- Okosóra és okoskiegészítő topik
- iPhone topik
- Nem fogy a Galaxy S25 Edge?
- VoLTE/VoWiFi
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- India felől közelít egy 7550 mAh-s Redmi
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Google Pixel topik
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
-
Mobilarena
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Melorin
addikt
válasz
ctrlaltdel13 #173669 üzenetére
Hatvan.
Felvettem az Olyan Ő produktumot mert ebben van búgós sub tartomány is és dob is. A vége felé jön be a dob. Fos hulladék az egész. Kíváncsi vagyok, másnál ez hogy szól.
[link] -
VoidXs
nagyúr
válasz
ctrlaltdel13 #173633 üzenetére
Cavern.
-
alphamooncam
őstag
válasz
ctrlaltdel13 #173564 üzenetére
Önbizalomban sincs hiány..., amivel nem vagyok itt egyedül.
-
alphamooncam
őstag
válasz
ctrlaltdel13 #173446 üzenetére
Jogos a felvetés. A növényeim régebb óta megvannak, mint a HM-m és a Hifim.
Annyira nem érdekelt a téma, hogy ezért kicipeljem a palmáriumot, megmérjem, huzamosabb ideig zenét hallgassak, majd visszacipeljem. Egyrészt nem tudtam volna hova tenni, másrészt nem férnek ki az ajtón csak úgy egyszerűen, hogy ne sérüljenek etc. etc. úgyhogy ezt a kérdést nyitva hagytam.
-
I'am Dony
őstag
válasz
ctrlaltdel13 #173241 üzenetére
Igazából mindegy lehet csupasz is, de ha van rajta sem baj. Ha nagyon rossz minőségű majd levágom
-
renatto
őstag
válasz
ctrlaltdel13 #173092 üzenetére
Szóval Monoprice vs SVS, avagy nyitott vs zárt – Round II.
Előre szólok ez kicsit összetettebb mint az előzmény és ez sem lesz rövid.
Előljáróban az érintett mélysugárzók árai, csak a miheztartás végett, teljesítményadatokkal:
- Klipsch R-112SW (Reflexes 12” 300W) - listár: 230k; kifutóár: 150k
- SVS SB12-NSD (Zárt 12” 400W) - listaár: 240k; kifutóár: 150k
- SVS SB-3000 (Zárt 13” 800W) - listaár: 540k
- Monoprice Monolith 12” THX Ultra (Reflexes/Zárt 12” 500W) – listaár 999€ (360k); akciós ár: 799€ (290k)
Tehát adott volt az SVS SB-3000, ami két SVS SB12-NSD-t váltott, ami előtt két Klipsch R-112SW volt. Elégedett voltam vele, bár nem hozott akkora változást, mint az árkülönbség, de mindenképp előrelépés volt. Ettől függetlenül időről-időre nézegettem a szubokat, hátha találok valami érdekeset. Miután az SVS elképesztően túlárazott lett (és volt is), így már más gyártókat figyeltem, mint Arendal, XTZ, Monoprice… Az utóbbiról nagyon sok jót olvastam már (US), de nem lehetett kapni Európában, ami szerencsére nem rég megváltozott. Erre jött még egy 20% akció kb 2 héte, aminek már nem tudtam ellenállni, annak ellenére sem, hogy a számok alapján megdöbbentő méretekkel bír már a 12”-os változat is. Tudtam, hogy az elhelyezéssel bajban lehetek és hogy nehéz lesz megszokni az új jövevény méretét, alakját, de belevágtam.
Néhány kép a korábbi szubokról, hasonlításként:
SVS SB12-NSD VS Klipsch R-112SW és még egy kép.
SVS SB12-NSD VS SVS SB-3000
Szóval a Monolith irgalmatlan nagy dobozban jött, mint egy kisebb fagyasztóláda. 58kg, amiből a csomagolás több mint 13kg, mert maga a mélyláda „csak” 44,7kg, ami valljuk be szintén rengeteg. És ha már csomagolásnál járunk, megemlíteném, hogy ennek az „olcsóbb” terméknek az árába belefért egy szövetzsák a mélyládának, külön szövetzsák a - nagyon masszív – rácsnak és egy pár fehér kesztyű az óvatos kezelés nevében. Ami a csúszóssága okán némi nehezítést is jelent, de a figyelmesség értékelendő, pláne úgy, hogy ezek egyike sem fér bele a majd kétszer ennyibe kerülő SVS-nél… De hogy negatívumot is írjak a csomagolásról, megemlíteném, hogy a kibontáshoz semmilyen segítséget, tájékoztatót nem tartalmaz a csomag, ami egy 45 kilós hatalmas monstrum esetén igencsak jól jött volna. A „fejre fordítós” módszer működött, de nagyon nem volt egyszerű, pláne hogy egyedül csináltam.
És akkor két kép az immáron kihámozott Monoprice mélysugárzóról:
Monoprice Monolith 12” THX VS SVS SB-3000 és még egy kép.
Hatalmas. De ez van, ezt kell szeretni. Beszuszakoltam a régi helyére és indult is a bejáratás, először IsoTek és Audio Engineers bejárató lemezekkel. Az utóbbiból van külön kifejezetten szubhoz, ami igen jól meg is tornáztatja azt. Olyan 5-10 óra után lefuttattam a bemérést és az esélytelenek nyugalmával belenéztem pár demóba. Mondom ezt azért, mert bár az új „mindig jobb”, de itt az árkülönbség okán, már előre beletörődtem, hogy azért ez a szub kevesebb lesz, de bizakodva vártam a teszteket és azt reméltem, hogy nem olyan sokkal. Közben már azon gondolkoztam, hogy fogom „tompítani” az írásban, hogy hiába a nagyon magas ára, biza az SVS csak sokkal jobb…
Na de előtte pár szó a bemérésről. Az SVS-t az app-on keresztül -10dB-re állítva mértem, és így lett 0dB körüli az eredmény, míg hogy ugyanezt elérjem a Monolith-tal, azt +6dB-re kellett állítanom a subwoofer hátulján. Ez némi erőkülönbséget sejtet.
Szóval a demók. Szokásos részletek – bár most még csak 1-2-be hallgattam bele, de ezek a filmek: Jurassic World 2015; Batman: The Dark Knight Rises; Interstellar; Men In Black International; Mad Max Fury Road; Kong Skull Island; Blade Runner 2049; The Gratest Showman, Everest, Transformers-ek.
Elsőre elég vékonynak tűnt a hangja, kicsit kopogósnak (tudom, hogy lehet egy mély vékony?! De akkor legyen a „telt” ellentéte, ami meg karcsú. Így érthetőbb?!), viszont erőben nem volt rossz. Ekkor még úgy gondoltam ennek lehet tényleg ennyire más lesz a hangja, de nem is nagyon foglalkoztam vele. Persze később kiderült, hogy tévedtem, csak itt még nyers volt a hangja. Ennek ellenére már itt hallottam (inkább éreztem) olyan apró dolgokat, amit korábban a zárt SVS-nél nem. Ez azért is volt fontos, mert már az SB12-NSD - SB3000 váltásnál is az volt az egyik fő cél, hogy a legmélyebb hangokat jobban visszaadja a rendszer. Ami végül is sikerült, mert több mélyhangot hallottam/éreztem, de nem volt akkora az ugrás, mint amire vártam. Az elvárásokat persze az is nagyon befolyásolta, hogy a felár viszont jelentős volt. Mindezek fényében eléggé meglepődtem, hogy jelen esetben viszont, pont az olcsóbbnál érzek némi plusz, már az elején. Szóval örültem, hogy rossz üzletet nem csináltam és valóban közel lesz a két szub egymáshoz, de nem voltam lenyűgözve.
Ezután további egy hét járatás következett. Kb 25 óráig csak a bejárató lemez ment, majd utána már csak Internet rádió. Kb 4-5 nap után (30-40óra) a hangja feltűnően telt/ebb lett. Zenén nekem már túl sok is volt, bár a barátnőm szerint meg pont jó. Érdekességképpen megjegyzem, hogy filmek alatt viszont Ő sokallja a basszust.
Csak a reflex sajátosságára tudom fogni (esetleg magasabb SPL vagy mélyebbre megy?), hogy sokkal jobban terjed a házban a hangja. Úgy értem, hogy egy kellemes, hangosnak nem mondható -40-45dB zenénél – ami valószínűleg nem is hemzseg a 20-30Hz alatti igazán mély hangoktól – egy szinttel lentebb halkan hallható a hangja, pici dübögés. Ez a korábbi SVS-eknél nem volt jelen, a két kisebbnél sem. Viszont előtte a Klipsch-ekre szintén jellemző volt ez.
Végre eljött a nagy nap, lesz már időm 20-30 perc demózásra és meghallgatni/megtudni mit is tud a „kicsike”. Előzőleg már direkt nem hallgatóztam, hogy minél nagyobb legyen az esetleges kontraszt. Itt olyan 70 óránál járhatott, ami bár nem kevés, de szerintem kisebb változások még lehetnek olyan 150-200 óráig.
Tehát bemértem újra a rendszert, az eredmények szinte azonosak lettek, az egyértelműen hallható változások ellenére is. Emiatt zenén rögtön csökkentettem is 3db-t, amivel helyre is állt a rend szerintem.
A korábbi tapasztalat alapján, filmeknél a reflexeseket általában lentebb kell vennem a megfelelő hatás érdekében (Klipsch 1-3dB), míg a zártakat pont meg kell emelnem (3-6db NSD-k). Az SB-3000 változtatás nélkül is jónak tűnt. Ezekre azért volt szükség, mert a Klipsch-ek hangja néha zavart, a 115-é még a fülemet is bántotta (lásd lentebb). Emiatt kicsit féltem is visszatérni a reflexes vonalra. A két NSD-nél pedig azért kellett emelni, mert hiányzott az igazi „rezgés” a filmből, amit néha +6dB emelés sem tudott kárpótolni.
Lassan így a 3. oldalnál csak rátérek a Monolith hangjára.
A legtöbb filmnél a Monolith kevesebb hangerővel beérte (3-5dB). Ezt úgy értem, ami ezen 30-nál jól érezhető volt, az az SVS-nél csak -25-27dB-nél volt ennyire hatásos. Ebből adódóan volt, ami mondjuk -35dB hangerőn az SVS-nél teljesen hiányzott és bár a másiknál is csak épphogy, de csak lehetett hallani/érezni. Ami még annyira nem is lett volna gond, hisz akkor majd „jobban odatekerek neki” és probléma megoldva. Igen ám, csak voltak olyan esetek, amikor az SVS estében később sem kerültek elő ezek a hangok vagy nagyon jelentéktelennek hatott. Lássuk hát a filmeket:
Blade Runer 2049: kezdő rész (masszívan túl van tolva szerintem basszus téren), nagyon közel van mindkettő hangban. Amikor alulról meglövik a hajót a „fénycsíkkal”, a Monolith-nál sokkal érezhetőbb, sokkal hatásosabb és feltűnően gyors. Az SVS talán picit gyorsabb. Talán. Később amikor lelövik a gépet és becsapódik a földbe, majd tolja maga előtt a fémroncsokat, amik pattognak össze-vissza róla, az SVS-nél mindig hiányoltam, hogy ezt miért nem érzem, picit erőtlennek tűnik az egész. Na a Monolith-nál ha nem is teljesen, de helyére kerültek a dolgok és előkerült a hiányolt érzés, viszont szerintem még mindig lehetett volna kicsit több. Ehhez képest a nem sokkal későbbi résznél, a rakétázás ereje már teljesen rendben van, hatalmasat szól, érezhető a lökéshullám. Ugyanez az SVS-nél picit kevesebb. Nem rossz vagy kevés, de valamiért mégsem olyan ütős.
Kong Skull Island: korábban hiányoltam, hogy a film elején, amikor lezuhan a repülő, szinte semmi nincs a robbanásnál, majd amikor Kong leteszi a mancsát, leszakad az arcom. Na végre ott is előkerült egy kisebb robbanás „érzet” vagy hang, ami eddig nem volt, viszont itt is el bírtam volna viselni többet, de ezek szerint a rendező ebben ennyit látott. Tehát a két mancs. Brutális (-20-25dB). Majd amikor emelkedik és elkezd szuszogni, mindig is úgy éreztem, hogy itt én adtam volna ennek egy kis „remegést” a levegőben. A Monolith esetében ez is átjött. Végre már lehetett érezni, ahogy erőből fújja ki a levegőt.
The Greatest Showman: kezdő rész, dobbantások. A Monolith itt is erősebb és szerintem részletesebb is a dübbenés (mást érzek az ágyon). Viszont itt továbbra is gyorsabb a zárt SVS. Nem annyival, mint a Klipsch-eknél, ez valahol félúton lehet (lásd lentebb).
Transformers 2007: van ez a rész , amikor az egyik alakváltó átugrik egy lányt fejjel lefelé, miközben két-három rakéta elmegy alatta. Szóval, amikor átugorja, olyan remegést, lökéshullámot csinál, hogy az példaértékű. És ezt a Monolith gyönyörűen adja vissza. Nem igazán tudnék belekötni. Viszont hallottam ezt az SVS-en és így tudom, azon ez picit jobb. Ez a fajta rezgés/remegés továbbra is jobb a zártnál. Ez a rövid, gyors pulzálás, minden apró részlet érezhető és így kicsivel jobb az egész. Alapjában a Monolith is hibátlannak tűnik, de na… Ehhez képest a Klipsch-ek viszont gyengébbek voltak. Ott már-már úgy éreztem, hogy a pulzálás inkább összemosódik egy folyamatos lökéshullámba. Az sem volt rossz, de jóval gyengébb volt (így utólag). Ebben az is szerepet játszhatott, hogy ezeket már elég magas hangerőn kellett tesztelni, így az is lehet, azok már erejük határa okán, jobban torzítottak, kevésbé szóltak tisztán vagy nem bírták tartani a gyors tempót. Vagy ezek mind együtt (lásd később). Vissza a részlethez, mindezek mellett a rakétákat is kiválóan lehet itt érezni, ahogy elrepülnek mellettünk és ezek Atmos tesztelésre is hibátlanok. Ezek már mindkettőn hasonlóan jól szóltak.
Transformers Age of Extinction: továbbra sem értem, hogy ezek a filmek miért szólnak kb 5dB-vel halkabban. Ezt alapból -20-nál kellett hallgatnom, hogy a többiek hangszintjét hozza. Na mindegy. A remegés itt kiváló mindkettőn, viszont van 1-2 hang, ami itt is jobb a Monoprice szubon, vagy leginkább csak azon van. A hajócsavar, ahogy átrepül a kocsi felett, ez a lüktetés, picit jobban lüktet, nem sokkal, de könnyen felfedezhető. Továbbá ennél a résznél, az összes lezuhanó „apró” tárgynak, mint kocsi, motor stb az SVS-en elég gyengének/elhanyagolhatónak mondható a becsapódása, míg a Monolith-on tisztán érezhető és ezek mellett a nagy robbanásoknál is kicsit erősebb az egész vagy jobban mozog az ágy alattam.
Men in Black International: amikor kijönnek éjszaka a klubból, felrobban az autó, majd csata az idegenekkel. A robbanások és az egész jelenet hatásosabb a reflexesen, jobban érezhető az egész légkör, minden egyes lövedék tisztán és pontosan szól, nagyot is üt, viszont amikor az aszfaltot felrántják, az a remegés ismét – talán – jobb az SVS-nél.
És a végére kettő együtt: Dark Knight Rises (motoros menekülés) és Interstellar (űrugrás).
A zenei fokozás az SVS-en nekem jobban tetszik a Batman filmben, viszont amikor a zsákutcából elrepül a bőregér, az a Monolith-on valami elképesztő.
Az Interstellar-ban hasonló morajlás van az ugrásnál, ami brutálisan megdolgoztatja a membránokat és itt is jobban muzsikál a Monolith.És itt jön a „lásd lentebb” rész. Okkal ezt a kettőt hagytam utolsónak, mert a legvégén mindig megpróbálom kicsit megtolni a mélyhangokat, amit most is megtettem. Ez nálam 3-6dB emelést jelent a subwoofer-nek.
Az NSD-k esetében ez pont annyira volt elég, hogy beérje a reflexes Klipscheket, de még így is hiányzott valami.
A Klipsch-ek esetében, ha megemeltem a hangot (115SW esetében szinte perceken belül megfájdult a dobhártyám) már alacsonyabb hangerőn is képes volt eltolni a hangképet, nagyobb hangerőn pedig már-már a tisztaságából is veszített. Mosottabb lett a hangja, mind az Interstellar, mind a Batman esetében, zavarosabb lett az egész, és mindezek mellett még döngő is. Míg a Monolith-nál (SVS is) tisztán érezhető, hogy innen is remeg valami, meg onnan is, addig ennél a végén már csak azt lehetett kivenni, hogy moraljik az egész, egyben. Szépen fogalmazva nem állt jól neki. Ehhez jött még, hogy portzaj is előkerült, ami nem volt vészes, de tisztán kihallható volt (112SW). Gondolom az ereje határán már jobban zavarba jött (torzítás, gyorsaság, erő) és „így jöttek össze a dolgok”.
Az SB-3000-nél nem igazán éreztem, hogy kevésbé lenne tiszta, nyilván itt bírja a nagyobb teljesítményt, viszont kicsit döngő lett a hangja (néha). És ezt több filmnél észrevettem, ha jobban feltekertem, ez rendre előjött. Egy olyan érzést generál, mintha rátolnánk a hangfalat a falra/sarokra. Alapszinten amúgy tökéletes, de nem igazán lehetett emelni. Így néha a kívánt „hatást/érzést” hiába értem el, mert bár az ágy végre úgy remegett, ahogy szerettem volna, cserébe enyhén döngő lett az egész.És a végére a Monolith. Legnagyobb meglepődésemre, ennek hiába tekertem oda 6dB-t, a hangja nem változott. És ezt úgy értem, hogy ugyanannyira tiszta maradt az egész. Nem mosódott el a hang, mindent kristálytisztán hallottam és még jobban éreztem is, de egy kicsit sem lett döngő. Így már tényleg elemi erővel rombolt a rendszer, de mintha csak a rezgések erősödtek volna, az ágy rázott jobban, viszont a hang továbbra is egyben maradt. Néha már a membránt vizslattam, nehogy túl lőjek a célon, de szerencsére bírta az iramot.
A végére egy kis zene. Továbbra is elektronikus, pop, klub zenéket hallgatok. A kevésbé ütős zenékben, mint Weeknd, Jonas Brothers, Kungs, tehát a finomabb, pattogósabb basszust tartalmazó zenékhez a zárt számomra továbbra is jobbnak tűnik, viszont a klubzenékhez, vagy amikben ütősebb basszus van, mint David Guetta, Tiesto, Minelli, Armin Von Buuren, Gigi D'Agostino, ott a reflexes szerintem jobb és itt is ezt éreztem. A zártnál sem volt rossz, de ennél valahogy egyből éreztem, hogy ez másabb, ami nekem kicsit hiányzott.
Itt értem végére a 20-30 percesre telvezett demónak, ami végül több mint 1,5 óra lett. Csodával határos módon, ennek ellenére sem éreztem a fülem túlterheltnek, fáradtnak (na jó, egy nagyon kicsit).
Konklúzió?Szerintem a zárt továbbra is picit pontosabb, gyorsabb. Sőt, hangszeres zenén, koncertfilmeken, valószínűleg még jobban kijönne a pontossága, gyorsága vagy ezekhez kapcsolódó előnye, de nálam erre nem nagyon lesz példa. A „tisztábban szól”-t nem tudom kijelenteni. Sokkal kisebb, így könnyebb elhelyezni és a látványa is elfogadhatóbb.
Ellenben a reflexes pörgős zenén jobban odateszi magát, a zúzós akciófilmekben pedig egyértelműen brutálisan tarol. Valószínűleg kicsit lassabb, és talán pontatlanabb, viszont erre nem sok esetben találtam érdemi példát. Hogy kevésbé tiszta? Nemhogy mosottság jelét nem hallottam, hanem legnagyobb meglepődésemre, legalább annyira volt tiszta, mint a zárt. Cserébe hatalmas, dög nehéz, nem könnyű elhelyezni és megszokni sem.
Az árcádulát tekintve különösen meglepődtem a kapott eredményen, mert leginkább csak visszalépésre számítottam, bár az igazat megvallva nem sokra. Ehhez képest leginkább csak előrelépés lett belőle. Mindezek fényében gondolom nem kérdés, hogy a Monolith marad.
ui: ugyanitt féléves SB3000 eladó! -
renatto
őstag
válasz
ctrlaltdel13 #173092 üzenetére
Közel 15k karakter, nem akartam ezzel megbombázni a fórumot, de ha már tényelg édekel, mindjárt beműtöm ide.
-
alphamooncam
őstag
válasz
ctrlaltdel13 #173005 üzenetére
?
Szerintem leírta...
"A piros a jobb front melletti, hangszóróval az MLP felé, a kék a bal sarok fal felé nézően. Nincs simítás, nincs EQ." -
skippper
senior tag
válasz
ctrlaltdel13 #172943 üzenetére
A műszaki dolgokért én felelek itthon, a szobadesignért nem, IYKWIM
-
python1
veterán
válasz
ctrlaltdel13 #172819 üzenetére
Igen, valóban volt némi kihagyás, akadozás a dobozgyártás körül, de a saját dolgaimmal eléggé jól haladok, így pár db beleférhet. 12db hangsugárzót már bevállaltam, előreláthatólag a nyár elejéig, dedikált moziba mennek majd.
robi-k
Én csak a dobozt adom a többi a megrendelő dolga. -
ada19
senior tag
válasz
ctrlaltdel13 #172764 üzenetére
foltang írta pár hónapja hogy ő ezt hogyan oldotta meg, Kodi-ból mpc-hc-t hívja meg mint külső lejátszó.
-
Dorian
félisten
válasz
ctrlaltdel13 #172725 üzenetére
A center eleje nálam a hifi-polc szélén van, a faltól 60 cm-re, tehát a vászontól 35-re. Majdnem passzol az én és a frontok által kapott félkörre.
-
ada19
senior tag
válasz
ctrlaltdel13 #172727 üzenetére
Ezt beállítottad már? Nekem sem volt elég a szufla előtte de 6 dB-t nyertem ami pont elég lett.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
ctrlaltdel13 #172727 üzenetére
Kapcsold be a 10 dB nyereséget Setup alatt
Az alapbeállítás az, hogy semmiképp ne fordulhasson elő kompresszió, és max hangerőn a rendszered maximális dinamikaképessége jelenjen meg, de ezen lehet változtatni. Amúgy azzal könnyen el tudod érni a növekedést, hogy megnézed, miből vesz vissza a legkevesebbet, és abból kézzel visszaveszel. Ilyenkor minden más magasabbra kerül.
-
Quetz
őstag
válasz
ctrlaltdel13 #172725 üzenetére
"Mindegy" hova rakod a frontokat. Az ideális, ha baffle wallban vannak, ekkor nincs SBIR, minden más esetben két problémád lesz:
- Távolságtól függő időzítési probléma, minden AVR-ben tudod korrigálni
- SBIR, ami különböző frekvenciákon fog kioltást okozni. A frekvenciákat ki tudod számolni, vagy hallgatással tesztelni.Egy a sok kalkulátor közül: http://tripp.com.au/sbir.htm
-
Dorian
félisten
válasz
ctrlaltdel13 #172720 üzenetére
Miért kell, hogy a frontokkal egy síkban legyen a vászon? Akusztikailag sem szerencsés, és megkötöd magad a frontok elhelyezésével. Simán lehetnek a frontok sokkal előrébb, addig, amíg nem takarnak bele a képbe.
Én fordítva gondolkodtam: először megkerestem a frontok és az ülőhely akusztikailag legjobb helyét. A vászon 25 centire, a frontok eleje 115 centire van a faltól. Így a basszus sávba toltam a mögöttük lévő fal miatti kioltást/torzítás növekedést (a szub meg szabadabban elhelyezhető), és a színpad is jobban 3D-s. Az ülőhellyel kötöttem némi kompromisszumot: A mélysáv kiegyenlítettsége az ülőhelytől hátra ~50 centivel a legjobb, a képméret meg előre 50-nel lenne a legjobb. Szobám nekem is kb. ekkora, kicsit nagyobb. -
python1
veterán
válasz
ctrlaltdel13 #172720 üzenetére
Miért lenne zavaró, tervezd meg gondosan, méricskélj és ugorj bele. Én kb 1-éve építem a mozim, de minden percét élvezem, még így félkészen is imádok beülni egy filmet megnézni.
Nézegess terveket, ötleteket akár elrugaszkodotakat is.
Ami a lényeg, hogy úgy építsd meg ahogyan szeretnéd, és akkor biztosan élvezni fogod.
De amit én javasolnék az az lenne, hogy mindent a vászon mögé, egyszerűen nincs alternatívája. Én is azt hittem, hogy megúszom, de már tényleg nem tudnék másként mozizni. -
Tamoo
nagyúr
válasz
ctrlaltdel13 #172465 üzenetére
Nálam az egy crossover egy LFE szubbal az volt a konklúzió, hogy "kevés".
Van hogy amúgy a crossover tartalom hangsúlyosabb mint maga az LFE (főleg nálam a 100Hz-es crossoverrel). Próbálgattam ezt jópár jelenetnél.
Talán tisztább volt a mély így ketté szeparálva, de odab@@z élmény szempontjából meg jobb volt ha mindkettő tolt mindent.
Jelen pillanatban úgy gondolom, hogy akkor érdemes szeparációval játszani ha már megvan a kellő kraft a rendszerben. 4 fenevaddal már jó lehet. -
VoidXs
nagyúr
válasz
ctrlaltdel13 #172467 üzenetére
Ez leginkább szobától függ. 2+ mellett az szól, ha 2-vel is durván szakad és/vagy nincs meg a teljesítmény (ami házimoziban igazából mindig igaz, bár pro-nál nem). Néhány mérésre mindenképp szükség van, köztük egy max SPL-re.
-
denesdr
addikt
válasz
ctrlaltdel13 #172465 üzenetére
DIY 15" vagy 18" pro reflex a javaslatom, valami jobbféle hangszóróból.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
ctrlaltdel13 #172206 üzenetére
Á, a meglévő kettővel próbálkoztam csak, hogy mégis mire számíthatnék.
-
BBéci
legenda
válasz
ctrlaltdel13 #172007 üzenetére
Számomra az a mérvadó, hogy a szobámban hogyan teljesítenek a szubládák és más házimozis és hifis alkotóelemek. Így tudom azokat összehasonlítani. Szubjektív benyomások alapján, ahogy azok az emberek, akik megvásárolják.
#172008Tamoo
360000 forintért kihagyhatatlan vétel lenne. Mi az, amit inkább vennél annyi pénzből? Olyat mutass, amit készen, kompletten árulnak és van benne háromsávos, parametrikus EQ valamint 1200/4000 wattos az erősítője! -
BBéci
legenda
válasz
ctrlaltdel13 #172005 üzenetére
Igen, valóban úgy kell rangsorolni. De kizárólag alapos kipróbálás, meghallgatás után, aminek ebben az esetben nyomát sem láttuk. Te használtál otthon a saját rendszereben SB-4000-et?
Hozzáteszem, bármennyire jó az a szubláda, nem tartozik a kedvenceim közé, biztosan valami mást választanék, ha éppen el akarnék költeni ilyesmire 720000 forintot. Ez is, mint szinte minden, ízlés dolga. -
python1
veterán
válasz
ctrlaltdel13 #171888 üzenetére
Nagyon türelmes ember vagyok, az utóbbi években a filmek 80%- át kihagytam, pont amiatt, hogy kizárólag szélesvásznú, és hangban, képben a számomra elfogadható minőségben tudjam élvezni. Mostanság viszont sorozatok is lekötnek, rengeteg jó anyag fellelhető a streaming szolgáltatók kínálatában, és a PC-s processzornak és VoidXs (CAVERN) jóvoltából, teljesen hiányérzet nélkül tudok filmezni.
-
python1
veterán
válasz
ctrlaltdel13 #171552 üzenetére
Bocs ,2kHz-től ejtik. Egyébként nekem is fülbemászóbb úgy végignézni egy filmet, hogy ejtve van a 2-4kHz-től.
-
BIGi75
senior tag
válasz
ctrlaltdel13 #171495 üzenetére
Azt még nem tudom mennyire hiányzik, mert csak kiépítés után derül ki, mivel kapok többet. Viszont egyre több atmos-os tartalmat találok pl Netflixen, az AVRem tudja, NShield TV Pro-t használok, az is tudja és zavar, hogy nem használom ki.
-
BBéci
legenda
válasz
ctrlaltdel13 #171119 üzenetére
Szubláda teszteléséhez.
-
foltang
csendes tag
válasz
ctrlaltdel13 #171071 üzenetére
XD az, bocs.
-
Saughassy
aktív tag
válasz
ctrlaltdel13 #171017 üzenetére
Ennek az is az oka, hogy minel tobbet nezel utana valaminek, annal inkabb rajossz, mennyi mindent nem tudsz meg, es hany buktato van egy projektben. Es ezeket tudjak/tudjuk elmondani ilyenkor, mert a megoldas sok ismeretlenes, szamitasigenyes ami egyreszt egy kep alapjan nem vegezheto el, masreszt pedig sokak tudasat meghaladja. Nem kibaszas, nem RTFM ez, hidd el.
-
Quetz
őstag
válasz
ctrlaltdel13 #171017 üzenetére
Arra gondolsz, hogy mindenki kiakadt, hogy tornáztatni kell a szürkeállományát pár sor angol szöveg miatt, sőt még le is fordítják így vagy úgy, de a magyar szöveget már semmi áron nem írnák be?
-
-KP-
addikt
válasz
ctrlaltdel13 #171019 üzenetére
Jól van. Az a baj, hogy sokan úgy akarnak nekiállni mindennek, hogy az alapokkal sincsenek tisztában. Azt hiszik, attól ha valamin van egy centis hézag, akkor az már diffúzor. Vagy ha valahova rakok gyapotot akkor az egyből basszuscsapda. Minden egyből diffúzor, meg rezonátor, meg basszuscsapda meg mittudomén micsoda. Először építünk, utána gondolkodunk. Vagy utána sem. Ha pedig valaki felhívja valamire a figyelmet, hogy az esetleg nem biztos, hogy jó lesz úgy, akkor általában jön a felháborodás, meg a márpedig így lesz és kész típusú reakciók.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
ctrlaltdel13 #171019 üzenetére
Azt még szakember sem mondja meg kép alapján, hogy hogy lesz a jó. Ki vállalja érte a felelősséget, meg ki az a hülye aki egy fórumos beírás alapján meg is csinálja.
De ha én azt mondom, hogy rakok fel fűrészporos tapétát, mert az milyen jó diffúzor lesz, arra talán sokan rá merik mondani, hogy valószínűleg nincs igazam.
Sokan jönnek önigazolásért, utána meg megsértődnek ha nem azt kapják. -
mettek
addikt
válasz
ctrlaltdel13 #171019 üzenetére
igen. Én is ezt a következtetést vontam le. Nem nagyon volt még olyan hogy ne lehurrogást kaptam volna pedig nem ma kezdtem ide járni. Ezért is tettem be a képeket hogy ha van egy jó ötlet akkor azt még tudom implementálni. De igy minden marad úgy ahogy kitaláltam.
-
denesdr
addikt
válasz
ctrlaltdel13 #171019 üzenetére
Szerintem itt nem sokunk annyira akusztikai szakember, hogy pontosan tudja mit is kell csinálni, de az talán könnyen elsajátítható, hogy mit nem, vagy mi az aminek kb nem sok haszna lesz.
Csak nézz meg egy gikaucoustic-os diffúzort, nem véletlenül olyanok amilyenek, ezek precíz számítások alapján készülnek és nem úgy, hogy felteszünk pár lécet a plafonra.
Persze lehet saját kútfő után is menni, aztán vagy lesz belőle valami vagy nem. -
-KP-
addikt
válasz
ctrlaltdel13 #171017 üzenetére
Mire gondolsz konkrétan?
-
mettek
addikt
válasz
ctrlaltdel13 #171006 üzenetére
Azt az előtétfalba és az álmennyezetbe épített kőzetgyapotra bízom. Ezért lesz perforált a borítás azon a részen.
Plusz a mennyezetre is teszek némi kőzetgyapotot de nem mindenhova.
-
Dorian
félisten
válasz
ctrlaltdel13 #171006 üzenetére
Az utózengést, vagy kioltásokat pl. nem.
-
BBéci
legenda
válasz
ctrlaltdel13 #170990 üzenetére
Egyetértek, plusz mellé teheti az angol szöveg linkjét.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
ctrlaltdel13 #170946 üzenetére
Az eredeti mindenképp angol, de lesz itt egy rövid összefoglaló magyarul.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
ctrlaltdel13 #170944 üzenetére
Napi szinten változik rajta valami tesztelői visszajelzések alapján, már alig hasonlít ahhoz, ahonnan indult, de sokkal jobb lett. Még egy alapos Readme és online dokumentáció mindenképp kellene, mielőtt nyilvános verzió lesz belőle, de egyébként mondhatni, hogy piackész. Egy hét múlva már biztos itt lesz a letöltőlink, és ami kell hozzá.
-
Dudee
senior tag
válasz
ctrlaltdel13 #170801 üzenetére
hát valójában viszonylag nehéz a kérdés, mert leginkább csak cikkek alapján lehet összehasonlítani az x3600/3700-at az X4300mal (nem hiszem, hogy sok embernek lett volna mindkettő), de a kérdés csak annyi, hogy egy új x3700-eshez képest jó választás lehet-e egy használt 4300-as? Ez a height virtualization nincs benne, de kérdés ez és a többi talán nem túl nagy különbség megér-e egy jóval magasabb árat...
-
python1
veterán
válasz
ctrlaltdel13 #170778 üzenetére
-
mettek
addikt
válasz
ctrlaltdel13 #170764 üzenetére
Azeket beállítja a bemérő rendszer nem? Dirac-kal mérek.
-
BBéci
legenda
válasz
ctrlaltdel13 #170732 üzenetére
Az egyértelmű.
-
python1
veterán
válasz
ctrlaltdel13 #170653 üzenetére
Szerintem, mivel a hallgatási pozícióval pontosan szemben van, tehát szemmagasságban van a fókusza a sugárzónak, sokkal direktebb a hang, tehát kevésbé, szól bele a plafon, padló stb. Az élményről már nem is beszélve, amit nyújtani tud. Sikerült teljesen izolálni mindentől, süllyesztés környékét, előtétfalat teljesen kitömtem elnyelő anyaggal, szóval mindent megkapott amit lehetett.
Régi centerem sem volt kicsi, meg rossznak sem mondható, de amit ez művel, az tényleg boka ....... -
python1
veterán
válasz
ctrlaltdel13 #170651 üzenetére
Na, csak ennyi?
Majdnem azt hittem, hogy van valami új agymenés, azt dobhatom ki a középső fegyvert.
Viszont sikerült a kritikus tartományba + - 2-3dB-közé vinni a centerem frekvenciamenetét, minimális torzítással, egyszerű váltással EQ nélkül, mondhatom, hogy lassan megérkeztem. -
Dorian
félisten
válasz
ctrlaltdel13 #170584 üzenetére
Ha jól tudom a színtartomány bővebb, így érheti el csupán a mozikét, ill. részletességben is van vmi javulás. Majd a hozzáértők precízen elmondják.
-
-KP-
addikt
válasz
ctrlaltdel13 #170453 üzenetére
Ez nem így működik. Érzékenységbe sehol nem szokták ezt beleszámolni.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
ctrlaltdel13 #170436 üzenetére
Nincs hangszóró.
Azt nem vettem meg előre.
Jó bele:
Faital Pro 18HW1070-4 - 350EUR szállítással
De lehet venni két szubhoz 2db 18HP1030-4 -et is 478EUR-ért szállítással. Az sem tűnik rossz deal-nek. -
válasz
ctrlaltdel13 #170008 üzenetére
"Az hogy van miértje már többször leírtad, de hogy mi, azt még nem."
Én nem egy konkrét filmről beszélek, hanem általában.Filmje, témája, a cselekmény kora, a rendező és az operatőr esztétikai és kompozíciós elképzelése stb. stb. válogatja, hogy mi a miértje.
#170007Dorian
"a hülye Picasso meg Dali is mèrt nem festett inkább fotorealisztikus tájkèpeket..." -
Dorian
félisten
válasz
ctrlaltdel13 #170008 üzenetére
Akinek ezèrt nem tetszik, majd nem nèzi meg.
Meglátjuk, hogyan reagál a piac. -
python1
veterán
válasz
ctrlaltdel13 #169837 üzenetére
Már régi történet.
Szerettem volna már régen tölcséres magasakat, vagyis még anno voltak is de most, hogy egységesítem a mozit, elengedhetetlen az egyforma hangszóró készlet, és most ezt dobja a gép.
Bármennyire is furcsa, és koncepcíó nélküli projektnek tűnik, ez egy 6-éve húzódó projekt, amit már vagy 25-éve álmodtam meg, de most meg is lépek. -
python1
veterán
válasz
ctrlaltdel13 #169796 üzenetére
Köszi!
Így néz ki a frontom.
Tulajdonképpen azt vettem észre, hogy gyorsabb, dinamikusabb lett minden, teljesen más, mint a hagyományos felállás. A frontoldal és a hátsók is jobban illeszkednek a szobához, hátrányát még nem vettem észre eddig, viszont egyre jobban hajlok az akusztikailag áteresztő vászon használatához. Annyira lenyűgöz a közvetlen hang, hogy készítek egy oriás centert is. -
denesdr
addikt
válasz
ctrlaltdel13 #169760 üzenetére
Ahogy python bajtárs is mondja, nem az elektromos csatlakozásokkal van gond.
Ez simán lehet mérési/értelmezési hiba is a szoftver részéről szerintem. -
python1
veterán
válasz
ctrlaltdel13 #169760 üzenetére
Nincs összefüggés a kábelek helyes bekötésével, ilyenkor a fázis csúszik el 180fokot, amennyiben nincs olyan lehetőséged, hogy ezt be tudd állítani, úgy adott, hogy a kábel polaritását fordítod meg.
Nálam pontosan a HPF/LPF szűrők okozzák, de általánosságban mindenhol, minden + 6dB meredekség 90fok eltérést jelent. A nagyon meredek váltás is okozhatja, azszem, hogy a CAVERN is teljesen meredek váltást használ, de majd VoidXs kijavít. -
python1
veterán
válasz
ctrlaltdel13 #169751 üzenetére
Lejjebb nem próbáltad?
Nálam 50-60 vagy 100-120 volt a legjobb, de megmondom őszintén az igazi akkor volt, mikor nem használtam vágást, és úgy mérettem be a cavern programmal. De nálad az sem járható, mert van szubod.
Ami igazán zavar amikor vágom a hangsugárzókat, hogy némileg hallok egy energia esést a hangsugárzóknál, de ezt eddig mindenhol hallottam. Ha viszont minden large állásban van, teljesen helyére kerül a dinamika, még a surroundok is ütnek mögöttem. -
python1
veterán
válasz
ctrlaltdel13 #169749 üzenetére
Amennyiben megfelel,és már nincs tovább, akkor felesleges mókolni valóban.
Sajnos nálam még van mit mókolni, ma is készültek a front dobozai 1-2 hét és készen is leszek rmélhetőleg. -
Dorian
félisten
válasz
ctrlaltdel13 #169742 üzenetére
R115-nél mellbevágást én sem tapasztaltam, vagy túlzó elképzeléseim voltak. Hozzá kell tennem, hogy bármelyik lehetséges helyén pont az ilyen hatást létrehozó 50 Hz körül beszakadásom van, amit EQ-val majdnem kihozható, de ezért nem teljesen, ill. nem tudom mennyire teljesértékűen. Punch EQ-val megvan a dolog, de inkább gyomor- és tüdő bizsergetésnek mondanám. Hangnyomástartalék persze lenne bőven, szóval nem ezen múlik.
Viszont gyors és zenénél is tökéletesen beleolvad a többi hangsugárzó hangjába, tehát kifejezetten cáfolom, azt, hogy ez a reflexes szub lassú vagy puffogós vagy túlzó (meg nemtom miket szoktak mondani) hangú lenne. -
Tamoo
nagyúr
válasz
ctrlaltdel13 #169742 üzenetére
Pythonnak nem zárhat már rendesen, olyan könnyen lef@ssa.
Bocs, nem hagyhattam ki.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
ctrlaltdel13 #169742 üzenetére
Még próbálgatja őket, én kíváncsian várom, mire jut.
-
python1
veterán
válasz
ctrlaltdel13 #169737 üzenetére
Amennyiben a váltások meredeksége megegyezik, akkor tényleg kevés eltérés lehet, de biztosan van.
Én a méréseimet mindíg a hangsugárzóhoz közel készítem. így valamivel pontosabb eredményt kapni.
Az én, de lehetne minden DIY építő tapasztalatait ide sorolni, lehet változtatni a paramétereken, akár drasztikusan is, megfelelő eszközökkel természetesen.
De ez már egy másik szint, és nem mindenki akar ezzel foglalkozni, fülre amúgy is nagyon nehéz észrevenni.
A ti dobozaitok nagyon jók, nem kell agódni!
Főleg a Tamóé! -
denesdr
addikt
válasz
ctrlaltdel13 #169737 üzenetére
Elméletileg a nagyobb doboz jobb impulzusátvitellel rendelkezik, de ahogy Tamoo is írja, ez elenyésző mértékű lehet, illetve ha van is differencia, az a szobaakusztikai különbségek miatt könnyen a háttérbe szorulhat.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
ctrlaltdel13 #169737 üzenetére
Nagy különbség nem lehet. Így szimulációval szvsz fölösleges is lenne összemérni, ha mutat eltérést az hibahatáron belül is lehet a folyamat különbözősége, mérés pontossága miatt.
Ez egy doboz sajátossága, szobával, két szubbal ez egész más téma, itt pont az volt a lényeg, hogy a szoba ki legyen vonva mintha kivittem volna a rétre.
-
python1
veterán
válasz
ctrlaltdel13 #169729 üzenetére
Igen, a doboz konstrukciótól függ, általában a legtöbb hangszórót ma már reflexes kivitelre készítik.
Itt a doboz egy akusztikai rövidzár miatt fontos, zárt doboznál sok energia elvész a menbrán hátrafelé mozgásánál, ezt a doboz belsejében lévő légrugó/csillapító anyag csillapítja, és a menbrán nem képes gyors, vagy leljes alaphelyzetbe kerülni. Reflexesnél majdnem úgy működik a fizika, mintha egy hangfal lenne, kisebb a menbrán kitérése is, viszont itt a cső vagy bármilyen épített út végzi csillapítást, ezért kell hangolni a hangszóróhoz, viszont cserébe ki lehet tolni az alsó frekvenciákat. A zárt doboznak laposabban eseik a frekvencia menete, ezért már jóval hamarabb halkúl mint a reflexes dobozok. -
denesdr
addikt
válasz
ctrlaltdel13 #169729 üzenetére
Számítanak a hangszóró paraméterei, a doboz megépítettsége stb., de úgy tűnik, hogy már magának a dobozelvnek (zárt, reflex) is igen nagy jelentősége van és nem olyan módon, mint ahogy a berögződött régi elméletek sugallnák. Nyilván egy relatív jó megépítettséget és a doboznak nagyjából megfelelő hangszóró használatát feltételezve.
A VoidXs által mért RCF szubnál ezek a szempontok valószínűleg mind összeállnak és gyaníthatóan nem csak nagyjából. -
Tamoo
nagyúr
válasz
ctrlaltdel13 #169729 üzenetére
Itt a különbséget nyilván az adja, hogy a Klipsch reflex, nem az hogy jobb lenne a hangszórója vagy a megépítettsége.
De ez is csak egy paraméter a sokból, ettől még nem jobb csak gyorsabb az impulzus lecsengése mint az várható is volt. -
Tamoo
nagyúr
válasz
ctrlaltdel13 #169655 üzenetére
Arra mondjuk kíváncsi lennék, hogy hogy néz nálad jelenleg egy 20Hz-20kHz-ig mérés crossoverrel.
Mennyivel emelkedik meg alul.
-
-KP-
addikt
válasz
ctrlaltdel13 #169492 üzenetére
Én totál megértem. Én a pc-t is addig halkítottam, amíg olyan halk nem lett, hogy aludni lehet mellette. Nem kevés pénzbe került.
-
python1
veterán
válasz
ctrlaltdel13 #169492 üzenetére
Toroid trafót nem kell hűteni, végfokot szokták, annak meg mindegy a kapcsolás, tápellátás.
-
python1
veterán
válasz
ctrlaltdel13 #169485 üzenetére
Remélem ezt nem gondolod komolyan! Nekem van itthon egy 50kg-os 3kw-os toroidos szörnyem, 0 hanggal, de a többi 6db toroidos végfokomnak sincs hangja.
-
Khaosz55
addikt
válasz
ctrlaltdel13 #169480 üzenetére
De járnak csak kb 4000-es fordulatú lehetett ami alapból 2000 körül járt. Nem volt vészes, de lehett hallani. Szóval raktam bele egy ipari Blacknoise-t 24V-on 1800-as a fordulat, gondolom 12volton a fele lehet. Így még 4 ventivel is halk. Inkább kicsit a trafó hangját hallom ha nagyon fülelek közelről. Venti darabja 10 euro volt, de lelevelezni a németekkel katasztrófa volt.
-
Dorian
félisten
válasz
ctrlaltdel13 #169387 üzenetére
A jó impulzusválasz alapfeltétel. De ezt a hatást a 40-60Hz-es tartomány adja. Ha valaki nem akar nagyon magas hangerőn mozizni (mert a beszélgetésben erről volt szó), de ezt érezni akarja, akkor értelemszerűen ki kell némileg emelni.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
ctrlaltdel13 #169329 üzenetére
#169328 python1: Neked jelenleg mivel ha jól gondolom egyelőre csak elől van két szubod, ugyanazt a beállítást kellene megcsinálnod mint ctrlaltdel13-nak.
Hangkártya 7.1-re, cavernben jobb alsó sarokban manual channel setup, itt bepipálod az RR-t SW-re, egyik szubot LFE kimenetre dugod, másik szubot RR-re. Quick EQ mérést megcsinálod a logoutos leírásom alapján, de azóta van Multi-Sub opció, itt 7.1 downmix kell neked 5.1 side-ra. Egy txt-t kapsz cavernből, az legyen include-olva EQ APO-ba semmi más. Ha nem csinálsz semmi egyebet az sem baj, ez tartalmazni fog mindent (downmix, crossover, delay, preamp, EQ) Így a szubokhoz nem kell miniDSP, azt használd a magas - szélessávú aktív váltására.
Ettől többet nem tudok segíteni, mindent leírtam.A crossover szub LFE szub témát jegeld amíg lesz LFE szubod is, mert anélkül nehéz.
-
Khaosz55
addikt
válasz
ctrlaltdel13 #169309 üzenetére
Arany-ezüst marad a moci védjegye.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
ctrlaltdel13 #169305 üzenetére
Mivel pontosan alattuk van a sub, így nem.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
ctrlaltdel13 #169280 üzenetére
Teljesen más. A zene megmarad zenének, lassabb (például zárt) subokon sokkal kellemesebb hallgatni, ugyanakkor az effektek gyorsak és erősek lesznek, erre való az LFE. Az már nem nagy különbség, ha az LCR mindegyikére van külön láda, mint a moziban, a main-sub elválasztás a lényeg.
Nálam így néz ki, kicsit összetett, meg nem is külön LR vagy center, hanem más magic, de nagyon jól szól:
#169284 ctrlaltdel13: Igazából az lenne a fontosabb, hogy az LFE csak a legjobb subodból jöjjön, és a crossoverrel minél kevesebb dolga legyen. Ha két subod van, ugyanahhoz a hangnyomáshoz 70% teljesítmény kell, szóval -30% crossover terhelést le tudsz venni akkor is, ha mindkettő megszólaltatja a vágott részt.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
ctrlaltdel13 #169284 üzenetére
Fogalmam sincs. Majd beszámolok.
Ha lenne két egyforma Ultim nem agyalnék ezen. Két különbözővel viszont nekem megér egy próbát, kíváncsi vagyok.Amúgy mennyire lett egységes a mélyed? Mérted több üléspozícióban? Mindenhol szép a görbe?
-
python1
veterán
válasz
ctrlaltdel13 #169177 üzenetére
Nyílván túlzó valamennyire, de azért .....
Tudnak meglepetést okozni na.
Néhány kép még itt. -
arcitec
addikt
válasz
ctrlaltdel13 #169121 üzenetére
Ugyan már. Mondjuk fülre mert azt hallani és nem a mérést vagy mi? Mert akkor nem lehetett hallani a kettőt és a különbséget érteni és hallani? Nem akarom tovább a kedélyeket feszíteni de az egész a mérésből indul ki. Ha máshol és mindenhol az van írva,(nem csak itt), hogy ez helyett a zárt helyett kb ezen az áron ezt veszed tuti jobb lesz akkor OK.
De jó hobby én csak felhasználó hallgató vagyok . Minden jót nektek... -
arcitec
addikt
válasz
ctrlaltdel13 #169111 üzenetére
Akkor az volt zártban és a T12 ami jónak számított viszonylag jó áron, sőt még ott volt az épp kifutó NSD kintről hozatták úgy 160-200eft környékén. A reflexes szóba sem jöhetett akkor tájt, még a "LISZI" időkben. Mint most a reflexes, a zárt és nem csak az SVS volt sztárolva,
úgy 4-6 éve. Ja és itt az úgynevezett haladó totyikban.Tamoo: Azt NEM én írtam, az belebeszélés nehogy már a számba rakjad .. ugyan már
Na engedjük el. -
Tamoo
nagyúr
válasz
ctrlaltdel13 #169062 üzenetére
Egyszerű biquad PEQ. (Ami nem baj.)
Az hogy EQ APO-ban nekünk miért kell csökkenteni, az kismilliószor le lett írva, én már biztosan nem fogom többször, tikkel a szemem tőle.
-
python1
veterán
válasz
ctrlaltdel13 #169062 üzenetére
1db minidsp-vel akár 4db szubot is tudsz korrekciózni, egymástól függetlenül.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
ctrlaltdel13 #169059 üzenetére
Ő miniDSP-zik, úgy nem kell az a nagy csökkentés mint nekünk APO-ban.
-
Cseneles
őstag
válasz
ctrlaltdel13 #169059 üzenetére
Kulon kulon es a vegen osszemeri a proci oket
-
Cseneles
őstag
válasz
ctrlaltdel13 #169057 üzenetére
2 ládával értsd ezt, egyik kiegyenliti a másikat. bal elől és jobb hátul van elhelyezve a két sub. a hátsó ott egyenletes volt ahoz az első beesett. Nagyjából így ha jól emlékszem. A 19dB kiemelest meg mindetto ladan levagtudm minDSp segitsegevel igy csak a beesest kellet korrigalni
-
I'am Dony
őstag
válasz
ctrlaltdel13 #168996 üzenetére
Igen, nyilván arra gondolt...
Nem azon volt a lényeg, hanem a kettő kép összefüggésén. -
python1
veterán
válasz
ctrlaltdel13 #168996 üzenetére
Igen arra, így ki is zárható, hogy a doboz lenne rossz valamiéért 40Hz felett, szoba sokkal jobban beleszól.
Tamoo
Nem sokat befolyásol a hangerő, hacsak a doboz valamiért nem lenne jól megépítve, én a te dobozod klónját, vagyis a tiéd a klón, mindegy, 115dB-es csúcsnál mérve sem volt 1% a torzítás.
Vagy lehet a dobozaim sajátossága, de a mostani épített dobozaim sem mennek 0,5% fölé torzításban, mondjuk sz@rrá vannak merevítve. -
python1
veterán
válasz
ctrlaltdel13 #168907 üzenetére
Tele van a szoba, még dobozokkal, kacatokkal a kanapé is érezhetően rezeg, amin a mikrofon van.
A torzítás maradt tulajdonképpen, csak a mérték csökkent, jelenleg nem éri el a 2%-ot úgy, hogy semmi DSP-zés, crossovert nem alkalmaztam, ha ez meglesz, és a felső tartományban lesz némi korrigálás, 1%-körüli lesz a torzítás, reményeim szerint.
Most szívesen látnám, némelyik rendszer torzítását.
Mindenképp jó eredményt értem el szerintem, ahhoz képest, hogy minden saját tervezés, és kivitelezés.
Most teszteltem le a hátsókat sztereó módban, beforgatást nem kell alkalmazni szerencsére majd a frontoldalon sem, szépen lefedi a teret, iszonyat a dinamikája, valamennyire érezhető a magasak hiánya természetesen, de nagyon tetszik. -
python1
veterán
válasz
ctrlaltdel13 #168904 üzenetére
-
VoidXs
nagyúr
válasz
ctrlaltdel13 #168904 üzenetére
Var.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
ctrlaltdel13 #168842 üzenetére
Az lenne a koncepció ha már eltérőek. De még nem tudom, hogy el tudnám-e viselni a látványát a nappaliban.
-
Rumcsaka
tag
válasz
ctrlaltdel13 #168760 üzenetére
Ha nem tévedek akkor a nyereség kezdete a szoba hosszától függ...de lehet tévedek...
Itt egy kalkulátor...módusok stb. [link] -
denesdr
addikt
válasz
ctrlaltdel13 #168708 üzenetére
Egész jó, mélyben elvileg nincs hiány. Ez már EQ-zott átvitel? Ha igen, akkor rakhatnál fel egy EQ nélkülit is.
-
Khaosz55
addikt
válasz
ctrlaltdel13 #168693 üzenetére
Persze lehet köze. Én arra reagáltam, hogy mozgatja búg-nem búg, de a "mintha nem búgna annyira" akkor nem az a hiba mármint RCA aljzat.
-
Khaosz55
addikt
válasz
ctrlaltdel13 #168680 üzenetére
Remélem nálam is jó lesz az elhelyezés. Sajnos csak a front oldal jöhet szóba, máshol nincs neki hely. Ki lesz mérve, kiderül. Nem dedikált mozi szoba, szóval vannak kompromisszumok. Azzal tudok főzni ami van
-
denesdr
addikt
válasz
ctrlaltdel13 #168652 üzenetére
Ennyi.
Bármilyen hangfal mélyátvitelét meg lehet így mérni, mondjuk egy tölcséres mély azért macerásabb valamivel.
Az egy méterről (időablakolt) mérés a középfrekvenciáktól felfelé való, szobai reflexióktól mentes átvitelt hivatott megmutatni.Igen, ahogy Tamoo mondja, a távolság a hangszórók "összeállása" miatt kell. Illetve, hogy benne legyen a doboz frontlapjának a hatása, a kis hullámhosszok miatt ez jelentős lehet.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
ctrlaltdel13 #168652 üzenetére
De ott több utas dobozról van szó, kell a távolság, hogy "összeálljon" a hang. Viszont akkor már a szoba is beleszól valamennyire, azzal is kalkulálni kell. De nem értek a hangsugárzó méréshez (se), csak józan paraszti ésszel belegondolva...
-
denesdr
addikt
válasz
ctrlaltdel13 #168647 üzenetére
Odateszed a mikrofont a hangszóró közepéhez, hogy majdnem hozzáérjen a membránhoz és mérsz egye REW sweepet. Kész is. Nem kell nagy hangerő, nehogy lekoccolja a mikit a lavor.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
ctrlaltdel13 #168562 üzenetére
Hangzásban zárt 15" vs 18" Ultimax? Semmit. Azt hogy tovább terhelhető és tovább marad Xmax-on belül. Nolan film alatt se kelljen lehalkítani a hangszórót féltve.
De én nem ezen agyalok hanem 18"-os reflex Faital Pro-n és nem UM15 helyett hanem mellett (LFE - crossover szub felállásban).
De az esetek 80-90%-ában kielégíti az igényeimet az egy szál zárt 15"-os is. -
python1
veterán
válasz
ctrlaltdel13 #168501 üzenetére
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RX 6500 XT 4GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Dell Latitude 5400 - i5-8GEN I 16GB I 512SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Lenovo Legion 5 15ACH6 Az ár irányár, komoly érdeklődés esetén van lehetőség egyeztetésre
- PlayStation Plus Premium 24 hónapos előfizetés , egyenesen a Sony-tól!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged