Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • PociAti

    őstag

    válasz Quent1n #30132 üzenetére

    Az a baj, hogy ez általánosítás. Én a Kvassay hídon jövök ...
    Értelmetlen az átlagos sebességet általánosítással vádolni, hiszen az a lényege!
    Te erre szélsőséges példát hozol, hogy hídról, felüljáróról (feltételezhetően) lefelé haladva mennyivel lehet gurulni. Szabálytalanul.

    Ennek a fórumnak az alapvető sajátossága / hibája az, hogy sokan nem tudnak felül emelkedni az önző szemléletmódon. Érthető, hogy az elektromos rollerek számítanak a kiindulási alapnak, de gyakran nem érzem az egyensúlyt a többi közlekedővel.

    Alap probléma, hogy az e-roller utasa az egyik legmagasabb kockázatú közlekedő, mely a szerkezet adottságaiból ered.
    - Kicsik a kerekek, a jármű érzékeny az úthibákra,
    - nincs jó úttartása, nem lehet biztonsággal hátra nézni,
    - nem védi burkolat vagy egyéb megoldás a vezetőt,
    - nem lehet rá normális, egységesített biztonsági eszközöket előírni.

    Lehetne viccelődni azzal, hogy be kellene szüntetni a kerékpárosokat a kerékpárutakról, és azt át kellene adni a rollereseknek, mert 2020-as években ez vált a "divatos" jármű kategóriává.

    Vannak járművek, melyeket a meglévő közlekedésbe nem lehet normálisan beilleszteni. A robogós is kicsit ilyen, és a nagyobb teljesítményű rollerek is közéjük tartoznak.

    Nálunk az jelentheti a gondot, ha a 25-nél gyorsabb rolikat a kocsik közé terelik, ami úgy baromság ahogy van.
    Pedig a robogókhoz állnak legközelebb. Ahogy lakott településeken a robogóknak nem közlekedhetnek a kerékpárutakon vagy a járdán, úgy a hasonló teljesítményű rollereknek sem kellene.
    Nincs jó válasz arra, hogy hol kellene menniük. Mert a jármű önmagában elb*szott konstrukció. Ezért van az, hogy inkább tőlük féltik a kisebbeket, minthogy őket féltsék a náluk nagyobbaktól. Ezzel a szemléletmóddal az elterjedésüket visszaszorítják, nem pedig elősegítik.

  • PociAti

    őstag

    válasz Quent1n #30132 üzenetére

    Léteznek rollerre specializált mérőpadok.

    Én dolgoztam a megyei rendőrkapitányság műszaki osztályán. Pár ilyen mérőpad beszerzése csak szándék kérdése. Elég egyszer kiverni valamelyik fejesnél a biztosítékot, egyből lenne rá pénz, mert nem nagy tétel. 5-nél több nem is kell, azzal le lehet fedni az országot. Nem kell állandóan üzemeltetni, hanem nagyobb városokban, alkalomszerűen pár forgalmas ponton leállítani őket, és az elhaladó potenciális rollereket bemérni. Pár hónap alatt a rollerek látható százalékát 10 fős személyzettel be lehetne mérni.

    A média tuti felkapná ennek hírét, és a nem kívánt trendet meg lehetne fordítani. Jelenleg a jogi környezetbe való illesztés nagyobb feladat. Meg kell várni míg ez rendeződik.

Új hozzászólás Aktív témák