nem játék miatt volt, hanem azért mert beszart a monitor és amúgy is feszült hangulatban voltam, és egy határidős munkát kellett volna befejeznem, de az én esetemben a monitor védőüvege (Xerox XA-17i) erősebbnek bizonyult a 20Ft-os egérnél. Meg akkor már a monitornak mindegy lett volna.
-
nanorambo
őstag
válasz
Spectrum #6541 üzenetére
Mostanában egyre több játék köpi szemen azokat a rajongókat akik az indulás óta "segítik" a fejlesztőket... Sajnos ez van. A profit érdekében MINDENT feláldoznak.
Még egy ideig így haladnak és tényleg mindenki kiábrándul a játékipar ezen részéből és teljesen átpártolnak az indie fejlesztőkhöz akik ingyen vagy nagyon olcsón minőségibb, tartalmasabb és ötletesebb játékokat adnak amiket potom pénzből csinálnak nem úgy mint a nagy fejlesztők dollár-milliókból.
Mára már a casual rétegre építenek szinte 100százalékosan és ezért lesz minden olyan egyszerű mint a bot, de olyan drága mint az arany. Elkurvult a játékipar. Legalább is a nagy része.
A legjobb példa a Battlefield 3. A legsikeresebb battleifeld a Battlefield 2. Ahhoz egy bf1942mod adta az ötletet, meg amúgy is rengeteget köszönhet a dice a moddereknek, arról nem is beszélve, hogy ők is modderként kezdték... Erre a Battlefield 3 nál kijelentik, hogy hopp nem kaptok mod toolst mert akkor nem tudnánk eladni a DLC-ket.
-
janos666
nagyúr
válasz
Spectrum #6411 üzenetére
A szabadság önmagában semmit sem ér, ha nem tudod kihasználni.
Hiába engednek szabadon egy négyzetkilométernyi homokozóban a szüleid, ha nincs benne szétszórva elég játék és azért is keményen meg kell verekedned a többi gyerekkel.
Sőt, szép lassan céloddá válik maga a verekedés is, és a víztároló medencéd (nem röhög, de én már gyerekkoromban is azt építettem, nem várat
) építése helyett folyton csak püfölsz valakit, szinte meg is feledkezel a terveidről.
És mindezt azért, hogy a végén a leagyalt gyerekek mégse segítsenek neked a tározó építésében és feltöltésében, így addigra besötétedjen és megjöjjön érted az anyukád, mire végre csinálnál ott valamit az összegyűjtött kacatjaiddal.
De nem, akkor már megyünk is haza, a játéknak effektíve vége.
Ismerős?
Lehetsz te Skyrimben 23 féle guild master atyaúristen, a többiek kb. szarnak erre a tényre. Segíteni egyikük sem fog a végén.
Minden quest, side-quest, random radiant AI quest csak önmagáért van, hogy legyen mit csinálnod és úgy érezd hogy jól elvagy.Csak aztán egyszer lebomlik az illúzió és rájössz, hogy ez csak egy átverés, kb. semmi sem függ össze semmivel és leginkább minden quest-line csak önmagáért és az időtöltésért volt.
A követőiddel sem tudsz barátkozni, csak idegesítően tolják ugyan azokat a monológokat.
Nem értem miért nem kettős mérce az, hogy egy Skyrim-nél ez tökre rendben van, hisz amúgy szimplán kardozós játéknak sokkal bénább, mint a Mass Effect szimpla lövöldözős játéknak, a Bioware-nek pedig az évezred storiját kéne letenni az asztalra pikk-pakk, olyan befejezéssel, ami mindenkinek egyformán jó (ami eleve lehetetlen), hogy legalább annyira értékeljék az ME-t mint egy Skyrim-et, ami szerintem sokkal inkább egy törékeny légvár (csak addig jó, míg mész előre, nem nézel hátra és még van előtted az útból - ha már a végére értél és visszanézel, akkor semmi sincs ott, max emlékek, de nem összefüggések), mint homokvár (bocs, homokfalú víztározó medence
), az ME-ben pedig van fellegvár (szó szerint is
).
-
válasz
Spectrum #6255 üzenetére
Spectrum: Te figyimán, még az is lehet, hogy mi ketten tulajdonképpen egyetértünk...
Más: ma toltunk az új firebase pályán egy goldot. Cerberus enemy, 1 soldier, 2 infiltrator és 1 adept volt a felállás. Ritkán megyünk goldban, inkább silverezünk, de a pálya ideálisnak tűnt. Egy silveren belőttük elsőként, mi merre, aztán ugrás a mélyvízbe. Készült róla stream, ami rögzített is, így közreadom, ha esetleg valakit.
Figyelem, a videóban a nyugalom megzavarására alkalmas képi és hanghatások találhatóak. Ez alatt néhol igen tömény kurvaanyázást értek, merthogy 4 playerből 1 volt random, 3an pedig skypeon tartottuk a kapcsolatot, és bizony a stream azt is rögzítette. A zene alatta olyan amilyen, a streamelő kolléga random playlistje ment a game alatt, ez van. Az artas (ami pontosan tudjuk, hogy atlas) meg a fényalagút meg a többi az saját kreálmány, kéretik nem rommá kritizálni
És igen, mi is tudjuk, hogy fasságokat beszélünk, a fele nem is úgyvan, de legalább kitűnően szórakoztunk
-
L4mie
veterán
válasz
Spectrum #6255 üzenetére
Igazából, !szerintem! az zavarja ami engem:
Oké, hogy van egy köztudott tömegek által elismert (kivéve fejlesztők-EA) probléma a játék befejezésével, de könyörgöm, az már tényleg bosszantó, hogy valaki talál egy eltolódott tárgyat, pixelt, egy bármit és kapásból jön/megy fröcsögni, hogy mekkora fosszar ez az egész mertígymegúgy.
-
válasz
Spectrum #6244 üzenetére
Az tényleg mókás, amikor az ilyen zsenik megjelennek, ezeken jómagam is kitűnően mulatok. Jahogy nem vettem magamra, ops. Én érzékelem a problémát, mint azt már leírtam vagy ötször, csak éppen egyáltalán nem érzem a magaménak. A tátongó réseket is kitűnően látom, és tizedannyira sem tudnak felbosszantani, mint az elégedetlenkedőket. Én elfogadom, hogy másoknak ezek a dolgok komoly csalódást okoztak. Mások miért nem fogadják el hasonló békességben, hogy nekem meg nem? Jól jönne most egy zseni, aki feloldozást ad nekem, amiért merem élvezni a játékot, így, ahogy van, és ezt le is írom nyilvánosan. Döbbenet mi?
Főleg azt bírom, amikor egy alapvetően szubjektív természetű dologban (ME3 ending) egyetért a tömeg, és akkor onnantól ez a legitim álláspont, mindenki más hülye, és objektívnek lesz kikiáltva egy egyszerű vélemény. Kiváló védekezési alapokat ad a sztori következetlensége, és a befejezés összecsapott volta, hiszen ezek tények, vitatni őket nem lehet. Én sem teszem.
Szubjektív véleményt kritizálni pedig meddő dolog, kb. mintha a zenei ízlését kritizálnád valakinek, egyszerűen értelmetlen.Érzed, mi a gond?
Nanorambo: A happyend hiányáról elég kimerítően értekeztem annó, és igen határozottan meg lett mondva, hogy amit írok, az kérem hülyeség
-
nanorambo
őstag
válasz
Spectrum #6247 üzenetére
Egyébként a játékból az úgynevezett "jutalom" hiányzik. Az első két részben volt, a harmadikban valahogy kimaradt, pedig itt kellett volna a legnagyobbnak lenni.
A "jutalom" nem feltétlen rózsaszín nyálas, de mindenképp kellett volna. De ezt nem adta meg a játék, pedig három részen keresztül ígérte...
A jutalom alatt itt a prológust értsétek. -
nanorambo
őstag
válasz
Spectrum #6164 üzenetére
És ezek után még van pofájuk továbbra is befejezésnek hívni ezt a hányást??
Jaaa, hogy a Gethek nem halnak meg mert nem láttuk őket, hogy meghalnának. Én kérek elnézést a feltételezésért. De a csillagkölyök mondókája alapján meghalnak...Tényleg ő jön ezzel, hogy NEM LÁTTUK ŐKET MEGHALNI, akkor nem is halottak. Aha tök jó, de miután shepardunk választ egy színt SEMMIT nem látunk... Jó azon a két jeleneten kívül: Szivárvány robbanás és Normandy crash...
Már égető szükség van arra a megmagyarázó DLC-re, mert bár korábban is hangoztatták, de már biztos, hogy nem épp ilyennek szánták a befejezést. Csak nem tudom, hogy ezt hogy gondolták..
Ez tényleg egy rossz vicc...
Itt már nem az van, hogy a játék magának mond ellent, hanem egyes készítők is egymásnak. Nagyon szervezett lehetett a csoport amikor a befejezésről volt szó. Jah, de várjunk, az írókat kizárták, hoppá. Utána meg "idiótavadbaromnak" nézzük a vásárlókat és még a művészi szabadságra is hivatkozunkHúú, bocs de ez sok.
Itt már nem magáról a játékról van szó. Hanem az elvről. -
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
Spectrum #6095 üzenetére
Ez a Citadelles magyarázat érdekes. Bár az egész megsemmisül egy bazi robbanásban, de az óvóhelyek és az ott lévők a kinetik barrierjeikkel túlélik ezt a robbanást? o.O
orichalos:
-Did anyone on the Citadel survive?
Yes. We would never, ever do anything that made the player feel, on replay, that it would be better for everyone on the Citadel if they just died. The Citadel has emergency shelters and kinetic barriers - even if it blows up, millions might survive. You should assume that everyone plot-important on the Citadel survived.
Ez alapján pedig az van, amit írtam.
-
Televan74
nagyúr
válasz
Spectrum #5925 üzenetére
Sok esetben pont az ellenkezőjét éri el a PR csapat, mint amit szeretne.
Kíváncsi leszek hogy melyik réteg lesz kint ezek után a PAX -on. A végével egyetértő inkább multizós réteg. Vagy a kemény mag aki az rpg elemek miatt vette meg a játékot réteg.
(#5926) Misály A második résznek nincs vége, jön utána a harmadik rész.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Kevesebb dolgozó kell az Amazonnak, AI veszi át a rutinfeladatokat
- Tőzsde és gazdaság
- Autós topik
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Videós, mozgóképes topik
- További aktív témák...
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C/A Universal Dock G2 docking station (5TW13AA) (DisplayLink)
- LG 65QNED87T / 65" - 164 cm QNED / 4K UHD / 120Hz & 3ms / HDR 10 Pro / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- ROBUX ÁRON ALUL - VÁSÁROLJ ROBLOX ROBUXOT MÉG MA, ELKÉPESZTŐ KEDVEZMÉNNYEL (Bármilyen platformra)
- Apple iPhone SE 2020 64GB, Yettel függő, 1 Év Garanciával
- Kingmax 2x2GB DDR3 1333 RAM eladó
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest