Új hozzászólás Aktív témák
-
#33802016
törölt tag
válasz
DigitXT #24834 üzenetére
Itt normális két sáv van. bőven elférni. De van olyan is, ahol nincs, csak arra ritkán járok, rollerrel pl még nem voltam. Ott az út is rosszabb.
Rollerrel más is közlekedni, mint kerékpárral, jobban kell figyelni, patka, úthiba stb... kerékpárral ilyennel annyira nem kell.
-
#33802016
törölt tag
válasz
DigitXT #24815 üzenetére
Kerékpárral mentem, a lámpa az utat világítja, nem szembe... és nem is erős fokozat, alap. Normál használatra tervezet lámpa, nem reflektor... mégis megkaptam pár ****, hogy mennek a bús fenébe... Azóta, ha nem szükséges, úgy ítélem meg, nem világitok. Nappal verőfényes napsütésben, meg értelme sincs.
Ez nem úton van, kerékpár út, ahol maximum kerékpárosok, esetleg néha görkorcsolya, nem városba, két település között. Rövid szakasz van, ahol úton megyek, vagy olyan helyen ahol gyalogosok is vannak - utóbbiak úgy általában semmivel sem foglalkoznak bringával is ez volt a tapasztalat. Így városba, nem szoktam sietni... úgy sem lehet...
A sötét tél, meg ilyen szürkület az más. De ilyenkor meg ritkán használom.
Kereszteződésnél le szoktam lassítani, sosem tudni. Egyszer majdnem nekem jött egy Bringás, még kerékárral voltam, főút, kb 30 körül mehettem... úgy gondolta még befér... rá kellett rendesen fékezni... szerencséje volt...
Ez mondjuk rollerrel kevésbé, gond, van olyan mód ahol szinte azonnal lassul, megáll.. kerékpárnál nem.
"Szerk: meg hát általában nem "bringaautópálya" van, tehát szembe is jöhet
bárki,"
elfér a másik sávban"Mondjuk nekem beszólt egy ilyen a gyári LED-re, hogy 100 méterekről már
vakít, amin kicsit meglepődtem."
Oké, akkor nem csak nekem volt ilyen "élményem"... -
DGery
aktív tag
válasz
DigitXT #24815 üzenetére
Én pl vettem egy ehhez hasonló lámpát hátra ami a hátizsákom tetejére van rakva, plusza hátira rá van fűzve egy láthatósági mellény is. Mivel kénytelen vagyok (igaz rövid szakaszon) egy elég forgalmas úton haladni aminek a kivilágítása is hagy kivetnivalót maga után ezt mindenképp úgy gondoltam meg kell lépni a saját biztonságom érdekében.
Előre pedig került a nyak aljára az összehajtó mechanika felé szintén egy bringás lámpa lefelé irányítva, hogy a bringa előtti cca 10m-t jobban bevilágítsa, mint a gyári és hamarabb észrevegyem, ha vmi van az úton.
Nemhiába mondják, h fontos látni és látszani... -
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT #24813 üzenetére
"A kerék meg 12.5", és rendes PMT gumi van rajta, csak az volt 60K, viszont"
Így van, gumin nem szabad spórolni.
Gumiról jutott eszembe. Láttam pár videót, ahol "autógumikat" tettek fel kétkerekűekre, hát én ezen eldobtam az agyam.
Anno egy esedékes gumicsere alkalmával gondoltam, kipróbálok egy Supermoto-ra fejlesztett gumit.
Ennek annyi a lényege, hogy a profilja szemből hegyesebb, nagyobb felületű az oldala, mint az átlag. Ugye ennek meg az autógumi az ellentéte, ahol pl. nincs is az oldalán futófelület.
Nem volt jó. A helyes valahol kettő között van.
Vezetéstechnika.
Sokan nem tudják, hogy ahhoz hogy egy kanyarban beforduljon egy kétkerekű, nem is kell a kormányt elfordítani abba az irányba ahova fordulni akarunk, hanem egy bizonyos sebességet elérve, úgy lehet a legbiztonságosabban befordulni, hogy a belső ívhez közelebb eső kormányszarvat finoman kifelé toljuk.
Ez azt eredményezi, hogy a kétkerekű úgy "fekszik be" a kanyarba, hogy az végig kontrollálható marad.
Ezt legkönnyebben jó futóművel, széles kormánnyal, és alacsony súlyponttal lehet megcsinálni, állva kis sebességgel, gyenge futóművel, helytelenül megválasztott profilú gumival nem fog menni.
-
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT #24774 üzenetére
Ma voltam a Futureboardban, meg továbbgondoltam a Kaboo Kinget.
A boltban volt City, így körbe tudtam szagolni.
Kormányszarvat, kezelőszervek miatt bal oldalon nem lehet teljesen lehajtani.
Fékkar motoros szemmel nézve nem elég kemény, de talán vállalható.
Nem 300+ kilót kell megfognia 180-nál, hanem 130kilót 80-nál, így ez nyilván lehetne jobb, de nem kell azonnal cserélni.
City összecsukása. Hát..., napi két alkalomnál többször azért meggondolandó, kicsit útban vannak a fékcsövek, vezetékek.
Tervbe van véve amúgy, hogy kb. 20 cm-el alacsonyabbra kéne tenni a kormányt, ami egyrészt így szükségtelenné tenné az összecsukást, másrészt a jelenlegi hosszban szerintem gyengére lett tervezve a hosszú erőkar miatt kormány rúd.
Befékeztem az első kereket, és előre tolva a kormányt éreztem, hogy nem lenne lehetetlen meghajlítani a függőleges kormányrudat, egy kisebb sebességű járdaszegélyre futás már szerintem kivégezné.
Lehet kapni hozzá kormánymagasítót, de ez tök vicces, pontosabban
ökörség még jobban meggyengíteni az egészet.Kormánycsapkodásra a nagyobb átmérőjű kerék miatt a szervizes szerint nem érzékeny, futóműje ricnis (bordástengelyes) , 3 fokozatban lehet állítani a magasságot, és vele a kormányszöget.
Ráállva, nem volt különösebb gondom a rugózással, az első elasztomert azért valószínűleg cserélni kéne majd egy puhábbra.
Elasztomerről azt gondolom, hogy gondozásmentes, kisebb súlyú, mint a tekercsrugós, és talán a lengéscsillapítása sem rosszabb.
Roller zárása: A kulcs botrányos. Fiókos irodaszekrényem kulcsa masszívabb.
Nincs gumiszigetelés az akkutartó doboz és kulccsal zárható teteje (trepni) között.
Nincs lehetőség lezárni elektronikusan a gépet, ha az utcán hagyom és rányúlnak a gázra, simán eltörheti egy féktárcsazár a féktárcsát.
Szervizes szerint, defektre akkor érzékeny, ha nincs megfelelő guminyomás.
Nincs olyan szolgáltatásuk, hogy érte menjenek egy defektes rollerért, a GLS-t meg nem hívhatom azonnal a 67-es kilométerkőhöz, úgyhogy marad a taxi, mert a helyszínen gumit javítani esélytelen a szervizes szerint.
Ülés létezik hozzá, több darabból áll, de a boltban nem volt.
Elvileg 50K-ért kapható, de külön a rögzítő csonk részt nem, csak egybe.
Engem igazán az érdekelt, hogy a közelről megnézhessem a felfogatási pontját, az meg megvolt. Elvileg van terv arra, hogyan oldom meg az ülés problémát 50K-t nem adnék ki erre.
Miközben beszélgettünk témát váltott és a Kabooról kérdés nélkül, azt mondta az eladó-szervizes, hogy azért hagyták abba a forgalmazását, mert szerintük gyenge minőségben gyártottak.
Itt egy pillanatra felszaladt a szemöldököm a homlokomra.
Nyilván nem tudom megítélni, hogy mennyi igaz ebből, de mivel kérdés, és minden előzmény nélkül mondta, és nem tudhatta, hogy egy King lehetne egy másik jelölt, de legalábbis elgondolkoztatott.
De ha már King.
Gondolkodtam a dolgon, és arra jutottam, mivel nincs gyári ülésrögzítési pont, így az mindenféle képen gányolás, engedély nélküli átalakítás felszerelni rá egyet, még akkor is ha technológiailag fejlettebb, erősebb stb. mint a konkurenciáé.
Ha Kingnél beüt a krach nem tudom azt mondani, hogy nem én vagyok a hibás, ha meg a Citynél kekeckednek, hogy ezen meg miért van ülés, meg tudom mutatni, hogy ez bizony gyárilag ilyen.
Hát kb. ennyi.
-
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT #24774 üzenetére
Nincs egy tároló a ház aljában? Eleve felvinni lakásba, az ilyen pálcika esetben rentábilis, egy King akkora (zárt térben), hogy húba+.
Ebben a kicsomagolós videóban [link] súlyra 137, dobozzal 150 fontot ír, ami 62 kg. öntömeg.
Videóban az összecsukással/nyitással is láthatóan meg kellett küzdeni.
Azt hiszem ez a két dolog már komoly megfontolást igényel a 9.-ik emeleti tárolási szükséglet miatt.
Meg tudnád mondani, hogy mire jó a szinuszos trigger, és megoldható-e és ha igen hogyan, mennyiért a vezérlő szinuszosra való átalakítása.
Köszi.
-
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT #24774 üzenetére
Nincs egy tároló a ház aljában?
Közös helyiség, volt bringatároló, ma már fodrászat.
Eleve felvinni lakásba, az ilyen pálcika esetben rentábilis, egy King akkora (zárt térben), hogy húba+.
Pálcika szóba sem jöhet, a King alkalmas lehet a feladatra, tervbe van véve egy próba.
Vicces, ha berakod a liftbe, de nem megoldhatatlan. Ellenben emelgetni sz*r,
meg én nem nézegetném otthon az előszobában: tele lenne vele.Elzavartam anno az asszonyokat, így nincs aki beleszóljon hova teszem.
Nagyszoba közepén lenne neki hely, ha meg jön az unokám, akkor kiteszem addig az erkélyre, hogy ne borulhasson rá.
Ui: azért előbb próbáld ki, hogy milyen 70-nel (de pláne fölötte!) egy
rollerrel csapatni. Lehet, lemondasz az egész projektről, főleg hogy a
30+ km levezetése már túlmutat a "mikromobilitás" fogalmán.Bp.keresztbe-hosszába kb.15km. oda-vissza 30.
Amikor 30+t írtam, max ekkora távra gondoltam naponta.
(Nekem amúgy nem jött be ez a rolleren ülés. Tudod mi lesz a baj, ha
tényleg alacsonyra ülsz? Azért fognak kivasalni, mert nem látnak...)
Ahogy a nálam tapasztaltabb kolléga mondta: de jó lenne egy ilyenen
meghalni. Viccen kívül kipróbálni oké, de napi szinten forgalomban?Korábban természetesen láttam Bull K6- videót, és ez vezetés szempontjából messze biztonságosabb, mint a roller állva. Egy másik videón egy egy kb. 2m-es zászlórúdon aka. CB antennán egy picike háromszögletű piros zászló volt rögzítve a K6 hátsójához.
Mozgásra van kihegyezve a látás, egy izgő-mozgó tárgy szemmagasságban még periférián is jól látható.K6-ot nem tudom, hogy tudnám beszerezni, Dualtronnak meg a Franciáknál is és a Spanyoloknál is van EU-s képviselete.
Aztán itt van az ár. Nem azért lakok panelban, mert felvet a pénz. 1M környéke már erősen határeset, amit kiadhatok egy ilyen projektre.
-
Peaceliker
addikt
válasz
DigitXT #24774 üzenetére
"de jó lenne egy ilyenen meghalni"
Amúgy igen, érdemes tenni egy próbát. Hosszabbat mondjuk nem is tudom hogy. De pl nekem is meg tudott fajdulni a térdem rajta és 30km sem kellett hozzá. Főleg ilyen magas gépen a pirosnál fel - le állás is megterhelő. De ami legjobban az a gyorsulás. Állandóan támasztani kell hátul. Fárasztó.
Én toltam le ilyen géppel (2x)37km t Pestre meg onnan le. Kemény volt fizikai és szellemi szempontból is.
Amúgy king autó forgalom tempóval (60-70) tud stabil 60km t. Gyorsabban már az sem. City fixen nem -
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT #24758 üzenetére
"Segédmotorral szeretnél valós 80-at menni? Javaslom a KRESZ
tanulmányozását, amely bár elavult, de van benne egy 45 km/h
kitétel az SMKP kategóriára..."Tudok a sík úton tartós 45 km/h sebességkorlátozásról.
Bemérni trafival hivatalos.
Jobban félek attól, hogyha ezt a sebességkorlátozás szabályt betartom, akkor ott halok meg, mert letolnak az útról. Tudom miről beszélek.
Eleve nagy kerekű, 15"-os néztem ki.
A másik szóba jöhető smkp [Afreda S6 Pro]
volt ami még megfelelhetett volna, de az meg egyrészt max 50-et tudna alattam, másrész hátul nincs rugózása.
"Másfelől a rollerrel főúton veretés
és az első a biztonság így egy mondatban kicsit ellentmondás..."Amit én keresek nem igazán roller, és tizenplusz collos kerekekkel, jó futóművel, ülve, már nem látok ellenmondást, a biztonság és a főúton való közlekedés között, ha egyébként nem akadályozom a forgalmat a lassúságommal, pláne 40 év balesetmentes vezetési tapasztalattal. (Segédmotoros jogsim 1984 óta van.)
"Azt meg, hogy ha a rendőrt látsz, akkor átkapcsolod, felejtsd el.
Eleve azért fog megállítani, mert 70 fölött veretsz egy rollerrel...
Nem arról kell meggyőzni, hogy SMKP."Rendszám nélkül trafi sem ellenfél, kivéve ha nincs mögötte 100 méterrel járőr.
Csepeli gyorsforgalmin meg még az életbe nem járt gyalogos rendőr, és máshol meg nem szükséglet csapatni, itt meg életet ment.
Szóval elég erősnek kell lenni, hogy ne nekem kelljen nyuggerként feltolni a dombon a biciklit.
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #24725 üzenetére
"25 km/h és a száguldozás..."
(#24726) Peaceliker jól írja: "Minden relatív egye."
100.000 Ft környékén kapható roller is képes 25 km/h sebességre, de hogy ilyen tempónál történő esést következmények nélkül meg lehessen úszni, akkor a védőfelszerelésre a roller árának többszörösét el kellene költeni.
És vannak olyan helyzetek, amikor nem a protektorok halmozása a helyes irány. Az amúgy is csak kár enyhítésére való, nem a kár megelőzésére. Sőt, inkább azzal ellentétes folyamat.
Munkakörből eredően sok helyen megkövetelik az elegáns megjelenést. Adja magát, hogy legegyszerűbb lenne autóval / taxival megtenni azt a nem túl hosszú utat, amit rollerral szoktunk megtenni. De ha (parkolási gondok, vagy egyéb okból) nem autóval, hanem valami mikromobilitási eszközzel szeretnénk megoldani, akkor az olajfoltot megkockáztató kerékpár mellett adja magát az elektromos roller.
Protektorokba való felöltözés, majd adott helyszínen az átöltözés, majd a ruhák + sisak elrejtése már túl sok idő és macera.
Helyette sokkal észszerűbb megoldásnak tűnik a megfelelő tempó megválasztása, aminél még jobban koordinálható a roller, a váratlan balesetek száma, illetve azok súlyossága csökkenthető.
-
Pancsermeste
őstag
válasz
DigitXT #24638 üzenetére
Ehh... csak el kellett volna olvasnom, hogy mi van a gumira írva!
És valóban, rajta is van, hogy tömlős és 35-45 PSI az ajánlott nyomás, tehát a 2,3kg/cm2 már nagyon határeset lenne. Lehet úgy értették kicsi kínai barátaink, hogy ennél az értéknél már pumpálni kell.
Szerintetek érdemes lenne még most rendelni hozzá egy szett gumit? (külső+belső, kb. 30 euro) Nem tudom, mennyire tartósak ezek, ill. hogy meddig lehet hozzá kapni cuccokat. -
pescara
aktív tag
-
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #24512 üzenetére
Kiegészítés ehhez, hogy a VESC nem mér bejövő áramot (nekem meglepetés!),
hanem a fázisáramból számolja vissza, ezzel meg az a baj, hogy pontatlan lehet.
Amikor ilyen 15%-kal fölé számolja, akkor inkább hiszek a (kalibrált) BMS-nek...
Nem azért mert szar lenne a cucc, dehogy! Hanem mert figyelembe vette (volna)
pl. a motor hőmérsékletét is, de az adott hőmérőm még nem a motorban volt.A logban a current_in_setup és a current_motor_setup elég zajos, márpedig az
abból számolt teljesítményt rakja ki a kijelzőre (és 2 motornál az összesítettet*),
azért ugrál összevissza a videó végén, noha ilyesmit nem csinál tartott gázon.
Kikockázva a videót látszik is ilyen 2800-4200W közötti ugrabugra (hát ez van).
Tervezek írni saját kijelző programot (és inkább a simább grafikonra szavazok).
Nyilván ha két VESC van, akkor vagy a közös adat, vagy mindkettővel beszélni
kell akár UART-on, akár CAN-BUS-on, és akkor lehet kirajzolni motoronként.
(Bár nincs ember, aki ezt nézegetné menet közben, csak mérnökileg érdekelne
teszteléskor, amúgy meg be kell tolni mindent a logba, utólag lehet elemezni...)*: ezen elmélkedtünk egy sort FB-on, hogy attól még, hogy nem szög ugyanazt
mutatja, ha az egyik VESC majd a másik VESC van lekérdezve egy duál gépen
az nem jelenti azt, hogy az kifejezetten az egyik motor és a másik motor, simán
mérési hiba. A logból minden kiderül(ne), csak ahhoz kéne csinálni egy logot. -
Reggie0
félisten
válasz
DigitXT #24509 üzenetére
Igy van. De a litium tuz meg azon felul is durva, hogy magaban eg, mert sokmindent redukalni is kepes, mint pl. a homokot. Persze, ha valaki szeretne otthon sziliciumot eloallitani es mar eg a rollere, akkor jo otlet
A sok elektronikus eszkoz melle erdemes egy CO2-vel oltot is rendszeresiteni, az sokkal kevesebb kart okoz es takaritani sem kell utana annyit.
De nalam pont ezen okok miatt lesz 120 perces tuzgatlo ajto a garazs fele es sprinkler az egesz mennyezeten, mert ha egy villanyauto begyullad az sokaig tart.
-
Warzoz
senior tag
válasz
DigitXT #24485 üzenetére
Rendben, köszi. Majd figyelek erre. Azt viszont már most látom 2 nap után, hogy nem fogja bírni az 5 napot. Valószínűleg 3 naponta leszek olyan 30-40% körül, így majd bent melóban töltöm ilyenkor. Természetesen itthon is és a melóban is fűtött helyiségben tárolom a rollert meg a bicajok akksijait is.
-
-
válasz
DigitXT #24460 üzenetére
Teszteltem őket, megvettem belőlük használt példányokat, és kipróbáltam őket, majd rövid idő után túladtam rajtuk. (Így nem került pénzbe.)
Nem egy nagy "teszt", de pár nap alatt ki lehet próbálni, h hogy megy fel az általam használt emelkedőn, illetve a szomszéd Kertvárosig épített vadiúj, szinte teljesen sík bicikliúton hányszor tudok nyélgázon oda-vissza elmenni vele.Ez a legutóbbi F2:
Illetve szinte mindegyik elterjedtebb modellből van valakinek az ismeretségi körömben, így nem nagy kunszt azokat is kipróbálni, amit nem vettem meg.
Épp ezért merem kijelenteni, h a 300, 350, 400, 450W-os Xiaomik, ill. Segwayek hogyan viselkednek 10%- os emelkedőn. Vagy pl a 350W-osnak titulált Aovo és társai... :/
D38, F25, F30, F40, F65i, F2, F2 Plus, F2 Pro, G30, G2, 1S, Mi 3, Pro 2, 4 Pro, Neon Lite modellekkel mentem már. Meg pár Xiaomi klónnal, Aovo, meg nem tudom még mik. Kugookkal is, de azokat nem tudom milyenek voltak.
A 350W-ot tartom vízválasztónak, de ez nagyon függ a felhasználó súlyától, nem mindegy, h 70, vagy 80 kilót kell a rollernek felfelé vinnie, hamar elkezd csökkenni felfelé haladva a sebesség, mihelyst 10 kilóval többet kell vinnie a rollernek, míg sík terepen nem venni észre különbséget.
Jobb lenne, ha Newtonmétert is megadnának a gyártók, nem csak Wattot.
-
Peaceliker
addikt
válasz
DigitXT #24224 üzenetére
Gt-n legalább állítható, hogy a konstans fékerő amit odaver (legalább csak 30 fölött, alatta nem), az mennyi legyen (olyan 2/5 élhető volt). Warrior x en ez on off volt. És vagy elől hátul megcsúsztatta mert egyszer csak odavágott egy olyat, mintha padló féket nyomnál vagy nem volt efék
Amúgy ami engem meglepett, sima kingnél, hogy fékezésnél az ey3 hirtelen 90v körül mutogatottpersze nyilván az a kijelző meg amit mér, az nem labor infó
-
dzsidzsas
tag
válasz
DigitXT #24222 üzenetére
A Kugoo G3 fékezésnél 1-2 A-t mutat a kijelzőn. Kb. ennyit állít elő, hogy ez vissza megy e? Nem tudom, de halottam olyanról, hogy full akkuval dombon lefelé végig fékezve, elfüstölt a rollerben valami.
Én gyakran csak motorféket használok, ha előre figyelsz, kiszámítod a mozgásokat 90-95% elég. Csak vészféknél koptatom a fékbetétet. OKAI-val is így megyek.Én télen is használom a rollereket. Ha nincs jég meg hó, nem kell berezelni. Télisapka a sisak alá, téli kabát, pulóver, póló, bőven elég. Kesztyű kötelező. Nadrág 0 fok körül kezd kevés lenni, ilyenkor dupla nadrág, nagy hidegben van füthető nadrágom, szuperjól muzsikál. Van füthető talpbetétem is, de attól 10 perc után majd leolvad a talpam, nem használom. Több telet is végigrollereztem így már.
-
Miikee
csendes tag
válasz
DigitXT #24145 üzenetére
Köszi, a lábam és mellkasom ütöttem meg, ezért most nem "esik jól" a nevetés, mert eléggé szúr, de remélem, csak a büszkeségemben sérültem súlyossabban.
Egy sima g30-am van, nem száguldoztam, csak benéztem a párás aszfalt minőségét. Az a kicsit fehér murvás aszfalt, ami nagyon tud csúszni egy kis páralecsapodástól.Tényleg csak azért írtam, hogy itt az ősz, jobban kell figyelni, vigyázzatok magatokra.
tanuljatok az én hibámból
-
válasz
DigitXT #24079 üzenetére
Ez G30L akkuja.
A G30D és a többi G30 egyaránt 15Ah-s, a G30L a kisebb trepnis, kisebb akksis verzió. (G30LD, G30LE, G30LP)
Nincs beépített töltője, mint a G30-nak, ezért rövidebb a roller pár centivel, így az akku ugyanakkora dobozban van, csak ahogy látod, kevesebb cella van benne.Ennyivel is jobb a G30, h ki lehet a beépített töltőt szedni, és mehet a helyére még cella, ezért fér 25-30Ah a G30-ba.
-
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #24078 üzenetére
Ezt meg csak úgy itt hagynám, amikor látszólag ugyanakkora akku,
G30D és G30 Max, csak ugye a műanyag burkolat alatt kicsit más.
Szerk: sőt, lehet, hogy G30LD, mert azt mondta a srác a videójában,
hogy rövidebb a taposó, mint a rendes G30. (De azért ez a 10s4p vs.
10s6p elég mókás ugyanabban a dobozban. 10.2Ah mondjuk nem a
világ, éppenséggel lehetne 14Ah, nagyobb kapacitású cellákból. Bár
úgy néz ki elterjedt lehet a félreértés, hogy csak amiatt, mert kisebb
kapacitású a cella biztos nagyobb áramot tud. Nem biztos sajnos.
Ugyanúgy, ahogy a 15.3 is lehetne több. Minap kaptam priviben egy
olyan képet, hogy 10s2p akku, 5.1Ah. Gyári. A hajam eldobtam.)
Szerk: az is egy Ninebot volt, úgy tűnik 2550-es cellákat használnak.
Simán lehet, hogy Samsung 26F. Akkor nesze neked terhelhetőség...
5A se kevés, de a 35E pl. hivatalosan 8A. Nagyobb kapacitás mellett.Bár az is lehet, hogy LG M26, akkor meg 10A, ami jobban hangzik. -
meri
aktív tag
válasz
DigitXT #24070 üzenetére
Köszi! Ez is feszültség-kijelzős, de ettől függetlenül csak 3 drótos a kábele. Ez az eFuse technikailag nagyon érdekes, de a "vezérlést" ennek is egy (kulcsos) kapcsoló kell, hogy adja, ahogy látom. Ha jól értem, az az előnye, hogy az akkut teljesen leválasztja, ami persze jó dolog, de még nem teljesen kristálytiszta, hogy ez pontosan milyen előnyöket jelent...
-
meri
aktív tag
válasz
DigitXT #24039 üzenetére
Értem, köszi. Még egy kérdés: szeretnék egy kulcsos megszakítót bekötni. hogy ne bu.ezálják a rollert, amíg ki vamón kötve (ezen a típuson nincs gyárilag). Ezeket - ha jól látom - lent, a kontrollernél kötik be. Maga az áramkör totál egyszerű: föld (fekete) + a "kulcs" (kapcsoló) két oldala - ezzel kell megszakítani a bekapcsológombhoz vezető pozitív (piros) vezetéket. Gondolom, nagyon elrontani nem lehet... persze figyelni kell a kábel vízmentes bejuttatására is. Jól gondolom?
-
polo493
tag
válasz
DigitXT #24052 üzenetére
igen tudom ,csak legyen jó rá ,am is tömört akartam ha elkopott volna ,mert legyen kevésbé komfortos ,csak ne legyen defekt azt lehet cipelni ,így le van a gond
,4e km van benne majdnem ,úgy látszik a köves,kavicsos út csak elrágta szép lassan a hátsó gumit láttam hogy kopik ,de hogy be szakad ,javítani sem lehet.
-
myckey
veterán
válasz
DigitXT #24032 üzenetére
Hév meg a fene tudja mi lenne, busz nem , sztm.
Akkor ha hanyagolja a tömeget, mer ja , egy böszme vassal nem túl felhasználóbarát...
az emelés a legkevesebb.Megoldható, az elképzelésben van ráció? Miféle pálcika, és mennyiért? ( persze a milliós tételek nem játszanak, az sztm tuti )
Elbírja nagy usert, időben beérjen, kibírja akku ami kapja a naftát napközben ...ne a ferrari áráért.
Vagy vegyen biciklit és menjen tömeggel.... -
-
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #23683 üzenetére
Megcsináltam ugyanezt a grafikont a 36V akkuval, mondhatni edukációs célból...
(Amiért olyan viccesen néz ki az az, hogy több futás van rajta 36V-on, de eléggé
konzisztensen ugyanazt rajzolja. Szóval a fizika már csak ilyen: megismételhető.)Amúgy vacak 100A-rel a kelenföldi bringás szerpentinen bizony igen türelmesnek
kell lenni, esetleg rárúgni lábbal, mert bizony ott 1000W se jön ki belőle. (Sajnos,
ez nem új infó, láttam a kijelzőn is, meg hát tudom a miértjét: feljebb kell engedni
a vezérlő korlátját, de elvileg hardveresen is ennyi max., eléggé a hűtés limitálja.)
Most abba ne menjünk bele, hogy hogyan lehet ráhúzni megengedőbb firmware-t
és esetleg ezzel kapásból hazavágni az egész hóbelevancot. Kell a fenének.Mivel lehetne kis tempónál sokkal erősebb? Bingó pl. 3x annyi fázisárammal...
Csak most nincs kedvem egy újabb 130K körüli beruházásra, és hát tartok azért
attól, hogy ha sokat nyekteti az ember a motort, akkor leéghet. Szóval óvatosan!
(Mindig győzködöm magamat, de előbb-utóbb be szoktak ugrálni a kosárba...)
Ui: a dolog edukációs apropóját úgy értem, hogy ha kicsi jobban megértik mások
is a BLDC motorok (kötekedők kedvéért PMSM) működését (és vezérlését), úgy
talán nem fog feketemágiának tűnni a fázisáram és az akkuáram viszonylata... -
#33802016
törölt tag
válasz
DigitXT #23969 üzenetére
Húh, köszönöm az igen részletes választ. Nem olvastam minden posztot, nem tudtam, hogy ennyire magas szinten űződ ezt a sportot... A roller gyakorlatilag "nyomokban gyári elemet tartalmaz". Nem összevethető egy gyári rollerrel.
A hátsó indexek nagyon jól néznek ki
Este még inkább. Nappal kevésbé figyelem felkeltő lehet.
-
Reggie0
félisten
válasz
DigitXT #23851 üzenetére
Ket mozdulat. Nadrag feljon a farmerre, kabat meg kabat.
En mindig hordok szemuveget a rollerhez, mert nem hianyzik nekem, hogy egy kavics, faag, vagy valamilyen rovar kiusse a szememet. Becsapodo darazs mar csipett homlokon menetkozben, szerencse, hogy volt ramtam szemuveg es nem a szemem talalta el.
"télen lefagyó ujjadra" - Arra eleg a tempomat, csak az fagyott le mindig, amivel folyamatosan tovig nyomtam a gazt.
-
Gardaai
senior tag
válasz
DigitXT #23804 üzenetére
"Először is a töltő nem balanszol, az a BMS dolga."
Jogos, pontatlanul fogalmazta.Nekem ez így teljesen megfelel, nem töltöm sosem 100%-ra, csak most kiváncsi voltam így mennyi a töltési idő. Ha "csak" 68.8V vagy 67V-ra töltené teljesen jó, de ez a kapcsolgatás nem tetszik.
Ha esetleg segít az állítgatás, akkor írd meg.
Akkor állítok rajta én is. De még előtte vissza tekerem gyári beállításra, hogy egyáltalán úgy rendesen működik-e. -
Gardaai
senior tag
válasz
DigitXT #23784 üzenetére
Furcsán hagyja abba a töltést, az mit jelent?
Amikor még 67.6V volt a kimeneti fesz, akkor nem töltöttem fel úgy, hogy rajta hagytam végig, viszont most hogy beállítottam 67.2-3V-ra, így töltöttem egy full-t.
Amikor elérte a szerinte maximumot akkor lekapcsolt, majd vissza. Pár másodpercenként folyamatosan be/ki kapcsolt a töltés. Inkább lehúztam róla.
Lehetséges, hogy szándékosan volt magasabb feszre hagyva, hogy "terhelésen" is teljesen feltudja tölteni?
Amikor lehúztam kb. 10 újraindulás után, vártam kicsit, 66.8V és 67V között állt be a veszültség. Tehát nem töltötte fel teljesen (67.2V).
Ez a WATE töltő így balanszolna?
Töltőn a LED zöld, ha végzett vagy nincs csatlakoztatva és piros, ha tölt. Na amikor újraindult, akkor mindig narancssárgára váltott, majd zöldre amikor megint lekapcsolt.
-
Casseius
tag
válasz
DigitXT #23768 üzenetére
Ah a motor, hát az szerintem kifejezetten csendes, Dualtronoknak van szerintem nagyon fura hangja 😁
Gyári motor-vezérlő?
Olyan fél év lehetett szerintem, első-hátsó monorim lengők mentek fel azonnal, aztán 48v aksi erősített gyári vezérlővel, pár hónapra rá ment csak a monorim 500w motor, majd még 1-2 hónap dual 500w, ott még mindig gyári vezérlők vescesitve, majd amikor az 500w-os motoroknak a tengelye újabb pár hónap után nem bírta a nyomatékot akkor mentek bele a 60v aksik, 1000+w motorok és a spintend uboxok -
-
Casseius
tag
válasz
DigitXT #23683 üzenetére
Hihetetlen mennyien használják itthon azt a számítási módszert, és hiába magyarázod el nekik h annak semmi köze a valósághoz még is újra meg újra azt hozzák fel a posztjaikban
Volt olyan h mondott valaki egy ilyen számot hogy az övé mennyire erős, aztán mentünk egy gyors kis próbát az enyém ellen és se sebességben, se gyorsulásban nem tudta tartani a tempót az elvileg töredék teljesítményű gépem ellen -
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #23663 üzenetére
A cikk ezzel a mondattal kezdődik:
"Rengeteg megkeresést kapunk különféle gyártóktól és forgalmazóktól ..."Pont a Totalcaron visszatérő téma, hogy tesztelésre kapott járművek sokkal jobban össze vannak rakva, mint a kereskedelmi forgalomba került példányok.
Ezeknél a kínai csodáknál az egyik kritikus terület az összeszerelés minősége (másik az anyaghasználat, és ez utóbbinál se megy ritkaságszámba, hogy a tesztjármű jobb elemekből épült, mint a kereskedelmi példányok).
Egyszerű vásárlók véleményére sokkal bátrabban adok, mint problémás előéletű gyártók tesztjárművei alapján hozott véleménycikkekre.
-
aDic
tag
válasz
DigitXT #23581 üzenetére
Az, hogy cellánként mennyit tud leadni egy akksi, az nem jelenti azt, hogy annyit is vesznek ki belőle, de ilyet nem is írtam.
Az, hogy egy akku képes nagyobb áramot leadni, attól semmilyen akku, egyetlen roller, sőt semmilyen akkus eszköz "nem fossa össze magát" normál üzemi körülmények között.
Amiket eddig láttam, azokba a rollerekbe kb. 2,5A körüli akksikat raknak, gondolom ezeknek az ár/teljesítmény mutatója a legjobb. A 3,5A-s Samsung akku szerintem egyik gyáriba sincs (de nyilván erről infóm nincs, csak egy tipp), mert a többihez képest drága akku. Ennél szerintem a kapacítás az elsődleges szempont és nem az egyéb paraméterek. Nem néztem meg, hogy pl. mennyi a belső ellenállása, de 3-4-t párhuzamosan kötve akár jó is lehet egy pálcika rollerbe.
Az akku kapocsfeszültsége terhelésre esik (pl. ezért is fontos, hogy az akku belső ellenállása minél kisebb legyen, mert egyrészt nagy áramnál kisebb lesz a feszültség esés, másrészt kevésbé is melegszik, így kisebb a veszteség is). Azaz egy cella feszültsége teljes töltés körül (kb. 80-100% között) lehet 3.6V terhelés hatására, de inkább mozog az a 3-3.5V között (terhelés-töltöttség függvénye; ha valakinek van kedve nézzen discharge ábrákat különböző terhelések esetén, én most ezt nem néztem meg, és nyilván ez erősen függ az adott akkutól). Persze szeretnék az emberek, ha pl. fél töltésen is meglenne még az a 300-400-500W a rollerben, de itt a cella feszültség már alacsonyabb terhelésnél, mint a névleges, így az áram bizony nagyobb lesz, mint teljes töltöttség esetében. Azért, hogy a kívánt teljesítmény meglegyen, így pl. 500W terhelés esetén egy névleges 36V-os akkupakkon simán lehet akár 15A felett is az áramfelvétel.
Pl. a G30Max-ban állítólag LG INR18650 2600 cellák vannak. Gyorsan rákeresve, ennek a folyamatos max. áramleadása 10A, azt nem találtam, hogy rövid ideig mennyit tud leadni, de ha tippelnek kellene, akkor 15A körül lehet. Ha jól láttam 6 cella van párhuzamosan a G30 Max akkupackba, mégis ilyen cellák vannak benne, pedig csak 350W-os motor van a rollerbe. Nyilván nem véletlen, hogy ilyeneket raknak bele, vagy pedig a Ninebot-nál mindenki hülye. -
polo493
tag
válasz
DigitXT #23581 üzenetére
igen az akkupak amper össze adódik és a vezérlő pl 25a vesz ki belőle ,jól mondod ,nem cellánként vesz ki sokat ,am is felesleges pl roller aksiba 20-45a cellákat rakni nagyon drágán ha ki sem használja a vezérlő ,minden elektromos cucc egyedi tervezés ,ahhoz kell konfigurálni a aksit, egy laptop cella teljesen megfelelhet.
-
aDic
tag
válasz
DigitXT #23579 üzenetére
Igen, az akksipack olyan cellákból van összeállítva, amely cellánként akár 20A leadására is képes.
Nyilván nem használják ki a max.-ot a hosszabb élettartam, kapacításkihasználás, stb. miatt, ezért is van párhuzamosan 3-4 cella. De pl. az ilyen celláknak van megfelelően kicsi belső ellenállása, ami kell a rollerhez is.
Összesen 15-20A-t pedig simán felvesz az én 250W-os Ninebot-om is, ahol a speckó szerint is rövid ideig (azt hiszem 12sec-ig, de erre most nem eküszöm meg) 500W-ot is felvesz, az meg már több, is lehet, mint 15A, pedig ez a legkisebb teljesítményű motor. -
gyuri6
csendes tag
válasz
DigitXT #23512 üzenetére
Sziasztok!
Nem akarom elkiabálni, de úgy tűnik jó lett a rollerem. 30 db akkumulátor cellából egy volt hibás. E miatt melegedett túl. Ezt kicseréltem, a helyére egy laptopból kiszerelt használt cellát forrasztottam, mert nincs még ponthegesztőm (tervbe van véve az építése) és azóta teszi a dolgát, működik. A hatótávolsága kicsi, de nekem elég egyelőre. Szerintem itt az összes cella cserére szorulna már. Új cellára nem beruháztam, mert volt egy olyan félelmem, hogy a BMS (akkukat figyelő elektronika) is tönkrement, de úgy néz ki, annak semmi baja. A rossz cellát 3,7 V fölé nem lehet tölteni. Így külső töltőbe rakva sosem töltődik fel, csak nyeli az áramot.
Köszönöm a segítséget, tanácsokat!
Gyuri -
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #23507 üzenetére
Csak kimentem tesztelni: mérgezett egér kategória. Emelkedőn nézem, hogy
érem utol az előttem menő autót, mi van itt, kérem? (Logolás ment ezerrel...)
Hát, a 3000W az 3000W, bizony 55 km/h megvolt GPS szerint. 1 motor, 48V.
Ennek ellenére az állórajt nem túl acélos, a VESC fázisáram korlátja fogja.
(Csak ~110A. Ehhez képest az YKZ a maga 230A-ével nyilván jobban húz...)Szerk: az benne a durva, hogy egy átlag "erős roller" az az elején hanyattvág,
aztán gyengül...Ez fordítva. Finoman indul, de ahogy nő a tempó erősödik!
Ilyen 50 körül még elég határozottan lehet érezni, ha lenyelezed... Mondanom
sem kell, hogy a gázreakció azonnalos*, de hát ez egy VESC, ez tudja...
Az meg, hogy nyomatékra szabályoz, és nem sebességre, külön élvezet...*: elcsukod, elcsukja, nem gondolkodik semennyit, ilyennek kell lennie.
És ez nem veszélyes, mert nem kezd motorfékezni magától. Analóg a fékkar:
lehet finoman e-fékezni, de ha kell tud akkorát fogni (tárcsával együtt!), hogy
blokkolja a hátsó kereket, ami viszont oldja az e-féket: automata ABS, LOL... -
aDic
tag
válasz
DigitXT #23365 üzenetére
Kb. 1 hete írtam, hogy a belső nélküli gumit nem tudom felrobbantani a felnire. Az egyiket végül sikerült 5bar-ral felrrakni, de sajnos a másik gumit sehogy sem sikerült felrakni. Gondoltam, hogy valamit nagyon elbénázok, így írtam roller szervízeknek, hogy mennyiért robbantanánk fel a gumit a felnire?
6 szervíznek írtam, 5 válaszolt és kaptam 4e és 12e Ft közötti előzetes árakat.
Viszont egy helyről írtak, hogy vigyem be, ingyen felpattintják. Ez a bike garázs volt az 5. kerületben. Ez itt a reklám helye.
Bevittem hozzájuk, és mikor odaadtam a szerelőnek a gumit a felnin, akkor már láttam a fején, hogy itt baj lesz, ill. mondta is, hogy nem áll jól a gumi a felnin.
Próbálgatta párszor felfújni a gumit, de nem sikerült neki. Mondta, hogy ezzel a típussal ők is beleszaladtak már sok rossz példányba, mert nem méretpontosak.
Aztán hazaérve megmértem a belső átmérőt, ahol a felnire fel kellene pattannia a guminak és átmérőben volt 3-4mm eltérés a másikhoz képest. Ennyivel szűkebb, ezért nem megy fel a felnire.
Szóval aki azt tervezi, hogy ilyen gumit vesz Ninebot F, vagy D sorozatú rollerre, az lehetőleg ne tegye, mert meg fogja szívni: [link] -
gyuri6
csendes tag
válasz
DigitXT #23478 üzenetére
Sziasztok!
Szétbontottam az akkupakkot és rámértem. Félig volt feltöltve, 3 db 18650 párhuzamosan van kötve és ilyen párhuzamos akkukból 10 darab pedig sorba (10s3p). 9 sorbakötött akkun 3,7V-ot a tizediken pedig 2,8 V-ot mértem. Feltöltöttem teljesen a pakkot. Ekkor a 9 akkun 4,1 V-ot a tizediken pedig 3,6 V-ot mértem. Gondolom az itt lévő 3 db 18650-es cellát cserélnem kellene. Durvább feszültség különbségekre számítottam a mérés előtt. Ilyen eltérés okozhat túlmelegedést és működés tiltást egy rolleren?
Gyuri [kép] -
Peaceliker
addikt
válasz
DigitXT #23480 üzenetére
Persze.
Mondjuk ott volt a smart bms em is, de nem pakolgattam telot fel állandóan. Telonak sem jó.
Szóval nálam maradt az, hogy tudtam mennyi km tud kijönni. Persze nagyobb teljesítményű gépnél könnyebb, mert útviszonyok kevésbé hozzák zavarba... Vagy mondhatom úgy is, hogy jó úton is sokat zabál -
#33802016
törölt tag
válasz
DigitXT #23380 üzenetére
https://youtu.be/dlxF7HFvOtM?t=618
10:18nál fékez.
Amikor valaki nyáron tűző napon, 40-50 °C-os aszfalton hagyja a rollerét órákon át.
És ha fűre rakja? Mostanában figyeltem a bicikli tárolóhoz, korláthoz kötötték, természetesen árnyék nem nagyon van. De most árnyékos helyre elrejteni... megint más miatt nem a legjobb ötlet. sok figyelni való van
Jó tűzőnap kb semminek nem tesz jót.
-
polo493
tag
válasz
DigitXT #23375 üzenetére
slime működik de nem csodaszer 2mm lukat eltömít ahogy össze esik a gumi valamelyest és eltömíti ,vágást nem tömít ha kevés van benne lassan átszivárog ha felpumpálod használod azt újra és a külsőben meg elterül és kiszáradhat ilyen melegbe alacsony nyomáson meg pláne ha össze érnek a gumik,ez csak arra jó hogy menet közben nem kell cserélned a gumit rá tudsz pumpálni ha kell ,és otthon kényelmesen meg tudod ragasztani kicserélni a belsőt,bicajon nekem is volt már reggel nézem lapos túrát kibírta kivéve mikor 1cm vágás volt rajt
,mozog a folyadék és akkor tömít könnyen oda ér ,ha teljesen defekt mentes akkor tömör gumi a megoldás,de biztos van jobb defekt gátló folyadék nekem volt olyan lidls belső amibe már elő volt töltve gátlóval abba valami gyapot darabok lehettek folyadékkal lyukat egyből tömítette de nagyobb nyomáson már kidobta és külsőben papír szerű kiszárad cucc volt,vagy decatlonos narancs sárga folyadékos belső az elég híg volt.
azt tegyük hozzá elég drágák ezek a folyadékok a slime az olcsó legalább 3e 250ml más meg 5-10eam azt vettem észre hogy a mostani belsők valahogy nem ragaszthatóak ,csiszolom felületet zsírmentes ,száraz préselem rá a foltot ,öntapadósat is próbálom és egyszerűen ledobja nektek volt ilyen,ez is valami tervezett avulás vegyél újat ne tudd ragasztani?
-
Pano
addikt
válasz
DigitXT #23380 üzenetére
Igen, csak a legtöbb két kerékűnek hátul (is) van közvetlen általad használható féke.
Bizony akadnak olyan helyzetek ahol muszáj satu fékezni, nem tudsz fokozatosan megállni. Meg szerintem valahol ösztönös reakció is a hirtelen, rövid reakció időt követelő vészhelyzetekre. -
pescara
aktív tag
válasz
DigitXT #23377 üzenetére
Hat nem tudom, mert nem mindegyik csinalja egybol. Az enyem 700 km utan, de irnak olyanok is, akiknek a dobozbol kiveve. Nem eros hang, ha szel, vagy autok vannak, nem lehet hallani. egy enyhe dzzzz, mint egy darazs zummoges.Arra gondoltam eloszor, hogy a fekkar, vagy a gazkar csinalja. Sok mas ott nincs. megtalaltam, feltettek youtubera is. Ez a hang. https://www.youtube.com/shorts/2qaGcUbwdks
-
Gardaai
senior tag
válasz
DigitXT #23192 üzenetére
Egy merítésen túl vagyok. Hát.. nem túl jó a helyzet.
Amikor merítettem először lemerült 9%-ig, megálltam egy 10 perc után 28%-on volt a roller. Utána 1%-ig merítettem, majd felvittem. 2 óra után 33%-on volt..
Levittem megint, utána 3x kikapcsolásig merítettem, de a 0,2V szinte mindig ott volt.
A vége felé amikor húztam neki volt már 0,8V különbség is, de 0,4-0,6V között ugrál terhelésen.
Amikor nagyon nullán volt a 3 kikapcsolás után, akkor lement 0,1V különbségre. Bíztam benne, hogy egy egész esti töltés helyrehozza, de maradt a 0,16V feszültség különbség.Ez egy M365 egyébként Pro kijelzővel. Az az érdekes, hogy minden app Pro-nak látja.
Szoftver módosítás is volt rajta, nem tudom pontosan melyik került fel rá. Ezt hogy tudnám kideríteni?
Szoftver módosításnál a BMS-be is belenyúl? Nem lehet, hogy mivel nem 12.800 mAh hanem csak 7.800 mAh ezért nem balanszol, mert még csak azt hiszi, hogy csak 60%-nál jár a töltés?
BMS verzió 0126 ennél és a Pro verziónális is, viszont gyárilag nem tudom mindkettőnél azonos-e.Hogyan tovább? Nagyságrendileg ha az akkuhoz hozzá kell nyúlni az milyen költség?
2 napja hoztam el, ha költséges akkor vissza viszem, ha annyira nem, akkor megpróbálok megegyezni az eladóval.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Bomba ár! Lenovo IdeaPad 330S-15IKB - i5-8G I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- BESZÁMÍTÁS! AMD FX-8320 8 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Apple iPhone 14 Pro 128GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- AKCIÓ! ASUS B460M i7 10700 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1080Ti 11GB KOLINK Observatory TG TT 600W
- LG 55G4 - 55" OLED evo - 4K 144Hz & 0.1ms - MLA Plus - 3000 Nits - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged