- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- India felől közelít egy 7550 mAh-s Redmi
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Google Pixel topik
- Erős specifikáció, kompakt formában
-
Mobilarena
Remélem nem bánjátok, hogy megnyitom a Mass Effect 3 topikját. Már régóta tudjuk, hogy a játék trilógiának készül, de a mai napon ezt a BioWare hivatalosan is bejelentette. Legalábbis az egyik technikai designerük, Christina Norman szólta el magát a Twitter-en. Ugyanis nemrég egy érdekes megjegyzést olvashattunk a blogjában:
Új hozzászólás Aktív témák
-
AAtt1la
aktív tag
válasz
mrhitoshi #12490 üzenetére
A béta már kint van egy ideje,a Citadel volt még hátra.Kevés ember dolgozott a fordításon,sok probléma hátráltatta őket,de legalább végigcsinálták.Jó lenne ha majd az új részt is válalná valaki,bár a legjobb esetben is 1 év,de inkább 2 mire elkészül egy ilyen fordítás.
-
-
oriic
HÁZIGAZDA
válasz
mrhitoshi #12439 üzenetére
Na de most őszintén, mi mást mondanának?
HOgy nehézségbe ütköztek? Gondok vannak, nincs elég sör? Fenéket, hypeolja a programot már megjelenés előtt, hogy ilyen meg olyan jó lesz. Most tényleg annak pl mi értelme van, hogy bejelentik, hogy jaj de jól néznek ki a karakterek, mert milyen részletesek. Ok elhiszem, de ha a konzolos kiadás 900p lesz 30 FPS mellett, akkor anyázni fogok.
-
#58450688
törölt tag
válasz
mrhitoshi #12411 üzenetére
Ez igaz de több mint egy évtized van közöttük, azóta már meg lett a Higgs bozon is
Sok hülyeség van a BFG ben, pl kb minden rendszben találnak a lakhatósági zónában lévő vízzel, és oxigénnel rendelkező bolygót, de csak sírnak, hogy a földre kell eljutniuk és mennek tovább
-
#58450688
törölt tag
-
janos666
nagyúr
válasz
mrhitoshi #10868 üzenetére
Az, hogy így Liara, aki közismerten egy nagyon buta kislány, azt fogja hinni, hogy mikor Ashly-t mentjük meg, aki szintén köztudottan hasznavehetetlen bármi másra, mint a katonatisztek fizikai kényeztetése, Kaiden, a mindenki által elismerten tehetséges biotikus harcos helyett, az csakis azért lehet, mert Ashly rendszeresen jár a kabinunkba esténként, és annyira elégedettek vagyunk vele, hogy még a háború szempontjából fontos katonáinkat is előbb áldozzuk fel, mint hogy megváljunk az egyéb ügyekben hasznavehetetlen Ashly-től., ezért féltékenységében aszári átkokat szór ránk a szobájában, hogy száradjon el Shepard szerszáma, így talán a feladatára is koncentrálni fog és akkor a legénységnek, köztük neki is több esélye lesz életben maradni.
Bár lehet, hogy hiba csúszott az elméletembe, mert úgy kezdtem, hogy Liara buta, ebben a felállásban mindannyiuk közül mégis ő gondolkozna legtöbbet és látná át legjobban a dolgokat. Szóval, hmm, legyen inkább bolond. De olyan, aki egyszerre intelligens és bolond, szóval olyan aszári tudós féle, mint az annya, hogy közben világuralomra tör, pedig azt sem tudja merre van a laborban a mosdó. Vagy mivan...? Bocs, belezavarodtam.
-
Hunork
veterán
válasz
mrhitoshi #10250 üzenetére
Win Tűzfal, win defend kikapcsolva, eredmény ugyanaz. SEMMI!
Most restart.
Aztán hétfőn Ügyfélszolgálat.
És a jövőben nem veszek több Origin játékot, egyszer már feltörték a fiókomat, lásd tavalyi hsz-ek, a Crysis 3 sem volt egyszerű, most meg ez.Tököm ki van.
És ha kitiltanak is, éljen a warez, most már értem azokat, akik nem fizetnek egy fillért sem ezekért a játékokért.
csak a fiamat sajnálom, most itt van, és nem játszhat azzal, amire ő tette félre a zsebpénzét.
Gratulálok EA, gratulálok Origin! -
Tibicsucsu
aktív tag
válasz
mrhitoshi #9314 üzenetére
Nekem olyan problémám van, hogy a Vorcha Flamer nem működik ha közvetlen közelről az arcába tolom valakinek. Legalább 3-4 "méterre" kell állnom, hogy legyen hatása. Ennek a javítását nem látom sehol. Gondolom nem direkt működik így. Rohadt idegesítő, amikor az arcomba áll valaki (vagy többen) és nem akarom kivárni a Reegar rohadt lassú újratöltését. Más nem találkozott ezzel vagy nem vagytok olyan bénák mint én?
-
Vinyard#
aktív tag
válasz
mrhitoshi #9159 üzenetére
Nem voltak benne. Valami olyasmi lények voltak benne, amik semmire sem hasonlítottak sem az első részből, sem a többi részből. Meg egy halom nyomtatott áramkörös lapka, húsba ágyazott kábelek, ilyesmik voltak a látomásban. És érdekes módon, a 2. részben látható látomásba viszont szépen belerakták a begyűjtőket. (Amúgy poén, hogy van egy olyan kép is benne, amikor valami fogas lény kinyitja a száját. Nekem mindig egy Alien jut arról a jelenetről az eszembe, lehet éppen onnan "vették kölcsön")
-
tiv83us
veterán
válasz
mrhitoshi #9129 üzenetére
Szerintem nem kell ide masik galaxis, nagyon sok inaktiv mass relay van, amit a Council nem engedelyez aktivalni, mert nem tudjak hova nyilik. Csak egy jo kis tortenet kene, uj fajok meg jonnek boven (mint ahogy a ME1: DLC-ben bemutattak a Batarianokat, a ME2-ben a Vorchat, Yahg-ot...stb). Fakking nagy a Milky Way, szerintem nem kell rogton masik galaxisokba repkedni egy kis kalandert
-
Vinyard#
aktív tag
válasz
mrhitoshi #9132 üzenetére
Persze, de a játék maga eddig csak a Tejútrendszerben játszódott. Minden amit ismerünk, onnan van, oda tartozik. Egyedül a Kaszások titokzatos mélyűrbeli búvóhelye ami kívül esik a "jól ismert" világ határain, de ha belegondolsz, nem véletlen nem azt mondták, hogy XY galaxisban rejtőznek...csak mondtak valami megfoghatatlan helyet, amit nem lehet behelyezni a térképen. Szóval ettől még az is konkrétabb lett volna ha azt mondják " egy messzi-messzi galaxisban"...
A játékos számára így aztán, ezt az egy, szándékosan behatározhatatlan dolgot leszámítva semmi nem létezik a Tejútrendszeren kívül, "minden ott van". Ha viszont a játékos maga átlépne egy másik galaxisba, tucatnyi új bolygók és csillagok világába, akkor kézzelfoghatóan érezné, hogy a ME világ bizony nem csak a Tejútrendszerből áll.
Szóval valahol jogos, amit írsz, de szvsz ha kilépnénk egy másik galaxisba, a fent vázolt kérdések valahogy sokkal erőteljesebbek, "kínzóbbak" lennének. Az én oldalamat legalábbis jobban fúrná, mint így, amikor csak ez az egy ködös "mélyűrös" megállapítás utal arra, hogy az univerzum határai nem a Tejút határainál vannak. Más hallani róla fél füllel, meg más ott járni, szerintem.
-
Vinyard#
aktív tag
válasz
mrhitoshi #9129 üzenetére
Hát sajnos azt kell mondjam, hogy szerintem ez az elképzelés megint nem túl jó. Számomra egyből felvetődne, hogy ha a Tejúton kívül van még egy galaxis, és oda is elmehetünk, akkor mi van a többivel? Mi van a szomszéd galaxisokkal? Ha a Tejútban enniy élet van, akkor potenciálisan ott is van élet, vagy legalábbis életre alkalmas bolygók...azokon is ténykednek a Kaszások? Vagy nem, ott miért nem? stb-stb. És szerintem ez minden játékosnak eszébe jutna, a készítők meg nem győznének valami értelmes magyarázatot találni arra, hogy miért csak 2 galaxis van, vagy miért csak 2-be mehetünk el.
Nem, szerintem ez mindent vagy semmit játék. Ha hozzáadnak még egy galaxist a történethez, akkor hozzá kellene adni még többet, legalább annyit, hogy érezd, ez egy valódi univerzum, ami több galaxisból áll. SZóval vagy lenne több 5-8-10, vagy maradunk a Tejútban. Utóbbi ezerszer kényelmesebb megoldás, úgyhogy szerintem maradnak ennél.
-
Vinyard#
aktív tag
válasz
mrhitoshi #9127 üzenetére
Én is röhögtem?
Attól függ milyen kontextusban vetetted fel egyébként. Eleddig úgy tűnt nekem a játékokból, hogy a ME világ a Tejútrendszerből áll. És valahogy nem hiszem, hogy tovább akarnák bővíteni a kört. AZ is kurva nagy, meg ha lenne több galaxis, ilyen "high concept" baromságokat nem lehetne benne kivitelezni, szerintem. Szóval feltehetünk itt ilyen kérdéseket, de nem hiszem, hogy ez a készítők számára is ilyen izgalmas kérdés lenne.
-
Ryder62
őstag
válasz
mrhitoshi #8600 üzenetére
Teljesen egyet értek. Az 1 jó volt mint bevezetés. Viszont elég kezdetleges volt sok elem, mint pl a harcrendszer.
A 2 mindenben jobb lett csak sajnos pont az RPG rész butult kicsit.
Változatos, sok helyszínnel, ellenféllel, karakterekkel stb. Amolyan tárgyalás szintű, itt ismerjük meg a galaxist, a reaper szál meg háttérbe szorul.
A 3 meg befejezés, kőkemény csata a reaperekkel. Sajna nagyon sokat butult a 2-höz képest. Akció RPG-ből átment sima akció játékká.Szvsz a 2. rész a legjobb ME.
-
Vinyard#
aktív tag
válasz
mrhitoshi #8573 üzenetére
"Meghagyja az önálló gondolkodást, viszont nem hagy annyi teret az adott fajnak, hogy teljesen átvegyék az irányítást.
A most megjelenő DLC azért lesz érdekes, mert lehet van egy kis kapu, ami által mégis öntudatra ébredhet egy Reaper. Egy fajta hiba, és ezért létezhet egy lázadó Reaper."Ja-ja!
Pont erről beszélek én is.
-
Eli_Stone
aktív tag
válasz
mrhitoshi #8521 üzenetére
Még ha csak pénzbe kerülne. A tököm ebbe a BW meg MS pontokba mi a francért nem lehet ezeket rendes pénzért megvenni??? Ez a pénzlehúzás netovábbja, ráadásul ugye az EA az a tetves cég aki egy az egyben váltja a dollárt euróra mert csak úgy kíváncsiságból megnéztem a Steam-en mikor ez a nagy nyári akció ment és ők átváltották a dollárt euróra az árfolyamnak megfelelően.
Érik már az EA-nek egy EU-n belüli eljárás, tisztességtelen piaci magatartás miatt. Aztán majd néznek amikor őket is megvágják néhány 10milló dollárra mint az MS-t 850M€-ra vagy az Intelt 1Millárdra. Undorítónak tartom az ilyen EA féle amerikai/kanadai cégek magatartását, hogy nekik megszűnik létezni a világ ahogy elhagyod az országhatárukat. -
Ryder62
őstag
válasz
mrhitoshi #8450 üzenetére
Más galaxist minek fedeznének fel, mikor még a Tejút nagy része is feltérképezetlen.
Van itt még felfedezni való még bőven. Sőt gondolom egy csomó relé meg sincs nyitva.
Pl a ME2-ben Jacob loyal missionje is egy olyan rendszerben játszódik, amit még tilos kolonizálni. Nem messze ott van egy relé aminek nem találták még meg a párját, így lezárva maradt. Kitudja hány értelmes faj van még.Btw azon gondolkoztam hogy egy olyan "értelmes" faj mint a vorcha hogy lett űrjáró?
-
Ryder62
őstag
válasz
mrhitoshi #8446 üzenetére
Egy másik ME trilógia készülhetne egy új főhőssel.
Shepard mindvégig a Reaperek ellen küzdött. Most hogy azoknak kampec vagy assuming direct control, így már nem is lenne értelme újra őt irányítani.
Legyen új főhős, új karakterek, új ellenség de a jól megszokott univerzumban, esetleg feltűnhetnének a régi csapattársak még.
Szvsz kár lenne egy ilyen jól kidolgozott univerzumot veszni hagyni.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
mrhitoshi #8387 üzenetére
A mass effect könyv, és Kaiden is beszél róla ME1-ben, hogy az egyik földi kolónia légkörében felrobban egy element zero-t szállító hajó, ami után az ott született földi gyerekek jó része biotic képességeket mutat. Aztán a könyv részletezi, hogy a biotic képességek a sötét energiát használják.
Valamint a könyv alapján egy biotic nem tud olyan gyorsan bio képességet használni, mint a játékban, mert komoly koncentrálást igényel a használata.
-
Wizard of Oz
aktív tag
-
Wizard of Oz
aktív tag
válasz
mrhitoshi #8363 üzenetére
Nem emlékszem, mint mond pontosan a gyerek az Extended Cutban, de mintha most csatlakoztatták volna először, "it changed me". Akkor eddig inaktív volt a Catalyst? Mégis emlékszik minden ciklusra, másrészt inaktívan nem tudom, hogy irányítja a reapereket. Ebből is látszik, hogy átgondolatlan katyvasz az egész Catalyst és a propagandája.
-
Vinyard#
aktív tag
válasz
mrhitoshi #8294 üzenetére
Hát pont ez az! Ezt magyarázom én is!
Szóval botorság elvárni, hogy ilyen méretekben, ilyen körülmények között komoly, valódi súlya legyen a döntéseinknek. Csak valami kis dolgokra lehetne számítani, amiknél vagy erősen kilóg a lóláb, mer fogod a fejed, hogy "basszus, csak erre, meg arra volt kihatással a döntés?", vagy tényleg csak érdekességek, apróságok lehetnek ezek a kihatások.
Tény, hogy sok helyen ezek nincsenek meg a ME3-ban (mármint az apróságok, vagy a kilógós lólábas kihatások), de engem pont ezért nem is zavar, mert nincs komoly jelentősége ennek. Én a végletek embere vagyok...vagy legyen megcsinálva normálisan valami, vagy sehogy. A félmegoldásokat nem szeretem. Márpedig a játékok során olyan döntéseket hozunk többször is, aminek a megvalósítása csak félmegoldás lehet, vagy még az sem.
Szerintem az írók is felismerték a következmények megvalósíthatóságának komoly korlátait, ezért terelték el a második résszel olyan irányba a sztorit, amelyen simán ignorálni lehet a korábbi döntéseinket. Egyszerűen nem kell foglalkozni velük, így nincs is nagy baj...Ezt a 3. részben már nem tehették meg. Sőt, kicsit maguknak is tettek keresztbe, amikor a 2. részben nem foglalkoztak a korábbi döntéseinkkel, mert így 2 rész döntéseit kellett egy játékba belegyúrni úgy, hogy közben a sztori se nagyon kalandozzon el, ne lépjen le arról az útról, amit végül be kell járnia karakterünknek. Valahogy borítékolható volt, hogy nem fog sikerülni.
-
janos666
nagyúr
válasz
mrhitoshi #8195 üzenetére
Ugyan így vagyok vele. Az EC-ben már a Control is csábító, de még mindig a Synthesis nyer. A Destroy továbbra is buta megoldásnak tűnik, a "fuck you" ending (ha megmondod neki, hogy nem kooporálsz vagy fejbelövöd) pedig nem a kedvencem, de szintén jó lett (annak idején írtam is, hogy pont ezt tettem volna be egynek).
-
-
vitaro
senior tag
válasz
mrhitoshi #8187 üzenetére
Szvsz a Liara románcot is jól elcseszték, majdnem a játék végéig csak barátkozni akart. Hiába mondtam neki már a LotSB-ben, hogy ennél komolyabbak a szándékaim.
A Mass Effectben (meg úgy minden RPG-ben) a beszélgetéseket szerettem mindig is a legjobban, ezért aztán folyton tépem az arcomat amikor valaki egy mondattal lepattint. Tudom, nem lehet ennyi szöveget felvenni, de pl. DAO-ban is meg lehetett kérni újra meg újra Lelianat, hogy meséljen el ismét egy történetet. -
Ryder62
őstag
válasz
mrhitoshi #8187 üzenetére
Ebből a 3 (najó max 4) beszélgetésből 2-ben először Liara mászott rám, utána meg én bizonygattam hogy még mindig őt akarom.
ME1-ben pl milyen jó volt románcolni Liarával, vagy úgy általában bárkivel beszélgetni. Lement a párbeszéd és a köv miszió után újabb dologról lehetett beszélgetni és így tovább egészen a játék végéig.
Még az sem volt hogy ugyanaz a téma vetődött fel megint és megint.
Igaz hogy első végigjátszásban nemigen beszélgettem senkivel a normandyn, de most akarnék egyet csevegni Garrussal és "maybe later?" akkor átmegyek csajozni Liarához ott meg "Thanks for coming by."
Bár ez a Shadow Brokerben is jó volt: Túlélem a suicide missiont, mondom beugrom a Brókerhez: "Thanks for coming by"
Arggg!!!
-
mrhitoshi
veterán
válasz
mrhitoshi #8184 üzenetére
Ja igen, elfelejtettem, hogy mielőtt elkezdtem volna a Priority Earth küldetést, bementem Garrushoz, és azt láttam, hogy bele volt gabalyodva Taliba. Nem tudom hogy ezt más is lekapta volna már innen közülünk, de az biztos hogy még második végig játszásra is akadt új dolog számomra.
-
vitaro
senior tag
válasz
mrhitoshi #8145 üzenetére
Az EC arra mindenképpen jó volt, hogy egy régebbi ígéretüket - nem kell multizni a "legjobb" befejezéshez - beváltották. Kb 3100 EMS kell hozzá, ezt el lehet érni single-ben. [link]
(#8149) Egonyolc: Felveszlek én is, bár nem vagyok egy nagy gold huszár, de jó lenne innen a PH!-ról játszani valakivel.
-
leviske
veterán
válasz
mrhitoshi #8145 üzenetére
Gondolom a MEwikin fent van. Egyébként asszem 5000 TMS környékén már beadta a szintézist régen is. Viszont azt nem hiszem, hogy a videók ponthatárát csökkentették, szóval, ha "látható" változást akarsz, ahhoz 4000-5000 környéki EMS pontszám szükséges (annyi változik a videókban, hogy egyre kevesebb hajót szed le az ellenség és egyre több reapert szednek le a videóban).
(#8149) Egonyolc: Én még szoktam tolni goldon és asszem felvettelek, ha egy katona az avatarod és nagybetűvel írtad az "E"-t.
-
janos666
nagyúr
válasz
mrhitoshi #8145 üzenetére
De akkor destroy lesz a vége?
Én továbbra is szintézis párti vagyok, de nekem kivitelezésben most a control tűnt a legjobbnak a DLC-s befejezések közül.
Ma néztem őket végig youtube-on, de az sem volt lebontva EMS szerint, csak 4 videó volt.
Ja, és vicc, hogy mennyivel emberibb Xbox360-on Ashly arca, mint PC-n. LOL. (xbox-al csinálták a videókat, amikbe belebotlottam a a TJ Laser videó után, ami önmagában is LOL...)Nekem másodjára kevesebb volt minden, mert pár mellékküldetés egyszerűen teljesíthetetlen volt (szerencse, hogy a játékverzió magasabban áll, de az idegesítő bugok megvoltak, sőt most még ez is...).
-
leviske
veterán
válasz
mrhitoshi #8127 üzenetére
SPOILER
Ha Wrex halott és Maelon kutatásainak a törlése nyomán Eve is, akkor egyetlen értelmes vezetője sem marad a krogan népnek. Ennek nyomán lehet Mordint meggyőzni. Ha Wrex, vagy Eve él, akkor gyakrolatilag nincs értelmes érved a gyógymód szabotálására.
Tehát az előző két játékban hozott döntéseid alapján, ha kroganellenes voltál, tudod Mordint megmenteni.
-
válasz
mrhitoshi #8074 üzenetére
Amikor összeveszett Miranda-val, én egyértelműen Jack mellé álltam a hisztis műribanccal szemben.
Így Jack lojális maradt, és túlélte, Miranda meg végig hisztizett, és ugye nem maradt lojális, de ő így is túlélte asszem (legalábbis nem láttam meghalni). De iet, hogy Jack szerelmi szálát ien simán kiírják a sztoriból, ez fájt.
Pedig még a desktopomon is ő van.
-
Vinyard#
aktív tag
válasz
mrhitoshi #8013 üzenetére
A gravitáció a tömegvonzásból ered, a fizika egyik alaptörvénye. Mint ilyen, nincs rá magyarázat, elfogadjuk a létezését, és kész (de lehet le vagyok maradva). Viszont ismerjük pontosan a hatásait, a mértékét a test tömegétől függően, és korlátait is. Az való igaz, hogy szintén megfoghatatlan, elképzelhetetlen dolog (csak mivel a mi világunkat is alapvetően meghatározza, így természetesnek vesszük, hogy van), de ugyanakkor nem egy ilyen megfejtetlen, teljesen ismeretlen erőről van szó, mint a sötét energia. A sötét energiában ez a két dolog manifesztálódik, ami miatt nekem nem tetszene, ha középpontba állítanák: konkretizálhatatlan, megfoghatatlan, és teljesen ismeretlen. Vagy ez legyen, vagy az, de ne mindkettő egyszerre.
és továbbra is szeretném nyomatékosítani, hogy az zavarna, ha ezt raknák be minden mögé mozgatórugónak. Az, hogy a játékban van sok ilyen dolog, ami ismeretlen, megmagyarázhatatlan és/vagy megfoghatatlan, konkretizálhatatlan nem zavar, természetes, hogy egy sci-fi részei ezek. Csak azt nem díjaznám, ha egy ilyen dolog állna az abszolút középpontban.
-
Vinyard#
aktív tag
válasz
mrhitoshi #8001 üzenetére
Oké, de amíg nincs erről egyértelmű bizonyíték, amíg nincs leírva pontosan, mik a tulajdonságai, addig nem szeretném, hogy ez az ismeretlen valami legyen megjelölve mindennek okaként. Tudományosan persze hogy érdekel a dolog, de egy ME játékban, mint központi dolog, nem. A magyarázat ugyanaz: Hiába létezik, ha nem tudunk róla semmit, bármit bele lehet magyarázni ugyanúgy, mintha nem is létezne.
Persze pikánssá teszi a a dolgot az, hogy nekünk is szembesülnünk kell ilyen ismeretlen energiával, de ezt a kis izgalmat bőven ellensúlyozza a már emlegetett tudat, hogy mennyire könnyű, és izzadásmentes megoldás egy ilyet ismeretlen dolgot beállítani a háttérbe, mint problémaforrás, mint magyarázat.
Mellesleg a sötét energiás koncepciónál is lennének nagyon nehezen kimagyarázható kérdések, mint miért építenek relét, vagy hagyják használni a reléket a Kaszások, ha az is közrejátszik a sötét energia terjeszkedésében, miért döntik el önkényesen, hogy csak ők vehetik fel a harcot vele, semmi más, miért nem keresik fel a tudásukkal a fejlett civilizációkat, hogy a komplett galaxis problémájára együtt keressenek egy megoldást stb.
-
Vinyard#
aktív tag
válasz
mrhitoshi #7979 üzenetére
Jah értem, a sötét energia valós, mert azt írták a ME játékban.
Pont ez a baj vele: HOgy egy semmiből előhúzott dolog, ami a mi, reális világunkban elképzelhetetlen. Így aztán, mivel valós alapokon nem nyugszik, totális fikció, azt mondanak róla, amit akarnak, és úgy, ahogy akarják. Egy megfoghatatlan, behatározhatatlan valami a sötét energia, ha azt mondod azért fenyegetés, mert pattogatott kukoricát csinál, akkor azt, ha azt mondod elér egy bizonyos szintet a galaxisban és akkor meghal mindenki, akkor meg azt. Bármit bele lehet magyarázni megkötések nélkül, pusztán arra kell figyelni, hogy a belemagyarázott téziseknek, jelenségeknek ne mondjanak ellent...vagyis a belső logikának. Ez az oka, hogy a sötét energiás dolog sok embernek szimpatikusabb: Mert nem tudod el sem képzelni, milyen lehet, nem tudsz róla semmit, így amit mondanak az alkotók, azt elfogadod tényként.
Ez írói szempontból nagyon kényelmes megoldás, és valljuk be, nem sok kreativitást kíván, mert bármilyen meredek dolgot ki lehet találni róla, meg sem fogsz pisszenni. Én viszont nagyon nem szeretem az ilyen arctalan, számomra teljesen ismeretlen, felfoghatatlan fenyegetéseket, mert nagyon távolivá és lapossá teszik a sztorit számomra, másrészt mindig ott van az a gondolat, hogy mennyire pofonegyszerűvé teszi az ilyen koncepció bárminek a megmagyarázását:
Az asariknak kinő a harmadik karjuk. Miért? Hát mert a sötét energia csinálja blah-blah,
A kroganok hirtelen szuperintelligensek lesznek. Miért? Hát a sötét energia csinálja, mert blah-blah.
Érted már? Bármit lehet állítani a sötét energiáról, amit csak akarsz, nem tudsz ellentmondani neki (ha az nem ellenkezik korábbi ilyen állításokkal), mert fingod sincs, hogy mi az...csak azokból indulhatsz ki, amit mondanak neked. Így meg nagyon könnyű sztorit írni.szerk: Tényleg, ha a valódiságán arra gondoltál, hogy VALÓBAN létezik, akkor el kell szomorítsalak, a sötét anyag létezik a valóságban, nem a sötét energia. MOndjuk végülis mindegy, mert arról se nagyon tudunk semmit, így amíg tudományosan nem bizonyítják be mit tud, bármit lehet állítani róla.
-
Vinyard#
aktív tag
válasz
mrhitoshi #7957 üzenetére
Szerintem nem filozófiai kérdés, egyszerűen olyan kérdés, amire a mi helyzetünkből nem tudunk értelmes, elfogadható választ találni soha, ezért értelmetlennek tűnik. Filozófiai kérdés akkor lenne, ha érdemben egyáltalán nem lehetne rá válaszolni, de nem azért, mert nincs rá válasz, hanem mert minden lehetséges válasznak ugyanannyi létjogosultsága lenne.
"Mert ez a legnagyobb probléma szerintem, hogy önkényes az egész."
Igen, ez így van. És pont ezért mondom, hogy nem nagyon létezhet szerintem olyan probléma, amire indokolt lehetne egy ilyen drasztikus, brutális és kegyetlen, végtelenül önkényes megoldás, amit a Kaszások képviselnek. Ezzel nem azt mondom, hogy a mostanival ki vagyok békülve, csak azt, hogy szerintem semmivel nem lennék kibékülve igazán.(B)mrhitoshi, WonderCsabo
/B) Továbbra sem tudom, miért váltak Kaszássá, ez csak ötletelgetés. Lehet sokkal prózaibb oka van. MIndenesetre akkor sem látok ebben ilyen meredekséget, mint ti. Ezt fel lehet fogni önzetlenségnek is a részükről, hogy bár a fajukat beáldozták a szintetikusság oltárán, ezzel biztosították hogy az organikus létforma ne tűnjön el a galaxis térképéről. (persze ez csak akkor van így, ha elfogadod tényként az alapkoncepciót, ami persze bődületes marhaság, de ezt már sokszor írtam, írtuk)
-
Vinyard#
aktív tag
válasz
mrhitoshi #7952 üzenetére
Egyrészt pontosan ezt csinálják már most is. Mindhárom részben erről beszélnek a Kaszások, hogy magasabb szintre emelik a fejlődést, ők a végtelenek, az evolúció csúcsai, mentesek minden gyengétől stb. És bár a Starchild nem az evolúció szót használja, ő is konfrontálódik Shepard-dal abban, hogy nem egyszerűen csak legyilkolják a fejlett organikusokat, hanem egyesítik őket a Kaszás formában
Másrészt ha ezt tekintenénk a fő célnak, akkor ugyanazok a típusú problémák merülnének fel, mint most: Honnan veszik a Kaszások, hogy ez a fejlődés utolsó állomása, ha maguk sem lépnek túl soha ezen? Miért gondolják azt, hogy máshogy nem is lehet csinálni, hogy másfajta fejlődés nem létezhet, hogy másfajta fejlődés nem lehet ilyen jó?.És milyen jogon döntötte el a Kaszásokat megalkotó faj, hogy na most ő akkor, ha szereznéd, ha nem, legyilkol, hogy elérd a fejlődés egy olyan formáját, ami nem is biztos a végső, és nem is biztos az egyetlen út...
-
tiv83us
veterán
válasz
mrhitoshi #7916 üzenetére
Nem feltetelezik, hanem tudjak, mert mikor letrehoztak oket, sajat szemukkel lattak, hogy millio es millo even keresztul ment a haboru minden cycle-ban a szintetikusok es az organikusok kozt, ezert feladtak a csendor szerepet es ugy dontottek, hogy elejet veszik a dolgoknak.
-
tiv83us
veterán
válasz
mrhitoshi #7827 üzenetére
A lenyeg, hogy a Mass Relay-ek ujra epulnek es johet a Mass Effect 4!
A menteseinknek megfelolen folytatodna a jatek, ha Destroy, akkor se Geth-ek, se Reaperek nem leteznek, ha a szintezist, akkor az eddigi lakosok harmoniaban elnek a egymassal, a Reaperekkel, az azokba beharvestelt (szep magyaros kifejezessel) eletekkel...stb. Ha pedig control-t, akkor Shepard tovabb el a Reaperek atyjakent es a (valoszinuleg) a galaxis vedelmere fogja hasznalni oket. Csak vad feltetelezesek, de igy tundam elkepzelni. De meg egyszer; a lenyeg, hogy a ME univerzum nem pusztult el, nem kovettunk el genocide-ot (ha csak nem a negyedik opciot valasztottuk, illetve a destroy-t), Mass Relay-ek vannak, senki nem pusztul ehen, a kis kek gyerekek johetnek, Tali epitheti a hazat...stb.
Szoval koszi BioWare, megcsinaltad, a lehetetlent, engem visszanyertel, ugyhogy a legkozelebbi DLC felolem penzert is johet, en tovabbra is hu maradokps: tudom nem tokeletes, mindenbe bele lehet kotni, pl ott repked egy frigatt (a Normandy) Harbinger orra elott es az le sem szarja...stb, de semmi sem lehet tokeletes. Szamomra megmentettek a ME3-at
-
GypsFulvus2
őstag
válasz
mrhitoshi #7812 üzenetére
Itt még akad, ha kellene valakinek, bár relatíve drágán.
Igyekeztem elekrülni a spoilereket, de ha jól látom, az összbenyomás az EC-ről a többségeteknél pozitív. Jól látom, érdemes betölteni egy régebbi mentést?
-
vitaro
senior tag
válasz
mrhitoshi #7697 üzenetére
Hát igen, jó kérdés. Ezzel kellett volna kezdeniük. Ennyi Reapernek nem okozott volna gondot elfoglalni, a galaxis vezetőit idejekorán hidegre teszik, a reléhálózat felett pedig átveszik az irányítást. Bioware helyében úgy csináltam volna, hogy a Citadelen tartják Shepard tárgyalását, hiszen ő mégiscsak egy (ex)Spectre, és ekkor támadják le őket. A frissen kinevezett Ash/Kaiden biztosítja, hogy a tárgyaláson részt vett tanúk (akik biztosan életben vannak: Liara, Joker, Chakwas) elérjenek a Normandy fedélzetére, Shep meg Andersonnal és Baileyvel verekszi keresztül magát a genyókon, utóbbi esetleg életét veszti a végén. Eljutnak a hajóig, irány a Föld. Onnantól meg indulhat a sereggyűjtés, annyi különbséggel, hogy a beszerelt IFF-nek köszönhetően csak a Normandy képes használni a reléket, viszont ezáltal a Reaperek tudják követni. Ez a felállás szerintem érdekesebb lett volna.
-
Vinyard#
aktív tag
válasz
mrhitoshi #7643 üzenetére
Liara-t értem, de szerintem már túlment azon a határon, amit a háttere indokolt volna. Főleg úgy, hogy pikk-pakk megváltozott a két rész között, hány év alatt is? 2 év? 200 év alatt nem változott ennyit a jelleme...okés, hogy egy burokban élt, de ez akkor is túlzás.
Szóval mindent figyelembe véve, finoman szólva sem volt gördülékenyen megírva a viszony kezdete, szerintem. Ashley-vel sokkal jobban adta magát a románc.Az ellenvéleményt elfogadom, ez végülis nem fehér avagy fekete dolog, de én így éreztem már első végigjátszás során is, az újrázások alatt meg főleg. Később persze javul sokat, de az eleje gáz.
-
Ferdzsoo
addikt
válasz
mrhitoshi #7486 üzenetére
Ha megnézted a filmet amit linkeltem, abban ezt is magyarázza, shepard képzeletében menekül csak a normandia, a valóságban szépen mindenki ott van a földön londonban. Nem ment senki sehová. Mivel a legutolsó képkocka az hogy shepard vesz egy levegőt, így egészen addig minden LEHET shepard képzeletében játszódik. De a videó amit linkeltem ezt jobban kivesézi a végefelé.
persze nemmondom hogy 100%-os az elmélet, de 95%-ot simán kap tőlem... -
Eli_Stone
aktív tag
válasz
mrhitoshi #7288 üzenetére
Azért, ha nem ugrasz át semmit és végig spionkodsz minden beszélgetést a citadel-en pl az Asari Hunter-t a korházban aki kinyírta Joker testvérét, stb... akkor nem úszod meg 30óra alatt bármennyire is agresszíven nyomod a küldetéseket mondjuk egy Vanguard-al vagy Soldier-el esetleg Adept-el mert ugye ezekkel lehet rendesen aprítani a népet még Insanity-ben is. Nekem az első végigjátszás úgy, hogy szinte megállás nélkül nyomtam 29óra volt és abban nem hallgattam végig minden citadel-es beszélgetést kihagytam egy két mellékküldetést és nem mentem minden küldetés után oda mindenkihez a hajón. Pl csak a sokadik végigjátszásra vettem észre, hogy a két ME2-es mérnököt össze lehet boronálni
@buzus a full haderőhöz bizony az utolsó mariskához is oda kell menned mert minden mellék küldetés sőt még a spectre terminálos engedélyezed vagy sem-ek is hozzáadnak a War Asset-ekhez, ha ezeket nem csinálod meg nem tudod összeszedni a kellő EMS-t a harmadik befejezéshez. Illetve egy két opció a Spectre terminálon csak akkor jelenik meg, ha végighallgatsz egy beszélgetést.
-
Polllen
félisten
válasz
mrhitoshi #7219 üzenetére
Ez így azért nem teljesen igaz. A végjátéknál multi nélkül 80%-n volt és volt annyi war asset-m (lényegében mindent megcsináltam), hogy megkaphassam a legjobb véget, vagyis multi nélkül is simán megoldható. Multival csak könnyebb, uh ezt az igéretüket betarották. (kivételesen)
Persze ettől maga a host rendszer még nem túl jó.
-
Eli_Stone
aktív tag
válasz
mrhitoshi #7192 üzenetére
Mindhárom részt gyorsan végig lehet vinni, ha már nem először játszol és az első alkalommal odafigyeltél mindenre. Akkor tudod, hogy honnan jönnek az ellenfelek a beszélgetések nagy részét át tudod lépni a space nyomogatásával és pik pakk megrövidül a játékmenet. Én a ME2-őt annyira személyre szabtam, hogy kb 20óra alatt végig lehet vinni minden DLC-vel. A ME3 meg amúgy is a legrövidebb rész.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Easun iSolar SMW 11kW Twin Hibrid inverter // Dupla MPPT // BMS // WiFi
- GAMER PC : RYZEN 7 5700G/// 32 GB DDR4 /// RX 6700 XT 12 GB /// 512 GB NVME
- GAMER MSI LAPTOP : 15,6" 144 HZ /// i5 12450H /// 16GB DDR4/// RTX 4050 6GB/// 1TB NVME
- Manfrotto 055 magnézium fotó-videófej Q5 gyorskioldóval
- Sony ECM-W2BT
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C Dock G5 docking station (5TW10AA) - 3x4K felbontás, 120Hz képfrissítés
- Fotós felszerelés - Stúdió lámpa / Softbox / Vaku
- Az ASUS TUF Gaming B550-Plus csak rád vár! Kamatmentes rèszletre is!!
- Csere-Beszámítás! MSI Gaming X RTX 4060Ti 16GB GDRR6 Videokártya!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged