Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz
dzsidzsas #24223 üzenetére
halottam olyanról
Nekem meg égett is le Kugoo S1 vezérlőm lejtőn ráfékezve.Meg olvadt össze motorvezérlő kábelem is sajnos. Az a baj, hogy a lejtő az egy különleges helyzet, hiszen a roller jobban fel tud gyorsulni, mint síkon (önerőből) bármikor, és onnantól gyorsan túl tudja nőni a BEMF az akkufeszültséget... Mégpedig elég komoly mértékben, ha nagyon elszaladnak a lovak, szóval a legtöbb vezérlő ilyenkor is aktívan próbál "hajtani" (ha nyomod gázt) azaz korlátozni a végsebességet. Ha viszont "üresben" (se gáz, se fék) megküldöd, abból gyorsan lehet baj sajnos... Amint összekapcsolódik az akku és az addig üresen forgó motor a vezérlőn keresztül (akár gázadásra, akár fékezésre), ez a kialakult feszültségkülönbség könnyen problémákat okoz (ilyenkor szokta eldobni az S1 a féket, hogy inkább guruljon tovább gyorsulva, csak meg ne haljon benne minden, a pilóta meg "álljon meg, ahogy tud", mert amúgy a hátsó sárhányó-taposón kívül nincs rajta mechanikus fék: na ez veszélyes, szerintem, így ilyen rollert azóta már senkinek nem ajánlok, minimum egy mechanikus fék legyen rajta).
Szerk: itt az utolsó linken amúgy a kolléga pont a visszatöltést okolta, de valójában csak túl gyorsan ment. Az S1 vezérlő egyáltalán nem töltött vissza (legalábbis nem emelte meg a feszültséget, szándékosan, csupán a lejtőn való "gyorshajtás" miatt tűnhetett úgy).
Nekem a VESC simán megtolja 30-40A-rel is az akkut, ha kérem, és olyat fékez, mint az állat.
Igen, ha nem tudna ennyit, akkor kevésbé lehetne rábízni magad a motorfékre, viszont ha meg tud ennyit, akkor meg muszáj, hogy szabályozható legyen, nem frankó a szokásos kapcsolós fékkar, ami ON/OFF fékezést csinál. (Szoktak még trükközni a vezérlők, hogy oké, ON/OFF a kapcsoló, de valami felfutási görbe be van rá állítva: pl. a Wolf King GT is ilyen volt. Ezzel csak egy bajom van, hogy kiszámíthatatlan. És lassulás közben, ha már amúgy egész jól belőtted, hogy jó lesz ez így, egy hirtelen ráerősítő fékhatás minimum kellemetlen, de akár balesetveszélyes is lehet. Nekem ez kifejezetten nem tetszett a GT-n.
Ha tartom a fékkart, akkor tartsa a fékerőt, ne szórakozzon "befékezéssel".
)
Ui: megjegyzem a visszatöltős fékezés a tempó csökkenésével szükségképpen gyengül, szóval teljes megállásra alkalmatlan, cserébe kombinálva a tárcsafékkel akár ABS-ként is működhet (hiszen amint a kerék megáll, az e-fékhatás azonnal megszűnik, csak a mechanikus marad, ami mellett a kerék újra forogni képes, így megszűnik a csúszás: meglepően jó eredménnyel lehet ökör módjára is fékezni a hátsó fékkel). Elsőt mondjuk nem próbálnám, de ott most nincs is motor.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kazy Computers - Fehérvár - Megbízható?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Egyéni arckép 1. lépés: ARCKÉPHEZ VALÓ JOGOSULTSÁG
- Moderátort keresek a fórumhoz!
- Milyen okostelefont vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Motoros topic
- Autós topik
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- További aktív témák...
- Országosan a legjobb BANKMENTES részletfizetési konstrukció! Dell G15 5530
- Bomba ár! Dell Latitude E6410 - i5 I 4GB I 320GB I DVDROM I 14,1" WXGA+ I W10 I Gari!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i5-4GEN I 8GB I 256SSD I 15,6" HD I HDMI I W10 I Garancia!
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A70/Samsung Galaxy A71/Samsung Galaxy A72
- DELL Thunderbolt Dock - WD19TB modul 02HV8N (ELKELT)
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged